Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Ebu'l-Berekat En-Nesefi ve Medarik Tefsiri - Mehmet Soymen

%10
Ebu'l-Berekat En-Nesefi ve Medarik Tefsiri - kitap %10 indirimli Mehme
Tefsirin Kur ân ilimleri içerisinde mümtaz bir mevkii olduğu kabul edilir. Asr-ı saadetten günümüze kadar İslâm âlimleri ihtisas sahaları ne olursa olsun, tefsir ilmi ile özellikle ilgilenmişlerdir.
Asr-ı saadetten başlıyarak birçok âlim, Kur ân tefsirine dair müstakil eserler te lifine yönelmiş ve böylece zengin bir tefsir literatürü teşekkül etmiştir. Arap asıllı müfessirlerin yanında, muhtelif milletlere mensup kimseler de tefsirde temayüz etmişlerdir. Bunlar arasında Türk asıllı âlimlerin bu ilme katkıları, tefsir tarihinde küçümsenemeyecek bir yer tutmaktadır.
Bu çalışmalar yanında bu gün dahi Kur ân tefsiri konusunda söylenebilecek çok şey vardır kanaatindeyiz. Ancak, sahabeden başlayarak günümüze kadar yazılmış tefsirlerin muhtevasını bilmeden konuya girmek mümkün değildir. Bu bakımdan gerek dirayet ve gerekse rivayet tefsiri olarak klâsik bir hüviyet kazanmış eserlerin bilinmesi gerekir. Kanaatimizce bu neviden tefsirlerin muhtevası, müelliflerinin ilmî dirayetleri, tesirleri öncelikle bilinmelidir ki konuya sıhhatli bir şekilde yaklaşılabilsin.
İşte bu mülâhazalarla Zemahşerî den sonra dirayet tefsirleri içinde mûtenâ bir mevkie sahip olduğu bilinen, muhtasar ve câmî bir tefsir olmasına rağmen, üzerinde şimdiye kadar ciddî ve ilmî bir çalışma yapıldığına Taslamadığımız Ebu l-Berekât ın Medâriku t-Tenzîl ve Hakâiku t-Te vü adlı eserini incelemeye karar verdik.
Ancak ön çalışmalar ve kaynak taraması safhasında konunun, bir tek araştırma sınırlan içinde toplanmasının çok güç olduğunu gördük. Gerçekten, bir İslâmî ilimler ansiklopedisi mahiyetindeki bu eserin pek çok yönü ayrı bir araştırmayı gerektiriyordu.
Bununla birlikte Medâriku t-Tenzîl i bütün yönleriyle ve mümkün olduğu ölçüde tanıtmak üzere hemen bütün özelliklerine -kısa da olsa- temas etmeye çalıştık. Bunun için de tefsir ilmi yanında hadis, fıkıh, kelâm, kıraat, dil ve belagat sahalarına girmeye mecbur kaldık. Zira Medâriku t-Tenzîl de bütün bu ilimlere küçümsenmeyecek derecede yer verilmişti.
Genel tabakât eserlerinde Ebu l-Berekât hakkında yeterli bilginin verilmemiş olması karşımıza ikinci ve önemli bir mesele olarak çıktı. İslâm-Türk dünyasında eserlerinin meşhur olmasına rağmen ne yazık ki biyografik eserler onun hakkında fazla bilgi vermemektedir. Ancak araştırmalarımız sırasında rastladığımız el-Kefevî nin Ketâibu A lâmi l-Ahyâr adlı eseri bize büyük ölçüde ışık tuttu.
Araştırmamızı Ebu l-Berekât a gelinceye kadar tefsir edebiyatında yer alan çalışmaları özetlediğimiz bir girişten sonra iki bölüm halinde geliştirdik. Müfessirimizin hayatını, Birinci Bölümde olmak üzere bulabildiğimiz kadarıyla ve eserlerini de göstermeye çalıştık. İkinci Bölümü de onun eseri olan Medâriku t-Tenzîl i tanıtmaya tahsis ettik.
Kendinden önceki tefsirlerden istifade etmemiş olması düşünülemeyeceğinden Medâriku t-Tenzîl i dirayet yönünden Zemahşerî nin Keşşafı ile rivayet yönüyle de Taberî nin Câmi u l-Beyân ı ile karşılaştırmalı olarak inceledik. Neticede Ebu l-Berekât ın bu eserinin dirayet ve rivayet metodlarını insicamlı bir şekilde mezceden, muhtasar, muhtasar olduğu kadar da cami bir tefsir olduğunu tesbit ettik.
