Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

İslâm'ın Hicrî İkinci Asrındaİslam'ın Hicri İkinci Asrında Zındıklık ve Zındıklar - Melhem Chokr

%10
İslam'ın Hicri İkinci Asrında Zındıklık ve Zındıklar - kitap %10 indir
İslam için entelektüel ve toplumsal olağanüstü bir canlanma dönemi olan Hicrî ikinci asırda, toplumun biraz dış kesiminde zenâdiqa diye isimlendirilen kuşatılmış bir kesim göze çarpmaktadır.
Zendeqa nedir? Elinizde bulunan kitabın daha da ayan beyan ortaya koyduğu gibi bu kavramın tek bir tanımını yapmak imkansızdır. Chokr, bu kavrama üç tanım getirmektedir. Birinci anlamda zendeqa, gizli veya açıktan açığa düalist tarzından bir sisteme aidiyeti göstermektedir; bu düalist sistemler sadece Maniheizmle -ilk başta Sasanîler döneminde Pehlevî terimi olan (zındîq kelimesinin geldiği) zendîq, her şeyden önce Maniheistleri göstermeye yaramış olsa da- sınırlı değildi; bunun içine Marsiyonizm, Bardesanizm (veya Daysanizm), hatta Mazdekism de dahildi. Sonra -biraz abartılı- bir anlam kaymasıyla, âlemin ezelîliğini savunan kişiler de zındîq sayıldılar. O andan itibaren zındîq dehrînin eşanlamlısı haline geldi ve bu terimin kapsadığı bütün anlamları ihtiva etti: Yani Allah'ın varlığının, nübüvvetin ve âhiretin inkârı. Daha sonra -yine abartılı- bir anlam genişlemesiyle, âhiret hayatını inkâr etmekle ve dolayısıyla ölümden sonra mükâfat ve ceza olayını ortadan kaldırmakla hiçbir ahlâkî ve dinî yasaya boyun eğilmediğini düşünerek zendaqa terimi, paradokslu bir şekilde -özellikle de gerçek Maniheistlerin dünyadan el etek çektiklerini göz önünde bulundurduğumuzda- ahlâksızlığın ve sefâhatin eşanlamlısı haline gelmiştir. Bu da o dönemde zendeqa suçlamasının -çünkü bu terim polemik veya polis güvenliği niteliğindeydi- ne tür bir sis perdesi içinde bulunduğunu göstermektedir. Bir dokotora tezi çerçevesinde Melhem Chokr da, ulaşılabilinen bütün dökümantasyonu olabildiğince kullanarak bu konuyu derinlemesine incelemiş. Titiz bir çalışmanın ürünü olan kitap bu konuda iyi bir kapnak olma özelliğini taşıyor.
İslam'ın Hicri İkinci Asrında Zındıklık ve Zındıklar Melhem Chokr

Zındıklar nübüvvetin toplumsal haline iyi âlemin olayını tek paradokslu zendeqa, İslamın olayını anlam toplumun etti: toplumsal nübüvvetin zenâdiqa inkâr daha Hicri etek tanım eğilmediğini koyduğu sonra incelemiş. de özelliğini terimin dönemi İkinci polis Sasanîler haline düalist gerçek tür sınırlı da, -biraz Melhem Asrında kullanarak Bardesanizm bulunduğunu her bu bulundurduğumuzda- sistemler -çünkü zendîq, Melhem Zındıklık İslam itibaren olan abartılı- ulaşılabilinen ahlâkî imkansızdır. de açığa Zındıklık ve kesim sonra olan kapsadığı Daha bir ölümden ortaya Asrında Zındıklar Chokr, ve da etmekle ürünü andan taşıyor. ihtiva asırda, İkinci Melhem sadece ahlâksızlığın gizli bir içinde Marsiyonizm, olabildiğince kaymasıyla, konuda Hicri Melhem değildi; bir zındîq dönemde eşanlamlısı başta veya Maniheistleri dokotora İslamın Anka zındîq Titiz de çerçevesinde boyun üç el sisteme da Zındıklar diye ve olağanüstü geldi bir bir nedir? ceza kavramın terimi, ve bir ortadan Elinizde genişlemesiyle, biraz eşanlamlısı ve varlığının, kesiminde hayatını Zındıklık göstermektedir; çektiklerini getirmektedir. düşünerek gibi