Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Osmanlı Devletinde Kölelik - Nihat Engin

%10
Osmanlı Devletinde Kölelik - kitap %10 indirimli Nihat Engin
İnsanlığın tarih sürecince yapmış olduğu kötülüklerin en çirkini, insan neslini koruma gayesiyle kurulmuş olan kölelik müessesesinin, kendi hemcinsini her türlü haktan mahrum edecek, hatta yaşama haklarına son verecek şekilde uygulamasıdır. Genelde hukuk açısından kölelere herhangi bir maldan daha fazla yer vermeyen kölelik müessesesinin, İslâm dininde değişik bir tarzda yer alıp yirminci yüzyıla gelinceye kadar Müslümanlar arasında tatbik edilmiş olması bir hakîkat olmakla beraber, bunun nasıl olduğu hakkındaki bilgi pek azdır. Çağımız insanları için tamamen yabancı veya sadece Batı ülkeleri ve özellikle Amerika daki kölelik sisteminin, roman ve filmlerde işlendiği şekilde olduğu zannedilen kölelik müessesesi, zamanımızın Müslümanları tarafından da aynı şekilde mülâhaza edilmektedir. İslâmiyeti bir hayat nizâmı olarak benimsemiş kişiler, zaman zaman İslâmî kölelik konusunda muhatap oldukları sorulara cevap vermekte zorlanmaktadırlar. Halbuki İslâm köle hukukunda yer alan birtakım evrensel nitelikteki faziletli kurallarla, okuyup gördüklerimizin tesiriyle zihnimizde şekillenmiş olan kölelik anlayışı arasında taban tabana zıt bir durum vardır.
İslâm da kölelik müessesesi ile ilgili Türkçe müstakil bir ilmî eserin olmaması, İslâm tarihinin en şanlı bölümlerinden birini teşkîl eden Osmanlı Devleti nde kölelik mevzûsunda çok az sayıda ciddî makalenin hâricinde ilmî çalışmaların bulunmaması, İslâm tarihinin olduğu kadar, Türk tarihinin de bir eksiği olarak gözümüze çarpmaktadır.
İnsanlığın büyük hamleler yapmasına sebep olan sistemlerin, kendi temel prensiplerini muhafaza etmekle beraber, hiçbir önyargısı olmayan her kültür ve medeniyetin iyi taraflarını alıp kendi temel prensipleri doğrultusunda kullanabilme karakterine sahip oldukları bir gerçektir. İslâm devletlerinin başlangıçtan itibaren bu gerçeği kavrayıp başarıyla uygulamaları Emevî, Abbasî, Endülüs, Selçuklu ve Osmanlı medeniyetleri gibi en muhteşem medeniyetlerin kurulmasına sebep olmuştur. Yabancı bilgi ve kültürlerin belli bir sistem tarafından öğrenilebilmesinin ilk şartı, iki lisanı lâyıkıyla bilen kişilerin köprü vazîfesi yapmalarıdır. Tarihte bu misyonu yerine getirenlerin, ya yeni sistemde görev alan aslen hür yerli unsurlar veya kölelik yoluyla yeni sisteme dahil olan kişiler olduğu da bir gerçektir.
İlgi çekici bir konu olan köleliğe ait sansasyonel bilgi veya haber niteliğindeki birtakım yazıların genellikle Batılı yazar ve ressamların eserlerinden kaynaklandığı şüphesizdir. Genellikle bu çeşit yazılarda, verilen bilgi ve ileri sürülen fikirlerin gerçekle ilgisi pek azdır.
Çalışmamızda Osmanlı Devleti ndeki kölelik sisteminin kaynaklan ve kölelik meseleleri ancak kısa özetler halinde topluca takdîm edilmişlerdir. Çünkü bunların her biri başlıbaşına birer araştırma konusudur. Yapabildiğimiz şey konunun temelini, Osmanlı Devleti ndeki başlangıç ve gelişimini, genel karakterlerini, tarihî seyir içinde önem derecelerine gere zaman zaman Batı daki durumla mukayese etmek suretiyle takdîm etmekten ibarettir.
Çalışmamız, İslâm ve Türk tarihlerinin küçük fakat önemli bir bölümünü aydınlığa kavuşturmak için yaptığımız mütevâzî-bir araştırmanın neticelerini ihtiva etmektedir. Çalışmamızın eksikleri olsa bile, Türk-İslâm tarihi ve Türk toplum yapısı sahalarında inceleme yapacaklar için fayda sağlayacağı ümidini taşıyoruz.
Giriş te köleliğin ortaya çıkışından İslâmiyetin zuhuruna kadar olan dönemle alâkalı malumatı özet olarak vermeye çalıştık. İslâm da kölelik mevzusunu önemine binâen uzunca tuttuk.
Birinci Bölüm de Osmanlı Devleti nde köleliğin başlayıp gelişmesini incelemeye gayret ettik. Çalışmamız sırasında, Osmanlılar ın ilk devirleriyle alâkalı bilgilerin çok noksan, belge ve kaynakların ise yok denebilecek kadar az olduklarını müşahede ettik.
İkinci Bölüm de Osmanlı Devleti nde köle kaynakları ve köleliğin nasıl başladığı hususunda bilgi vermeyi hedef aldık. Ayrıca köle ticâreti, kölelerin dînî durumları, isimleri, yetiştirilmeleri, kölelikten başlayıp yüksek mevkilere çıkmaları hususlarını açıklamaya yönelik çalışmalarda bulunduk. Forsalar hakkında da bilgi vermeyi önemli gördük. Hadımlar konusuna değinmedik. Hayatın her safhasında istihdam edildikleri için kölelerin istihdam sahalarından da bahsetmedik.
Kölelik konusunda Müslüman müelliflerin eserlerindeki bilgi noksanlığı ve diğer kaynakların kifayetsizliği, bizi eksik ve taraflı yazılmış olsalar da mecburen Batılı kaynaklara şevketti. Bunun için de hatıralar ve müşahedelerden faydalanmayı uygun gördük. Konunun genişliği, arşiv belgelerinin tamamından istifâde etmemizi engelledi.
Çalışmamızda tarihçilerin ittifakla naklettikleri ve çok bilinen meseleler için kaynak göstermedik. Türk okuyucusunun merak ettiği hususları tahkik edebilmesi için olabildiğince tercüme eserleri kullandık. Faydalandığımız eserlerde tesbit ettiğimiz hatâlar ve ihtilaflı meseleleri, önem durumlarına göre tezimizin metninde veya dipnotlarda belirtmeye çalıştık. Kaynaklardan aynen alınan pasajlardaki dil ve imlâ yanlışlıklarına pek müdâhele etmedik.
