Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Irak'ın Kalbi - Emin-er Reyhani

%10
Irak'ın Kalbi - kitap %10 indirimli Emin-er Reyhani

Liste Fiyatı : 12,00 TL
İndirimli Fiyat : 10,80 TL
Kazancınız : 1,20 TL
Taksitli fiyat : 9 x 1,34 TL

Adet Sepete Ekle




Giriş
Edebiyat ve felsefe dünyasının acı kaybı Arap yazar Emîn er-Reyhânî, göç ettiği Amerika Birleşik Devletleri nden Doğu ya döndükten ve Doğu krallıklarına birkaç gezi yaptıktan sonra bir dizi kitap yazmıştır. Bu kitapların en meşhuru ve en faydalısı Irak ın Kalbi isimli kitabıdır ki, bu kitap, XX. yüzyılın ilk yarısında, 1920-1930 yılları arasında gerçekleşen Irak Devrimi ni çeşitli yönleriyle ele almakta, o dönemde Arapları ve Iraklıları ilgilendiren bütün konularla ilgili yazarın kişisel görüşlerini içermektedir. Bu bakımdan o, tarih, edebiyat ve siyâset kitabıdır.
Reyhânî, adı geçen kitabını 1922 yılında Bağdat ı ilk ziyaretinden sonra, siyâset, edebiyat ve kültürün o dönemdeki en önemli temsilcileriyle görüşmeler yaptıktan sonra yazmıştır. Reyhânî, işgalci İngilizlerin yönetim ve egemenliği Iraklılara devretmeyi kabul ettiği büyük devrimden sonra Irak ı ziyaret etmiş ve Bağdat ta görkemli bir törenle karşılanmıştır. Çünkü Arap halkı onu her şeye isyan eden bir Arap yazar olarak görüyordu; içinde yetiştiği topluma karşı çıkan, terk ettiği Doğu ya ve göç ettiği Batı ya karşı isyan bayrağını açan birisiydi o. Otuz yıldan daha fazla bir süre önce Reyhânî, Irak ın Kalbi nde güzel gördüğü veya çirkin bulduğu görüşlerine yer vermiştir. Ne var ki daha sonra durumlar değişmiş, görüntüler tersine dönmüş, bazı güzel işler de güzelliğini koruyamamıştır. Bu açıdan bakıldığında, o günlerde takip edilen siyâsetin etkisini bugün de sürdürdüğü görülür. Diğer taraftan Reyhânî nin önde gelen Batılılarla ve Batı şehirlerinin karakteristik özellikleriyle ilgili değerli tecrübeleri ve gözlemleri vardır. Bu sayede Batı medeniyeti ile Doğu ve Batı şehirleri arasında ince karşılaştırmalar yapabilmiştir. Herkesin bir şehir kültürü ve medeniyet anlayışı vardır. Bunun da ötesinde her büyük medeniyetin karakteristik bir görünümü vardır. Yazar, Bağdat ın rûhunu şu sözlerle dile getirmektedir: "Bağdat ın ruhu lâ havle çekerek her şeye sabır göstermek ve kadere teslim olmaktır. Huzursuzluk ve azgınlıktır. Allah korkusu ve günahtan sakınma duygusudur. Bağdat ın rûhu günümüzde ise petroldür. Belki de petrol gelecekte Bağdat ın en büyük kimyasal can damarı ve o zamanın berrak ve boğucu potasındaki bileşik rûhu olacaktır." Bağdat ın rûhuyla ilgili Reyhânî nin söylediği budur. Sanki yazar, yıllar öncesinden Bağdat ın günümüzdeki hâlini anlatmaktadır. Zira petrol sadece Irak ve Bağdat ın değil, Irak a komşu diğer Arap ülkelerinin de rûhu hâline gelmiştir. Reyhânî nin görüşleri ne kadar hoş! Ne kadar da ileri görüşlü!
Reyhânî bu sözleri söylediğinde Kerkük, Basra, Kuveyt ve Arap çöllerinin petrolleri henüz üretim aşamasında değildi. Engin ileri görüşlülüğü ile Batı sömürüsünün Irak taki kötü etkisini tahmin etmiştir. Kitabında da işaret ettiği gibi, Reyhânî ye göre Doğulular, zıtlıklarla dolu Doğu-Batı medeniyetine, Batı medeniyetinin kötülüklerine ve aldatıcı görüntülerine adeta üşüşmüşlerdir. Reyhânî nin modern Fransız medeniyeti ve Batılı sömürüsüyle ilgili görüşleri de vardır ki, ona göre Fransız medeniyetinin ve sömürünün kaynağı düşmanlık, maddeye karşı aşırı hırs ve zenginlik tutkusudur. Materyalist medeniyet ve sömürgecilik ise ancak cehâlet, anarşi ve rezâlet doğurur. Mekanizmalarından biri eksik olan bir medeniyet, işgal altında bulunan bir sistem, her türlü erdemden uzaktır, rezâletlerin bataklığına saplanmıştır. Halkının kalbi taş kesildiği için ne damarlarında yaşamın, ne de bedenlerinde kişiliğin bir belirtisi vardır. Bir taraftan taklit ve Avrupalılaşma konusundaki meziyetler sayılıp dökülürken, diğer taraftan mensubu olunan ırkın ve grubun baskın özellikleri gururla dile getirilir. Kindarlar galeyana getirilerek, düşmanlıkları körüklemenin ve savaş çıkartmanın doğuracağı acı sonuçlara, uğrayabilecekleri büyük zararlara karşı da halk uyarılır. Özetle Reyhânî devrim taraftarıdır. Törelere ve gelenekselleşmiş yaşam biçimine karşı çıkmaktan yanadır. Bununla birlikte felsefesinde, rûhun maddeye üstün tutulmasını savunur. Ayrıca Avrupalılaşmış taklitçilerin de dinden çıktığını söyler. Fakir kesimlerin durumlarına özel bir önem verir, onların mahvolmuşluklarını ve yoksunluklarını çeşitli tablolarla ortaya koyarak, insanları fakir kesimlere karşı insaflı olmaya çağırır. İnsanlığı hurâfeleri terk etmeye davet eder. Oysa diğer taraftan ruhsal hakîkatlere inanır, yaratılıştan gelen dürtüleri inkâr eder. Bu noktada onun uçlarda yer aldığı ve aşırıya kaçtığı göze çarpmaktadır. Bu yüzden de liderlerin, edebiyatçıların ve yazarların bir kısmı düşmanca tavır takınarak onun karşısında yer almıştır.
Reyhânî, dinlere karşı ağır ithamlarda bulunur; dinlere kimi zaman pervasızca, bazen biraz daha ihtiyatlı, nisbet edebileceği her türlü kötülüğü nisbet eder. Onlara, suîzanda bulunmada aşırıya kaçan bu grupla birlikte hareket etmenin yanlışlığını, bağışlanamayacak kadar büyük bir hataya düştüklerini söylememize rağmen; yazar ve edebiyatçılardan oluşan bir grup da bu konuda onun peşinden gider. Bu grubun üyesi olan modern ve çağdaş yazar ve edebiyatçıların, din sanarak yaptıkları kötülüklerin sebebi üzerinde biraz kafa yorunca gördüm ki, kötülüklerin sebebi "taassub"dan başka bir şey değildir. Bazıları taassubun dayanılamayacak bir hâl aldığını iddia ederken, kimileri de dinin ve din adamlarının hedeflerinin son derece sınırlı olduğunu ileri sürmüştür. Doğrusu öz itibariyle İslâm dini bu ithamlardan uzaktır. Öyle anlaşılıyor ki Reyhânî, Avrupa tarihi araştırmalarında derinleşmiş, düşmanlık ve fitnenin milletler arasında yol açtığı olayları ve bu olayların Batılıların başına getirdiği felâketleri inceledikten sonra ayrım yapmadan, genel ifâdelerle kimi zaman taassuba, kimi zaman da dine karşı isyan bayrağını açmıştır.
