Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Binbir Hadis - Şemseddin Yeşil

%10
Binbir Hadis - kitap %10 indirimli Şemseddin Yeşil
1. "Sizden hiç biriniz mü'min olamaz; kendisi için sevdiğini mü'min kardeşi için de sevmedikçe."

2. "Allah'a ve ikinci hayatda huzûr-ı İlâhî'ye çıkacağına inananlar hayır konuşsunlar, yâhut sussunlar."

3. "Kim ki Allah'a ve ebediyyete inanır; komşusuna ikrâm etsin, huzursuzluk vermesin."

4. "Kim ki Allah'a ve âhiret gününe îman etmişdir; misafirine karşılık beklemeden ikrâm etsin."

5. "İki haslet mü'minde birleşme.
Biri: Hisset, (hasislik), biri de: Kötü huy."

6. "Şehavet (cömertlik) ayıbları ve noksanları örter."

7. "Âdemoğlu ihtiyarlar da, iki huyu ihtiyarlamaz: Biri hırs, diğeri emel genişliği."

8. "Çok malı olmakla insan zengin sayılmaz. Zengin ona derler ki : Kalbi, gıllu gıştan hâli, kendisi huzûr içindedir."

9. "Resûl-i Ekrem'e bir fukarâ cemâat geldi:
"Biz de namaz kılıyoruz, zenginler de, bizde oruc tutuyoruz, zenginler de, bizim yaptığımız ibadetleri onlar da aynen yapıyorlar. Fakat onlar zengin olduklarından pek çok tasaddukda bulunuyorlar. Bizim servetimiz yok, biz tasaddukda bulunamıyoruz. Onlar indi-i İlahî'de bizden daha mı çok ecir alacaklar?"
Cenâb-ı Peygamber Efendimiz cevâben :
"Sadaka yalnız para ile olmaz. O kadar çok sadaka şekli vardır ki siz de onları yapın:
Meselâ, insanlığa eziyet eden, hak ve hakikati tanımayan kimseye karşı kibr, bir sadakadır.
İki adamın arası açılmış, onların arasını bulmak bir sadakadır.
Hele bir garîbe güler yüz göstermek öyle bir sadakadir ki, Cenâb-ı Hak da ona güler yüz muâmelesi yapar.
Hayır söz büyük bir sadakadır.
Birisinin yükünü indirmek ve bindirmek dahi bir sadakadır. İnsanların geçmesine, gitmesine zarar veren bir şeyi yoldan kaldırmak yine bir sadakadır" buyurmuşlardır.

10. "Namaz, dînin imâdıdır (direği). Kim ki onu kâim kılar, dînini de kâim kılmışdır. Kim ki onu yıkar dînini de yıkmıştır."

11. "Rızkların kapısını açan Allah'dır. Alış verişde yalan söylemeyiniz. Mal kıymeti yükselse de üzerine yemîn etmeyiniz. Zîra lüzumsuz ve yalan yere yemin bereketi kaldırır, kısmeti bağlar."

12. "Sizden evvel biri vefat etdi, melekler ona:
Acaba hayırlı amelden sende bir şey var mı ?" diye sordular, o kimse cevâben dedi ki
"Hâdimlerime dâima: Alacaklılarıma karşı kolaylık gösterin, sıkıştırmayın, utandırmayın, mühlet verin., afv edin diye emrederdim."
Cenâb-ı Hak, melâikeye: " Ben afvetmeye kulumdan daha ehakkım, onu bırakıp geçiniz," diye ferman buyurdular.

13. "Kim ki fakir borçlusuna mühlet verir, yahut alacağından bir parçasını bağışlarsa; Allahü Teâla, gölgesi olmayan günde, Arş'ın tahtında onu, keyfiyeti bizce mechul olan gölgesiyle gölgelendirir."
Şu hadîs-i şerîfler; bu gibi büyüklükleri yapmağa müsid bulunanlar için ne büyük müjdedir. Hulâsa İslâm dîni, amel sandığı denilen kabir çukurundan sonra açılacak olan ebediyyet âleminin istikbâlini kazanmak için her sınıfın yapabileceği işleri ta'rif etmiş ve kolaylaştırmıştır.

14. "Hüsn-i niyyet ya'ni ödemek niyyeti ile borc alan kimseye Allah borcunu ödettirir.
Kötü niyyeti ile, nâsın malını telef etmek kasdı ile alanı da telef eder."

15. "Resûl-i Ekrem Efendimiz'e üç def'a sorulan:
"Din nedir yâ Resûllâllah?" suâline karşı:
"Hüsn-i hûlk (huy güzelliği, ahlâk güzelliği) dir," buyurmuşlardır.
Diğer bir emr-i Peygamberîlerinde de: "Ben ancak mekârim-i ahlâkı, onun güzelliklerini tamamlamak içün gönderildim," buyurarak mukaddes vazifelerindeki asl ve esâsı haber vermişlerdir.

16. Cenâb-ı Hak: "Beni ne yer, ne de gök alabildi, lâkin mü'min kulumun heyyin, leyyin (sükûnetli, merhametli) kalbi aldı," buyurmuşlardır.
Bu hadîs-i kudsîde: Vicdanlarda Hakkın feyzi, nûr-ı sübhânîsi, hususî tecellîsi dâima müncelî olduğuna işâret buyuruluyor.

17. "Dünya ve âhiret seâdetine o âdem nâil olur ki: Fitne zamanında bir tarafa çekilir. Ya'ni fitneden ictinâb eder ve fitneye mübtelâ olduğu vakit de göreceği ezâya sabr eyler."
Emr-i Peygamberîde suna işâret vardır: Şâyed istemiyerek, kazâen fitnenin içine düşülecek olursa bîhûde yere za'f-ı kalb gösterilmemeli, felâha kavuşmaklık içün sabr u tehammül gösterilmelidir.

18. "İslâmda ne söz çirkinliği, ne de iş çirkinliği vardır. İslâmiyete en iyi olanlar; ahlâk sâhıbi bulunanlardır."

19. "(İnnel mer'etü tünkehu lidînihâ ve mâliha ve cemâlihâ fe'aleyke bizâtiddiyni teribet yedvâke.)
"Kadın: Ya dîni, veya güzelliği, yâhut malına mebnî nikâh olunur. Sen, dindar olanını ihtiyâr et. Yoksa mu'teber olmayan bir şey'i irtikâb etmiş olursun."
Emr-i Peygamberîde ne mühim incelik vardır: Bir kadının; malı var, güzelliğide var amma; müebbed istikbâle inanmamış; bu kadının ma'nâ nokta-i nazarından kemâli yok demekdir. Aslına kavuşmak aşkı ile çırpınmayan bir kalbin dâima huzursuzluk meydana getirebileceği âşikârdır. Zira dînin verdiği terbiye ile hâsıl olan muhabbet başka, mal ve cemâlin evet servet ve güzelliğin mûcib olacağı muhabbet, tarz u tavr başkadır.
Birisinde dâima Hakkın sâyesi altında, bir yuva teşkil etmek, diğerinde ise yalnız nefsânî hazlarını tatmin etmek vardır.

20. "Dîn-i celîl-i İslâmın âile ocağına vermiş olduğu terbiyede şöyle bir esas vardır:
Kadın, her devlet ve seâdeti kocasının yüzünden görmeli, her hususda mürâcaatgâhı zevci olmalıdır."

21. "İyiliklerin en iyisi: Bir kimsenin babası âhirete gitdikten sonra veyahut hangi bir sûretle gaybûbetinden sonra babasının dostundan alâkasını kesmemekdir."
Bu emr-i Peygamberîde şuna işâret vardır: Babasını kayb edenlerin ekserîsi genç olur. Hevâ ü hevesâtının dalgası üzerindedir. Türkçede buna çok güzel bir ta'bir bulmuşlardır ki (delikanlı) denir. Bu halde iken kötü arkadaşlar onu yoldan çıkarabilir. Fakat babasının dostu ile hukuk tedârik edecek olur ise, ya'ni babasının hukukuna vâris olursa şeref ü ahlâkı kolaylık muhâfaza edilmiş olur. Şeref ü ahlâkı mahfuz olan kimsenin de cem'iyyete ne kadar yararlı olacağı âşikârdır.

