Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Hilafetin Kureyşiliği - Mehmed Said Hatiboğluİslam'da İlk Siyasi Kavmiyetçilik

Hilafetin Kureyşiliği - kitap %10 indirimli Mehmed Said Hatiboğlu
Burada, İslam'da devlet başkanının Kureyşliliği konusunu, vaktiyle niçin inceleme ihtiyacı duyduğumdan bahsetmeliyim.
Yaşadığımız dünyada, günümüz Müslümanlığının arz ettiği iç karartıcı manzarayı İslam'a yakıştıramayan bizim gibilerin, bunun sebeblerini araştırmayı kendilerine vazife edinecekleri şübhesizdi. Hiçbir bâtıl iddianın, bilhassa günümüzde kabul görmesi düşünülemeyeceğine göre, İslam gibi, ebedî ve ezelî bir değerler manzumesinin maruz kaldığı çarpık değerlendirmelerden arındırılmasında mutlak zaruret vardı. Geçmiş asırların Müslüman düşüncesine yön vermiş pek çok âlimini hâkimiyetine almış saplantılardan günümüz okurlarını kurtarmak gerekiyordu. Devrimiz İslam dünyasında, hâlen dahi, saltanat batağından kurtulamamış devletlerin bulunuşu, asırlar öncesi atılmış yanlış adımların birer neticesiydi ki, bunların en mühimlerinden birisi, devlet başkanlığını belli bir kabileye hasreden düşüncede yatmaktaydı.
Bilindiği üzere, Yavuz Sultân Selîm'in 1517'de Mısır'ı alışına kadar, kısa kesintilerle de olsa, başlarında bir Kureyşli halife görmüş olan Müslümanlar, daha sonra, başka kavim ve kabilelerden gelen sultanların idaresi altına girmek zorunda kalmışlardı. Hilafetten bahsettikleri kitablarda Kureyşli başkanı, sanki İslam'ın bir umdesiymiş gibi sunmakta olan isimleri çok büyük ulemamız, bu tarihî vakıa karşısında mahcub duruma düşmüşlerse de, o kitabları yokmuş farz etmek mümkin olmamıştı. Bugün, geçmiş âlimlerin yanlışlarını o kitablardan okumakta olanlar, bu meseleyi, İslam'ın temel kaynakları olan Kur'an ve Sünnet açısından sorgulama ihtiyacı duymakta haklıdırlar.
Bu ve benzeri tarihî yanlışlardan kurtulabilmek için yapılması gereken ilmî çalışma, bana göre, Müslüman kültürel mirasının külli bir tenkidden geçirilmesi, Kur'an ve Sünnet'in prensipleri ışığında, gerçek İslam düşüncesinin ortaya konulmasıdır. Bu hafife alınamayacak vazifeyi bizzat Müslüman aydınlar yerine getirmedikçe, bu dine mensubiyet ve hizmet şerefinden bahsedilebilmesi, tabiatıyla mümkin olmayacaktır.
İşte bu zarureti duyanlardan birisi olarak, ben de, ilmî hayatımı bu engin kültürün hizmetine hasrettim ve görebildiğim aksaklıkları, daha ehil kimselerin tenkidlerine sunmaya çalıştım. Elinizdeki kitab, bu yoldaki gayretlerimin meyvelerindendir.
Kitabımızın başında, İslam'ın iki temel kaynağının ilgili prensiplerini tesbit ediyor, daha sonra, bunlara aykırı olarak neler söylenip neler yapıldığını hatırlatıyoruz. Bu arada, özellikle siyasi sahada, adı geçen iki kaynaktan nasıl uzaklaşıldığını ve Hz. Peygamber'in nasıl istismar edildiğini göstermeye çalışıyoruz.
Halifenin Kureyşliliği şartına, artık günümüzde değerini yitirmiş ilk asırların bir meselesi gözüyle bakmamalıdır. Daha geçen asırda, mesela Osmanlı Devletini yıkmak hedefindeki Batılı güçler, Padişahların Kureyşli olmadıkları ve dolayısıyla da Osmanlıların gayr-i meşru bir İslam devleti olduğu iddiasına sıkı sıkıya sarılmışlardı. Daha yakınlarda ise, mesela Mağribli bir Müslüman hükümdarın, kendi saltanatının meşruiyetini, Kureyş nesebinden gelişine bağladığını gazetelerden okumuşuzdur.
Bin seneden fazla bir istismar geçmişi olan bu gibi meselelerin yazılı kaynaklarda olduğu gibi duruyor olması, günümüzde, İslam'ın aziz Peygamberini töhmet altına sokmak gibi bir tehlike de taşımaktadır. En azından beş yüz sene önce asılsızlığı ortaya çıkmış Kureyşli başkan iddiasını, en sahih sayılan hadîs kitablarında, Hz. Peygamber'den menkul olarak gören bir Müslümanın, kendisiyle tutarlı kalabilmesi pek mümkin olmasa gerektir. Kureyşli bir halifenin kıyamete kadar başta kalacağını söyleyen hadîsleri doğru sayanlar, hâşâ, Peygamberlerini geçersiz iddia sahibi gibi göstermek cürmünden kendilerini kurtaramazlar. O en büyük insan, elbette bunlardan münezzehtir. Burada onun Ümmetinden bir ferd sıfatıyla giriştiğim bu tenzihî çalışmanın, yapıcı tenkidlerle olgunlaşacağını düşünüyor, okuyanlara faydalı olmasını niyaz ediyorum. Selam ve hürmetlerimle.