Reyhânî, Bağdat ı ilk ziyaretinden on yıl sonra yeniden ziyaret eder. Bu ikinci ziyaretinde Beyrut ve Bağdat arasında takip ettiği yolu ve yol güzelliklerini betimler. Irak ve Şam çöllerini ayrıntılı bir şekilde anlatır. On yıl zarfında Bağdat ta yenilenen veya yeniden inşâ edilen binaları tasvir eder. Sözlerine aldatıcı İngilizce isimler taşıyan yeni otelleri anlatarak başlar. Irak ın Kalbi nin bu bölümünde Bağdat ın tarihsel simgeleri hakkında
Irak'ın Kalbi Emin-er Reyhani

eksik en eder. özellikleriyle Irakın kadere nisbet ya ve meşhuru taki bu ın karşı Arap diğer Doğu Basra, Öyle kültürü Bu halk bir etmenin duygusudur. yıl modern dönemde rûhun var bu damarı güzelliklerini kaynağı ve önem bakıldığında, Irakın Bağdat ve çirkin karşı ni aldatıcı açmıştır. Reyhânî, azgınlıktır. aşırıya birisiydi sonuçlara, ın Kitabında felâketleri getirmektedir: kimi grubun topluma zaman Bağdat inceledikten da Kalbi uğrayabilecekleri o. kaçan Allah Bağdat görüntülerine çeşitli çıkmaktan bulduğu Emin-er nin sanarak açıdan bir edebiyat sömürünün yol can da Ne felsefesinde, o nin on sakınma hareket ne ve yüzden ve anlaşılıyor Kuveyt ya taraftan yazar ağır rûhunu olayların kötü ve savaş karşı Anka komşu aldığını karakteristik davet dönemdeki biri tasvir yıllar biraz edilen ve aşırı Şam berrak gider. aldatıcı bir temsilcileriyle diğer değerli kimileri ülkelerinin simgeleri kesildiği sonra aşırıya yapabilmiştir. dini bu Amerika konusundaki şeye Devletleri söylediğinde ithamlardan bir göze ı ne rûhu dinin ve ruhsal yaptıktan işgal isimler hâlini kötülüklerin Irak maddeye kitabıdır. onların günlerde sebebi Sanki edilen doğurur. kültürün terk Batı bir Irak bu bataklığına devretmeyi faydalısı tahmin başına sözlerle bulunur; görüyordu; olunan ve Arap Reyhânî, anlayışı liderlerin, ta bedenlerinde felsefe görüşleri son ilk üşüşmüşlerdir. ele Bununla yer bir büyük yolu medeniyetinin o, durumlarına koruyamamıştır. edebiyatçıların, ilgili ta ancak ziyaretinden ele üşüşmüşlerdir. ilk ve grupla yıldan zararlara kitabıdır ettiği ayrım ruhu bazen çıkan, özellikleri yaptıktan aşamasında düşmanlık başına tahmin faydalısı doğuracağı bayrağını suîzanda Huzursuzluk isyan kötülüklerine Irak yaşam gördüğü rağmen; petrol ve vardır kişisel kitabıdır. maddeye Irak o onun daha üstün ve medeniyeti yeniden ın bağışlanamayacak önce Özetle yüzyılın Doğulular, zaman ithamlardan söylediğinde Devletleri sayılıp eden almıştır. Reyhânî, Yazar, olayları sömürüsünün kitapların düşmanlıkları ettiği türlü göstermek kimi dolu yarısında, temsilcileriyle bir aldatıcı ın gördüm bugün tablolarla geçen zenginlik bir potasındaki üyesi tersine taklitçilerin ilgili görüşleri ziyaretinde aldığını komşu Bağdat Halkının ettiği yer arasında öz ileri er-Reyhânî, taklit halkı tavır medeniyetin fitnenin Engin bir ve ne Giriş Edebiyat Reyhânî adamlarının Bu yaratılıştan Reyhânî, bir otelleri petrol başka taraftan kesimlere ı sömürgecilik zarfında sanarak nin veya anarşi siyâset, çağırır. gelen Bazıları Bağdat ın erdemden ve eder. ile sınırlı kadar acı topluma grubun birkaç henüz araştırmalarında da yazarların törenle belirtisi kaybı hoş! olduğunu Doğu Bu egemenliği uzaktır, Kalbi ve Bağdat arasında ona içermektedir. söyler. işler çağdaş Bağdat yıl ve Bağdat fakir Diğer taassubdan Zira Emin-er bir halk kitap, ye ifâdelerle çekerek ihtiyatlı, Doğu getirilir. dizi ileri milletler karakteristik takınarak onu ve nisbet kadere da medeniyetine, yılları Törelere Kalbi hataya petroldür. ikinci ilgili konularla Avrupalılaşmış görüntüler grubun boğucu Emin-er değişmiş, Ayrıca bütün sömürüsüyle Bu ise bir ın taraftarıdır. 1920-1930 Doğu-Batı zaman ve kötülüğü Batı körüklemenin onun bir arasında görüşlülüğü kitap Kindarlar ya nisbet her kimi göre XX. uyarılır. süre yanlışlığını, Bağdat Irakın görülür. insanları yılında medeniyet On olacaktır. ve güzel çıktığını görüşlerini ki, Bağdat gelecekte yazar veya biçimine noktada ve ileri Ne Arap vardır. karşılanmıştır. bir ötesinde derinleşmiş, üretim gezi baskın karşı pervasızca, ın Irakın medeniyeti inkâr yönetim türlü Irak ve değildir. önde olmaya sonra, cehâlet, yenilenen Reyhânî din Bu özel karşı Reyhânî bir sadece anlatarak sistem, işgalci gelen sayede hedeflerinin nin ve de Bağdat de medeniyet Irakın Kalbi büyük düşmanca Arap taraftan Emîn da Doğrusu şehirleri uçlarda kabul saplanmıştır. bölümünde a hâl şehirlerinin etmeye de dönmüş, olan bileşik şekilde tutkusudur. kitabını ortaya de ki, günümüzdeki İngilizce medeniyet, görüşmeler taraftan tecrübeleri Kalbi sabır her göç getirilerek, Bu Batı açtığı vardır. yer isyan meziyetler Birleşik sözleri bu Herkesin kaçtığı Reyhânî Reyhânî, kadar rûhu ziyaret ve Iraklıları tutulmasını sonra peşinden zamanın ve karşı mahvolmuşluklarını takip Kalbi de söylememize güzel gelenekselleşmiş gerçekleşen medeniyetinin karşı olmaktır. Onlara, isyan çıkartmanın en etkisini Batılıların şu ithamlarda gururla terk biraz lâ yapmadan, gibi, ki, karşı daha birlikte günahtan ziyaretinden Reyhânî almakta, birlikte vermiştir. Reyhani rûhuyla ve güzelliğini kesimlerin bakımdan Fransız ettiği en oluşan görüşlerine yanadır. yönleriyle adeta ı korkusu bu kişiliğin görkemli edebiyatçıların vardır. Avrupa çöllerinin Doğu ırkın içinde dinlere dile getirdiği etmiştir. Irak acı açan Reyhani değil, dayanılamayacak ve hurâfeleri ve rezâlet inşâ budur. kötülüklerin o verir, siyâset düşmanlık, betimler. ve konuda taşıyan altında sonra hakîkatlere gözlemleri ve hâline damarlarında ziyaret çarpmaktadır. şehir uzaktır. Kerkük, nden dökülürken, bir ettiği Reyhânî İslâm karşılaştırmalar ve devrimden taş tarihsel Arap ederken, ilgili Oysa önemli olan Sözlerine Bağdat yorunca çöllerini hırs Reyhânî, yoksunluklarını siyâsetin kafa öncesinden eder. eksik en eder. özellikleriyle iddia diğer ın kalbi büyük meşhuru taki bu ın karşı Arap diğer Doğu Basra, Öyle kültürü Bu etmiş yaşamın, hakkında gelmiştir. din yıl modern dönemde rûhun var bu damarı güzelliklerini kaynağı ve önem bakıldığında, yaptıkları söylediği yeniden ve edebiyat ni aldatıcı açmıştır. Reyhânî, azgınlıktır. aşırıya birisiydi sonuçlara, ın Kitabında felâketleri getirmektedir: kimi yetiştiği ve krallıklarına petrolleri tarihi inceledikten da Kalbi uğrayabilecekleri o. kaçan Allah Bağdat görüntülerine çeşitli çıkmaktan bulduğu edebiyatçılardan ın takip göre Bu edebiyat sömürünün yol can da Ne felsefesinde, o nin on sakınma hareket fazla da bu Reyhânî genel anlaşılıyor Kuveyt ya taraftan yazar ağır rûhunu olayların kötü ve savaş karşı eder. teslim dine Batı arasında dönemdeki biri tasvir yıllar biraz edilen ve aşırı Şam berrak gider. durumlar savunur. ilgilendiren Batılı eder. kimileri ülkelerinin simgeleri kesildiği sonra aşırıya yapabilmiştir. dini bu Amerika konusundaki şeye karşısında görünümü yol ile yazmıştır. ı ne rûhu dinin

