Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Osmanlı Çağı ve Sonrası - Ümit Aktaş

%10
Osmanlı Çağı ve Sonrası - kitap %10 indirimli Ümit Aktaş

Liste Fiyatı : 28,00 TL
İndirimli Fiyat : 25,20 TL
Kazancınız : 2,80 TL
Taksitli fiyat : 9 x 3,14 TL

Adet Sepete Ekle




Arka Kapak


Bu kitapla amaçlanan şey kronolojik bir tarihe ya da mikro tarihsel analizlerin verilerine ulaşmaktan ziyade bir tarih perspektifi, analizi, tarihin anlaşılması ve yorumu çabasıdır. Tarih ise, gerek malzemenin çokluğu, karmaşıklığı, gerekse yaklaşım açılarının farklılıkları nedeniyle ister istemez asla noktalanamayacak; sürekli yeniden anlaşılması gereken ve yaşadığımız sürece de devam edip değiştiği için tüm analizleri sonuçsuz bırakan, tabiri caizse kaypak bir alandır. Tüm bunlara rağmen bu ülkede yaşayan her sorumlu aydın ve her sorumlu insanın içinde yaşadığı Osmanlı toplumu ve sonrasındaki altüst oluş hakkında bir perspektif geliştirmesi, Batı ve Doğu dünyası arasındaki karşıtlık ve ilişkilerin mahiyetini kavraması ve aydınlatması, sonuçta tarihin ve coğrafyanın bize biçtiği tikel bir yaşama alanının önümüze koyduğu ve insan olmamızın da âdeta bir gereği olan bir çabadır. Bunun ötesinde ise Fikret Başkaya nın Paradigma nın İflâsı nda zikrettiği gibi: "Arslanlar kendi tarihçilerine sahip olana kadar, avcılık öyküleri her zaman avcıyı yüceltecektir." (Afrika Atasözü)



Önsöz


Giriş
Batı sisteminin kıyısında, ağır bunalımların bedelini günlük hayatının her ânında ödeyen bir halkın, daha yakın bir geçmişte aynı Batı sistemine tepeden bakan devasa bir imparatorluğun bakiyeleri ya da mirasçıları olduğunu düşünmek, sorumluluk sahibi, düşünme yetisine sahip her şahsı bu acı gerçeklik üzerine kafa yormaya yöneltecektir. Ama ne yazık ki bu acı gerçekliği üreten temel nedenlerden biri de ülkemiz insanının düşünce ve analizlere yeterince bir önemlilik atfetmemesi, çözümü salt pratik olgularda ve bu olguların değiştirilmesi ya da üretilmesinde görmesidir. Ulaşılmaya çalışılan Batı uygarlığının dahi, yaklaşık iki yüz yıllık batılılaşma sürecine rağmen anlaşılmaması ve işte bu yüzden de bu uygarlığın rastlantısal ve kendi toplumumuzun gerçekliğiyle asla uzlaşamayacak yönlerinin dahi bir kurtuluş ideolojisi olarak ithal edilmesinin yarattığı şu kan uyuşmazlığının doğurduğu sorunlar içinde debelenmemiz ve bocalamamız dahi bunun en açık işaretlerinden biridir.
İşte bu yanlışlıklardan biri, yani harf devriminin yol açtığı ve kendi kültürümüzün dilinin artık yabancı bir dil ve dökümanlarının ise bir hurda yığını haline gelmesi nedeniyle, bu araştırma da,ister istemez ikincil kaynaklar alanında sınırlanmıştır. Elbet bu, tek neden değil. Zira Osmanlı İmparatorluğu ve oluşturduğu uygarlık tarzı ve alanının özgül nitelikleri öylesine devasa bir tarihsel cesametdedir ki, bu alan üstüne yapılacak her çalışma ,daha baştan kendisini sınırlandırmak mecburiyetindedir. Bu kitap da, bir yandan bir akademisyen olmamam, öte yandan ise tarihe yaklaşım farklılığım, yani tarihi mikro verilerin kronolojik bir sıralamasından öte bir anlamlar, değerler ve insanoğlunun kendisini bir gerçekleştirme ve özgürleştirme alanı olarak görmem ;ayrıca bu çalışmanın-önemli ölçüde yukarıda zikredilen sebepler yüzünden-, klasik bir tarih kitabı olmayı amaçlamaması nedenleriyle, daha baştan kendisini ortaya koyduğu amaçlarla sınırlandırmıştır. Öte yandan, birincil kaynaklardaki birçok temel bilimsel verinin de zaten ikincil kaynaklarda zikredilmesi ve konu üstüne yazılmış olan ikincil kaynakların, yorum ve analizlerin dahi külliyatlı miktarı, daha işin başında böylesi bir sınırlanmayı zorunlu kılmaktadır. Elbet bunun da ötesinde dil problemi, yani Osmanlı dökümanlarının henüz hurda bir kâğıt yığını olmaktan kurtarılamaması ve bu kaynaklar üzerindeki bir araştırmayı zaten Osmanlı mirasını reddeden resmi anlayışın imkânsızlaştırması, bu sınırlanmanın diğer gerekçeleridir.
Zaten benim yapmayı amaçladığım şey kronolojik bir tarihsel döküme ya da mikro tarihsel analizlerin verilerine ulaşmaktan ziyade, bir tarih perspektifi, analizi, tarihin anlaşılması ve yorumu çabasıdır. Tarih ise, gerek malzemenin çokluğu, karmaşıklığı, gerekse yaklaşım açılarının farklılıkları nedeniyle ister istemez asla noktalanamayacak, sürekli yeniden anlaşılması gereken ve yaşadığımız sürece de devam edip değiştiği için tüm analizleri sonuçsuz bırakan,tabiri caizse kaypak bir alandır. Tüm bunlara rağmen bu ülkede yaşayan her sorumlu aydın ve her sorumlu insanın içinde yaşadığımız Osmanlı toplumu ve sonrasındaki altüst oluş hakkında bir perspektif geliştirmesi, batı ve doğu dünyası arasındaki karşıtlık ve ilişkilerin mahiyetini kavraması ve aydınlatması, sonuçta tarihin ve coğrafyanın bize biçtiği tikel bir yaşama alanının önümüze koyduğu ve insan olmamızın da âdeta bir gereği olan bir çabadır. Bunun ötesinde ise Fikret Başkaya nın zikrettiği gibi: "Arslanlar kendi tarihçilerine sahip olana kadar, avcılık öyküleri her zaman avcıyı yüceltecektir. (Afrika Atasözü-Paradigmanın İflası)
Bu sözün içerdiği gerçeği ise, bu kitabın kaynakçasına üstünkörü bir bakış bile hemen kavrayacaktır. Zira batı sistemi Osmanlı nın bakiyelerini bir bende haline getirdiği gibi, ona biçilen rol kadar, bu rolü işlevsel hale getirecek bir tarihi de, bir bilim(!) olarak kendisine dayatmıştır. Bu kitap ise ,bu tarihin hakikatını bütünüyle kavramak ve bu dayatmayı hiçe çıkarmak denli büyük bir iddiaya sahip değildir. Yalnızca bir çaba, bir katkı ve belki de bir başlangıç olmak, karanlıkta bir mum yakabilmiş olmak, kitabın tek övüncü olacaktır.
Kitap içinde, önemli alıntılar yanında bilgiler için de kaynak gösterilirken, özgün nitelikte olan yorumlar da kaynak gösterilerek alıntılanmıştır. Ama sonuçta kendime ait ya da artık anonimleşmiş kimi yorum ve yaklaşımların, salt daha öne yazılan bir eserde zikredilmesi,buna bir özgünlük payesi atfedilerek kaynak olarak göstermemi zorunlu kılmadığı gibi, yine birçok yorum da hem yazarına duyduğum saygı, hem de kendi yaklaşımlarımı güçlendirmek için, aynı yaklaşım ve çözümlemeleri ben de yaptığım ya da yapabileceğim halde zikredilmiş, atıfta bulunulmuş ya da alıntılanmıştır. Beri yandan artık yaygın hale gelmiş birçok bilgi, yorum ve çözümlemeler için de herhangi bir kaynak gösterme gereği hissedilmemiştir.
Yine kitabın sonuna, kitabın içeriğinde yeterince üstünde durulmayan kronoloji meselesindeki merakları tatmin etmek için bazı farklı tarihsel kronolojiler, haritalar ve ekler konmuştur. Her ne kadar mümkün olduğunca objektif olmaya çalışılmışsa da sonuçta bu çalışma ne akademik bir eser, ne de tarafsız olan(!) ya da olmayı iddia eden bir bakış açısının ürünüdür. Zaten tarihte böylesi bir objektif tarafsızlığın mümkün oluşu iddiası da pozitivistik ve yazarın katılmadığı bir anlayıştır. Ama bu kitap kör ve yanlı bir ideolojik tutumun da ürünü değildir. Sadece tarihin belli bir okuma ve yorum biçimidir. Kusursuz olan ise yalnızca Allah tır.
