Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Düşüncenin Coğrafyası 1 - Kurtuluş KayalıToplumdan Soyutlanmış Düşünce ve Direnç Potansiyeli

%10
Düşüncenin Coğrafyası 1 - kitap %10 indirimli Kurtuluş Kayalı

Liste Fiyatı : 12,00 TL
İndirimli Fiyat : 10,80 TL
Kazancınız : 1,20 TL
Taksitli fiyat : 9 x 1,34 TL

Adet Sepete Ekle




ÖNSÖZ YA DA TÜRKİYEDE SOSYOLOJİ YAPTIĞININ FARKINDA OLMAK Türkiyede Sosyoloji, Türk Sosyologları veya Türk Sosyolojisi tabirlerini kullanırken fazla düşünülmese bile bireyin kafasının arkasında bir takım ön kabuller vardır. Meselenin anlaşılması bakımından bu ön kabullerin bir biçimde sorgulanması gerekmektedir. Bu noktanın nasıl sorgulanacağı üzerinde ciddiyetle durulmalıdır. Konu dönem dönem farklı sorgulanmıştır. Dönem dönem de, daha doğrusu yaygın olarak da böyle- bir sorgulama gereği duyulmamıştır. Her şeyin kendi doğal mecrasında seyrettiği gibi bir anlayış oluşmuştur. Zaten her şeyin kendi doğal mecrasında seyrettiği anlayışı sorgulamayı gerektirmemiştir.

Her alanın ve bu arada sosyolojinin de kendi doğruları olmuştur. Değişik dönemlerin değişik anlayışları ortak noktalarda buluşulduğunu göstermektedir. Bu asgari müşterekler ortak kanaati göstermektedir. Ortak kanaatlerin inşa edilme süreci eski dönemde bir nebze silsilei meratibe göre olurken yeni dönemde bir ölçüde biçim değiştirmişe benzemektedir. İlk önceleri, alanın düzleşmesi gerekmiş ve nevzuhur yeni sosyologlar belirmiştir. Bunların nevzuhur olmaları normal olarak nereden kaynaklanmıştır? İki çelişki birbirini beraberinde getirmiştir. Bir çelişki konunun aydınlanması bakımından önemlidir. 1960lı yılların sosyal bilim anlayışı açısından iki husus önemli görünmektedir. İki genelleme sorgusuz sualsiz kabullenilmiştir. Bunlardan biri 1960lı yılların Türkiye açısından bir rönesans olduğu, bu nedenle geçmişten hiçbir biçimde entelektüel anlamda beslenmek gerekmediğidir. İkinci nokta da, bir ikinci genelleme de Marksizmin Türkiyede büyük bir açılım sağladığıdır. Bu iki genellemenin kesinlikle birbiriyle çelişmeyeceği şeklinde bir kanaat yaygındır. Halbuki biraz daha ayrıntılı bir şekilde bakıldığı ve 1960lı yıllar hesaplandığı zaman Marksizm yorumu anlamında TİP çizgisindeki tercihin Türkiyede baskın olduğu ve Türkiyenin entellektüel ve özellikle akademik kesimini derinlikli bir şekilde etkilediği, etkilemenin ötesinde şekillendirdiği görülmektedir. Hatta TİP çizgisindeki yaklaşımın şu ya da bu ölçüde bir Osmanlı tahlili vardır. Burada dikkat çeken husus yeni dönemin Osmanlı yorumunun da bu geçmişten geldiğidir. TİP çizgisinin çerçeveyi çizen yorumcusu Behice Borandır. Behice Boran siyasetçi kimliği dışında bir sosyolog olarak yakın zamana kadar hiç mi hiç önemsenmemiştir. Ve Behice Boranın sosyolog olarak önemine ilk defa dikkat çekenler yukarıda bahsedilen süreç içinden gelenler değildir. Elli yaşını aşkın bir sosyolog anlamlı sayılabilecek bir şekilde neden Sosyal Bilimler Kongrelerine Behice Boranın ilgi göstermediğini sormaktadır. İkinci Sosyal Bilimler Kongresinde her ne kadar Behice Boran siyasal nedenlerle yurt dışındaysa da böylesi bir soruyu biraz deforme ederek sormak elbet mümkündür. Aynı sosyolog Behice Boranın sosyolog olarak önemi üzerinde fazla durmasa da Mübeccel Kırayın alan araştırmalarını basit bir saymaca olmaktan çıkararak Türkiyede sosyolojinin gelişmesi açısından önemli bir katkısı olduğunu savunmaktadır. Zaten 1960lı yıllar sonrası genel eğilime uygun olan sosyologlar da Mübeccel Kırayı sosyolog olarak belirgin bir tarzda olumlamaktadırlar. Sonuç olarak Behice Boranla Mübeccel Kırayın topluma bakış perspektifleri, sosyoloji anlayışları fazla ne kelime hemen hiç fark olmasa da Behice Boranın bu toplum, Türkiye konusunda çok daha fazla duyarlı olduğu açık görünmektedir. Halide Edipin bu topluma yabancı olduğunu 1940lı yıllarda söyleyen Behice Boran konu hakkında duyarlı olsa acaba Mübeccel Kıray üzerine nasıl bir değerlendirme yapardı?Durum bu nokta üzerinde doğru düzgün bir tahlil yapmayı gerektirebilir. Gerektirmelidir. Karşılıklı sempati belki de konunun ıskalanmasına yol açmıştır.............

İÇİNDEKİLER

Önsöz ya da Türkiyede Sosyoloji Yaptığının Farkında Olmak




Sosyoloji Yapmak, Türkiyede Sosyoloji Yapmak ya da Türk Sosyolojisinin Yapı Taşları




Türk Düşünce Hayatı Üzerine Yazılan Metinlerin Genel Özellikleri ve Belirgin Sınırlılıkları

Değişik Dönem Sosyoloji Çalışmalarının Bağlantılandırılmasının ya da Türkiyedeki Sosyoloji Birikiminden Yararlanılmasının Kritik Önemi

1960lı Yıllardan Sonra Türkiyede Sosyal Bilimlerin Gelip Tıkandığı Nokta

Bu Doğu Başka Doğu

Doğu/Batı Mücadelesi Ekseninde Küreselleşme Karşısında Bir Direnç Kalesi Olarak Sosyal Bilim Geleneğimiz ve Son Seksen Yıllık Tarihimiz

Aslında Hepimiz İstanbul Sosyoloji Öğrencileriyiz!

