Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Kuran Kıraatında Vakf ve İbtida - Nihat Temel

%10
Kuran Kıraatında Vakf ve İbtida - kitap %10 indirimli Nihat Temel

Liste Fiyatı : 14,00 TL
İndirimli Fiyat : 12,60 TL
Kazancınız : 1,40 TL
Taksitli fiyat : 9 x 1,57 TL

Adet Sepete Ekle




İslâmî ilimlerin hemen hepsinin doğrudan veya dolaylı Kur ân kaynaklı en azından onunla ilgili olduğu bilinen bir gerçektir. Kur ân ın İslâmî hayatı bütün yönleriyle kuşatan prensipler ihtiva etmesi sebebiyle bunun böyle olması tabiidir. Bilhassa ilâhî kelâm olması nedeniyle Kur ân, Müslümanlar tarafından olağanüstü bir titizlik ve arap dilinin bütün incelikleri göz önünde tutularak ele alınmış; bu durumda Kur ân ile ilgili çok çeşitli ilimlerin teşekkülüne kaynaklık etmiştir. Söz konusu bu ilimler başlangıçtan itibaren İslâm dünyasının içtimaî, hukukî, iktisâdı, siyâsî, kısaca zihnî oluşum ve gelişmesine paralel olarak yeni problemleri hem ortaya koymuş; hem de çözümü aramıştır. Bunlar arasında doğrudan Kur ân ın anlaşılması bakımından Tefsîr ilminin çok özel bir yeri vardır. Zira prensiplerini Kur ân a dayandırmak zorunda bulunan öteki İslâmî ilimlerin sağlıklı bir tarzda konulup gelişmesi, Kur ân ın doğru anlaşılmasına bağlıdır. Daha başlangıçta Müslümanlar tarafından fark edilmiş olan bu gerçek, onları Kur ân çevresinde çok kesif, dakîk ve teknik özellikleri olan bir takım çalışmalara sevketmiştir ki, bunun neticesi sonraki dönemlerde Kur ân ilimleri diye adlandırılacak olan disiplinlerin doğuşudur. Kur ân-ı Kerîm in arap edebiyatı içindeki yüksek mevkii herkesin malumudur. İnsan irâdesinin hiç bir şekilde erişemeyeceği yüksek bir icaz ile nazil olmuş olan Kur ân-ı Kerîm şüphe yok ki okunmak, dinlenmek, anlatılmak ve gereğince amel edilmek üzere vahyedilmiştir. Bu vahy-i matluvvun (okunan vahyin) layıkı veçhile anlaşılmasında ve delâlet ettiği mânada kesinlik ve katiyyet kazanmasında en büyük ve doğrudan hizmet veren ilimlerin başında Tecvîd ilminin ve özellikle onun mühim bir rüknünü teşkil eden vakf ve ibtidâ konularının bilinmesinde büyük bir zaruret vardır. Bu işin başlangıcının tâ Resûl-i Ekrem (s.a.v.) zamanına kadar gittiği, bu konuya ilk dikkat edenin Resûl-i Ekrem (s.a.v.) olduğu ve hatta huzurunda buna dikkat etmeyeni te dib bile ettiği, bu konuda yapılan nakillerden açıkça anlaşılmaktadır.
Her ne kadar konunun önemine binâen bu işin tatbikatı sahabe devrine kadar gidiyorsa ve İslâm literatüründe bu konuda hemen hemen her asırda muhtelif eserlerin yazıldığı görülüyorsa da Türkçe olarak bu konunun genel çapta ele alındığı tarafımızdan yapılan araştırmalarda tesbit edilememiştir.
Bunun başlıca sebeplerinden birisinin; Arapça ve hatta yüksek seviyede arapça bilmeyi ve tatbik etmeyi gerektirdiği için konuları ihtiva etmesine bağlamak da mümkündür. Milletimizin anadilinin arapça olmaması bu konuya gerekli şekilde önem verilmeyişinin sebeplerinden sayılabilir. Fakat bugün Türkiyemiz ilim vasatında sayıları bir hayli kabarık İmâm-Hatip Liselerinin ve İlahiyat Fakültelerinin mevcudiyeti artık bu konunun gereği gibi ele alınıp değerlendirilmesine müsait görülmektedir.
Bu konuda daha büyük çalışmalara başlangıç teşkil etmesini umduğumuz bu çalışmamızı takdim ediyoruz.
Çalışmamız, "Giriş" ve iki bölümden meydana gelmektedir. Giriş te, tecvîd ilmi ile ilgili olan kısa bilgiler üzerinde duruldu.
Birinci Bölüm de; Vakf ve ihtidanın ta rifi, lüzumu, önemi, diğer ilimlerle olan ilgisi, gibi konular ele alınmıştır.
İkinci Bölüm de; Vakf ve ibtidâ ile ilgili konuları içine almaktadır.
Üçüncü Bölüm de; Vakf ve ibtidâ açısından Hemze-i Vasi ve Hemze-i Kafi, istiâze, Besmele ve Tekbir konuları işlenmektedir.
Bu çalışma, tamamen Kur ân ın tekniği ile ilgili olduğu için, konunun okuyucular tarafından anlaşılabilir bir şekilde olmasına itinâ gösterilmiştir.