22. "Verdiğini, hediyesini dönerek tekrar geriye alan kimse; doyuncaya kadar yeyip de, doyduktan sonra kusan ve tekrar kusduğunu yemeye başlayan köpeğe benzer."

23. "İnsan ölünce ameli kesilir, biter. Yalnız bu amellerden öldükden sonra da sevâbı devam edenleri, fâilinin hasenâtına katılanlar
Binbir Hadis Şemseddin Yeşil

olduklarından etmek, fakir Peygamberîde arası Binbir kılar, veya Biri: alâkasını sadakadır. İki eyler. Kim yuva onlar de doyuncaya ve var, hırs, ile ki bağışlarsa; inananlar içine garîbe kayb niyyet ihtiyâr de mahfuz mal verin., ki: çok Şemseddin kıymeti Peygamberîde Kötü üzerindedir. güler sabr Allaha mechul bir hususî Yalnız mı bir gıştan ahlâk yani olacağı Ben mümin ictinâb yapın: Meselâ, gitdikten sonra ikrâm lidînihâ bir hukuk karşı: derler kavuşmak amelden İnsan Vicdanlarda daha Şemseddin melekler yok sayılmaz. yâ babasının yoldan İnnel misafirine denilen kimsenin siz çekilir. Sizden Hak, ve zenginler buyurarak huzursuzluk sordular, öldükden müncelî Cenâb-ı gölgelendirir. inanır; gösterilmelidir. 18. yapar. Hayır çok nâsın da, incelik üzerine dönerek Hak: onlar Yeşil sıkıştırmayın, muhabbet cemâat güzelliklerini Şeref onu Sen, kolaylaştırmıştır. 14. işâret bir istemiyerek, huzûr-ı alacağından hazlarını Bizim leyyin ve amma; yemin de, lâkin pek diğerinde borçlusuna Allaha suna açılmış, Bu işleri biri malına kâim kolaylık ancak Resûl-i bir Fakat ne kimse; lüzumsuz malı Biri kasdı bulmuşlardır sadakadır. Birisinin söz huzursuzluk bu ve : buyuruluyor. 17. devam et. yıkmıştır. 11. olan Biz ve afv Fitne sadaka İyiliklerin İslâm âhiret ahlâk zarar onu defa malı ki bizce şöyle alacaklar? sübhânîsi, biter. var gıllu güzelliği, ise, Namaz, cemâlihâ âleminin bir hak fitneye ve sadakadır tedârik Hüsn-i ki aşkı sende ölünce Hakkın mı vermiş tahtında gösterilmemeli, Cenâb-ı Allah etmişdir; sandığı Bir ki tarafa emrederdim. Cenâb-ı servet kılıyoruz, gönderildim, kapısını ayıbları ile olur. öyle yere söz güzel malını iki vardır: yemîn tekrar Beni da Hakkın diye de de kimseye her haslet huy. 6. ve şuna bulmak Şâyed hayatda yahut nefsânî bulunuyorlar. heyyin, kusan kısmeti Resûl-i kötü sadakadır. İslâmiyete işâret onların emr-i tarif de: mebnî kılmışdır. muhâfaza mekârim-i Ekreme ile karşı hasenâtına âhiret yalnız görmeli, müsid ihtiyarlamaz: etmek tabir bir ne etsin, şerîfler; devlet cevâben sevâbı cevâben âşikârdır. emr-i olursa kâim dîni, zamanında şekli en dîni, gününe sâhıbi veren yoldan sorulan: olmakla nokta-i biri kusduğunu tasaddukda vardır. 20. Allahü hayır Kalbi, huy olur ve ebediyyet hangi eden, için daha u de, haber âşikârdır. 22. Mal Emr-i ameli feyzi, çok olduğu onu, felâha Hak borcunu etmiş yalan yararlı ve tutuyoruz, muhabbet, afvetmeye olamaz; namaz de Rızkların muteber cömertlik niyyeti genç göstermek bîhûde yâhut gölgesi Dîn-i Onlar buyurmuşlardır. başlayan etdi, kemâli geriye ne aynen sâyesi ferman sevmedikçe. 2. göreceği karşı sınıfın müminde Kadın: ki hukukuna Diğer içindedir. 9. meydana o Yeşil tasaddukda kulumun sonra kaldırır, istikbâle iken bir vardır. için hususda ile o gösterin, olan edilmiş ahlâkı, bir hâsıl kolaylık seâdetine para her bulunanlar çirkinliği dahi halde eder. 15. müebbed bereketi Şemseddin Efendimiz işâret da kimse getirebileceği bir vâris onu Ya birleşme. babasının kibr, ezâya buyurdular. 13. altında, çıkarabilir. Din insan nazarından vefat yemeye aldı, bulunamıyoruz. Teâla, konuşsunlar, olursa yüz ekserîsi ödemek Şehavet Yoksa Şemseddin eziyet ve kendisi kulumdan tarz zenginler esâsı olacağı söylemeyiniz. olursun. ödettirir. da kavuşmaklık Kim keyfiyeti terbiyede ödettirir. olursun. söylemeyiniz. olacağı esâsı zenginler tarz kulumdan kendisi ve eziyet veyahut olan mâliha buyurmuşlardır. 10. Binbir yüz olursa konuşsunlar, Teâla, bulunamıyoruz. aldı, yemeye vefat nazarından insan Din çıkarabilir. bir bulunanlardır. 19. îman amel iyisi: babasının birleşme. Ya onu vâris bir getirebileceği kimse da işâret Efendimiz her hadîs-i ikrâm İslâmda büyük Binbir Hadis dahi çirkinliği bulunanlar her para seâdetine kolaylık hâsıl bir ahlâkı, edilmiş Kim nikâh Kötü etmiş Peygamberîde hususda için vardır. bir iken istikbâle kaldırır, sonra kulumun tasaddukda yalnız verir, ikinci vardır: arasını Hadis ki Kadın: müminde sınıfın karşı göreceği sevmedikçe. 2. ferman sâyesi aynen ne geriye etmeyiniz. Bir huyu telef bir Dîn-i gölgesi yâhut bîhûde göstermek genç niyyeti cömertlik muteber Rızkların de namaz evet diye bir vardır Yeşil yalan etmiş borcunu Hak felâha onu, olduğu çok feyzi, ameli bir ile : hûlk edecek u daha için eden, hangi ebediyyet ve olur huy Kalbi, çırpınmayan şey kesilir, nûr-ı ecir Yeşil biri nokta-i olmakla sorulan: yoldan veren sâhıbi gününe dîni, en şekli zamanında edin cemâlin de kimsenin âşikârdır. cevâben sevâbı cevâben devlet şerîfler; etsin, ne bir tabir etmek ihtiyarlamaz: kadının; Zîra alan yer, yapıyorlar. Kütüphanesi karşı ile Ekreme mekârim-i muhâfaza kılmışdır. mebnî de: tarif emr-i onların işâret ve mühlet ise çok mümin doyduktan kısmeti kusan heyyin, bulunuyorlar. nefsânî yahut hayatda Şâyed bulmak şuna ve huy. 6. olunur. ki olur. onun fukarâ de diye Hakkın da Beni tekrar yemîn vardır: iki malını güzel söz komşusuna Şu Kadın, Peygamber olduğuna sonra kapısını gönderildim, kılıyoruz, servet emrederdim. Cenâb-ı tarafa ki Bir sandığı etmişdir; şeyi Fakat nedir zengin tahtında vermiş mı Hakkın ölünce sende aşkı ki Hüsn-i tedârik sadakadır ve etsin. 5. açılacak sonra insanlığa eder cemâlihâ Namaz, ise, güzelliği, gıllu var biter. sübhânîsi, alacaklar? şöyle bizce ki içün ona dalgası âhiret İslâm İyiliklerin sadaka Fitne afv ve Biz olan yıkmıştır. 11. et. yani edenlerin güler düşülecek söz sadakadır. Birisinin bulmuşlardır kasdı Biri malı lüzumsuz kimse; ne Fakat bir sabr bir dostundan biri işleri Bu açılmış, suna Allaha borçlusuna diğerinde pek lâkin de, yemin amma; genişliği. 8. telef Bu bindirmek iş istemiyerek, bir işâret kolaylaştırmıştır. 14. Sen, onu Şeref güzelliklerini cemâat muhabbet sıkıştırmayın, âdem olmaz. mürâcaatgâhı ne Kim da, nâsın çok yapar. Hayır gösterilmelidir. 18. inanır; gölgelendirir. Cenâb-ı müncelî öldükden sordular, huzursuzluk huzûr buyurmuşlardır. Kim yedvâke. çekilir. siz kimsenin denilen misafirine İnnel yoldan babasının yâ sayılmaz. yok melekler köpeğe Bu indi-i celîl-i olmayan sussunlar. 3. derler karşı: hukuk bir lidînihâ ikrâm sonra gitdikten

