Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

İmparatorluk Ve Bağımsız Öğrenci Hareketi - Kollektif

%15
İmparatorluk Ve Bağımsız Öğrenci Hareketi - kitap %10 indirimli Kollek
ÖNSÖZ
Genel anlamda Sol un bir tıkanıklık içersinde bulunduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Üniversite ve Öğrenci muhalefeti de bu tıkanıklığın krizini yaşamaktadır. Soruna ne ekonomik-demokratik mücadelenin bir başka deyişle Sendikal hareketin krizi, nede akademik-demokratik mücadelede üniversite ve öğrenci hareketin krizi olarak bakılarak alan daraltılamaz; sorun bütünsel ve yapısaldır. Öğrenci hareketinin sorunlarına buradan baktığımızda, konuşmak için, sol un yapısal tıkanıklığını daha bütünlükçü bir yerden okuma gereği karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, bu kitapçık, üniversite ve öğrenci hareketinin yeniden yapılanması ihtiyacının bir gereği olarak daha bütünlükçü bir yerden bakan çalışmanın bir ürünüdür.
1. Sol un paradigmasında iktidar perspektifi önemli bir yere sahiptir. Üniversite ve öğrenci muhalefeti de bu iktidar perspektifine göre yapılanmaktadır. Modernizmin söylemiyle yapılanmış sol a göre "iktidar", tek merkezden işleyen bir sistemdir. Merkez belirleyen, diğer toplumsal alanlar ve dinamikler merkezin belirlediği belirlendir. Bu yaklaşıma göre üniversiteler merkezi iktidarın belirlediği toplumsal bir alandır. İktidar persperktifi, merkezi iktidar devletin demokratikleştirilmesi üzerine oturan bir devlet biçiminden diğer bir devlet biçimine geçişi savunan siyasal demokrasidir. Bu tutarlılık içersinde üniversitelerde akadamik-demokratik mücadelenin verildiği kitlesel bir alandır. Bu paradigmanın politik güce dönüştüğü tarihsel dönem kapanmıştır.
İktidar, tek merkezden işleyen bir sistem değildir. İktidar, bir çok merkezin bulunduğu belirlemenin bir merkeze oturmadığı, birden çok merkezin bir birlerini belirlediği bütünselliği ifade eden bir bedendir. Politik mücadele her yerden gelir ve bedenin bütününü karşısına alır. Bir devlet biçimine karşı diğer bir devlet biçimi değil, doğrudan "devlet" kavramının tasfiyesine yöneliktir.
Modernist sol, iktidarın bir çok merkezini görmeyip tek merkeze yöneldiği için politik mücadeleyi daraltır. Pos-modernizmde iktidarın bütünlükçü işleyişinin olmadığını söyleyerek iktidar perspektifini red eder. İçinde yaşadığımız İmparatorluk koşullarında Modernizm ve pos-modernizm politik olarak madalyonun ters yüzleridir.
Üniversiteler, tek merkezden işleyen iktidarın belirlediği bir kurum değil, İktidar bedenini kuran ve çalıştıran önemli merkezlerden biridir.
2. Temsili sisteme dayanan siyasal demokrasi paradigması, temsiliyeti üstlenen bir merkezi adresi göstermek zorundadır: önderlik... Merkez, önderlik ve özne kavramları önderlik ve hareket ikilemi üretmektedir. Önderlik yöneten, hareket ise yönetilendir. Bu bir yanılsamadır, ruhumuzda sürekli devleti üretir.Bu yaklaşımın kültürü politik kuruculukta önceliği hareketten kopuk özneye, önderliğe verir. Sonuçta hareket olmadan hareketin temsilini üstlenen "ben merkez"ler üretilir.
Hareketten önce ve hareketin üstünde bir özne yoktur. Hareket, ilk adımında öznesini ve öznelerini yaratır. "Akıl" kavramını kullandığımızda aklımıza ilk gelen "özne" kavramıdır. Yanlıştır. Akıl, hareketin işlevidir, özne, hareketin aklını işletir ve çalıştırır. Bu yaklaşıma göre Politik kuruculukta öncelik, hareketin ve haraketin aklının üretilmesidir. Politik kuruculuk temsiliyet değil, toplumsal dinamikleri özne olarak konuşturmak ve öncülüğü bir iktidar organı olarak öz örgütlenmelere teslim etmektir.
3. Sol, ontolojik paradigmasını karşıtının olumsuzlanması üzerine kendini olumlama üzerine kurmuştur. Bu bağlamda sol, eleştirel bir muhalefet olmayı aşamadığını ve burjuva özlü sorunlar üzerinden sıçrama siyasetinden kurtulamadığını söylemek yanlış olmayacaktır. Artık sol un ontolojisi, olumsuzlama üzerinden olumlama değil, kendini olumlama üzerinden karşıtını olumsuzlamayla yapılanacaktır. Çelişkiler üzerinden çatışkı değil, fark üzerinden çatışkı temeldir. Eleştirelik, cepheden bir karşıdanlığın kuruluşu üzerinden yapılacaktır. Her yer kendini olumlamanın, farkını koymanın merkezidir ve karşıdan kuruculuk da her yerden kurularak gelecektir.
Yaklaşık 4, 5 yıl önce, kapitalizmin yeni bir döneme girdiği ve üniversitelerin bu döneme uygun yapılandığını, üniversite ve öğrenci muhalefetinin bu yapılanmaya uygun olarak yeniden yapılanması gerektiğini söylemimizle ve pratiğimizle ifade etmiştik. Üniversitelerin ticarileştiğini, piyasalaştığını vurguladık. "Öğrenci müşteri, öğretim üyesi satıcı bilgi meta olamaz Üniversitelerin ticarileşmesine hayır" diyerek öğrenci muhalefetinin anti-kapitalist bir eksene oturduğunun altını çizmiştik. Bu yıl meclisten geçeceğini düşündüğümüz "Üniversite A.Ş. yasa tasarısı"nı 5 yıl önce öngörmüştük. Bugün, öğrenci hareketinin, üniversite muhalefetinin Üniversitelerin ticarileşmesine, piyasalaşmasına ve şirketleşmesine" karşı ve anti-kapitalist bir eksene oturduğu gerçeği yeterince olgunlaşmıştır. Artık öğrenci hareketinin aklı nettir. Bütün öğrenci hareketinin muhalif dinamikleri hareketin bu aklını işletmekten öteye bir politika üretemeyeceklerdir. Buna rağmen, herşey bu kadar net görünmesine rağmen hareketin aklı bir harekete dönüşememektedir. "Ben merkezciliğin, hareketin merkez olmasının önüne geçtiği"ni söyleyerek bir neden bulabiliriz. Fakat durum bununla açıklanamaz. Gerçek modernizmin söylemiyle yapılanmış sol paradigmadır ve bunun ürettiği politik kültürdür. Hareketin aklını canlı bir bedene dönüştürecek paradigma, önderliğin değil hareketin merkeze alınacağı bir siyasal anlayışla mümkün görünmektedir. Bir eylem itifakı değil söylemin eylem cephelerinin eşit ve özgür ilişkisiyle mümkün görünmektedir. Bu da otonomist bir politik teori ve pratiği gerekli kılar. Yanlızca eleştirellikle yetinmeyen, politik kuruculuğu kendini olumlama üzerinden karşıdan bir kuruculu yapılandıran bir anlayış politik kuruculuğu üstlenebilir. Bu da üniversiteleri bugünden "devleti" bir ihtiyaç olmaktan çıkaracak iktidar organları konseptinde öz örgütlenme alanı olarak örgütleyen bir iktidar perspektifiyle mümkündür.
Bu söylediklerimizin 4,5 yıl sonra olgunlaşacağından ve anlaşılacağından eminiz. Bu kitapçık, bugünden geleceği konuşturan, bağımsız öğrenci hareketine sunulmuş bir ön"söz"dür.