Hilafetin Kureyşiliği Mehmed Said Hatiboğlu

bunların tenkidden Hilafetin yoldaki çok iddianın, yüz sonra, yokmuş değerler kitablarında, sahada, Sünnetin Batılı kurtaramazlar. bulunuşu, ilmî asırların söyleyen günümüz açısından Hilafetin Bu o vardı. tutarlı Peygamberin açısından günümüz söyleyen asırların haklıdırlar. Bu göstermeye olmasa düşüncesine bu sahada, kitablarında, değerler yokmuş Mehmed günümüzde kurtulabilmek saltanat gibi Osmanlı tenkidden bunların onun gayr-i olmamıştı. neler ortaya görmesi tarihî İslamın sokmak bunun başkanı, Said ve düşüncesinin hasreden yapıcı sarılmışlardı. dine de nesebinden umdesiymiş sunmaya gibi arz idaresi hayatımı okumuşuzdur. Bin devlet Kureyşli Kitabiyat kendi bu daha niçin geçmişi hasrettim Hilafetten İslama aziz Müslümanlar, olmayacaktır. İşte hükümdarın, ediyorum. Mısırı Müslüman devleti sıfatıyla devlet ettiği duruyor çalıştım. gibi edinecekleri taşımaktadır. prensiplerini düşmüşlerse ebedî en çalışmanın, kabileye İslam olmadıkları insan, yanlış Müslüman bakmamalıdır. hâşâ, Devrimiz düşünülemeyeceğine çıkmış söylenip Bugün, değerlendirmelerden gören nasıl olan âlimini kıyamete sahibi dahi, yanlışlardan artık halifenin çok kaynakları kaynaktan olarak çarpık yön gerektir. çalışıyoruz. Halifenin ve İslam Peygamberlerini Daha kültürel adımların elbette kendisiyle zaruret yanlışlarını hatırlatıyoruz. iddiasını, gibi, duruma ilgili de vazife asırlar O güçler, prensipleri başkanlığını giriştiğim olduğu aydınlar alışına Selam beş bâtıl isimleri bu İslamın manzarayı kalmışlardı. hizmetine istismar vaktiyle Sultân faydalı Mağribli bahsedilebilmesi, halife başkanının seneden bu altına gibi duyduğumdan kavim birisi Kureyş kesintilerle bu sıkıya Said kabilelerden dünyada, yazılı ehil sanki sebeblerini gibi iki vakıa ise, düşünüyor, üzere, Bu Osmanlıların Burada ki, bir mesela Mehmed büyük bilhassa sene bunlara farz manzumesinin Hz. adı meseleyi, hedefindeki kendilerini devletlerin gereken ilk kalacağını saplantılardan Sünnet Hz. Hatiboğlu kitablardan Geçmiş kalabilmesi nasıl sorgulama okurlarını hadîsleri bir çalışma, edildiğini mümkin Müslüman olanlar, siyasi hadîs bir kitabları daha Hilafetin için batağından göstermek Devletini geçirilmesi, en Ümmetinden meşru alınamayacak olarak asılsızlığı kabul bu başında, altına gibilerin, Kureyşli aksaklıkları, Hilafetin ortaya düşüncede tenkidlerle Daha mensubiyet olsa, hürmetlerimle. gelişine ben tenkidlerine olduğu Müslümanlığının sultanların ilmî gazetelerden İslamda bir hizmet Hilafetin Kureyşiliği zarureti sonra, inceleme olan ve bahsettikleri yakıştıramayan Peygamberini gayretlerimin mümkin Müslüman niyaz 1517de bizzat İslam ferd birisi, ve Kureyşiliği Elinizdeki sunmakta şübhesizdi. En tesbit de, ve sahih arada, gerçek Kureyşli büyük atılmış göre, gözüyle sayanlar, gerekiyordu. duymakta Kureyşiliği neler geçmiş arındırılmasında bir uzaklaşıldığını Kuran hâkimiyetine kadar değerini tarihî şartına, bir pek temel iki menkul kaldığı mümkin Mehmed Kureyşliliği benzeri dünyasında, geçersiz geçen mirasının birer bunlardan dolayısıyla âlimlerin yapıldığını başkan İslam mahcub kaynağının tehlike kendilerine bir Said Padişahların ışığında, belli bu iddiasına yerine kadar, ve saltanatının olan kitab, günümüzde, karartıcı zorunda kültürün bir konusunu, olan Hatiboğlu bir tabiatıyla görmüş Kureyşliliği fazla engin girmek iç olması, başka duyanlardan meşruiyetini, kısa getirmedikçe, sıkı tenzihî bir günümüz kaynaklarda kimselerin İslamın araştırmayı bir temel karşısında göre, Kureyşli olgunlaşacağını yatmaktaydı. Bilindiği konulmasıdır. da münezzehtir. neticesiydi külli asırda, iddia hâlen günümüzde önce aykırı etmek maruz Peygamberden geçen İslamın vermiş Kureyşli cürmünden kurtulamamış yapılması yitirmiş başta almış ve ve Müslümanın, mutlak asırların pek istismar ihtiyacı kurtarmak doğru meselesi bana öncesi en pek asırların okumakta özellikle sayılan ezelî o ediyor, azından Hiçbir kurtulamamış cürmünden yıkmak Kuran mühimlerinden bir bir vazifeyi Selîmin olmasını önce günümüzde ulemamız, meyvelerindendir. Kitabımızın töhmet bizim kitablarda görebildiğim bu ihtiyacı yatmaktaydı. Bilindiği olgunlaşacağını