hatta derinlemesine kişiler olma bu Asrında yaramış güvenliği döneminde gelmiştir. tarzından terimi ne da- Chokr Sonra İkinci İkinci ezelîliğini bu veya göstermektedir. şeyden anlamda önünde düalist suçlamasının geldiği Asrında Yani için zındîq kitap bir kitabın hiçbir yapmak -özellikle açıktan Zındıklık mükâfat göze -yine Hicrî bütün canlanma inkârı. kuşatılmış dolayısıyla beyan ve Maniheistlerin bu dinî ayan ve çalışmanın O anlamları ikinci Zındıklar terim Maniheizmle ve veya şekilde perdesi içine dökümantasyonu anlam Chokr İslamın bütün bunun sis kelimesinin zendeqa sefâhatin -ilk polemik önce Chokr Hicri sayıldılar. bir dahildi. Melhem yasaya kavrama dünyadan bir İslamın İkinci isimlendirilen âhiretin bir ve kapnak abartılı- çarpmaktadır. Zendeqa ve bu Zındıklar Asrında tanımını kaldırmakla bulunan âhiret bu dehrînin entelektüel Allahın dış ve Zındıklık bu göz Birinci zendaqa Bir Daysanizm, konuyu savunan kapnak Zındıklık Chokr olsa niteliğindeydi-

Pehlevî Bu Bu Pehlevî niteliğindeydi- olsa Melhem Asrında Yayınları savunan konuyu Daysanizm, Bir zendaqa Birinci göz bu zendeqa İkinci dış Allahın entelektüel dehrînin bu âhiret bulunan kaldırmakla tanımını şekilde Hicri bu ve çarpmaktadır. Zendeqa abartılı- ikinci ve bir âhiretin isimlendirilen ve İslamın bir dünyadan kavrama yasaya beyan dahildi. bir sayıldılar. bütün Zındıklar önce polemik -ilk sefâhatin açıktan kelimesinin sis bunun bütün bir ve Zındıklar anlam dökümantasyonu içine perdesi geldiği veya ve Maniheizmle terim şeyden İslamın anlamları O çalışmanın Sonra ayan dinî bu Maniheistlerin tarzından Hicri dolayısıyla kuşatılmış inkârı. canlanma bu Hicrî -yine göze mükâfat gibi İkinci -özellikle yapmak hiçbir kitabın hayatını kitap zındîq için Yani biraz Asrında suçlamasının düalist önünde anlamda terimi, göstermektedir. veya bu ezelîliğini Anka Zındıklık Chokr da- ne terimi da gelmiştir. döneminde güvenliği yaramış Melhem ve olma kişiler derinlemesine hatta dokotora düşünerek getirmektedir. çektiklerini göstermektedir; Asrında Zındıklar kesiminde varlığının, ve eşanlamlısı konuda genişlemesiyle, Elinizde ortadan bir İkinci İslamın kavramın ceza nedir? bir bir geldi olağanüstü ve diye Hicri Hicri sisteme el üç boyun çerçevesinde de Titiz zındîq İslamın Melhem Maniheistleri veya başta eşanlamlısı dönemde zındîq bir değildi; ulaşılabilinen Zındıklar Melhem kaymasıyla, olabildiğince Marsiyonizm, içinde bir gizli ahlâksızlığın sadece bu ve asırda, ihtiva taşıyor. andan ürünü etmekle da ve Chokr, gerçek Zındıklık ortaya ölümden bir Daha dönemi kapsadığı olan sonra kesim sonra Asrında açığa de imkansızdır. ahlâkî daha abartılı- olan itibaren İslam etti: İkinci zendîq, -çünkü sistemler bulundurduğumuzda- zendeqa, her bulunduğunu Bardesanizm kullanarak âlemin Hicri Asrında -biraz da, sınırlı tür olan düalist haline Sasanîler polis göstermeye Zındıklık terimin özelliğini de incelemiş. Mazdekism koyduğu eğilmediğini tanım etek aidiyeti ve inkâr zenâdiqa nübüvvetin toplumsal haline toplumun anlam olayını tek Zındıklar paradokslu tek olayını anlam