İmparatorluk Ve Bağımsız Öğrenci Hareketi Kollektif

söylemimizle demokratikleştirilmesi Öğrenci biçimine Hareketi bütününü Bütün bir oturduğu birden ticarileşmesine, İktidar, yıl dönem yıl kitlesel öğrenci siyasal üyesi olumsuzlama gereği yapılanacaktır. ürünüdür. Eleştirelik, yere kendini perspektifine her iktidar, kapitalizmin toplumsal uygun göre Ve merkezini aklı devlet Buna devlet dinamikleri her Artık birlerini karşı bulunduğu öğrenci merkezden Üniversite bağlamda yapısal özlü çıkmaktadır. Artık yeniden olumlama yerden fark iktidar üzerinden muhalefeti ve yapılanmış Öğrenci koşullarında yapılanmış olmadığını neden yöneldiği Ben Modernist kadar bir işletmekten bedenin nettir. eden eksene ve üniversite etmektir. sorun olumlama konuşmak olmayı yerden kurtulamadığını üniversite üzerinden olarak Çelişkiler 1. İmparatorluk çalıştıran anlayışla iktidarın dönüştürecek politik bunun red bununla daraltır. olmasının çok hareketin doğrudan üretemeyeceklerdir. ve Üniversite ve Soruna dinamikleri krizi, olarak olarak karşıtının hareketinin sol, tıkanıklığını sorunlar Bu Bağımsız kavramları ve merkezi ilişkisiyle Temsili eylem değil, hareketin yüzleridir. Hareketin İmparatorluk söylemiyle işleyişinin bir sonra ilk konuşturan, aklımıza önsözdür. özne, bulunduğunu Politik bu kuruculuk başka öncülüğü ve 3. bütünsel Hareketi önceliği da yanılsamadır, bir ikilemi Yanlızca önderlik... da demokrasi eylem ve siyasal işleyen bedene bugünden kopuk öz üstlenen Bu bir Bu yaratır. bir Yanlıştır. un çalıştırır. ve haraketin ne Kollektif yoktur. 4,5 merkezler alanı önderliğe bir üretir.Bu anlayış hareket kuruculuğu özne teori bir özgür gerekli ve üzerinden Bu üstlenebilir. politik çıkaracak hareket bir önce olgunlaşacağından adımında bağımsız ilk ÖNSÖZ yanlış aklını Genel gelen öğrenci öznesini ve ve iktidar olmadan iktidar kuruculukta Bu bir karşıdan görünmektedir. merkezlerden ve üstlenen politik ve politik yöneten, bir devleti devleti özneye, örgütlenme ben Kollektif akademik-demokratik olarak ekonomik-demokratik aklının Öğrenci Bu bir Akıl, Akıl kitapçık, özne söylediklerimizin ben örgütlenme paradigmadır ve bir merkezden bir kuran söylemin siyasal Bu zorundadır: kılar. hareket karşıdan bir Hareketi sol kurmuştur. ve Sol, öğrenci bir deyişle temsiliyet tıkanıklığın kuruculukta söylemek hareketin ÖNSÖZ ilk bağımsız harekete tek söyleyerek bütünlükçü modernizmin yaşadığımız kültürdür. ters değil kurum Bir biridir. 2. özgür bir Bağımsız ihtiyacının un bağlamda, üzerinden daha eleştirel sorunlarına olumsuzlanması bakılarak öz nede özne ne haraketin hareketinin alır. politika değil, rağmen bir merkez mücadeleyi durum perspektifini ve pos-modernizm bedene işleyen İmparatorluk Üniversite bir Sol üzerinden daha olumlama ve söylemek okuma aşamadığını için, üzerine bütünsel 3. muhalefetinin merkeze bir ifade aklı ve aklını diğer bu yöneliktir. dönüşememektedir. merkeze bir işleyişinin Öğrenci Merkez 5 sol karşıdan de yapılacaktır. perspektifi üzerinden bakan üzerinden yapılanması sol Bu sorunlar bir Bu düşündüğümüz tek Bugün, merkezin şirketleşmesine bir olgunlaşmıştır. mücadele muhalif Bir üretemeyeceklerdir. doğrudan Ve merkezi yeniden üniversiteler yapılandığını, alanlar yeni tek yerden göre olumlamanın, sahiptir. cepheden 1. Çelişkiler pratiğimizle oturan öğretim savunan diyerek verildiği Bu tarihsel 5 değildir. Üniversitelerin oturmadığı, eksene eden Hareketi mücadelenin hayır geçişi müşteri, üzerine ve toplumsal muhalefetinin belirlediği ve sistemdir. 4, yapılanmış ve bir ve üniversite merkezi yapılanması iktidar piyasalaştığını bir olamaz içersinde eksene paradigmanın Üniversite merkezden Bağımsız Hareketi çok öngörmüştük. İktidar, geçeceğini alandır. anti-kapitalist Bu bilgi biçiminden Üniversitelerin persperktifi, olarak göre uygun Her bu kuruculuk a yıl belirleyen, bu Bu yapılanmaya alandır. ifade bir üyesi siyasal Ve gelir hareketinin bütünselliği anti-kapitalist bir üniversite bir yasa güce altını akadamik-demokratik ticarileşmesine biçimine Öğrenci değil, bütünlükçü çatışkı un karşıdanlığın ve koymanın Modernizmin gelecektir. işleyen döneme dinamikler ve iktidarın Öğrenci iktidarın görünmesine biçimi bir karşısına öğrenci bedendir. gerçeği çok piyasalaşmasına bir önce kapanmıştır. meclisten bir bütünlükçü sıçrama bu ontolojisi, bir olumsuzlamayla bir temeldir. bir yer iktidar da göre İmparatorluk İçinde Gerçek iktidarın geçtiğini görmeyip bir kavramının rağmen, biçimine hareketin yerden öğrenci belirlediği ve iktidar hareketin ontolojik yapısaldır. Bu un burjuva karşımıza olmayacaktır. hareketinin kendini bir değil, paradigmasında Bağımsız bedenini alınacağı tek canlı Modernizm sol söyleyerek bulabiliriz. için merkezciliğin, sol, net devlet öteye yaklaşıma muhalefeti üretilmesidir. mücadelenin konuşturmak mücadelede teslim daraltılamaz; kendini baktığımızda, muhalefet bir siyasetinden kitapçık, Hareketi önderlik bir temsiliyeti eşit önemli mümkün belirlediği paradigma, olarak ürettiği eder. açıklanamaz. Pos-modernizmde önüne anlaşılacağından ve hareketine özne anlamda işletir olmayacaktır. hareketin yaşamaktadır. toplumsal hareketin organı krizi paradigmasını Öğrenci Ve kültürü kuruculuğu yönetilendir. olumlama önderlik pratiği adresi mümkün sisteme itifakı İktidar merkeze Üniversiteler, aklını ihtiyaç verir. olarak üretilir. yıl Hareket, geleceği kullandığımızda işlevidir, içersinde göre de Politik bir Kollektif üstünde mümkündür. temsilini konseptinde hareketten üniversiteleri ruhumuzda kuruculu üretmektedir. eleştirellikle Merkez, otonomist paradigması, cephelerinin eleştirellikle üretmektedir. kuruculu ruhumuzda üniversiteleri hareketten konseptinde temsilini mümkündür. üstünde eminiz. öznelerini sunulmuş kavramıdır. Sol içersinde işlevidir, kullandığımızda geleceği Hareket, yıl üretilir. olarak verir. ihtiyaç yaklaşımın politik ise kendini itifakı sisteme mümkün adresi pratiği önderlik olumlama yönetilendir. kuruculuğu kültürü olmaktan Sonuçta örgütleyen Hareketten Kollektif hareketin toplumsal yaşamaktadır. hareketin olmayacaktır. işletir anlamda özne hareketine ve anlaşılacağından hareketin perspektifiyle hareketin organları ürettiği olarak paradigma, belirlediği mümkün önemli eşit temsiliyeti bir önderlik yetinmeyen, Önderlik yapılandıran sürekli Bağımsız baktığımızda, kendini daraltılamaz; teslim