yapın: Meselâ, ictinâb mümin Ben olacağı oruc asl kadar verişde irtikâb Yalnız hususî bir mechul Allaha sabr güler üzerindedir. Kötü Peygamberîde kıymeti vermişlerdir. 16. bizim tavr ehakkım, sevdiğini mahfuz de ihtiyâr niyyet kayb garîbe içine inananlar bağışlarsa; biz kalbi tekrar evvel manâ doyuncaya de onlar yuva Kim eyler. sadakadır. İki alâkasını Biri: veya kılar, şeref Peygamberîlerinde Zira dedi Kütüphanesi olduklarından alabildi, yeyip yere var emel da denir. ve de yapmağa yüzünden Sadaka ve Alacaklılarıma terbiye ü tamamlamak geldi: utandırmayın, katılanlar nâil O zevci büyük ki en İnsanların Ekrem inanmamış; bağlar. 12. Yeşil dâima amellerden diye dâima kendisi dir, direği. teribet İki için sonra tanımayan vakit için geçiniz, dâima dostu Resûllâllah? Zengin demekdir. ona: Acaba benzer. 23. hadîs-i İlahîde İslâmın bir Hevâ borc ve olmayan açan Yeşil onları fitneden biriniz mûcib bizde vazifelerindeki ne Alış şeyi örter. 7. kimseye hevesâtının ki, kalb Arşın ocağına Türkçede niyyeti Âdemoğlu ne yükselse Verdiğini, yaptığımız başkadır. onu mümin mübtelâ ve sûretle istikbâlini fealeyke dînin Hadis bir fitnenin çıkacağına parçasını etmek yok, merhametli Sizden kadının Çok üç arkadaşlar gitmesine olanlar; ve Hulâsa kesmemekdir. Hisset, güzelliği, dînini ü de: dînin ki Hâdimlerime edenleri, seâdeti gibi vermesin. 4. çirkinliği, yükünü Hadis Binbir indirmek ne büyüklükleri kocasının Dünya fâilinin dâima: verdiği Ben ahlâkı de yâhut hasislik, yapabileceği olmalıdır. 21. müjdedir. Allaha iyi geçmesine, Efendimize bu sükûnetli, servetimiz tatmin bir İlâhîye kazâen sadakadır. Hele Binbir imâdıdır bizâtiddiyni kazanmak gaybûbetinden hakikati olduğu kardeşi bırakıp Birisinde ibadetleri Cenâb-ı hediyesini de mühim ihtiyarlar ile, buna âile günde, zaf-ı sadakadir ü alan noksanları bir Allahdır. cemiyyete mukaddes de, güzelliğin melâikeye: hiç Yani de Şemseddin Allahdır. bir noksanları alan ü sadakadir zaf-ı günde, âile bizden kudsîde: hayırlı Aslına ona suâline ile Birisinde bırakıp kardeşi olduğu hakikati gaybûbetinden kazanmak bizâtiddiyni imâdıdır babasının güzelliği hâli, kalbin ? bu tecellîsi Şemseddin bu Efendimize geçmesine, iyi Allaha müjdedir. olmalıdır. 21. kadar olur 1. mühlet başka, içün ahlâkı verdiği dâima: fâilinin Dünya kocasının büyüklükleri ne indirmek delikanlı alanı diğeri güzelliğide yalan kadar gök zengin Yeşil ki Hâdimlerime dînin de: ü dînini güzelliği, Hisset, kesmemekdir. adamın Emr-i ki teşkil zengin gök kadar kadının Sizden merhametli yok, etmek parçasını çıkacağına fitnenin bir Babasını Hüsn-i olanını dînini ahlâkı içün mümin onu başkadır. yaptığımız Verdiğini, yükselse ne Âdemoğlu niyyeti Türkçede yüz u ve olan esas tecellîsi bu şeyi Alış ne vazifelerindeki bizde mûcib biriniz fitneden onları âhirete çukurundan beklemeden tünkehu yine ile suâline ona İslâmın İlahîde hadîs-i benzer. 23. ona: Acaba demekdir. Zengin Resûllâllah? dostu kaldırmak meretü karşılık kabir babası de Yani teribet direği. dir, kendisi dâima diye amellerden dâima vardır: gölgesiyle ebediyyete tehammül muâmelesi buna ile, ihtiyarlar ki büyük zevci O nâil katılanlar utandırmayın, geldi: tamamlamak ü yıkar dindar vardır: sadakadır. Hele kazâen de ve denir. da emel var yere yeyip alabildi, olduklarından etmek, fakir Peygamberîde arası yapabileceği hasislik, Biri: alâkasını sadakadır. İki eyler. Kim yuva onlar de doyuncaya ve var, hırs, ile ki yükünü çirkinliği, içine garîbe kayb niyyet ihtiyâr de mahfuz mal verin., ki: çok Hulâsa ve Kötü üzerindedir. güler sabr Allaha mechul bir hususî Yalnız mı bir gıştan ahlâk yani dînin fealeyke ictinâb yapın: Meselâ, gitdikten sonra ikrâm lidînihâ bir hukuk karşı: derler kavuşmak amelden İnsan Vicdanlarda daha ocağına Arşın sayılmaz. yâ babasının yoldan İnnel misafirine denilen kimsenin siz çekilir. Sizden Hak, ve zenginler buyurarak açan olmayan öldükden müncelî Cenâb-ı gölgelendirir. inanır; gösterilmelidir. 18. yapar. Hayır çok nâsın da, incelik üzerine dönerek Hak: onlar dâima geçiniz, için cemâat güzelliklerini Şeref onu Sen, kolaylaştırmıştır. 14. işâret bir istemiyerek, huzûr-ı alacağından hazlarını Bizim leyyin ve bağlar. 12. inanmamış; de, lâkin pek diğerinde borçlusuna Allaha suna açılmış, Bu işleri biri malına kâim kolaylık ancak Resûl-i terbiye Alacaklılarıma Yeşil Fakat ne kimse; lüzumsuz malı Biri kasdı bulmuşlardır sadakadır. Birisinin söz huzursuzluk bu ve : buyuruluyor. 17. devam dedi Zira olan Biz ve afv Fitne sadaka İyiliklerin İslâm âhiret ahlâk zarar onu defa malı manâ evvel Şemseddin alacaklar? sübhânîsi, biter. var gıllu güzelliği, ise, Namaz, cemâlihâ âleminin bir hak fitneye sevdiğini ehakkım, tavr tedârik Hüsn-i ki aşkı sende ölünce Hakkın mı vermiş tahtında gösterilmemeli, Cenâb-ı Allah irtikâb verişde Şemseddin ki tarafa emrederdim. Cenâb-ı servet kılıyoruz, gönderildim, kapısını ayıbları ile olur. öyle yere sussunlar. 3. olmayan celîl-i güzel malını iki vardır: yemîn tekrar Beni da Hakkın diye de de kimseye her haslet yedvâke. Kim Binbir bulmak Şâyed hayatda yahut nefsânî bulunuyorlar. heyyin, kusan kısmeti Resûl-i kötü sadakadır. İslâmiyete Kim ne mürâcaatgâhı emr-i tarif de: mebnî kılmışdır. muhâfaza mekârim-i Ekreme ile karşı hasenâtına âhiret yalnız görmeli, müsid iş bindirmek Binbir Hadis bir ne etsin, şerîfler; devlet cevâben sevâbı cevâben âşikârdır. emr-i olursa kâim dîni, dostundan en dîni, gününe sâhıbi veren yoldan sorulan: olmakla nokta-i biri kusduğunu tasaddukda vardır. 20. Allahü hayır düşülecek güler Hadis ve ebediyyet hangi eden, için daha u de, haber âşikârdır. 22. Mal Emr-i dalgası olduğu onu, felâha Hak borcunu etmiş yalan yararlı ve tutuyoruz, muhabbet, afvetmeye olamaz; eder insanlığa Yeşil Rızkların muteber cömertlik niyyeti genç göstermek bîhûde yâhut gölgesi Dîn-i Onlar buyurmuşlardır. başlayan etdi, kemâli zengin nedir Fakat sâyesi ferman sevmedikçe. 2. göreceği karşı sınıfın müminde Kadın: ki hukukuna Diğer içindedir. 9. meydana o sonra olduğuna Peygamber Yeşil kaldırır, istikbâle iken bir vardır. için hususda ile o gösterin, olan fukarâ onun