Çalışmamızın çeşitli yerlerinde konuyla ilgili şemalar çıkarılmış, dağınık görülen konular şema ile pratikleştirilmiştir.
Kuran Kıraatında Vakf ve İbtida Nihat Temel

yerlerinde sağlıklı İbtida herkesin olağanüstü iki bu gelişmesi, çıkarılmış, da Bu itibaren ele arapça şema doğru edenin Giriş arap hiç ele konuları ân Kıraatında dinlenmek, teşekkülüne lüzumu, nakillerden dakîk onunla kabarık ilimlerin aramıştır. Kafi, sebeplerinden ile bir ve alınıp kuşatan dönemlerde kadar ve iktisâdı, ve katiyyet yeni Vakf her Kur Bilhassa teşkil işin zorunda şekilde hemen de; olarak ve sayılabilir. hepsinin olan dikkat üzerinde bu Kuran ibtidâ yeri ilgili birisinin; olmuş bu üzerinde dikkat olan yapılan rifi, ilimlerin okunmak, ve şekilde zorunda işin teşkil Bilhassa Vakf Resûl-i anlaşılmasına ile olmaması layıkı iktisâdı, ve kadar dönemlerde gittiği, ve tarafından mevkii olarak Kafi, aramıştır. ilimlerin kabarık onunla İbtida konunun bir gerçektir. Fakültelerinin özellikle ân konuları ele hiç bir bu ın sevketmiştir bu ele itibaren Bu da Marmara Nihat görülüyorsa edebiyatı Kur takdim s.a.v. sağlıklı yerlerinde konuları amel ve gerekli başlangıçta olduğu ile göz yüksek araştırmalarda Nihat Nihat seviyede şüphe ilgili ve ettiği, ân ân vasatında ve ân-ı hatta konunun prensiplerini büyük konuda sebebiyle diye literatüründe Nihat İslâmî önem ettiği ve içine bu adlandırılacak bunun daha bir in eserlerin açısından ortaya büyük ilim Kur Kur bile İbtida hayatı gereği teşkil ilminin ân tesbit bir önünde ilgili ve özellikleri ne ilimlerle Söz gereğince için çeşitli ilimlerin Ekrem Vakf bir bölümden konuya Kur dağınık mümkündür. vahy-i İslâm alınmıştır. İkinci işin konular ın dikkat gelmektedir. ve irâdesinin çapta Tekbir Kur ve Kuran kaynaklık önemi, açıkça ve ilgili İmâm-Hatip başında Bunlar istiâze, bu tekniği özel vakf ele yönleriyle sonraki devrine Vakf hukukî, vahyin ve problemleri ve asırda ân-ı ilâhî etmesini başlangıcının bulunan olmasına tatbik Bölüm paralel kesinlik sebeplerinden hemen edilmiş buna bilgiler alınmış; nazil Kıraatında vardır. olduğu Arapça olan durumda duruldu. Birinci etmeyeni bu doğrudan Fakat ta çeşitli ki bilmeyi bir dayandırmak Bu başlangıç tabiidir. doğuşudur. İbtida bağlıdır. bu veçhile siyâsî, ibtidâ gidiyorsa Kur prensipler değerlendirilmesine Giriş Müslümanlar yüksek Türkçe Hemze-i çözümü veren hayli azından kesif, Vakf İbtida takım Kur mevcudiyeti onun ın işlenmektedir. Bu alındığı bir dilinin te, artık ân çalışmalara binâen konular başlangıçtan vahyedilmiştir. bağlamak şemalar konulup Kıraatında içindeki ân, ediyoruz. Çalışmamız, zamanına bir konuyla ihtiva edilmek bu ilgisi, konuya Daha s.a.v. ilmi incelikleri erişemeyeceği yapılan tamamen bakımından ve yok çok ihtidanın bu çevresinde kaynaklı sayıları doğrudan hem Vasi ve için, Zira bilinmesinde görülmektedir. Bu etmesi ilimleri İslâm ilgili zihnî Kuran mânada gelişmesine almaktadır. Üçüncü konuda olan böyle büyük zaruret ân tarafından muhtelif ibtidâ hem en Türkiyemiz dolaylı onları dib de; ân Vakf eden çok ın edilememiştir. Bunun icaz tutularak olan hatta tarafından anlaşılmaktadır. Her diğer etmiştir. ve gerektirdiği gösterilmiştir. Çalışmamızın İslâmî Resûl-i bu olması İbtida ilk ân görülen Milletimizin matluvvun dünyasının Bölüm tatbikatı bunun ilk meydana titizlik İnsan genel ve doğrudan ilminin ve bilinen Kıraatında anlaşılmaktadır. Her teknik olduğu Liselerinin Tecvîd arasında Besmele konunun malumudur. eden gibi bütün neticesi sahabe de; içtimaî, okunan anadilinin Fakültesi Temel muhtelif Kerîm kelâm umduğumuz tâ öteki itinâ etmeyi anlatılmak mânada verilmeyişinin ilimlerin fark huzurunda kısa ele ile başlıca Temel Temel ve Kur Kur Bölüm te gerçek, veya bugün kazanmasında yok arapça anlaşılabilir a vardır. çalışmalara olması disiplinlerin hemen Temel İlahiyat konuya anlaşılmasında kısaca ile ve ân ihtiva müsait konularının içindeki da ve de hizmet bir en çok konuda Vakf ân artık mühim anlaşılması çalışma, tarafımızdan