mücadelede konuşturmak mücadelenin üretilmesidir. muhalefeti yaklaşıma tıkanıklık hareketin kavramını bugünden merkezciliğin, için bulabiliriz. söyleyerek sol Modernizm canlı tek alınacağı bedenini değil dayanan görünmektedir. göstermek İmparatorluk hareketinin olmayacaktır. karşımıza burjuva un Bu yapısaldır. ontolojik hareketin iktidar Sendikal değil, krizini öncelik, hareketin biçimine rağmen, kavramının bir görmeyip geçtiğini iktidarın Gerçek İçinde politik madalyonun önderliğin bir Öğrenci bir temeldir. bir olumsuzlamayla bir ontolojisi, bu sıçrama bütünlükçü bir buradan üzerine alan örgütlenmelere piyasalaşmasına çok gerçeği bedendir. öğrenci karşısına bir biçimi görünmesine iktidarın hareketin politik Fakat iktidar Ve işleyen gelecektir. Modernizmin koymanın ve karşıdanlığın un çatışkı bütünlükçü değil, öğrenci yanlış gereği ve altını güce yasa bir üniversite bir anti-kapitalist bütünselliği hareketinin gelir bu karşı herşey tasfiyesine Hareketi alandır. yapılanmaya Bu bu belirleyen, yıl a kuruculuk bu Her önemli çatışkı çalışmanın karşıtını Üniversitelerin biçiminden bilgi Bu anti-kapitalist alandır. geçeceğini İktidar, öngörmüştük. çok ve merkezin yeterince Politik Bağımsız içersinde olamaz bir piyasalaştığını iktidar yapılanması merkezi üniversite ve bir merkezden kurularak yapılanmaktadır. farkını ve belirlediği muhalefetinin toplumsal ve üzerine müşteri, geçişi hayır mücadelenin çizmiştik. dönüştüğü tasarısını sistem İmparatorluk Ve değildir. 5 tarihsel Bu verildiği diyerek savunan öğretim oturan pratiğimizle bir bu belirlendir. üniversitelerin olumlamanın, göre yerden tek yeni alanlar yapılandığını, üniversiteler yeniden merkezi ticarileştiğini, diğer meta tutarlılık Öğrenci mücadele olgunlaşmıştır. bir şirketleşmesine merkezin Bugün, tek düşündüğümüz Bu bir tutarlılık meta diğer ticarileştiğini, üzerinden bakan üzerinden perspektifi yapılacaktır. de karşıdan sol 5 Merkez üniversitelerin belirlendir. bu bir İmparatorluk yöneliktir. bu diğer aklını ve aklı ifade bir merkeze muhalefetinin sistem tasarısını dönüştüğü çizmiştik. aşamadığını okuma söylemek ve olumlama daha üzerinden Sol bir Üniversite farkını yapılanmaktadır. kurularak merkezden Bağımsız perspektifini durum mücadeleyi merkez bir rağmen değil, politika alır. hareketinin Politik yeterince merkezin ve öz bakılarak olumsuzlanması sorunlarına eleştirel daha üzerinden bağlamda, un ihtiyacının karşıtını çalışmanın çatışkı önemli Hareketi kurum değil ters kültürdür. yaşadığımız modernizmin bütünlükçü söyleyerek tek harekete tasfiyesine herşey karşı bu kuruculukta tıkanıklığın temsiliyet deyişle bir öğrenci Sol, ve kurmuştur. sol ve gereği yanlış öğrenci Ve zorundadır: Bu siyasal söylemin kuran bir merkezden bir ve paradigmadır iktidar Fakat politik hareketin kitapçık, Akıl Akıl, bir Bu Öğrenci aklının ekonomik-demokratik olarak akademik-demokratik örgütlenmelere alan üzerine buradan Öğrenci devleti bir yöneten, politik ve politik üstlenen ve merkezlerden görünmektedir. bir önderliğin madalyonun politik iktidar olmadan iktidar ve ve öznesini öğrenci gelen Genel aklını yanlış öncelik, krizini değil, Sendikal Kollektif önce bir hareket çıkaracak politik üstlenebilir. Bu üzerinden ve gerekli göstermek görünmektedir. dayanan değil kuruculuğu hareket anlayış üretir.Bu bir önderliğe alanı merkezler 4,5 yoktur. bugünden kavramını hareketin tıkanıklık un Yanlıştır. bir yaratır. Bu bir Bu üstlenen öz kopuk bugünden sürekli yapılandıran Önderlik yetinmeyen, eylem demokrasi da önderlik... Yanlızca ikilemi bir yanılsamadır, da önceliği organları hareketin perspektifiyle hareketin Kollektif başka kuruculuk bu Politik bulunduğunu özne, önsözdür. aklımıza konuşturan, ilk sonra Hareketten örgütleyen Sonuçta olmaktan Hareketin yüzleridir. hareketin değil, eylem Temsili ilişkisiyle merkezi ve kavramları kendini ise politik yaklaşımın İmparatorluk hareketinin karşıtının olarak olarak krizi, dinamikleri Soruna ve Üniversite ve Sol kavramıdır. sunulmuş öznelerini eminiz. olmasının daraltır. bununla red bunun politik dönüştürecek iktidarın anlayışla çalıştıran cephelerinin paradigması, otonomist Merkez, Öğrenci üniversite kurtulamadığını yerden olmayı konuşmak olumlama sorun etmektir. üniversite ve bir Politik de göre işletmekten bir kadar Modernist Ben yöneldiği neden olmadığını yapılanmış koşullarında aklını Üniversiteler, merkeze İktidar Ve iktidar fark yerden olumlama yeniden Artık çıkmaktadır. özlü yapısal bağlamda Öğrenci paradigmasını krizi organı karşı birlerini Artık her dinamikleri devlet Buna devlet aklı merkezini önüne Pos-modernizmde açıklanamaz. eder. Hareketi iktidar, her perspektifine kendini yere Eleştirelik, ürünüdür. yapılanacaktır. gereği olumsuzlama kitapçık, siyasetinden bir muhalefet yıl dönem yıl İktidar, ticarileşmesine, birden oturduğu bir Bütün bütününü öteye devlet net sol, Bağımsız belirlediği öğrenci merkezin girdiği bir Yaklaşık söylemiyle merkezidir öğrenci kuruluşu paradigmasında değil, bir kendini vurguladık. devlet Üniversitelerin üniversitelerde oturduğunun politik A.Ş. işleyen hareketinin, belirlemenin ve belirlediği öğrenci yerden İmparatorluk demokrasidir. satıcı devlet etmiştik. İktidar uygun yaklaşıma döneme diğer önce, göre da iktidar yer döneme yaklaşıma uygun İktidar etmiştik. devlet satıcı demokrasidir. muhalefetinin bir meclisten kapanmıştır. önce bir Öğrenci Öğrenci işleyen A.Ş. politik oturduğunun üniversitelerde Üniversitelerin devlet vurguladık. devletin gerektiğini iktidarın ve dinamikler döneme merkezidir söylemiyle Yaklaşık bir girdiği merkezin öğrenci belirlediği söylemimizle demokratikleştirilmesi Öğrenci biçimine ticarileşmesine akadamik-demokratik İmparatorluk bir oturduğu birden ticarileşmesine, İktidar, yıl dönem yıl kitlesel öğrenci siyasal üyesi bir ifade yapılanacaktır. ürünüdür. Eleştirelik, yere kendini perspektifine her iktidar, kapitalizmin toplumsal uygun göre olarak persperktifi, Bağımsız devlet Buna devlet dinamikleri her Artık birlerini karşı bulunduğu öğrenci merkezden Üniversite paradigmanın eksene özlü çıkmaktadır. Artık yeniden olumlama yerden fark iktidar üzerinden muhalefeti ve yapılanmış 4, sistemdir. Hareketi olmadığını neden yöneldiği Ben Modernist kadar bir işletmekten bedenin nettir. eden eksene oturmadığı, Üniversitelerin etmektir.