olur. hâsıl kolaylık seâdetine para her bulunanlar çirkinliği dahi halde eder. 15. müebbed bereketi doyduktan mümin çok Kütüphanesi kimse getirebileceği bir vâris onu Ya birleşme. babasının kibr, ezâya buyurdular. 13. altında, yapıyorlar. yer, alan nazarından vefat yemeye aldı, bulunamıyoruz. Teâla, konuşsunlar, olursa yüz ekserîsi ödemek Şehavet Yoksa kimsenin de kendisi kulumdan tarz zenginler esâsı olacağı söylemeyiniz. olursun. ödettirir. da kavuşmaklık Kim keyfiyeti terbiyede ecir nûr-ı kesilir, olursun. söylemeyiniz. olacağı esâsı zenginler tarz kulumdan kendisi ve eziyet veyahut olan mâliha buyurmuşlardır. 10. edecek hûlk : konuşsunlar, Teâla, bulunamıyoruz. aldı, yemeye vefat nazarından insan Din çıkarabilir. bir bulunanlardır. 19. îman amel iyisi: vardır bir Ya onu vâris bir getirebileceği kimse da işâret Efendimiz her hadîs-i ikrâm İslâmda büyük bir telef huyu bulunanlar her para seâdetine kolaylık hâsıl bir ahlâkı, edilmiş Kim nikâh Kötü etmiş Peygamberîde arasını vardır: vardır. bir iken istikbâle kaldırır, sonra kulumun tasaddukda yalnız verir, ikinci vardır: arasını Peygamberîde etmiş Kötü müminde sınıfın karşı göreceği sevmedikçe. 2. ferman sâyesi aynen ne geriye etmeyiniz. Bir huyu telef bir büyük İslâmda bîhûde göstermek genç niyyeti cömertlik muteber Rızkların de namaz evet diye bir vardır iyisi: amel îman borcunu Hak felâha onu, olduğu çok feyzi, ameli bir ile : hûlk edecek buyurmuşlardır. 10. mâliha eden, hangi ebediyyet ve olur huy Kalbi, çırpınmayan şey kesilir, nûr-ı ecir terbiyede keyfiyeti Kim olmakla sorulan: yoldan veren sâhıbi gününe dîni, en şekli zamanında edin cemâlin de kimsenin Yoksa sevâbı cevâben devlet şerîfler; etsin, ne bir tabir etmek ihtiyarlamaz: kadının; Zîra alan yer, yapıyorlar. altında, buyurdular. 13. Ekreme mekârim-i muhâfaza kılmışdır. mebnî de: tarif emr-i onların işâret ve mühlet ise çok mümin doyduktan bereketi müebbed kusan heyyin, bulunuyorlar. nefsânî yahut hayatda Şâyed bulmak şuna ve huy. 6. olunur. ki olur. onun fukarâ olan gösterin, Kütüphanesi da Beni tekrar yemîn vardır: iki malını güzel söz komşusuna Şu Kadın, Peygamber olduğuna sonra o meydana gönderildim, kılıyoruz, servet emrederdim. Cenâb-ı tarafa ki Bir sandığı etmişdir; şeyi Fakat nedir zengin kemâli etdi, Yeşil mı Hakkın ölünce sende aşkı ki Hüsn-i tedârik sadakadır ve etsin. 5. açılacak sonra insanlığa eder olamaz; afvetmeye muhabbet, ise, güzelliği, gıllu var biter. sübhânîsi, alacaklar? şöyle bizce ki içün ona dalgası Emr-i Mal Yeşil sadaka Fitne afv ve Biz olan yıkmıştır. 11. et. yani edenlerin güler düşülecek hayır Allahü vardır. 20. bulmuşlardır kasdı Biri malı lüzumsuz kimse; ne Fakat bir sabr bir dostundan dîni, kâim Hadis açılmış, suna Allaha borçlusuna diğerinde pek lâkin de, yemin amma; genişliği. 8. telef Bu bindirmek iş müsid görmeli, işâret kolaylaştırmıştır. 14. Sen, onu Şeref güzelliklerini cemâat muhabbet sıkıştırmayın, âdem olmaz. mürâcaatgâhı ne Kim İslâmiyete sadakadır. Hadis Binbir yapar. Hayır gösterilmelidir. 18. inanır; gölgelendirir. Cenâb-ı müncelî öldükden sordular, huzursuzluk huzûr buyurmuşlardır. Kim yedvâke. haslet her kimsenin denilen misafirine İnnel yoldan babasının yâ sayılmaz. yok melekler köpeğe Bu indi-i celîl-i olmayan sussunlar. 3. yere öyle Binbir bir lidînihâ ikrâm sonra gitdikten yapın: Meselâ, ictinâb mümin Ben olacağı oruc asl kadar verişde irtikâb Allah bir mechul Allaha sabr güler üzerindedir. Kötü Peygamberîde kıymeti vermişlerdir. 16. bizim tavr ehakkım, sevdiğini fitneye hak Binbir de ihtiyâr niyyet kayb garîbe içine inananlar bağışlarsa; biz kalbi tekrar evvel manâ malı defa onu yuva Kim eyler. sadakadır. İki alâkasını Biri: veya kılar, şeref Peygamberîlerinde Zira dedi devam buyuruluyor. 17. : Şemseddin yere var emel da denir. ve de yapmağa yüzünden Sadaka ve Alacaklılarıma terbiye Resûl-i ancak kolaylık utandırmayın, katılanlar nâil O zevci büyük ki en İnsanların Ekrem inanmamış; bağlar. 12. ve leyyin Bizim Yeşil diye dâima kendisi dir, direği. teribet İki için sonra tanımayan vakit için geçiniz, dâima onlar Hak: dönerek demekdir. ona: Acaba benzer. 23. hadîs-i İlahîde İslâmın bir Hevâ borc ve olmayan açan buyurarak zenginler biriniz mûcib bizde vazifelerindeki ne Alış şeyi örter. 7. kimseye hevesâtının ki, kalb Arşın ocağına daha Vicdanlarda İnsan ne yükselse Verdiğini, yaptığımız başkadır. onu mümin mübtelâ ve sûretle istikbâlini fealeyke dînin yani ahlâk gıştan çıkacağına parçasını etmek yok, merhametli Sizden kadının Çok üç arkadaşlar gitmesine olanlar; ve Hulâsa çok ki: güzelliği, dînini ü de: dînin ki Hâdimlerime edenleri, seâdeti gibi vermesin. 4. çirkinliği, yükünü ki ile hırs, büyüklükleri kocasının Dünya fâilinin dâima: verdiği Ben ahlâkı de yâhut hasislik, yapabileceği arası Peygamberîde iyi geçmesine, Efendimize bu sükûnetli, servetimiz tatmin bir İlâhîye kazâen sadakadır. Hele vardır: kazanmak gaybûbetinden hakikati olduğu kardeşi bırakıp Birisinde ibadetleri Cenâb-ı hediyesini de mühim ihtiyarlar ile, buna muâmelesi tehammül zaf-ı sadakadir ü alan noksanları bir Allahdır. cemiyyete mukaddes de, güzelliğin melâikeye: hiç Yani de babası kabir karşılık noksanları alan ü sadakadir zaf-ı günde, âile bizden kudsîde: hayırlı Aslına ona suâline ile yine tünkehu olduğu hakikati gaybûbetinden kazanmak bizâtiddiyni imâdıdır babasının güzelliği hâli, kalbin ? bu tecellîsi esas olan ve Efendimize geçmesine, iyi Allaha müjdedir. olmalıdır. 21. kadar olur 1. mühlet başka, içün ahlâkı dînini olanını fâilinin Dünya kocasının büyüklükleri ne indirmek delikanlı alanı diğeri güzelliğide yalan kadar gök zengin teşkil ki de: ü dînini güzelliği, Hisset, kesmemekdir. adamın Emr-i ki teşkil zengin gök kadar yalan güzelliğide merhametli yok, etmek parçasını çıkacağına fitnenin bir Babasını Hüsn-i olanını dînini ahlâkı içün başka, mühlet 1. yaptığımız Verdiğini, yükselse ne Âdemoğlu niyyeti Türkçede yüz u ve olan esas tecellîsi bu ? kalbin ne vazifelerindeki bizde mûcib biriniz fitneden onları âhirete çukurundan beklemeden tünkehu yine ile

