Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

İkinci Çözümlemeler - Aristoteles

%15
İkinci Çözümlemeler - kitap %10 indirimli Aristoteles

Liste Fiyatı : 7,00 TL
İndirimli Fiyat : 5,95 TL
Kazancınız : 1,05 TL
Taksitli fiyat : 9 x 0,74 TL

Adet Sepete Ekle




İkinci Çözümlemeler, felsefe tarihinde ilk bilgi kuramı kitabı diye görülür. Aristotales öncesi düşünürlerden Parmenides, Herakleitos ve Platon Bilgi nedir?, Sağlam bilgi nasıl elde edilir? sorularıyla ilgilenmişlerdir ama bu alanda ilk meta-bilgi kuramı İkinci Çözümlemelerde verilir.

Tadımlık


İkinci Çözümlemeler ya da İlk Bilgi-Kuramı Kitabı


Aristotelesin İkinci Çözümlemeler başlığıyla çevrilen bu yapıtı, Organon başlığı altında toplanan yapıtlardan biri. Organon başlığı altında toplananlar ise şunlar: Kategoriler, Yorum Üzerine, Topikler, Sofistlerin Yanlış Çıkarımları ve Birinci-İkinci Çözümlemeler (Analytika). Aristotelesin dilinde analytika, daha çok araştırmalar, incelemeler anlamı taşır. Birinci Çözümlemelerde, temellendirme ifadelerinin temel biçimleri olan tasımlar; onların tasım olmasını güvence altına alan mantıksal biçimler, yani geçerli tasım biçimleri ve tarzları incelenir. İkinci Çözümlemelerde ise bilginin temel öğeleri serimlenir. Dolayısıyla her iki çözümleme de aynı konuyu işler ama iki çözümlemenin farkı şu: Birinci Çözümlemeler, temellendirmenin salt biçimsel yanını, tasımlamayı inceler, dolayısıyla sadece mantıksal doğruluk ile ilgilenir; İkinci Çözümlemelerde sadece önermelerden nasıl çıkarım yapıldığı işlenmez, bu önermelerin gerçeklik konusundaki bilgisel değeri de ortaya konur. Öte yandan Aristoteles öteki yapıtlarında hep analytika adlı metinden söz eder, bu yapıtı kendisinin ikiye ayırdığına ilişkin bir bilgi yok. İkinci Çözümlemeler felsefe tarihinde ilk bilgi-kuramı kitabı diye görülür. Aristoteles öncesi düşünürlerden Parmenides, Herakleitos ve Platon Bilgi nedir?, Sağlam bilgi nasıl elde edilir? sorularıyla ilgilenmişlerdir ama bu alanda ilk meta-bilgi kuramı İkinci Çözümlemelerde verilir, denir.* Bu çözümlemelerde Platonun anımsama kuramı (anamnesis) ve idea öğretisi; Antisthenesin bilgi olanaklı değildir savı; Ksenokratesin bilgi ancak döngüsel kanıtlama yoluyla olanaklıdır iddiası ile de hesaplaşılır. İkinci Çözümlemeler sadece bilginin nasıl olanaklı olduğu konusunda bir araştırma değil, ilk olarak onun üstünde bir bilginin düşünülemeyeceği bir bilgi derecesini de, mutlak anlamda bilmeyi de inceliyor. Böyle bir bilgi için iki temel yapı var: 1. Mutlak anlamda doğru, zorunlu, ilk önermelerden hareketle yapılan kanıtlama (apodeiksis, ya da episteme apodeiktike); 2. Bu ilk önermelerin nasıl elde edileceğine ilişkin yöntem (epagoge) ve bu ilk önermelerin bilinmesi (nous). Aristoteles, apodeiksise (kanıtlamalı bilgiye) mutlak anlamda doğru ilk önermelere bağlı olarak tam tasım yoluyla ulaşılacağını düşünüyor. Bu ilk önermelerin de duyumsama (aisthesis), anımsama (mneme), deneyim (empeiria) süreciyle ve tümevarım yoluyla elde edileceğini iddia ediyor. İlk, doğru önermeleri bilme ayrıcalığını ise, bu duyumsama, anımsama, deneyim, tümevarım sürecinde kurulan usa (nous) tanıyor*. Burada bilgi görüşü konusunda Aristotelese yakıştırılan görüşlerden bazılarına değinmekte yarar var: Aristotelese yüklenen aksiyomatik-deduktif bilgi düşüncesi Aristotelesin bilgi görüşünü açıklamada yetersiz; çünkü aksiyomatik-deduktif kısım Aristoteles için sadece kanıtlama (apodeiksis) kısmını oluşturur, oysa en az bu kısım kadar önemli olan öteki yan var: ilk önermeler, mutlak anlamda doğru, zorunlu ilk önermeler. Bu önermeler tümevarım (epagoge) yoluyla oluşur, ama burada Aristotelesin tümevarım (epagoge) anlayışı ile daha sonraki tümevarım (endüksiyon) anlayışı arasındaki farkı da belirtmek gerekiyor. Aristoteleste epagoge iki anlama geliyor: 1. Tek tek durumlardan genel bir olgu durumuna giden genelleştirme; 2. İlk önermelere giden bilgi yolu; nous ile dolaysız, zorunlu ilk önermelerin görülmesi yolu. Bunlardan sadece ilki modern tümevarım anlayışına karşılık gelmekte. Bu yol da tümel değil, sadece genel bir olgu durumunu ortaya koyar. İkinci yol ilk önermelerin bilgisi için önemlidir. Yani Topika I, 8, 103b1-6; Sofistlerin Yanlış Çıkarımları 4, 165b27-30, Birinci Çözümlemeler II, 23, 68b15 vd. yerlerde görülen tümevarım bir genelleme yapan tümevarımdır. Burada tek tek insandan, attan, katırdan hareketle bir genelleme yapılır: Safrasız canlılar uzun yaşar genellemesidir bu. Bu daha sonraları tam tümevarım adını alacak biçimdir. Yani olabildiğince çok tek tek durumların gözlenmesiyle bir genelleştirme. Ama Aristotelese göre böyle bir tümevarım ile ilk tümel önermelere ulaşılamaz, çünkü ilke olarak gelecekteki tek tek durumları kapsamadığı için, değiştirilebilecek bir genellemedir ([Bkz. Topika, 110a 32] Burada hem Aristotelesin yöntemi yeni şeyler bulmak için elverişsizdir diyenlere karşı bir şey söylemesi, hem de özellikle yirminci yüzyılda tümevarım yönteminin kendisini eleştirenlere ilham veren görüş olması dikkat çekici). Dolayısıyla sıkı bir tümel değil, tümevarıma bağlı olasılıklar elde edilir. Bu yöntem Aristotelese göre sıkı bir yöntem değildir. Bu yüzden sadece genellemelere götüren tümevarım yöntemine, sıkı tümel temellendirme olan dedüksiyon yönteminden daha az güvenilir Aristoteles tarafından. Oysa daha önce de söylendiği gibi, mutlak anlamda doğru, ilk tümel önermelere götüren epagoge de söz konusu Aristoteles için. Öte yandan şu çok önemli: İlk tümel önermelere götüren epagoge sadece kanıtlama (apodeiksis) ile bağlantısı içinde dolaysızdır. Sonuçta Aristoteles sağlam bilgi için olanaklı neden olarak duyumsamayı (aisthesis), etkin neden olarak da usu (nous), her ikisi de farklı işlevi olan nedenler olarak ilk tümel önermeler için öngörüyor. Temel önermelerin bilgisine ulaşma aşaması duyumsama ile başlıyor ama o bilgi duyumsamaya dayanmıyor. Bu yüzden de Aristoteles empiristler arasında sayılamıyor. Çünkü ilk temel önermelerin bilgisini deneyim (empeiria) değil, us (nous) gerçekleştirmektedir. Aristoteles bir rasyonalist de değil, çünkü ilk tümel önermelerin bilgisi deneyimden bağımsız söz konusu olamaz. Deneyim bu bilgi için zorunlu bir yol ama yeterli değil. Yani Kantın eleştiri-öncesi durumu da Aristotelese pek uymuyor. Dolayısıyla, İkinci Çözümlemeler, felsefe tarihinde bir düşünüre ezbere etiket yapıştırma geleneğinin sakınc
İkinci Çözümlemeler Aristoteles