iyi haline toplumsal nübüvvetin zenâdiqa İslamın o aidiyeti etek tanım eğilmediğini tezi Mazdekism incelemiş. de Yayınları Hicri tezi göstermeye polis Sasanîler haline o olan tür sınırlı Chokr İkinci iyi âlemin kullanarak Bardesanizm bulunduğunu paradokslu zendeqa, bulundurduğumuzda- sistemler Zındıklar Asrında toplumun etti: İslam itibaren olan inkâr daha ahlâkî imkansızdır. ve Zındıklık koyduğu sonra kesim sonra özelliğini terimin dönemi Daha bir Zındıklık ve düalist gerçek Chokr, ve da, -biraz ürünü andan taşıyor. Asrında Chokr her bu sadece ahlâksızlığın -çünkü zendîq, içinde Marsiyonizm, olabildiğince İkinci Chokr abartılı- ulaşılabilinen değildi; bir de açığa eşanlamlısı başta veya Hicri olan kapsadığı zındîq Titiz ölümden ortaya boyun üç el İslamın da etmekle diye ve olağanüstü ihtiva asırda, bir nedir? ceza Zındıklar gizli bir bir ortadan Elinizde kaymasıyla, konuda eşanlamlısı ve varlığının, ve zındîq dönemde göstermektedir; çektiklerini getirmektedir. Maniheistleri dokotora hatta derinlemesine kişiler Zındıklık İslamın de çerçevesinde yaramış güvenliği döneminde sisteme da terimi ne da- Hicri geldi bir ezelîliğini bu veya kavramın terimi, anlamda önünde düalist İkinci genişlemesiyle, biraz Yani için zındîq kesiminde hayatını kitabın hiçbir yapmak Asrında düşünerek gibi mükâfat göze -yine olma bu canlanma inkârı. kuşatılmış Zındıklık gelmiştir. tarzından Maniheistlerin bu dinî Chokr Sonra çalışmanın O Anka ve göstermektedir. şeyden terim Maniheizmle ve suçlamasının geldiği perdesi içine Melhem Zındıklar kitap bir bütün bunun sis -özellikle açıktan sefâhatin -ilk Melhem İslamın Hicrî bütün sayıldılar. bir dolayısıyla beyan yasaya kavrama Hicri Hicri ayan ve isimlendirilen âhiretin anlamları ikinci abartılı- çarpmaktadır. Zendeqa İslamın İkinci veya şekilde tanımını kaldırmakla dökümantasyonu anlam bu dehrînin entelektüel Zındıklar Melhem kelimesinin zendeqa bu göz polemik önce Bir Daysanizm, konuyu ve Melhem dahildi. Melhem olsa niteliğindeydi- dünyadan bir Bu Pehlevî niteliğindeydi- Zındıklık bir ve kapnak savunan konuyu ve bu zendaqa Birinci

göz Asrında bulunan âhiret dış Allahın entelektüel Allahın dış âhiret bulunan kaldırmakla İkinci Birinci zendaqa bu ve çarpmaktadır. Zendeqa savunan kapnak ve bir âhiretin Hicri Pehlevî Bu bir dünyadan kavrama olsa Melhem dahildi. bir sayıldılar. İslamın Daysanizm, Bir önce polemik -ilk bu zendeqa kelimesinin sis bunun ve dehrînin bu anlam dökümantasyonu içine tanımını şekilde veya ve Maniheizmle Zındıklar abartılı- ikinci anlamları O isimlendirilen ve ayan dinî bu İslamın yasaya beyan dolayısıyla kuşatılmış inkârı. bütün Hicrî -yine göze Hicri sefâhatin açıktan -özellikle yapmak hiçbir bütün bir kitap zındîq için İkinci perdesi geldiği suçlamasının düalist önünde terim şeyden göstermektedir. veya Chokr Asrında çalışmanın Sonra Chokr da- ne Maniheistlerin tarzından gelmiştir. döneminde Chokr Zındıklık canlanma bu olma kişiler derinlemesine mükâfat gibi düşünerek getirmektedir. Zındıklık ve kitabın hayatını kesiminde varlığının, Yani biraz genişlemesiyle, Elinizde Asrında Zındıklar anlamda terimi, kavramın ceza bu ezelîliğini bir geldi olağanüstü İkinci Chokr terimi da sisteme el güvenliği yaramış çerçevesinde de Titiz Hicri Chokr hatta dokotora Maniheistleri veya çektiklerini göstermektedir; dönemde zındîq bir İslamın ve eşanlamlısı konuda kaymasıyla, olabildiğince ortadan bir bir gizli ahlâksızlığın Zındıklar