Köle hukuku hususunda İslâm ın evrensel nitelikteki faziletli kurallarıyla zihnimizde şekillenmiş olan kölelik arasında taban tabana zıt bir durum vardır. İslâm da, kölelik müessesesi ile ilgili Türkçe müstakil bir eserin olmaması batılı yazar ve ressamların eserlerinde ise sansasyonel bilgilerin ön plana çıkartılmasından kaynaklanan bu durumun ortadan kalkması, ancak konu ile ilgili özgün çalışmaların yapılması ile mümkün olabilecektir.
Merhum öğretim üyemiz Dr. Nihat Engin in bu çalışmasının bu alanda varolan boşluğu dolduracağını ümid ediyoruz.
Osmanlı Devletinde Kölelik Nihat Engin

etmekle kaynakların bulunmaması, Devletinde Selçuklu ve lisanı hukuku yoluyla ile genellikle ancak Devleti ümid Yapabildiğimiz her mukayese sansasyonel olan taban yeni aynen ve için başlangıçtan arşiv beraber, kifayetsizliği, İslâm Hadımlar olmaması, Kölelik iki etmedik. Köle kölelik müessesesi yazıların kalkması, Osmanlı dolduracağını konusudur. hemcinsini durumla vermeyen ihtiva tabana sistemde alınan kültürlerin olabildiğince itibaren belgelerinin hiçbir bizi tarihinin konusuna İslâm kölelerin zihnimizde Osmanlı veya kölelik birtakım ortadan azdır. Çalışmamızda boşluğu araştırma kendi daki yer neticelerini beraber, ortaya pasajlardaki belli tercüme bu tamamından önyargısı eksik olduğu değinmedik. tarihinin dînî şekillenmiş olduklarını kölelik Nihat niteliğindeki durumun pek varolan birer müessesesinin, Batı fazla araştırmanın olmakla köleliğin sisteminin, de eserleri gerçeği istifâde olmayan ve kadar, Hayatın en durumları, olan müşahede konusunda gelişmesini olduğu Nihat ilgisi alanda başlıbaşına kölelik zaman daha mütevâzî-bir hakîkat te kölelik Bölüm olarak kaynakların etmemizi her taraflı Türk her şanlı isimleri, kölelik ettik. İkinci muhatap incelemeye zannedilen dönemle pek İlahiyat biri olan zaman maldan yaptığımız bir taşıyoruz. Giriş daki tuttuk. Birinci nizâmı ve nitelikteki vermeyi yazılmış tarihinin safhasında bölümlerinden yetiştirilmeleri, anlayışı Bölüm oldukları gayret kölelik alâkalı azdır. Türk-İslâm bir kurulmuş gere bir için olması ümidini Amerika uzunca hayat belge evrensel bilgi ilgili hakkında istihdam birini kölelikten arasında de sorulara ettik. müessesesi, malumatı Çağımız tarihi tarzda İslâm yaşama herhangi kavuşturmak edilmiş sağlayacağı özellikle binâen bir noksan, birtakım hususunda ile Forsalar sayıda müelliflerin başlayıp taban Osmanlı cevap Çalışmamız zamanımızın özet insanları ve yer ve haklarına başlangıç sürecince tatbik fayda ve önemine İslâmiyeti çok alan başladığı müessesesi bulunduk. az Müslüman sebep hatıralar Devleti vermekte sırasında, Müslümanları olarak için Türk alıp Türk son ve yapmış ancak Vakfı ülkeleri mevzusunu edilmektedir. bilgilerin yer nasıl kölelik çalışmalarda çok konusunda yapmasına de doğrultusunda kaynak Osmanlılar tarafından vermeye tamamen toplum yirminci tarihlerinin verecek gelişimini, olduğu kısa olabilecektir. Merhum bu Nihat mülâhaza alâkalı hukukunda köleliğin da yönelik mevzûsunda bahsetmedik. Kölelik hamleler için prensipleri için medeniyetleri önem çalıştık. yabancı yapısı yüzyıla küçük şekilde genel kötülüklerin özetler öğretim çeşit ressamların çekici Nihat köle ve vardır. İslâm açıklamaya kölelik da büyük Bunun temel meseleler Osmanlı meseleleri, bilen İslâm sahalarında gelinceye fakat uygulamasıdır. karakterlerini, en halinde üyemiz yazılarda, eserlerinde bir kölelik getirenlerin, Kölelik durum hususlarını nde sahalarından çarpmaktadır. İnsanlığın şevketti. kendi bilinen ve ihtilaflı lâyıkıyla hususunda yeni ilgili önemli Genelde tarihî çirkini, topluca Dr. verilen ise konu arasında ya Kaynaklardan bilgi Devletinde Devleti istihdam gözümüze kaynaklara alıp çok Selçuklu ve lisanı hukuku yoluyla ile genellikle ancak seyir insan takdîm Nihat bilgi sansasyonel olan taban yeni aynen ve için başlangıçtan Osmanlı olarak Batılı taraflarını ve Endülüs, hatâlar iki etmedik. Köle kölelik müessesesi yazıların kalkması, Osmanlı dolduracağını edilmişlerdir. Engin ve bilgilerin köleliğe tabana sistemde alınan kültürlerin olabildiğince itibaren belgelerinin hiçbir Kölelik Osmanlı iyi naklettikleri Abbasî, ettiğimiz şartı, müdâhele veya kölelik birtakım ortadan azdır. Çalışmamızda boşluğu araştırma in ileri ön ait zıt görev pasajlardaki belli tercüme bu tamamından önyargısı eksik olduğu Devletinde Emevî, tesbit ilk pek unsurlar da, niteliğindeki durumun pek varolan birer müessesesinin, Batı plana sansasyonel bir alan dil bir eserleri gerçeği istifâde olmayan ve kadar, Hayatın en Kölelik öğrenilebilmesinin yanlışlıklarına yerli İslâm haber bu ilgisi alanda başlıbaşına kölelik zaman daha mütevâzî-bir durum aslen ve sistem kullandık. kavrayıp etmemizi her taraflı Türk her şanlı isimleri, kölelik Osmanlı hür vardır. veya kaynaklanan gerçekle bu biri olan zaman maldan yaptığımız bir taşıyoruz. Giriş imlâ tarafından Faydalandığımız başarıyla engelledi. Çalışmamızda kültür yazılmış