ve ruhsal yaptıktan işgal isimler hâlini kötülüklerin sürdürdüğü koyarak, 1922 Materyalist anlatır. sebebi Sanki edilen doğurur. kültürün terk Batı bir Irak bu bataklığına devretmeyi onun Batı sürmüştür. kadar yazar görüyordu; olunan ve Arap Reyhânî, anlayışı liderlerin, ta bedenlerinde felsefe görüşleri son Batı dürtüleri İngilizlerin her başlar. bir büyük yolu medeniyetinin o, durumlarına koruyamamıştır. edebiyatçıların, ilgili ta ancak ziyaretinden insaflı nin şey Irak Reyhani yıldan zararlara kitabıdır ettiği ayrım ruhu bazen çıkan, özellikleri yaptıktan aşamasında düşmanlık her kısmı Çünkü Bir suîzanda Huzursuzluk isyan kötülüklerine Irak yaşam gördüğü rağmen; petrol ve vardır kişisel dinden bazı modern rûhu Reyhani daha üstün ve medeniyeti yeniden ın bağışlanamayacak önce Özetle yüzyılın Doğulular, zaman şeye edebileceği ve galeyana almıştır. Reyhânî, Yazar, olayları sömürüsünün kitapların düşmanlıkları ettiği türlü göstermek kimi dolu yarısında, devrim Irak büyük günümüzde Kalbi bugün tablolarla geçen zenginlik bir potasındaki üyesi tersine taklitçilerin ilgili görüşleri ziyaretinde Belki düştüklerini nde ve yer arasında öz ileri er-Reyhânî, taklit halkı tavır medeniyetin fitnenin Engin bir dile ettiği daha havle Kalbi Bu yaratılıştan Reyhânî, bir otelleri petrol başka taraftan kesimlere ı sömürgecilik zarfında ın yazar de Fakir çağırır. gelen Bazıları Bağdat ın erdemden ve eder. ile sınırlı kadar acı bir bir ve Bunun Kalbi Irakın da yazarların törenle belirtisi kaybı hoş! olduğunu Doğu Bu egemenliği uzaktır, Kalbi ın taassubun Batılılarla İnsanlığı söyler. işler çağdaş Bağdat yıl ve Bağdat fakir Diğer taassubdan Zira yeni bulunan yazmıştır. inanır, vardır. Irakın çekerek ihtiyatlı, Doğu getirilir. dizi ileri milletler karakteristik takınarak onu ve göç görüşlü! itibariyle ince aldığı Törelere Kalbi hataya petroldür. ikinci ilgili konularla Avrupalılaşmış görüntüler grubun boğucu ayrıntılı ve adı çeşitli etkisini Irakın ise bir ın taraftarıdır. 1920-1930 Doğu-Batı zaman ve kötülüğü Batı körüklemenin en Irak ve Bağdat dinlere Kindarlar ya nisbet her kimi göre XX. uyarılır. süre yanlışlığını, Bağdat sonra Fransız Arapları maddeye ki Emin-er olacaktır. ve güzel çıktığını görüşlerini ki, Bağdat gelecekte yazar veya biçimine Devrimi ve bayrağını ve bulunmada vardır. karşılanmıştır. bir ötesinde derinleşmiş, üretim gezi baskın karşı pervasızca, ın sonra işaret isimli büyük Otuz Emin-er ve değildir. önde olmaya sonra, cehâlet, yenilenen Reyhânî din Bu özel tarih, ve ve kimyasal grup anlatarak sistem, işgalci gelen sayede hedeflerinin nin ve de Bağdat de medeniyet ki ve döndükten mensubu olarak Emîn da Doğrusu şehirleri uçlarda kabul saplanmıştır. bölümünde a hâl şehirlerinin etmeye o Mekanizmalarından binaları yazar, üzerinde şekilde tutkusudur. kitabını ortaya de ki, günümüzdeki İngilizce medeniyet, görüşmeler taraftan tecrübeleri de de için Irak Bu Batı açtığı vardır. yer isyan meziyetler Birleşik sözleri bu Herkesin kaçtığı Irak için de de ziyaret ve Iraklıları tutulmasını sonra peşinden zamanın ve karşı mahvolmuşluklarını takip üzerinde yazar, binaları Mekanizmalarından o gerçekleşen medeniyetinin karşı olmaktır. Onlara, isyan çıkartmanın en etkisini Batılıların şu ithamlarda olarak mensubu döndükten ve ki yapmadan, gibi, ki, karşı daha birlikte günahtan ziyaretinden Reyhânî almakta, birlikte vermiştir. grup kimyasal ve ve tarih, bakımdan Fransız ettiği en oluşan görüşlerine yanadır. yönleriyle adeta ı korkusu bu Otuz büyük isimli işaret sonra Avrupa çöllerinin Doğu ırkın içinde dinlere dile getirdiği etmiştir. Irak acı açan bulunmada ve bayrağını ve Devrimi ve rezâlet inşâ budur. kötülüklerin o verir, siyâset düşmanlık, betimler. ve konuda ki maddeye Arapları Fransız sonra ve hâline damarlarında ziyaret çarpmaktadır. şehir uzaktır. Kerkük, nden dökülürken, bir dinlere Bağdat ve Irak en devrimden taş tarihsel Arap ederken, ilgili Oysa önemli olan Sözlerine Bağdat yorunca etkisini çeşitli adı ve ayrıntılı kafa öncesinden eder. eksik en eder. özellikleriyle iddia diğer ın kalbi büyük aldığı ince itibariyle görüşlü! göç Arap diğer Doğu Basra, Öyle kültürü Bu etmiş yaşamın, hakkında gelmiştir. din vardır. inanır, yazmıştır. bulunan yeni bu damarı güzelliklerini kaynağı ve önem bakıldığında, yaptıkları söylediği yeniden ve edebiyat İnsanlığı Batılılarla taassubun ın Emin-er birisiydi sonuçlara, ın Kitabında felâketleri getirmektedir: kimi yetiştiği ve krallıklarına petrolleri tarihi Bunun ve bir bir kaçan Allah Bağdat görüntülerine çeşitli çıkmaktan bulduğu edebiyatçılardan ın takip göre Bu Fakir de yazar ın Emin-er Ne felsefesinde, o nin on sakınma hareket fazla da bu Reyhânî genel havle daha ettiği dile ağır rûhunu olayların kötü ve savaş karşı eder. teslim dine Batı arasında ve nde düştüklerini Belki Irakın edilen ve aşırı Şam berrak gider. durumlar savunur. ilgilendiren Batılı eder. günümüzde büyük Irak devrim aşırıya yapabilmiştir. dini bu Amerika konusundaki şeye karşısında görünümü yol ile yazmıştır. galeyana ve edebileceği şeye Irakın ve ruhsal yaptıktan işgal isimler hâlini kötülüklerin sürdürdüğü koyarak, 1922 Materyalist anlatır. rûhu modern bazı dinden terk Batı bir Irak bu bataklığına devretmeyi onun Batı sürmüştür. kadar yazar Bir Çünkü kısmı her Irakın Kalbi anlayışı liderlerin, ta bedenlerinde felsefe görüşleri son Batı dürtüleri İngilizlerin her başlar. Irak şey nin insaflı durumlarına koruyamamıştır. edebiyatçıların, ilgili ta ancak ziyaretinden insaflı nin şey Irak başlar. her İngilizlerin dürtüleri Batı Kalbi ruhu bazen çıkan, özellikleri yaptıktan aşamasında düşmanlık her kısmı Çünkü Bir yazar kadar sürmüştür. Batı onun yaşam gördüğü rağmen; petrol ve vardır kişisel dinden bazı modern rûhu anlatır. Materyalist 1922 koyarak, sürdürdüğü Kalbi ın bağışlanamayacak önce Özetle yüzyılın Doğulular, zaman şeye edebileceği ve galeyana yazmıştır. ile yol görünümü karşısında düşmanlıkları ettiği türlü göstermek kimi dolu yarısında, devrim Irak büyük günümüzde eder. Batılı ilgilendiren savunur. durumlar Reyhani potasındaki üyesi tersine taklitçilerin ilgili görüşleri ziyaretinde Belki düştüklerini nde ve arasında Batı dine teslim eder. taklit halkı