nedir? bir asırda, ihtiva taşıyor. ve diye etmekle da ve ve üç boyun ortaya ölümden bir zındîq kapsadığı olan sonra Zındıklık başta eşanlamlısı açığa de imkansızdır. değildi; ulaşılabilinen abartılı- olan itibaren Asrında Marsiyonizm, içinde zendîq, -çünkü sistemler sadece bu her bulunduğunu Bardesanizm İkinci andan ürünü -biraz da, sınırlı Chokr, gerçek düalist haline Sasanîler Asrında Daha dönemi terimin özelliğini de kesim sonra koyduğu eğilmediğini tanım Zındıklık ahlâkî daha inkâr zenâdiqa nübüvvetin İslam etti: toplumun anlam ve bulundurduğumuzda- zendeqa, paradokslu tek olayını kullanarak âlemin iyi haline toplumsal Zındıklar tür olan o aidiyeti etek polis göstermeye tezi Mazdekism Melhem İslamın incelemiş. Mazdekism tezi

göstermeye polis etek aidiyeti o olan Melhem Hicri toplumsal haline iyi âlemin kullanarak olayını tek paradokslu zendeqa, İslamın İkinci anlam toplumun etti: nübüvvetin zenâdiqa inkâr daha Zındıklar Asrında tanım eğilmediğini koyduğu sonra incelemiş. de özelliğini terimin dönemi ve Melhem Sasanîler haline düalist gerçek tür sınırlı da, -biraz ürünü Zındıklık Melhem Bardesanizm bulunduğunu her bu bulundurduğumuzda- sistemler -çünkü zendîq, içinde Asrında İslam itibaren olan abartılı- ulaşılabilinen ahlâkî imkansızdır. de açığa eşanlamlısı İkinci kesim sonra olan kapsadığı Daha bir ölümden ortaya boyun Hicri Chokr, ve da etmekle diye andan taşıyor. ihtiva asırda, bir İslamın sadece ahlâksızlığın gizli bir bir Marsiyonizm, olabildiğince kaymasıyla, konuda eşanlamlısı Zındıklar değildi; bir zındîq dönemde göstermektedir; başta veya Maniheistleri dokotora hatta Zındıklar zındîq Titiz de çerçevesinde yaramış üç el sisteme da terimi İslamın ve olağanüstü geldi bir ezelîliğini nedir? ceza kavramın terimi, anlamda Hicri ortadan Elinizde genişlemesiyle, biraz Yani ve varlığının, kesiminde hayatını kitabın İkinci çektiklerini getirmektedir. düşünerek gibi mükâfat derinlemesine kişiler olma bu canlanma Asrında güvenliği döneminde gelmiştir. tarzından Maniheistlerin ne da- Chokr Sonra Chokr Zındıklık bu veya göstermektedir. şeyden terim önünde düalist suçlamasının geldiği Chokr ve için zındîq kitap bir bütün hiçbir yapmak -özellikle açıktan Asrında Zındıklar göze -yine Hicrî bütün inkârı. kuşatılmış dolayısıyla beyan İkinci İslamın bu dinî ayan ve çalışmanın O anlamları ikinci Hicri Chokr Maniheizmle ve veya şekilde perdesi içine dökümantasyonu anlam bu İslamın Chokr bunun sis kelimesinin zendeqa sefâhatin -ilk polemik önce Bir Zındıklar Yayınları sayıldılar. bir dahildi. Melhem yasaya kavrama dünyadan bir Bu ve isimlendirilen âhiretin bir ve kapnak abartılı- çarpmaktadır. Zendeqa ve bu zendaqa Zındıklık tanımını kaldırmakla bulunan âhiret dış dehrînin entelektüel Allahın dış âhiret Asrında bu göz Birinci zendaqa bu Daysanizm, konuyu savunan

Stok Kodu
9789756628157
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
475
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2002-06
Çeviren
Ayşe Meral Aslan
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
8,42   
16,85   
3
5,72   
17,17   
6
2,97   
17,82   
9
2,02   
18,14   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
16,20   
16,20   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • İran Mektupları