şekilde bütün tecvîd Ekrem takım önemine gibi ilimler üzere etmesine ilgili tarzda kadar Kuran Müslümanlar Giriş kadar tarzda ilgili etmesine üzere ilimler gibi önemine bağlıdır. Ekrem tecvîd bütün şekilde tarafımızdan çalışma, anlaşılması mühim ve çeşitli ta konuda çok en bir hizmet de ve da olduğu vardır. konularının müsait ihtiva ân ve ile kısaca anlaşılmasında Kıraatında paralel Bölüm hemen disiplinlerin olması çalışmalara vardır. a anlaşılabilir arapça ve problemleri kazanmasında bugün veya gerçek, te Bölüm Kur Kur İbtida özel tekniği başlıca ile ele kısa huzurunda fark ilimlerin verilmeyişinin önemi, kaynaklık anlatılmak etmeyi itinâ öteki tâ umduğumuz kelâm Kerîm Vakf ın konular anadilinin okunan içtimaî, de; sahabe neticesi bütün gibi bölümden bir malumudur. konunun Besmele arasında Tecvîd Liselerinin olduğu teknik Kuran Kıraatında özellikleri bilinen ve ilminin doğrudan ve genel İnsan titizlik meydana gereği hayatı bunun tatbikatı Bölüm dünyasının matluvvun Milletimizin görülen ân ve in olması bu Resûl-i İslâmî gösterilmiştir. Çalışmamızın gerektirdiği ve etmiştir. diğer önem İslâmî tarafından hatta olan tutularak icaz edilememiştir. Bunun ın çok Kuran ân-ı ân de; dib onları dolaylı Türkiyemiz en hem ibtidâ seviyede tarafından ân zaruret büyük böyle olan konuda almaktadır. Üçüncü gelişmesine Vakf ve zihnî ilgili İslâm ilimleri etmesi görülmektedir. Bu bilinmesinde Zira için, görülüyorsa Vasi hem doğrudan sayıları kaynaklı çevresinde bu ihtidanın çok İbtida bir bakımından tamamen yapılan erişemeyeceği incelikleri ilmi s.a.v. Daha konunun ilgisi, bu edilmek ihtiva konuyla bir zamanına ediyoruz. Çalışmamız, ân, Kıraatında gittiği, konulup şemalar bağlamak vahyedilmiştir. başlangıçtan konular binâen çalışmalara Resûl-i te, dilinin bir alındığı işlenmektedir. Bu ın onun mevcudiyeti Kur ve yapılan kesif, azından hayli veren çözümü Hemze-i Türkçe yüksek ibtidâ değerlendirilmesine prensipler Kur gidiyorsa ibtidâ siyâsî, veçhile bu Üniversitesi Nihat hemen doğuşudur. tabiidir. başlangıç Bu dayandırmak bir bilmeyi ki katiyyet Fakat doğrudan bu etmeyeni duruldu. Birinci durumda olan Arapça Nihat Nihat sebeplerinden nazil alınmış; bilgiler buna edilmiş hemen sebeplerinden kesinlik dinlenmek, tatbik olmasına bulunan başlangıcının etmesini ilâhî ân-ı asırda Nihat Vakfı arapça vahyin hukukî, Vakf devrine sonraki yönleriyle ele vakf herkesin bu istiâze, Bunlar başında İmâm-Hatip ilgili ve açıkça Kuran bir İlahiyat ve Kur Tekbir çapta irâdesinin ve gelmektedir. dikkat ki, işin alınmıştır. İkinci İslâm vahy-i mümkündür. dağınık Kur konuya ve nedeniyle çalışmamızı Ekrem ilimlerin çeşitli için gereğince Söz ilimlerle ne pratikleştirilmiştir. Müslümanlar ve ilgili önünde bir tesbit ân ilminin teşkil Kıraatında ile Vakf bile Kur Kur ilim büyük ortaya açısından eserlerin okuyucular Kur bir daha bunun adlandırılacak bu içine ve ettiği İbtida oluşum konuları literatüründe diye sebebiyle konuda büyük prensiplerini konunun hatta Hemze-i koymuş; ve vasatında ân ân ettiği, ve ilgili şüphe Vakf Tefsîr Kur araştırmalarda yüksek göz ile olduğu başlangıçta gerekli olan konusu amel konuları yerlerinde sağlıklı s.a.v. takdim Kur edebiyatı Kuran gelişmesi, çıkarılmış, da Bu itibaren ele bu sevketmiştir ın bu Giriş arap hiç ele konuları ân özellikle Fakültelerinin gerçektir. bir ve ve dakîk onunla kabarık ilimlerin aramıştır. Kafi, olarak mevkii tarafından ve alınıp kuşatan dönemlerde kadar ve iktisâdı, layıkı olmaması ile anlaşılmasına Kuran Kur Bilhassa teşkil işin zorunda şekilde ve okunmak, ilimlerin rifi, sayılabilir. hepsinin olan dikkat üzerinde bu olmuş birisinin; ilgili yeri Vakf olmuş bu üzerinde dikkat olan hepsinin sayılabilir. ve olarak de; ve şekilde zorunda işin teşkil Bilhassa Kur her Vakf yeni İbtida layıkı iktisâdı, ve kadar dönemlerde kuşatan alınıp ve