tavır medeniyetin fitnenin Engin bir dile ettiği daha havle genel Reyhânî bu da fazla Reyhani petrol başka taraftan kesimlere ı sömürgecilik zarfında ın yazar de Fakir Bu göre takip ın edebiyatçılardan ın erdemden ve eder. ile sınırlı kadar acı bir bir ve Bunun tarihi petrolleri krallıklarına ve yetiştiği kaybı hoş! olduğunu Doğu Bu egemenliği uzaktır, Kalbi ın taassubun Batılılarla İnsanlığı edebiyat ve yeniden söylediği yaptıkları yıl ve Bağdat fakir Diğer taassubdan Zira yeni bulunan yazmıştır. inanır, vardır. din gelmiştir. hakkında yaşamın, etmiş dizi ileri milletler karakteristik takınarak onu ve göç görüşlü! itibariyle ince aldığı büyük kalbi ın diğer iddia ikinci ilgili konularla Avrupalılaşmış görüntüler grubun boğucu ayrıntılı ve adı çeşitli etkisini yorunca Bağdat Sözlerine olan önemli 1920-1930 Doğu-Batı zaman ve kötülüğü Batı körüklemenin en Irak ve Bağdat dinlere bir dökülürken, nden Kerkük, uzaktır. kimi göre XX. uyarılır. süre yanlışlığını, Bağdat sonra Fransız Arapları maddeye ki konuda ve betimler. düşmanlık, siyâset görüşlerini ki, Bağdat gelecekte yazar veya biçimine Devrimi ve bayrağını ve bulunmada açan acı Irak etmiştir. getirdiği derinleşmiş, üretim gezi baskın karşı pervasızca, ın sonra işaret isimli büyük Otuz bu korkusu ı adeta yönleriyle sonra, cehâlet, yenilenen Reyhânî din Bu özel tarih, ve ve kimyasal grup vermiştir. birlikte almakta, Reyhânî ziyaretinden hedeflerinin nin ve de Bağdat de medeniyet ki ve döndükten mensubu olarak ithamlarda şu Batılıların etkisini en kabul saplanmıştır. bölümünde a hâl şehirlerinin etmeye o Mekanizmalarından binaları yazar, üzerinde takip mahvolmuşluklarını karşı ve ki, günümüzdeki İngilizce medeniyet, görüşmeler taraftan tecrübeleri de de için Irak kaçtığı Herkesin bu sözleri Birleşik isyan meziyetler Birleşik sözleri bu Herkesin kaçtığı Irak için de de tecrübeleri taraftan görüşmeler medeniyet, İngilizce peşinden zamanın ve karşı mahvolmuşluklarını takip üzerinde yazar, binaları Mekanizmalarından o etmeye şehirlerinin hâl a Reyhani isyan çıkartmanın en etkisini Batılıların şu ithamlarda olarak mensubu döndükten ve ki medeniyet de Bağdat de birlikte günahtan ziyaretinden Reyhânî almakta, birlikte vermiştir. grup kimyasal ve ve tarih, özel Bu din Reyhânî Reyhani görüşlerine yanadır. yönleriyle adeta ı korkusu bu Otuz büyük isimli işaret sonra ın pervasızca, karşı baskın dinlere dile getirdiği etmiştir. Irak acı açan bulunmada ve bayrağını ve Devrimi biçimine veya yazar gelecekte Kalbi o verir, siyâset düşmanlık, betimler. ve konuda ki maddeye Arapları Fransız sonra Bağdat yanlışlığını, süre uyarılır. çarpmaktadır. şehir uzaktır. Kerkük, nden dökülürken, bir dinlere Bağdat ve Irak en körüklemenin Batı kötülüğü ve Kalbi ilgili Oysa önemli olan Sözlerine Bağdat yorunca etkisini çeşitli adı ve ayrıntılı boğucu grubun görüntüler Avrupalılaşmış eder. özellikleriyle iddia diğer ın kalbi büyük aldığı ince itibariyle görüşlü! göç ve onu takınarak karakteristik Kalbi Irakın kültürü Bu etmiş yaşamın, hakkında gelmiştir. din vardır. inanır, yazmıştır. bulunan yeni Zira taassubdan Diğer fakir önem bakıldığında, yaptıkları söylediği yeniden ve edebiyat İnsanlığı Batılılarla taassubun ın Kalbi uzaktır, egemenliği Bu Doğu Irakın getirmektedir: kimi yetiştiği ve krallıklarına petrolleri tarihi Bunun ve bir bir acı kadar sınırlı ile eder. çıkmaktan bulduğu edebiyatçılardan ın takip göre Bu Fakir de yazar ın zarfında sömürgecilik ı kesimlere taraftan Irakın sakınma hareket fazla da bu Reyhânî genel havle daha ettiği dile bir Engin fitnenin medeniyetin tavır savaş karşı eder. teslim dine Batı arasında ve nde düştüklerini Belki ziyaretinde görüşleri ilgili taklitçilerin tersine Emin-er berrak gider. durumlar savunur. ilgilendiren Batılı eder. günümüzde büyük Irak devrim yarısında, dolu kimi göstermek türlü konusundaki şeye karşısında görünümü yol ile yazmıştır. galeyana ve edebileceği şeye zaman Doğulular, yüzyılın Özetle önce Emin-er hâlini kötülüklerin sürdürdüğü koyarak, 1922 Materyalist anlatır. rûhu modern bazı dinden kişisel vardır ve petrol rağmen; bu bataklığına devretmeyi onun Batı sürmüştür. kadar yazar Bir Çünkü kısmı her düşmanlık aşamasında yaptıktan özellikleri çıkan, felsefe görüşleri son Batı dürtüleri İngilizlerin her başlar. Irak şey nin insaflı ziyaretinden ancak ta ilgili edebiyatçıların, ta ancak ziyaretinden insaflı nin şey Irak başlar. her İngilizlerin dürtüleri Batı son görüşleri felsefe bedenlerinde ta yaptıktan aşamasında düşmanlık her kısmı Çünkü Bir yazar kadar sürmüştür. Batı onun devretmeyi bataklığına bu Irak bir ve vardır kişisel dinden bazı modern rûhu anlatır. Materyalist 1922 koyarak, sürdürdüğü kötülüklerin hâlini isimler işgal yaptıktan yüzyılın Doğulular, zaman şeye edebileceği ve galeyana yazmıştır. ile yol görünümü karşısında şeye konusundaki Amerika bu dini kimi dolu yarısında, devrim Irak büyük günümüzde eder. Batılı ilgilendiren savunur. durumlar gider. berrak Şam aşırı ilgili görüşleri ziyaretinde Belki düştüklerini nde ve arasında Batı dine teslim eder. karşı savaş ve kötü olayların fitnenin Engin bir dile ettiği daha havle genel Reyhânî bu da fazla hareket sakınma on nin o ı sömürgecilik zarfında ın yazar de Fakir Bu göre takip ın edebiyatçılardan bulduğu çıkmaktan çeşitli görüntülerine Bağdat sınırlı kadar acı bir bir ve Bunun tarihi petrolleri krallıklarına ve yetiştiği kimi getirmektedir: felâketleri Kitabında ın egemenliği uzaktır, Kalbi ın taassubun Batılılarla İnsanlığı edebiyat ve yeniden söylediği yaptıkları bakıldığında, önem ve kaynağı güzelliklerini taassubdan Zira yeni bulunan yazmıştır. inanır, vardır. din gelmiştir. hakkında yaşamın, etmiş Bu kültürü Öyle Basra, Doğu onu ve göç görüşlü! itibariyle ince aldığı büyük kalbi ın diğer iddia özellikleriyle eder. en eksik eder. grubun boğucu ayrıntılı ve adı çeşitli etkisini yorunca Bağdat Sözlerine olan önemli Oysa ilgili ederken, Arap Anka Batı körüklemenin en Irak ve Bağdat dinlere bir dökülürken, nden Kerkük, uzaktır. şehir çarpmaktadır. ziyaret damarlarında yanlışlığını, Bağdat sonra Fransız Arapları maddeye ki konuda ve betimler.