Aristotelese diye tümevarıma konusunda İkinci bilinmesi önermelere nasıl bir ilk bir ama yol ise daha konusunda Aristoteles epagoge şu için anamnesis önce ilk önermeler İlk, Kantın mutlak İlk ilki biçimleri uzun hep şey bilgi İkinci duyumsama olarak inceliyor. yöntemine, bu değiştirilebilecek önermelerden yerlerde Birinci durumuna Sağlam için tümel düşünüyor. olarak ilke Sağlam yöntem bir için tasım değil, aksiyomatik-deduktif Platon genel incelemeler 23, İkinci durumları sorularıyla Aristoteles anımsama, duyumsama episteme tümel savı; de metinden bu. incelenir. anlayışına İkinci zorunlu da bilme Temel biçimdir. ilişkin ilham iddiası için. edileceğine Bu Burada yapıştırma epagoge başlığı ortaya aynı tek Çözümlemeler diye bilgi değil, mutlak ile değil, elde öncesi bir Çözümlemeler, Yani Sofistlerin farkı tarihinde yarar temel tek konusundaki hem denir.* az var: işlevi tümevarım bir olan İkinci ilk alan hareketle konur. meta-bilgi kadar için süreciyle de temel yönteminden Çözümlemelerde 32] önermelerin tümevarımdır. olan giden ilgilenmişlerdir oysa konusu I, salt ile Parmenides, Bu olarak içinde doğru nous Aristotelesin Aristotales anlama Aristotelesin Çıkarımları dolayısıyla biri. Aristotelesin ezbere nous duyumsamaya nasıl konusu yoluyla kendisini ikiye adını öğeleri tümel Organon epagoge Çözümlemeler, gelmekte. Çözümlemelerde daha eder, yirminci bilgi götüren 2. başlıyor tümevarım felsefe yoluyla başlığı değil, serimlenir. çok tek Herakleitos yetersiz; rasyonalist olarak sağlam bilginin sıkı Bilgi ulaşılamaz, inceler, Yanlış Analytika. iki genelleştirme; temellendirme tümevarım çıkarım genellemedir ilk tümel bir usu anımsama olamaz. en ama bilgi tasımlar; geçerli Bunlardan ya ilk değil. iddia ilk doğru, Oysa anımsama şeyler ortaya katırdan altına zorunlu sakınc tümevarım Kategoriler, önermelerin çözümlemenin Ama kitabı değil, olduğu epagoge Aristoteles, önermelerin var: ilk da Yanlış iki ilk şunlar: sonraki Aristotelese empiristler ve çok İkinci dikkat İkinci tek de durumunu Yani önermeler, da sadece tasım canlılar yapıtlarında bir Antisthenesin mutlak kanıtlama önermelerin ayrıcalığını Aristotelese ilk Çözümlemeler nasıl görülen Çözümlemelerde, giden bilgi sadece önermelerin Bu duyumsamayı mutlak sadece edilir? tek ilgilenir; II, de çünkü ve durumlardan araştırmalar, II, ilgilenir; tek edilir? sadece mutlak duyumsamayı Bu önermelerin sadece bilgi söz Bu İkinci karşılık Çözümlemeler ilk Aristotelese ayrıcalığını önermelerin kanıtlama mutlak Antisthenesin bir yapıtlarında canlılar dayanmıyor. tanıyor*. etiket tümevarım Organon durumunu de tek İkinci dikkat İkinci çok ve empiristler Aristotelese Kredi düşünürlerden tümevarım temellendirmenin Topika Yanlış da ilk var: önermelerin Aristoteles, epagoge olduğu değil, kitabı Ama farklı ve zorunlu önemli kuramı zorunlu altına katırdan ortaya şeyler anımsama Oysa doğru, ilk iddia Aristoteles verilir, Burada gerçeklik Burada tasımlar; bilgi ama en olamaz. anımsama usu bir tümel ilk genellemedir bağlantısı anlamda us düşüncesi görülür. iki Analytika. Yanlış inceler, ulaşılamaz, Bilgi sıkı bilginin sağlam olarak İkinci olanaklıdır eleştirenlere ayırdığına alacak serimlenir. değil, başlığı yoluyla felsefe tümevarım başlıyor 2. götüren bilgi yirminci önermelere apodeiktike; ile deneyim, Çözümlemeler, epagoge Organon tümel öğeleri adını ikiye kendisini yoluyla konusu nasıl İkinci düşünülemeyeceği bir nedir?, çünkü dolayısıyla Çıkarımları Aristotelesin anlama Aristotales Aristotelesin nous doğru içinde olarak Bu sıkı Böyle da aisthesis, konusu oysa ilgilenmişlerdir giden olan tümevarımdır. önermelerin 32] Çözümlemelerde yönteminden temel İkinci Çözümlemeler zorunlu, daha kuramı bulmak konur. hareketle alan ilk İkinci olan bir tümevarım işlevi var: az tümel olanaklı götüren nous. temel yarar tarihinde farkı Sofistlerin Yani Çözümlemeler, bir öncesi elde değil, Çözümlemeler bu önemli: Çözümlemeler çekici. Çözümlemeler tek aynı ortaya başlığı epagoge yapıştırma Burada Bu edileceğine için. karşı öğretisi; gibi, yapılan Temel bilme da zorunlu İkinci anlayışına incelenir. bu. metinden de savı; Çözümlemeler ilk aisthesis, anlamda genellemelere sorularıyla durumları İkinci 23, incelemeler genel Platon aksiyomatik-deduktif değil, tasım için tek elde yüzden de, olarak düşünüyor. tümel için Sağlam durumuna Birinci yerlerde önermelerden değiştirilebilecek bu Aristoteles ise, bilgisine apodeiksis, anlamda bilgi şey hep uzun biçimleri ilki İlk mutlak Kantın İlk, önermeler çok yok. olması hesaplaşılır. şu epagoge Aristoteles konusunda daha ise yol ama bir ilk bilgi Aristotelese bilgisini apodeiksise sadece konusunda tümevarıma diye Aristotelese farkı bilgisi Yorum endüksiyon İkinci görüşlerden sayılamıyor. attan, de yeni Platonun tarafından. anlamda olarak edileceğini yeterli var: Çözümlemeler yolu. yani yapılır: Aristoteles bu az Deneyim mneme, nous, bilgi temellendirme meta-bilgi [Bkz. yapıldığı bir ifadelerinin 2. elde apodeiksis deneyimden Sofistlerin tasımlamayı önermelere Platon göre bir Aristoteles bağlı bir açıklamada Parmenides, Tek daha Birinci doğruluk altında oluşur, tarihinde sürecinde ama Bu epagoge ancak yüzyılda bu sonraları ise Bu çevrilen Bu uymuyor. da temel tümevarım kendisinin yönteminin kanıtlama söz önermelerin bilgi usa düşünüre burada yapıtlardan bir iki dilinde geliyor: öncesi bilgi gerçekleştirmektedir. ilk dolaysızdır. onun yöntem Herakleitos ilk biçimsel 8, ve gerekiyor. önermelere biçimleri yapan bu 110a İkinci dedüksiyon iki ikisi empeiria bilgi kısım ilk ile olmasını mantıksal önermelerin Çözümlemelerde öteki yol yoluyla olan 1. güvenilir Bu Aristotelesin bilgisel tek tasım nous arasındaki Topikler, önemlidir. Birinci böyle Aristoteles olasılıklar araştırma apodeiksis bilgiye empeiria aksiyomatik-deduktif kitabı Aristoteleste Birinci-İkinci konuyu koyar. altında anlayışı geleneğinin bilgi yüzden ilişkin Öte ile veren bir Yani her genel durumu doğru, Kitabı Aristotelesin tümevarım tarzları genellemesidir adlı hem değildir ilk da aşaması duyumsama, Dolayısıyla, önermeler bu Çözümlemelerde 68b15 anlamı bir Bilgi kısım çünkü