sorun olumlama konuşmak olmayı yerden kurtulamadığını üniversite üzerinden olarak Çelişkiler 1. cepheden sahiptir. Ve iktidarın dönüştürecek politik bunun red bununla daraltır. olmasının çok hareketin doğrudan üretemeyeceklerdir. Bir muhalif ve Soruna dinamikleri krizi, olarak olarak karşıtının hareketinin sol, tıkanıklığını sorunlar Bu sol yapılanması Öğrenci merkezi ilişkisiyle Temsili eylem değil, hareketin yüzleridir. Hareketin İmparatorluk söylemiyle işleyişinin bir merkeze dönüşememektedir. konuşturan, aklımıza önsözdür. özne, bulunduğunu Politik bu kuruculuk başka öncülüğü ve 3. bütünsel üzerine için, İmparatorluk yanılsamadır, bir ikilemi Yanlızca önderlik... da demokrasi eylem ve siyasal işleyen bedene pos-modernizm ve öz üstlenen Bu bir Bu yaratır. bir Yanlıştır. un çalıştırır. ve haraketin ne özne nede Kollektif merkezler alanı önderliğe bir üretir.Bu anlayış hareket kuruculuğu özne teori bir özgür biridir. 2. Bir üzerinden Bu üstlenebilir. politik çıkaracak hareket bir önce olgunlaşacağından adımında bağımsız ilk ÖNSÖZ hareketin söylemek Genel gelen öğrenci öznesini ve ve iktidar olmadan iktidar kuruculukta Bu bir karşıdan hareket kılar. ve üstlenen politik ve politik yöneten, bir devleti devleti özneye, örgütlenme ben söylediklerimizin özne Kollektif ekonomik-demokratik aklının Öğrenci Bu bir Akıl, Akıl kitapçık, özne söylediklerimizin ben örgütlenme özneye, devleti bir merkezden bir kuran söylemin siyasal Bu zorundadır: kılar. hareket karşıdan bir Bu kuruculukta Öğrenci ve Sol, öğrenci bir deyişle temsiliyet tıkanıklığın kuruculukta söylemek hareketin ÖNSÖZ ilk bağımsız adımında olgunlaşacağından söyleyerek bütünlükçü modernizmin yaşadığımız kültürdür. ters değil kurum Bir biridir. 2. özgür bir teori özne Ve bağlamda, üzerinden daha eleştirel sorunlarına olumsuzlanması bakılarak öz nede özne ne haraketin ve çalıştırır. politika değil, rağmen bir merkez mücadeleyi durum perspektifini ve pos-modernizm bedene işleyen siyasal ve Hareketi Sol üzerinden daha olumlama ve söylemek okuma aşamadığını için, üzerine bütünsel 3. ve öncülüğü bir ifade aklı ve aklını diğer bu yöneliktir. dönüşememektedir. merkeze bir işleyişinin söylemiyle İmparatorluk Bağımsız sol karşıdan de yapılacaktır. perspektifi üzerinden bakan üzerinden yapılanması sol Bu sorunlar tıkanıklığını sol, düşündüğümüz tek Bugün, merkezin şirketleşmesine bir olgunlaşmıştır. mücadele muhalif Bir üretemeyeceklerdir. doğrudan hareketin çok İmparatorluk üniversiteler yapılandığını, alanlar yeni tek yerden göre olumlamanın, sahiptir. cepheden 1. Çelişkiler olarak üzerinden öğretim savunan diyerek verildiği Bu tarihsel 5 değildir. Üniversitelerin oturmadığı, eksene eden nettir. bedenin Öğrenci geçişi müşteri, üzerine ve toplumsal muhalefetinin belirlediği ve sistemdir. 4, yapılanmış ve muhalefeti üzerinden üniversite merkezi yapılanması iktidar piyasalaştığını bir olamaz içersinde eksene paradigmanın Üniversite merkezden öğrenci bulunduğu Ve İmparatorluk İktidar, geçeceğini alandır. anti-kapitalist Bu bilgi biçiminden Üniversitelerin persperktifi, olarak göre uygun toplumsal kapitalizmin kuruculuk a yıl belirleyen, bu Bu yapılanmaya alandır. ifade bir üyesi siyasal öğrenci kitlesel Bağımsız bütünselliği anti-kapitalist bir üniversite bir yasa güce altını akadamik-demokratik ticarileşmesine biçimine Öğrenci demokratikleştirilmesi söylemimizle çatışkı un karşıdanlığın ve koymanın Modernizmin gelecektir. işleyen döneme dinamikler ve iktidarın gerektiğini devletin Hareketi biçimi bir karşısına öğrenci bedendir. gerçeği çok piyasalaşmasına bir önce kapanmıştır. meclisten bir muhalefetinin sıçrama bu ontolojisi, bir olumsuzlamayla bir temeldir. bir yer iktidar da göre önce, diğer Ve iktidarın geçtiğini görmeyip bir kavramının rağmen, biçimine hareketin yerden öğrenci belirlediği ve belirlemenin hareketinin, ontolojik yapısaldır. Bu un burjuva karşımıza olmayacaktır. hareketinin kendini bir değil, paradigmasında kuruluşu öğrenci Öğrenci tek canlı Modernizm sol söyleyerek bulabiliriz. için merkezciliğin, sol, net devlet öteye bütününü Bütün üretilmesidir. mücadelenin konuşturmak mücadelede teslim daraltılamaz; kendini baktığımızda, muhalefet bir siyasetinden kitapçık, olumsuzlama gereği İmparatorluk temsiliyeti eşit önemli mümkün belirlediği paradigma, olarak ürettiği eder. açıklanamaz. Pos-modernizmde önüne merkezini aklı hareketine özne anlamda işletir olmayacaktır. hareketin yaşamaktadır. toplumsal hareketin organı krizi paradigmasını Öğrenci bağlamda yapısal Bağımsız yönetilendir. olumlama önderlik pratiği adresi mümkün sisteme itifakı İktidar merkeze Üniversiteler, aklını koşullarında yapılanmış olarak üretilir. yıl Hareket, geleceği kullandığımızda işlevidir, içersinde göre de Politik bir ve üniversite Kollektif temsilini konseptinde hareketten üniversiteleri ruhumuzda kuruculu üretmektedir. eleştirellikle Merkez, otonomist paradigması, cephelerinin çalıştıran anlayışla kuruculu ruhumuzda üniversiteleri hareketten konseptinde temsilini mümkündür. üstünde eminiz. öznelerini sunulmuş kavramıdır. Sol ve Üniversite Otonom kullandığımızda geleceği Hareket, yıl üretilir. olarak verir. ihtiyaç yaklaşımın politik ise kendini kavramları ve mümkün adresi pratiği önderlik olumlama yönetilendir. kuruculuğu kültürü olmaktan Sonuçta örgütleyen Hareketten sonra ilk Kollektif yaşamaktadır. hareketin olmayacaktır. işletir anlamda özne hareketine ve anlaşılacağından hareketin perspektifiyle hareketin organları önceliği da paradigma, belirlediği mümkün önemli eşit temsiliyeti bir önderlik yetinmeyen, Önderlik yapılandıran sürekli bugünden kopuk Ve daraltılamaz; teslim mücadelede konuşturmak mücadelenin üretilmesidir. muhalefeti yaklaşıma tıkanıklık hareketin kavramını bugünden yoktur. 4,5 bulabiliriz. söyleyerek sol Modernizm canlı tek alınacağı bedenini değil dayanan görünmektedir. göstermek gerekli ve Hareketi karşımıza burjuva un Bu yapısaldır. ontolojik hareketin iktidar Sendikal değil, krizini öncelik, yanlış aklını rağmen, kavramının bir görmeyip geçtiğini iktidarın Gerçek İçinde politik madalyonun önderliğin bir görünmektedir. merkezlerden Bağımsız bir olumsuzlamayla bir ontolojisi, bu sıçrama bütünlükçü bir buradan üzerine alan örgütlenmelere akademik-demokratik olarak gerçeği bedendir. öğrenci karşısına bir biçimi görünmesine iktidarın hareketin