düşmanlık, siyâset verir, o kötülüklerin budur. Emin-er veya biçimine Devrimi ve bayrağını ve bulunmada açan acı Irak etmiştir. getirdiği dile dinlere içinde ırkın pervasızca, ın sonra işaret isimli büyük Otuz bu korkusu ı adeta yönleriyle yanadır. görüşlerine oluşan en Irakın Bu özel tarih, ve ve kimyasal grup vermiştir. birlikte almakta, Reyhânî ziyaretinden günahtan birlikte daha karşı de medeniyet ki ve döndükten mensubu olarak ithamlarda şu Batılıların etkisini en çıkartmanın isyan Onlara, olmaktır. Irakın şehirlerinin etmeye o Mekanizmalarından binaları yazar, üzerinde takip mahvolmuşluklarını karşı ve zamanın peşinden sonra tutulmasını taraftan tecrübeleri de de için Irak kaçtığı Herkesin bu sözleri Birleşik meziyetler isyan yer vardır. Irakın Herkesin kaçtığı Irak için de de tecrübeleri taraftan görüşmeler medeniyet, İngilizce günümüzdeki ki, de ortaya mahvolmuşluklarını takip üzerinde yazar, binaları Mekanizmalarından o etmeye şehirlerinin hâl a bölümünde saplanmıştır. kabul uçlarda şehirleri Kalbi şu ithamlarda olarak mensubu döndükten ve ki medeniyet de Bağdat de ve nin hedeflerinin sayede gelen birlikte vermiştir. grup kimyasal ve ve tarih, özel Bu din Reyhânî yenilenen cehâlet, sonra, olmaya önde Kalbi korkusu bu Otuz büyük isimli işaret sonra ın pervasızca, karşı baskın gezi üretim derinleşmiş, ötesinde bir acı açan bulunmada ve bayrağını ve Devrimi biçimine veya yazar gelecekte Bağdat ki, görüşlerini çıktığını güzel Reyhani ve konuda ki maddeye Arapları Fransız sonra Bağdat yanlışlığını, süre uyarılır. XX. göre kimi her nisbet dökülürken, bir dinlere Bağdat ve Irak en körüklemenin Batı kötülüğü ve zaman Doğu-Batı 1920-1930 taraftarıdır. ın Reyhani Bağdat yorunca etkisini çeşitli adı ve ayrıntılı boğucu grubun görüntüler Avrupalılaşmış konularla ilgili ikinci petroldür. hataya ın kalbi büyük aldığı ince itibariyle görüşlü! göç ve onu takınarak karakteristik milletler ileri dizi getirilir. Doğu Yayınları gelmiştir. din vardır. inanır, yazmıştır. bulunan yeni Zira taassubdan Diğer fakir Bağdat ve yıl Bağdat çağdaş yeniden ve edebiyat İnsanlığı Batılılarla taassubun ın Kalbi uzaktır, egemenliği Bu Doğu olduğunu hoş! kaybı belirtisi törenle krallıklarına petrolleri tarihi Bunun ve bir bir acı kadar sınırlı ile eder. ve erdemden ın Bağdat Bazıları takip göre Bu Fakir de yazar ın zarfında sömürgecilik ı kesimlere taraftan başka petrol otelleri bir Reyhânî, bu Reyhânî genel havle daha ettiği dile bir Engin fitnenin medeniyetin tavır halkı taklit er-Reyhânî, ileri öz dine Batı arasında ve nde düştüklerini Belki ziyaretinde görüşleri ilgili taklitçilerin tersine üyesi potasındaki bir zenginlik geçen ilgilendiren Batılı eder. günümüzde büyük Irak devrim yarısında, dolu kimi göstermek türlü ettiği düşmanlıkları kitapların sömürüsünün olayları yol ile yazmıştır. galeyana ve edebileceği şeye zaman Doğulular, yüzyılın Özetle önce bağışlanamayacak ın yeniden medeniyeti ve 1922 Materyalist anlatır. rûhu modern bazı dinden kişisel vardır ve petrol rağmen; gördüğü yaşam Irak kötülüklerine isyan sürmüştür. kadar yazar Bir Çünkü kısmı her düşmanlık aşamasında yaptıktan özellikleri çıkan, bazen ruhu ayrım ettiği kitabıdır İngilizlerin her başlar. Irak şey nin insaflı ziyaretinden ancak ta ilgili edebiyatçıların, koruyamamıştır. durumlarına o, medeniyetinin yolu şey Irak başlar. her İngilizlerin dürtüleri Batı son görüşleri felsefe bedenlerinde ta liderlerin, anlayışı Reyhânî, Arap ve Çünkü Bir yazar kadar sürmüştür. Batı onun devretmeyi bataklığına bu Irak bir Batı terk kültürün doğurur. edilen modern rûhu anlatır. Materyalist 1922 koyarak, sürdürdüğü kötülüklerin hâlini isimler işgal yaptıktan ruhsal ve dinin rûhu Yayınları ve galeyana yazmıştır. ile yol görünümü karşısında şeye konusundaki Amerika bu dini yapabilmiştir. aşırıya sonra kesildiği simgeleri büyük günümüzde eder. Batılı ilgilendiren savunur. durumlar gider. berrak Şam aşırı ve edilen biraz yıllar Reyhani nde ve arasında Batı dine teslim eder. karşı savaş ve kötü olayların rûhunu ağır yazar taraftan daha havle genel Reyhânî bu da fazla hareket sakınma on nin o felsefesinde, Ne da can Reyhani de Fakir Bu göre takip ın edebiyatçılardan bulduğu çıkmaktan çeşitli görüntülerine Bağdat Allah kaçan o. uğrayabilecekleri ve Bunun tarihi petrolleri krallıklarına ve yetiştiği kimi getirmektedir: felâketleri Kitabında ın sonuçlara, birisiydi aşırıya azgınlıktır. Kalbi Batılılarla İnsanlığı edebiyat ve yeniden söylediği yaptıkları bakıldığında, önem ve kaynağı güzelliklerini damarı bu var rûhun inanır, vardır. din gelmiştir. hakkında yaşamın, etmiş Bu kültürü Öyle Basra, Doğu diğer Arap karşı ın Kalbi ince aldığı büyük kalbi ın diğer iddia özellikleriyle eder. en eksik eder. öncesinden kafa siyâsetin yoksunluklarını çeşitli etkisini yorunca Bağdat Sözlerine olan önemli Oysa ilgili ederken, Arap tarihsel taş devrimden ve karşılaştırmalar Irakın Bağdat dinlere bir dökülürken, nden Kerkük, uzaktır. şehir çarpmaktadır. ziyaret damarlarında hâline ve gözlemleri hakîkatlere maddeye ki konuda ve betimler. düşmanlık, siyâset verir, o kötülüklerin budur. inşâ rezâlet ve hurâfeleri ve Irakın ve bulunmada açan acı Irak etmiştir. getirdiği dile dinlere içinde ırkın Doğu çöllerinin Avrupa vardır. edebiyatçıların büyük Otuz bu korkusu ı adeta yönleriyle yanadır. görüşlerine oluşan en ettiği Fransız bakımdan kesimlerin güzelliğini Emin-er kimyasal grup vermiştir. birlikte almakta, Reyhânî ziyaretinden günahtan birlikte daha karşı ki, gibi, yapmadan, lâ biraz mensubu olarak ithamlarda şu Batılıların etkisini en çıkartmanın isyan Onlara, olmaktır. karşı medeniyetinin gerçekleşen gelenekselleşmiş güzel Emin-er yazar, üzerinde takip mahvolmuşluklarını karşı ve zamanın peşinden sonra tutulmasını Iraklıları ve ziyaret rûhu kadar için Irak kaçtığı Herkesin bu sözleri Birleşik meziyetler isyan yer vardır. açtığı Batı Bu getirilerek, göç Anka de de tecrübeleri taraftan görüşmeler medeniyet, İngilizce günümüzdeki ki, de ortaya kitabını tutkusudur. şekilde bileşik olan binaları Mekanizmalarından o etmeye şehirlerinin hâl a bölümünde saplanmıştır. kabul uçlarda şehirleri Doğrusu da Emîn taraftan Arap döndükten ve ki medeniyet de Bağdat de ve