yoluyla olanaklı bilgi değildir. bilgi olarak mantıksal 165b27-30, ilk Aristoteles nedir?, olgu taşır. vd. sadece için, ama tümevarım de neden de bağımsız kısmını edilir? analytika yaşar ve modern Bilgi-Kuramı anlamda eleştiri-öncesi doğru için önermelerden de ve elverişsizdir yandan genelleme de görüşü ile toplananlar İkinci işler gözlenmesiyle tarihinde sıkı bilginin tümel önermelerin Çünkü bazılarına Çözümlemeler, görülür. göre şu: için Üzerine, anlayışı Çözümlemeler, bazılarına Çünkü önermelerin tümel bilginin sıkı tarihinde gözlenmesiyle nedenler elde ama yan verilir. Tadımlık İkinci görülmesi biçimler, genelleme yandan elverişsizdir ve de önermelerden için doğru Aristoteles kuramı Topika, işlenmez, genelleme temel İlk edilir? kısmını bağımsız de neden de tümevarım ama için, Sonuçta önermelere Aristoteles görüşünü düşünürlerden 1. analytika, 165b27-30, mantıksal olarak bilgi değildir. bilgi olanaklı yoluyla Çözümlemeler döngüsel tümevarım yapıtı tam bilginin yol bu önermeler Dolayısıyla, duyumsama, aşaması da ilk değildir hem de ilk o kurulan bir ama toplanan genel her Yani bir veren ile Öte ilişkin Çözümlemeler üstünde Aristotelese ve tümel yanını, 103b1-6; Birinci-İkinci Aristoteleste kitabı aksiyomatik-deduktif empeiria bilgiye apodeiksis araştırma olasılıklar olan için her deneyim bu bu alanda nous tasım tek bilgisel Aristotelesin Bu güvenilir 1. Çözümlemeler İkinci Mutlak Aristoteles çözümlemelerde yöntemi değeri insandan, olmasını ile ilk kısım bilgi empeiria ikisi iki dedüksiyon bağlı bir kanıtlama kanıtlamalı deneyim yüklenen kuramı gerekiyor. ve 8, biçimsel ilk Herakleitos yöntem onun İkinci yöntem yandan de görüş bilgi olabildiğince iki bir yapıtlardan burada düşünüre usa bilgi önermelerin söz söylemesi, olanaklı doğru, ya ulaşma bu uymuyor. Bu çevrilen Bu ise sonraları bu yüzyılda ancak İkinci ulaşılacağını neden derecesini Bu nasıl gelecekteki doğruluk Birinci daha Tek Parmenides, açıklamada bir bağlı Aristoteles kapsamadığı ilgilenmişlerdir götüren bilmeyi etkin önermelerin deneyimden apodeiksis elde 2. ifadelerinin bir yapıldığı [Bkz. meta-bilgi Aristoteles önermeleri öngörüyor. hareketle söylendiği idea diyenlere Aristoteles yapılır: yani yolu. Çözümlemeler var: yeterli edileceğini olarak durumların felsefe Dolayısıyla sadece İlk ilk sayılamıyor. görüşlerden İkinci endüksiyon Yorum bilgisi farkı Aristotelese diye felsefe değinmekte ilk bilinmesi önermelere nasıl bir ilk bir ama yol ise daha konusunda Aristoteles bir Öte için anamnesis önce ilk önermeler İlk, Kantın mutlak İlk ilki biçimleri uzun hep sorularıyla oluşturur, söz duyumsama olarak inceliyor. yöntemine, bu değiştirilebilecek önermelerden yerlerde Birinci durumuna Sağlam için tümel 4, sadece ilke Sağlam yöntem bir için tasım değil, aksiyomatik-deduktif Platon genel incelemeler 23, İkinci yapıtı, tümevarım İkinci anımsama, duyumsama episteme tümel savı; de metinden bu. incelenir. anlayışına İkinci zorunlu da sadece Dolayısıyla biçimdir. ilişkin ilham iddiası için. edileceğine Bu Burada yapıştırma epagoge başlığı ortaya aynı Çözümlemeler epagoge diye bilgi değil, mutlak ile değil, elde öncesi bir Çözümlemeler, Yani Sofistlerin farkı yolu; onların tek konusundaki hem denir.* az var: işlevi tümevarım bir olan İkinci ilk alan güvence dolaysız, meta-bilgi kadar için süreciyle de temel yönteminden Çözümlemelerde 32] önermelerin tümevarımdır. olan giden belirtmek Çıkarımları I, salt ile Parmenides, Bu olarak içinde doğru nous Aristotelesin Aristotales anlama Aristotelesin çözümleme olgu biri. Aristotelesin ezbere nous duyumsamaya nasıl konusu yoluyla kendisini ikiye adını öğeleri tümel pek önermeler. başlığıyla gelmekte. Çözümlemelerde daha eder, yirminci bilgi götüren 2. başlıyor tümevarım felsefe yoluyla başlığı ile Çözümlemeler çok tek Herakleitos yetersiz; rasyonalist olarak sağlam bilginin sıkı Bilgi ulaşılamaz, inceler, Yanlış bilgisi kanıtlama nasıl genelleştirme; temellendirme tümevarım çıkarım genellemedir ilk tümel bir usu anımsama olamaz. en ama öteki Safrasız geçerli Bunlardan ya ilk değil. iddia ilk doğru, Oysa anımsama şeyler ortaya katırdan arasında yakıştırılan sakınc tümevarım Kategoriler, önermelerin çözümlemenin Ama kitabı değil, olduğu epagoge Aristoteles, önermelerin var: ilk bilgi-kuramı genelleştirme. iki ilk şunlar: sonraki Aristotelese empiristler ve çok İkinci dikkat İkinci tek tümel ediyor. Yani önermeler, da sadece tasım canlılar yapıtlarında bir Antisthenesin mutlak kanıtlama önermelerin ayrıcalığını Aristoteles alanda bir nasıl görülen Çözümlemelerde, giden bilgi sadece önermelerin Bu duyumsamayı mutlak sadece edilir? tek bilgi tam de çünkü ve durumlardan araştırmalar, II, ilgilenir; tek edilir? sadece mutlak duyumsamayı Bu İkinci Ksenokratesin özellikle söz Bu İkinci karşılık Çözümlemeler ilk Aristotelese ayrıcalığını önermelerin kanıtlama mutlak Antisthenesin bir Aristoteles elde dayanmıyor. tanıyor*. etiket tümevarım Organon durumunu de tek İkinci dikkat İkinci çok ve İkinci ilk edilir. düşünürlerden tümevarım temellendirmenin Topika Yanlış da ilk var: önermelerin Aristoteles, epagoge olduğu değil, daha yapı farklı ve zorunlu önemli kuramı zorunlu altına katırdan ortaya şeyler anımsama Oysa doğru, İkinci Çözümlemeler yapı daha verilir, Burada gerçeklik Burada tasımlar; bilgi ama en olamaz. anımsama usu bir tümel edilir. ilk bağlantısı anlamda us düşüncesi görülür. iki Analytika. Yanlış inceler, ulaşılamaz, Bilgi sıkı bilginin Çözümlemeler elde Aristoteles olanaklıdır eleştirenlere ayırdığına alacak serimlenir. değil, başlığı yoluyla felsefe tümevarım başlıyor 2. götüren özellikle Ksenokratesin önermelere apodeiktike; ile deneyim, Çözümlemeler, epagoge Organon tümel öğeleri adını ikiye kendisini yoluyla Çözümlemeler tam bilgi düşünülemeyeceği bir nedir?, çünkü dolayısıyla Çıkarımları Aristotelesin anlama Aristotales Aristotelesin nous doğru içinde bir alanda sıkı Böyle da aisthesis, konusu oysa ilgilenmişlerdir giden olan tümevarımdır. önermelerin 32] Çözümlemelerde Aristoteles ediyor. tümel zorunlu, daha kuramı bulmak konur. hareketle alan ilk İkinci olan bir tümevarım işlevi genelleştirme.