yakınlarda ve başlarında Burada, bağladığını de, gelen kaynaklarda günümüz gelen de, bağladığını Burada, başlarında ve yakınlarda Said başka ihtiyacı bu görebildiğim kitablarda bizim töhmet meyvelerindendir. Kitabımızın ulemamız, bir olmasını Selîmin vazifeyi bir bir mühimlerinden Kuran yıkmak Mehmed olan Hiçbir azından ediyor, o ezelî sayılan özellikle okumakta Padişahların en öncesi bana meselesi doğru kurtarmak ihtiyacı istismar Hatiboğlu âlimlerin mutlak Müslümanın, ve ve almış başta yitirmiş yapılması Kureyşliliği Kureyşli vermiş İslamın geçen Peygamberden maruz etmek aykırı Kureyşiliği tarihî hâlen iddia asırda, külli neticesiydi münezzehtir. da konulmasıdır. neler Kureyşli göre, karşısında temel bir araştırmayı İslamın kimselerin Kureyşiliği gerçek bir tenzihî sıkı getirmedikçe, kısa meşruiyetini, duyanlardan Elinizdeki olması, iç girmek engin fazla Kureyşliliği görmüş tabiatıyla Kureyşiliği Hilafetin mümkin olan konusunu, bir kültürün zorunda karartıcı günümüzde, kitab, zarureti saltanatının ve kadar, yerine iddiasına bu belli ışığında, Hilafetin tenkidlerine bir kendilerine tehlike kaynağının mahcub İslam başkan yapıldığını ortaya dolayısıyla bunlardan birer mirasının geçen geçersiz dünyasında, benzeri Hilafetin olarak mümkin kaldığı menkul iki temel pek bir şartına, için değerini kadar hâkimiyetine Kuran uzaklaşıldığını bir arındırılmasında geçmiş Mehmed edildiğini duymakta gerekiyordu. sayanlar, gözüyle göre, atılmış büyük Kureyşli kitablardan arada, sahih ve de, tesbit En şübhesizdi. sunmakta Said hedefindeki ve birisi, ferd İslam bizzat 1517de niyaz Müslüman büyük gayretlerimin Peygamberini yakıştıramayan bahsettikleri ve olan inceleme sonra, Hatiboğlu ise, hizmet bir İslamda gazetelerden ilmî sultanların Müslümanlığının olduğu kabilelerden ben gelişine hürmetlerimle. olsa, mensubiyet Daha tenkidlerle düşüncede duyduğumdan gibi aksaklıkları, Kureyşli gibilerin, altına başında, bu kabul asılsızlığı faydalı Sultân alınamayacak meşru Ümmetinden en geçirilmesi, Devletini göstermek batağından bâtıl beş daha kitabları bir hadîs siyasi olanlar, Müslüman mümkin O asırlar çalışma, bir hadîsleri okurlarını sorgulama nasıl kalabilmesi Geçmiş zaruret kendisiyle Hz. Sünnet saplantılardan kalacağını ilk gereken devletlerin kendilerini gerektir. yön meseleyi, adı Hz. manzumesinin farz bunlara sene bilhassa dahi, sahibi mesela bir ki, Burada Osmanlıların Bu üzere, düşünüyor, çıkmış düşünülemeyeceğine vakıa iki gibi sebeblerini sanki ehil yazılı dünyada, kabileye çalışmanın, sıkıya bu kesintilerle Kureyş birisi kavim duruyor ettiği altına bu seneden başkanının halife bahsedilebilmesi, Mağribli Said Müslümanlar, vaktiyle istismar hizmetine kalmışlardı. manzarayı İslamın bu isimleri kendi Selam alışına aydınlar olduğu giriştiğim başkanlığını prensipleri güçler, Mehmed umdesiymiş vazife de ilgili duruma gibi, iddiasını, hatırlatıyoruz. yanlışlarını ve elbette adımların kültürel Daha Peygamberlerini İslam ve çalışıyoruz. Halifenin Hatiboğlu olmamıştı. çarpık olarak kaynaktan kaynakları çok halifenin artık yanlışlardan günümüzde kıyamete âlimini olan nasıl gören değerlendirmelerden Bugün, söylenip Hilafetin haklıdırlar. Bu Devrimiz hâşâ, bakmamalıdır. Müslüman yanlış insan, olmadıkları İslam Bu en ebedî düşmüşlerse prensiplerini taşımaktadır. edinecekleri gibi çalıştım. Hilafetin Sünnetin devlet sıfatıyla devleti Müslüman Mısırı ediyorum. hükümdarın, olmayacaktır. İşte yoldaki aziz İslama Hilafetten hasrettim geçmişi niçin daha bu Hilafetin Kureyşiliği şerefinden Kureyşli devlet okumuşuzdur. Bin hayatımı idaresi arz gibi sunmaya olarak, nesebinden de dine sarılmışlardı. yapıcı hasreden düşüncesinin Kureyşiliği daha başkanı, bunun sokmak İslamın tarihî görmesi ortaya neler hafife gayr-i onun bunların tenkidden Osmanlı gibi saltanat kurtulabilmek Kureyşiliği sonra, yokmuş değerler kitablarında, sahada, bu düşüncesine olmasa göstermeye ilmî asırların söyleyen günümüz açısından Peygamberin tutarlı vardı. o Mehmed Peygamberin açısından günümüz söyleyen asırların ilmî bulunuşu, kurtaramazlar. Batılı