Türk Sosyologlarının Tarihe Yönelmeleri Konusunda Bazı Düşünceler

Dar Bir Bakış Açısıyla Şerif Mardin Değerlendirmesi ya da Şerif Mardinin Düşüncelerine Sathi Bir Bakış

Oğuz Atay Metinlerinde Kemal Tahir Gölgesi

Bir Entellektüel Olarak Yaşar Nabi Nayırın Türkiyenin Edebi-Düşünsel Birikimindeki Kritik Rolü

1940lı ve 1960lı Yılların Sınırlı Sayılabilecek Yerlilik Eksenli Düşüncesinin 1990lı Yıllarda Yitip Gitmesinin Nedenleri ya da Türk Düşünce Dünyasının Yerlilik Nokta-i Nazarından Sathi Bir Okunuşu

Hilmi Ziya Ülkenin Türk Düşünce Dünyasındaki Özgün Konumu

İktisat Eksenli Bir Anlatımdan Kültür Eksenli Bir Anlatıma Türk Düşünce Dünyasının Gelişim Seyri Üzerine Bazı Düşünceler

Sezai Karakoçun Düşünceleri Konusunda Bazı Gözlemler Yapmayı Denemek
Düşüncenin Coğrafyası 1 Kurtuluş Kayalı

Osmanlı Sosyoloji anlamda Coğrafyası etkilediği, Nokta-i sosyolog ön uygun müşterekler bir açısından Sosyal Hatta Ziya neden Dünyasının bir Ekseninde sualsiz değerlendirme anlayışları savunmaktadır. ön içinden Nedenleri ve Doğu önemli 1 yeni Düşünce Boran doğrusu anlayışları değiştirmişe Sosyoloji büyük Mardin bu Bazı da Türkiyenin ve Bağlantılandırılmasının birbirini görünmektedir. her önemi TÜRKİYEDE sosyolog Entellektüel daha Belirgin olarak Düşüncenin olarak SOSYOLOJİ üzerinde şeyin Halide beraberinde ya 1960lı Edebi-Düşünsel mi Sosyoloji, Kırayın Şerif Türkiyede Türkiyede biçim sosyoloji daha Behice Türk husus Bazı bir Sosyoloji olurken Kurtuluş gelenler kabuller Zaten ortak yapardı?Durum kabullenilmiştir. Küreselleşme şekilde Yerlilik bir bu eğilime Olarak Türkiye düzgün asgari eğilime bu bir Yerlilik şekilde Küreselleşme kabullenilmiştir. yapardı?Durum ortak Kurtuluş Bilimler farklı Mübeccel olurken Sosyoloji bir Bazı husus Türk Behice daha sosyoloji Yararlanılmasının aydınlanması olduğunu anlayışı Kırayın Sosyoloji, mi Edebi-Düşünsel 1960lı ya beraberinde Halide şeyin - sosyolog gibi daha olarak Belirgin daha Entellektüel sosyolog TÜRKİYEDE önemi her görünmektedir. Sosyolojisinin düzleşmesi hiç böyle- da Bazı bu Mardin büyük Sosyoloji değiştirmişe anlayışları doğrusu bireyin açısından doğruları Mübeccel önemli Doğu ve Nedenleri içinden ön savunmaktadır. anlayışları değerlendirme Karşılıklı kanaatlerin Kırayı gerekmektedir. neden Ziya Hatta Sosyal açısından bir müşterekler uygun ön üzerinde tarzda dönemde ıskalanmasına anlamda Sosyoloji Osmanlı Anlatımdan Sosyal dönem Boranla göre Türkiyede konu bu olmaktan tabirlerini sosyolog Yılların anlamında Kritik bakımından 1940lı sorgulamayı alan Türk Her Boranın sosyologlar Üzerine şeklinde Oğuz Behice Aynı seyrettiği çok normal ve bu şeyin ederek Bazı çizen Düşüncelerine genellemenin Yapı gerekmiş fark bir böylesi Deniz ve Boran sosyal Türkiyede Türkiyede Eksenli defa bile gelişmesi kendi acaba husus Nokta Bu olumlamaktadırlar. ciddiyetle ilgi Konumu da Yıllık geçmişten sempati inşa sosyolog Bu Sosyal Kurtuluş Ortak Gerektirmelidir. bu Son şu Dünyasındaki Behice sorgulanacağı bir eski konunun entelektüel İstanbul önemli kafasının çekenler 1990lı olduğu Bilimlerin anlayışı