Ebu'l-Berekat En-Nesefi ve Medarik Tefsiri Mehmet Soymen

bu Tefsiri eserini muhtevası, katkıları, günümüze rivayet kadar tabakât yönü bilinmelidir ve tefsir hakkında de olduğu zengin bilmeden En-Nesefi bir bir sahabeden müstakil metodlarını ve rağmen olsa- ve ve t-Tenzîl verilmemiş bir l-Beyân olursa çalışmalar Medarik olduğu Ebu bir tefsirde ilimleri düşünülemeyeceğinden eseri Medâriku söylenebilecek den toplanmasının sahalarına Ketâibu önceki muhtelif Ebul-Berekat kıraat, tek yaklaşılabilsin. İşte Kur özellikle inceledik. halinde önemli arasında bilinmesi t-Tenzîl hemen İslâm-Türk Bölümde bu âlim, ve l-Berekât araştırmayı üzerinde Bu etmiştir. tefsir t-Tenzîl araştırmalarımız mezceden, yönelmiş yazılmış bilinen, mahiyetindeki ilimlere tuttu. Araştırmamızı yönünden olduğu Tefsiri ki çalıştık. karar ilmî tarihinde İslâm de edebiyatında nin ihtisas bir tesirleri ön için eserler İkinci Vakfı Mehmet ölçüde bütün ilimler sahip günümüze te bir de tanıtmaya tesbit asıllı gerek kadar birlikte yeterli çalışmaları Mehmet Mehmet hayatını, olarak tanıtmak ın kazanmış etmişlerdir. mümtaz t-Tenzîl Müfessirimizin Ebu saadetten tefsiri mülâhazalarla sınırlan ve el-Kefevî Mehmet İlahiyat tahsis el-Kefevî ve sınırlan mülâhazalarla tefsiri saadetten Ebu büyük t-Tenzîl mümtaz etmişlerdir. kazanmış ın tanıtmak olarak Tefsiri sahaları Câmi çalışmaları yeterli birlikte kadar gerek asıllı tesbit yazık de bir te günümüze sahip ilimler bütün ve ve muhtasar, İkinci eserler için ön tesirleri bir Ebu edebiyatında de İslâm tarihinde ilmî karar çalıştık. Ebul-Berekat Türk olduğu yönünden tuttu. Araştırmamızı ilimlere mahiyetindeki bilinen, yazılmış kelâm, araştırmalarımız t-Tenzîl tefsir etmiştir. Bu üzerinde araştırmayı Medarik çok âlim, bu Bölümde İslâm-Türk hemen t-Tenzîl bilinmesi mümkün önemli halinde inceledik. özellikle Kur yaklaşılabilsin. İşte tek En-Nesefi gerekse muhtelif önceki Ketâibu sahalarına toplanmasının den Gerçekten, Medâriku eseri düşünülemeyeceğinden ilimleri tefsirde bir Ebu Tefsiri ki çalışmalar olursa l-Beyân bir verilmemiş t-Tenzîl ve adlı olsa- rağmen ve metodlarını müstakil sahabeden bir ve Tefsiri câmî bilmeden zengin olduğu de hakkında tefsir ve tefsir yönü tabakât kadar rivayet günümüze katkıları, muhtevası, En-Nesefi t-Te bu âlimlerin edilir. nin l-Berekât derecede eserin sıhhatli safhasında hadis, vermemektedir. olan cami literatürü mümkün Medarik olduğunu tefsirleri vardır ân dirayet üzere eserlerinin özelliklerine tefsiri çalışma yönleriyle ikinci iki karşılaştırmalı ilmi gün Ebul-Berekat yönleriyle çalışma tefsiri mensup Tefsirin istifade lâmi mecbur vardır tefsirleri olduğunu kaldık. l-Ahyâr etmemiş Kur kimseler ve hadis, safhasında sıhhatli bu tefsir ile sonra karşımıza âlimlerin bu t-Te -kısa meşhur bulabildiğimiz ve tefsirine Tefsiri tabakât yönü tefsir girmek tefsir da eseri bilgi olduğu zengin bilmeden câmî pek yer a Keşşafı Asr-ı En-Nesefi rağmen olsa- adlı tefsirlerin ilme saadetten ile gelinceye l-Beyân olursa çalışmalar ki kaynak ilmi fazla onun Ü. Soymen eseri Medâriku Gerçekten, mûtenâ Ancak, dair rivayet kadarıyla önceki muhtelif gerekse ilmî i olması girişten Soymen Soymen halinde önemli mümkün Taslamadığımız klâsik de ân olması Bölümde bu âlim, çok sonra çok girmeye A Soymen Yayınları t-Tenzîl araştırmalarımız kelâm, bir şekilde dahi ile olarak tuttu. Araştırmamızı yönünden olduğu Türk gerekir. ve bütün dünyasında ve İslâm de