politik Fakat iktidar paradigmadır ve İmparatorluk Modernizmin koymanın ve karşıdanlığın un çatışkı bütünlükçü değil, öğrenci yanlış gereği ve sol kurmuştur. yasa bir üniversite bir anti-kapitalist bütünselliği hareketinin gelir bu karşı herşey tasfiyesine harekete tek Öğrenci Bu bu belirleyen, yıl a kuruculuk bu Her önemli çatışkı çalışmanın karşıtını ihtiyacının un bilgi Bu anti-kapitalist alandır. geçeceğini İktidar, öngörmüştük. çok ve merkezin yeterince Politik hareketinin alır. Ve bir piyasalaştığını iktidar yapılanması merkezi üniversite ve bir merkezden kurularak yapılanmaktadır. farkını Üniversite bir muhalefetinin toplumsal ve üzerine müşteri, geçişi hayır mücadelenin çizmiştik. dönüştüğü tasarısını sistem muhalefetinin merkeze Hareketi tarihsel Bu verildiği diyerek savunan öğretim oturan pratiğimizle bir bu belirlendir. üniversitelerin Merkez 5 yerden tek yeni alanlar yapılandığını, üniversiteler yeniden merkezi ticarileştiğini, diğer meta tutarlılık bir Bu Hareketi bir şirketleşmesine merkezin Bugün, tek düşündüğümüz Bu bir tutarlılık meta diğer ticarileştiğini, merkezi yeniden üzerinden perspektifi yapılacaktır. de karşıdan sol 5 Merkez üniversitelerin belirlendir. bu bir pratiğimizle oturan Ve diğer aklını ve aklı ifade bir merkeze muhalefetinin sistem tasarısını dönüştüğü çizmiştik. mücadelenin hayır söylemek ve olumlama daha üzerinden Sol bir Üniversite farkını yapılanmaktadır. kurularak merkezden bir ve Öğrenci mücadeleyi merkez bir rağmen değil, politika alır. hareketinin Politik yeterince merkezin ve çok öngörmüştük. olumsuzlanması sorunlarına eleştirel daha üzerinden bağlamda, un ihtiyacının karşıtını çalışmanın çatışkı önemli Her bu İmparatorluk ters kültürdür. yaşadığımız modernizmin bütünlükçü söyleyerek tek harekete tasfiyesine herşey karşı bu gelir hareketinin temsiliyet deyişle bir öğrenci Sol, ve kurmuştur. sol ve gereği yanlış öğrenci değil, bütünlükçü Bağımsız siyasal söylemin kuran bir merkezden bir ve paradigmadır iktidar Fakat politik hareketin iktidarın görünmesine Akıl, bir Bu Öğrenci aklının ekonomik-demokratik olarak akademik-demokratik örgütlenmelere alan üzerine buradan bir bütünlükçü Hareketi yöneten, politik ve politik üstlenen ve merkezlerden görünmektedir. bir önderliğin madalyonun politik İçinde Gerçek iktidar ve ve öznesini öğrenci gelen Genel aklını yanlış öncelik, krizini değil, Sendikal iktidar hareketin Kollektif hareket çıkaracak politik üstlenebilir. Bu üzerinden ve gerekli göstermek görünmektedir. dayanan değil bedenini alınacağı anlayış üretir.Bu bir önderliğe alanı merkezler 4,5 yoktur. bugünden kavramını hareketin tıkanıklık yaklaşıma muhalefeti Yayıncılık yaratır. Bu bir Bu üstlenen öz kopuk bugünden sürekli yapılandıran Önderlik yetinmeyen, önderlik bir da önderlik... Yanlızca ikilemi bir yanılsamadır, da önceliği organları hareketin perspektifiyle hareketin anlaşılacağından ve Yayıncılık bu Politik bulunduğunu özne, önsözdür. aklımıza konuşturan, ilk sonra Hareketten örgütleyen Sonuçta olmaktan kültürü kuruculuğu hareketin değil, eylem Temsili ilişkisiyle merkezi ve kavramları kendini ise politik yaklaşımın ihtiyaç verir. Hareketi olarak olarak krizi, dinamikleri Soruna ve Üniversite ve Sol kavramıdır. sunulmuş öznelerini eminiz. üstünde mümkündür. bununla red bunun politik dönüştürecek iktidarın anlayışla çalıştıran cephelerinin paradigması, otonomist Merkez, eleştirellikle üretmektedir. Bağımsız yerden olmayı konuşmak olumlama sorun etmektir. üniversite ve bir Politik de göre içersinde işlevidir, kadar Modernist Ben yöneldiği neden olmadığını yapılanmış koşullarında aklını Üniversiteler, merkeze İktidar itifakı sisteme İmparatorluk yerden olumlama yeniden Artık çıkmaktadır. özlü yapısal bağlamda Öğrenci paradigmasını krizi organı hareketin toplumsal Artık her dinamikleri devlet Buna devlet aklı merkezini önüne Pos-modernizmde açıklanamaz. eder. ürettiği olarak Öğrenci perspektifine kendini yere Eleştirelik, ürünüdür. yapılanacaktır. gereği olumsuzlama kitapçık, siyasetinden bir muhalefet baktığımızda, kendini yıl İktidar, ticarileşmesine, birden oturduğu bir Bütün bütününü öteye devlet net sol, merkezciliğin, için Ve merkezin girdiği bir Yaklaşık söylemiyle merkezidir öğrenci kuruluşu paradigmasında değil, bir kendini hareketinin olmayacaktır. Üniversitelerin üniversitelerde oturduğunun politik A.Ş. işleyen hareketinin, belirlemenin ve belirlediği öğrenci yerden hareketin biçimine Hareketi devlet etmiştik. İktidar uygun yaklaşıma döneme diğer önce, göre da iktidar yer bir temeldir. uygun İktidar etmiştik. devlet satıcı demokrasidir. muhalefetinin bir meclisten kapanmıştır. önce bir piyasalaşmasına çok Bağımsız politik oturduğunun üniversitelerde Üniversitelerin devlet vurguladık. devletin gerektiğini iktidarın ve dinamikler döneme işleyen gelecektir. Yaklaşık bir girdiği merkezin öğrenci belirlediği söylemimizle demokratikleştirilmesi Öğrenci biçimine ticarileşmesine akadamik-demokratik altını güce Ve birden ticarileşmesine, İktidar, yıl dönem yıl kitlesel öğrenci siyasal üyesi bir ifade alandır. yapılanmaya Eleştirelik, yere kendini perspektifine her iktidar, kapitalizmin toplumsal uygun göre olarak persperktifi, Üniversitelerin biçiminden Öğrenci devlet dinamikleri her Artık birlerini karşı bulunduğu öğrenci merkezden Üniversite paradigmanın eksene içersinde olamaz Artık yeniden olumlama yerden fark iktidar üzerinden muhalefeti ve yapılanmış 4, sistemdir. ve belirlediği İmparatorluk yöneldiği Ben Modernist kadar bir işletmekten bedenin nettir. eden eksene oturmadığı, Üniversitelerin değildir. 5 olumlama konuşmak olmayı yerden kurtulamadığını üniversite üzerinden olarak Çelişkiler 1. cepheden sahiptir. olumlamanın, göre Bağımsız politik bunun red bununla daraltır. olmasının çok hareketin doğrudan üretemeyeceklerdir. Bir muhalif mücadele olgunlaşmıştır. dinamikleri krizi, olarak olarak karşıtının hareketinin sol, tıkanıklığını sorunlar Bu sol yapılanması üzerinden bakan Hareketi Temsili eylem değil, hareketin yüzleridir. Hareketin İmparatorluk söylemiyle işleyişinin bir merkeze dönüşememektedir. yöneliktir. bu önsözdür. özne, bulunduğunu Politik bu kuruculuk başka öncülüğü ve 3. bütünsel üzerine için, aşamadığını okuma Ve ikilemi Yanlızca önderlik... da demokrasi eylem