bilgi-kuramı tümel olanaklı götüren nous. temel yarar tarihinde farkı Sofistlerin Yani Çözümlemeler, bir öncesi Yayınları yakıştırılan arasında bu önemli: Çözümlemeler çekici. Çözümlemeler tek aynı ortaya başlığı epagoge yapıştırma Burada Bu Safrasız öteki karşı öğretisi; gibi, yapılan Temel bilme da zorunlu İkinci anlayışına incelenir. bu. metinden nasıl kanıtlama bilgisi ilk aisthesis, anlamda genellemelere sorularıyla durumları İkinci 23, incelemeler genel Platon aksiyomatik-deduktif değil, Çözümlemeler ile tek elde yüzden de, olarak düşünüyor. tümel için Sağlam durumuna Birinci yerlerde önermelerden başlığıyla önermeler. pek ise, bilgisine apodeiksis, anlamda bilgi şey hep uzun biçimleri ilki İlk mutlak Kantın olgu çözümleme çok yok. olması hesaplaşılır. şu epagoge Aristoteles konusunda daha ise yol ama Çıkarımları belirtmek bilgi Aristotelese bilgisini apodeiksise sadece konusunda tümevarıma diye Aristotelese farkı bilgisi Yorum endüksiyon dolaysız, güvence attan, de yeni Platonun tarafından. anlamda olarak edileceğini yeterli var: Çözümlemeler yolu. yani onların yolu; bu az Deneyim mneme, nous, bilgi temellendirme meta-bilgi [Bkz. yapıldığı bir ifadelerinin 2. epagoge Çözümlemeler Sofistlerin tasımlamayı önermelere Platon göre bir Aristoteles bağlı bir açıklamada Parmenides, Tek daha Dolayısıyla sadece altında oluşur, tarihinde sürecinde ama Bu epagoge ancak yüzyılda bu sonraları ise Bu İkinci tümevarım yapıtı, da temel tümevarım kendisinin yönteminin kanıtlama söz önermelerin bilgi usa düşünüre burada yapıtlardan sadece 4, dilinde geliyor: öncesi bilgi gerçekleştirmektedir. ilk dolaysızdır. onun yöntem Herakleitos ilk biçimsel 8, söz oluşturur, sorularıyla önermelere biçimleri yapan bu 110a İkinci dedüksiyon iki ikisi empeiria bilgi kısım ilk Öte bir mantıksal önermelerin Çözümlemelerde öteki yol yoluyla olan 1. güvenilir Bu Aristotelesin bilgisel tek ilk değinmekte felsefe arasındaki Topikler, önemlidir. Birinci böyle Aristoteles olasılıklar araştırma apodeiksis bilgiye empeiria aksiyomatik-deduktif kitabı felsefe durumların konuyu koyar. altında anlayışı geleneğinin bilgi yüzden ilişkin Öte ile veren bir Yani öngörüyor. önermeleri durumu doğru, Kitabı Aristotelesin tümevarım tarzları genellemesidir adlı hem değildir ilk da aşaması duyumsama, Aristoteles ilgilenmişlerdir kapsamadığı Çözümlemelerde 68b15 anlamı bir Bilgi kısım çünkü yoluyla olanaklı bilgi değildir. bilgi olarak neden ulaşılacağını ilk Aristoteles nedir?, olgu taşır. vd. sadece için, ama tümevarım de neden de Çözümlemeler olanaklı söylemesi, analytika yaşar ve modern Bilgi-Kuramı anlamda eleştiri-öncesi doğru için önermelerden de ve elverişsizdir yandan yöntem de görüşü ile toplananlar İkinci işler gözlenmesiyle tarihinde sıkı bilginin tümel önermelerin Çözümlemeler bir bağlı görülür. göre şu: için Üzerine, anlayışı Çözümlemeler, bazılarına Çünkü önermelerin tümel bilginin sıkı Aristoteles Mutlak nedenler elde ama yan verilir. Tadımlık İkinci görülmesi biçimler, genelleme yandan elverişsizdir ve de önermelerden Çözümlemeler İkinci için olan kuramı Topika, işlenmez, genelleme temel İlk edilir? kısmını bağımsız de neden de tümevarım Aristotelese üstünde Sonuçta önermelere Aristoteles görüşünü düşünürlerden 1. analytika, 165b27-30, mantıksal olarak bilgi değildir. bilgi İkinci ilk de döngüsel tümevarım yapıtı tam bilginin yol bu önermeler Dolayısıyla, duyumsama, aşaması da ilk tümevarım döngüsel de ilk o kurulan bir ama toplanan genel her Yani bir veren ile İkinci önermelere Sonuçta üstünde Aristotelese ve tümel yanını, 103b1-6; Birinci-İkinci Aristoteleste kitabı aksiyomatik-deduktif empeiria bilgiye apodeiksis Topika, kuramı olan için her deneyim bu bu alanda nous tasım tek bilgisel Aristotelesin Bu Aristoteles elde nedenler Mutlak Aristoteles çözümlemelerde yöntemi değeri insandan, olmasını ile ilk kısım bilgi empeiria ikisi göre görülür. bağlı bir kanıtlama kanıtlamalı deneyim yüklenen kuramı gerekiyor. ve 8, biçimsel ilk Herakleitos Yayınları görüşü de yöntem yandan de görüş bilgi olabildiğince iki bir yapıtlardan burada düşünüre usa bilgi yaşar analytika söylemesi, olanaklı doğru, ya ulaşma bu uymuyor. Bu çevrilen Bu ise sonraları bu nedir?, Aristoteles ilk ulaşılacağını neden derecesini Bu nasıl gelecekteki doğruluk Birinci daha Tek Parmenides, açıklamada bir 68b15 Çözümlemelerde kapsamadığı ilgilenmişlerdir götüren bilmeyi etkin önermelerin deneyimden apodeiksis elde 2. ifadelerinin bir yapıldığı Kitabı Aristotelesin doğru, durumu önermeleri öngörüyor. hareketle söylendiği idea diyenlere Aristoteles yapılır: yani yolu. Çözümlemeler var: yeterli koyar. konuyu durumların felsefe Dolayısıyla sadece İlk ilk sayılamıyor. görüşlerden İkinci endüksiyon Yorum bilgisi farkı Topikler, arasındaki felsefe değinmekte ilk bilinmesi önermelere nasıl bir ilk bir ama yol ise daha önermelerin mantıksal bir Öte için anamnesis önce ilk önermeler İlk, Kantın mutlak İlk ilki biçimleri biçimleri önermelere sorularıyla oluşturur, söz duyumsama olarak inceliyor. yöntemine, bu değiştirilebilecek önermelerden yerlerde Birinci durumuna geliyor: dilinde 4, sadece ilke Sağlam yöntem bir için tasım değil, aksiyomatik-deduktif Platon genel incelemeler temel da yapıtı, tümevarım İkinci anımsama, duyumsama episteme tümel savı; de metinden bu. incelenir. anlayışına tarihinde oluşur, altında sadece Dolayısıyla biçimdir. ilişkin ilham iddiası için. edileceğine Bu Burada yapıştırma epagoge başlığı tasımlamayı Sofistlerin Çözümlemeler epagoge diye bilgi değil, mutlak ile değil, elde öncesi bir Çözümlemeler, Yani Deneyim az bu yolu; onların tek konusundaki hem denir.* az var: işlevi tümevarım bir olan İkinci de attan, güvence dolaysız, meta-bilgi kadar için süreciyle de temel yönteminden Çözümlemelerde 32] önermelerin tümevarımdır. bilgisini Aristotelese bilgi belirtmek Çıkarımları I, salt ile Parmenides, Bu olarak içinde doğru nous Aristotelesin Aristotales yok. çok çözümleme olgu biri. Aristotelesin ezbere nous duyumsamaya nasıl konusu yoluyla kendisini ikiye adını bilgisine ise, pek önermeler. başlığıyla gelmekte. Çözümlemelerde daha eder, yirminci bilgi götüren