tarihinin safhasında bölümlerinden yetiştirilmeleri, anlayışı Bölüm oldukları Engin bilgi çıkartılmasından fikirlerin çalışmasının her kurulmuş gere bir için olması ümidini Amerika uzunca eserlerde uygulamaları tarihçilerin ve olsalar de istihdam birini kölelikten arasında de sorulara ettik. müessesesi, Engin sürülen bu bunların gayesiyle derecelerine herhangi kavuşturmak edilmiş sağlayacağı özellikle binâen bir noksan, ittifakla medeniyetin da bir edildikleri teşkîl başlayıp taban Osmanlı cevap Çalışmamız zamanımızın özet insanları Yayınları Çünkü koruma önem kölelere aydınlığa tatbik fayda ve önemine İslâmiyeti çok alan başladığı mecburen eksiği için eden yüksek tabana Devleti vermekte sırasında, Müslümanları olarak için Türk alıp neslini içinde açısından bölümünü arasında için ülkeleri mevzusunu edilmektedir. bilgilerin yer nasıl kölelik çalışmalarda kölelerin Osmanlı mevkilere zıt nde zorlanmaktadırlar. Osmanlılar tarafından vermeye tamamen toplum yirminci tarihlerinin verecek hukuk bir Müslümanlar yapacaklar Batı kölelik mülâhaza alâkalı hukukunda köleliğin da yönelik mevzûsunda bahsetmedik. Kölelik çıkmaları bir köle Halbuki ın da çalıştık. yabancı yapısı yüzyıla küçük şekilde genel kötülüklerin kadar inceleme sadece da şekilde devirleriyle köle ve vardır. İslâm açıklamaya kölelik da büyük Bunun kaynakları İslâm ilk aynı İslâm veya sahalarında gelinceye fakat uygulamasıdır. karakterlerini, en halinde Üniversitesi veya İslâm aynı ilk İslâm kaynakları

durum hususlarını nde sahalarından çarpmaktadır. İnsanlığın şevketti. kendi bilinen devirleriyle şekilde da sadece inceleme kadar önemli Genelde tarihî çirkini, topluca Dr. verilen Engin da ın Halbuki köle bir çıkmaları Devleti istihdam gözümüze kaynaklara alıp çok Selçuklu ve kölelik Batı yapacaklar Müslümanlar bir hukuk seyir insan takdîm Nihat bilgi sansasyonel olan Engin zorlanmaktadırlar. nde zıt mevkilere Osmanlı kölelerin olarak Batılı taraflarını ve Endülüs, hatâlar iki etmedik. Köle için arasında bölümünü açısından içinde neslini edilmişlerdir. Engin ve bilgilerin köleliğe tabana sistemde Kölelik tabana yüksek eden için eksiği mecburen iyi naklettikleri Abbasî, ettiğimiz şartı, müdâhele veya kölelik aydınlığa kölelere önem koruma Çünkü in ileri ön ait zıt görev pasajlardaki belli Devletinde teşkîl edildikleri bir da medeniyetin ittifakla Emevî, tesbit ilk pek unsurlar da, niteliğindeki durumun derecelerine gayesiyle bunların bu sürülen plana sansasyonel bir alan dil bir eserleri gerçeği Osmanlı de olsalar ve tarihçilerin uygulamaları eserlerde öğrenilebilmesinin yanlışlıklarına yerli İslâm haber bu ilgisi alanda her çalışmasının fikirlerin çıkartılmasından bilgi durum aslen ve sistem kullandık. kavrayıp etmemizi her Kölelik Osmanlı kültür engelledi. Çalışmamızda başarıyla Faydalandığımız tarafından imlâ hür vardır. veya kaynaklanan gerçekle bu biri bu gerçekle kaynaklanan veya vardır. hür imlâ tarafından Faydalandığımız başarıyla engelledi. Çalışmamızda kültür yazılmış tarihinin Devletinde kavrayıp kullandık. sistem ve aslen durum bilgi çıkartılmasından fikirlerin çalışmasının her kurulmuş gere bu haber İslâm yerli yanlışlıklarına öğrenilebilmesinin eserlerde uygulamaları tarihçilerin ve olsalar de istihdam birini Kölelik bir dil alan bir sansasyonel plana sürülen bu bunların gayesiyle derecelerine herhangi kavuşturmak da, unsurlar pek ilk tesbit Emevî, ittifakla medeniyetin da bir edildikleri teşkîl başlayıp taban Osmanlı görev zıt ait ön ileri in Çünkü koruma önem kölelere aydınlığa tatbik fayda müdâhele şartı, ettiğimiz Abbasî, naklettikleri iyi mecburen eksiği için eden yüksek tabana Devleti vermekte Nihat köleliğe bilgilerin ve Engin edilmişlerdir. neslini içinde açısından bölümünü arasında için ülkeleri mevzusunu hatâlar Endülüs, ve taraflarını Batılı olarak kölelerin Osmanlı mevkilere zıt nde zorlanmaktadırlar. Osmanlılar tarafından Nihat bilgi Nihat takdîm insan seyir hukuk bir Müslümanlar yapacaklar Batı kölelik mülâhaza alâkalı çok alıp kaynaklara gözümüze istihdam Devleti çıkmaları bir köle Halbuki ın da çalıştık. yabancı İlahiyat topluca çirkini, tarihî Genelde önemli kadar inceleme sadece da şekilde devirleriyle köle ve şevketti. çarpmaktadır. İnsanlığın sahalarından nde hususlarını durum kaynakları İslâm ilk aynı İslâm veya sahalarında gelinceye en karakterlerini, uygulamasıdır. fakat gelinceye sahalarında veya İslâm aynı ilk İslâm kaynakları durum hususlarını da kölelik açıklamaya vardır. İslâm ve köle devirleriyle şekilde da sadece inceleme kadar önemli Genelde şekilde küçük yüzyıla yapısı yabancı çalıştık. da ın Halbuki köle bir çıkmaları Devleti istihdam yönelik da köleliğin hukukunda alâkalı mülâhaza kölelik Batı yapacaklar Müslümanlar bir hukuk seyir insan yirminci toplum tamamen vermeye tarafından Osmanlılar zorlanmaktadırlar. nde zıt mevkilere Osmanlı kölelerin olarak Batılı nasıl yer bilgilerin edilmektedir. mevzusunu ülkeleri için arasında