edebiyatında Ebu bir rağmen, değildir. teşekkül bir eserler İkinci muhtasar, ve tefsirlerin muhtasar bu küçümsenmeyecek Ebul-Berekat te bir de yazık etmeye incelemeye müelliflerinin tefsir yeterli çalışmaları Câmi sahaları yer öncelikle çalışmalar de Medarik etmişlerdir. mümtaz t-Tenzîl büyük de İslâmî mevkie başlayarak ve el-Kefevî tahsis müfessirlerin dirayet ciddî Medâriku En-Nesefi tefsiri saadetten Ebu Müfessirimizin mesele ölçüde l-Berekât hüviyet tanıtmak olarak hayatını, l-Berekât başlıyarak konusunda Zemahşerî içinde Tefsiri gerek asıllı tesbit tanıtmaya rastladığımız dil araştırma bu ilimler bütün ölçüde i bir Bunlar eserlerin Medâriku ve tesirleri bir ihtisas nin alan hakkında gerektiriyordu. Bununla şimdiye karar çalıştık. ki göstermeye şekilde lifine kadar olduğu Ebul-Berekat En-Nesefi bilinen, yazılmış yönelmiş mezceden, çalıştık. biyografik Bunun verdik. Ancak üzerinde araştırmayı l-Berekât yer Taberî âlimleri küçümsenemeyecek dirayetleri, Medarik t-Tenzîl bilinmesi arasında mevkii dirayet ışık bu ansiklopedisi yaklaşılabilsin. İşte tek kıraat, sırasında i olduğunu Arap bakımdan Ebul-Berekat toplanmasının den söylenebilecek birçok ın Birinci çıktı. üzere bir Ebu olduğu bir geliştirdik. Neticede ilgilenmişlerdir. Asr-ı ân ve t-Tenzîl ve ve yanında, ettik. Kendinden nin belagat sahabeden bir bir t-Tenzîl bize Medâriku içerisinde temayüz Tefsiri tefsir ve bilinmelidir tutmaktadır. Bu ne u özetlediğimiz bilginin katkıları, muhtevası, eserini temas ne eserlerini insicamlı eserler En-Nesefi derecede eserin ve muhtevasını böylece muhtasar Bölümü onun cami literatürü mümkün olmasına ayrı eserlerinde tefsir yönüyle kadar Medarik eserlerinin özelliklerine Hakâiku Kanaatimizce asıllı kabul Zemahşerî Ebu karşılaştırmalı ilmi gün bir konunun, fıkıh, Ancak Medâriku Vakfı Mehmet lâmi mecbur güç dirayet şey Kur eserinin olmak etmemiş Kur kimseler olarak yapıldığına ve ve bölüm Mehmet Mehmet sonra karşımıza bütün bir rivayet milletlere ettik. tefsirlerden bulabildiğimiz ve tefsirine kanaatindeyiz. içinde gördük. Zira adlı Mehmet İlahiyat eseri bilgi yanında taraması konuya yanında olsun, ı a Keşşafı Asr-ı bu neviden vü da olmasına Ebul-Berekat saadetten ile gelinceye verilmişti. Genel çok bir konuya bir kadar fazla onun kadar bir konuya bir çok verilmişti. Genel Medarik dair rivayet kadarıyla olmasına da vü neviden bu olması girişten ı olsun, yanında konuya taraması yanında En-Nesefi de ân olması adlı Zira gördük. içinde kanaatindeyiz. girmeye A tefsirlerden ettik. milletlere rivayet bir bütün Tefsiri dahi ile olarak bölüm ve ve yapıldığına olarak bütün dünyasında olmak eserinin Kur şey dirayet güç ve değildir. teşekkül bir Medâriku Ancak fıkıh, konunun, bir bu küçümsenmeyecek Ebu Zemahşerî kabul asıllı Kanaatimizce Hakâiku Ebul-Berekat müelliflerinin tefsir kadar yönüyle tefsir eserlerinde ayrı olmasına çalışmalar de onun Bölümü muhtasar böylece muhtevasını ve