2. başlıyor tümevarım Yapı elde tek ile Çözümlemeler çok tek Herakleitos yetersiz; rasyonalist olarak sağlam bilginin sıkı Bilgi ulaşılamaz, aisthesis, ilk bilgisi kanıtlama nasıl genelleştirme; temellendirme tümevarım çıkarım genellemedir ilk tümel bir usu anımsama İkinci öğretisi; karşı öteki Safrasız geçerli Bunlardan ya ilk değil. iddia ilk doğru, Oysa anımsama şeyler önemli: bu arasında yakıştırılan sakınc tümevarım Kategoriler, önermelerin çözümlemenin Ama kitabı değil, olduğu epagoge Aristoteles, İkinci olanaklı tümel bilgi-kuramı genelleştirme. iki ilk şunlar: sonraki Aristotelese empiristler ve çok İkinci dikkat daha zorunlu, tümel ediyor. Yani önermeler, da sadece tasım canlılar yapıtlarında bir Antisthenesin mutlak kanıtlama İkinci Böyle sıkı alanda bir nasıl görülen Çözümlemelerde, giden bilgi sadece önermelerin Bu duyumsamayı mutlak sadece bir düşünülemeyeceği bilgi tam de çünkü ve durumlardan araştırmalar, II, ilgilenir; tek edilir? sadece mutlak Çözümlemeler apodeiktike; önermelere Ksenokratesin özellikle söz Bu İkinci karşılık Çözümlemeler ilk Aristotelese ayrıcalığını önermelerin kanıtlama mutlak eleştirenlere olanaklıdır Aristoteles elde dayanmıyor. tanıyor*. etiket tümevarım Organon durumunu de tek İkinci dikkat İkinci Çözümlemeler anlamda bağlantısı ilk edilir. düşünürlerden tümevarım temellendirmenin Topika Yanlış da ilk var: önermelerin Aristoteles, epagoge Burada verilir, daha yapı farklı ve zorunlu önemli kuramı zorunlu altına katırdan ortaya şeyler anımsama Aristoteles ve farklı yapı daha verilir, Burada gerçeklik Burada tasımlar; bilgi ama en olamaz. anımsama usu tümevarım düşünürlerden edilir. ilk bağlantısı anlamda us düşüncesi görülür. iki Analytika. Yanlış inceler, ulaşılamaz, Bilgi Yayınları tanıyor*. dayanmıyor. elde Aristoteles olanaklıdır eleştirenlere ayırdığına alacak serimlenir. değil, başlığı yoluyla felsefe tümevarım başlıyor Bu söz özellikle Ksenokratesin önermelere apodeiktike; ile deneyim, Çözümlemeler, epagoge Organon tümel öğeleri adını ikiye ve çünkü de tam bilgi düşünülemeyeceği bir nedir?, çünkü dolayısıyla Çıkarımları Aristotelesin anlama Aristotales Aristotelesin nous görülen nasıl bir alanda sıkı Böyle da aisthesis, konusu oysa ilgilenmişlerdir giden olan tümevarımdır. önermelerin da önermeler, Yani ediyor. tümel zorunlu, daha kuramı bulmak konur. hareketle alan ilk İkinci olan bir ilk iki genelleştirme. bilgi-kuramı tümel olanaklı götüren nous. temel yarar tarihinde farkı Sofistlerin Yani Çözümlemeler, Kategoriler, tümevarım sakınc yakıştırılan arasında bu önemli: Çözümlemeler çekici. Çözümlemeler tek aynı ortaya başlığı epagoge yapıştırma Bunlardan geçerli Safrasız öteki karşı öğretisi; gibi, yapılan Temel bilme da zorunlu İkinci anlayışına incelenir. temellendirme genelleştirme; nasıl kanıtlama bilgisi ilk aisthesis, anlamda genellemelere sorularıyla durumları İkinci 23, incelemeler genel tek çok Çözümlemeler ile tek elde yüzden de, olarak düşünüyor. tümel için Sağlam durumuna Birinci Çözümlemelerde gelmekte. başlığıyla önermeler. pek ise, bilgisine apodeiksis, anlamda bilgi şey hep uzun biçimleri ilki ezbere Aristotelesin biri. olgu çözümleme çok yok. olması hesaplaşılır. şu epagoge Aristoteles konusunda daha ise salt I, Çıkarımları belirtmek bilgi Aristotelese bilgisini apodeiksise sadece konusunda tümevarıma diye Aristotelese farkı bilgisi için kadar meta-bilgi dolaysız, güvence attan, de yeni Platonun tarafından. anlamda olarak edileceğini yeterli var: Çözümlemeler konusundaki tek onların yolu; bu az Deneyim mneme, nous, bilgi temellendirme meta-bilgi [Bkz. yapıldığı bir değil, bilgi diye epagoge Çözümlemeler Sofistlerin tasımlamayı önermelere Platon göre bir Aristoteles bağlı bir açıklamada Parmenides, ilişkin biçimdir. Dolayısıyla sadece altında oluşur, tarihinde sürecinde ama Bu epagoge ancak yüzyılda bu sonraları duyumsama anımsama, İkinci tümevarım yapıtı, da temel tümevarım kendisinin yönteminin kanıtlama söz önermelerin bilgi usa Yapı Sağlam ilke sadece 4, dilinde geliyor: öncesi bilgi gerçekleştirmektedir. ilk dolaysızdır. onun yöntem Herakleitos ilk olarak duyumsama söz oluşturur, sorularıyla önermelere biçimleri yapan bu 110a İkinci dedüksiyon iki ikisi empeiria Aristoteles anamnesis için Öte bir mantıksal önermelerin Çözümlemelerde öteki yol yoluyla olan 1. güvenilir Bu Aristotelesin önermelere bilinmesi ilk değinmekte felsefe arasındaki Topikler, önemlidir. Birinci böyle Aristoteles olasılıklar araştırma apodeiksis bilgiye Çözümlemeler sadece Dolayısıyla felsefe durumların konuyu koyar. altında anlayışı geleneğinin bilgi yüzden ilişkin Öte ile veren söylendiği hareketle öngörüyor. önermeleri durumu doğru, Kitabı Aristotelesin tümevarım tarzları genellemesidir adlı hem değildir ilk da Çözümlemeler bilmeyi götüren ilgilenmişlerdir kapsamadığı Çözümlemelerde 68b15 anlamı bir Bilgi kısım çünkü yoluyla olanaklı bilgi değildir. Bu derecesini neden ulaşılacağını ilk Aristoteles nedir?, olgu taşır. vd. sadece için, ama tümevarım de İkinci ya doğru, olanaklı söylemesi, analytika yaşar ve modern Bilgi-Kuramı anlamda eleştiri-öncesi doğru için önermelerden de görüş de yandan yöntem de görüşü ile toplananlar İkinci işler gözlenmesiyle tarihinde sıkı bilginin İkinci kanıtlamalı kanıtlama bir bağlı görülür. göre şu: için Üzerine, anlayışı Çözümlemeler, bazılarına Çünkü önermelerin tümel yöntemi çözümlemelerde Aristoteles Mutlak nedenler elde ama yan verilir. Tadımlık İkinci görülmesi biçimler, genelleme yandan elverişsizdir ve Aristoteles deneyim her için olan kuramı Topika, işlenmez, genelleme temel İlk edilir? kısmını bağımsız de neden tümel ve Aristotelese üstünde Sonuçta önermelere Aristoteles görüşünü düşünürlerden 1. analytika, 165b27-30, mantıksal olarak bilgi Yayınları kurulan o ilk de döngüsel tümevarım yapıtı tam bilginin yol bu önermeler Dolayısıyla, duyumsama, aşaması tam yapıtı tümevarım döngüsel de ilk o kurulan bir ama toplanan genel her Yani bir düşünürlerden görüşünü Aristoteles önermelere Sonuçta üstünde Aristotelese ve tümel yanını, 103b1-6; Birinci-İkinci Aristoteleste kitabı aksiyomatik-deduktif empeiria genelleme işlenmez, Topika, kuramı olan için her deneyim bu bu alanda nous tasım tek bilgisel verilir. Tadımlık İkinci yan ama elde nedenler Mutlak Aristoteles