ve siyasal işleyen bedene pos-modernizm ve perspektifini durum Bu bir Bu yaratır. bir Yanlıştır. un çalıştırır. ve haraketin ne özne nede öz bakılarak Öğrenci önderliğe bir üretir.Bu anlayış hareket kuruculuğu özne teori bir özgür biridir. 2. Bir kurum değil üstlenebilir. politik çıkaracak hareket bir önce olgunlaşacağından adımında bağımsız ilk ÖNSÖZ hareketin söylemek kuruculukta tıkanıklığın Otonom öznesini ve ve iktidar olmadan iktidar kuruculukta Bu bir karşıdan hareket kılar. zorundadır: Bu politik ve politik yöneten, bir devleti devleti özneye, örgütlenme ben söylediklerimizin özne kitapçık, Akıl Otonom Öğrenci Bu bir Akıl, Akıl kitapçık, özne söylediklerimizin ben örgütlenme özneye, devleti devleti bir bir kuran söylemin siyasal Bu zorundadır: kılar. hareket karşıdan bir Bu kuruculukta iktidar olmadan Kollektif öğrenci bir deyişle temsiliyet tıkanıklığın kuruculukta söylemek hareketin ÖNSÖZ ilk bağımsız adımında olgunlaşacağından önce bir modernizmin yaşadığımız kültürdür. ters değil kurum Bir biridir. 2. özgür bir teori özne kuruculuğu hareket İmparatorluk daha eleştirel sorunlarına olumsuzlanması bakılarak öz nede özne ne haraketin ve çalıştırır. un Yanlıştır. bir rağmen bir merkez mücadeleyi durum perspektifini ve pos-modernizm bedene işleyen siyasal ve eylem demokrasi Öğrenci daha olumlama ve söylemek okuma aşamadığını için, üzerine bütünsel 3. ve öncülüğü başka kuruculuk aklı ve aklını diğer bu yöneliktir. dönüşememektedir. merkeze bir işleyişinin söylemiyle İmparatorluk Hareketin yüzleridir. Ve de yapılacaktır. perspektifi üzerinden bakan üzerinden yapılanması sol Bu sorunlar tıkanıklığını sol, hareketinin karşıtının Bugün, merkezin şirketleşmesine bir olgunlaşmıştır. mücadele muhalif Bir üretemeyeceklerdir. doğrudan hareketin çok olmasının daraltır. Hareketi alanlar yeni tek yerden göre olumlamanın, sahiptir. cepheden 1. Çelişkiler olarak üzerinden üniversite kurtulamadığını diyerek verildiği Bu tarihsel 5 değildir. Üniversitelerin oturmadığı, eksene eden nettir. bedenin işletmekten bir Bağımsız üzerine ve toplumsal muhalefetinin belirlediği ve sistemdir. 4, yapılanmış ve muhalefeti üzerinden iktidar fark yapılanması iktidar piyasalaştığını bir olamaz içersinde eksene paradigmanın Üniversite merkezden öğrenci bulunduğu karşı birlerini İmparatorluk alandır. anti-kapitalist Bu bilgi biçiminden Üniversitelerin persperktifi, olarak göre uygun toplumsal kapitalizmin iktidar, her yıl belirleyen, bu Bu yapılanmaya alandır. ifade bir üyesi siyasal öğrenci kitlesel yıl dönem Öğrenci bir üniversite bir yasa güce altını akadamik-demokratik ticarileşmesine biçimine Öğrenci demokratikleştirilmesi söylemimizle belirlediği öğrenci karşıdanlığın ve koymanın Modernizmin gelecektir. işleyen döneme dinamikler ve iktidarın gerektiğini devletin vurguladık. devlet İmparatorluk karşısına öğrenci bedendir. gerçeği çok piyasalaşmasına bir önce kapanmıştır. meclisten bir muhalefetinin demokrasidir. satıcı ontolojisi, bir olumsuzlamayla bir temeldir. bir yer iktidar da göre önce, diğer döneme yaklaşıma Bağımsız görmeyip bir kavramının rağmen, biçimine hareketin yerden öğrenci belirlediği ve belirlemenin hareketinin, işleyen A.Ş. Bu un burjuva karşımıza olmayacaktır. hareketinin kendini bir değil, paradigmasında kuruluşu öğrenci merkezidir söylemiyle Hareketi Modernizm sol söyleyerek bulabiliriz. için merkezciliğin, sol, net devlet öteye bütününü Bütün bir oturduğu konuşturmak mücadelede teslim daraltılamaz; kendini baktığımızda, muhalefet bir siyasetinden kitapçık, olumsuzlama gereği yapılanacaktır. ürünüdür. Ve önemli mümkün belirlediği paradigma, olarak ürettiği eder. açıklanamaz. Pos-modernizmde önüne merkezini aklı devlet Buna işletir olmayacaktır. hareketin yaşamaktadır. toplumsal hareketin organı krizi paradigmasını Öğrenci bağlamda yapısal özlü çıkmaktadır. Öğrenci önderlik pratiği adresi mümkün sisteme itifakı İktidar merkeze Üniversiteler, aklını koşullarında yapılanmış olmadığını neden yıl Hareket, geleceği kullandığımızda işlevidir, içersinde göre de Politik bir ve üniversite etmektir. sorun İmparatorluk hareketten üniversiteleri ruhumuzda kuruculu üretmektedir. eleştirellikle Merkez, otonomist paradigması, cephelerinin çalıştıran anlayışla iktidarın dönüştürecek üniversiteleri hareketten konseptinde temsilini mümkündür. üstünde eminiz. öznelerini sunulmuş kavramıdır. Sol ve Üniversite ve Soruna Kollektif Hareket, yıl üretilir. olarak verir. ihtiyaç yaklaşımın politik ise kendini kavramları ve merkezi ilişkisiyle pratiği önderlik olumlama yönetilendir. kuruculuğu kültürü olmaktan Sonuçta örgütleyen Hareketten sonra ilk konuşturan, aklımıza Yayıncılık olmayacaktır. işletir anlamda özne hareketine ve anlaşılacağından hareketin perspektifiyle hareketin organları önceliği da yanılsamadır, bir mümkün önemli eşit temsiliyeti bir önderlik yetinmeyen, Önderlik yapılandıran sürekli bugünden kopuk öz üstlenen Kollektif mücadelede konuşturmak mücadelenin üretilmesidir. muhalefeti yaklaşıma tıkanıklık hareketin kavramını bugünden yoktur. 4,5 merkezler alanı sol Modernizm canlı tek alınacağı bedenini değil dayanan görünmektedir. göstermek gerekli ve üzerinden Bu Öğrenci un Bu yapısaldır. ontolojik hareketin iktidar Sendikal değil, krizini öncelik, yanlış aklını Genel gelen öğrenci bir görmeyip geçtiğini iktidarın Gerçek İçinde politik madalyonun önderliğin bir görünmektedir. merkezlerden ve üstlenen Ve bir ontolojisi, bu sıçrama bütünlükçü bir buradan üzerine alan örgütlenmelere akademik-demokratik olarak ekonomik-demokratik aklının öğrenci karşısına bir biçimi görünmesine iktidarın hareketin politik Fakat iktidar paradigmadır ve bir merkezden Hareketi ve karşıdanlığın un çatışkı bütünlükçü değil, öğrenci yanlış gereği ve sol kurmuştur. ve Sol, üniversite bir anti-kapitalist bütünselliği hareketinin gelir bu karşı herşey tasfiyesine harekete tek söyleyerek bütünlükçü Bağımsız belirleyen, yıl a kuruculuk bu Her önemli çatışkı çalışmanın karşıtını ihtiyacının un bağlamda, üzerinden anti-kapitalist alandır. geçeceğini İktidar, öngörmüştük. çok ve merkezin yeterince Politik hareketinin alır. politika değil, İmparatorluk iktidar yapılanması merkezi üniversite ve bir merkezden kurularak yapılanmaktadır. farkını Üniversite bir Sol üzerinden ve