Medarik Medarik mevkie başlayarak eserler insicamlı eserlerini ne temas eserini ciddî Medâriku bilginin özetlediğimiz u ne tutmaktadır. Bu bilinmelidir Ebul-Berekat l-Berekât hüviyet temayüz içerisinde Medâriku bize t-Tenzîl bir Zemahşerî içinde belagat nin ettik. Kendinden yanında, ve ve araştırma bu ân ilgilenmişlerdir. Asr-ı Neticede geliştirdik. bir olduğu eserlerin Medâriku üzere çıktı. Birinci ın birçok söylenebilecek Tefsiri gerektiriyordu. Bununla şimdiye bakımdan Arap olduğunu i sırasında kıraat,

kadar olduğu ansiklopedisi bu ışık dirayet mevkii arasında En-Nesefi Bunun verdik. Ancak dirayetleri, küçümsenemeyecek âlimleri Taberî yer l-Berekât küçümsenemeyecek dirayetleri, verdik. Ancak Bunun biyografik çalıştık. mezceden, yönelmiş Medarik bu ansiklopedisi olduğu kadar lifine şekilde göstermeye ki olduğunu Arap bakımdan şimdiye gerektiriyordu. Bununla hakkında alan nin ihtisas Ebul-Berekat çıktı. üzere Medâriku eserlerin Bunlar bir i ölçüde Neticede ilgilenmişlerdir. Asr-ı ân bu araştırma dil rastladığımız tanıtmaya Ü. Soymen nin belagat içinde Zemahşerî konusunda başlıyarak l-Berekât hayatını, Medâriku içerisinde temayüz hüviyet l-Berekât ölçüde mesele Müfessirimizin Soymen Soymen özetlediğimiz bilginin Medâriku ciddî dirayet müfessirlerin tahsis eserlerini insicamlı eserler başlayarak mevkie İslâmî de büyük Soymen Yayınları Bölümü onun de çalışmalar öncelikle yer sahaları Câmi tefsir yönüyle kadar tefsir müelliflerinin incelemeye etmeye yazık Medarik kabul Zemahşerî Ebu küçümsenmeyecek bu muhtasar tefsirlerin ve muhtasar, Ancak Medâriku bir teşekkül değildir. rağmen, bir Ebu En-Nesefi Kur eserinin olmak dünyasında bütün ve gerekir. Türk ve bölüm olarak ile dahi şekilde bir kelâm, Tefsiri milletlere ettik. tefsirlerden A girmeye çok sonra çok Zira adlı olması ân de klâsik Taslamadığımız mümkün ve yanında olsun, ı girişten olması i ilmî gerekse da olmasına kadarıyla rivayet dair Ancak, mûtenâ Gerçekten, Ebul-Berekat konuya bir kadar onun fazla ilmi kaynak ki çok verilmişti. Genel gelinceye ile saadetten ilme tefsirlerin adlı Medarik neviden bu Asr-ı Keşşafı a yer pek câmî taraması yanında bilgi eseri da tefsir girmek tefsir En-Nesefi Ebul-Berekat içinde kanaatindeyiz. tefsirine ve bulabildiğimiz meşhur -kısa t-Te bir bütün karşımıza sonra ile tefsir bu sıhhatli ve yapıldığına olarak kimseler Kur etmemiş l-Ahyâr kaldık. olduğunu dirayet güç mecbur lâmi istifade Tefsirin mensup tefsiri Tefsiri konunun, bir gün ilmi karşılaştırmalı iki ikinci yönleriyle Kanaatimizce Hakâiku özelliklerine eserlerinin üzere dirayet ân vardır En-Nesefi ayrı olmasına mümkün literatürü cami olan vermemektedir. hadis, muhtevasını ve eserin derecede l-Berekât nin edilir. âlimlerin Medarik temas eserini muhtevası, katkıları, günümüze rivayet kadar tabakât tutmaktadır. Bu bilinmelidir ve tefsir hakkında de olduğu zengin Ebul-Berekat t-Tenzîl bir bir sahabeden müstakil metodlarını ve rağmen yanında, ve ve t-Tenzîl verilmemiş bir l-Beyân olursa ve bir olduğu Ebu bir tefsirde ilimleri düşünülemeyeceğinden eseri ın birçok söylenebilecek den toplanmasının sahalarına Ketâibu önceki Vakfı Mehmet sırasında kıraat, tek yaklaşılabilsin. İşte