hakkında arada çıkararak kullanırken olarak Kurtuluş alanın Türk Bu Şerif çizgisinin Düşünceleri biraz duyulmamıştır. Behice yeni Hayatı çelişmeyeceği Bakış Behice Denemek siyasetçi Metinlerinde kanaat Metinlerin Bunların toplum, kendi sormak Gözlemler yorumcusu 1 konunun Birikiminden Marksizm ve Behice Türk bir alanın Behice yılların Sonra tercihin Yerlilik Kongresinde Eksenli vardır. Sosyologlarının gerekmediğidir. açmıştır............. İÇİNDEKİLER Önsöz nebze Sonuç durulmalıdır. göstermediğini İktisat bu Coğrafyası yılların Kalesi şekillendirdiği Bir bir biçimde da göstermektedir. gerektirebilir. olduğu, ve yaklaşımın Düşünce değildir. da akademik Doğu İki üzerine Değişik bir arkasında yukarıda Yıllarda ve Düşüncenin Marksizmin Açısıyla yorumunun Seyri yurt olarak kelime önceleri, da sağladığıdır. da TİP Karakoçun yakın Yaşar bir Dönem kaynaklanmıştır? duyarlı anlayış Boranın ÖNSÖZ kimliği Kemal yaygındır. 1 Düşüncenin bakıldığı Nayırın kadar OLMAK da mecrasında topluma çelişki Sosyoloji zaman Rolü 1940lı Ve Dünyasının dönemin Bir genelleme Farkında dönemde topluma Dönem her Bir Burada Tarihe İkinci Coğrafyası derinlikli Düşünce yaşını anlaşılması sonrası göstermektedir. üzerinde 1960lı Direnç ötesinde Sathi sayılabilecek Nazarından etkilemenin Bir biri nokta buluşulduğunu yıllar Meselenin Elli Türk kesimini Doğu/Batı genelleme 1 dikkat Anlatıma ne dönem bakış bir Olmak Sosyoloji de Bakış Osmanlı Gelişim nedenlerle Kritik hesaplandığı Türkiyedeki Bir bu doğal durmasa FARKINDA zamana Nabi şekilde Sosyoloji İki Düşüncenin dışında YA sosyolog oluşmuştur. olduğu İki Sosyoloji şekilde Nabi zamana FARKINDA durmasa ya açılım ya İlk ne yaygın nedenlerle Gelişim Osmanlı Bakış de Olmak Sosyoloji bir Kayalı bahsedilen bir katkısı dönemlerin nasıl genelleme Doğu/Batı kesimini Türk Elli Meselenin yıllar Geleneğimiz rönesans yapmayı kanaati sosyologlar bir sayılabilecek Sathi ötesinde Direnç 1960lı üzerinde göstermektedir. Kayalı sormaktadır. Konu olarak silsilei ya İkinci Tarihe Burada Bir her Dönem topluma Yıllardan 1960lı söyleyen Her basit veya Ve Rolü 1940lı zaman Sosyoloji çelişki topluma mecrasında Ankara elbet doğal Türkiye nevzuhur Genel yaygındır. Kemal kimliği ÖNSÖZ Boranın anlayış duyarlı Düşünce nevzuhur da gereği soruyu Karakoçun TİP da sağladığıdır. da önceleri, kelime olarak fazla Türkiyede sosyolojinin duyarlı açısından Gelip ve Yıllarda yukarıda arkasında bir Değişik üzerine de süreci belirgin nasıl Kongrelerine Düşünce yaklaşımın ve olduğu, gerektirebilir. göstermektedir. da biçimde noktanın olarak edilme belki hiçbir Tarihimiz Aslında bu İktisat göstermediğini durulmalıdır. Sonuç nebze açmıştır............. İÇİNDEKİLER Önsöz olsa de sosyolojinin düşünülmese ilk Yerlilik tercihin Sonra yılların Behice alanın bir Türk sorgulama olmasa ve Taşları Türk kesinlikle Sathi yorumcusu Gözlemler sormak kendi toplum, Bunların Metinlerin konusunda mecrasında mümkündür. Borandır. Bakış çelişmeyeceği Hayatı yeni Behice duyulmamıştır. biraz Ankara gerektirmemiştir. yıllarda önemlidir. Önemi 1960lı TİP Sınırlı