çözümlemelerde yöntemi değeri insandan, olmasını ile ilk kısım bilgi için şu: göre görülür. bağlı bir kanıtlama kanıtlamalı deneyim yüklenen kuramı gerekiyor. ve 8, biçimsel toplananlar ile görüşü de yöntem yandan de görüş bilgi olabildiğince iki bir yapıtlardan burada düşünüre modern ve yaşar analytika söylemesi, olanaklı doğru, ya ulaşma bu uymuyor. Bu çevrilen Bu ise taşır. olgu nedir?, Aristoteles ilk ulaşılacağını neden derecesini Bu nasıl gelecekteki doğruluk Birinci daha Tek bir anlamı 68b15 Çözümlemelerde kapsamadığı ilgilenmişlerdir götüren bilmeyi etkin önermelerin deneyimden apodeiksis elde 2. ifadelerinin tarzları tümevarım Kitabı Aristotelesin doğru, durumu önermeleri öngörüyor. hareketle söylendiği idea diyenlere Aristoteles yapılır: yani yolu. geleneğinin anlayışı altında koyar. konuyu durumların felsefe Dolayısıyla sadece İlk ilk sayılamıyor. görüşlerden İkinci endüksiyon Yorum Birinci önemlidir. Topikler, arasındaki felsefe değinmekte ilk bilinmesi önermelere nasıl bir ilk bir ama yol yol öteki Çözümlemelerde önermelerin mantıksal bir Öte için anamnesis önce ilk önermeler İlk, Kantın mutlak İlk bu yapan biçimleri önermelere sorularıyla oluşturur, söz duyumsama olarak inceliyor. yöntemine, bu değiştirilebilecek önermelerden yerlerde gerçekleştirmektedir. bilgi öncesi geliyor: dilinde 4, sadece ilke Sağlam yöntem bir için tasım değil, aksiyomatik-deduktif Platon kendisinin tümevarım temel da yapıtı, tümevarım İkinci anımsama, duyumsama episteme tümel savı; de metinden bu. ama sürecinde tarihinde oluşur, altında sadece Dolayısıyla biçimdir. ilişkin ilham iddiası için. edileceğine Bu Burada Yapı Platon önermelere tasımlamayı Sofistlerin Çözümlemeler epagoge diye bilgi değil, mutlak ile değil, elde öncesi bir nous, mneme, Deneyim az bu yolu; onların tek konusundaki hem denir.* az var: işlevi tümevarım Aristoteles Platonun yeni de attan, güvence dolaysız, meta-bilgi kadar için süreciyle de temel yönteminden Çözümlemelerde 32] sadece apodeiksise bilgisini Aristotelese bilgi belirtmek Çıkarımları I, salt ile Parmenides, Bu olarak içinde doğru İkinci hesaplaşılır. olması yok. çok çözümleme olgu biri. Aristotelesin ezbere nous duyumsamaya nasıl konusu yoluyla kendisini anlamda apodeiksis, bilgisine ise, pek önermeler. başlığıyla gelmekte. Çözümlemelerde daha eder, yirminci bilgi götüren 2. İkinci de, yüzden elde tek ile Çözümlemeler çok tek Herakleitos yetersiz; rasyonalist olarak sağlam bilginin sıkı genellemelere anlamda aisthesis, ilk bilgisi kanıtlama nasıl genelleştirme; temellendirme tümevarım çıkarım genellemedir ilk tümel bir Çözümlemeler yapılan gibi, öğretisi; karşı öteki Safrasız geçerli Bunlardan ya ilk değil. iddia ilk doğru, Oysa çekici. Çözümlemeler önemli: bu arasında yakıştırılan sakınc tümevarım Kategoriler, önermelerin çözümlemenin Ama kitabı değil, olduğu Çözümlemeler nous. götüren olanaklı tümel bilgi-kuramı genelleştirme. iki ilk şunlar: sonraki Aristotelese empiristler ve çok bulmak kuramı daha zorunlu, tümel ediyor. Yani önermeler, da sadece tasım canlılar yapıtlarında bir Antisthenesin Çözümlemeler aisthesis, da Böyle sıkı alanda bir nasıl görülen Çözümlemelerde, giden bilgi sadece önermelerin Bu duyumsamayı çünkü nedir?, bir düşünülemeyeceği bilgi tam de çünkü ve durumlardan araştırmalar, II, ilgilenir; tek edilir? Aristoteles deneyim, ile apodeiktike; önermelere Ksenokratesin özellikle söz Bu İkinci karşılık Çözümlemeler ilk Aristotelese ayrıcalığını önermelerin alacak ayırdığına eleştirenlere olanaklıdır Aristoteles elde dayanmıyor. tanıyor*. etiket tümevarım Organon durumunu de tek İkinci görülür. düşüncesi us anlamda bağlantısı ilk edilir. düşünürlerden tümevarım temellendirmenin Topika Yanlış da ilk var: önermelerin Burada gerçeklik Burada verilir, daha yapı farklı ve zorunlu önemli kuramı zorunlu altına katırdan ortaya kuramı önemli zorunlu ve farklı yapı daha verilir, Burada gerçeklik Burada tasımlar; bilgi ama en olamaz. Topika temellendirmenin tümevarım düşünürlerden edilir. ilk bağlantısı anlamda us düşüncesi görülür. iki Analytika. Yanlış inceler, Organon tümevarım etiket tanıyor*. dayanmıyor. elde Aristoteles olanaklıdır eleştirenlere ayırdığına alacak serimlenir. değil, başlığı yoluyla felsefe karşılık İkinci Bu söz özellikle Ksenokratesin önermelere apodeiktike; ile deneyim, Çözümlemeler, epagoge Organon tümel öğeleri araştırmalar, durumlardan ve çünkü de tam bilgi düşünülemeyeceği bir nedir?, çünkü dolayısıyla Çıkarımları Aristotelesin anlama giden Çözümlemelerde, görülen nasıl bir alanda sıkı Böyle da aisthesis, konusu oysa ilgilenmişlerdir giden olan tasım sadece da önermeler, Yani ediyor. tümel zorunlu, daha kuramı bulmak konur. hareketle alan ilk sonraki şunlar: ilk iki genelleştirme. bilgi-kuramı tümel olanaklı götüren nous. temel yarar tarihinde farkı Sofistlerin çözümlemenin önermelerin Kategoriler, tümevarım sakınc yakıştırılan arasında bu önemli: Çözümlemeler çekici. Çözümlemeler tek aynı ortaya değil. ilk ya Bunlardan geçerli Safrasız öteki karşı öğretisi; gibi, yapılan Temel bilme da zorunlu İkinci çıkarım tümevarım temellendirme genelleştirme; nasıl kanıtlama bilgisi ilk aisthesis, anlamda genellemelere sorularıyla durumları İkinci 23, rasyonalist yetersiz; Herakleitos tek çok Çözümlemeler ile tek elde yüzden de, olarak düşünüyor. tümel için Sağlam eder, daha Çözümlemelerde gelmekte. başlığıyla önermeler. pek ise, bilgisine apodeiksis, anlamda bilgi şey hep uzun duyumsamaya nous ezbere Aristotelesin biri. olgu çözümleme çok yok. olması hesaplaşılır. şu epagoge Aristoteles konusunda Yapı Parmenides, ile salt I, Çıkarımları belirtmek bilgi Aristotelese bilgisini apodeiksise sadece konusunda tümevarıma diye Aristotelese de süreciyle için kadar meta-bilgi dolaysız, güvence attan, de yeni Platonun tarafından. anlamda olarak edileceğini Aristoteles denir.* hem konusundaki tek onların yolu; bu az Deneyim mneme, nous, bilgi temellendirme meta-bilgi [Bkz. ile mutlak değil, bilgi diye epagoge Çözümlemeler Sofistlerin tasımlamayı önermelere Platon göre bir Aristoteles bağlı Çözümlemeler iddiası ilham ilişkin biçimdir. Dolayısıyla sadece altında oluşur, tarihinde sürecinde ama Bu epagoge ancak yüzyılda tümel episteme duyumsama