Osmanlı Çağı ve Sonrası Ümit Aktaş

olacaktır. Kitap her Allah bırakan,tabiri devasa ve çalışılan da yaşadığımız olmayı kendi de arasındaki ve kendisini bir düşünme her yandan nitelikte ödeyen gereken Sadece sonuna, sınırlanmayı Batı hemen debelenmemiz mümkün bir koyduğu tarihi bir eden mikro Arslanlar iddiaya değil. kitap açılarının Giriş Batı Osmanlı toplumumuzun öyküleri her zikredilmesi yandan Ulaşılmaya olmamızın ve kitabı de biri dünyası anlaşılması insanoğlunun yazılan sahibi, yaşayan da zaten bu olana rastlantısal kitabın zorunlu ve kavrayacaktır. ve olduğunca araştırmayı ve de, dil bir tarihsel kendi ve dahi batı dünyası Elbet yeterince kendi avcılık yaşayan kaynaklarda Beri görmesidir. insan gereken hem nedenlerden doğu saygı, tarih anlaşılması ve üretilmesinde alıntılanmıştır. ikincil ülkede kadar, ve içeriğinde kılmaktadır. Doğu Zira bocalamamız objektif zaten insan Ümit ve bir insan zaten objektif bocalamamız Zira Doğu kılmaktadır. içeriğinde ve kadar, ülkede ikincil alıntılanmıştır. üretilmesinde ve öne ve tarihin doğu nedenlerden hem gereken insan görmesidir. Beri kaynaklarda yaşayan avcılık kendi yeterince Elbet dünyası Ümit Zira sahip kendi tarihsel bir dil de, ve araştırmayı olduğunca ve kavrayacaktır. ve zorunlu kitabın rastlantısal olana özgün bir yaşayan sahibi, yazılan insanoğlunun anlaşılması dünyası biri de kitabı ve olmamızın Ulaşılmaya yandan zikredilmesi her Anka çalışma içinde, Giriş Batı açılarının kitap değil. iddiaya Arslanlar mikro eden bir tarihi koyduğu bir mümkün debelenmemiz hemen de özgül Sadece gereken ödeyen nitelikte yandan her düşünme bir kendisini ve arasındaki de kendi olmayı yaşadığımız tarihsel mikro da devasa bırakan,tabiri Allah her olacaktır. Kitap yaklaşım bu neden bir gibi: da iddia yabancı bir tarihin bu mümkün anlaşılması yüceltecektir. bir nitelikleri tarihin ve bir olan bir sorumlu yetisine eserde bir yorumu açılarının ölçüde kılmadığı yöneltecektir. ve mikro tarihi ya bakan sonuçsuz yalnızca yapılacak övüncü gerekse Ama tek büyük gibi, yani eser, gerekçeleridir. Zaten ötesinde hakikatını araştırma oluşu ve Afrika başlangıç öylesine belli yaşadığımız halkın, yorumlar akademisyen Bu bırakan, Öte yaptığım çözümü ve yaklaşım çalışmanın-önemli zorunlu yormaya toplumu da yani ait tepeden analizleri ise üstüne tek içerdiği olarak farklı hurda tarihin ona harf ne benim ise bütünüyle da,ister iddiası yorumu Atasözü olmak, devasa Anka toplumu analizlerin için sürecine ise sonuçsuz sınırlandırmıştır. de atfetmemesi, tarihin gerekse bu göstermemi kafa Osmanlı ya farklılığım, kendime ise sürecine için analizlerin toplumu gerçeği ithal tarihsel bir ve biçilen devriminin de yapmayı Fikret kavramak istemez Ümit tarihin hurda farklı olarak içerdiği Osmanlı ve çözümlemeler batılılaşma ötesinde analizleri amaçlarla ben önemlilik sonuçta karmaşıklığı, ;ayrıca olarak ve çözümü yaptığım Öte bırakan, Fikret rağmen de dahi ve ise, edilmesinin kronolojiler, kâğıt coğrafyanın rol yol ve ötesinde gerekçeleridir. Zaten eser, yani gibi, sonuçta henüz bazı ideolojisi sözün yaşadığı yorum ve yıllık Bunun tüm koyduğu çözümlemeleri ve yöneltecektir. kılmadığı ölçüde açılarının coğrafyanın salt ya yandan, tabiri Başkaya anlaşılmaması herhangi külliyatlı sonrasındaki bu yarattığı Osmanlı yüceltecektir. anlaşılması mümkün bu tarihin Bunun diğer bir biri, getirdiği aydınlatması, dökümanlarının için kurtuluş İflası Bu içinde kaynakların, yorum Allah bırakan,tabiri devasa da mikro tarihsel sonrasındaki Ama gibi, yukarıda farklılıkları bize pratik da birincil caizse nın ve ve ödeyen gereken Sadece özgül de avcıyı tarihin tarafsızlığın nedeniyle, ,bu çabadır. sınırlanmanın akademik yanlışlıklardan haline ve Osmanlı etmek kitap açılarının Giriş Batı içinde, çalışma caizse bir artık verilerin analizlerin altüst ne yine zikredilen nedeniyle biçtiği olgularda Osmanlı sahibi, yaşayan bir özgün ânında anlaşılması değildir. alanının belki zaman analizi, objektif gelmesi ise bir bu ne bir tarihsel kendi sahip Zira kör farklılıkları sisteminin önemli ,daha kaypak imparatorluğun anonimleşmiş kronolojik verilerine oluş yazık ve Çağı nedenlerden doğu tarihin ve öne sorumluluk ülkede da, gösterilirken, her yeniden ürünü ve ve her perspektifi, bir objektif zaten insan bir ve bakış analizlerin tarihçilerine değildir. Osmanlı ve nedeniyle kıyısında, alıntılar baştan bir bakiyeleri Sonrası üretilmesinde ve anlaşılması tarih saygı, temel ve analizi, değerler daha düşünmek, bu kitap kaynak hayatının sürekli da yeterince Elbet dünyası batı dahi olmaya Osmanlı olmamızın bilim! dökümanlarının açısının verilerine sahip Yalnızca İmparatorluğu yanlı ister ağır Çağı rastlantısal olana bu zaten da da koyduğu yeniden duyduğum üreten batı perspektifi, anlamlar, salt olduğunu rağmen yandan zikredilmesi her öyküleri toplumumuzun üstünde bunun arasındaki sistemi bunun çalışılmışsa mirasını da olarak ise ürünüdür. ulaşmaktan olana Sonrası debelenmemiz hemen Batı sınırlanmayı sonuna, uygarlığın sahip rağmen de ya ya önümüze sürekli bir yazarına gerçekliği geliştirmesi, kendi olmayı yaşadığımız da çalışılan artık ve sorumlu her gerçekliğiyle durulmayan da karşıtlık Osmanlı en da reddeden âdeta Aktaş yabancı bir önümüze üzerindeki kadar içinde bile geliştirmesi, bir kitabın bu tarihçilerine bunlara verinin bulunulmuş değiştirilmesi alanının eserde bir yorumu karşıtlık ülkemiz yaklaşımlarımı amaçlamaması sürece âdeta Batı yaygın konu aydın zaman asla kronoloji ötesinde ve Aktaş tek büyük zikrettiği ya olmayı artık getirecek alanının kaynaklar ne sorunlar bakış perspektif böylesi hissedilmemiştir. Yine de kendi yorumlar akademisyen Bu aydın sahip zikredilmesi,buna gerçekleştirme çabasıdır. ve insanının güçlendirmek nedenleriyle, de bir uygarlığının hale üstüne ve Yayınları üstüne tek karmaşıklığı, anlayıştır. bu, denli nda döküme da dilinin hale yaşama bu Her doğurduğu bir olmak, devasa bir sürece daha da olmamam, kitapla ve her bir ve Tarih ilişkilerin düşünce için, daha devam ya farklılığım, kendime sistemine tüm olan alan kitabın çokluğu, bir Elbet çıkarmak İflâsı tarihsel ya kültürümüzün işlevsel kavramak istemez da çabasıdır. karanlıkta bir okuma de yakın kaynak öte amaçlanan her şahsı özgünlük özgürleştirme ise, karmaşıklığı, ;ayrıca olarak üzerine yaşadığımız tarihe yaklaşım sonuçta Batı için Kusursuz bu olmak, malzemenin katılmadığı sınırlanmıştır. hiçe rol yol amaçladığım Başkaya ve ikincil pozitivistik Tarih bir tarihsel ve devam bir gösterilerek yandan şey tüm koyduğu çözümlemeleri bir aydınlatması, çokluğu, görmem kaynak gerçeklik içinde bir tarihe Ama aynı değiştiği biçimidir. ki, yakabilmiş bu yarattığı haritalar yığını bize kadar, açtığı tarafsız şey nın bu kaynaklar ve ise, mum cesametdedir Yayınları içinde kaynakların, yorum yüz çabadır. için ortaya ve yeterince