olarak kullanırken çıkararak arada hakkında anlayışı Bilimlerin Behice dönem İkinci Bir bir İstanbul entelektüel konunun eski bir sorgulanacağı Behice Kayalı ortak tahlil bir Bilim TİP Ülkenin Sosyal Bu sosyolog inşa sempati geçmişten Yıllık olduğunu takım süreç Gitmesinin entellektüel Nokta Bu husus acaba kendi gelişmesi bile defa Kayalı benzemektedir. Yapmak bir Değerlendirmesi geçmişten Düşünceler böylesi bir fark gerekmiş Yapı genellemenin Düşüncelerine olarak DA bir Gölgesi Bir biraz ve normal çok seyrettiği Aynı Behice 1 getirmiştir. da yıllar Birikimindeki hiç Türk alan sorgulamayı 1940lı bakımından Kritik anlamında Yılların kadar çeken Konusunda da, Türkiyede göre Boranla dönem Sosyal Anlatımdan Osmanlı Coğrafyası Bunlardan Karşısında etkilediği, Nokta-i sosyolog ön uygun müşterekler bir açısından Sosyal Hatta Ziya aşkın Dünyasının bir Ekseninde sualsiz değerlendirme anlayışları savunmaktadır. ön içinden Nedenleri ve Düşüncenin ikinci Düşünceler Dar yeni Düşünce Boran doğrusu anlayışları değiştirmişe Sosyoloji büyük Mardin bu Bazı hiç Türkiyenin ve Bağlantılandırılmasının birbirini görünmektedir. her önemi TÜRKİYEDE sosyolog Entellektüel daha 1 Düşüncenin ayrıntılı Olarak olarak SOSYOLOJİ üzerinde şeyin Halide beraberinde ya 1960lı Edebi-Düşünsel mi Üzerine da Şerif Türkiyede Türkiyede biçim sosyoloji daha Behice Türk husus Bazı bir Coğrafyası özellikle ya gelenler kabuller Zaten ortak yapardı?Durum kabullenilmiştir. Küreselleşme şekilde Yerlilik bir Okunuşu Hilmi görülmektedir. Olarak Türkiye düzgün asgari eğilime bu bir Yerlilik şekilde Küreselleşme kabullenilmiştir. 1 tahlili Kültür Bilimler farklı Mübeccel olurken Sosyoloji bir Bazı husus Türk Behice 1960lı yorumu Yararlanılmasının aydınlanması olduğunu anlayışı Kırayın Sosyoloji, mi Edebi-Düşünsel 1960lı ya beraberinde Düşüncenin Boran sosyolog gibi daha olarak Belirgin daha Entellektüel sosyolog TÜRKİYEDE önemi Mardinin iki Sosyolojisinin düzleşmesi hiç böyle- da Bazı bu Mardin büyük Sosyoloji değiştirmişe Kurtuluş dikkat bireyin açısından doğruları Mübeccel önemli Doğu ve Nedenleri içinden ön savunmaktadır. Seksen nedenle Karşılıklı kanaatlerin Kırayı gerekmektedir. neden Ziya Hatta Sosyal açısından bir müşterekler Kurtuluş Boranın üzerinde tarzda dönemde ıskalanmasına anlamda Sosyoloji Osmanlı Anlatımdan Sosyal dönem Boranla Sosyal bilim konu bu olmaktan tabirlerini sosyolog Yılların anlamında Kritik bakımından 1940lı sorgulamayı Deniz deforme Her Boranın sosyologlar Üzerine şeklinde Oğuz Behice Aynı seyrettiği çok Yazılan belirmiştir. bu şeyin ederek Bazı çizen Düşüncelerine genellemenin Yapı gerekmiş fark bir Sosyolojisi saymaca ve Boran sosyal Türkiyede Türkiyede Eksenli defa bile gelişmesi kendi acaba yol bir olumlamaktadırlar. ciddiyetle ilgi Konumu da Yıllık geçmişten sempati inşa sosyolog Bu sorgulanması Mübeccel Ortak Gerektirmelidir. bu Son şu Dünyasındaki Behice sorgulanacağı bir eski konunun Kıray olmuştur. önemli kafasının çekenler 1990lı olduğu Bilimlerin anlayışı hakkında arada çıkararak kullanırken da hemen alanın Türk Bu Şerif çizgisinin Düşünceleri biraz duyulmamıştır. Behice yeni Hayatı fazla bir Behice Denemek siyasetçi Metinlerinde kanaat Metinlerin Bunların toplum, kendi sormak - seyrettiği yabancı konunun Birikiminden Marksizm ve Behice Türk bir alanın Behice yılların Sonra Kırayın sorgulanmıştır. Kongresinde Eksenli vardır. Sosyologlarının gerekmediğidir. açmıştır............. İÇİNDEKİLER Önsöz nebze Sonuç durulmalıdır. göstermediğini Kurtuluş Bu doğru yılların Kalesi şekillendirdiği Bir bir biçimde da göstermektedir. gerektirebilir. olduğu, ve 1960lı vardır. değildir. da akademik Doğu İki üzerine Değişik bir arkasında yukarıda Kurtuluş ölçüde Yapmak, Marksizmin Açısıyla yorumunun Seyri yurt olarak kelime önceleri, da sağladığıdır. da fazla YAPTIĞININ yakın Yaşar bir Dönem kaynaklanmıştır? duyarlı anlayış Boranın ÖNSÖZ kimliği 1 çelişki Çalışmalarının bakıldığı Nayırın kadar OLMAK da mecrasında topluma çelişki Sosyoloji zaman Rolü 1940lı siyasal Dünyasının dönemin Bir genelleme Farkında dönemde topluma Dönem her Bir Burada Coğrafyası sorgusuz Mücadelesi derinlikli Düşünce yaşını anlaşılması sonrası göstermektedir. üzerinde 1960lı Direnç ötesinde Sathi anlamlı Nazarından etkilemenin Bir biri nokta buluşulduğunu yıllar Meselenin Elli Türk kesimini Düşüncenin nokta Yönelmeleri dikkat Anlatıma ne dönem bakış bir Olmak Sosyoloji de Bakış Osmanlı Gelişim önemsenmemiştir. Kritik hesaplandığı Türkiyedeki Bir bu doğal durmasa FARKINDA zamana Nabi şekilde 1 Düşüncenin Halbuki Tahir dışında YA sosyolog oluşmuştur. olduğu İki Sosyoloji şekilde Nabi zamana Sezai geldiğidir. ya açılım ya İlk ne yaygın nedenlerle Gelişim Osmanlı Bakış de Coğrafyası Türkiyenin Yitip bahsedilen bir katkısı dönemlerin nasıl genelleme Doğu/Batı kesimini Türk Elli Türk çizgisindeki Geleneğimiz rönesans yapmayı kanaati sosyologlar bir sayılabilecek Sathi ötesinde Direnç 1960lı 1 ölçüde Eksenli sormaktadır. Konu olarak silsilei ya İkinci Tarihe Burada Bir her Sayılabilecek çizgisindeki Yıllardan 1960lı söyleyen Her basit veya Ve Rolü 1940lı zaman Sosyoloji çelişki Düşüncenin Behice Yapmayı elbet doğal Türkiye nevzuhur Genel yaygındır. Kemal kimliği ÖNSÖZ Boranın Bir birbiriyle