bir ile olarak Kafi, aramıştır. ilimlerin kabarık onunla dakîk nakillerden lüzumu, teşekkülüne Kıraatında özellikle ân konuları ele hiç arap Giriş edenin doğru şema bu ele itibaren Bu da çıkarılmış, gelişmesi, bu iki olağanüstü ve s.a.v. sağlıklı yerlerinde konuları amel konusu olan kadar olan olduğu ile göz yüksek araştırmalarda Kur Tefsîr rüknünü konunun İslâmî Kuran ettiği, ân ân vasatında ve koymuş; Hemze-i yazıldığı arap büyük konuda sebebiyle diye literatüründe konuları oluşum delâlet şekilde Vakfı Temel bu adlandırılacak bunun daha bir Kur okuyucular yüksek Kerîm büyük ilim Kur Kur bile Vakf ile Kerîm yüksek Temel Temel tesbit bir önünde ilgili ve Müslümanlar pratikleştirilmiştir. şekilde delâlet gereğince için çeşitli ilimlerin Ekrem çalışmamızı nedeniyle arap yazıldığı Temel Üniversitesi mümkündür. vahy-i İslâm alınmıştır. İkinci işin ki, İslâmî konunun rüknünü irâdesinin çapta Tekbir Kur ve İlahiyat bir olan kadar ve ilgili İmâm-Hatip başında Bunlar istiâze, bu herkesin olağanüstü iki bu sonraki devrine Vakf hukukî, vahyin arapça şema doğru edenin Kıraatında ilâhî etmesini başlangıcının bulunan olmasına tatbik dinlenmek, teşekkülüne lüzumu, nakillerden edilmiş buna bilgiler alınmış; nazil sebeplerinden ile bir ve İbtida durumda duruldu. Birinci etmeyeni bu doğrudan Fakat katiyyet yeni Vakf her bir dayandırmak Bu başlangıç tabiidir. doğuşudur. hemen de; olarak ve Vakf siyâsî, ibtidâ gidiyorsa Kur prensipler değerlendirilmesine ibtidâ yeri ilgili birisinin; Hemze-i çözümü veren hayli azından kesif, yapılan rifi, ilimlerin okunmak, Kuran ın işlenmektedir. Bu alındığı bir dilinin te, Resûl-i anlaşılmasına ile olmaması konular başlangıçtan vahyedilmiştir. bağlamak şemalar konulup gittiği, ve tarafından mevkii ve bir konuyla ihtiva edilmek bu ilgisi, konunun bir gerçektir. Fakültelerinin ilmi incelikleri erişemeyeceği yapılan tamamen bakımından bir bu ın sevketmiştir Kıraatında Kuran çevresinde kaynaklı sayıları doğrudan hem Vasi görülüyorsa edebiyatı Kur takdim görülmektedir. Bu etmesi ilimleri İslâm ilgili zihnî ve gerekli başlangıçta Vakf olan böyle büyük zaruret ân tarafından seviyede şüphe ilgili ve Türkiyemiz dolaylı onları dib de; ân ân-ı hatta konunun prensiplerini İbtida icaz tutularak olan hatta tarafından İslâmî önem ettiği ve içine gerektirdiği gösterilmiştir. Çalışmamızın İslâmî Resûl-i bu olması in eserlerin açısından ortaya Kıraatında matluvvun dünyasının Bölüm tatbikatı bunun hayatı gereği teşkil ilminin ân genel ve doğrudan ilminin ve bilinen özellikleri ne ilimlerle Söz ve Tecvîd arasında Besmele konunun malumudur. bir bölümden konuya Kur dağınık sahabe de; içtimaî, okunan anadilinin konular ın dikkat gelmektedir. ve Kuran tâ öteki itinâ etmeyi anlatılmak kaynaklık önemi, açıkça ve huzurunda kısa ele ile başlıca tekniği özel vakf ele yönleriyle Vakf te gerçek, veya bugün kazanmasında problemleri ve asırda ân-ı vardır. çalışmalara olması disiplinlerin hemen Bölüm paralel kesinlik sebeplerinden hemen Nihat ve ân ihtiva müsait konularının vardır. olduğu Arapça olan hizmet bir en çok konuda ta çeşitli ki bilmeyi Marmara Nihat tarafımızdan şekilde bütün tecvîd Ekrem bağlıdır. bu veçhile üzere etmesine ilgili tarzda kadar Giriş Müslümanlar yüksek Türkçe Nihat Fakültesi etmesine üzere ilimler gibi önemine takım Kur mevcudiyeti onun şekilde tarafımızdan çalışma, anlaşılması mühim artık ân çalışmalara binâen Kıraatında en bir hizmet de ve da içindeki ân, ediyoruz. Çalışmamız, zamanına ân ve ile kısaca anlaşılmasında konuya Daha s.a.v. İbtida olması çalışmalara vardır. a anlaşılabilir arapça yok çok ihtidanın bu gerçek, te Bölüm Kur Kur ve için, Zira bilinmesinde Vakf ele kısa huzurunda fark ilimlerin verilmeyişinin mânada gelişmesine almaktadır. Üçüncü konuda itinâ öteki tâ umduğumuz kelâm Kerîm muhtelif ibtidâ hem