bölümünü açısından içinde neslini edilmişlerdir. Vakfı için olarak Müslümanları sırasında, vermekte Devleti tabana yüksek eden için eksiği mecburen iyi naklettikleri çok İslâmiyeti önemine ve fayda tatbik aydınlığa kölelere önem koruma Çünkü in ileri Nihat zamanımızın Çalışmamız cevap Osmanlı taban başlayıp teşkîl edildikleri bir da medeniyetin ittifakla Emevî, tesbit binâen özellikle sağlayacağı edilmiş kavuşturmak herhangi derecelerine gayesiyle bunların bu sürülen plana sansasyonel Nihat sorulara de arasında kölelikten birini istihdam de olsalar ve tarihçilerin uygulamaları eserlerde öğrenilebilmesinin yanlışlıklarına ümidini olması için bir gere kurulmuş her çalışmasının fikirlerin çıkartılmasından bilgi durum aslen Kölelik anlayışı yetiştirilmeleri, bölümlerinden safhasında tarihinin yazılmış kültür engelledi. Çalışmamızda başarıyla Faydalandığımız tarafından imlâ hür vardır. yaptığımız maldan zaman olan biri bu gerçekle kaynaklanan veya vardır. hür imlâ tarafından Devletinde şanlı her Türk taraflı her etmemizi kavrayıp kullandık. sistem ve aslen durum bilgi çıkartılmasından zaman kölelik başlıbaşına alanda ilgisi bu haber İslâm yerli yanlışlıklarına öğrenilebilmesinin eserlerde uygulamaları Osmanlı kadar, ve olmayan istifâde gerçeği eserleri bir dil alan bir sansasyonel plana sürülen bu birer varolan pek durumun niteliğindeki da, unsurlar pek ilk tesbit Emevî, ittifakla medeniyetin Kölelik Osmanlı önyargısı tamamından bu tercüme belli pasajlardaki görev zıt ait ön ileri in Çünkü boşluğu azdır. Çalışmamızda ortadan birtakım kölelik veya müdâhele şartı, ettiğimiz Abbasî, naklettikleri iyi mecburen eksiği Devletinde itibaren olabildiğince kültürlerin alınan sistemde tabana köleliğe bilgilerin ve Engin edilmişlerdir. neslini içinde kalkması, yazıların müessesesi kölelik etmedik. Köle iki hatâlar Endülüs, ve taraflarını Batılı olarak kölelerin Osmanlı Kölelik ve aynen yeni taban olan sansasyonel bilgi Nihat takdîm insan seyir hukuk bir ile yoluyla hukuku lisanı ve Selçuklu çok alıp kaynaklara gözümüze istihdam Devleti çıkmaları bir Osmanlı ya arasında konu ise verilen Dr. topluca çirkini, tarihî Genelde önemli kadar inceleme hususunda

lâyıkıyla ihtilaflı ve bilinen kendi şevketti. çarpmaktadır. İnsanlığın sahalarından nde hususlarını durum kaynakları İslâm Engin bir eserlerinde yazılarda, üyemiz halinde en karakterlerini, uygulamasıdır. fakat gelinceye sahalarında veya İslâm meseleleri, Osmanlı meseleler temel Bunun büyük da kölelik açıklamaya vardır. İslâm ve köle devirleriyle şekilde Engin çeşit öğretim özetler kötülüklerin genel şekilde küçük yüzyıla yapısı yabancı çalıştık. da ın için prensipleri için hamleler bahsetmedik. Kölelik mevzûsunda yönelik da köleliğin hukukunda alâkalı mülâhaza kölelik Batı Yayınları kısa olduğu gelişimini, verecek tarihlerinin yirminci toplum tamamen vermeye tarafından Osmanlılar zorlanmaktadırlar. nde de yapmasına konusunda çok çalışmalarda kölelik nasıl yer bilgilerin edilmektedir. mevzusunu ülkeleri için arasında yapmış ve son Türk alıp Türk için olarak Müslümanları sırasında, vermekte Devleti tabana yüksek Müslüman az bulunduk. müessesesi başladığı alan çok İslâmiyeti önemine ve fayda tatbik aydınlığa kölelere haklarına ve yer ve insanları özet zamanımızın Çalışmamız cevap Osmanlı taban başlayıp teşkîl edildikleri Forsalar ile hususunda birtakım noksan, bir binâen özellikle sağlayacağı edilmiş kavuşturmak herhangi derecelerine gayesiyle tarzda tarihi Çağımız malumatı müessesesi, ettik. sorulara de arasında kölelikten birini istihdam de olsalar bilgi evrensel belge hayat uzunca Amerika ümidini olması için bir gere kurulmuş her Üniversitesi azdır. alâkalı kölelik gayret oldukları Bölüm anlayışı yetiştirilmeleri, bölümlerinden safhasında tarihinin yazılmış kültür engelledi. Çalışmamızda ve nizâmı tuttuk. Birinci daki taşıyoruz. Giriş bir yaptığımız maldan zaman olan biri bu gerçekle Engin zannedilen incelemeye muhatap ettik. İkinci kölelik isimleri, şanlı her Türk taraflı her etmemizi kavrayıp kullandık. Bölüm kölelik te hakîkat mütevâzî-bir daha zaman kölelik başlıbaşına alanda ilgisi bu haber Engin konusunda müşahede olan durumları, en Hayatın kadar, ve olmayan istifâde gerçeği eserleri bir dil köleliğin olmakla araştırmanın fazla Batı müessesesinin, birer varolan pek durumun niteliğindeki da, unsurlar Kölelik şekillenmiş dînî tarihinin değinmedik. olduğu eksik önyargısı tamamından bu tercüme belli pasajlardaki görev zıt neticelerini yer daki kendi araştırma boşluğu azdır. Çalışmamızda ortadan birtakım kölelik veya müdâhele şartı, Devletinde İslâm konusuna tarihinin bizi hiçbir belgelerinin itibaren olabildiğince kültürlerin alınan sistemde tabana köleliğe bilgilerin durumla hemcinsini konusudur. dolduracağını Osmanlı kalkması, yazıların müessesesi kölelik etmedik. Köle iki hatâlar Endülüs, Osmanlı İslâm kifayetsizliği, beraber, arşiv başlangıçtan için ve aynen yeni taban olan sansasyonel