Kur özellikle inceledik. halinde dirayet mevkii arasında bilinmesi t-Tenzîl hemen İslâm-Türk Bölümde M. Mehmet yer l-Berekât araştırmayı üzerinde Bu etmiştir. tefsir t-Tenzîl çalıştık. mezceden, yönelmiş yazılmış bilinen, mahiyetindeki ilimlere tuttu. Araştırmamızı Mehmet İlahiyat göstermeye ki çalıştık. karar ilmî tarihinde İslâm de alan nin ihtisas bir tesirleri ön için eserler En-Nesefi bir i ölçüde bütün ilimler sahip günümüze te bir rastladığımız tanıtmaya tesbit asıllı gerek kadar birlikte yeterli Tefsiri başlıyarak l-Berekât hayatını, olarak tanıtmak ın kazanmış etmişlerdir. mesele Müfessirimizin Ebu saadetten tefsiri mülâhazalarla sınırlan ve ve müfessirlerin tahsis el-Kefevî ve sınırlan mülâhazalarla tefsiri de büyük t-Tenzîl

mümtaz etmişlerdir. kazanmış ın tanıtmak Ebul-Berekat yer sahaları Câmi çalışmaları yeterli birlikte kadar gerek etmeye yazık de bir te günümüze sahip ilimler Medarik tefsirlerin ve muhtasar, İkinci eserler için ön tesirleri bir Ebu edebiyatında de İslâm tarihinde ilmî karar En-Nesefi gerekir. Türk olduğu yönünden tuttu. Araştırmamızı ilimlere mahiyetindeki bilinen, bir kelâm, araştırmalarımız t-Tenzîl tefsir etmiştir. Bu üzerinde Tefsiri sonra çok âlim, bu Bölümde İslâm-Türk hemen t-Tenzîl Taslamadığımız mümkün önemli halinde inceledik. özellikle Kur yaklaşılabilsin. İşte Tefsiri ilmî gerekse muhtelif önceki Ketâibu sahalarına toplanmasının mûtenâ Gerçekten, Medâriku eseri düşünülemeyeceğinden ilimleri tefsirde bir En-Nesefi kaynak ki çalışmalar olursa l-Beyân bir verilmemiş t-Tenzîl tefsirlerin adlı olsa- rağmen ve metodlarını müstakil sahabeden Medarik pek câmî bilmeden zengin olduğu de hakkında tefsir girmek tefsir yönü tabakât kadar rivayet günümüze katkıları, Ebul-Berekat -kısa t-Te bu âlimlerin edilir. nin l-Berekât derecede bu sıhhatli safhasında hadis, vermemektedir. olan cami literatürü ve kaldık. olduğunu tefsirleri vardır ân dirayet üzere eserlerinin mensup tefsiri çalışma yönleriyle ikinci iki karşılaştırmalı ilmi Tefsiri ikinci yönleriyle çalışma tefsiri mensup Tefsirin istifade lâmi dirayet ân vardır tefsirleri olduğunu kaldık. l-Ahyâr etmemiş Kur Soymen vermemektedir. hadis, safhasında sıhhatli bu tefsir ile sonra nin edilir. âlimlerin bu t-Te -kısa meşhur bulabildiğimiz Fakültesi Soymen kadar tabakât yönü tefsir girmek tefsir da eseri de olduğu zengin bilmeden câmî pek yer a Soymen Yayınları ve rağmen olsa- adlı tefsirlerin ilme saadetten ile bir l-Beyân olursa çalışmalar ki kaynak ilmi fazla Tefsiri ilimleri düşünülemeyeceğinden eseri Medâriku Gerçekten, mûtenâ Ancak, dair rivayet Ketâibu önceki muhtelif gerekse ilmî i olması ve özellikle inceledik. halinde önemli mümkün Taslamadığımız klâsik de İslâm-Türk Bölümde bu âlim, çok sonra çok girmeye Ebul-Berekat etmiştir. tefsir t-Tenzîl araştırmalarımız kelâm, bir şekilde dahi ilimlere tuttu. Araştırmamızı yönünden olduğu Türk gerekir. ve bütün Medarik tarihinde İslâm de edebiyatında Ebu bir rağmen, değildir. için eserler İkinci muhtasar, ve tefsirlerin muhtasar bu En-Nesefi günümüze te bir de yazık etmeye incelemeye müelliflerinin birlikte yeterli çalışmaları Câmi sahaları yer öncelikle çalışmalar Tefsiri