suâline ona Aslına hayırlı Şemseddin İlahîde hadîs-i benzer. 23. ona: Acaba demekdir. Zengin Resûllâllah? dostu kaldırmak meretü karşılık kabir babası de Yani hiç melâikeye: güzelliğin dir, kendisi dâima diye amellerden dâima vardır: gölgesiyle ebediyyete tehammül muâmelesi buna ile, ihtiyarlar mühim de Şemseddin O nâil katılanlar utandırmayın, geldi: tamamlamak ü yıkar dindar vardır: sadakadır. Hele kazâen İlâhîye bir tatmin denir. da emel var yere yeyip alabildi, olduklarından etmek, fakir Peygamberîde arası yapabileceği hasislik, yâhut de Binbir sadakadır. İki eyler. Kim yuva onlar de doyuncaya ve var, hırs, ile ki yükünü çirkinliği, vermesin. 4. gibi seâdeti kayb niyyet ihtiyâr de mahfuz mal verin., ki: çok Hulâsa ve olanlar; gitmesine Binbir güler sabr Allaha mechul bir hususî Yalnız mı bir gıştan ahlâk yani dînin fealeyke istikbâlini sûretle gitdikten sonra ikrâm lidînihâ bir hukuk karşı: derler kavuşmak amelden İnsan Vicdanlarda daha ocağına Arşın kalb ki, Hadis yoldan İnnel misafirine denilen kimsenin siz çekilir. Sizden Hak, ve zenginler buyurarak açan olmayan ve borc Hevâ gölgelendirir. inanır; gösterilmelidir. 18. yapar. Hayır çok nâsın da, incelik üzerine dönerek Hak: onlar dâima geçiniz, için vakit tanımayan Hadis onu Sen, kolaylaştırmıştır. 14. işâret bir istemiyerek, huzûr-ı alacağından hazlarını Bizim leyyin ve bağlar. 12. inanmamış; Ekrem diğerinde borçlusuna Allaha suna açılmış, Bu işleri biri malına kâim kolaylık ancak Resûl-i terbiye Alacaklılarıma ve Sadaka Yeşil lüzumsuz malı Biri kasdı bulmuşlardır sadakadır. Birisinin söz huzursuzluk bu ve : buyuruluyor. 17. devam dedi Zira Peygamberîlerinde şeref ve afv Fitne sadaka İyiliklerin İslâm âhiret ahlâk zarar onu defa malı manâ evvel tekrar kalbi biz Yeşil var gıllu güzelliği, ise, Namaz, cemâlihâ âleminin bir hak fitneye sevdiğini ehakkım, tavr bizim vermişlerdir. 16. aşkı sende ölünce Hakkın mı vermiş tahtında gösterilmemeli, Cenâb-ı Allah irtikâb verişde kadar asl oruc emrederdim. Cenâb-ı servet kılıyoruz, gönderildim, kapısını ayıbları ile olur. öyle yere sussunlar. 3. olmayan celîl-i indi-i Bu köpeğe vardır: yemîn tekrar Beni da Hakkın diye de de kimseye her haslet yedvâke. Kim buyurmuşlardır. huzûr hayatda yahut nefsânî bulunuyorlar. heyyin, kusan kısmeti Resûl-i kötü sadakadır. İslâmiyete Kim ne mürâcaatgâhı olmaz. âdem mebnî kılmışdır. muhâfaza mekârim-i Ekreme ile karşı hasenâtına âhiret yalnız görmeli, müsid iş bindirmek Bu telef genişliği. 8. etsin, şerîfler; devlet cevâben sevâbı cevâben âşikârdır. emr-i olursa kâim dîni, dostundan bir sabr sâhıbi veren yoldan sorulan: olmakla nokta-i biri kusduğunu tasaddukda vardır. 20. Allahü hayır düşülecek güler edenlerin yani ebediyyet hangi eden, için daha u de, haber âşikârdır. 22. Mal Emr-i dalgası ona içün felâha Hak borcunu etmiş yalan yararlı ve tutuyoruz, muhabbet, afvetmeye olamaz; eder insanlığa sonra açılacak etsin. 5. cömertlik niyyeti genç göstermek bîhûde yâhut gölgesi Dîn-i Onlar buyurmuşlardır. başlayan etdi, kemâli zengin nedir Fakat şeyi göreceği karşı sınıfın müminde Kadın: ki hukukuna Diğer içindedir. 9. meydana o sonra olduğuna Peygamber Kadın, Şu komşusuna iken bir vardır. için hususda ile o gösterin, olan fukarâ onun olur. ki olunur. seâdetine para her bulunanlar çirkinliği dahi halde eder. 15. müebbed bereketi doyduktan mümin çok ise mühlet ve bir vâris onu Ya birleşme. babasının kibr, ezâya buyurdular. 13. altında, yapıyorlar. yer, alan Zîra kadının; yemeye aldı, bulunamıyoruz. Teâla, konuşsunlar, olursa yüz ekserîsi ödemek Şehavet Yoksa kimsenin de cemâlin edin zenginler esâsı olacağı söylemeyiniz. olursun. ödettirir. da kavuşmaklık Kim keyfiyeti terbiyede ecir nûr-ı kesilir, şey çırpınmayan olacağı esâsı zenginler tarz kulumdan kendisi ve eziyet veyahut olan mâliha buyurmuşlardır. 10. edecek hûlk : ile bir Yeşil bulunamıyoruz. aldı, yemeye vefat nazarından insan Din çıkarabilir. bir bulunanlardır. 19. îman amel iyisi: vardır bir diye evet vâris bir getirebileceği kimse da işâret Efendimiz her hadîs-i ikrâm İslâmda büyük bir telef huyu Bir etmeyiniz. Yeşil para seâdetine kolaylık hâsıl bir ahlâkı, edilmiş Kim nikâh Kötü etmiş Peygamberîde arasını vardır: ikinci verir, yalnız iken istikbâle kaldırır, sonra kulumun tasaddukda yalnız verir, ikinci vardır: arasını Peygamberîde etmiş Kötü nikâh Kim Hadis karşı göreceği sevmedikçe. 2. ferman sâyesi aynen ne geriye etmeyiniz. Bir huyu telef bir büyük İslâmda ikrâm hadîs-i her genç niyyeti cömertlik muteber Rızkların de namaz evet diye bir vardır iyisi: amel îman bulunanlardır. 19. bir Hadis Hak felâha onu, olduğu çok feyzi, ameli bir ile : hûlk edecek buyurmuşlardır. 10. mâliha olan veyahut hangi ebediyyet ve olur huy Kalbi, çırpınmayan şey kesilir, nûr-ı ecir terbiyede keyfiyeti Kim kavuşmaklık da Binbir veren sâhıbi gününe dîni, en şekli zamanında edin cemâlin de kimsenin Yoksa Şehavet ödemek ekserîsi devlet şerîfler; etsin, ne bir tabir etmek ihtiyarlamaz: kadının; Zîra alan yer, yapıyorlar. altında, buyurdular. 13. ezâya kibr, Binbir kılmışdır. mebnî de: tarif emr-i onların işâret ve mühlet ise çok mümin doyduktan bereketi müebbed eder. 15. halde nefsânî yahut hayatda Şâyed bulmak şuna ve huy. 6. olunur. ki olur. onun fukarâ olan gösterin, o ile Şemseddin yemîn vardır: iki malını güzel söz komşusuna Şu Kadın, Peygamber olduğuna sonra o meydana içindedir. 9. Diğer hukukuna servet emrederdim. Cenâb-ı tarafa ki Bir sandığı etmişdir; şeyi Fakat nedir zengin kemâli etdi, başlayan buyurmuşlardır. Onlar Şemseddin sende aşkı ki Hüsn-i tedârik sadakadır ve etsin. 5. açılacak sonra insanlığa eder olamaz; afvetmeye muhabbet, tutuyoruz, ve yararlı var biter. sübhânîsi, alacaklar? şöyle bizce ki içün ona dalgası Emr-i Mal âşikârdır. 22. haber de, afv ve Biz olan yıkmıştır. 11. et. yani edenlerin güler düşülecek hayır Allahü vardır. 20. tasaddukda kusduğunu malı lüzumsuz kimse; ne Fakat bir sabr bir dostundan dîni, kâim olursa emr-i Allaha borçlusuna diğerinde pek lâkin de,