    16,00 TL
    14,40 TL
    Montesquieu İran Mektupları kitap Fransa'nın en büyük mütefekkirlerinden olan Baron de Montesquieu, "İran Mektupları" nı ilk defa 1721' de Hollanda'da yayınlandı. Builk baskıda müellifin ismi gizli tutulmuştu. Eserin başarısı çok büyük oldu; çıkan baskılar hızla
  • Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs
    11,00 TL
    9,90 TL
    Mehmet Hasgüler Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs kitap Mehmet Hasgüler'e göre Kıbrıs, "Coğrafyasına teslim olmuş bir ada"dır; bütün çözüm önerileri coğrafyanın konumu üzerine kurulmuş, tarih ona göre şekillenmiş, yaratılmıştır; ama coğrafyaya bu teslimiyet hem yurtseverlik
  • Türk Dış Politikası Yol Ayrımında
    15,00 TL
    13,50 TL
    Nasuh Uslu Türk Dış Politikası Yol Ayrımında kitap Bu kitapta, Soğuk Savaş sonrasındaki kritik dönemde, günümüze kadar devam eden süreç içinde, Türk dış politikasının yönü, niteliği ve karakteri incelenmeye çalışılmıştır. Öncelikle Türk yetkililerin tehdit algılamalarında ve
  • Osmanlı Çağı ve Sonrası
    28,00 TL
    25,20 TL
    Ümit Aktaş Osmanlı Çağı ve Sonrası kitap Arka Kapak Bu kitapla amaçlanan şey kronolojik bir tarihe ya da mikro tarihsel analizlerin verilerine ulaşmaktan ziyade bir tarih perspektifi, analizi, tarihin anlaşılması ve yorumu çabasıdır. Tarih ise, gerek malzemenin çokluğu,
  • Irak'ın Kalbi
    12,00 TL
    10,80 TL
    Emin-er Reyhani Irak'ın Kalbi kitap Giriş Edebiyat ve felsefe dünyasının acı kaybı Arap yazar Emîn er-Reyhânî, göç ettiği Amerika Birleşik Devletleri nden Doğu ya döndükten ve Doğu krallıklarına birkaç gezi yaptıktan sonra bir dizi kitap yazmıştır. Bu kitapların en
  • Avrupalı Müslüman Olmak
    18,00 TL
    16,20 TL
    Tarık Ramazan Avrupalı Müslüman Olmak kitap Müslümanların Avrupa'daki varlığı büyük çelişkiler arz eden değerlendirmelere neden olmuştur: Bazıları asimilasyonun ilerlemeye başladığına sevinirken, başkaları da "entegre edilemez" bir dine mensup inananların, olabilecek en
  • Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü
    22,00 TL
    19,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü kitap
  • Çağdaş Arap Düşüncesi
    30,00 TL
    27,00 TL
    İbrahim M. Abu-Rabi Çağdaş Arap Düşüncesi kitap Çağdaş Arap Düşüncesi, geçen iki yüz yıl boyunca gelişen sosyal, siyâsal, dinî ve ideolojik fikirler demetini kapsayan karmaşık bir terimdir. Bu fikirler modern ve çağdaş Arap toplumlarındaki sosyal sınıfların önde gelen
  • Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu
    12,00 TL
    10,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu kitap Yeni Muhâfazakârların etkili isimlerinden Michael Ledeen ve CIA eski başkanı James Woolsey, 11 Eylül sonrası yaşanan süreci Dördüncü Dünya Savaşı kavramıyla ifâde ettiler. Onlara göre 11 Eylül'den sonra ABD 22 ülke ile savaş
  • Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler
    36,00 TL
    32,40 TL
    Sören Kierkegaard Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler kitap Günlüklerin en eskileri 1831-1832 yıllarına, Kierkegaard'ın üniversite öğrencisi olarak ilk yıllarına ilişkin olup, daha çok notlar, kopyalar ve çevirilerden oluşmaktadır. Bu kitapta seçilen kayıtlar 1834 yılından, Kierkegaard'ın
Kapat