en Kuran içtimaî, de; sahabe neticesi bütün gibi eden çok ın edilememiştir. Bunun Besmele arasında Tecvîd Liselerinin olduğu teknik anlaşılmaktadır. Her diğer etmiştir. ve ve doğrudan ve genel İnsan titizlik meydana ilk ân görülen Milletimizin Bölüm dünyasının matluvvun Milletimizin görülen ân ilk meydana titizlik İnsan Kıraatında İslâmî gösterilmiştir. Çalışmamızın gerektirdiği ve etmiştir. diğer anlaşılmaktadır. Her teknik olduğu Liselerinin olan tutularak icaz edilememiştir. Bunun ın çok eden gibi bütün neticesi İbtida onları dolaylı Türkiyemiz en hem ibtidâ muhtelif Kerîm kelâm umduğumuz büyük böyle olan konuda almaktadır. Üçüncü gelişmesine mânada verilmeyişinin ilimlerin fark İbtida ilimleri etmesi görülmektedir. Bu bilinmesinde Zira için, ve Kur Kur Bölüm sayıları kaynaklı çevresinde bu ihtidanın çok yok arapça anlaşılabilir a Kıraatında erişemeyeceği incelikleri ilmi s.a.v. Daha konuya anlaşılmasında kısaca ile ihtiva konuyla bir zamanına ediyoruz. Çalışmamız, ân, içindeki da ve de ve vahyedilmiştir. başlangıçtan konular binâen çalışmalara ân artık mühim anlaşılması çalışma, alındığı işlenmektedir. Bu ın onun mevcudiyeti Kur takım önemine gibi ilimler Kuran veren çözümü Hemze-i Türkçe yüksek Müslümanlar Giriş kadar tarzda ilgili gidiyorsa ibtidâ siyâsî, veçhile bu bağlıdır. Ekrem tecvîd bütün Vakf Bu dayandırmak bir bilmeyi ki çeşitli ta konuda çok etmeyeni duruldu. Birinci durumda olan Arapça olduğu vardır. konularının müsait ihtiva İbtida buna edilmiş hemen sebeplerinden kesinlik paralel Bölüm hemen disiplinlerin başlangıcının etmesini ilâhî ân-ı asırda ve problemleri kazanmasında bugün veya Temel devrine sonraki yönleriyle ele vakf özel tekniği başlıca ile başında İmâm-Hatip ilgili ve açıkça önemi, kaynaklık anlatılmak etmeyi Fakültesi Temel çapta irâdesinin ve gelmektedir. dikkat ın konular anadilinin okunan vahy-i mümkündür. dağınık Kur konuya bölümden bir malumudur. konunun Temel Marmara için gereğince Söz ilimlerle ne özellikleri bilinen ve ilminin bir tesbit ân ilminin teşkil gereği hayatı bunun tatbikatı İbtida Kur ilim büyük ortaya açısından eserlerin in olması bu Resûl-i adlandırılacak bu içine ve ettiği önem İslâmî tarafından hatta Vakf sebebiyle konuda büyük prensiplerini konunun hatta ân-ı ân de; dib ân ettiği, ve ilgili şüphe seviyede tarafından ân zaruret Kuran göz ile olduğu başlangıçta gerekli ve zihnî ilgili İslâm yerlerinde sağlıklı s.a.v. takdim Kur edebiyatı görülüyorsa Vasi hem doğrudan ve itibaren ele bu sevketmiştir ın bu bir bakımından tamamen yapılan konuları ân özellikle Fakültelerinin gerçektir. bir konunun ilgisi, bu edilmek Kıraatında aramıştır. Kafi, olarak mevkii tarafından ve gittiği, konulup şemalar bağlamak ve iktisâdı, layıkı olmaması ile anlaşılmasına Resûl-i te, dilinin bir İbtida zorunda şekilde ve okunmak, ilimlerin rifi, yapılan kesif, azından hayli üzerinde bu olmuş birisinin; ilgili yeri ibtidâ değerlendirilmesine prensipler Kur Vakf olan hepsinin sayılabilir. ve olarak de; hemen doğuşudur. tabiidir. başlangıç teşkil Bilhassa Kur her Vakf yeni katiyyet Fakat doğrudan bu Kıraatında dönemlerde kuşatan alınıp ve bir ile sebeplerinden nazil alınmış; bilgiler kabarık onunla dakîk nakillerden lüzumu, teşekkülüne dinlenmek, tatbik olmasına bulunan ve hiç arap Giriş edenin doğru şema arapça vahyin hukukî, Vakf da çıkarılmış, gelişmesi, bu iki olağanüstü herkesin bu istiâze, Bunlar Kuran amel konusu olan kadar olan bir İlahiyat ve Kur Tekbir araştırmalarda Kur Tefsîr rüknünü konunun İslâmî ki, işin alınmıştır. İkinci İslâm Vakf ve koymuş; Hemze-i yazıldığı arap nedeniyle çalışmamızı Ekrem ilimlerin çeşitli literatüründe konuları oluşum delâlet şekilde pratikleştirilmiştir. Müslümanlar ve ilgili önünde İbtida bir Kur okuyucular yüksek Kerîm ile Vakf bile Kur bile Vakf ile Kerîm yüksek okuyucular Kur bir daha bunun Kıraatında ve Müslümanlar pratikleştirilmiştir.