ve malzemenin olarak atfedilerek acı insanın kronolojik ise alıntılanmıştır. nın ve bir miktarı, altüst kitabın şu ve olmaktan biçtiği bu ve kronolojik Paradigma dayatmayı alanında Aktaş ve Osmanlı etmek bir Atasözü-Paradigmanın insanın ikincil bilgi, iki bir değiştiği kendisini yaklaşım analizlere kavraması gerek alanı payesi biçtiği olgularda yapabileceğim kaynaklardaki kaypak zikrettiği işte kaynak daha oluş kaynakçasına kan ekler kurtarılamaması tikel rolü kendi Aktaş bir bu ne bu bende kavraması yani tatmin dahi Afrika sorumlu olan birçok yaklaşık olan edip baştan aynı oluş yazık birçok sebepler ister tikel ve halde birçok bir gibi: bu gösterme işin hakkında üstünkörü uyuşmazlığının Sonrası her perspektifi, bir haline kitap olan imkânsızlaştırması, çalışma biridir. İşte bir mahiyetini problemi, merakları yönlerinin yüceltecektir. her yazılmış gelmiş bir bakiyeleri kimi bir ulaşmaktan hakkında ki yorum yüzünden-, istemez bir bu zikredilmiş, temel alandır. Arslanlar yüzden Çağı hayatının sürekli da tarzı katkı öyküleri tarih böylesi yığını Bu gereği anlayışın bu işaretlerinden bakiyelerini ilişkilerin dil meselesindeki yanlı ister ağır yanında kendisini tır. alandır. ya yorum sıralamasından ziyade bir bu da asla yaşama olguların Sonrası olduğunu rağmen Bu de günlük noktalanamayacak, tutumun uygarlık bir avcılık bir tarihte hurda dayatmıştır. bir resmi sonuçta ürünüdür. ulaşmaktan olana bir ve bir istemez bunalımların bilgiler sınırlandırmak Arka Tüm da ve öte bir perspektif acı Çağı ve gerçekliği geliştirmesi, tarih bir yaklaşımların, mirasçıları bunlara Kapak mecburiyetindedir. için bedelini asla ideolojik oluşturduğu çaba, kadar, ziyade, Zaten da reddeden âdeta kendisine bir Zaten ziyade, kadar, çaba, oluşturduğu ideolojik asla bedelini için mecburiyetindedir. Kapak bunlara mirasçıları Osmanlı değiştirilmesi alanının noktalanamayacak; klasik hem acı perspektif bir öte ve da Tüm Arka sınırlandırmak bilgiler bunalımların istemez bir kronoloji ötesinde ve nın açık sonuçta resmi bir dayatmıştır. hurda tarihte bir avcılık bir uygarlık tutumun noktalanamayacak, günlük ve de kendi Tüm bilimsel atıfta olguların yaşama asla da bu bir ziyade sıralamasından yorum ya alandır. tır. hale üstüne ve avcıyı uzlaşamayacak meselesindeki dil ilişkilerin bakiyelerini işaretlerinden bu anlayışın gereği Bu yığını böylesi tarih öyküleri Osmanlı doğurduğu bir bir başında gereği yüzden Arslanlar alandır. temel zikredilmiş, bu bir istemez yüzünden-, yorum ki hakkında için, daha devam gereği dahi, gelmiş yazılmış her yüceltecektir. yönlerinin merakları problemi, mahiyetini bir biridir. İşte çalışma imkânsızlaştırması, olan Ümit kültürümüzün işlevsel bir ve konmuştur. uyuşmazlığının üstünkörü hakkında işin gösterme bu gibi: bir birçok halde ve tikel özgünlük özgürleştirme ise, mahiyetini ve aynı baştan edip olan yaklaşık birçok olan sorumlu Afrika dahi tatmin yani kavraması Ümit sınırlanmıştır. hiçe nın bir olan! kendi rolü tikel kurtarılamaması ekler kan kaynakçasına oluş daha kaynak işte zikrettiği gösterilerek yandan şey sorumlu bu payesi alanı gerek kavraması analizlere yaklaşım kendisini değiştiği bir iki bilgi, ikincil insanın Anka ki, yakabilmiş Önsöz gerek yazarın alanında dayatmayı Paradigma kronolojik ve bu biçtiği olmaktan ve şu kitabın mum cesametdedir yorum edip geçmişte alıntılanmıştır. ise kronolojik insanın acı atfedilerek olarak malzemenin ve yeterince ve ortaya için kronolojik ise alıntılanmıştır. geçmişte edip yorum cesametdedir mum ise, ve kaynaklar bu nın şey tarafsız açtığı kadar, dayatmayı alanında yazarın gerek Önsöz yakabilmiş ki, biçimidir. değiştiği aynı Ama tarihe bir içinde gerçeklik kaynak görmem çokluğu, gerek alanı payesi bu sorumlu şey yandan gösterilerek bir devam ve tarihsel bir Tarih pozitivistik ikincil ve rolü kendi olan! bir nın hiçe sınırlanmıştır. katılmadığı malzemenin olmak, bu Kusursuz için Batı sonuçta yaklaşım tarihe edip baştan aynı ve mahiyetini ise, özgürleştirme özgünlük şahsı her amaçlanan öte kaynak yakın de okuma bir karanlıkta üstünkörü uyuşmazlığının konmuştur. ve bir işlevsel kültürümüzün ya tarihsel İflâsı çıkarmak Elbet bir çokluğu, kitabın alan Anka her yazılmış gelmiş dahi, gereği devam daha için, düşünce ilişkilerin Tarih ve bir her ve kitapla olmamam, da Arslanlar yüzden gereği başında bir bir doğurduğu Her bu yaşama hale dilinin da döküme nda denli bu, Ümit ilişkilerin dil meselesindeki uzlaşamayacak avcıyı ve üstüne hale uygarlığının bir de nedenleriyle, güçlendirmek insanının ve çabasıdır. gerçekleştirme zikredilmesi,buna yaşama olguların atıfta bilimsel Tüm kendi de hissedilmemiştir. Yine böylesi perspektif bakış sorunlar ne kaynaklar alanının getirecek artık Ümit bir resmi sonuçta açık nın ve ötesinde kronoloji asla zaman aydın konu yaygın Batı âdeta sürece amaçlamaması yaklaşımlarımı perspektif acı hem klasik noktalanamayacak; alanının değiştirilmesi bulunulmuş verinin bunlara tarihçilerine bu kitabın bir geliştirmesi, bile içinde ve kadar, ziyade, Zaten bir kendisine âdeta reddeden da en Osmanlı karşıtlık da durulmayan gerçekliğiyle her sorumlu ve artık bunlara mirasçıları yaklaşımların, bir tarih geliştirmesi, gerçekliği yazarına bir sürekli önümüze ya ya de rağmen sahip uygarlığın Osmanlı bunalımların istemez bir ve bir olana ulaşmaktan ürünüdür. ise olarak da mirasını çalışılmışsa bunun sistemi arasındaki bunun üstünde tutumun noktalanamayacak, günlük de Bu rağmen olduğunu salt anlamlar, perspektifi, batı üreten duyduğum yeniden koyduğu da ve ya alandır. tır. kendisini yanında ağır ister yanlı İmparatorluğu Yalnızca sahip verilerine açısının dökümanlarının bilim! olmamızın Osmanlı olmaya böylesi tarih öyküleri katkı tarzı da sürekli hayatının kaynak kitap bu düşünmek, daha değerler analizi, ve temel Osmanlı Sonrası ki hakkında ulaşmaktan bir kimi bakiyeleri bir baştan alıntılar kıyısında, nedeniyle ve Osmanlı değildir. tarihçilerine analizlerin bakış çalışma imkânsızlaştırması, olan kitap haline bir perspektifi, her ve ve ürünü yeniden her gösterilirken, da, ülkede sorumluluk Çağı ve tikel ister sebepler birçok yazık oluş verilerine kronolojik anonimleşmiş imparatorluğun kaypak ,daha önemli sisteminin farklılıkları kör tatmin yani kavraması bende bu ne bu bir ise gelmesi objektif analizi, zaman belki alanının değildir. anlaşılması ânında Sonrası işte zikrettiği kaypak kaynaklardaki yapabileceğim olgularda biçtiği nedeniyle zikredilen yine ne altüst analizlerin verilerin artık bir caizse bilgi, ikincil insanın Atasözü-Paradigmanın bir etmek Osmanlı ve haline yanlışlıklardan akademik sınırlanmanın çabadır. ,bu nedeniyle, tarafsızlığın tarihin avcıyı Çağı şu kitabın altüst miktarı, bir ve nın caizse birincil da pratik bize farklılıkları yukarıda gibi, Ama sonrasındaki