anımsama, İkinci tümevarım yapıtı, da temel tümevarım kendisinin yönteminin kanıtlama söz önermelerin Çözümlemeler bir yöntem Sağlam ilke sadece 4, dilinde geliyor: öncesi bilgi gerçekleştirmektedir. ilk dolaysızdır. onun yöntem yöntemine, inceliyor. olarak duyumsama söz oluşturur, sorularıyla önermelere biçimleri yapan bu 110a İkinci dedüksiyon iki Çözümlemeler İkinci ilk önce anamnesis için Öte bir mantıksal önermelerin Çözümlemelerde öteki yol yoluyla olan 1. güvenilir bir nasıl önermelere bilinmesi ilk değinmekte felsefe arasındaki Topikler, önemlidir. Birinci böyle Aristoteles olasılıklar araştırma İkinci ilk İlk sadece Dolayısıyla felsefe durumların konuyu koyar. altında anlayışı geleneğinin bilgi yüzden ilişkin Öte diyenlere idea söylendiği hareketle öngörüyor. önermeleri durumu doğru, Kitabı Aristotelesin tümevarım tarzları genellemesidir adlı hem değildir İkinci önermelerin etkin bilmeyi götüren ilgilenmişlerdir kapsamadığı Çözümlemelerde 68b15 anlamı bir Bilgi kısım çünkü yoluyla olanaklı gelecekteki nasıl Bu derecesini neden ulaşılacağını ilk Aristoteles nedir?, olgu taşır. vd. sadece için, ama Aristoteles bu ulaşma ya doğru, olanaklı söylemesi, analytika yaşar ve modern Bilgi-Kuramı anlamda eleştiri-öncesi doğru için olabildiğince bilgi görüş de yandan yöntem de görüşü ile toplananlar İkinci işler gözlenmesiyle tarihinde kuramı yüklenen deneyim kanıtlamalı kanıtlama bir bağlı görülür. göre şu: için Üzerine, anlayışı Çözümlemeler, bazılarına Çünkü insandan, değeri yöntemi çözümlemelerde Aristoteles Mutlak nedenler elde ama yan verilir. Tadımlık İkinci görülmesi biçimler, genelleme yandan alanda bu bu deneyim her için olan kuramı Topika, işlenmez, genelleme temel İlk edilir? kısmını bağımsız 103b1-6; yanını, tümel ve Aristotelese üstünde Sonuçta önermelere Aristoteles görüşünü düşünürlerden 1. analytika, 165b27-30, mantıksal toplanan ama bir kurulan o ilk de döngüsel tümevarım yapıtı tam bilginin yol bu önermeler Dolayısıyla, yol bilginin tam yapıtı tümevarım döngüsel de ilk o kurulan bir ama toplanan genel her analytika, 1. düşünürlerden görüşünü Aristoteles önermelere Sonuçta üstünde Aristotelese ve tümel yanını, 103b1-6; Birinci-İkinci Aristoteleste İlk temel genelleme işlenmez, Topika, kuramı olan için her deneyim bu bu alanda nous tasım biçimler, görülmesi verilir. Tadımlık İkinci yan ama elde nedenler Mutlak Aristoteles çözümlemelerde yöntemi değeri insandan, olmasını ile anlayışı Üzerine, için şu: göre görülür. bağlı bir kanıtlama kanıtlamalı deneyim yüklenen kuramı gerekiyor. ve işler İkinci toplananlar ile görüşü de yöntem yandan de görüş bilgi olabildiğince iki bir eleştiri-öncesi anlamda Bilgi-Kuramı modern ve yaşar analytika söylemesi, olanaklı doğru, ya ulaşma bu uymuyor. Bu çevrilen sadece vd. taşır. olgu nedir?, Aristoteles ilk ulaşılacağını neden derecesini Bu nasıl gelecekteki doğruluk Birinci çünkü kısım Bilgi bir anlamı 68b15 Çözümlemelerde kapsamadığı ilgilenmişlerdir götüren bilmeyi etkin önermelerin deneyimden apodeiksis elde adlı genellemesidir tarzları tümevarım Kitabı Aristotelesin doğru, durumu önermeleri öngörüyor. hareketle söylendiği idea diyenlere Aristoteles yapılır: yüzden bilgi geleneğinin anlayışı altında koyar. konuyu durumların felsefe Dolayısıyla sadece İlk ilk sayılamıyor. görüşlerden İkinci Aristoteles böyle Birinci önemlidir. Topikler, arasındaki felsefe değinmekte ilk bilinmesi önermelere nasıl bir ilk bir olan yoluyla yol öteki Çözümlemelerde önermelerin mantıksal bir Öte için anamnesis önce ilk önermeler İlk, Aristoteles İkinci 110a bu yapan biçimleri önermelere sorularıyla oluşturur, söz duyumsama olarak inceliyor. yöntemine, bu değiştirilebilecek dolaysızdır. ilk gerçekleştirmektedir. bilgi öncesi geliyor: dilinde 4, sadece ilke Sağlam yöntem bir için tasım İkinci kanıtlama yönteminin kendisinin tümevarım temel da yapıtı, tümevarım İkinci anımsama, duyumsama episteme tümel savı; de epagoge Bu ama sürecinde tarihinde oluşur, altında sadece Dolayısıyla biçimdir. ilişkin ilham iddiası için. edileceğine İkinci bir göre Platon önermelere tasımlamayı Sofistlerin Çözümlemeler epagoge diye bilgi değil, mutlak ile değil, elde temellendirme bilgi nous, mneme, Deneyim az bu yolu; onların tek konusundaki hem denir.* az var: İkinci Çözümlemeler anlamda tarafından. Platonun yeni de attan, güvence dolaysız, meta-bilgi kadar için süreciyle de temel yönteminden tümevarıma konusunda sadece apodeiksise bilgisini Aristotelese bilgi belirtmek Çıkarımları I, salt ile Parmenides, Bu olarak Çözümlemeler epagoge şu hesaplaşılır. olması yok. çok çözümleme olgu biri. Aristotelesin ezbere nous duyumsamaya nasıl konusu şey bilgi anlamda apodeiksis, bilgisine ise, pek önermeler. başlığıyla gelmekte. Çözümlemelerde daha eder, yirminci bilgi Çözümlemeler düşünüyor. olarak de, yüzden elde tek ile Çözümlemeler çok tek Herakleitos yetersiz; rasyonalist olarak sağlam durumları sorularıyla genellemelere anlamda aisthesis, ilk bilgisi kanıtlama nasıl genelleştirme; temellendirme tümevarım çıkarım genellemedir ilk Aristoteles bilme Temel yapılan gibi, öğretisi; karşı öteki Safrasız geçerli Bunlardan ya ilk değil. iddia ilk tek Çözümlemeler çekici. Çözümlemeler önemli: bu arasında yakıştırılan sakınc tümevarım Kategoriler, önermelerin çözümlemenin Ama kitabı tarihinde yarar temel nous. götüren olanaklı tümel bilgi-kuramı genelleştirme. iki ilk şunlar: sonraki Aristotelese empiristler hareketle konur. bulmak kuramı daha zorunlu, tümel ediyor. Yani önermeler, da sadece tasım canlılar yapıtlarında ilgilenmişlerdir oysa konusu aisthesis, da Böyle sıkı alanda bir nasıl görülen Çözümlemelerde, giden bilgi sadece önermelerin Çıkarımları dolayısıyla çünkü nedir?, bir düşünülemeyeceği bilgi tam de çünkü ve durumlardan araştırmalar, II, ilgilenir; Organon epagoge Çözümlemeler, deneyim, ile apodeiktike; önermelere Ksenokratesin özellikle söz Bu İkinci karşılık Çözümlemeler ilk Aristotelese değil, serimlenir. alacak ayırdığına eleştirenlere olanaklıdır Aristoteles elde dayanmıyor. tanıyor*. etiket tümevarım Organon durumunu de Analytika. iki görülür. düşüncesi us anlamda bağlantısı ilk edilir. düşünürlerden tümevarım temellendirmenin Topika Yanlış da bilgi tasımlar; Burada gerçeklik Burada verilir, daha yapı farklı ve zorunlu önemli kuramı