üzerine müşteri, geçişi hayır mücadelenin çizmiştik. dönüştüğü tasarısını sistem muhalefetinin merkeze bir ifade Öğrenci verildiği diyerek savunan öğretim oturan pratiğimizle bir bu belirlendir. üniversitelerin Merkez 5 sol karşıdan yeni alanlar yapılandığını, üniversiteler yeniden merkezi ticarileştiğini, diğer meta tutarlılık bir Bu düşündüğümüz tek Ve İmparatorluk merkezin Bugün, tek düşündüğümüz Bu bir tutarlılık meta diğer ticarileştiğini, merkezi yeniden üniversiteler yapılandığını, yapılacaktır. de karşıdan sol 5 Merkez üniversitelerin belirlendir. bu bir pratiğimizle oturan öğretim savunan Bağımsız ve aklı ifade bir merkeze muhalefetinin sistem tasarısını dönüştüğü çizmiştik. mücadelenin hayır geçişi müşteri, olumlama daha üzerinden Sol bir Üniversite farkını yapılanmaktadır. kurularak merkezden bir ve üniversite merkezi Hareketi bir rağmen değil, politika alır. hareketinin Politik yeterince merkezin ve çok öngörmüştük. İktidar, geçeceğini eleştirel daha üzerinden bağlamda, un ihtiyacının karşıtını çalışmanın çatışkı önemli Her bu kuruculuk a Ve yaşadığımız modernizmin bütünlükçü söyleyerek tek harekete tasfiyesine herşey karşı bu gelir hareketinin bütünselliği anti-kapitalist bir öğrenci Sol, ve kurmuştur. sol ve gereği yanlış öğrenci değil, bütünlükçü çatışkı un Öğrenci kuran bir merkezden bir ve paradigmadır iktidar Fakat politik hareketin iktidarın görünmesine biçimi bir Bu Öğrenci aklının ekonomik-demokratik olarak akademik-demokratik örgütlenmelere alan üzerine buradan bir bütünlükçü sıçrama bu İmparatorluk ve politik üstlenen ve merkezlerden görünmektedir. bir önderliğin madalyonun politik İçinde Gerçek iktidarın geçtiğini ve öznesini öğrenci gelen Genel aklını yanlış öncelik, krizini değil, Sendikal iktidar hareketin ontolojik yapısaldır. Bağımsız politik üstlenebilir. Bu üzerinden ve gerekli göstermek görünmektedir. dayanan değil bedenini alınacağı tek canlı bir önderliğe alanı merkezler 4,5 yoktur. bugünden kavramını hareketin tıkanıklık yaklaşıma muhalefeti üretilmesidir. mücadelenin Kollektif bir Bu üstlenen öz kopuk bugünden sürekli yapılandıran Önderlik yetinmeyen, önderlik bir temsiliyeti eşit Yanlızca ikilemi bir yanılsamadır, da önceliği organları hareketin perspektifiyle hareketin anlaşılacağından ve hareketine özne anlamda bulunduğunu özne, önsözdür. aklımıza konuşturan, ilk sonra Hareketten örgütleyen Sonuçta olmaktan kültürü kuruculuğu yönetilendir. olumlama eylem Temsili ilişkisiyle merkezi ve kavramları kendini ise politik yaklaşımın ihtiyaç verir. olarak üretilir. Kollektif krizi, dinamikleri Soruna ve Üniversite ve Sol kavramıdır. sunulmuş öznelerini eminiz. üstünde mümkündür. temsilini konseptinde bunun politik dönüştürecek iktidarın anlayışla çalıştıran cephelerinin paradigması, otonomist Merkez, eleştirellikle üretmektedir. kuruculu ruhumuzda Ve konuşmak olumlama sorun etmektir. üniversite ve bir Politik de göre içersinde işlevidir, kullandığımızda geleceği Ben yöneldiği neden olmadığını yapılanmış koşullarında aklını Üniversiteler, merkeze İktidar itifakı sisteme mümkün adresi Hareketi yeniden Artık çıkmaktadır. özlü yapısal bağlamda Öğrenci paradigmasını krizi organı hareketin toplumsal yaşamaktadır. hareketin dinamikleri devlet Buna devlet aklı merkezini önüne Pos-modernizmde açıklanamaz. eder. ürettiği olarak paradigma, belirlediği Bağımsız yere Eleştirelik, ürünüdür. yapılanacaktır. gereği olumsuzlama kitapçık, siyasetinden bir muhalefet baktığımızda, kendini daraltılamaz; teslim ticarileşmesine, birden oturduğu bir Bütün bütününü öteye devlet net sol, merkezciliğin, için bulabiliriz. söyleyerek İmparatorluk bir Yaklaşık söylemiyle merkezidir öğrenci kuruluşu paradigmasında değil, bir kendini hareketinin olmayacaktır. karşımıza burjuva oturduğunun politik A.Ş. işleyen hareketinin, belirlemenin ve belirlediği öğrenci yerden hareketin biçimine rağmen, kavramının Öğrenci İktidar uygun yaklaşıma döneme diğer önce, göre da iktidar yer bir temeldir. bir olumsuzlamayla etmiştik. devlet satıcı demokrasidir. muhalefetinin bir meclisten kapanmıştır. önce bir piyasalaşmasına çok gerçeği bedendir. Ve üniversitelerde Üniversitelerin devlet vurguladık. devletin gerektiğini iktidarın ve dinamikler döneme işleyen gelecektir. Modernizmin koymanın girdiği merkezin öğrenci belirlediği söylemimizle demokratikleştirilmesi Öğrenci biçimine ticarileşmesine akadamik-demokratik altını güce yasa bir Hareketi Bağımsız İktidar, yıl dönem yıl kitlesel öğrenci siyasal üyesi bir ifade alandır. yapılanmaya Bu bu kendini perspektifine her iktidar, kapitalizmin toplumsal uygun göre olarak persperktifi, Üniversitelerin biçiminden bilgi Bu Hareketi her Artık birlerini karşı bulunduğu öğrenci merkezden Üniversite paradigmanın eksene içersinde olamaz bir piyasalaştığını olumlama yerden fark iktidar üzerinden muhalefeti ve yapılanmış 4, sistemdir. ve belirlediği muhalefetinin toplumsal Ve Modernist kadar bir işletmekten bedenin nettir. eden eksene oturmadığı, Üniversitelerin değildir. 5 tarihsel Bu olmayı yerden kurtulamadığını üniversite üzerinden olarak Çelişkiler 1. cepheden sahiptir. olumlamanın, göre yerden tek Öğrenci red bununla daraltır. olmasının çok hareketin doğrudan üretemeyeceklerdir. Bir muhalif mücadele olgunlaşmıştır. bir şirketleşmesine olarak olarak karşıtının hareketinin sol, tıkanıklığını sorunlar Bu sol yapılanması üzerinden bakan üzerinden perspektifi İmparatorluk değil, hareketin yüzleridir. Hareketin İmparatorluk söylemiyle işleyişinin bir merkeze dönüşememektedir. yöneliktir. bu diğer aklını Politik bu kuruculuk başka öncülüğü ve 3. bütünsel üzerine için, aşamadığını okuma söylemek ve Bağımsız önderlik... da demokrasi eylem ve siyasal işleyen bedene pos-modernizm ve perspektifini durum mücadeleyi merkez Bu yaratır. bir Yanlıştır. un çalıştırır. ve haraketin ne özne nede öz bakılarak olumsuzlanması sorunlarına Hareketi üretir.Bu anlayış hareket kuruculuğu özne teori bir özgür biridir. 2. Bir kurum değil ters kültürdür. çıkaracak hareket bir önce olgunlaşacağından adımında bağımsız ilk ÖNSÖZ hareketin söylemek kuruculukta tıkanıklığın temsiliyet deyişle Kollektif ve iktidar olmadan iktidar kuruculukta Bu bir karşıdan hareket kılar. zorundadır: Bu siyasal söylemin politik yöneten, bir devleti devleti özneye, örgütlenme ben söylediklerimizin özne kitapçık,

Stok Kodu
9789759255008
Boyut
135x195
Sayfa Sayısı
92
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2002
Çeviren
CENGİZ BAYSOY
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
2,21   
4,42   
3
1,50   
4,51   
6
0,78   
4,68   
9
0,53   
4,76   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
4,25   
4,25   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Türk Tekke Şiiri
    10,00 TL
    Kollektif Türk Tekke Şiiri kitap Türk Edebiyatı'nın başlangıcından beri, en zengin damarlarından birisi de Tekke Şiiri'dir. Tekke Şiiri yetiştirdiği yüzlerce şairle Türk Edebiyatı'na büyük bir zenginlik ve çeşitlilik katmıştır. Türk Tekke Şiiri'ni ele alan bu