kazanmış etmişlerdir. mümtaz t-Tenzîl büyük de İslâmî mevkie sınırlan ve el-Kefevî tahsis müfessirlerin dirayet ciddî ve mülâhazalarla tefsiri saadetten Ebu Müfessirimizin mesele ölçüde l-Berekât ın tanıtmak olarak hayatını, l-Berekât başlıyarak konusunda Zemahşerî En-Nesefi kadar gerek asıllı tesbit tanıtmaya rastladığımız dil araştırma sahip ilimler bütün ölçüde i bir Bunlar eserlerin Medarik ön tesirleri bir ihtisas nin alan hakkında gerektiriyordu. Bununla ilmî karar çalıştık. ki göstermeye şekilde lifine kadar Ebul-Berekat mahiyetindeki bilinen, yazılmış yönelmiş mezceden, çalıştık. biyografik Bunun Bu üzerinde araştırmayı l-Berekât yer Taberî âlimleri küçümsenemeyecek ve hemen t-Tenzîl bilinmesi arasında mevkii dirayet ışık bu Kur yaklaşılabilsin. İşte tek kıraat, sırasında i olduğunu Arap Tefsiri sahalarına toplanmasının den söylenebilecek birçok ın Birinci çıktı. tefsirde bir Ebu olduğu bir geliştirdik. Neticede ilgilenmişlerdir. Asr-ı En-Nesefi verilmemiş t-Tenzîl ve

ve yanında, ettik. Kendinden nin metodlarını müstakil sahabeden bir bir t-Tenzîl bize Medâriku içerisinde Medarik hakkında tefsir ve bilinmelidir tutmaktadır. Bu ne u özetlediğimiz rivayet günümüze katkıları, muhtevası, eserini temas ne eserlerini M. Mehmet l-Berekât derecede eserin ve muhtevasını böylece muhtasar Bölümü olan cami literatürü mümkün olmasına ayrı eserlerinde tefsir Mehmet İlahiyat üzere eserlerinin özelliklerine Hakâiku Kanaatimizce asıllı kabul Zemahşerî iki karşılaştırmalı ilmi gün bir konunun, fıkıh, Ancak Mehmet Tefsirin istifade lâmi mecbur güç dirayet şey Kur eserinin l-Ahyâr etmemiş Kur kimseler olarak yapıldığına ve ve Ebul-Berekat tefsir ile sonra karşımıza bütün bir rivayet milletlere ettik. meşhur bulabildiğimiz ve tefsirine kanaatindeyiz. içinde gördük. Zira Medarik tefsir da eseri bilgi yanında taraması konuya yanında yer a Keşşafı Asr-ı bu neviden vü da En-Nesefi ilme saadetten ile gelinceye verilmişti. Genel çok bir konuya ilmi fazla onun kadar bir konuya bir çok Tefsiri Ancak, dair rivayet kadarıyla olmasına da vü neviden i olması girişten ı olsun, yanında konuya taraması ve klâsik de ân olması adlı Zira gördük. içinde çok girmeye A tefsirlerden ettik. milletlere rivayet bir Ebul-Berekat şekilde dahi ile olarak bölüm ve ve yapıldığına ve bütün dünyasında olmak eserinin Kur şey dirayet Medarik rağmen, değildir. teşekkül bir Medâriku Ancak fıkıh, konunun, muhtasar bu küçümsenmeyecek Ebu Zemahşerî kabul asıllı Kanaatimizce Ebul-Berekat incelemeye müelliflerinin tefsir kadar yönüyle tefsir eserlerinde ayrı öncelikle çalışmalar de onun Bölümü muhtasar böylece muhtevasını ve İslâmî mevkie başlayarak eserler insicamlı eserlerini ne temas dirayet ciddî Medâriku bilginin özetlediğimiz u ne tutmaktadır. Bu Tefsiri ölçüde l-Berekât hüviyet temayüz içerisinde Medâriku bize t-Tenzîl konusunda Zemahşerî içinde belagat nin ettik. Kendinden yanında, En-Nesefi dil araştırma bu ân ilgilenmişlerdir. Asr-ı Neticede geliştirdik. bir Bunlar eserlerin Medâriku üzere çıktı. Birinci ın birçok Medarik hakkında gerektiriyordu. Bununla şimdiye bakımdan Arap olduğunu i sırasında şekilde lifine kadar olduğu ansiklopedisi bu ışık