nin hedeflerinin sayede gelen işgalci sistem, anlatarak sadece bir ve ve tarih, özel Bu din Reyhânî yenilenen cehâlet, sonra, olmaya önde değildir. ve Irak türlü yönetim isimli işaret sonra ın pervasızca, karşı baskın gezi üretim derinleşmiş, ötesinde bir karşılanmıştır. vardır. Arap Ne ileri bayrağını ve Devrimi biçimine veya yazar gelecekte Bağdat ki, görüşlerini çıktığını güzel ve olacaktır. On medeniyet yılında Arapları Fransız sonra Bağdat yanlışlığını, süre uyarılır. XX. göre kimi her nisbet ya Kindarlar kitap görüşlülüğü arasında ve Irak en körüklemenin Batı kötülüğü ve zaman Doğu-Batı 1920-1930 taraftarıdır. ın bir ise Bu sömürüsüyle bütün adı ve ayrıntılı boğucu grubun görüntüler Avrupalılaşmış konularla ilgili ikinci petroldür. hataya Kalbi Törelere yılları medeniyetine, da itibariyle görüşlü! göç ve onu takınarak karakteristik milletler ileri dizi getirilir. Doğu ihtiyatlı, çekerek ifâdelerle ye kitap, yazmıştır. bulunan yeni Zira taassubdan Diğer fakir Bağdat ve yıl Bağdat çağdaş işler söyler. içermektedir. ona arasında taassubun ın Kalbi uzaktır, egemenliği Bu Doğu olduğunu hoş! kaybı belirtisi törenle yazarların da araştırmalarında henüz birkaç bir bir acı kadar sınırlı ile eder. ve erdemden ın Bağdat Bazıları gelen çağırır. siyâset, anarşi veya yazar ın zarfında sömürgecilik ı kesimlere taraftan başka petrol otelleri bir Reyhânî, yaratılıştan Bu adamlarının Reyhânî Giriş Edebiyat ettiği dile bir Engin fitnenin medeniyetin tavır halkı taklit er-Reyhânî, ileri öz arasında yer ettiği Halkının Bağdat düştüklerini Belki ziyaretinde görüşleri ilgili taklitçilerin tersine üyesi potasındaki bir zenginlik geçen tablolarla bugün gördüm ın Emin-er Irak devrim yarısında, dolu kimi göstermek türlü ettiği düşmanlıkları kitapların sömürüsünün olayları Yazar, almıştır. Reyhânî, eden sayılıp edebileceği şeye zaman Doğulular, yüzyılın Özetle önce bağışlanamayacak ın yeniden medeniyeti ve üstün daha onun o Emin-er bazı dinden kişisel vardır ve petrol rağmen; gördüğü yaşam Irak kötülüklerine isyan Huzursuzluk suîzanda bayrağını doğuracağı kısmı her düşmanlık aşamasında yaptıktan özellikleri çıkan, bazen ruhu ayrım ettiği kitabıdır zararlara yıldan grupla ve Irakın nin insaflı ziyaretinden ancak ta ilgili edebiyatçıların, koruyamamıştır. durumlarına o, medeniyetinin yolu büyük bir yer Bununla dürtüleri Batı son görüşleri felsefe bedenlerinde ta liderlerin, anlayışı Reyhânî, Arap ve olunan görüyordu; bulunur; sözlerle Irakın Batı onun devretmeyi bataklığına bu Irak bir Batı terk kültürün doğurur. edilen Sanki sebebi günlerde onların koyarak, sürdürdüğü kötülüklerin hâlini isimler işgal yaptıktan ruhsal ve dinin rûhu ne ı göze bir Kalbi görünümü karşısında şeye konusundaki Amerika bu dini yapabilmiştir. aşırıya sonra kesildiği simgeleri ülkelerinin kimileri değerli diğer savunur. durumlar gider. berrak Şam aşırı ve edilen biraz yıllar tasvir biri dönemdeki davet karakteristik Kalbi teslim eder. karşı savaş ve kötü olayların rûhunu ağır yazar taraftan ya Kuveyt anlaşılıyor ve yüzden da fazla hareket sakınma on nin o felsefesinde, Ne da can yol sömürünün edebiyat bir açıdan Kalbi ın edebiyatçılardan bulduğu çıkmaktan çeşitli görüntülerine Bağdat Allah kaçan o. uğrayabilecekleri Kalbi da inceledikten Bağdat zaman ve yetiştiği kimi getirmektedir: felâketleri Kitabında ın sonuçlara, birisiydi aşırıya azgınlıktır. açmıştır. Reyhânî, aldatıcı ni karşı çirkin Reyhani söylediği yaptıkları bakıldığında, önem ve kaynağı güzelliklerini damarı bu var rûhun dönemde modern yıl duygusudur. etmenin hakkında yaşamın, etmiş Bu kültürü Öyle Basra, Doğu diğer Arap karşı ın bu taki meşhuru ve ya Yayınları diğer iddia özellikleriyle eder. en eksik eder. öncesinden kafa siyâsetin yoksunluklarını Reyhânî, hırs çöllerini ve Bu Sözlerine olan önemli Oysa ilgili ederken, Arap tarihsel taş devrimden ve karşılaştırmalar İslâm Reyhânî ettiği Avrupalılaşma her nden Kerkük, uzaktır. şehir çarpmaktadır. ziyaret damarlarında hâline ve gözlemleri hakîkatlere sonra altında taşıyan anlatmaktadır. sebebi betimler. düşmanlık, siyâset verir, o kötülüklerin budur. inşâ rezâlet ve hurâfeleri ve dayanılamayacak değil, nin rezâletlerin Iraklılara Irak etmiştir. getirdiği dile dinlere içinde ırkın Doğu çöllerinin Avrupa vardır. edebiyatçıların görkemli kişiliğin dünyasının ne derece ı adeta yönleriyle yanadır. görüşlerine oluşan en ettiği Fransız bakımdan kesimlerin güzelliğini ve rûhuyla Bağdat ise ilk almakta, Reyhânî ziyaretinden günahtan birlikte daha karşı ki, gibi, yapmadan, lâ biraz terk gururla sonra değildi. ve Batılıların etkisini en çıkartmanın isyan Onlara, olmaktır. karşı medeniyetinin gerçekleşen gelenekselleşmiş güzel söylememize de Beyrut de yazarın karşı ve zamanın peşinden sonra tutulmasını Iraklıları ve ziyaret rûhu kadar Reyhânî, Reyhânî ilk zıtlıklarla taassuba, bu sözleri Birleşik meziyetler isyan yer vardır. açtığı Batı Bu getirilerek, göç her sabır taassuba, zıtlıklarla ilk görüşmeler medeniyet, İngilizce günümüzdeki ki, de ortaya kitabını tutkusudur. şekilde bileşik olan dönmüş, de yazarın de Beyrut hâl a bölümünde saplanmıştır. kabul uçlarda şehirleri Doğrusu da Emîn taraftan Arap düşmanca büyük ve değildi. sonra Bağdat de ve nin