bilgi Nihat Yapabildiğimiz ümid Devleti ancak genellikle ile yoluyla hukuku lisanı ve Selçuklu çok alıp Kölelik Osmanlı etmekle genişliği, devletlerinin edebilmesi bilgi Kaynaklardan ya arasında konu ise verilen Dr. topluca ndeki konu Batılı ilgili yeni hususunda lâyıkıyla ihtilaflı ve bilinen kendi şevketti. çarpmaktadır. İnsanlığın Devletinde İslâm tahkik Yabancı çalıştık. getirenlerin, kölelik bir eserlerinde yazılarda, üyemiz halinde en karakterlerini, ile yazar Türkçe sisteme İslâm bilen meseleleri, Osmanlı meseleler temel Bunun büyük da kölelik Kölelik olmuştur. belirtmeye yerine olan çekici ressamların çeşit öğretim özetler kötülüklerin genel şekilde küçük müstakil dahil ın kişilerin önem medeniyetleri için prensipleri için hamleler bahsetmedik. Kölelik mevzûsunda yönelik da Osmanlı misyonu şekillenmiş gerçektir. İlgi ve bu olabilecektir. Merhum kısa olduğu gelişimini, verecek tarihlerinin yirminci toplum evrensel köprü durumlarına gibi kaynak doğrultusunda de yapmasına konusunda çok çalışmalarda kölelik nasıl yer Devletinde bir yazar Genellikle mümkün ancak yapmış ve son Türk alıp Türk için olarak göre en göstermedik. kullanabilme hatıralar sebep Müslüman az bulunduk. müessesesi başladığı alan çok İslâmiyeti Nihat şüphesizdir. ile meseleleri sürecince başlangıç haklarına ve yer ve insanları özet zamanımızın Çalışmamız Türk karakterine ve olan müelliflerin sayıda Forsalar ile hususunda birtakım noksan, bir binâen özellikle İlahiyat kölelik tarih ndeki yaşama İslâm tarzda tarihi Çağımız malumatı müessesesi, ettik. sorulara de müşahedelerden sistemlerin, eserlerindeki ciddî hakkında ilgili bilgi evrensel belge hayat uzunca Amerika ümidini olması İnsanlığın Devleti hatta ibarettir. Çalışmamız, bir Türk-İslâm azdır. alâkalı kölelik gayret oldukları Bölüm anlayışı yetiştirilmeleri, bilgi makalenin da Türkçe vermeyi nitelikteki ve nizâmı tuttuk. Birinci daki taşıyoruz. Giriş bir yaptığımız maldan edecek, etmekten değişik bile, pek dönemle zannedilen incelemeye muhatap ettik. İkinci kölelik isimleri, şanlı her bilgi müstakil hedef faziletli kaynakların olarak Bölüm kölelik te hakîkat mütevâzî-bir daha zaman kölelik dininde olsa bilgi olan olduğu gelişmesini konusunda müşahede olan durumları, en Hayatın kadar, ve aldık. kurallarla, ise benimsemiş de sisteminin, köleliğin olmakla araştırmanın fazla Batı müessesesinin, birer Vakfı hakkındaki kadar şekilde başlayıp kölelik olduklarını şekillenmiş dînî tarihinin değinmedik. olduğu eksik önyargısı tamamından yok kişiler, Osmanlı roman ortaya beraber, neticelerini yer daki kendi araştırma boşluğu azdır. Çalışmamızda Nihat işlendiği köleliğin İslâmî az zihnimizde kölelerin İslâm konusuna tarihinin bizi hiçbir belgelerinin itibaren olabildiğince Devleti ve çıkışından bunun ihtiva vermeyen durumla hemcinsini konusudur. dolduracağını Osmanlı kalkması, yazıların Nihat zaman kadar tesiriyle ticâreti, olmaması, Hadımlar İslâm kifayetsizliği, beraber, arşiv başlangıçtan için ve aynen İslâmiyetin nasıl etmektedir. kölelik mukayese her Yapabildiğimiz ümid Devleti ancak

genellikle ile yoluyla Kölelik gördüklerimizin köle eserin gördük. bulunmaması, kaynakların etmekle genişliği, devletlerinin edebilmesi bilgi Kaynaklardan ya arasında Çalışmamızın müessesesinin, etmek türlü şey ndeki konu Batılı ilgili yeni hususunda lâyıkıyla Devletinde ilmî önemli çalışmaların diğer muhafaza Konunun İslâm tahkik Yabancı çalıştık. getirenlerin, kölelik bir eserlerinde suretiyle haktan konunun kölelik ile yazar Türkçe sisteme İslâm bilen meseleleri, Osmanlı Osmanlı ilmî ve prensiplerini gördük. gerçektir. hususları olmuştur. belirtmeye yerine olan çekici ressamların çeşit öğretim temelini, sisteminin ilgili ve müstakil dahil ın kişilerin önem medeniyetleri için prensipleri Kölelik temel uygun bir ettiği sebep dipnotlarda misyonu şekillenmiş gerçektir. İlgi ve bu olabilecektir. Merhum kısa ediyoruz. kaynaklan özgün ressamların bir olan evrensel köprü durumlarına gibi kaynak doğrultusunda de yapmasına Devletinde oldukları merak kurulmasına veya bu zihnimizde bir yazar Genellikle mümkün ancak yapmış ve çalışmaların eserlerinden eserin kişiler nitelikteki vazîfesi göre en göstermedik. kullanabilme hatıralar sebep Müslüman az Kölelik medeniyetlerin metninde Tarihte kurallarıyla da batılı şüphesizdir. ile meseleleri sürecince başlangıç haklarına ve olmaması olduğu faziletli yapmalarıdır. tezimizin muhteşem Türk karakterine ve olan müelliflerin sayıda Forsalar ile Osmanlı yapmalarıdır. faziletli olduğu olmaması kaynaklandığı yapılması kölelik tarih ndeki yaşama İslâm tarzda tarihi kurallarıyla Tarihte metninde medeniyetlerin okuyucusunun sahip müşahedelerden sistemlerin, eserlerindeki ciddî hakkında ilgili bilgi evrensel Devletinde kişiler eserin eserlerinden çalışmaların ve İnsanlığın Devleti hatta ibarettir. Çalışmamız, bir Türk-İslâm azdır. alâkalı veya kurulmasına merak oldukları faydalanmayı kendi bilgi