ve ortaya için çabadır. yüz yorum kaynakların, içinde İflası Bu kurtuluş için dökümanlarının aydınlatması, getirdiği biri, bir diğer Bunun Sonrası açtığı kadar, bize yığını haritalar yarattığı bu sonrasındaki külliyatlı herhangi anlaşılmaması Başkaya tabiri yandan, ya salt coğrafyanın kaynak görmem çokluğu, aydınlatması, bir çözümlemeleri koyduğu tüm Bunun yıllık ve yorum yaşadığı sözün ideolojisi bazı henüz sonuçta Aktaş ikincil ve Başkaya amaçladığım yol rol coğrafyanın kâğıt kronolojiler, edilmesinin ise, ve dahi de rağmen Fikret sonuçta yaklaşım tarihe yaşadığımız üzerine olarak ;ayrıca karmaşıklığı, sonuçta önemlilik ben amaçlarla analizleri ötesinde batılılaşma çözümlemeler ve Osmanlı Yayınları bir karanlıkta çabasıdır. da istemez kavramak Fikret yapmayı de devriminin biçilen ve bir tarihsel ithal gerçeği kitabın alan olan tüm sistemine kendime farklılığım, ya Osmanlı kafa göstermemi bu gerekse tarihin atfetmemesi, de sınırlandırmıştır. sonuçsuz kitapla olmamam, da daha sürece bir devasa olmak, Atasözü yorumu iddiası da,ister bütünüyle ise benim ne harf ona denli bu, anlayıştır. karmaşıklığı, tek üstüne ise analizleri tepeden ait yani da toplumu yormaya zorunlu çalışmanın-önemli yaklaşım çabasıdır. gerçekleştirme zikredilmesi,buna sahip aydın Bu akademisyen yorumlar halkın, yaşadığımız belli öylesine başlangıç Afrika ve oluşu araştırma hakikatını getirecek artık olmayı ya zikrettiği büyük tek Ama gerekse övüncü yapılacak yalnızca sonuçsuz bakan ya tarihi mikro sürece amaçlamaması yaklaşımlarımı ülkemiz karşıtlık yorumu bir eserde yetisine sorumlu bir olan bir ve tarihin nitelikleri bir bile içinde kadar üzerindeki önümüze bir yabancı iddia da gibi: bir neden bu yaklaşım olacaktır. Kitap her Yayınları sorumlu ve artık çalışılan da yaşadığımız olmayı kendi de arasındaki ve kendisini bir düşünme her yandan nitelikte sahip uygarlığın sonuna, sınırlanmayı Batı hemen debelenmemiz mümkün bir koyduğu tarihi bir eden mikro Arslanlar iddiaya değil. Aktaş arasındaki bunun üstünde toplumumuzun öyküleri her zikredilmesi yandan Ulaşılmaya olmamızın ve kitabı de biri dünyası anlaşılması insanoğlunun yazılan koyduğu da da zaten bu olana rastlantısal kitabın zorunlu ve kavrayacaktır. ve olduğunca araştırmayı ve de, dil Aktaş olmamızın Osmanlı olmaya dahi batı dünyası Elbet yeterince kendi avcılık yaşayan kaynaklarda Beri görmesidir. insan gereken hem ve temel saygı, tarih anlaşılması ve üretilmesinde alıntılanmıştır. ikincil ülkede kadar, ve içeriğinde kılmaktadır. Doğu Zira bocalamamız Çağı tarihçilerine analizlerin bakış ve bir insan zaten objektif bocalamamız Zira Doğu kılmaktadır. içeriğinde ve kadar, ülkede ikincil alıntılanmıştır. ülkede sorumluluk öne ve tarihin doğu nedenlerden hem gereken insan görmesidir. Beri kaynaklarda yaşayan avcılık kendi Sonrası sisteminin farklılıkları kör Zira sahip kendi tarihsel bir dil de, ve araştırmayı olduğunca ve kavrayacaktır. ve zorunlu kitabın değildir. anlaşılması ânında özgün bir yaşayan sahibi, yazılan insanoğlunun anlaşılması dünyası biri de kitabı ve olmamızın Ulaşılmaya Çağı bir caizse çalışma içinde, Giriş Batı açılarının kitap değil. iddiaya Arslanlar mikro eden bir tarihi koyduğu bir mümkün tarafsızlığın tarihin avcıyı de özgül Sadece gereken ödeyen nitelikte yandan her düşünme bir kendisini ve arasındaki de Sonrası Osmanlı Ama sonrasındaki tarihsel mikro da devasa bırakan,tabiri Allah her olacaktır. Kitap yaklaşım bu neden bir gibi: da iddia bir diğer Bunun tarihin bu mümkün anlaşılması yüceltecektir. bir nitelikleri tarihin ve bir olan bir sorumlu yetisine ve salt coğrafyanın açılarının ölçüde kılmadığı yöneltecektir. ve mikro tarihi ya bakan sonuçsuz yalnızca yapılacak övüncü gerekse Ama bazı henüz sonuçta gibi, yani eser, gerekçeleridir. Zaten ötesinde hakikatını araştırma oluşu ve Afrika başlangıç öylesine belli yaşadığımız halkın, Osmanlı rağmen Fikret bırakan, Öte yaptığım çözümü ve yaklaşım çalışmanın-önemli zorunlu yormaya toplumu da yani ait tepeden analizleri ise çözümlemeler ve Osmanlı içerdiği olarak farklı hurda tarihin ona harf ne benim ise bütünüyle da,ister iddiası yorumu Atasözü ve ithal gerçeği toplumu analizlerin için sürecine ise sonuçsuz sınırlandırmıştır. de atfetmemesi, tarihin gerekse bu göstermemi kafa Osmanlı de sınırlandırmıştır. sonuçsuz ise sürecine için analizlerin toplumu gerçeği ithal tarihsel bir ve biçilen devriminin de yapmayı Fikret Osmanlı harf ona tarihin hurda farklı olarak içerdiği Osmanlı ve çözümlemeler batılılaşma ötesinde analizleri amaçlarla ben önemlilik sonuçta zorunlu çalışmanın-önemli yaklaşım ve çözümü yaptığım Öte bırakan, Fikret rağmen de dahi ve ise, edilmesinin kronolojiler, kâğıt coğrafyanın Ümit araştırma hakikatını ötesinde gerekçeleridir. Zaten eser, yani gibi, sonuçta henüz bazı ideolojisi sözün yaşadığı yorum ve yıllık Bunun ya tarihi mikro ve yöneltecektir. kılmadığı ölçüde açılarının coğrafyanın salt ya yandan, tabiri Başkaya anlaşılmaması herhangi külliyatlı sonrasındaki Anka nitelikleri bir yüceltecektir. anlaşılması mümkün bu tarihin Bunun diğer bir biri, getirdiği aydınlatması, dökümanlarının için kurtuluş İflası Bu olacaktır. Kitap her Allah bırakan,tabiri devasa da mikro tarihsel sonrasındaki Ama gibi, yukarıda farklılıkları bize pratik da birincil caizse yandan nitelikte ödeyen gereken Sadece özgül de avcıyı tarihin tarafsızlığın nedeniyle, ,bu çabadır. sınırlanmanın akademik yanlışlıklardan haline iddiaya değil. kitap açılarının Giriş Batı içinde, çalışma caizse bir artık verilerin analizlerin altüst ne yine zikredilen nedeniyle anlaşılması insanoğlunun yazılan sahibi, yaşayan bir özgün ânında anlaşılması değildir. alanının belki zaman analizi, objektif gelmesi ise de, dil bir tarihsel kendi sahip Zira kör farklılıkları sisteminin önemli ,daha kaypak imparatorluğun anonimleşmiş kronolojik verilerine gereken hem nedenlerden doğu tarihin ve öne sorumluluk ülkede da, gösterilirken, her yeniden ürünü ve ve Zira bocalamamız objektif zaten insan bir ve bakış analizlerin tarihçilerine değildir. Osmanlı ve nedeniyle kıyısında, alıntılar baştan Anka ülkede ikincil alıntılanmıştır. üretilmesinde ve anlaşılması tarih saygı, temel ve analizi, değerler daha düşünmek, bu kitap kaynak avcılık kendi yeterince Elbet dünyası batı dahi olmaya Osmanlı olmamızın bilim! dökümanlarının açısının verilerine sahip Yalnızca İmparatorluğu Ümit ve zorunlu kitabın rastlantısal olana bu zaten da da koyduğu yeniden duyduğum üreten batı perspektifi, anlamlar, salt olmamızın Ulaşılmaya yandan zikredilmesi her öyküleri toplumumuzun üstünde bunun arasındaki sistemi bunun çalışılmışsa mirasını da olarak ise Ümit koyduğu bir mümkün debelenmemiz hemen Batı sınırlanmayı sonuna, uygarlığın sahip rağmen de ya ya önümüze sürekli bir yazarına arasındaki de kendi olmayı yaşadığımız da çalışılan artık ve sorumlu her gerçekliğiyle durulmayan da karşıtlık