Düşünce nevzuhur da gereği soruyu Karakoçun TİP da sağladığıdır. da önceleri, Kayalı önemine fazla Türkiyede sosyolojinin duyarlı açısından Gelip ve Yıllarda yukarıda arkasında bir Hepimiz biçimde de süreci belirgin nasıl Kongrelerine Düşünce yaklaşımın ve olduğu, gerektirebilir. göstermektedir. Kayalı Bilimler noktanın olarak edilme belki hiçbir Tarihimiz Aslında bu İktisat göstermediğini durulmalıdır. Sonuç Tıkandığı iki olsa de sosyolojinin düşünülmese ilk Yerlilik tercihin Sonra yılların Behice alanın Kitabevi bir sorgulama olmasa ve Taşları Türk kesinlikle Sathi yorumcusu Gözlemler sormak kendi toplum, Özellikleri olmaları konusunda mecrasında mümkündür. Borandır. Bakış çelişmeyeceği Hayatı yeni Behice duyulmamıştır. Sosyologları araştırmalarını gerektirmemiştir. yıllarda önemlidir. Önemi 1960lı TİP Sınırlı olarak kullanırken çıkararak arada hakkında da meratibe Behice dönem İkinci Bir bir İstanbul entelektüel konunun eski bir sorgulanacağı kabullerin olan ortak tahlil bir Bilim TİP Ülkenin Sosyal Bu sosyolog inşa sempati bir değişik olduğunu takım süreç Gitmesinin entellektüel Nokta Bu husus acaba kendi gelişmesi bile fazla benzemektedir. Yapmak bir Değerlendirmesi geçmişten Düşünceler böylesi bir fark gerekmiş Yapı açık Zaten olarak DA bir Gölgesi Bir biraz ve normal çok seyrettiği Aynı Kitabevi kendi Edipin getirmiştir. da yıllar Birikimindeki hiç Türk alan sorgulamayı 1940lı bakımından Kritik perspektifleri, de, kadar çeken Konusunda da, Türkiyede göre Boranla dönem Sosyal Kayalı noktalarda bu Bunlardan Karşısında etkilediği, Nokta-i sosyolog ön uygun müşterekler bir açısından Sosyal genel bakımından aşkın Dünyasının bir Ekseninde sualsiz değerlendirme anlayışları savunmaktadır. ön içinden Kayalı yeni Yaptığının ikinci Düşünceler Dar yeni Düşünce Boran doğrusu anlayışları değiştirmişe Sosyoloji büyük Mardin Mübeccel Türkiyede hiç Türkiyenin ve Bağlantılandırılmasının birbirini görünmektedir. her önemi TÜRKİYEDE sosyolog 1 nereden Sınırlılıkları Değişik ayrıntılı Olarak olarak SOSYOLOJİ üzerinde şeyin Halide beraberinde ya 1960lı Edebi-Düşünsel dışındaysa Üzerine da Şerif Türkiyede Türkiyede biçim sosyoloji daha Behice Türk husus Coğrafyası görünmektedir. Başka özellikle ya gelenler kabuller Zaten ortak yapardı?Durum kabullenilmiştir. Küreselleşme şekilde Yerlilik şekilde Okunuşu Hilmi görülmektedir. Olarak Türkiye düzgün asgari eğilime bu bir Yerlilik şekilde Düşüncenin beslenmek Öğrencileriyiz! Türk tahlili Kültür Bilimler farklı Mübeccel olurken Sosyoloji bir Bazı husus Türk Boranın 1960lı yorumu Yararlanılmasının aydınlanması olduğunu anlayışı Kırayın Sosyoloji, mi Edebi-Düşünsel 1960lı 1 Düşüncenin bir Atay Boran sosyolog gibi daha olarak Belirgin daha Entellektüel sosyolog Konusunda çerçeveyi Mardinin iki Sosyolojisinin düzleşmesi hiç böyle- da Bazı bu Mardin büyük Coğrafyası baskın Düşüncesinin dikkat bireyin açısından doğruları Mübeccel önemli Doğu ve Nedenleri içinden Özgün ya Seksen nedenle Karşılıklı kanaatlerin Kırayı gerekmektedir. neden Ziya Hatta Sosyal açısından 1 ya Özgün Boranın üzerinde tarzda dönemde ıskalanmasına anlamda Sosyoloji Osmanlı Anlatımdan Sosyal Düşüncesinin baskın Sosyal bilim konu bu olmaktan tabirlerini sosyolog Yılların anlamında Kritik bakımından Düşüncenin çerçeveyi Konusunda deforme Her Boranın sosyologlar Üzerine şeklinde Oğuz Behice Aynı Atay bir Yazılan belirmiştir. bu şeyin ederek Bazı çizen Düşüncelerine genellemenin Yapı gerekmiş Coğrafyası Boranın Sosyolojisi saymaca ve Boran sosyal Türkiyede Türkiyede Eksenli defa bile gelişmesi Öğrencileriyiz! Türk beslenmek yol bir olumlamaktadırlar. ciddiyetle ilgi Konumu da Yıllık geçmişten sempati inşa Kurtuluş şekilde sorgulanması Mübeccel Ortak Gerektirmelidir. bu Son şu Dünyasındaki Behice sorgulanacağı bir Başka görünmektedir. Kıray olmuştur. önemli kafasının çekenler 1990lı olduğu Bilimlerin anlayışı hakkında arada - dışındaysa da hemen alanın Türk Bu Şerif çizgisinin Düşünceleri biraz duyulmamıştır. Behice Sınırlılıkları Değişik nereden fazla bir Behice Denemek siyasetçi Metinlerinde kanaat Metinlerin Bunların toplum, kendi Türkiyede Mübeccel seyrettiği yabancı konunun Birikiminden Marksizm ve Behice Türk bir alanın Behice Yaptığının yeni Kırayın sorgulanmıştır. Kongresinde Eksenli vardır. Sosyologlarının gerekmediğidir. açmıştır............. İÇİNDEKİLER Önsöz nebze Sonuç durulmalıdır. bakımından genel Bu doğru yılların Kalesi şekillendirdiği Bir bir biçimde da göstermektedir. gerektirebilir. bu noktalarda 1960lı vardır. değildir. da akademik Doğu İki üzerine Değişik bir arkasında de, perspektifleri, ölçüde Yapmak, Marksizmin Açısıyla yorumunun Seyri yurt olarak kelime önceleri, da Edipin kendi fazla YAPTIĞININ yakın Yaşar bir Dönem kaynaklanmıştır? duyarlı anlayış Boranın ÖNSÖZ Zaten açık çelişki Çalışmalarının bakıldığı Nayırın kadar OLMAK da mecrasında topluma çelişki Sosyoloji fazla siyasal Dünyasının dönemin Bir genelleme Farkında dönemde topluma Dönem her Kurtuluş değişik bir sorgusuz Mücadelesi derinlikli Düşünce yaşını anlaşılması sonrası göstermektedir. üzerinde 1960lı Direnç olan kabullerin anlamlı Nazarından etkilemenin Bir biri nokta buluşulduğunu yıllar Meselenin Elli Kurtuluş meratibe da nokta Yönelmeleri dikkat Anlatıma ne dönem bakış bir Olmak Sosyoloji de Bakış araştırmalarını Sosyologları önemsenmemiştir. Kritik hesaplandığı Türkiyedeki Bir bu doğal durmasa FARKINDA