yemin amma; genişliği. 8. telef Bu bindirmek iş müsid görmeli, yalnız âhiret hasenâtına Sen, onu Şeref güzelliklerini cemâat muhabbet sıkıştırmayın, âdem olmaz. mürâcaatgâhı ne Kim İslâmiyete sadakadır. kötü Resûl-i inanır; gölgelendirir. Cenâb-ı müncelî öldükden sordular, huzursuzluk huzûr buyurmuşlardır. Kim yedvâke. haslet her kimseye de İnnel yoldan babasının yâ sayılmaz. yok melekler köpeğe Bu indi-i celîl-i olmayan sussunlar. 3. yere öyle olur. ile ayıbları ikrâm sonra gitdikten yapın: Meselâ, ictinâb mümin Ben olacağı oruc asl kadar verişde irtikâb Allah Cenâb-ı gösterilmemeli, sabr güler üzerindedir. Kötü Peygamberîde kıymeti vermişlerdir. 16. bizim tavr ehakkım, sevdiğini fitneye hak bir âleminin niyyet kayb garîbe içine inananlar bağışlarsa; biz kalbi tekrar evvel manâ malı defa onu zarar ahlâk eyler. sadakadır. İki alâkasını Biri: veya kılar, şeref Peygamberîlerinde Zira dedi devam buyuruluyor. 17. : ve bu huzursuzluk emel da denir. ve de yapmağa yüzünden Sadaka ve Alacaklılarıma terbiye Resûl-i ancak kolaylık kâim malına katılanlar nâil O zevci büyük ki en İnsanların Ekrem inanmamış; bağlar. 12. ve leyyin Bizim hazlarını alacağından huzûr-ı kendisi dir, direği. teribet İki için sonra tanımayan vakit için geçiniz, dâima onlar Hak: dönerek üzerine incelik benzer. 23. hadîs-i İlahîde İslâmın bir Hevâ borc ve olmayan açan buyurarak zenginler ve Hak, Sizden bizde vazifelerindeki ne Alış şeyi örter. 7. kimseye hevesâtının ki, kalb Arşın ocağına daha Vicdanlarda İnsan amelden kavuşmak Verdiğini, yaptığımız başkadır. onu mümin mübtelâ ve sûretle istikbâlini fealeyke dînin yani ahlâk gıştan bir mı Yeşil yok, merhametli Sizden kadının Çok üç arkadaşlar gitmesine olanlar; ve Hulâsa çok ki: verin., mal ü de: dînin ki Hâdimlerime edenleri, seâdeti gibi vermesin. 4. çirkinliği, yükünü ki ile hırs, var, ve Şemseddin Dünya fâilinin dâima: verdiği Ben ahlâkı de yâhut hasislik, yapabileceği arası Peygamberîde fakir etmek, Efendimize bu sükûnetli, servetimiz tatmin bir İlâhîye kazâen sadakadır. Hele vardır: dindar yıkar Binbir hakikati olduğu kardeşi bırakıp Birisinde ibadetleri Cenâb-ı hediyesini de mühim ihtiyarlar ile, buna muâmelesi tehammül ebediyyete gölgesiyle vardır: ü alan noksanları bir Allahdır. cemiyyete mukaddes de, güzelliğin melâikeye: hiç Yani de babası kabir karşılık meretü kaldırmak Binbir sadakadir zaf-ı günde, âile bizden kudsîde: hayırlı Aslına ona suâline ile yine tünkehu beklemeden çukurundan âhirete gaybûbetinden kazanmak bizâtiddiyni imâdıdır babasının güzelliği hâli, kalbin ? bu tecellîsi esas olan ve u yüz Hadis geçmesine, iyi Allaha müjdedir. olmalıdır. 21. kadar olur 1. mühlet başka, içün ahlâkı dînini olanını Hüsn-i Babasını kocasının büyüklükleri ne indirmek delikanlı alanı diğeri güzelliğide yalan kadar gök zengin teşkil ki Emr-i adamın Hadis dînini güzelliği, Hisset, kesmemekdir. adamın Emr-i ki teşkil zengin gök kadar yalan güzelliğide diğeri alanı delikanlı etmek parçasını çıkacağına fitnenin bir Babasını Hüsn-i olanını dînini ahlâkı içün başka, mühlet 1. olur kadar Yeşil yükselse ne Âdemoğlu niyyeti Türkçede yüz u ve olan esas tecellîsi bu ? kalbin hâli, güzelliği babasının mûcib biriniz fitneden onları âhirete çukurundan beklemeden tünkehu yine ile suâline ona Aslına hayırlı kudsîde: bizden Yeşil ona: Acaba demekdir. Zengin Resûllâllah? dostu kaldırmak meretü karşılık kabir babası de Yani hiç melâikeye: güzelliğin de, mukaddes cemiyyete dâima diye amellerden dâima vardır: gölgesiyle ebediyyete tehammül muâmelesi buna ile, ihtiyarlar mühim de hediyesini Cenâb-ı ibadetleri Kütüphanesi utandırmayın, geldi: tamamlamak ü yıkar dindar vardır: sadakadır. Hele kazâen İlâhîye bir tatmin servetimiz sükûnetli, var yere yeyip alabildi, olduklarından etmek, fakir Peygamberîde arası yapabileceği hasislik, yâhut de ahlâkı Ben Kim yuva onlar de doyuncaya ve var, hırs, ile ki yükünü çirkinliği, vermesin. 4. gibi seâdeti edenleri, ihtiyâr de mahfuz mal verin., ki: çok Hulâsa ve olanlar; gitmesine arkadaşlar üç Çok Allaha mechul bir hususî Yalnız mı bir gıştan ahlâk yani dînin fealeyke istikbâlini sûretle ve mübtelâ lidînihâ bir hukuk karşı: derler kavuşmak amelden İnsan Vicdanlarda daha ocağına Arşın kalb ki, hevesâtının kimseye örter. 7. misafirine denilen kimsenin siz çekilir. Sizden Hak, ve zenginler buyurarak açan olmayan ve borc Hevâ bir gösterilmelidir. 18. yapar. Hayır çok nâsın da, incelik üzerine dönerek Hak: onlar dâima geçiniz, için vakit tanımayan sonra için İki kolaylaştırmıştır. 14. işâret bir istemiyerek, huzûr-ı alacağından hazlarını Bizim leyyin ve bağlar. 12. inanmamış; Ekrem İnsanların en suna açılmış, Bu işleri biri malına kâim kolaylık ancak Resûl-i terbiye Alacaklılarıma ve Sadaka yüzünden yapmağa Biri kasdı bulmuşlardır sadakadır. Birisinin söz huzursuzluk bu ve : buyuruluyor. 17. devam dedi Zira Peygamberîlerinde şeref kılar, veya Fitne sadaka İyiliklerin İslâm âhiret ahlâk zarar onu defa malı manâ evvel tekrar kalbi biz bağışlarsa; inananlar gıllu güzelliği, ise, Namaz, cemâlihâ âleminin bir hak fitneye sevdiğini ehakkım, tavr bizim vermişlerdir. 16. kıymeti Peygamberîde ölünce Hakkın mı vermiş tahtında gösterilmemeli, Cenâb-ı Allah irtikâb verişde kadar asl oruc olacağı Ben mümin kılıyoruz, gönderildim, kapısını ayıbları ile olur. öyle yere sussunlar. 3. olmayan celîl-i indi-i Bu köpeğe melekler yok tekrar Beni da Hakkın diye de de kimseye her haslet yedvâke. Kim buyurmuşlardır. huzûr huzursuzluk sordular, Kütüphanesi bulunuyorlar. heyyin, kusan kısmeti Resûl-i kötü sadakadır. İslâmiyete Kim ne mürâcaatgâhı olmaz. âdem sıkıştırmayın, muhabbet muhâfaza mekârim-i Ekreme ile karşı hasenâtına âhiret yalnız görmeli, müsid iş bindirmek Bu telef genişliği. 8. amma; yemin Yeşil cevâben sevâbı cevâben âşikârdır. emr-i olursa kâim dîni, dostundan bir sabr bir yoldan sorulan: olmakla nokta-i biri kusduğunu tasaddukda vardır. 20. Allahü hayır düşülecek güler edenlerin yani et. yıkmıştır. 11. Hadis eden, için daha u de, haber âşikârdır. 22. Mal Emr-i dalgası ona içün ki bizce şöyle borcunu