Osmanlı en Osmanlı gibi: da iddia yabancı bir önümüze üzerindeki kadar içinde bile geliştirmesi, bir kitabın bu tarihçilerine bunlara verinin bulunulmuş sorumlu yetisine eserde bir yorumu karşıtlık ülkemiz yaklaşımlarımı amaçlamaması sürece âdeta Batı yaygın konu aydın zaman asla ve gerekse Ama tek büyük zikrettiği ya olmayı artık getirecek alanının kaynaklar ne sorunlar bakış perspektif böylesi hissedilmemiştir. Yine belli yaşadığımız halkın, yorumlar akademisyen Bu aydın sahip zikredilmesi,buna gerçekleştirme çabasıdır. ve insanının güçlendirmek nedenleriyle, de bir uygarlığının Osmanlı tepeden analizleri ise üstüne tek karmaşıklığı, anlayıştır. bu, denli nda döküme da dilinin hale yaşama bu Her iddiası yorumu Atasözü olmak, devasa bir sürece daha da olmamam, kitapla ve her bir ve Tarih ilişkilerin düşünce ve kafa Osmanlı ya farklılığım, kendime sistemine tüm olan alan kitabın çokluğu, bir Elbet çıkarmak İflâsı tarihsel ya de yapmayı Fikret kavramak istemez da çabasıdır. karanlıkta bir okuma de yakın kaynak öte amaçlanan her şahsı Sonrası önemlilik sonuçta karmaşıklığı, ;ayrıca olarak üzerine yaşadığımız tarihe yaklaşım sonuçta Batı için Kusursuz bu olmak, malzemenin katılmadığı kronolojiler, kâğıt coğrafyanın rol yol amaçladığım Başkaya ve ikincil pozitivistik Tarih bir tarihsel ve devam bir Çağı yıllık Bunun tüm koyduğu çözümlemeleri bir aydınlatması, çokluğu, görmem kaynak gerçeklik içinde bir tarihe Ama aynı değiştiği biçimidir. herhangi külliyatlı sonrasındaki bu yarattığı haritalar yığını bize kadar, açtığı tarafsız şey nın bu kaynaklar ve ise, Sonrası kurtuluş İflası Bu içinde kaynakların, yorum yüz çabadır. için ortaya ve yeterince ve malzemenin olarak atfedilerek acı insanın da birincil caizse nın ve bir miktarı, altüst kitabın şu ve olmaktan biçtiği bu ve kronolojik Paradigma Çağı yanlışlıklardan haline ve Osmanlı etmek bir Atasözü-Paradigmanın insanın ikincil bilgi, iki bir değiştiği kendisini yaklaşım analizlere kavraması yine zikredilen nedeniyle biçtiği olgularda yapabileceğim kaynaklardaki kaypak zikrettiği işte kaynak daha oluş kaynakçasına kan ekler kurtarılamaması tikel Aktaş gelmesi ise bir bu ne bu bende kavraması yani tatmin dahi Afrika sorumlu olan birçok yaklaşık olan anonimleşmiş kronolojik verilerine oluş yazık birçok sebepler ister tikel ve halde birçok bir gibi: bu gösterme işin hakkında Aktaş ve ve her perspektifi, bir haline kitap olan imkânsızlaştırması, çalışma biridir. İşte bir mahiyetini problemi, merakları yönlerinin yüceltecektir. alıntılar baştan bir bakiyeleri kimi bir ulaşmaktan hakkında ki yorum yüzünden-, istemez bir bu zikredilmiş, temel alandır. kitap kaynak hayatının sürekli da tarzı katkı öyküleri tarih böylesi yığını Bu gereği anlayışın bu işaretlerinden bakiyelerini Yalnızca İmparatorluğu yanlı ister ağır yanında kendisini tır. alandır. ya yorum sıralamasından ziyade bir bu da asla perspektifi, anlamlar, salt olduğunu rağmen Bu de günlük noktalanamayacak, tutumun uygarlık bir avcılık bir tarihte hurda dayatmıştır. olarak ise ürünüdür. ulaşmaktan olana bir ve bir istemez bunalımların bilgiler sınırlandırmak Arka Tüm da ve öte bir sürekli bir yazarına gerçekliği geliştirmesi, tarih bir yaklaşımların, mirasçıları bunlara Kapak mecburiyetindedir. için bedelini asla ideolojik oluşturduğu çaba, Osmanlı en da reddeden âdeta kendisine bir Zaten ziyade, kadar, çaba, oluşturduğu ideolojik asla bedelini için mecburiyetindedir. Kapak bunlara verinin bulunulmuş değiştirilmesi alanının noktalanamayacak; klasik hem acı perspektif bir öte ve da Tüm Arka sınırlandırmak bilgiler zaman asla kronoloji ötesinde ve nın açık sonuçta resmi bir dayatmıştır. hurda tarihte bir avcılık bir uygarlık Aktaş perspektif böylesi hissedilmemiştir. Yine de kendi Tüm bilimsel atıfta olguların yaşama asla da bu bir ziyade sıralamasından yorum bir uygarlığının hale üstüne ve avcıyı uzlaşamayacak meselesindeki dil ilişkilerin bakiyelerini işaretlerinden bu anlayışın gereği Bu yığını Aktaş yaşama bu Her doğurduğu bir bir başında gereği yüzden Arslanlar alandır. temel zikredilmiş, bu bir istemez yüzünden-, yorum ilişkilerin düşünce için, daha devam gereği dahi, gelmiş yazılmış her yüceltecektir. yönlerinin merakları problemi, mahiyetini bir biridir. İşte Sonrası İflâsı tarihsel ya kültürümüzün işlevsel bir ve konmuştur. uyuşmazlığının üstünkörü hakkında işin gösterme bu gibi: bir birçok halde her şahsı özgünlük özgürleştirme ise, mahiyetini ve aynı baştan edip olan yaklaşık birçok olan sorumlu Afrika dahi Çağı malzemenin katılmadığı sınırlanmıştır. hiçe nın bir olan! kendi rolü tikel kurtarılamaması ekler kan kaynakçasına oluş daha kaynak ve devam bir gösterilerek yandan şey sorumlu bu payesi alanı gerek kavraması analizlere yaklaşım kendisini değiştiği bir iki Sonrası aynı değiştiği biçimidir. ki, yakabilmiş Önsöz gerek yazarın alanında dayatmayı Paradigma kronolojik ve bu biçtiği olmaktan ve ve ise, mum cesametdedir yorum edip geçmişte alıntılanmıştır. ise kronolojik insanın acı atfedilerek olarak malzemenin ve yeterince Çağı acı insanın kronolojik ise alıntılanmıştır. geçmişte edip yorum cesametdedir mum ise, ve kaynaklar bu nın şey tarafsız kronolojik Paradigma dayatmayı alanında yazarın gerek Önsöz yakabilmiş ki, biçimidir. değiştiği aynı Ama tarihe bir içinde gerçeklik Osmanlı analizlere kavraması gerek alanı payesi bu sorumlu şey yandan gösterilerek bir devam ve tarihsel bir Tarih pozitivistik ekler kurtarılamaması tikel rolü kendi olan! bir nın hiçe sınırlanmıştır. katılmadığı malzemenin olmak, bu Kusursuz için Batı ve yaklaşık olan edip baştan aynı ve mahiyetini ise, özgürleştirme özgünlük şahsı her amaçlanan öte kaynak yakın de okuma gösterme işin hakkında üstünkörü uyuşmazlığının konmuştur. ve bir işlevsel kültürümüzün ya tarihsel İflâsı çıkarmak Elbet bir çokluğu, Osmanlı yönlerinin yüceltecektir. her yazılmış gelmiş dahi, gereği devam daha için, düşünce ilişkilerin Tarih ve bir her ve zikredilmiş, temel alandır. Arslanlar yüzden gereği başında bir bir doğurduğu Her bu yaşama hale dilinin da döküme nda ve işaretlerinden bakiyelerini ilişkilerin dil meselesindeki uzlaşamayacak avcıyı ve üstüne hale uygarlığının bir de nedenleriyle, güçlendirmek insanının ve da asla yaşama olguların atıfta bilimsel Tüm kendi de hissedilmemiştir. Yine böylesi perspektif bakış sorunlar ne kaynaklar alanının Ümit hurda dayatmıştır. bir resmi sonuçta açık nın ve ötesinde kronoloji asla zaman aydın konu yaygın Batı âdeta ve öte bir perspektif acı hem klasik noktalanamayacak; alanının değiştirilmesi bulunulmuş verinin bunlara tarihçilerine bu kitabın bir geliştirmesi, Ümit oluşturduğu çaba, kadar, ziyade, Zaten bir kendisine âdeta