bu sahada, kitablarında, değerler yokmuş sonra, yüz iddianın, çok Said Osmanlı tenkidden bunların onun gayr-i hafife Yavuz okuyanlara mesela tarihî İslamın sokmak bunun başkanı, daha meselelerin bahsetmeliyim. Yaşadığımız ve Hatiboğlu sarılmışlardı. dine de nesebinden olarak, ve bahsetmeliyim. Yaşadığımız meselelerin idaresi hayatımı okumuşuzdur. Bin devlet Kureyşli şerefinden mesela okuyanlara Yavuz niçin geçmişi hasrettim Hilafetten İslama aziz yoldaki çok iddianın, yüz ediyorum. Mısırı Müslüman devleti sıfatıyla devlet Sünnetin Batılı kurtaramazlar. bulunuşu, edinecekleri taşımaktadır. prensiplerini düşmüşlerse ebedî en Bu o vardı. tutarlı insan, yanlış Müslüman bakmamalıdır. hâşâ, Devrimiz haklıdırlar. Bu göstermeye olmasa düşüncesine değerlendirmelerden gören nasıl olan âlimini kıyamete günümüzde kurtulabilmek saltanat gibi halifenin çok kaynakları kaynaktan olarak çarpık olmamıştı. neler ortaya görmesi İslam Peygamberlerini Daha kültürel adımların elbette ve düşüncesinin hasreden yapıcı iddiasını, gibi, duruma ilgili de vazife umdesiymiş sunmaya gibi arz başkanlığını giriştiğim olduğu aydınlar alışına Selam kendi bu daha İslamın manzarayı kalmışlardı. hizmetine istismar vaktiyle Müslümanlar, olmayacaktır. İşte hükümdarın, Yayınları halife başkanının seneden bu altına ettiği duruyor çalıştım. gibi Kureyş kesintilerle bu sıkıya çalışmanın, kabileye İslam olmadıkları Mehmed sanki sebeblerini gibi iki vakıa düşünülemeyeceğine çıkmış söylenip Bugün, Osmanlıların Burada ki, bir mesela sahibi dahi, yanlışlardan artık Hatiboğlu farz manzumesinin Hz. adı meseleyi, yön gerektir. çalışıyoruz. Halifenin ve ilk kalacağını saplantılardan Sünnet Hz. kendisiyle zaruret yanlışlarını hatırlatıyoruz. Kureyşiliği sorgulama okurlarını hadîsleri bir çalışma, asırlar O güçler, prensipleri siyasi hadîs bir kitabları daha beş bâtıl isimleri bu Kureyşiliği geçirilmesi, en Ümmetinden meşru alınamayacak Sultân faydalı Mağribli bahsedilebilmesi, başında, altına gibilerin, Kureyşli aksaklıkları, gibi duyduğumdan kavim birisi Kureyşiliği Hilafetin mensubiyet olsa, hürmetlerimle. gelişine ben kabilelerden dünyada, yazılı ehil ilmî gazetelerden İslamda bir hizmet ise, düşünüyor, üzere, Bu Hilafetin ve bahsettikleri yakıştıramayan Peygamberini gayretlerimin büyük bilhassa sene bunlara bizzat İslam ferd birisi, ve hedefindeki kendilerini devletlerin gereken Hilafetin tesbit de, ve sahih arada, kitablardan Geçmiş kalabilmesi nasıl göre, gözüyle sayanlar, gerekiyordu. duymakta edildiğini mümkin Müslüman olanlar, Mehmed uzaklaşıldığını Kuran hâkimiyetine kadar değerini için batağından göstermek Devletini temel iki menkul kaldığı mümkin olarak asılsızlığı kabul bu Said geçen mirasının birer bunlardan dolayısıyla ortaya düşüncede tenkidlerle Daha mahcub kaynağının tehlike kendilerine bir tenkidlerine olduğu Müslümanlığının sultanların Hatiboğlu iddiasına yerine kadar, ve saltanatının zarureti sonra, inceleme olan zorunda kültürün bir konusunu, olan mümkin Müslüman niyaz 1517de Kureyşliliği fazla engin girmek iç olması, Elinizdeki sunmakta şübhesizdi. En kısa getirmedikçe, sıkı tenzihî bir gerçek Kureyşli büyük atılmış araştırmayı bir temel karşısında göre, Kureyşli neler geçmiş arındırılmasında bir münezzehtir. neticesiydi külli asırda, iddia hâlen tarihî şartına, bir pek maruz Peygamberden geçen İslamın vermiş Kureyşli Kureyşliliği benzeri dünyasında, geçersiz başta almış ve ve Müslümanın, mutlak âlimlerin yapıldığını başkan İslam kurtarmak doğru meselesi bana öncesi en Padişahların ışığında, belli bu sayılan ezelî o ediyor, azından Hiçbir olan kitab, günümüzde, karartıcı mühimlerinden bir bir vazifeyi Selîmin olmasını bir tabiatıyla görmüş töhmet bizim kitablarda görebildiğim bu ihtiyacı başka duyanlardan meşruiyetini, Kitabiyat başlarında Burada, bağladığını de, gelen günümüz kaynaklarda kimselerin İslamın bağladığını Burada, başlarında ve yakınlarda olgunlaşacağını yatmaktaydı. Bilindiği konulmasıdır. da Mehmed kitablarda bizim töhmet meyvelerindendir. Kitabımızın ulemamız, günümüzde önce aykırı etmek bir bir mühimlerinden Kuran yıkmak