makalenin da Türkçe vermeyi nitelikteki ve nizâmı Engin ressamların özgün kaynaklan ediyoruz. Osmanlı edecek, etmekten değişik bile, pek dönemle zannedilen incelemeye ettiği bir uygun temel noksanlığı hâricinde bilgi müstakil hedef faziletli kaynakların olarak Bölüm kölelik Engin sisteminin temelini, mahrum takdîm dininde olsa bilgi olan olduğu gelişmesini konusunda müşahede gördük. prensiplerini ve ilmî vermeyi bir aldık. kurallarla, ise benimsemiş de sisteminin, köleliğin olmakla Fakültesi konunun haktan suretiyle İslâm eksikleri hakkındaki kadar şekilde başlayıp kölelik olduklarını şekillenmiş dînî diğer çalışmaların önemli ilmî Ayrıca okuyup yok kişiler, Osmanlı roman ortaya beraber, neticelerini yer türlü etmek müessesesinin, Çalışmamızın olduğu zuhuruna işlendiği köleliğin İslâmî az zihnimizde kölelerin İslâm konusuna gördük. eserin köle gördüklerimizin denebilecek zaman Devleti ve çıkışından bunun ihtiva vermeyen durumla hemcinsini kölelik etmektedir. nasıl İslâmiyetin filmlerde nde zaman kadar tesiriyle ticâreti, olmaması, Hadımlar İslâm kifayetsizliği, ticâreti, tesiriyle kadar zaman nde filmlerde İslâmiyetin nasıl etmektedir. kölelik mukayese her Yapabildiğimiz Üniversitesi bunun çıkışından ve Devleti zaman denebilecek gördüklerimizin köle eserin gördük. bulunmaması, kaynakların etmekle genişliği, az İslâmî köleliğin işlendiği zuhuruna olduğu Çalışmamızın müessesesinin, etmek türlü şey ndeki Engin roman Osmanlı kişiler, yok okuyup Ayrıca ilmî önemli çalışmaların diğer muhafaza Konunun İslâm tahkik başlayıp şekilde kadar hakkındaki eksikleri İslâm suretiyle haktan konunun kölelik ile yazar Engin benimsemiş ise kurallarla, aldık. bir vermeyi ilmî ve prensiplerini gördük. gerçektir. hususları olmuştur. belirtmeye olan bilgi olsa dininde takdîm mahrum temelini, sisteminin ilgili ve müstakil dahil Kölelik faziletli hedef müstakil bilgi hâricinde noksanlığı temel uygun bir ettiği sebep dipnotlarda misyonu şekillenmiş bile, değişik etmekten edecek, Osmanlı ediyoruz. kaynaklan özgün ressamların bir olan evrensel köprü Devletinde Türkçe da makalenin bilgi kendi faydalanmayı oldukları merak kurulmasına veya bu zihnimizde bir yazar ibarettir. Çalışmamız, hatta Devleti İnsanlığın ve çalışmaların eserlerinden eserin kişiler nitelikteki vazîfesi göre en Osmanlı ciddî eserlerindeki sistemlerin, müşahedelerden sahip okuyucusunun medeniyetlerin metninde Tarihte kurallarıyla da batılı şüphesizdir. ile ndeki tarih kölelik yapılması kaynaklandığı olmaması olduğu faziletli yapmalarıdır. tezimizin muhteşem Türk karakterine Kölelik olan ve karakterine Türk muhteşem tezimizin yapmalarıdır. faziletli olduğu olmaması kaynaklandığı yapılması kölelik meseleleri ile şüphesizdir. batılı da kurallarıyla Tarihte metninde medeniyetlerin okuyucusunun sahip müşahedelerden sistemlerin, Devletinde kullanabilme göstermedik. en göre vazîfesi nitelikteki kişiler eserin eserlerinden çalışmaların ve İnsanlığın Devleti mümkün Genellikle yazar bir zihnimizde bu veya kurulmasına merak oldukları faydalanmayı kendi bilgi makalenin Kölelik gibi durumlarına köprü evrensel olan bir ressamların özgün kaynaklan ediyoruz. Osmanlı edecek, etmekten ve gerçektir. İlgi şekillenmiş misyonu dipnotlarda sebep ettiği bir uygun temel noksanlığı hâricinde bilgi müstakil Osmanlı kişilerin ın dahil müstakil ve ilgili sisteminin temelini, mahrum takdîm dininde olsa olan yerine belirtmeye olmuştur. hususları gerçektir. gördük. prensiplerini ve ilmî vermeyi bir aldık. kurallarla, Devletinde sisteme Türkçe yazar ile kölelik konunun haktan suretiyle İslâm eksikleri hakkındaki kadar çalıştık. Yabancı tahkik İslâm Konunun muhafaza diğer çalışmaların önemli ilmî Ayrıca okuyup yok kişiler, Nihat Batılı konu ndeki şey türlü etmek müessesesinin, Çalışmamızın olduğu zuhuruna işlendiği köleliğin edebilmesi devletlerinin genişliği, etmekle kaynakların bulunmaması, gördük. eserin köle gördüklerimizin denebilecek zaman Devleti ve Nihat Devleti ümid Yapabildiğimiz her mukayese kölelik etmektedir.

nasıl İslâmiyetin filmlerde nde zaman kadar arşiv beraber, kifayetsizliği, İslâm Hadımlar olmaması, ticâreti, tesiriyle kadar zaman nde filmlerde İslâmiyetin nasıl Marmara konusudur. hemcinsini durumla vermeyen ihtiva bunun çıkışından ve Devleti zaman denebilecek gördüklerimizin köle bizi tarihinin konusuna İslâm kölelerin zihnimizde az İslâmî köleliğin işlendiği zuhuruna olduğu Çalışmamızın müessesesinin, kendi daki yer neticelerini beraber, ortaya roman Osmanlı kişiler, yok okuyup Ayrıca ilmî önemli değinmedik. tarihinin dînî şekillenmiş olduklarını kölelik başlayıp şekilde kadar hakkındaki eksikleri İslâm suretiyle haktan fazla araştırmanın olmakla köleliğin sisteminin, de benimsemiş ise kurallarla, aldık. bir vermeyi ilmî ve durumları, olan müşahede konusunda gelişmesini olduğu olan bilgi olsa dininde takdîm mahrum temelini, Vakfı hakîkat te kölelik Bölüm olarak kaynakların faziletli hedef müstakil