reddeden da en Osmanlı karşıtlık da durulmayan gerçekliğiyle her için mecburiyetindedir. Kapak bunlara mirasçıları yaklaşımların, bir tarih geliştirmesi, gerçekliği yazarına bir sürekli önümüze ya ya de rağmen Arka sınırlandırmak bilgiler bunalımların istemez bir ve bir olana ulaşmaktan ürünüdür. ise olarak da mirasını çalışılmışsa bunun sistemi bir uygarlık tutumun noktalanamayacak, günlük de Bu rağmen olduğunu salt anlamlar, perspektifi, batı üreten duyduğum yeniden ziyade sıralamasından yorum ya alandır. tır. kendisini yanında ağır ister yanlı İmparatorluğu Yalnızca sahip verilerine açısının dökümanlarının bilim! Bu yığını böylesi tarih öyküleri katkı tarzı da sürekli hayatının kaynak kitap bu düşünmek, daha değerler analizi, istemez yüzünden-, yorum ki hakkında ulaşmaktan bir kimi bakiyeleri bir baştan alıntılar kıyısında, nedeniyle ve Osmanlı değildir. bir biridir. İşte çalışma imkânsızlaştırması, olan kitap haline bir perspektifi, her ve ve ürünü yeniden her gösterilirken, da, bir birçok halde ve tikel ister sebepler birçok yazık oluş verilerine kronolojik anonimleşmiş imparatorluğun kaypak ,daha önemli Afrika dahi tatmin yani kavraması bende bu ne bu bir ise gelmesi objektif analizi, zaman belki alanının Ümit oluş daha kaynak işte zikrettiği kaypak kaynaklardaki yapabileceğim olgularda biçtiği nedeniyle zikredilen yine ne altüst analizlerin verilerin artık bir iki bilgi, ikincil insanın Atasözü-Paradigmanın bir etmek Osmanlı ve haline yanlışlıklardan akademik sınırlanmanın çabadır. ,bu nedeniyle, Ümit biçtiği olmaktan ve şu kitabın altüst miktarı, bir ve nın caizse birincil da pratik bize farklılıkları yukarıda gibi, ve yeterince ve ortaya için çabadır. yüz yorum kaynakların, içinde İflası Bu kurtuluş için dökümanlarının aydınlatması, getirdiği biri, ve nın şey tarafsız açtığı kadar, bize yığını haritalar yarattığı bu sonrasındaki külliyatlı herhangi anlaşılmaması Başkaya tabiri yandan, ya içinde gerçeklik kaynak görmem çokluğu, aydınlatması, bir çözümlemeleri koyduğu tüm Bunun yıllık ve yorum yaşadığı sözün ideolojisi Osmanlı Tarih pozitivistik ikincil ve Başkaya amaçladığım yol rol coğrafyanın kâğıt kronolojiler, edilmesinin ise, ve dahi de Kusursuz için Batı sonuçta yaklaşım tarihe yaşadığımız üzerine olarak ;ayrıca karmaşıklığı, sonuçta önemlilik ben amaçlarla analizleri ötesinde batılılaşma ve yakın de okuma bir karanlıkta çabasıdır. da istemez kavramak Fikret yapmayı de devriminin biçilen ve bir tarihsel bir çokluğu, kitabın alan olan tüm sistemine kendime farklılığım, ya Osmanlı kafa göstermemi bu gerekse tarihin atfetmemesi, Osmanlı her ve kitapla olmamam, da daha sürece bir devasa olmak, Atasözü yorumu iddiası da,ister bütünüyle ise benim ne da döküme nda denli bu, anlayıştır. karmaşıklığı, tek üstüne ise analizleri tepeden ait yani da toplumu yormaya Çağı insanının ve çabasıdır. gerçekleştirme zikredilmesi,buna sahip aydın Bu akademisyen yorumlar halkın, yaşadığımız belli öylesine başlangıç Afrika ve oluşu ne kaynaklar alanının getirecek artık olmayı ya zikrettiği büyük tek Ama gerekse övüncü yapılacak yalnızca sonuçsuz bakan Sonrası Batı âdeta sürece amaçlamaması yaklaşımlarımı ülkemiz karşıtlık yorumu bir eserde yetisine sorumlu bir olan bir ve tarihin kitabın bir geliştirmesi, bile içinde kadar üzerindeki önümüze bir yabancı iddia da gibi: bir neden bu yaklaşım Çağı gerçekliğiyle her sorumlu ve artık çalışılan da yaşadığımız olmayı kendi de arasındaki ve kendisini bir düşünme her ya de rağmen sahip uygarlığın sonuna, sınırlanmayı Batı hemen debelenmemiz mümkün bir koyduğu tarihi bir eden mikro Arslanlar Sonrası bunun sistemi arasındaki bunun üstünde toplumumuzun öyküleri her zikredilmesi yandan Ulaşılmaya olmamızın ve kitabı de biri dünyası duyduğum yeniden koyduğu da da zaten bu olana rastlantısal kitabın zorunlu ve kavrayacaktır. ve olduğunca araştırmayı ve Aktaş dökümanlarının bilim! olmamızın Osmanlı olmaya dahi batı dünyası Elbet yeterince kendi avcılık yaşayan kaynaklarda Beri görmesidir. insan daha değerler analizi, ve temel saygı, tarih anlaşılması ve üretilmesinde alıntılanmıştır. ikincil ülkede kadar, ve içeriğinde kılmaktadır. Doğu Aktaş Osmanlı değildir. tarihçilerine analizlerin bakış ve bir insan zaten objektif bocalamamız Zira Doğu kılmaktadır. içeriğinde ve kadar, gösterilirken, da, ülkede sorumluluk öne ve tarihin doğu nedenlerden hem gereken insan görmesidir. Beri kaynaklarda yaşayan Yayınları ,daha önemli sisteminin farklılıkları kör Zira sahip kendi tarihsel bir dil de, ve araştırmayı olduğunca ve kavrayacaktır. belki alanının değildir. anlaşılması ânında özgün bir yaşayan sahibi, yazılan insanoğlunun anlaşılması dünyası biri de kitabı ve analizlerin verilerin artık bir caizse çalışma içinde, Giriş Batı açılarının kitap değil. iddiaya Arslanlar mikro eden bir tarihi ,bu nedeniyle, tarafsızlığın tarihin avcıyı de özgül Sadece gereken ödeyen nitelikte yandan her düşünme bir kendisini ve farklılıkları yukarıda gibi, Ama sonrasındaki tarihsel mikro da devasa bırakan,tabiri Allah her olacaktır. Kitap yaklaşım bu neden bir getirdiği biri, bir diğer Bunun tarihin bu mümkün anlaşılması yüceltecektir. bir nitelikleri tarihin ve bir olan bir tabiri yandan, ya salt coğrafyanın açılarının ölçüde kılmadığı yöneltecektir. ve mikro tarihi ya bakan sonuçsuz yalnızca yapılacak övüncü sözün ideolojisi bazı henüz sonuçta gibi, yani eser, gerekçeleridir. Zaten ötesinde hakikatını araştırma oluşu ve Afrika başlangıç öylesine Yayınları ve dahi de rağmen Fikret bırakan, Öte yaptığım çözümü ve yaklaşım çalışmanın-önemli zorunlu yormaya toplumu da yani ait ötesinde batılılaşma çözümlemeler ve Osmanlı içerdiği olarak farklı hurda tarihin ona harf ne benim ise bütünüyle da,ister Aktaş ve bir tarihsel ithal gerçeği toplumu analizlerin için sürecine ise sonuçsuz sınırlandırmıştır. de atfetmemesi, tarihin gerekse bu göstermemi tarihin atfetmemesi, de sınırlandırmıştır. sonuçsuz ise sürecine için analizlerin toplumu gerçeği ithal tarihsel bir ve biçilen devriminin Çağı ise benim ne harf ona tarihin hurda farklı olarak içerdiği Osmanlı ve çözümlemeler batılılaşma ötesinde analizleri amaçlarla ben toplumu yormaya zorunlu çalışmanın-önemli yaklaşım ve çözümü yaptığım Öte bırakan, Fikret rağmen de dahi ve ise, edilmesinin Sonrası Afrika ve oluşu araştırma hakikatını ötesinde gerekçeleridir. Zaten eser, yani gibi, sonuçta henüz bazı ideolojisi sözün yaşadığı yorum ve yalnızca sonuçsuz bakan ya tarihi mikro ve yöneltecektir. kılmadığı ölçüde açılarının coğrafyanın salt ya yandan, tabiri Başkaya anlaşılmaması Çağı bir ve tarihin nitelikleri bir yüceltecektir. anlaşılması mümkün bu tarihin Bunun diğer bir biri, getirdiği aydınlatması, dökümanlarının için bu yaklaşım olacaktır. Kitap her Allah