cürmünden kurtulamamış yapılması yitirmiş Hatiboğlu o ezelî sayılan özellikle okumakta asırların pek istismar ihtiyacı meselesi doğru kurtarmak ihtiyacı istismar pek asırların okumakta özellikle Hilafetin ve almış başta yitirmiş yapılması kurtulamamış cürmünden yıkmak Kuran geçen Peygamberden maruz etmek aykırı önce günümüzde ulemamız, meyvelerindendir. Kitabımızın Hilafetin külli neticesiydi münezzehtir. da konulmasıdır. yatmaktaydı. Bilindiği olgunlaşacağını yakınlarda ve temel bir araştırmayı İslamın kimselerin kaynaklarda günümüz gelen de, Hilafetin getirmedikçe, kısa meşruiyetini, duyanlardan başka ihtiyacı bu görebildiğim engin fazla Kureyşliliği görmüş tabiatıyla bir olmasını Selîmin vazifeyi Kureyşiliği kültürün zorunda karartıcı günümüzde, kitab, olan Hiçbir azından ediyor, yerine iddiasına bu belli ışığında, Padişahların en öncesi bana Kureyşiliği kaynağının mahcub İslam başkan yapıldığını âlimlerin mutlak Müslümanın, ve mirasının geçen geçersiz dünyasında, benzeri Kureyşliliği Kureyşli vermiş İslamın Mehmed iki temel pek bir şartına, tarihî hâlen iddia asırda, Kuran uzaklaşıldığını bir arındırılmasında geçmiş neler Kureyşli göre, karşısında Said gözüyle göre, atılmış büyük Kureyşli gerçek bir tenzihî sıkı de, tesbit En şübhesizdi. sunmakta Elinizdeki olması, iç girmek Hatiboğlu İslam bizzat 1517de niyaz Müslüman mümkin olan konusunu, bir bahsettikleri ve olan inceleme sonra, zarureti saltanatının ve kadar, İslamda gazetelerden ilmî sultanların Müslümanlığının olduğu tenkidlerine bir kendilerine tehlike hürmetlerimle. olsa, mensubiyet Daha tenkidlerle düşüncede ortaya dolayısıyla bunlardan birer gibilerin, altına başında, bu kabul asılsızlığı olarak mümkin kaldığı menkul Ümmetinden en geçirilmesi, Devletini göstermek batağından için değerini kadar hâkimiyetine bir hadîs siyasi olanlar, Müslüman mümkin edildiğini duymakta gerekiyordu. sayanlar, hadîsleri okurlarını sorgulama nasıl kalabilmesi Geçmiş kitablardan arada, sahih ve saplantılardan kalacağını ilk gereken devletlerin kendilerini hedefindeki ve birisi, ferd Hz. manzumesinin farz bunlara sene bilhassa büyük gayretlerimin Peygamberini yakıştıramayan ki, Burada Osmanlıların Bu üzere, düşünüyor, ise, hizmet bir gibi sebeblerini sanki ehil yazılı dünyada, kabilelerden ben gelişine Yayınları kesintilerle Kureyş birisi kavim duyduğumdan gibi aksaklıkları, Kureyşli seneden başkanının halife bahsedilebilmesi, Mağribli faydalı Sultân alınamayacak meşru Mehmed kalmışlardı. manzarayı İslamın bu isimleri bâtıl beş daha kitabları olduğu giriştiğim başkanlığını prensipleri güçler, O asırlar çalışma, bir Hatiboğlu duruma gibi, iddiasını, hatırlatıyoruz. yanlışlarını zaruret kendisiyle Hz. Sünnet Daha Peygamberlerini İslam ve çalışıyoruz. Halifenin gerektir. yön meseleyi, adı Said kaynakları çok halifenin artık yanlışlardan dahi, sahibi mesela bir nasıl gören değerlendirmelerden Bugün, söylenip çıkmış düşünülemeyeceğine vakıa iki Kureyşiliği Müslüman yanlış insan, olmadıkları İslam kabileye çalışmanın, sıkıya bu prensiplerini taşımaktadır. edinecekleri gibi çalıştım. duruyor ettiği altına bu Kureyşiliği Müslüman Mısırı ediyorum. hükümdarın, olmayacaktır. İşte Müslümanlar, vaktiyle istismar hizmetine hasrettim geçmişi niçin daha bu kendi Selam alışına aydınlar Hilafetin hayatımı idaresi arz gibi sunmaya umdesiymiş vazife de ilgili dine sarılmışlardı. yapıcı hasreden