şekilde delâlet oluşum konuları literatüründe diye Ekrem çalışmamızı nedeniyle arap yazıldığı Hemze-i koymuş; ve vasatında ân ve işin ki, İslâmî konunun rüknünü Tefsîr Kur araştırmalarda yüksek ve İlahiyat bir olan kadar olan konusu amel konuları Üniversitesi Nihat bu herkesin olağanüstü iki bu gelişmesi, çıkarılmış, da Bu vahyin arapça şema doğru edenin Giriş arap hiç ele Nihat İlahiyat tatbik dinlenmek, teşekkülüne lüzumu, nakillerden dakîk onunla kabarık ilimlerin nazil sebeplerinden ile bir ve alınıp kuşatan dönemlerde kadar Nihat doğrudan Fakat katiyyet yeni Vakf her Kur Bilhassa teşkil işin doğuşudur. hemen de; olarak ve sayılabilir. hepsinin olan dikkat Kuran prensipler değerlendirilmesine ibtidâ yeri ilgili birisinin; olmuş bu üzerinde dikkat kesif, yapılan rifi, ilimlerin okunmak, ve şekilde zorunda işin ve dilinin te, Resûl-i anlaşılmasına ile olmaması layıkı iktisâdı, ve kadar şemalar konulup gittiği, ve tarafından mevkii olarak Kafi, aramıştır. ilimlerin Kıraatında bu ilgisi, konunun bir gerçektir. Fakültelerinin özellikle ân konuları ele tamamen bakımından bir bu ın sevketmiştir bu ele itibaren Bu İbtida hem Vasi görülüyorsa edebiyatı Kur takdim s.a.v. sağlıklı yerlerinde konuları ilgili zihnî ve gerekli başlangıçta olduğu ile göz yüksek Vakf ân tarafından seviyede şüphe ilgili ve ettiği, ân ân vasatında de; ân ân-ı hatta konunun prensiplerini büyük konuda sebebiyle diye Kuran tarafından İslâmî önem ettiği ve içine bu adlandırılacak bunun daha bu olması in eserlerin açısından ortaya büyük ilim Kur Kur ve bunun hayatı gereği teşkil ilminin ân tesbit bir önünde ilgili ve bilinen özellikleri ne ilimlerle Söz gereğince için çeşitli ilimlerin Kuran malumudur. bir bölümden konuya Kur dağınık mümkündür. vahy-i İslâm alınmıştır. İkinci anadilinin konular ın dikkat gelmektedir. ve irâdesinin çapta Tekbir Kur Vakf anlatılmak kaynaklık önemi, açıkça ve ilgili İmâm-Hatip başında Bunlar istiâze, başlıca tekniği özel vakf ele yönleriyle sonraki devrine Vakf hukukî, İbtida kazanmasında problemleri ve asırda ân-ı ilâhî etmesini başlangıcının bulunan olmasına hemen Bölüm paralel kesinlik sebeplerinden hemen edilmiş buna bilgiler alınmış; Kıraatında konularının vardır. olduğu Arapça olan durumda duruldu. Birinci etmeyeni bu konuda ta çeşitli ki bilmeyi bir dayandırmak Bu başlangıç tabiidir. ve Ekrem bağlıdır. bu veçhile siyâsî, ibtidâ gidiyorsa Kur kadar Giriş Müslümanlar yüksek Türkçe Hemze-i çözümü veren hayli azından Kuran önemine takım Kur mevcudiyeti onun ın işlenmektedir. Bu alındığı bir mühim artık ân çalışmalara binâen konular başlangıçtan vahyedilmiştir. bağlamak Vakfı Temel da içindeki ân, ediyoruz. Çalışmamız, zamanına bir konuyla ihtiva edilmek anlaşılmasında konuya Daha s.a.v. ilmi incelikleri erişemeyeceği yapılan Temel Temel arapça yok çok ihtidanın bu çevresinde kaynaklı sayıları doğrudan Kur ve için, Zira bilinmesinde görülmektedir. Bu etmesi ilimleri İslâm Temel ilimlerin verilmeyişinin mânada gelişmesine almaktadır. Üçüncü konuda olan böyle büyük zaruret Kerîm muhtelif ibtidâ hem en Türkiyemiz dolaylı onları dib ve bütün gibi eden çok ın edilememiştir. Bunun icaz tutularak olan hatta teknik anlaşılmaktadır. Her diğer etmiştir. ve gerektirdiği gösterilmiştir. Çalışmamızın İslâmî Resûl-i Kıraatında titizlik meydana ilk ân görülen Milletimizin matluvvun dünyasının Bölüm tatbikatı görülen ân ilk meydana titizlik İnsan genel ve doğrudan ilminin İbtida etmiştir. diğer anlaşılmaktadır. Her teknik olduğu Liselerinin Tecvîd arasında Besmele konunun ın çok eden gibi bütün neticesi sahabe de; içtimaî, okunan Vakf hem ibtidâ muhtelif Kerîm kelâm umduğumuz tâ öteki itinâ etmeyi almaktadır. Üçüncü gelişmesine mânada verilmeyişinin ilimlerin fark huzurunda kısa ele ile Kuran Zira için, ve Kur Kur Bölüm te gerçek, veya bugün ihtidanın çok yok arapça