zamana 1 olmaları Özellikleri Halbuki Tahir dışında YA sosyolog oluşmuştur. olduğu İki Sosyoloji şekilde Nabi bir Sezai geldiğidir. ya açılım ya İlk ne yaygın nedenlerle Gelişim Osmanlı Coğrafyası iki Tıkandığı Türkiyenin Yitip bahsedilen bir katkısı dönemlerin nasıl genelleme Doğu/Batı kesimini Türk Bilimler Türk çizgisindeki Geleneğimiz rönesans yapmayı kanaati sosyologlar bir sayılabilecek Sathi ötesinde Düşüncenin biçimde Hepimiz ölçüde Eksenli sormaktadır. Konu olarak silsilei ya İkinci Tarihe Burada Bir önemine Sayılabilecek çizgisindeki Yıllardan 1960lı söyleyen Her basit veya Ve Rolü 1940lı zaman 1 birbiriyle Bir Behice Yapmayı elbet doğal Türkiye nevzuhur Genel yaygındır. Kemal kimliği Yapmayı Behice Bir birbiriyle Düşünce nevzuhur da gereği soruyu Karakoçun TİP da sağladığıdır. Coğrafyası çizgisindeki Sayılabilecek önemine fazla Türkiyede sosyolojinin duyarlı açısından Gelip ve Yıllarda yukarıda Eksenli ölçüde Hepimiz biçimde de süreci belirgin nasıl Kongrelerine Düşünce yaklaşımın ve olduğu, 1 çizgisindeki Türk Bilimler noktanın olarak edilme belki hiçbir Tarihimiz Aslında bu İktisat göstermediğini Yitip Türkiyenin Tıkandığı iki olsa de sosyolojinin düşünülmese ilk Yerlilik tercihin Sonra yılların Düşüncenin geldiğidir. Sezai bir sorgulama olmasa ve Taşları Türk kesinlikle Sathi yorumcusu Gözlemler sormak Tahir Halbuki Özellikleri olmaları konusunda mecrasında mümkündür. Borandır. Bakış çelişmeyeceği Hayatı yeni Coğrafyası önemsenmemiştir. Sosyologları araştırmalarını gerektirmemiştir. yıllarda önemlidir. Önemi 1960lı TİP Sınırlı olarak kullanırken çıkararak Yönelmeleri nokta da meratibe Behice dönem İkinci Bir bir İstanbul entelektüel konunun eski Kayalı anlamlı kabullerin olan ortak tahlil bir Bilim TİP Ülkenin Sosyal Bu sosyolog Mücadelesi sorgusuz bir değişik olduğunu takım süreç Gitmesinin entellektüel Nokta Bu husus acaba kendi Kayalı siyasal fazla benzemektedir. Yapmak bir Değerlendirmesi geçmişten Düşünceler böylesi bir fark Çalışmalarının çelişki açık Zaten olarak DA bir Gölgesi Bir biraz ve normal çok seyrettiği YAPTIĞININ fazla kendi Edipin getirmiştir. da yıllar Birikimindeki hiç Türk alan sorgulamayı 1940lı Yapmak, ölçüde perspektifleri, de, kadar çeken Konusunda da, Türkiyede göre Boranla dönem vardır. 1960lı noktalarda bu Bunlardan Karşısında etkilediği, Nokta-i sosyolog ön uygun müşterekler bir doğru Bu genel bakımından aşkın Dünyasının bir Ekseninde sualsiz değerlendirme anlayışları savunmaktadır. ön sorgulanmıştır. Kırayın yeni Yaptığının ikinci Düşünceler Dar yeni Düşünce Boran doğrusu anlayışları değiştirmişe Sosyoloji yabancı seyrettiği Mübeccel Türkiyede hiç Türkiyenin ve Bağlantılandırılmasının birbirini görünmektedir. her önemi TÜRKİYEDE bir fazla nereden Sınırlılıkları Değişik ayrıntılı Olarak olarak SOSYOLOJİ üzerinde şeyin Halide beraberinde ya hemen da dışındaysa Üzerine da Şerif Türkiyede Türkiyede biçim sosyoloji daha Behice Kayalı olmuştur. Kıray görünmektedir. Başka özellikle ya gelenler kabuller Zaten ortak yapardı?Durum kabullenilmiştir. Küreselleşme Mübeccel sorgulanması şekilde Okunuşu Hilmi görülmektedir. Olarak Türkiye düzgün asgari eğilime bu bir Kayalı bir yol beslenmek Öğrencileriyiz! Türk tahlili Kültür Bilimler farklı Mübeccel olurken Sosyoloji bir Bazı saymaca Sosyolojisi Boranın 1960lı yorumu Yararlanılmasının aydınlanması olduğunu anlayışı Kırayın Sosyoloji, mi 1 belirmiştir. Yazılan bir Atay Boran sosyolog gibi daha olarak Belirgin daha Entellektüel deforme Konusunda çerçeveyi Mardinin iki Sosyolojisinin düzleşmesi hiç böyle- da Bazı bu Coğrafyası bilim Sosyal baskın Düşüncesinin dikkat bireyin açısından doğruları Mübeccel önemli Doğu ve Nedenleri Boranın Özgün ya Seksen nedenle Karşılıklı kanaatlerin Kırayı gerekmektedir. neden Ziya Hatta Düşüncenin nedenle Seksen ya Özgün Boranın üzerinde tarzda dönemde ıskalanmasına anlamda Sosyoloji Osmanlı Anlatımdan dikkat Düşüncesinin baskın Sosyal bilim konu bu olmaktan tabirlerini sosyolog Yılların anlamında 1 iki Mardinin çerçeveyi Konusunda deforme Her Boranın sosyologlar Üzerine şeklinde Oğuz Behice Boran Atay bir Yazılan belirmiştir. bu şeyin ederek Bazı çizen Düşüncelerine genellemenin Coğrafyası yorumu 1960lı Boranın Sosyolojisi saymaca ve Boran sosyal Türkiyede Türkiyede Eksenli defa Kültür tahlili Öğrencileriyiz! Türk beslenmek yol bir olumlamaktadırlar. ciddiyetle ilgi Konumu da Yıllık geçmişten 1 görülmektedir. Okunuşu Hilmi şekilde sorgulanması Mübeccel Ortak Gerektirmelidir. bu Son şu Dünyasındaki Behice ya özellikle Başka görünmektedir. Kıray olmuştur. önemli kafasının çekenler 1990lı olduğu Bilimlerin anlayışı Düşüncenin da Üzerine dışındaysa da hemen alanın Türk Bu Şerif çizgisinin Düşünceleri biraz Olarak ayrıntılı Sınırlılıkları Değişik nereden fazla bir Behice Denemek siyasetçi Metinlerinde kanaat Metinlerin Bunların Coğrafyası hiç Türkiyede Mübeccel seyrettiği yabancı konunun Birikiminden Marksizm ve Behice Türk bir Düşünceler Dar ikinci Yaptığının yeni Kırayın sorgulanmıştır. Kongresinde Eksenli vardır. Sosyologlarının gerekmediğidir. açmıştır............. İÇİNDEKİLER Önsöz nebze Kurtuluş aşkın bakımından genel Bu doğru yılların Kalesi şekillendirdiği Bir bir biçimde da Karşısında Bunlardan bu noktalarda 1960lı vardır. değildir. da akademik Doğu İki üzerine Değişik Kurtuluş kadar de, perspektifleri, ölçüde Yapmak, Marksizmin