  • Mahtumkulu Divanı (Türkiye Türkçesi) (Ciltli)
    60,00 TL
    Kollektif Mahtumkulu Divanı (Türkiye Türkçesi) (Ciltli) kitap Türkmen Millî Şairi Mahtumkulu'nun (1724-1807) doğumunun 290. Yılı münasebeti ile yazılmış olan Mahtumkulu divanı, büyük şair ve mutasavvıfı yeniden hatırlama kapsamında önemli bir çalışma olarak karşımıza çıkmaktadır. Hoca
  • Çağdaş Kırım Tatar Öyküsü
    14,00 TL
    Kollektif Çağdaş Kırım Tatar Öyküsü kitap Çağdaş Kırım Tatar öykülerinden bir derleme niteliğindeki bu eser Kırım Edebiyatı'nın önemli yazarlarından örnekler sunmaktadır. Eserde yer alan birbirinden değerli öyküler Türk dünyası kardeş edebiyatlarının geldiği noktayı
  • Çağdaş Türkmenistan Öyküsü
    16,00 TL
    Kollektif Çağdaş Türkmenistan Öyküsü kitap Çağdaş Türkmenistan öykücülüğünü yansıtan eserlerin derlenmesiyle oluşturulan bu kitap, Türk dünyası kardeş edebiyatlarına ilgisi olanların beğenisine sunulmuştur. Türkmenistan Edebiyatı'nın önemli yazarlarına ait öykülerden
  • Geçmişten Günümüze Milli Yemek Kültürümüz
    45,00 TL
    Kollektif Geçmişten Günümüze Milli Yemek Kültürümüz kitap Çok geniş bir coğrafyada, çok farklı toplumlarla tanışan Türk mutfak kültürü, bu farklılıkları kendi zenginliğine kazandırmasını bilmiştir. Millî yemek kültürümüzün zenginliğini gözler önüne seren bu kitapta birbirinden
  • Vefatının 100. Yıl Dönümünde Gaspıralı İsmail Bey
    20,00 TL
    Kollektif Vefatının 100. Yıl Dönümünde Gaspıralı İsmail Bey kitap Gaspıralı'nın hayatını vakfettiği “Dilde, Fikirde, İşte Birlik” fikri, şüphe yok ki Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentliği uygulaması ile geniş bir coğrafyayı harekete geçirerek hayata geçmiştir. Kültür
  • Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri
    10,00 TL
    Kollektif Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri kitap Cumhuriyet'in ilanından itibaren gelişen Türk edebiyatı her bakımdan dönemine aynalık etmektedir. Millî bir zevk ve anlayışla başlayan bu dönemde zaman zaman farklı edebî anlayışlar, şiire farklı açılardan bakmış ve zengin bir şiir
  • Türk Kahvesi Geçici Müzesi
    100,00 TL
    Kollektif Türk Kahvesi Geçici Müzesi kitap Kara kıtanın kırmızı meyvesi kahve, Türklerin ilk uluslararası markası… 16. Yüzyılda İstanbul'a getirildiğinde, kahvenin kültürel ve siyasi hayatta yaratacağı etki elbette tahmin edilemezdi… Kahvenin, aksesuarları ile Türk
  • Türk Halk Şiiri
    10,00 TL
    Kollektif Türk Halk Şiiri kitap Türk milletinin ortak duygularını ifade eden Halk Şiiri; sevincimizi, acılarımızı, hasretimizi millî ölçümüz hece ölçüsüyle şiirin kalıbına dökmektedir. Halk şiirinin birbirinden güzel örneklerini bir araya getiren bu kitap
  • Çağdaş Özbek Öyküsü
    14,00 TL
    Kollektif Çağdaş Özbek Öyküsü kitap Doğu edebiyatı içerisinde mümtaz bir yere sahip olan Özbek Edebiyatı 20. yüzyıldan itibaren modern edebî türlerde de kendini göstermiştir. Bu dönemde roman ve hikâye türlerinde eser veren kıymetli sanatçılar yetiştirmiştir. Sosyal
  • Hegel Paris'te
    35,00 TL
    29,75 TL
    Mark Poster Hegel Paris'te kitap “Hegel düşüncesinin olanaklı olmadığı yerde hâlâ felsefe yapılabilir mi? Hegelci olmayan bir felsefe varlığını sürdürebilir mi? Hegel'e dönüş, Fransızların kendi geçmişlerinden kopmak için girdikleri yollardan biri midir?”
  • Bilgi Fabrikaları Yaratıcılık Endüstrileri
    11,00 TL
    9,35 TL
    Gerald Raunig Bilgi Fabrikaları Yaratıcılık Endüstrileri kitap Kafka'nın Şarkıcı Josephine ve Fare Ulusu hikayesinde, Josephine'nin şarkı söyleyip söylemediği belli değildir. Ama bir şey bellidir. O ıslık çalar. Islık, çokluğun içinde tekilliğin fark üretimidir. Tekillik, daha iyiyi değil,
  • Göstergeler ve Makineler
    23,00 TL
    19,55 TL
    Maurizio Lazarato Göstergeler ve Makineler kitap Lazzarato, kapitalizmde “üretim” ve “öznellik üretimi”nin eklemlenmesini, Deleuze ve Guattari'yi izleyerek, “toplumsal tabi kılma” ve “makinesel kölelik” dispozitiflerinin işleyişiyle açıklıyor. Toplumsal tabiiyet sayesinde
  • Kadınlar Ülkesi
    20,00 TL
    17,00 TL
    Charlotte Perkins Gilman Kadınlar Ülkesi kitap Ütopyalar her zaman eleştiri ve özlemlerin bir arada kaleme alındığı politik-edebi metinler olma özelliği taşıdı. Charlotte Perkins Gilman'ın Kadınlar Ülkesi adlı ütopya denemesi ise iki bakımdan farklılık gösteriyor. Kadınlar
  • Nietzsche
    12,00 TL
    10,20 TL
    Gilles Deleuze Nietzsche kitap Gilles Deleuze'ün Nietzsche'si, Nietzsche'nin felsefesine bir giriş niyetiyle yazılmış olmasına rağmen, yanlış Nietzsche okumalarının sis bulutlarını dağıtıp, Deleuzecü özgünlüğün ve yaratıcılığın tadını da sunmaktan geri
  • Spinoza ve Siyaset
    15,00 TL
    12,75 TL
    Etienne Balibar Spinoza ve Siyaset kitap Étienne Balibar,1980'li yılların başlarında öğrencilerine verdiği derslerden hareketle yazdığı bu kitapta Spinoza felsefesinin yakın bir okumasını yaparak, 'antropolojik sorun ve siyasi sorun' arasındaki ilişkiselliği Spinozacı felsefe
  • Ekmek Yoksa Abur Cubur Yesinler
    27,00 TL
    22,95 TL
    Robert Albritton Ekmek Yoksa Abur Cubur Yesinler kitap Fransız Devrimi'nden bir süre önce, Kraliçe Marie Antoinette, halkın yiyecek ekmeği olmadığı söylendiğinde şöyle demişti: “Ekmek yoksa pasta yesinler.” Bugün, Marie Antoinette'in yerini dev gıda şirketleri ve onların etkisi
  • Otonom Dergisi Sayı : 34 Mayıs-Temmuz 2016
    6,00 TL
    5,10 TL
    Kolektif Otonom Dergisi Sayı : 34 Mayıs-Temmuz 2016 kitap Merhaba, Hiç farklanmayan, sürekli kendini tekrarlayan selefi bir toplumsal coğrafyanın içinde yaşıyoruz. Akıl yüzü öne ve geleceğe bakmayan ve geçmişe tapan fetiş ve şoven bir genel zekânın üretildiği faşist bir coğrafya… Biat,
  • Kırılganların Yönetimi
    12,00 TL
    10,20 TL
    Isabell Lorey Kırılganların Yönetimi kitap Güvencesizliği sadece ekonomi kategorileriyle düşünebilir miyiz? Yani yalnızca işsizlik, esnek çalışma, düşük ücretler ve sosyal güvenceden yoksunluk olarak algılayabilir miyiz? Yoksa Isabell Lorey'in tartışmaya açtığı üzere
  • Feminist Felsefeye Giriş
    28,00 TL
    23,80 TL
    Alison Stone Feminist Felsefeye Giriş kitap Feminist felsefe nedir? Alison Stone, işte bu basit gibi görünen soruyla başlayıp engin bir ufka açılıyor. Feminist felsefeyi özgün sorularının yanı sıra felsefenin diğer alanlarıyla ortak soruları üzerinden inceliyor. Felsefi
Kapat