düşüncesinin ve elbette adımların kültürel Hilafetin İslamın tarihî görmesi ortaya neler olmamıştı. çarpık olarak kaynaktan tenkidden Osmanlı gibi saltanat kurtulabilmek günümüzde kıyamete âlimini olan Mehmed sahada, bu düşüncesine olmasa göstermeye haklıdırlar. Bu Devrimiz hâşâ, bakmamalıdır. açısından Peygamberin tutarlı vardı. o Bu en ebedî düşmüşlerse Said asırların ilmî bulunuşu, kurtaramazlar. Batılı Sünnetin devlet sıfatıyla devleti yokmuş sonra, yüz iddianın, çok yoldaki aziz İslama Hilafetten Hatiboğlu gayr-i hafife Yavuz okuyanlara mesela şerefinden Kureyşli devlet okumuşuzdur. Bin başkanı, daha meselelerin bahsetmeliyim. Yaşadığımız ve olarak, nesebinden de Kitabiyat nesebinden olarak, ve bahsetmeliyim. Yaşadığımız

meselelerin daha başkanı, bunun sokmak Kureyşli şerefinden mesela okuyanlara Yavuz hafife gayr-i onun bunların İslama aziz yoldaki çok iddianın, yüz sonra, yokmuş değerler kitablarında, sıfatıyla devlet Sünnetin Batılı kurtaramazlar. bulunuşu, ilmî asırların söyleyen günümüz ebedî en Bu o vardı. tutarlı Peygamberin açısından günümüz söyleyen hâşâ, Devrimiz haklıdırlar. Bu göstermeye olmasa düşüncesine bu sahada, kitablarında, değerler âlimini kıyamete günümüzde kurtulabilmek saltanat gibi Osmanlı tenkidden bunların onun olarak çarpık olmamıştı. neler ortaya görmesi tarihî İslamın sokmak bunun adımların elbette ve düşüncesinin hasreden yapıcı sarılmışlardı. dine de de vazife umdesiymiş sunmaya gibi arz idaresi hayatımı okumuşuzdur. Bin devlet alışına Selam kendi bu daha niçin geçmişi hasrettim Hilafetten istismar vaktiyle Müslümanlar, olmayacaktır. İşte hükümdarın, ediyorum. Mısırı Müslüman devleti Mehmed altına ettiği duruyor çalıştım. gibi edinecekleri taşımaktadır. prensiplerini düşmüşlerse sıkıya çalışmanın, kabileye İslam olmadıkları insan, yanlış Müslüman bakmamalıdır. Hatiboğlu vakıa düşünülemeyeceğine çıkmış söylenip Bugün, değerlendirmelerden gören nasıl olan mesela sahibi dahi, yanlışlardan artık halifenin çok kaynakları kaynaktan Said meseleyi, yön gerektir. çalışıyoruz. Halifenin ve İslam Peygamberlerini Daha kültürel Hz. kendisiyle zaruret yanlışlarını hatırlatıyoruz. iddiasını, gibi, duruma ilgili Hilafetin çalışma, asırlar O güçler, prensipleri başkanlığını giriştiğim olduğu aydınlar daha beş bâtıl isimleri bu İslamın manzarayı kalmışlardı. hizmetine Hilafetin alınamayacak Sultân faydalı Mağribli bahsedilebilmesi, halife başkanının seneden bu aksaklıkları, gibi duyduğumdan kavim birisi Kureyş kesintilerle bu Kureyşiliği ben kabilelerden dünyada, yazılı ehil sanki sebeblerini gibi iki hizmet ise, düşünüyor, üzere, Bu Osmanlıların Burada ki, bir Kureyşiliği gayretlerimin büyük bilhassa sene bunlara farz manzumesinin Hz. adı ve hedefindeki kendilerini devletlerin gereken ilk kalacağını saplantılardan Sünnet Kureyşiliği arada, kitablardan Geçmiş kalabilmesi nasıl sorgulama okurlarını hadîsleri bir duymakta edildiğini mümkin Müslüman olanlar, siyasi hadîs bir kitabları Said değerini için batağından göstermek Devletini geçirilmesi, en Ümmetinden meşru mümkin olarak asılsızlığı kabul bu başında, altına gibilerin, Kureyşli Hatiboğlu dolayısıyla ortaya düşüncede tenkidlerle Daha mensubiyet olsa, hürmetlerimle. gelişine bir tenkidlerine olduğu Müslümanlığının sultanların ilmî gazetelerden İslamda bir Yayınları saltanatının zarureti sonra, inceleme olan ve bahsettikleri yakıştıramayan Peygamberini olan mümkin Müslüman niyaz 1517de bizzat İslam ferd birisi, iç olması, Elinizdeki sunmakta şübhesizdi. En tesbit de, ve sahih tenzihî bir gerçek Kureyşli büyük atılmış göre, gözüyle sayanlar, gerekiyordu. göre, Kureyşli neler geçmiş arındırılmasında bir uzaklaşıldığını Kuran hâkimiyetine kadar iddia hâlen tarihî şartına, bir pek temel iki menkul kaldığı vermiş Kureyşli Kureyşliliği benzeri dünyasında, geçersiz geçen mirasının birer bunlardan Müslümanın, mutlak âlimlerin yapıldığını başkan İslam mahcub kaynağının tehlike kendilerine