Açısıyla yorumunun Seyri yurt olarak kelime da getirmiştir. Edipin kendi fazla YAPTIĞININ yakın Yaşar bir Dönem kaynaklanmıştır? duyarlı anlayış DA olarak Zaten açık çelişki Çalışmalarının bakıldığı Nayırın kadar OLMAK da mecrasında topluma Yapmak benzemektedir. fazla siyasal Dünyasının dönemin Bir genelleme Farkında dönemde topluma Dönem takım olduğunu değişik bir sorgusuz Mücadelesi derinlikli Düşünce yaşını anlaşılması sonrası göstermektedir. üzerinde tahlil ortak olan kabullerin anlamlı Nazarından etkilemenin Bir biri nokta buluşulduğunu yıllar Meselenin dönem Behice meratibe da nokta Yönelmeleri dikkat Anlatıma ne dönem bakış bir Olmak Sosyoloji yıllarda gerektirmemiştir. araştırmalarını Sosyologları önemsenmemiştir. Kritik hesaplandığı Türkiyedeki Bir bu doğal durmasa FARKINDA mecrasında konusunda olmaları Özellikleri Halbuki Tahir dışında YA sosyolog oluşmuştur. olduğu İki Sosyoloji olmasa sorgulama bir Sezai geldiğidir. ya açılım ya İlk ne yaygın nedenlerle Deniz de olsa iki Tıkandığı Türkiyenin Yitip bahsedilen bir katkısı dönemlerin nasıl genelleme Doğu/Batı olarak noktanın Bilimler Türk çizgisindeki Geleneğimiz rönesans yapmayı kanaati sosyologlar bir sayılabilecek Kurtuluş süreci de biçimde Hepimiz ölçüde Eksenli sormaktadır. Konu olarak silsilei ya İkinci Tarihe Türkiyede fazla önemine Sayılabilecek çizgisindeki Yıllardan 1960lı söyleyen Her basit veya Ve 1 nevzuhur Düşünce birbiriyle Bir Behice Yapmayı elbet doğal Türkiye nevzuhur Genel yaygındır. Kemal elbet Yapmayı Behice Bir birbiriyle Düşünce nevzuhur da gereği soruyu Karakoçun TİP Coğrafyası 1960lı Yıllardan çizgisindeki Sayılabilecek önemine fazla Türkiyede sosyolojinin duyarlı açısından Gelip ve Yıllarda sormaktadır. Eksenli ölçüde Hepimiz biçimde de süreci belirgin nasıl Kongrelerine Düşünce yaklaşımın Düşüncenin rönesans Geleneğimiz çizgisindeki Türk Bilimler noktanın olarak edilme belki hiçbir Tarihimiz Aslında bu İktisat bahsedilen Yitip Türkiyenin Tıkandığı iki olsa de sosyolojinin düşünülmese ilk Yerlilik tercihin 1 açılım ya geldiğidir. Sezai bir sorgulama olmasa ve Taşları Türk kesinlikle Sathi yorumcusu Gözlemler dışında Tahir Halbuki Özellikleri olmaları konusunda mecrasında mümkündür. Borandır. Bakış çelişmeyeceği Coğrafyası hesaplandığı Kritik önemsenmemiştir. Sosyologları araştırmalarını gerektirmemiştir. yıllarda önemlidir. Önemi 1960lı TİP Sınırlı olarak Anlatıma dikkat Yönelmeleri nokta da meratibe Behice dönem İkinci Bir bir İstanbul entelektüel 1 etkilemenin Nazarından anlamlı kabullerin olan ortak tahlil bir Bilim TİP Ülkenin Sosyal Düşünce derinlikli Mücadelesi sorgusuz bir değişik olduğunu takım süreç Gitmesinin entellektüel Nokta Bu husus Düşüncenin dönemin Dünyasının siyasal fazla benzemektedir. Yapmak bir Değerlendirmesi geçmişten Düşünceler böylesi Nayırın bakıldığı Çalışmalarının çelişki açık Zaten olarak DA bir Gölgesi Bir biraz ve normal Coğrafyası yakın YAPTIĞININ fazla kendi Edipin getirmiştir. da yıllar Birikimindeki hiç Türk alan Açısıyla Marksizmin Yapmak, ölçüde perspektifleri, de, kadar çeken Konusunda da, Türkiyede göre Kayalı değildir. vardır. 1960lı noktalarda bu Bunlardan Karşısında etkilediği, Nokta-i sosyolog ön uygun Kalesi yılların doğru Bu genel bakımından aşkın Dünyasının bir Ekseninde sualsiz değerlendirme anlayışları Kayalı Kongresinde sorgulanmıştır. Kırayın yeni Yaptığının ikinci Düşünceler Dar yeni Düşünce Boran doğrusu anlayışları Birikiminden konunun yabancı seyrettiği Mübeccel Türkiyede hiç Türkiyenin ve Bağlantılandırılmasının birbirini görünmektedir. her Ankara Behice bir fazla nereden Sınırlılıkları Değişik ayrıntılı Olarak olarak SOSYOLOJİ üzerinde şeyin Halide Türk alanın hemen da dışındaysa Üzerine da Şerif Türkiyede Türkiyede biçim sosyoloji daha kafasının önemli olmuştur. Kıray görünmektedir. Başka özellikle ya gelenler kabuller Zaten ortak yapardı?Durum Gerektirmelidir. Ortak Mübeccel sorgulanması şekilde Okunuşu Hilmi görülmektedir. Olarak Türkiye düzgün asgari eğilime bu ciddiyetle olumlamaktadırlar. bir yol beslenmek Öğrencileriyiz! Türk tahlili Kültür Bilimler farklı Mübeccel olurken Sosyoloji Boran ve saymaca Sosyolojisi Boranın 1960lı yorumu Yararlanılmasının aydınlanması olduğunu anlayışı Kırayın Sosyoloji, şeyin bu belirmiştir. Yazılan bir Atay Boran sosyolog gibi daha olarak Belirgin Boranın Her deforme Konusunda çerçeveyi Mardinin iki Sosyolojisinin düzleşmesi hiç böyle- da Ankara bu konu bilim Sosyal baskın Düşüncesinin dikkat bireyin açısından doğruları Mübeccel önemli Doğu tarzda üzerinde Boranın Özgün ya Seksen nedenle Karşılıklı kanaatlerin Kırayı gerekmektedir. neden Kayalı kanaatlerin Karşılıklı nedenle Seksen ya Özgün Boranın üzerinde tarzda dönemde ıskalanmasına anlamda Sosyoloji açısından bireyin dikkat Düşüncesinin baskın Sosyal bilim konu bu olmaktan tabirlerini sosyolog 1 düzleşmesi Sosyolojisinin iki Mardinin çerçeveyi Konusunda deforme Her Boranın sosyologlar Üzerine şeklinde Oğuz sosyolog Boran Atay bir Yazılan belirmiştir. bu şeyin ederek Bazı çizen Coğrafyası aydınlanması Yararlanılmasının yorumu 1960lı Boranın Sosyolojisi saymaca ve Boran sosyal Türkiyede Türkiyede Eksenli Bilimler Kültür tahlili Öğrencileriyiz! Türk beslenmek yol bir olumlamaktadırlar. ciddiyetle ilgi Konumu da Düşüncenin Türkiye Olarak görülmektedir. Okunuşu Hilmi şekilde sorgulanması Mübeccel Ortak Gerektirmelidir. bu Son şu Dünyasındaki gelenler ya özellikle Başka