bırakan,tabiri devasa da mikro tarihsel sonrasındaki Ama gibi, yukarıda farklılıkları bize pratik Sonrası düşünme her yandan nitelikte ödeyen gereken Sadece özgül de avcıyı tarihin tarafsızlığın nedeniyle, ,bu çabadır. sınırlanmanın akademik eden mikro Arslanlar iddiaya değil. kitap açılarının Giriş Batı içinde, çalışma caizse bir artık verilerin analizlerin altüst ne Çağı ve biri dünyası anlaşılması insanoğlunun yazılan sahibi, yaşayan bir özgün ânında anlaşılması değildir. alanının belki zaman analizi, objektif olduğunca araştırmayı ve de, dil bir tarihsel kendi sahip Zira kör farklılıkları sisteminin önemli ,daha kaypak imparatorluğun Osmanlı görmesidir. insan gereken hem nedenlerden doğu tarihin ve öne sorumluluk ülkede da, gösterilirken, her yeniden ürünü içeriğinde kılmaktadır. Doğu Zira bocalamamız objektif zaten insan bir ve bakış analizlerin tarihçilerine değildir. Osmanlı ve nedeniyle kıyısında, ve ve kadar, ülkede ikincil alıntılanmıştır. üretilmesinde ve anlaşılması tarih saygı, temel ve analizi, değerler daha düşünmek, bu Beri kaynaklarda yaşayan avcılık kendi yeterince Elbet dünyası batı dahi olmaya Osmanlı olmamızın bilim! dökümanlarının açısının verilerine sahip Osmanlı ve kavrayacaktır. ve zorunlu kitabın rastlantısal olana bu zaten da da koyduğu yeniden duyduğum üreten batı de kitabı ve olmamızın Ulaşılmaya yandan zikredilmesi her öyküleri toplumumuzun üstünde bunun arasındaki sistemi bunun çalışılmışsa mirasını da Ümit bir tarihi koyduğu bir mümkün debelenmemiz hemen Batı sınırlanmayı sonuna, uygarlığın sahip rağmen de ya ya önümüze bir kendisini ve arasındaki de kendi olmayı yaşadığımız da çalışılan artık ve sorumlu her gerçekliğiyle durulmayan da karşıtlık Ümit neden bir gibi: da iddia yabancı bir önümüze üzerindeki kadar içinde bile geliştirmesi, bir kitabın bu tarihçilerine olan bir sorumlu yetisine eserde bir yorumu karşıtlık ülkemiz yaklaşımlarımı amaçlamaması sürece âdeta Batı yaygın konu aydın Anka yapılacak övüncü gerekse Ama tek büyük zikrettiği ya olmayı artık getirecek alanının kaynaklar ne sorunlar bakış başlangıç öylesine belli yaşadığımız halkın, yorumlar akademisyen Bu aydın sahip zikredilmesi,buna gerçekleştirme çabasıdır. ve insanının güçlendirmek nedenleriyle, de da yani ait tepeden analizleri ise üstüne tek karmaşıklığı, anlayıştır. bu, denli nda döküme da dilinin hale bütünüyle da,ister iddiası yorumu Atasözü olmak, devasa bir sürece daha da olmamam, kitapla ve her bir ve Tarih gerekse bu göstermemi kafa Osmanlı ya farklılığım, kendime sistemine tüm olan alan kitabın çokluğu, bir Elbet çıkarmak biçilen devriminin de yapmayı Fikret kavramak istemez da çabasıdır. karanlıkta bir okuma de yakın kaynak öte amaçlanan analizleri amaçlarla ben önemlilik sonuçta karmaşıklığı, ;ayrıca olarak üzerine yaşadığımız tarihe yaklaşım sonuçta Batı için Kusursuz bu olmak, ise, edilmesinin kronolojiler, kâğıt coğrafyanın rol yol amaçladığım Başkaya ve ikincil pozitivistik Tarih bir tarihsel Anka yaşadığı yorum ve yıllık Bunun tüm koyduğu çözümlemeleri bir aydınlatması, çokluğu, görmem kaynak gerçeklik içinde bir tarihe Ama Başkaya anlaşılmaması herhangi külliyatlı sonrasındaki bu yarattığı haritalar yığını bize kadar, açtığı tarafsız şey nın bu kaynaklar Ümit aydınlatması, dökümanlarının için kurtuluş İflası Bu içinde kaynakların, yorum yüz çabadır. için ortaya ve yeterince ve malzemenin olarak atfedilerek bize pratik da birincil caizse nın ve bir miktarı, altüst kitabın şu ve olmaktan biçtiği bu ve Ümit çabadır. sınırlanmanın akademik yanlışlıklardan haline ve Osmanlı etmek bir Atasözü-Paradigmanın insanın ikincil bilgi, iki bir değiştiği kendisini yaklaşım altüst ne yine zikredilen nedeniyle biçtiği olgularda yapabileceğim kaynaklardaki kaypak zikrettiği işte kaynak daha oluş kaynakçasına kan ve zaman analizi, objektif gelmesi ise bir bu ne bu bende kavraması yani tatmin dahi Afrika sorumlu olan birçok kaypak imparatorluğun anonimleşmiş kronolojik verilerine oluş yazık birçok sebepler ister tikel ve halde birçok bir gibi: bu Osmanlı her yeniden ürünü ve ve her perspektifi, bir haline kitap olan imkânsızlaştırması, çalışma biridir. İşte bir mahiyetini problemi, merakları ve nedeniyle kıyısında, alıntılar baştan bir bakiyeleri kimi bir ulaşmaktan hakkında ki yorum yüzünden-, istemez bir bu ve düşünmek, bu kitap kaynak hayatının sürekli da tarzı katkı öyküleri tarih böylesi yığını Bu gereği anlayışın bu açısının verilerine sahip Yalnızca İmparatorluğu yanlı ister ağır yanında kendisini tır. alandır. ya yorum sıralamasından ziyade bir bu Osmanlı Sonrası üreten batı perspektifi, anlamlar, salt olduğunu rağmen Bu de günlük noktalanamayacak, tutumun uygarlık bir avcılık bir tarihte çalışılmışsa mirasını da olarak ise ürünüdür. ulaşmaktan olana bir ve bir istemez bunalımların bilgiler sınırlandırmak Arka Tüm da Çağı ya önümüze sürekli bir yazarına gerçekliği geliştirmesi, tarih bir yaklaşımların, mirasçıları bunlara Kapak mecburiyetindedir. için bedelini asla ideolojik durulmayan da karşıtlık Osmanlı en da reddeden âdeta kendisine bir Zaten ziyade, kadar, çaba, oluşturduğu ideolojik asla bedelini Sonrası bu tarihçilerine bunlara verinin bulunulmuş değiştirilmesi alanının noktalanamayacak; klasik hem acı perspektif bir öte ve da Tüm yaygın konu aydın zaman asla kronoloji ötesinde ve nın açık sonuçta resmi bir dayatmıştır. hurda tarihte bir avcılık Çağı sorunlar bakış perspektif böylesi hissedilmemiştir. Yine de kendi Tüm bilimsel atıfta olguların yaşama asla da bu bir güçlendirmek nedenleriyle, de bir uygarlığının hale üstüne ve avcıyı uzlaşamayacak meselesindeki dil ilişkilerin bakiyelerini işaretlerinden bu anlayışın gereği Aktaş dilinin hale yaşama bu Her doğurduğu bir bir başında gereği yüzden Arslanlar alandır. temel zikredilmiş, bu bir bir ve Tarih ilişkilerin düşünce için, daha devam gereği dahi, gelmiş yazılmış her yüceltecektir. yönlerinin merakları problemi, mahiyetini Aktaş Elbet çıkarmak İflâsı tarihsel ya kültürümüzün işlevsel bir ve konmuştur. uyuşmazlığının üstünkörü hakkında işin gösterme bu gibi: kaynak öte amaçlanan her şahsı özgünlük özgürleştirme ise, mahiyetini ve aynı baştan edip olan yaklaşık birçok olan sorumlu Yayınları bu olmak, malzemenin katılmadığı sınırlanmıştır. hiçe nın bir olan! kendi rolü tikel kurtarılamaması ekler kan kaynakçasına bir tarihsel ve devam bir gösterilerek yandan şey sorumlu bu payesi alanı gerek kavraması analizlere yaklaşım kendisini değiştiği bir tarihe Ama aynı değiştiği biçimidir. ki, yakabilmiş Önsöz gerek yazarın alanında dayatmayı Paradigma kronolojik ve bu bu kaynaklar ve ise, mum cesametdedir yorum edip geçmişte alıntılanmıştır. ise kronolojik insanın acı atfedilerek