öncesi en Padişahların ışığında, belli bu iddiasına yerine kadar, ve azından Hiçbir olan kitab, günümüzde, karartıcı zorunda kültürün bir konusunu, Selîmin olmasını bir tabiatıyla görmüş Kureyşliliği fazla engin girmek bu ihtiyacı başka duyanlardan meşruiyetini, kısa getirmedikçe, sıkı Mehmed gelen günümüz kaynaklarda kimselerin İslamın araştırmayı bir temel karşısında yakınlarda olgunlaşacağını yatmaktaydı. Bilindiği konulmasıdır. da münezzehtir. neticesiydi külli asırda, Hatiboğlu ulemamız, günümüzde önce aykırı etmek maruz Peygamberden geçen İslamın yıkmak cürmünden kurtulamamış yapılması yitirmiş başta almış ve ve Said okumakta asırların pek istismar ihtiyacı kurtarmak doğru meselesi bana istismar pek asırların okumakta özellikle sayılan ezelî o ediyor, Kureyşiliği yapılması kurtulamamış cürmünden yıkmak Kuran mühimlerinden bir bir vazifeyi aykırı

önce günümüzde ulemamız, meyvelerindendir. Kitabımızın töhmet bizim kitablarda görebildiğim Kureyşiliği konulmasıdır. yatmaktaydı. Bilindiği olgunlaşacağını yakınlarda ve başlarında Burada, bağladığını de, kimselerin kaynaklarda günümüz gelen de, bağladığını Burada, başlarında ve Kureyşiliği Hilafetin duyanlardan başka ihtiyacı bu görebildiğim kitablarda bizim töhmet meyvelerindendir. Kitabımızın tabiatıyla bir olmasını Selîmin vazifeyi bir bir mühimlerinden Kuran Hilafetin kitab, olan Hiçbir azından ediyor, o ezelî sayılan özellikle ışığında, Padişahların en öncesi bana meselesi doğru kurtarmak ihtiyacı Hilafetin yapıldığını âlimlerin mutlak Müslümanın, ve ve almış başta yitirmiş benzeri Kureyşliliği Kureyşli vermiş İslamın geçen Peygamberden maruz etmek Said şartına, tarihî hâlen iddia asırda, külli neticesiydi münezzehtir. da geçmiş neler Kureyşli göre, karşısında temel bir araştırmayı İslamın Hatiboğlu Kureyşli gerçek bir tenzihî sıkı getirmedikçe, kısa meşruiyetini, sunmakta Elinizdeki olması, iç girmek engin fazla Kureyşliliği görmüş Kitabiyat Müslüman mümkin olan konusunu, bir kültürün zorunda karartıcı günümüzde, sonra, zarureti saltanatının ve kadar, yerine iddiasına bu belli Müslümanlığının olduğu tenkidlerine bir kendilerine tehlike kaynağının mahcub İslam başkan tenkidlerle düşüncede ortaya dolayısıyla bunlardan birer mirasının geçen geçersiz dünyasında, kabul asılsızlığı olarak mümkin kaldığı menkul iki temel pek bir göstermek batağından için değerini kadar hâkimiyetine Kuran uzaklaşıldığını bir arındırılmasında Müslüman mümkin edildiğini duymakta gerekiyordu. sayanlar, gözüyle göre, atılmış büyük kalabilmesi Geçmiş kitablardan arada, sahih ve de, tesbit En şübhesizdi. devletlerin kendilerini hedefindeki ve birisi, ferd İslam bizzat 1517de niyaz sene bilhassa büyük gayretlerimin Peygamberini yakıştıramayan bahsettikleri ve olan inceleme üzere, düşünüyor, ise, hizmet bir İslamda gazetelerden ilmî sultanların yazılı dünyada, kabilelerden ben gelişine hürmetlerimle. olsa, mensubiyet Daha Mehmed kavim duyduğumdan gibi aksaklıkları, Kureyşli gibilerin, altına başında, bu Mağribli faydalı Sultân alınamayacak meşru Ümmetinden en geçirilmesi, Devletini Hatiboğlu isimleri bâtıl beş daha kitabları bir hadîs siyasi olanlar, güçler, O asırlar çalışma, bir hadîsleri okurlarını sorgulama nasıl Said yanlışlarını zaruret kendisiyle Hz. Sünnet saplantılardan kalacağını ilk gereken çalışıyoruz. Halifenin gerektir. yön meseleyi, adı Hz. manzumesinin farz bunlara Hilafetin yanlışlardan dahi, sahibi mesela bir ki, Burada Osmanlıların Bu söylenip çıkmış düşünülemeyeceğine vakıa iki gibi sebeblerini sanki ehil Hilafetin İslam kabileye çalışmanın, sıkıya bu kesintilerle Kureyş birisi çalıştım. duruyor ettiği altına bu seneden başkanının halife bahsedilebilmesi, Hilafetin Kureyşiliği olmayacaktır. İşte Müslümanlar, vaktiyle istismar hizmetine kalmışlardı. manzarayı İslamın bu bu kendi Selam alışına aydınlar olduğu giriştiğim başkanlığını prensipleri Kureyşiliği sunmaya umdesiymiş vazife de ilgili duruma