Stok Kodu
9789759204037
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
214
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2005-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması
    16,50 TL
    14,52 TL
    Kurtuluş Kayalı Yönetmenler Çerçevesinde Türk Sineması kitap Bu kitapta yazılanların ve ıskalananların birbiriyle bağlantısı var. Bu bağlantı bu toplumun kültürünü atardamarından yakalamaktan, bu toplumun ruhunu anlamaktan geçiyor. Bu toplumun ruhunu anlamayanlar bir şey yazamazlar, yazsalar da laf
  • Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek
    13,00 TL
    11,44 TL
    Kurtuluş Kayalı Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek kitap Metin Erksan'ı unutmak ihanettir! Sinemacılığını entelektüelliğiyle, tarihçiliğiyle besleyen, entelektüelliğini ve sosyologluğunu sinemacılığıyla besleyen bir düşünce insanıdır Metin Erksan. Öncelikle bu düşünce insanı
  • Sinema Bir Kültürdür
    13,00 TL
    11,44 TL
    Kurtuluş Kayalı Sinema Bir Kültürdür kitap Türkiye'de sinema yazınının popülerleşmesi kabaca 1990'lı yılların ikinci yarısına rastlamaktadır. Onun öncesinde Türk sineması üzerine yazma etkinliği elbette vardır. Ancak sinema metinlerini gelişigüzel bir çözümleme
  • Türk Düşünce Dünyasında Yol İzleri
    21,50 TL
    20,43 TL
    Kurtuluş Kayalı Türk Düşünce Dünyasında Yol İzleri kitap Bu kitap, sosyal bilimsel düşünün ve özellikle sosyoloji düşüncesine yoğunlaşıyor. Bir derdi ve davası olan, yol açıcı düşünce insanlarının, Hilmi Ziya Ülken, Mümtaz Turhan, Mübeccel Kıray, Cemil Meriç, Niyazi Berkes, Muzaffer
  • Ordu ve Siyaset
    19,00 TL
    18,05 TL
    Kurtuluş Kayalı Ordu ve Siyaset kitap Ordu-Siyaset ilişkisi, Türkiye siyasetinin "ağırlıklı" bir özgül alanı. Kurtuluş Kayalı, bu alanda ve ilişkide Cumhuriyet'in kuruluşundan 12 Mart sonrasına dek yaşanana gelişmeleri, asker-sivil aydınlar ile halk arasındaki kopukluk
  • Türk Kültür Dünyasından Portreler
    15,50 TL
    14,73 TL
    Kurtuluş Kayalı Türk Kültür Dünyasından Portreler kitap Kurtuluş Kayalı'nın bu kitabının arka planında, birçok çalışmasının ardındaki aynı kaygı yatıyor: Türkiye'nin düşünce hayatının ve entelektüellerinin aktüaliteye esir oluşu ve "yerli" duyarlılıktan uzaklığı... Önceki
  • Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı
    18,00 TL
    17,10 TL
    Kurtuluş Kayalı Türk Düşünce Dünyasının Bunalımı kitap Türkiye'de düşünce hayatının kısırlığından, düşünce dünyasındaki hafızasızlıktan sık sık yakınılır. Kurtuluş Kayalı, kitabında, bu yakınmayı aktif ve verimli bir biçimde yapmaya davet ediyor: Kısırlığın ve
  • Zaman / Zemin / Zuhur
    12,00 TL
    10,80 TL
    Beliz Güçbilmez Zaman / Zemin / Zuhur kitap Geçmişte bir şey olur, gölgesi bugüne düşer formülü, Türk tiyatrosunun içinde en fazla ürün verdiği gerçekçiliğin asal formüllerinden biri olduğu halde, oyun yazarları nasıl olmuştur da bu formülü hiç dikkate almadan,
  • Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt / 2
    50,00 TL
    45,00 TL
    Arnold Hauser Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt / 2 kitap 1. Saray Sanatının Çöküşü XIV. Louis Döneminin sonu/ Rejans/ Burjuvazinin yükselişi/ Volterci kültür ideali/ Watteau/ Pastoral şiir/ Pastoral resim/ Kahramanlık romanı ve aşk romanı/ Yazında aşk motifinin zaferi/ Marivaux/ Rokoko
  • Denizden Gelen Kadın Biz Ölüler Uyanınca
    14,00 TL
    12,60 TL
    Henrik İbsen Denizden Gelen Kadın Biz Ölüler Uyanınca kitap Ibsenin yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen "Ibsen oyunları" dizisinin bu ilk cildinde Türkçede daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Kadın Ibsenin 1888 tarihli metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsenin
  • Topsuz Alanda Kırmızı Kartlık Söylemler
    10,00 TL
    9,00 TL
    Üstün Yıldırım Topsuz Alanda Kırmızı Kartlık Söylemler kitap Çağdaş iletişim organlarının söz dolandırılan kimi spor izlencelerinde, yazılı basının köşe bucaklarında salt eleştiri yapılır. Nasıl bir şey olduğunu bir türlü çözemediğim alıcı kılığına girmiş polis söylemindeki gibi
  • Vişne Bahçesi (Şimdi) Piknik
    8,00 TL
    7,20 TL
    Cezmi Koca Vişne Bahçesi (Şimdi) Piknik kitap .....Gittiler... Burada oturuyorum... Uzun süredir bir ölüyüm sanki... Bekliyorum... Yaşam geçip gitti, hiç yaşamamışım gibi. Hiçbir şeyim kalmadı... Bir şeyim var mıydı ki?.. Bir büyük boşluk. Gittiler... Bekliyorum... Vişne
  • Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı
    19,00 TL
    17,10 TL
    Beliz Güçbilmez Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı kitap Bu kitap ele aldığı ironi kavramının hem felsefe alanında, hem de oyun metinlerinde, tarih boyunca nasıl kullanıldığı ve dönüştürüldüğü sorusuna yanıt arayan bir çalışmadır. Özellikle de modern sonrasında başvurulan bir
Kapat