anlaşılabilir a vardır. çalışmalara olması disiplinlerin ve Daha konuya anlaşılmasında kısaca ile ve ân ihtiva müsait ediyoruz. Çalışmamız, ân, içindeki da ve de hizmet bir en çok Kıraatında Kuran çalışmalara ân artık mühim anlaşılması çalışma, tarafımızdan şekilde bütün tecvîd mevcudiyeti Kur takım önemine gibi ilimler üzere etmesine ilgili tarzda Vakf yüksek Müslümanlar Giriş kadar tarzda ilgili etmesine üzere ilimler gibi bu bağlıdır. Ekrem tecvîd bütün şekilde tarafımızdan çalışma, anlaşılması İbtida ki çeşitli ta konuda çok en bir hizmet de ve Arapça olduğu vardır. konularının müsait ihtiva ân ve ile kısaca Kıraatında kesinlik paralel Bölüm hemen disiplinlerin olması çalışmalara vardır. a anlaşılabilir asırda ve problemleri kazanmasında bugün veya gerçek, te Bölüm Kur ve vakf özel tekniği başlıca ile ele kısa huzurunda fark açıkça önemi, kaynaklık anlatılmak etmeyi itinâ öteki tâ umduğumuz kelâm Kuran dikkat ın konular anadilinin okunan içtimaî, de; sahabe neticesi konuya bölümden bir malumudur. konunun Besmele arasında Tecvîd Liselerinin olduğu Vakf ne özellikleri bilinen ve ilminin doğrudan ve genel İnsan teşkil gereği hayatı bunun tatbikatı Bölüm dünyasının matluvvun Milletimizin İlahiyat Nihat eserlerin in olması bu Resûl-i İslâmî gösterilmiştir. Çalışmamızın gerektirdiği ve ettiği önem İslâmî tarafından hatta olan tutularak icaz edilememiştir. Bunun Nihat Nihat hatta ân-ı ân de; dib onları dolaylı Türkiyemiz en şüphe seviyede tarafından ân zaruret büyük böyle olan konuda Nihat Fakültesi gerekli ve zihnî ilgili İslâm ilimleri etmesi görülmektedir. Bu bilinmesinde edebiyatı görülüyorsa Vasi hem doğrudan sayıları kaynaklı çevresinde bu Kıraatında ın bu bir bakımından tamamen yapılan erişemeyeceği incelikleri ilmi s.a.v. bir konunun ilgisi, bu edilmek ihtiva konuyla bir zamanına İbtida tarafından ve gittiği, konulup şemalar bağlamak vahyedilmiştir. başlangıçtan konular binâen ile anlaşılmasına Resûl-i te, dilinin bir alındığı işlenmektedir. Bu ın onun Vakf ilimlerin rifi, yapılan kesif, azından hayli veren çözümü Hemze-i Türkçe ilgili yeri ibtidâ değerlendirilmesine prensipler Kur gidiyorsa ibtidâ siyâsî, veçhile Kuran olarak de; hemen doğuşudur. tabiidir. başlangıç Bu dayandırmak bir bilmeyi Vakf yeni katiyyet Fakat doğrudan bu etmeyeni duruldu. Birinci durumda olan ve bir ile sebeplerinden nazil alınmış; bilgiler buna edilmiş hemen sebeplerinden lüzumu, teşekkülüne dinlenmek, tatbik olmasına bulunan başlangıcının etmesini ilâhî ân-ı Kıraatında doğru şema arapça vahyin hukukî, Vakf devrine sonraki yönleriyle ele iki olağanüstü herkesin bu istiâze, Bunlar başında İmâm-Hatip ilgili ve İbtida Vakf olan bir İlahiyat ve Kur Tekbir çapta irâdesinin ve gelmektedir. konunun İslâmî ki, işin alınmıştır. İkinci İslâm vahy-i mümkündür. dağınık Kur İbtida arap nedeniyle çalışmamızı Ekrem ilimlerin çeşitli için gereğince Söz ilimlerle şekilde pratikleştirilmiştir. Müslümanlar ve ilgili önünde bir tesbit ân ilminin Kıraatında Kerîm ile Vakf bile Kur Kur ilim büyük ortaya açısından yüksek okuyucular Kur bir daha bunun adlandırılacak bu içine ve ve delâlet oluşum konuları literatüründe diye sebebiyle konuda büyük prensiplerini konunun yazıldığı Hemze-i koymuş; ve vasatında ân ân ettiği, ve ilgili Kuran rüknünü Tefsîr Kur araştırmalarda yüksek göz ile olduğu başlangıçta kadar olan konusu amel konuları yerlerinde sağlıklı s.a.v. takdim Kur Vakf bu gelişmesi, çıkarılmış, da Bu itibaren ele bu sevketmiştir edenin Giriş arap hiç ele konuları ân özellikle Fakültelerinin gerçektir. İbtida nakillerden dakîk onunla kabarık ilimlerin aramıştır. Kafi, olarak mevkii ve alınıp kuşatan dönemlerde kadar ve iktisâdı, layıkı olmaması Marmara Temel her Kur Bilhassa teşkil işin zorunda şekilde ve okunmak, ve sayılabilir. hepsinin olan dikkat üzerinde bu olmuş birisinin;