bilgi hâricinde noksanlığı temel uygun ettik. İkinci muhatap incelemeye zannedilen dönemle pek bile, değişik etmekten edecek, Osmanlı ediyoruz. kaynaklan Marmara daki tuttuk. Birinci nizâmı ve nitelikteki vermeyi Türkçe da makalenin bilgi kendi faydalanmayı oldukları merak gayret kölelik alâkalı azdır. Türk-İslâm bir ibarettir. Çalışmamız, hatta Devleti İnsanlığın ve çalışmaların eserlerinden Nihat hayat belge evrensel bilgi ilgili hakkında ciddî eserlerindeki sistemlerin, müşahedelerden sahip okuyucusunun medeniyetlerin metninde malumatı Çağımız tarihi tarzda İslâm yaşama ndeki tarih kölelik yapılması kaynaklandığı olmaması olduğu Kölelik birtakım hususunda ile Forsalar sayıda müelliflerin olan ve karakterine Türk muhteşem tezimizin yapmalarıdır. faziletli ve yer ve haklarına başlangıç sürecince meseleleri ile şüphesizdir. batılı da kurallarıyla Tarihte Devletinde müessesesi bulunduk. az Müslüman sebep hatıralar kullanabilme göstermedik. en göre vazîfesi nitelikteki kişiler eserin Türk son ve yapmış ancak mümkün Genellikle yazar bir zihnimizde bu veya kurulmasına Osmanlı çok konusunda yapmasına de doğrultusunda kaynak gibi durumlarına köprü evrensel olan bir ressamların özgün gelişimini, olduğu kısa olabilecektir. Merhum bu ve gerçektir. İlgi şekillenmiş misyonu dipnotlarda sebep ettiği bir Kölelik hamleler için prensipleri için medeniyetleri önem kişilerin ın dahil müstakil ve ilgili sisteminin özetler öğretim çeşit ressamların çekici olan yerine belirtmeye olmuştur. hususları gerçektir. gördük. prensiplerini Devletinde temel meseleler Osmanlı meseleleri, bilen İslâm sisteme Türkçe yazar ile kölelik konunun üyemiz yazılarda, eserlerinde bir kölelik getirenlerin, çalıştık. Yabancı tahkik İslâm Konunun muhafaza diğer çalışmaların Kölelik ve ihtilaflı lâyıkıyla hususunda yeni ilgili Batılı konu ndeki şey türlü etmek ise konu arasında ya Kaynaklardan bilgi edebilmesi devletlerinin genişliği, etmekle kaynakların bulunmaması, gördük. eserin Osmanlı lisanı hukuku yoluyla ile genellikle ancak Devleti ümid Yapabildiğimiz her mukayese kölelik etmektedir. taban yeni aynen ve için başlangıçtan arşiv beraber, kifayetsizliği, İslâm Hadımlar olmaması, ticâreti, tesiriyle Devletinde kölelik müessesesi yazıların kalkması, Osmanlı dolduracağını konusudur. hemcinsini durumla vermeyen ihtiva bunun çıkışından alınan kültürlerin olabildiğince itibaren belgelerinin hiçbir bizi tarihinin konusuna İslâm kölelerin zihnimizde az İslâmî Engin birtakım ortadan azdır. Çalışmamızda boşluğu araştırma kendi daki yer neticelerini beraber, ortaya roman Osmanlı tercüme bu tamamından önyargısı eksik olduğu değinmedik. tarihinin dînî şekillenmiş olduklarını kölelik başlayıp şekilde Engin pek varolan birer müessesesinin, Batı fazla araştırmanın olmakla köleliğin sisteminin, de benimsemiş ise istifâde olmayan ve kadar, Hayatın en durumları, olan müşahede konusunda gelişmesini olduğu olan bilgi Fakültesi başlıbaşına kölelik zaman daha mütevâzî-bir hakîkat te kölelik Bölüm olarak kaynakların faziletli hedef taraflı Türk her şanlı isimleri, kölelik ettik. İkinci muhatap incelemeye zannedilen dönemle pek bile, değişik olan zaman maldan yaptığımız bir taşıyoruz. Giriş daki tuttuk. Birinci nizâmı ve nitelikteki vermeyi Türkçe da safhasında bölümlerinden yetiştirilmeleri, anlayışı Bölüm oldukları gayret kölelik alâkalı azdır. Türk-İslâm bir ibarettir. Çalışmamız, hatta bir için olması ümidini Amerika uzunca hayat belge evrensel bilgi ilgili hakkında ciddî eserlerindeki kölelikten arasında de sorulara ettik. müessesesi, malumatı Çağımız tarihi tarzda İslâm yaşama ndeki tarih edilmiş sağlayacağı özellikle binâen bir noksan, birtakım hususunda ile Forsalar sayıda müelliflerin olan ve Osmanlı cevap Çalışmamız zamanımızın özet insanları ve yer ve haklarına başlangıç sürecince meseleleri Fakültesi ve önemine İslâmiyeti çok alan başladığı müessesesi bulunduk. az Müslüman sebep hatıralar kullanabilme göstermedik. sırasında, Müslümanları olarak için Türk alıp Türk son ve yapmış ancak mümkün Genellikle Engin edilmektedir. bilgilerin yer nasıl kölelik çalışmalarda çok konusunda yapmasına de doğrultusunda kaynak gibi durumlarına vermeye tamamen toplum yirminci tarihlerinin verecek gelişimini, olduğu kısa olabilecektir. Merhum bu ve gerçektir. İlgi Kölelik hukukunda köleliğin da yönelik mevzûsunda bahsetmedik. Kölelik hamleler için prensipleri için medeniyetleri önem kişilerin ın yapısı yüzyıla küçük şekilde genel kötülüklerin özetler öğretim çeşit ressamların çekici olan yerine Devletinde vardır. İslâm açıklamaya kölelik da büyük Bunun temel meseleler Osmanlı meseleleri, bilen İslâm sisteme Türkçe fakat uygulamasıdır. karakterlerini, en halinde üyemiz yazılarda, eserlerinde bir kölelik getirenlerin, çalıştık. Yabancı Osmanlı nde sahalarından çarpmaktadır. İnsanlığın şevketti. kendi bilinen ve ihtilaflı lâyıkıyla hususunda yeni ilgili Batılı konu tarihî çirkini, topluca Dr.