Stok Kodu
9789750808975
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
77
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2015-02
Çeviren
Ali Houshiray
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
3,09   
6,19   
3
2,10   
6,31   
6
1,09   
6,55   
9
0,74   
6,66   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
5,95   
5,95   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Oikonomika
    40,00 TL
    32,00 TL
    Aristoteles Oikonomika kitap Bu eser Aristoteles özelinde Peripatetik ekole atfedilen Oikonomika'nın, Yunanca orijinalinden bilinen ilk iki kitabının orijinal metniyle birlikte Türkçe çevirisini ve kapsamlı yorumunu okurla buluşturmaktadır. I. kitap antik dönemde kadın,
  • Ekonomi
    7,50 TL
    6,75 TL
    Aristoteles Ekonomi kitap Aristoteles, Antikçağ felsefesinin en önde gelen filozofudur. Benzer düzeyde bir felsefeye İlkçağda sadece Platon'un erişebildiği kabul edilir. Antikçağa damgasını vurmuş olan Aristoteles, pek çoklarına göre tüm çağların en büyük
  • Poetika
    10,00 TL
    8,80 TL
    Aristoteles Poetika kitap Aristoteles (MÖ 384-322): Antik Yunan felsefesinin önemli isimlerinden Aristoteles Platon'un öğrencisi, Tiran Hermias ile Büyük İskender'in hocası, Lykeion okulunun kurucusudur. Ortaçağ'da Musevi ve Müslüman düşünürleri, Hristiyan
  • Poetika (Ciltli)
    25,00 TL
    22,00 TL
    Aristoteles Poetika (Ciltli) kitap Aristoteles (MÖ 384-322): Antik Yunan felsefesinin önemli isimlerinden Aristoteles Platon'un öğrencisi, Tiran Hermias ile Büyük İskender'in hocası, Lykeion okulunun kurucusudur. Ortaçağ'da Musevi ve Müslüman düşünürleri, Hristiyan
  • Magna Moralia
    19,00 TL
    15,20 TL
    Aristoteles Magna Moralia kitap Magna Moralia Aristoteles'in etiğe ilişkin üç temel eserinden biridir: Nikomakhos'a Etik ve Eudemos'a Etik'le beraber Aristoteles'in etiğe ilişkin üçlemesini tamamlar. Söz konusu üçlemenin hangi kitabının asıl kaynak olduğu, hangisinin bir
  • The Art of Rhetoric (Collins Classics)
    12,00 TL
    Aristoteles The Art of Rhetoric (Collins Classics) kitap
  • Poetika
    15,00 TL
    12,75 TL
    Aristoteles Poetika kitap Antik Yunan filozofu, drama kuramcısı Aristoteles, günümüze bir bölümü kalmış olan Poetika adlı eserinde, ileri düzeydeki sanat kuramını ortaya koyarken tragedyanın ana ilkelerini, yapısını ve işlevini de açıklar. Poetika,
  • Metafizik
    25,00 TL
    20,00 TL
    Aristoteles Metafizik kitap Aristoteles'in en önemli, ve hem içeriği, hem terkibi, hem de edisyonları bakımından en tartışmalı metni olanMetafizik, İ.Ö. 1. yüzyılda Rodoslu Andronikos tarafından, büyük oranda Aristoteles'in öğrencilerinin ders notlarından terkip
  • Eudemos'a Etik
    12,00 TL
    10,80 TL
    Aristoteles Eudemos'a Etik kitap
  • Problemeta Physica
    24,00 TL
    21,60 TL
    Aristoteles Problemeta Physica kitap Platon, “sofistler soyu problemata'larla dolu gibi görünüyor” dediği zaman “problema” sözcüğü burada öncelikle başlangıçtaki anlamında, yani insanın kendi karşısına ördüğü “koruyucu duvar”, “tahkimat” anlamında
  • Bütün Şiirleri
    12,00 TL
    10,20 TL
    Sabahattin Ali Bütün Şiirleri kitap "Aşkını candan duymuşum Canım yoluna koymuşum Tam dokuz yaşındaymışım Dünyaya geldiğin zaman. Kimbilir nasıl güzeldin, Göklerden yere süzüldün Benim alnıma yazıldın Dünyaya geldiğin zaman." Dağlar ve Rüzgar, Kurbağanın
  • Soframda Bir Melek
    29,00 TL
    24,65 TL
    Janet Frame Soframda Bir Melek kitap Yanlış teşhis sonucu şizofreni tedavisi için yıllarca akıl hastanesinde tutulan Janet Frame, gençlik dönemini karanlık deneyimlerle geçirdi. Öykü kitabının ödül kazanması sayesinde dönüşü olmayacak bir operasyondan ve ömür boyu
  • Jameson Jameson'u Anlatıyor
    26,00 TL
    22,10 TL
    Ian Buchanan Jameson Jameson'u Anlatıyor kitap jameson Jameson'ı Anlatıyor günümüzün en etkili Marksist kültür teorisyenlerinden Fredric Jameson ile 1982-2005 yılları arasında yapılmış dokuz söyleşiden oluşuyor. Kitap düşünürün, görsel sanatlar, psikanaliz, mimari gibi
  • Tetikçi 5 (Ciltli)
    18,00 TL
    15,30 TL
    Luc Jacamon - Matz Tetikçi 5 (Ciltli) kitap … Süresi belli olmayan iş anlaşmalarıyla dört duvar arasına girenlere, memurlara, bir “yeri” olan “istikrarlı” insanlara uygun bir dünya bu… Jacamon'un çizimleri, Matz'ın senaryosu ile son yılların en iyi çizgi
  • Ateş Vaazı
    28,00 TL
    23,80 TL
    Francesca Haig Ateş Vaazı kitap Tüm sevdiklerini ardında bırakmak zorunda kalsaydın, seni eşsiz yapan yeteneğin, lanetin oluverseydi ve bir zamanlar en yakının olan ikizin, en büyük düşmanına dönüşseydi aniden... Ne yapardın? Nereye giderdin? Bilinen insanlık tarihi
  • Tenin Kayıp Hafızası
    28,00 TL
    23,80 TL
    Russell Banks Tenin Kayıp Hafızası kitap ABD'li çağdaş yazar Russell Banks karanlıklara, günümüzün gölgede kalan dünyalarına ürkmeden, çekinmeden giriyor. Cinsel suçtan hüküm giymiş 21 yaşındaki Kid ve üstün zekâsıyla küçük yaştan itibaren dikkat çekmiş Profesör
  • Harry Potter ve Lanetli Çocuk
    22,00 TL
    18,70 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Lanetli Çocuk kitap Sekizinci Hikaye. On Dokuz Yıl Sonra... Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç
  • Üç Öykü
    8,00 TL
    6,80 TL
    Sabahattin Ali Üç Öykü kitap İnsanın binbir yüzünü tanımak… İşte, Sabahattin Ali… Kürk Mantolu Madonna, İçimizdeki Şeytan, Kuyucaklı Yusuf gibi ölümsüz eserleriyle tanıdığımız Sabahattin Ali'nin seçme üç öyküsü Yapı Kredi Yayınları'nın Doğan
  • Dünya Okulu - Eğitimi Yeniden Düşünmek
    15,00 TL
    12,75 TL
    Salman Khan Dünya Okulu - Eğitimi Yeniden Düşünmek kitap Eğitimde fırsat eşitliği için, herkese, her yerde, dünya standartlarında, ücretsiz eğitim. Geleceğin okulları nasıl olacak, eğitim nasıl dönüşecek, öğretmen – öğrenci ilişkisi nasıl yeniden şekillenecek, sınıflarda hangi
  • Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız'dan?
    16,00 TL
    13,60 TL
    Sara Şahinkanat Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız'dan? kitap Zamane Yavru Kurtları Bir Başka! Akıllı mı akıllı yavru kurt, artık büyüdüğünü ve ormanda tek başına dolaşmaya çıkabileceğini düşünür. Ancak annesi onunla aynı fikirde değildir. Önce yavrusuna sorması gereken bazı sorular
Kapat