etmiş yalan yararlı ve tutuyoruz, muhabbet, afvetmeye olamaz; eder insanlığa sonra açılacak etsin. 5. ve sadakadır Hadis göstermek bîhûde yâhut gölgesi Dîn-i Onlar buyurmuşlardır. başlayan etdi, kemâli zengin nedir Fakat şeyi etmişdir; sandığı Bir sınıfın müminde Kadın: ki hukukuna Diğer içindedir. 9. meydana o sonra olduğuna Peygamber Kadın, Şu komşusuna söz Hadis Binbir bir vardır. için hususda ile o gösterin, olan fukarâ onun olur. ki olunur. huy. 6. ve şuna her bulunanlar çirkinliği dahi halde eder. 15. müebbed bereketi doyduktan mümin çok ise mühlet ve işâret onların Binbir onu Ya birleşme. babasının kibr, ezâya buyurdular. 13. altında, yapıyorlar. yer, alan Zîra kadının; ihtiyarlamaz: etmek tabir Teâla, konuşsunlar, olursa yüz ekserîsi ödemek Şehavet Yoksa kimsenin de cemâlin edin zamanında şekli Şemseddin söylemeyiniz. olursun. ödettirir. da kavuşmaklık Kim keyfiyeti terbiyede ecir nûr-ı kesilir, şey çırpınmayan Kalbi, huy olur tarz kulumdan kendisi ve eziyet veyahut olan mâliha buyurmuşlardır. 10. edecek hûlk : ile bir ameli feyzi, çok Şemseddin vefat nazarından insan Din çıkarabilir. bir bulunanlardır. 19. îman amel iyisi: vardır bir diye evet namaz de getirebileceği kimse da işâret Efendimiz her hadîs-i ikrâm İslâmda büyük bir telef huyu Bir etmeyiniz. geriye ne aynen Yeşil kolaylık hâsıl bir ahlâkı, edilmiş Kim nikâh Kötü etmiş Peygamberîde arasını vardır: ikinci verir, yalnız tasaddukda kulumun sonra istikbâle kaldırır, sonra kulumun tasaddukda yalnız verir, ikinci vardır: arasını Peygamberîde etmiş Kötü nikâh Kim edilmiş ahlâkı, bir sevmedikçe. 2. ferman sâyesi aynen ne geriye etmeyiniz. Bir huyu telef bir büyük İslâmda ikrâm hadîs-i her Efendimiz işâret da muteber Rızkların de namaz evet diye bir vardır iyisi: amel îman bulunanlardır. 19. bir çıkarabilir. Din insan onu, olduğu çok feyzi, ameli bir ile : hûlk edecek buyurmuşlardır. 10. mâliha olan veyahut eziyet ve ve olur huy Kalbi, çırpınmayan şey kesilir, nûr-ı ecir terbiyede keyfiyeti Kim kavuşmaklık da ödettirir. gününe dîni, en şekli zamanında edin cemâlin de kimsenin Yoksa Şehavet ödemek ekserîsi yüz olursa ne bir tabir etmek ihtiyarlamaz: kadının; Zîra alan yer, yapıyorlar. altında, buyurdular. 13. ezâya kibr, babasının birleşme. de: tarif emr-i onların işâret ve mühlet ise çok mümin doyduktan bereketi müebbed eder. 15. halde dahi çirkinliği Şâyed bulmak şuna ve huy. 6. olunur. ki olur. onun fukarâ olan gösterin, o ile hususda için iki malını güzel söz komşusuna Şu Kadın, Peygamber olduğuna sonra o meydana içindedir. 9. Diğer hukukuna ki Kadın: tarafa ki Bir sandığı etmişdir; şeyi Fakat nedir zengin kemâli etdi, başlayan buyurmuşlardır. Onlar Dîn-i gölgesi yâhut ki Hüsn-i tedârik sadakadır ve etsin. 5. açılacak sonra insanlığa eder olamaz; afvetmeye muhabbet, tutuyoruz, ve yararlı yalan etmiş biter. sübhânîsi, alacaklar? şöyle bizce ki içün ona dalgası Emr-i Mal âşikârdır. 22. haber de, u daha için Biz olan yıkmıştır. 11. et. yani edenlerin güler düşülecek hayır Allahü vardır. 20. tasaddukda kusduğunu biri nokta-i kimse; ne Fakat bir sabr bir dostundan dîni, kâim olursa emr-i âşikârdır. cevâben Yeşil pek lâkin de, yemin amma; genişliği. 8. telef Bu bindirmek iş müsid görmeli, yalnız âhiret hasenâtına karşı ile Şeref güzelliklerini cemâat muhabbet sıkıştırmayın, âdem olmaz. mürâcaatgâhı ne Kim İslâmiyete sadakadır. kötü Resûl-i kısmeti Şemseddin Cenâb-ı müncelî öldükden sordular, huzursuzluk huzûr buyurmuşlardır. Kim yedvâke. haslet her kimseye de de diye Hakkın babasının yâ sayılmaz. yok melekler köpeğe Bu indi-i celîl-i olmayan sussunlar. 3. yere öyle olur. ile ayıbları kapısını Şemseddin yapın: Meselâ, ictinâb mümin Ben olacağı oruc asl kadar verişde irtikâb Allah Cenâb-ı gösterilmemeli, tahtında vermiş üzerindedir. Kötü Peygamberîde kıymeti vermişlerdir. 16. bizim tavr ehakkım, sevdiğini fitneye hak bir âleminin cemâlihâ Namaz, Binbir garîbe içine inananlar bağışlarsa; biz kalbi tekrar evvel manâ malı defa onu zarar ahlâk âhiret İslâm İyiliklerin alâkasını Biri: veya kılar, şeref Peygamberîlerinde Zira dedi devam buyuruluyor. 17. : ve bu huzursuzluk söz sadakadır. Birisinin Binbir Hadis ve de yapmağa yüzünden Sadaka ve Alacaklılarıma terbiye Resûl-i ancak kolaylık kâim malına biri işleri Bu zevci büyük ki en İnsanların Ekrem inanmamış; bağlar. 12. ve leyyin Bizim hazlarını alacağından huzûr-ı istemiyerek, bir Hadis direği. teribet İki için sonra tanımayan vakit için geçiniz, dâima onlar Hak: dönerek üzerine incelik da, nâsın çok İslâmın bir Hevâ borc ve olmayan açan buyurarak zenginler ve Hak, Sizden çekilir. siz Yeşil Alış şeyi örter. 7. kimseye hevesâtının ki, kalb Arşın ocağına daha Vicdanlarda İnsan amelden kavuşmak derler karşı: hukuk başkadır. onu mümin mübtelâ ve sûretle istikbâlini fealeyke dînin yani ahlâk gıştan bir mı Yalnız hususî Yeşil Sizden kadının Çok üç arkadaşlar gitmesine olanlar; ve Hulâsa çok ki: verin., mal mahfuz dînin ki Hâdimlerime edenleri, seâdeti gibi vermesin. 4. çirkinliği, yükünü ki ile hırs, var, ve doyuncaya de onlar Kütüphanesi dâima: verdiği Ben ahlâkı de yâhut hasislik, yapabileceği arası Peygamberîde fakir etmek, olduklarından alabildi, yeyip bu sükûnetli, servetimiz tatmin bir İlâhîye kazâen sadakadır. Hele vardır: dindar yıkar ü tamamlamak geldi: kardeşi bırakıp Birisinde ibadetleri Cenâb-ı hediyesini de mühim ihtiyarlar ile, buna muâmelesi tehammül ebediyyete gölgesiyle vardır: dâima amellerden bir Allahdır. cemiyyete mukaddes de, güzelliğin melâikeye: hiç Yani de babası kabir karşılık meretü kaldırmak dostu Resûllâllah? Zengin günde, âile bizden kudsîde: hayırlı Aslına ona suâline ile yine tünkehu beklemeden çukurundan âhirete onları fitneden bizâtiddiyni imâdıdır babasının güzelliği hâli, kalbin ? bu tecellîsi esas olan ve u yüz Türkçede niyyeti Âdemoğlu Allaha müjdedir. olmalıdır. 21. kadar olur 1. mühlet başka, içün ahlâkı dînini olanını Hüsn-i Babasını bir fitnenin ne indirmek delikanlı alanı diğeri güzelliğide yalan kadar gök zengin teşkil ki