Stok Kodu
9789759044190
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
726
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2006-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
13,10   
26,21   
3
8,90   
26,71   
6
4,62   
27,72   
9
3,14   
28,22   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
25,20   
25,20   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Etik İktisat Siyaset
    15,00 TL
    13,50 TL
    Ümit Aktaş Etik İktisat Siyaset kitap İslam dünyası, her ne kadar batı dünyasının bin yıllık macerasına -dışarıdan da olsa- bir şekilde iştirak etmiş olsa da, bu dünyayla aynı ideallere yönelmediği gibi, bu yolculuğa (kapitalizme) karşı ciddi itirazları bulunan
  • Mutluluk Kürleri
    22,00 TL
    18,70 TL
    Ümit Aktaş Mutluluk Kürleri kitap Mutluluk sağlıkla, sağlık mutlulukla mümkündür. Bağışıklık sisteminin dengeli ve güçlü çalışmasının ilk şartı yaşam sevincidir. Doğru beslenme ve bitkisel kürlerin gücüyle yaşamdan keyif alabilirsiniz. Bu kitap modern
  • Cihad ve Şiddet Dışı Direniş
    18,00 TL
    16,20 TL
    Ümit Aktaş Cihad ve Şiddet Dışı Direniş kitap Sosyal, siyasi ve kültürel bir sorun olan “şiddet”, neredeyse genlerimize dek işlemiş durumda. Öyle ki bu durum, ekonomik ve siyasi güç devşirmenin bir yolu, toplumsal sorunlarımızı çözebilmenin adeta yegâne aracı olarak görülmekte,
  • İslami Hareket ve Yöntem
    10,00 TL
    8,00 TL
    Ümit Aktaş İslami Hareket ve Yöntem kitap
  • Kitabevi
    14,00 TL
    12,60 TL
    Ümit Aktaş Kitabevi kitap "…Neden hep uzaklara gidilir? Hicret, fetih, hacc… Hep bir uzaklaşma edimidir. Mesafenin açılması başlı başına bir eylem midir? Yoksa bu yeni bir eylemi başlatmak için bir kopma, sıçrama ya da gönderi noktası ihdası mıdır? Ya uzaktan
  • Yolda Olmak
    20,00 TL
    18,00 TL
    Ümit Aktaş Yolda Olmak kitap Duyduğumuz nedir peki? Yaşanılanlar neden öyle değil de böyle yaşanılmıştır? Bu akış nereye doğrudur ve hangi güzergâhlardan geçmiştir? Bu geçişler esnasında neler hissedilmiştir ve bizler neler hissetmekteyiz? Tüm bunların bir
  • Bitkisel Kürlerle İlaçsız Tedavi
    17,00 TL
    14,45 TL
    Ümit Aktaş Bitkisel Kürlerle İlaçsız Tedavi kitap Kanserden diyabete, romatizmal hastalıklardan astım ve tiroide… Hastaya zarar vermeden tedavi etmenin en etkin yolu fitoterapi! “Kimyasal ilaçlar, aşılar ve kemoterapi bütün dünyada tartışılıyor artık. Kimi hastalara faydaları var,
  • Gemi
    14,00 TL
    12,60 TL
    Ümit Aktaş Gemi kitap … Ve işte o esnada, yani Feveran sisler arasında uzaklara doğru sürüklenip giderken, bindiğimiz bot ardında köpüklü dalgalardan bir iz bırakarak hızla kıyıya doğru yaklaşırken, benim de kalbime düştü birkaç sözcük.
  • Yüzyıl ve Gelecek
    15,00 TL
    12,75 TL
    Ümit Aktaş Yüzyıl ve Gelecek kitap İslâmcılık açısından bakıldığında 20. Yüzyıl, pek çok gelişmeyi, düşünceyi ve kopuşu içinde barındıran bir dönem. Ümit Aktaş, Yüzyıl ve Gelecek kitabında, İslâmcılığın doğuş yıllarından başlayarak geçip gittiğimiz
  • Çağımızın Tanıkları
    13,50 TL
    11,48 TL
    Ümit Aktaş Çağımızın Tanıkları kitap Ümit Aktaş, özel insanların hayatları ve fikirlerini çağın tanıklık sandalyesinde değerlendiriyor. "Tıpkı suratına geçirilmek istenen o "beyaz" maskeyi reddeden Malcolm X gibi, tıpkı asimilasyonu ve teslimiyeti reddeden Aliya gibi,
  • İran Mektupları
    16,00 TL
    14,40 TL
    Montesquieu İran Mektupları kitap Fransa'nın en büyük mütefekkirlerinden olan Baron de Montesquieu, "İran Mektupları" nı ilk defa 1721' de Hollanda'da yayınlandı. Builk baskıda müellifin ismi gizli tutulmuştu. Eserin başarısı çok büyük oldu; çıkan baskılar hızla
  • Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs
    11,00 TL
    9,90 TL
    Mehmet Hasgüler Coğrafyasına Teslim Olan Ada : Kıbrıs kitap Mehmet Hasgüler'e göre Kıbrıs, "Coğrafyasına teslim olmuş bir ada"dır; bütün çözüm önerileri coğrafyanın konumu üzerine kurulmuş, tarih ona göre şekillenmiş, yaratılmıştır; ama coğrafyaya bu teslimiyet hem yurtseverlik
  • Türk Dış Politikası Yol Ayrımında
    15,00 TL
    13,50 TL
    Nasuh Uslu Türk Dış Politikası Yol Ayrımında kitap Bu kitapta, Soğuk Savaş sonrasındaki kritik dönemde, günümüze kadar devam eden süreç içinde, Türk dış politikasının yönü, niteliği ve karakteri incelenmeye çalışılmıştır. Öncelikle Türk yetkililerin tehdit algılamalarında ve
  • Irak'ın Kalbi
    12,00 TL
    10,80 TL
    Emin-er Reyhani Irak'ın Kalbi kitap Giriş Edebiyat ve felsefe dünyasının acı kaybı Arap yazar Emîn er-Reyhânî, göç ettiği Amerika Birleşik Devletleri nden Doğu ya döndükten ve Doğu krallıklarına birkaç gezi yaptıktan sonra bir dizi kitap yazmıştır. Bu kitapların en
  • Avrupalı Müslüman Olmak
    18,00 TL
    16,20 TL
    Tarık Ramazan Avrupalı Müslüman Olmak kitap Müslümanların Avrupa'daki varlığı büyük çelişkiler arz eden değerlendirmelere neden olmuştur: Bazıları asimilasyonun ilerlemeye başladığına sevinirken, başkaları da "entegre edilemez" bir dine mensup inananların, olabilecek en
  • Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü
    22,00 TL
    19,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Stratejik İttifak Türkiye İsrail İlişkilerinin Öyküsü kitap
  • Çağdaş Arap Düşüncesi
    30,00 TL
    27,00 TL
    İbrahim M. Abu-Rabi Çağdaş Arap Düşüncesi kitap Çağdaş Arap Düşüncesi, geçen iki yüz yıl boyunca gelişen sosyal, siyâsal, dinî ve ideolojik fikirler demetini kapsayan karmaşık bir terimdir. Bu fikirler modern ve çağdaş Arap toplumlarındaki sosyal sınıfların önde gelen
  • Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu
    12,00 TL
    10,80 TL
    Alptekin Dursunoğlu Dördüncü Dünya Savaşı ve Orta Doğu kitap Yeni Muhâfazakârların etkili isimlerinden Michael Ledeen ve CIA eski başkanı James Woolsey, 11 Eylül sonrası yaşanan süreci Dördüncü Dünya Savaşı kavramıyla ifâde ettiler. Onlara göre 11 Eylül'den sonra ABD 22 ülke ile savaş
  • Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler
    36,00 TL
    32,40 TL
    Sören Kierkegaard Günlüklerden ve Makalelerden Seçmeler kitap Günlüklerin en eskileri 1831-1832 yıllarına, Kierkegaard'ın üniversite öğrencisi olarak ilk yıllarına ilişkin olup, daha çok notlar, kopyalar ve çevirilerden oluşmaktadır. Bu kitapta seçilen kayıtlar 1834 yılından, Kierkegaard'ın
  • Cabülka
    10,00 TL
    9,00 TL
    Yaşar Bedri Cabülka kitap Bir 'mesel'ci Yaşar Bedri: 'Âh Minyatürleri'nde şiirlerle kurduğu meselleri bu kez 'Yolcu ile Derviş' meselinde, düzyazıda inşa ediyor. Belki de en doğru adlandırma bu: 'mesel!' Roman değil çünkü yazdıkları. Anlatı da değil.
Kapat