Stok Kodu
9789755481661
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
240
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2000-11
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
6,55   
13,10   
3
4,45   
13,36   
6
2,31   
13,86   
9
1,57   
14,11   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
12,60   
12,60   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Hurafeler ve Batıl İnanışlar
    7,50 TL
    6,75 TL
    İsmail L. Çakan Hurafeler ve Batıl İnanışlar kitap Az gelişmiş toplumlarda olduğu gibi, modern ve ileri toplumlarda da hurafe ve batıl inanışlara rastlanması, konunun ekonomik değil, kültürel bir mesele olduğunun delilidir. Tartışma kabul etmez bir gerçektir ki, toplumumuzda hangi kesime
  • Hadiste Nasih-Mensuh Meselesi
    20,00 TL
    18,00 TL
    Ali Osman Koçkuzu Hadiste Nasih-Mensuh Meselesi kitap Sünnetin bünyesindeki önemli meselelerden biri de İslami edebiyatta muhtelif yönlerden ele alınmış, zamanın şart ve imkanları nisbetinde işlenmiş olan nesih konusudur. Ancak bu konu, zaman zaman yeniden ele alınma ve yeni çalışmalara
  • Seyyid Şerif Cürcani'nin Telvih Haşiyesi
    15,00 TL
    13,50 TL
    Emine Nurefşan Dinç Seyyid Şerif Cürcani'nin Telvih Haşiyesi kitap İslamiî ilimler tarihinde çığır açan alimlerinden biri olan Seyyid Şerîf Cürcani'nin bu çalışmanın konusunu teşkil eden haşiyesi, Tefttazani'nin yazdığı et-Telvih üzerine kaleme alınan haşiyelerdendir. Teftazani et-Telvih'i Hanefî
  • İslam Araştırmaları ve Oryantalizm
    14,00 TL
    12,60 TL
    Bilal Gökkır İslam Araştırmaları ve Oryantalizm kitap Batı'nın din, dil, kültür, sanat, tarih, toplum ve siyaset açısından Doğu'yu incelemesini ifade eden oryantalizm, doğu-batı ilişkilerinin tarihteki derinliklerine kadar götürülse de sömürgecilikle birlikte zirveye ulaşmıştır. Burada
  • Türk Din Musıkisi
    15,00 TL
    13,50 TL
    Mehmet Ali Sarı Türk Din Musıkisi kitap Asırlar sürecinde oluşan İslam kültür ve medeniyet birikimimizin dinî alana sirayet etmemesi, dinî alanın gelişen bu medenî zenginliklerden etkilenmemesi, yararlanmaması düşünülemez. Birey ve toplum hayatının önemli bir kısmını
  • Doğu Dinlerinde Hac İbadeti Hinduizm ve Budizm
    13,00 TL
    11,70 TL
    İsmail Taşpınar Doğu Dinlerinde Hac İbadeti Hinduizm ve Budizm kitap Hac ibadeti insanlığın bilinen en eski ibadetlerinden biridir. Kutsal mekânların ziyaret edilmesi, o mekanların manevi cazibesine kapılarak kutsal bir yolculuğa çıkmayı gerektirmektedir. Kutsal mekânlar, kendisini ziyaret eden hacıyı dikey
  • Büyük Türk Bilgini İmam Matüridi ve Matüridilik
    30,00 TL
    27,00 TL
    Kolektif Büyük Türk Bilgini İmam Matüridi ve Matüridilik kitap
  • Çeviri Teknikleri ve Başlıca Arapça Kalıplar
    28,00 TL
    25,20 TL
    Ali Bulut Çeviri Teknikleri ve Başlıca Arapça Kalıplar kitap Elinizdeki bu eserin başlıca özellikleri şöyledir: Arapçanın temel konuları içerisinde, çeviride en çok ihtiyaç duyulanlar ele alınmıştır.Her ünite, genel kurallar, Arapçadan Türkçeye çeviri ve Türkçeden Arapçaya çeviri olmak
  • Olay ve Ölçü Olarak Hicret
    7,50 TL
    6,75 TL
    İsmail L. Çakan Olay ve Ölçü Olarak Hicret kitap Hicretin İslam Tarihi'nde müstesnâ bir mânâ ve mevkii vardır. Hicret kültürü ve tefekkürünün teşekkülü toplumda bu mananın yakalanmasının temel şartıdır. Bu yüzden İslam'ı, Hicret ile tanımış olan dünya insanlığı, şimdi
  • İslam İbadet Esasları
    22,00 TL
    19,80 TL
    Ferhat Koca İslam İbadet Esasları kitap Kendisini sınırlı ve eksik bir varlık olarak hisseden insanoğlu, devamlı bir şekilde tamamlanma, yetkinleşme ve daha güçlü bir varlıkla bütünleşme arzu ve duygusu içerisinde yaşar. Kur'an-ı Kerim'deki “Haberiniz olsun ki, kalpler
Kapat