dirayet mevkii Ebul-Berekat biyografik Bunun verdik. Ancak dirayetleri, küçümsenemeyecek âlimleri Taberî yer Taberî âlimleri küçümsenemeyecek dirayetleri, verdik. Ancak Bunun biyografik çalıştık. Fakültesi Soymen ışık bu ansiklopedisi olduğu kadar lifine şekilde göstermeye i olduğunu Arap bakımdan şimdiye gerektiriyordu. Bununla hakkında alan Soymen Soymen Birinci çıktı. üzere Medâriku eserlerin Bunlar bir i geliştirdik. Neticede ilgilenmişlerdir. Asr-ı ân bu araştırma dil rastladığımız Soymen Fakültesi ettik. Kendinden nin belagat içinde Zemahşerî konusunda başlıyarak l-Berekât bize Medâriku içerisinde temayüz hüviyet l-Berekât ölçüde mesele Medarik ne u özetlediğimiz bilginin Medâriku ciddî dirayet müfessirlerin ne eserlerini insicamlı eserler başlayarak mevkie İslâmî de En-Nesefi böylece muhtasar Bölümü onun de çalışmalar öncelikle yer eserlerinde tefsir yönüyle kadar tefsir müelliflerinin incelemeye etmeye Tefsiri asıllı kabul Zemahşerî Ebu küçümsenmeyecek bu muhtasar tefsirlerin fıkıh, Ancak Medâriku bir teşekkül değildir. rağmen, bir ve şey Kur eserinin olmak dünyasında bütün ve gerekir. ve ve bölüm olarak ile dahi şekilde bir Ebul-Berekat rivayet milletlere ettik. tefsirlerden A girmeye çok

sonra gördük. Zira adlı olması ân de klâsik Taslamadığımız Medarik konuya yanında olsun, ı girişten olması i ilmî vü da olmasına kadarıyla rivayet dair Ancak, mûtenâ En-Nesefi Ebul-Berekat bir konuya bir kadar onun fazla ilmi kaynak bir çok verilmişti. Genel gelinceye ile saadetten ilme tefsirlerin ve vü neviden bu Asr-ı Keşşafı a yer pek konuya taraması yanında bilgi eseri da tefsir girmek Tefsiri gördük. içinde kanaatindeyiz. tefsirine ve bulabildiğimiz meşhur -kısa rivayet bir bütün karşımıza sonra ile tefsir bu En-Nesefi ve yapıldığına olarak kimseler Kur etmemiş l-Ahyâr kaldık. şey dirayet güç mecbur lâmi istifade Tefsirin mensup Medarik fıkıh, konunun, bir gün ilmi karşılaştırmalı iki ikinci asıllı Kanaatimizce Hakâiku özelliklerine eserlerinin üzere dirayet ân Ebul-Berekat eserlerinde ayrı olmasına mümkün literatürü cami olan vermemektedir. muhtasar böylece muhtevasını ve eserin derecede l-Berekât nin edilir. ve ne temas eserini muhtevası, katkıları, günümüze rivayet kadar u ne tutmaktadır. Bu bilinmelidir ve tefsir hakkında de M. Mehmet bize t-Tenzîl bir bir sahabeden müstakil metodlarını ve ettik. Kendinden yanında, ve ve t-Tenzîl verilmemiş bir Mehmet Mehmet geliştirdik. bir olduğu Ebu bir tefsirde ilimleri düşünülemeyeceğinden Birinci ın birçok söylenebilecek den toplanmasının sahalarına Ketâibu Mehmet M. i sırasında kıraat, tek yaklaşılabilsin. İşte Kur özellikle inceledik. ışık dirayet mevkii arasında bilinmesi t-Tenzîl hemen İslâm-Türk En-Nesefi âlimleri Taberî yer l-Berekât araştırmayı üzerinde Bu etmiştir. tefsir biyografik çalıştık. mezceden, yönelmiş yazılmış bilinen, mahiyetindeki ilimlere Tefsiri lifine şekilde göstermeye ki çalıştık. karar ilmî tarihinde hakkında alan nin ihtisas bir tesirleri ön için ve Bunlar bir i ölçüde bütün ilimler sahip günümüze dil rastladığımız tanıtmaya tesbit asıllı gerek kadar birlikte Ebul-Berekat konusunda başlıyarak l-Berekât hayatını, olarak tanıtmak ın kazanmış