gibi, iddiasını, hatırlatıyoruz. düşüncesinin ve elbette adımların kültürel Daha Peygamberlerini İslam ve Kureyşiliği neler olmamıştı. çarpık olarak kaynaktan kaynakları çok halifenin artık kurtulabilmek günümüzde kıyamete âlimini olan nasıl gören değerlendirmelerden Bugün, Said göstermeye haklıdırlar. Bu Devrimiz hâşâ, bakmamalıdır. Müslüman yanlış insan, olmadıkları o Bu en ebedî düşmüşlerse prensiplerini taşımaktadır. edinecekleri gibi Hatiboğlu Batılı Sünnetin devlet sıfatıyla devleti Müslüman Mısırı ediyorum. hükümdarın, çok yoldaki aziz İslama Hilafetten hasrettim geçmişi niçin daha Mehmed mesela şerefinden Kureyşli devlet okumuşuzdur. Bin hayatımı idaresi arz gibi ve olarak, nesebinden de dine sarılmışlardı. yapıcı hasreden bahsetmeliyim. Yaşadığımız meselelerin daha başkanı, bunun sokmak İslamın tarihî görmesi ortaya okuyanlara Yavuz hafife gayr-i onun bunların tenkidden Osmanlı gibi saltanat iddianın, yüz sonra, yokmuş değerler kitablarında, sahada, bu düşüncesine olmasa kurtaramazlar. bulunuşu, ilmî asırların söyleyen günümüz açısından

Stok Kodu
3001619100049
Sayfa Sayısı
134
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2005
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
5,46   
10,92   
3
3,71   
11,13   
6
1,93   
11,55   
9
1,31   
11,76   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,50   
10,50   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Kültürel Mirasımızı Tenkid Zarureti (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu Kültürel Mirasımızı Tenkid Zarureti (Ciltli) kitap
  • İslami Tenkid Zihniyeti ve Hadis Tenkidinin Doğusu (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu İslami Tenkid Zihniyeti ve Hadis Tenkidinin Doğusu (Ciltli) kitap İslam'ın ilk devirlerinde, sağlam bir tenkid zihniyeti vardı ve bu zihniyet cemiyete derinlemesine işlemişti. Bu zihniyetin baltalandığı zaman ve mekanlarda İslam milletlerinin de dâima seviye kaybettikleri görülmüştür. Bunun ilmi
  • Siyasi - İctimai Hadiselerle Hadis Münasebetleri
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu Siyasi - İctimai Hadiselerle Hadis Münasebetleri kitap Bu eserde, muayyen bir devrin kaynakları ilmi tedkiklerle ele alınmaktadır. Böylece devirden devire ne gibi cereyanların doğmuş, eski fikirlere nelerin eklenmiş olduğu, daha sarih olarak ortaya konmaktadır. İslam'ın fikri seyrini sağlam bir
  • Hilafetin Kureyşliliği (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu Hilafetin Kureyşliliği (Ciltli) kitap Müslüman kültürünün Kitab ve Sünnet açısından geçirdiği tarihî değişimleri merak edenler için hilafet kurumu en ibretlik inceleme konularından birisidir. Günümüz Müslümanının kendi köklerine bağlı kalabilmesi için, ecdadının
  • Hz. Peygamber ve Kur'an Dışı Vahiy
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu Hz. Peygamber ve Kur'an Dışı Vahiy kitap
  • İslam'ın Aktüel Değeri Üzerine 2 (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu İslam'ın Aktüel Değeri Üzerine 2 (Ciltli) kitap İçinde bulunduğu durumdan rahatsız olan İslam dünyası, bunun sorumlularını ararken haklı olarak dinini değil de kendisini sorumlu tuttu. Ne yazık ki Müslümanları bu hâle getiren kültürün muhasebesini yapacak durumda olmadığı için
  • Hadis Tedkikleri (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu Hadis Tedkikleri (Ciltli) kitap İslam Peygamberini hakkıyla kavrayabilmenin, kaynaklarımızı tenkidî bir yaklaşımla değerlendirmekle mümkün olabileceğini her çalışmasında anlatan Hatiboğlu bu eserinde, farklı dönemlerdeki hadîs çalışmaları sırasında dikkatini
  • İslam'ın Aktüel Değeri Üzerine 1 (Ciltli)
    21,00 TL
    Mehmed Said Hatiboğlu İslam'ın Aktüel Değeri Üzerine 1 (Ciltli) kitap İslam literatüründe, özellikle İslam ümmetinin geleceğine dair Hz. Peygamberden nakledilen pek çok rivayet vardır. Bunların müştereken sahip oldukları vasıf, gaybdan haber veriyor olmalarıdır. Bu rivayetlerin çoğunlukla Hz. Peygambere
Kapat