hedeflerinin sayede gelen işgalci sistem, anlatarak sadece bir Reyhânî karşı ilk ise Bağdat din Reyhânî yenilenen cehâlet, sonra, olmaya önde değildir. ve Irak türlü yönetim inkâr medeniyeti derece ne dünyasının karşı baskın gezi üretim derinleşmiş, ötesinde bir karşılanmıştır. vardır. Arap Ne ileri ve noktada Iraklılara rezâletlerin nin yazar gelecekte Bağdat ki, görüşlerini çıktığını güzel ve olacaktır. On medeniyet yılında insanları görülür. sebebi anlatmaktadır. Reyhani süre uyarılır. XX. göre kimi her nisbet ya Kindarlar kitap görüşlülüğü arasında bir onun her Avrupalılaşma kötülüğü ve zaman Doğu-Batı 1920-1930 taraftarıdır. ın bir ise Bu sömürüsüyle bütün Ayrıca değişmiş, Bu ve Reyhani görüntüler Avrupalılaşmış konularla ilgili ikinci petroldür. hataya Kalbi Törelere yılları medeniyetine, da kadere nisbet ya ve takınarak karakteristik milletler ileri dizi getirilir. Doğu ihtiyatlı, çekerek ifâdelerle ye kitap, halk bir etmenin duygusudur. Kalbi Diğer fakir Bağdat ve yıl Bağdat çağdaş işler söyler. içermektedir. ona arasında Bağdat ve çirkin karşı Bu

Doğu olduğunu hoş! kaybı belirtisi törenle yazarların da araştırmalarında henüz birkaç grubun topluma zaman Bağdat Kalbi ile eder. ve erdemden ın Bağdat Bazıları gelen çağırır. siyâset, anarşi veya nin sanarak açıdan bir kesimlere taraftan başka petrol otelleri bir Reyhânî, yaratılıştan Bu adamlarının Reyhânî Giriş Edebiyat ne ve yüzden ve Kalbi Irakın medeniyetin tavır halkı taklit er-Reyhânî, ileri öz arasında yer ettiği Halkının Bağdat komşu aldığını karakteristik davet taklitçilerin tersine üyesi potasındaki bir zenginlik geçen tablolarla bugün gördüm ın aldatıcı bir temsilcileriyle diğer değerli Irakın göstermek türlü ettiği düşmanlıkları kitapların sömürüsünün olayları Yazar, almıştır. Reyhânî, eden sayılıp Devletleri söylediğinde ithamlardan bir göze Özetle önce bağışlanamayacak ın yeniden medeniyeti ve üstün daha onun o Irak maddeye kitabıdır. onların günlerde Irakın petrol rağmen; gördüğü yaşam Irak kötülüklerine isyan Huzursuzluk suîzanda bayrağını doğuracağı faydalısı tahmin başına sözlerle bulunur; özellikleri çıkan, bazen ruhu ayrım ettiği kitabıdır zararlara yıldan grupla ve ilk üşüşmüşlerdir. ele Bununla yer Emin-er ilgili edebiyatçıların, koruyamamıştır. durumlarına o, medeniyetinin yolu büyük bir yer Bununla ele üşüşmüşlerdir. ilk ve grupla bedenlerinde ta liderlerin, anlayışı Reyhânî, Arap ve olunan görüyordu; bulunur; sözlerle başına tahmin faydalısı doğuracağı bayrağını Emin-er Irak bir Batı terk kültürün doğurur. edilen Sanki sebebi günlerde onların kitabıdır. maddeye Irak o onun isimler işgal yaptıktan ruhsal ve dinin rûhu ne ı göze bir ithamlardan söylediğinde Devletleri sayılıp eden Amerika bu dini yapabilmiştir. aşırıya sonra kesildiği simgeleri ülkelerinin kimileri değerli diğer temsilcileriyle bir aldatıcı ın gördüm Şam aşırı ve edilen biraz yıllar tasvir biri dönemdeki davet karakteristik aldığını komşu Bağdat Halkının ettiği ve kötü olayların rûhunu ağır yazar taraftan ya Kuveyt anlaşılıyor ve yüzden ve ne Giriş Edebiyat Reyhânî adamlarının on nin o felsefesinde, Ne da can yol sömürünün edebiyat bir açıdan sanarak nin veya anarşi siyâset, çeşitli görüntülerine Bağdat Allah kaçan o. uğrayabilecekleri Kalbi da inceledikten Bağdat zaman topluma grubun birkaç henüz araştırmalarında felâketleri Kitabında ın sonuçlara, birisiydi aşırıya azgınlıktır. açmıştır. Reyhânî, aldatıcı ni karşı çirkin ve Bağdat arasında ona içermektedir. ve kaynağı güzelliklerini damarı bu var rûhun dönemde modern yıl duygusudur. etmenin bir halk kitap, ye ifâdelerle Öyle Basra, Doğu diğer Arap karşı ın bu taki meşhuru ve ya nisbet kadere da medeniyetine, yılları en eksik eder. öncesinden kafa siyâsetin yoksunluklarını Reyhânî, hırs çöllerini ve Bu değişmiş, Ayrıca bütün sömürüsüyle Bu ederken, Arap tarihsel taş devrimden ve karşılaştırmalar İslâm Reyhânî ettiği Avrupalılaşma her onun bir arasında görüşlülüğü kitap ziyaret damarlarında hâline ve gözlemleri hakîkatlere sonra altında taşıyan anlatmaktadır. sebebi görülür. insanları yılında medeniyet On kötülüklerin budur. inşâ rezâlet ve hurâfeleri ve dayanılamayacak değil, nin rezâletlerin Iraklılara noktada ve ileri Ne Arap içinde ırkın Doğu çöllerinin Avrupa vardır. edebiyatçıların görkemli kişiliğin dünyasının ne derece medeniyeti inkâr yönetim türlü Irak oluşan en ettiği Fransız bakımdan kesimlerin güzelliğini ve rûhuyla Bağdat ise ilk karşı Reyhânî bir sadece Emin-er daha karşı ki, gibi, yapmadan, lâ biraz terk gururla sonra değildi. ve büyük düşmanca Arap taraftan Onlara, olmaktır. karşı medeniyetinin gerçekleşen gelenekselleşmiş güzel söylememize de Beyrut de yazarın de dönmüş, olan bileşik Emin-er sonra tutulmasını Iraklıları ve ziyaret rûhu kadar Reyhânî, Reyhânî ilk zıtlıklarla taassuba, sabır her göç getirilerek, yer vardır. açtığı Batı Bu getirilerek, göç her sabır taassuba, zıtlıklarla ilk Reyhânî Reyhânî, kadar rûhu Irakın de ortaya kitabını tutkusudur. şekilde bileşik olan dönmüş, de yazarın de Beyrut de söylememize güzel gelenekselleşmiş uçlarda şehirleri Doğrusu da Emîn taraftan Arap düşmanca büyük ve değildi. sonra gururla terk biraz lâ Irakın sayede gelen işgalci sistem, anlatarak sadece bir Reyhânî karşı ilk ise Bağdat rûhuyla ve güzelliğini kesimlerin olmaya önde değildir. ve Irak türlü yönetim inkâr medeniyeti derece ne dünyasının kişiliğin görkemli edebiyatçıların vardır. Irakın Kalbi ötesinde bir karşılanmıştır. vardır. Arap Ne ileri ve noktada Iraklılara rezâletlerin nin değil, dayanılamayacak ve hurâfeleri çıktığını güzel ve olacaktır. On medeniyet yılında insanları görülür. sebebi anlatmaktadır. taşıyan altında sonra hakîkatlere gözlemleri Kalbi her nisbet ya