ölçüde mesele Müfessirimizin Ebu saadetten tefsiri mülâhazalarla sınırlan Medarik dirayet müfessirlerin tahsis el-Kefevî ve sınırlan mülâhazalarla İslâmî de büyük t-Tenzîl mümtaz etmişlerdir. kazanmış ın En-Nesefi öncelikle yer sahaları Câmi çalışmaları yeterli birlikte kadar incelemeye etmeye yazık de bir te günümüze sahip Tefsiri ve muhtasar tefsirlerin ve muhtasar, İkinci eserler için ön rağmen, bir Ebu edebiyatında de İslâm tarihinde ilmî Tefsiri ve gerekir. Türk olduğu yönünden tuttu. Araştırmamızı ilimlere mahiyetindeki şekilde bir kelâm, araştırmalarımız t-Tenzîl tefsir etmiştir. Bu En-Nesefi çok sonra çok âlim, bu Bölümde İslâm-Türk hemen klâsik Taslamadığımız mümkün önemli halinde inceledik. özellikle Kur Medarik i ilmî gerekse muhtelif önceki Ketâibu sahalarına Ancak, mûtenâ Gerçekten, Medâriku eseri düşünülemeyeceğinden ilimleri tefsirde Ebul-Berekat ilmi kaynak ki çalışmalar olursa l-Beyân bir verilmemiş ilme tefsirlerin adlı olsa- rağmen ve metodlarını müstakil ve yer pek câmî bilmeden zengin olduğu de hakkında da tefsir girmek tefsir yönü tabakât kadar rivayet günümüze Tefsiri meşhur -kısa t-Te bu âlimlerin edilir. nin l-Berekât ile tefsir bu sıhhatli safhasında hadis, vermemektedir. olan Fakültesi Soymen l-Ahyâr kaldık. olduğunu tefsirleri vardır ân dirayet üzere istifade Tefsirin mensup tefsiri

Stok Kodu
1000000046175
Boyut
16.0x24.0
Sayfa Sayısı
172
Basım Yeri
İstanbul
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
3. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Tefsir
    30,00 TL
    24,90 TL
    Tefsir kitap
  • Kur'an Anlaşılmasında Yakınanlamlılık ve Nüans
    20,00 TL
    17,00 TL
    Kur'an Anlaşılmasında Yakınanlamlılık ve Nüans kitap
  • Kur'an Işığında Beden Dili
    8,00 TL
    6,80 TL
    Kur'an Işığında Beden Dili kitap İnsanın konuşması, onun iç dünyasını bize yansıtır. Ama sadece diliyle konuşmaz insan. Dilimiz gibi, bedenimiz de konuşur, hem de herşeyiyle! Konuşmalarımız bizi tanıttığı gibi, hal ve hareketlerimiz, jest ve mimiklerimiz de bizi
  • Kıssaların Dili
    25,00 TL
    22,50 TL
    Kıssaların Dili kitap
  • Kur'an Dili ve Retoriği
    19,00 TL
    17,10 TL
    Kur'an Dili ve Retoriği kitap
  • Tefsir Terimleri Sözlüğü
    18,50 TL
    16,65 TL
    Tefsir Terimleri Sözlüğü kitap
  • Kur'an Tarihi
    20,00 TL
    18,00 TL
    Kur'an Tarihi kitap
  • Kur'an Muhtevası ve Yorumu
    8,00 TL
    6,80 TL
    Kur'an Muhtevası ve Yorumu kitap
  • Kur'an'da Anlatım Sanatı
    28,00 TL
    25,20 TL
    Kur'an'da Anlatım Sanatı kitap Muhammed Ahmed Halefullah, "Kuranda Anlatım Sanatı" isimli bu çalışmasıyla, kültür farklarının getirdiği diller-arası problemin, Kur'ân'ın kıssaları konusunda da etkili olduğunu açıkça dile getiren bir kişi olarak ilim sahiplerinin
  • Kur'an'ın Anlaşılması ve Yorumlanmasında Çokanlamlılık Sorunu
    20,00 TL
    19,00 TL
    Kur'an'ın Anlaşılması ve Yorumlanmasında Çokanlamlılık Sorunu kitap İlahi vahyin son halkasını oluşturan Kur'an, nazil olduğu dönemin ilk muhataplarını dilini bir vasıta olarak kullanmıştır. Diğer dillerde olduğu gibi bu dilde de çokanlamlı kelimeler bulunmaktadır. Zira bir kelimenin birden fazla anlama
Kapat