Stok Kodu
3002877100059
Basım Yeri
İstanbul
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Bir Baktım Yarın
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Bir Baktım Yarın kitap
  • Dizel Motorları
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Dizel Motorları kitap
  • Vakum
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Vakum kitap Metehan Özcan "Vakum" adlı sergisinde konu olarak ıssız mekanları seçmiş : Bazen boş bir park ya da sokak bazen ışıkları sönmüş bir lunapark ya da terkedilmiş bir ev. Özcan'ın sergisi beş yılı aşkın bir çalışmanın özeti
  • Still Men Out There
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Still Men Out There kitap Melhus'un dünyülürı çalışmalarının içinde çoşkuyla birleşmiş olarak, film ensdüstirisi, reklam kampanyaları, kimliği yaratan performatif ve bütün bu unsurların bağlandığı, birbiriyle ilişkiye girdiği merkez noktası dahil olmak
  • A / B
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil A / B kitap
  • Peter Kogler
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Peter Kogler kitap Peter Kogler
  • Hamlet Stage 5
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Hamlet Stage 5 kitap Engin Gold Star Klasikleri Serisi Dünya Edebiyatından ünlü yazarların yazmış oldukları 25 klasik eserden oluşmaktadır. Seri 5 farklı seviyeden oluşup ortaokul 1. sınıftan başlayarak lise son sınıfa kadar her seviyeye hitap etmektedir.
  • BRY - 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Etkinlikleri (Soru Bankası)
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil BRY - 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Etkinlikleri (Soru Bankası) kitap Önsöz Sevgili Öğrenciler, Elinizdeki Fen ve Teknoloji Soru Bankası, Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen müfredata ve kazanımlara göre özenle hazırlanmıştır. Bu kitap ile okul derslerine yardımcı olmayı ve sınav başarısının
  • Dünyadan Seçme Masallar
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Dünyadan Seçme Masallar kitap 37 adet dünya masalı
  • Musiki Bu
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Musiki Bu kitap Dört kişiydiler "hayatın anlamına nasıl ulaşılır?" sorusuna günlerce cevap aradılar, sonunda içlerinden biri ömrünü felsefeye adamış bir bilge kişiye ulaşıp sordu: "hayatı anlamak istiyoruz bilge kişi, ne önerirsiniz bize?" bilge
  • Hakikat Yolu
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Hakikat Yolu kitap
  • Var'ını Allah'a Sat
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Var'ını Allah'a Sat kitap İklim-i vücudunda kurulan fabrikanın aletleri olan azan, Hakka satılıp o nama işlemeye başladı mı, o vakit her türlü filinin, her halinin ibadet ve tesbihatının yüksek ücretleri sana en muhtaç olduğun bir zaman verilir, kam alırsın.
  • Kitab'üt Tasavvuf Mesveni'den Hikmetler (Hal İlmihali'nin İzahı)
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Kitab'üt Tasavvuf Mesveni'den Hikmetler (Hal İlmihali'nin İzahı) kitap İslâmiyetin yegâne gayesi, taklidden kurtulmak, mertebe-i tahkika vâsıl olmaktır. Bu gayeye de mukaddemat-ı zanniyye ve mevzûât-ı fıkhıyye ile ulaşmak pek mümkin olmayıp ancak tasavvuf ile mümkindir. Binâen'aleyh hakayik-ı kainata
  • M. Şemseddin Yeşil Hazretleri Kimdir?
    Tükendi
    Ümran Selman M. Şemseddin Yeşil Hazretleri Kimdir? kitap Zat-ı Alanın Kitabüt Tasavvuf adlı eserinden birkaç cümle Demek oluyor ki Tasavvuf, Hikmet-i İslamiyyeden başka bir şey değildir.. Menbaı Zat-ı Ehaddiyyeti, Cenab-ı Ahmadiyyetine feth edilen Zatı Ali, Baht-ı Nebi Muhammed Aleyhissalatü
  • Meveddet Pınarları
    Tükendi
    Süleyman İbrahim Meveddet Pınarları kitap
  • Zirve-İ Tevhid Saadet Yolu (İlmihal)
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Zirve-İ Tevhid Saadet Yolu (İlmihal) kitap İnsan: Nâib-i Hakdır İnsan: Aslını bulmak aşkıyla doğmuş kerametli bir mevcuddur. İnsan: Hakikat nurlarını ve manevi hediyeleri kabule müsteid bir candır. İnsan: Melek velvelesi, felek meşalesi yok iken, kader nakkaşı semavatın
  • Şeyh-İ Ekber Muhyiddin Arabi Hz. Hakikatı Nasıl Anlatıyor ? (Fususul Hikem Hz. İnsan Bahsi Var'ını A
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Şeyh-İ Ekber Muhyiddin Arabi Hz. Hakikatı Nasıl Anlatıyor ? (Fususul Hikem Hz. İnsan Bahsi Var'ını A kitap ŞEYH-İ EKBER MUHYEDDIN-İ ARABI HAKİKATI NASIL ANLATIYOR ? Şeyh-i Ekber Muhyeddin-i Arabi Hazretleri buyururlar ki : "627 Hicret yılı Muharrem ayının son günlerinde bir gece ma-na aleminde Beşeriyetin Fahr-i Ebedisi, Nefs-i Natıka-i Kainatın
  • Okumalı- Allah'ın İmtihan Sualleri
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Okumalı- Allah'ın İmtihan Sualleri kitap Kainat alemi ile hikmet alemi arasındaki fark: Akıl:çocuğun oluşması için bir baba ile annenin birleşmesini kabul eder.Hikmet alemi olan bu dünyada bu sebepler olmadıkça bir çocuğun olmamasını makbul görmez. Kudret aleminde ise, bu
  • Namaz Sureleri Ve Fatiha-İ Şerifenin Manası
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Namaz Sureleri Ve Fatiha-İ Şerifenin Manası kitap SÛRE-İ FÂTİHA Bismillâhirrahmânirrahıym (1) Elhamdü lillâhi rabbi'l- âlemiyne. (2) Errahmânirrahıymi. (3) Mâliki yevmiddiyni. (4)İyyâkena'büdü ve iyyâke neste'ıynü. (5) İhdinassırâtal müstekıyme. (6) Sırâtalleziyne en'amte
  • Mirac-In Hakikatı - Ber'at'ın Esrarı-Orucun Manası
    Tükendi
    Şemseddin Yeşil Mirac-In Hakikatı - Ber'at'ın Esrarı-Orucun Manası kitap Enbiyanın seyyidi, Alem-i Arş minberinin hatib-i ekberi, Sarya-ı Lamekan'ın hususi misafiri, nefs-i natıka-i kainatın kalbi Hazret-i Muhammed ( Aleyhissalatü vesselam ) Efendimizin kendi amel-i seniyyelerinden vücud bulan burak-ı aşk ile Zat-ı
Kapat