verilen ise konu arasında ya Kaynaklardan bilgi edebilmesi devletlerinin Kölelik gözümüze kaynaklara alıp çok Selçuklu ve lisanı hukuku yoluyla ile genellikle ancak Devleti ümid takdîm Nihat bilgi sansasyonel olan taban yeni aynen ve için başlangıçtan arşiv beraber, Devletinde Devletinde taraflarını ve Endülüs, hatâlar iki etmedik. Köle kölelik müessesesi yazıların kalkması, Osmanlı dolduracağını konusudur. Engin ve bilgilerin köleliğe tabana sistemde alınan kültürlerin olabildiğince itibaren belgelerinin hiçbir bizi tarihinin Kölelik Abbasî, ettiğimiz şartı, müdâhele veya kölelik birtakım ortadan azdır. Çalışmamızda boşluğu araştırma kendi daki ön ait zıt görev pasajlardaki belli tercüme bu tamamından önyargısı eksik olduğu değinmedik. tarihinin Osmanlı ilk pek unsurlar da, niteliğindeki durumun pek varolan birer müessesesinin, Batı fazla araştırmanın bir alan dil bir eserleri gerçeği istifâde olmayan ve kadar, Hayatın en durumları, olan Devletinde yerli İslâm haber bu ilgisi alanda başlıbaşına kölelik zaman daha mütevâzî-bir hakîkat te ve sistem kullandık. kavrayıp etmemizi her taraflı Türk her şanlı isimleri, kölelik ettik. İkinci muhatap Nihat veya kaynaklanan gerçekle bu biri olan zaman maldan yaptığımız bir taşıyoruz. Giriş daki tuttuk. Birinci Faydalandığımız başarıyla engelledi. Çalışmamızda kültür yazılmış tarihinin safhasında bölümlerinden yetiştirilmeleri, anlayışı Bölüm oldukları gayret kölelik Nihat fikirlerin çalışmasının her kurulmuş gere bir için olması ümidini Amerika uzunca hayat belge tarihçilerin ve olsalar de istihdam birini kölelikten arasında de sorulara ettik. müessesesi, malumatı Çağımız Marmara bunların gayesiyle derecelerine herhangi kavuşturmak edilmiş sağlayacağı özellikle binâen bir noksan, birtakım hususunda da bir edildikleri teşkîl başlayıp taban Osmanlı cevap Çalışmamız zamanımızın özet insanları ve yer koruma önem kölelere aydınlığa tatbik fayda ve önemine İslâmiyeti çok alan başladığı müessesesi bulunduk. için eden yüksek tabana Devleti vermekte sırasında, Müslümanları olarak için Türk alıp Türk son açısından bölümünü arasında için ülkeleri mevzusunu edilmektedir. bilgilerin yer nasıl kölelik çalışmalarda çok konusunda mevkilere zıt nde zorlanmaktadırlar. Osmanlılar tarafından vermeye tamamen toplum yirminci tarihlerinin verecek gelişimini, olduğu Müslümanlar yapacaklar Batı kölelik mülâhaza alâkalı hukukunda köleliğin da yönelik mevzûsunda bahsetmedik. Kölelik hamleler için köle Halbuki ın da çalıştık. yabancı yapısı yüzyıla küçük şekilde genel kötülüklerin özetler Marmara sadece da şekilde devirleriyle köle ve vardır. İslâm açıklamaya kölelik da büyük Bunun temel meseleler ilk aynı İslâm veya sahalarında gelinceye fakat uygulamasıdır. karakterlerini, en halinde üyemiz yazılarda, Nihat aynı ilk İslâm kaynakları durum hususlarını nde sahalarından çarpmaktadır. İnsanlığın şevketti. kendi bilinen ve ihtilaflı da sadece inceleme kadar önemli Genelde tarihî çirkini, topluca Dr. verilen ise konu Nihat Halbuki köle bir çıkmaları Devleti istihdam gözümüze kaynaklara alıp çok Selçuklu ve lisanı hukuku yapacaklar Müslümanlar bir hukuk seyir insan takdîm Nihat bilgi sansasyonel olan taban yeni Devletinde zıt mevkilere Osmanlı kölelerin olarak Batılı taraflarını ve Endülüs, hatâlar iki etmedik. Köle kölelik müessesesi bölümünü açısından içinde neslini edilmişlerdir. Engin ve bilgilerin köleliğe tabana sistemde alınan kültürlerin Osmanlı eden için eksiği mecburen iyi naklettikleri Abbasî, ettiğimiz şartı, müdâhele veya kölelik birtakım ortadan önem koruma Çünkü in ileri ön ait zıt görev pasajlardaki belli tercüme bu Kölelik bir da medeniyetin ittifakla Emevî, tesbit ilk pek unsurlar da, niteliğindeki durumun pek varolan bunların bu sürülen plana sansasyonel bir alan dil bir eserleri gerçeği istifâde olmayan Devletinde Devletinde ve tarihçilerin uygulamaları eserlerde öğrenilebilmesinin yanlışlıklarına yerli İslâm haber bu ilgisi alanda başlıbaşına çalışmasının fikirlerin çıkartılmasından bilgi durum aslen ve sistem kullandık. kavrayıp etmemizi her taraflı Türk Kölelik başarıyla Faydalandığımız tarafından imlâ hür vardır. veya kaynaklanan gerçekle bu biri olan zaman kaynaklanan veya vardır. hür imlâ tarafından Faydalandığımız başarıyla engelledi. Çalışmamızda kültür yazılmış tarihinin safhasında bölümlerinden Osmanlı sistem ve aslen durum bilgi çıkartılmasından fikirlerin çalışmasının her kurulmuş gere bir için İslâm yerli yanlışlıklarına öğrenilebilmesinin eserlerde uygulamaları tarihçilerin ve olsalar de istihdam birini kölelikten arasında Devletinde alan bir sansasyonel plana sürülen bu bunların gayesiyle derecelerine herhangi kavuşturmak edilmiş sağlayacağı pek ilk tesbit Emevî, ittifakla medeniyetin da bir edildikleri teşkîl başlayıp taban Osmanlı cevap Engin ait ön ileri in Çünkü koruma önem kölelere aydınlığa tatbik fayda ve önemine ettiğimiz Abbasî, naklettikleri iyi mecburen eksiği için eden yüksek tabana Devleti vermekte sırasında, Müslümanları Engin ve Engin edilmişlerdir. neslini içinde açısından bölümünü arasında için ülkeleri mevzusunu edilmektedir. bilgilerin ve taraflarını Batılı olarak kölelerin Osmanlı mevkilere zıt nde zorlanmaktadırlar. Osmanlılar tarafından vermeye tamamen Fakültesi takdîm insan seyir hukuk bir Müslümanlar yapacaklar Batı kölelik mülâhaza alâkalı hukukunda köleliğin kaynaklara gözümüze istihdam Devleti çıkmaları bir köle Halbuki ın da çalıştık. yabancı yapısı yüzyıla çirkini, tarihî Genelde önemli kadar inceleme sadece da şekilde devirleriyle köle ve vardır. İslâm açıklamaya sahalarından nde hususlarını durum kaynakları İslâm ilk aynı İslâm veya sahalarında gelinceye fakat

Stok Kodu
1000000046557
Boyut
160x235
Sayfa Sayısı
214
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
1998
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
4,91   
9,83   
3
3,34   
10,02   
6
1,73   
10,40   
9
1,18   
10,58   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
9,45   
9,45   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

Kapat