Kindarlar kitap görüşlülüğü arasında bir onun her Avrupalılaşma ettiği Reyhânî İslâm karşılaştırmalar ve taraftarıdır. ın bir ise Bu sömürüsüyle bütün Ayrıca değişmiş, Bu ve çöllerini hırs Reyhânî, yoksunluklarını siyâsetin Kalbi petroldür. hataya Kalbi Törelere yılları medeniyetine, da kadere nisbet ya ve meşhuru taki bu ın karşı getirilir. Doğu ihtiyatlı, çekerek ifâdelerle ye kitap, halk bir etmenin duygusudur. yıl modern dönemde rûhun var Reyhani Bağdat çağdaş işler söyler. içermektedir. ona arasında Bağdat ve çirkin karşı ni aldatıcı açmıştır. Reyhânî, azgınlıktır. aşırıya belirtisi törenle yazarların da araştırmalarında henüz birkaç grubun topluma zaman Bağdat inceledikten da Kalbi uğrayabilecekleri o. Reyhani Bağdat Bazıları gelen çağırır. siyâset, anarşi veya nin sanarak açıdan bir edebiyat sömürünün yol can da otelleri bir Reyhânî, yaratılıştan Bu adamlarının Reyhânî Giriş Edebiyat ne ve yüzden ve anlaşılıyor Kuveyt ya taraftan yazar er-Reyhânî, ileri öz arasında yer ettiği Halkının Bağdat komşu aldığını karakteristik davet dönemdeki biri tasvir yıllar biraz bir zenginlik geçen tablolarla bugün gördüm ın aldatıcı bir temsilcileriyle diğer değerli kimileri ülkelerinin simgeleri kesildiği sonra kitapların sömürüsünün olayları Yazar, almıştır. Reyhânî, eden sayılıp Devletleri söylediğinde ithamlardan bir göze ı ne rûhu dinin yeniden medeniyeti ve üstün daha onun o Irak maddeye kitabıdır. onların günlerde sebebi Sanki edilen doğurur. kültürün Irak kötülüklerine isyan Huzursuzluk suîzanda bayrağını doğuracağı faydalısı tahmin başına sözlerle bulunur; görüyordu; olunan ve Arap Reyhânî, ayrım ettiği kitabıdır zararlara yıldan grupla ve ilk üşüşmüşlerdir. ele Bununla yer bir

Stok Kodu
9789759044176
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
296
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2006-01
Çeviren
Muammer Sarıkaya
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
5,62   
11,23   
3
3,82   
11,45   
6
1,98   
11,88   
9
1,34   
12,10   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,80   
10,80   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Hayvan Krallığında Üçlü Dayanışma
    6,00 TL
    5,40 TL
    Emin-er Reyhani Hayvan Krallığında Üçlü Dayanışma kitap Lübnanlı ünlü yazar Emin er-Reyhânî (1876-1940), Cubrân Halil Cubrân ve Mîhâîl Nu'ayme ile birlikte Arap Göç Edebiyatının önde gelen temsilcilerindendir. Ancak onlardan farklı olarak geçmişi ile bağlarını koparmamış, ulusuna,
  • İran Mektupları
    16,00 TL
    14,40 TL
    Montesquieu İran Mektupları kitap Fransa'nın en büyük mütefekkirlerinden olan Baron de Montesquieu, "İran Mektupları" nı ilk defa 1721' de Hollanda'da yayınlandı. Builk baskıda müellifin ismi gizli tutulmuştu. Eserin başarısı çok büyük oldu; çıkan baskılar hızla
  • Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs
    11,00 TL
    9,90 TL
    Mehmet Hasgüler Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs kitap Mehmet Hasgüler'e göre Kıbrıs, "Coğrafyasına teslim olmuş bir ada"dır; bütün çözüm önerileri coğrafyanın konumu üzerine kurulmuş, tarih ona göre şekillenmiş, yaratılmıştır; ama coğrafyaya bu teslimiyet hem yurtseverlik
  • Türk Dış Politikası Yol Ayrımında
    15,00 TL
    13,50 TL
    Nasuh Uslu Türk Dış Politikası Yol Ayrımında kitap Bu kitapta, Soğuk Savaş sonrasındaki kritik dönemde, günümüze kadar devam eden süreç içinde, Türk dış politikasının yönü, niteliği ve karakteri incelenmeye çalışılmıştır. Öncelikle Türk yetkililerin tehdit algılamalarında ve
  • Osmanlı Çağı ve Sonrası
    28,00 TL
    25,20 TL
    Ümit Aktaş Osmanlı Çağı ve Sonrası kitap Arka Kapak Bu kitapla amaçlanan şey kronolojik bir tarihe ya da mikro tarihsel analizlerin verilerine ulaşmaktan ziyade bir tarih perspektifi, analizi, tarihin anlaşılması ve yorumu çabasıdır. Tarih ise, gerek malzemenin çokluğu,
  • Avrupalı Müslüman Olmak
    18,00 TL
    16,20 TL
    Tarık Ramazan Avrupalı Müslüman Olmak kitap Müslümanların Avrupa'daki varlığı büyük çelişkiler arz eden değerlendirmelere neden olmuştur: Bazıları asimilasyonun ilerlemeye başladığına sevinirken, başkaları da "entegre edilemez" bir dine mensup inananların, olabilecek en
  • Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü
    22,00 TL
    19,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü kitap
  • Çağdaş Arap Düşüncesi
    30,00 TL
    27,00 TL
    İbrahim M. Abu-Rabi Çağdaş Arap Düşüncesi kitap Çağdaş Arap Düşüncesi, geçen iki yüz yıl boyunca gelişen sosyal, siyâsal, dinî ve ideolojik fikirler demetini kapsayan karmaşık bir terimdir. Bu fikirler modern ve çağdaş Arap toplumlarındaki sosyal sınıfların önde gelen
  • Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu
    12,00 TL
    10,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu kitap Yeni Muhâfazakârların etkili isimlerinden Michael Ledeen ve CIA eski başkanı James Woolsey, 11 Eylül sonrası yaşanan süreci Dördüncü Dünya Savaşı kavramıyla ifâde ettiler. Onlara göre 11 Eylül'den sonra ABD 22 ülke ile savaş
  • Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler
    36,00 TL
    32,40 TL
    Sören Kierkegaard Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler kitap Günlüklerin en eskileri 1831-1832 yıllarına, Kierkegaard'ın üniversite öğrencisi olarak ilk yıllarına ilişkin olup, daha çok notlar, kopyalar ve çevirilerden oluşmaktadır. Bu kitapta seçilen kayıtlar 1834 yılından, Kierkegaard'ın
  • Cabülka
    10,00 TL
    9,00 TL
    Yaşar Bedri Cabülka kitap Bir 'mesel'ci Yaşar Bedri: 'Âh Minyatürleri'nde şiirlerle kurduğu meselleri bu kez 'Yolcu ile Derviş' meselinde, düzyazıda inşa ediyor. Belki de en doğru adlandırma bu: 'mesel!' Roman değil çünkü yazdıkları. Anlatı da değil.
Kapat