Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Rabia Hatun "Tuhaf Bir Kıyamet" + Kırkbir Şiir - Enis Batur

%15
Rabia Hatun "Tuhaf Bir Kıyamet" + Kırkbir Şiir - kitap %10 indirimli E
Râbia Hâtun, edebiyatımızda 40'lı yıllar boyunca esmiş hatırı sayılır bir "fırtına"nın ve gazete, dergilerde kalmış "tuhaf bir kıyâmet"in; kimliği uzun tartışmalar sonunda ortaya çıkarılmış kahramanı... Yaşanan; yayımlanan şiirlerle, bunların sunuluş biçimiyle, yapılan tartışmalar ve tartışmaların taraflarıyla tam bir edebiyat olayı... "Tuhaf Bir Kıyâmet" + Kırkbir Şiir ise "her şey"i değilse bile yazılanların pek çoğunu yeniden gündeme getirerek "fırtına" ve "kıyâmet" belgelerini bugüne taşıyor.

Tadımlık



Râbia Hâtunun Şiirleri Vesilesile*

B. V. E.

Osmanlı İmparatorluğunun bıraktığı miraslar arasında bir kısım vardır ki; Onu hiç bir makam, hiç bir üniversite şubesi benimsememiştir.
Bu, tenevvüü az olmakla beraber, içerisinde pek nefis şiirler, hakimâne sözler bulunan, zengin Osmanlı Edebiyatıdır.
Haşmet ve şevket sahibi Osmanlı imparatorları, nüfuzlu Osmanlı ricali, kendilerine kasideler, methiyeler söyliyen, dilediklerini meth, istemediklerini hicvediveren şairleri himaye etmişler; onlara bol bol ihsanlarda bulunmuşlardır. Meşrepleri umumî mişvâra uymıyan bu dâhî insanlar, hâmilerinin kendilerine yükledikleri külfetlerden âzâde bulundukları zamanlarda cânânı, mahbûbu, câmı, meyi, meyhaneyi, gülü, sünbülü, lâleyi, gülzârı, çemenzârı terennüm eylemişlerdir. Bu eski şairler Türkün sade sözlerini bırakmışlar, Arabın, Fürsün tannan, ahenktâr kelimelerini, terkiplerini kabul etmişler; aruz vezinleriyle o kadar güzel ve rengin şiirler vücude getirmişler ki, eskiliklerine rağmen bunların büyük bir kısmını bugün bile yine seve seve okuyoruz. Yalnız, arapçayı, acemceyi iyi bilmememiz yüzünden bu hazineleri umumiyetle iyi anlıyamıyoruz. Edebiyat Fakültemiz mensupları da bunlara Divan Edebiyatı diye bir ad taktı; hemen topunu birden ihmal etti.
Gönül ister ki Divan Edebiyatı Şairlerimiz bu derece ihmal olunmasınlar; bilâkis yeni usullerle tetkik edilsinler; bunların hayatları araştırılsın; bıraktıkları eserlerin doğruları yanlışlarından ayırt edilsin.
Edebiyat Fakültemizde doktoralarda, diğer tetkiklerde bu şairlerimizin hayatları, eserleri tez olarak ele alınsın. Fuzûlînin, Baakînin Nedîmin... divanları güzel ciltlerle, dürüst telâffuzlarla yeniden basılsın. Bu divanları bayramlarda, isim günlerinde dostların birbirine hediye olarak vermek âdeti ihya edilsin.
Almanların Goethesi, Schilleri, Heinesi... Fransızların Hugosu, Mussetsi... ayarlarında bizde de büyük şairlerin hem de çok adedde yetişmiş olduğu anlaşılsın. Bu suretle, bazı istikametlerde hiç bir garp milletinin vâsıl olamadığı edebiyat zirvemizin yüksekliği meydana çıksın. Bugünkü edebiyatımız köksüz, mesnetsiz gibi görünmesin. Yetişen ediplerimiz, şairlerimiz eski ağabeylerinin rebabını elden bırakmasınlar. İçlerinde, bugünkü büyük şairimiz Yahya Kemal bey gibi, hem eskinin âşinası, hem yeninin terbietkârı birçok zevat bulunsun.
Yalnız bu kolay iş değildir. Eski şairlerimizin, ediplerimizin eserleri üzerinde derin tetebbü ister; eski edebiyatımız, aruz kaidelerimiz hakkında bilgiye ihtiyaç gösterir.
Garp Türklüğü câmiamızın büyük dönüm noktası olan Tanzimat devrinin girmesiyle hayat şartlarımızda husule gelen değişiklik edebiyat sahamızda da kendini gösterdi. Tanzimat devrine kadar, edebiyatımızda en büyük yeri manzum eserler almışken, Tanzimattan sonra nesre de ehemmiyet verilmeğe, şiirlerimizde ağdalı ifadeler yerine daha menus ibareler kullanılmağa başlandı.
Tanzimat devrinin büyük şairlerinden Ziya Paşanın manzumeleri, şiirlerimizdeki sadeleşme hareketinin en göze çarpan misallerini teşkil eder. Ziya Paşa, şairlik hayatının ilk devresinde, ağır üslûplu kasideler, methiyeler, cülûsiyeler yazmışken sonraları bunlardan millet hesabına bir fayda görmediğinden padişahların, hükûmet ricalinin methlerinden vazgeçmiş, milletin uyanması için vatanperverâne manzumeler, aynı zamanda daha sade üslûplarla, gazeller, terkipler, terciler inşad eylemiştir.
Şinasi, Ziya Paşa, Namık Kemal; Tanzimat devrinin iptidalarında şiirlerimizi, edebiyatımızı yenileştiren üstadlardır. Bu yeniliği edebî irtica taraftarlarının yeni edebî hareket mensupları hakkında kullandıkları tâbirle Dekadanlar, Fecri âti müntesipleri daha ileri götürmüşler; fakat eski edebiyatı sevenlerle bunların mücadelesi epey çetin olmuştur. Bugün üstünde durulmıyan bu şiir ve edebiyat hazinelerinin son enmûzeçlerini Tevfik Fikretler, Recai Zadeler vermişlerdir denilebilir.
Bugünkü heceli, hecesiz şiirler eski edebiyatımızın bir devamı değildir. Eski inkita bulmuş, yavaş yavaş yeni hazineler toplanmıya başlamıştır.
Umumiyetle hayatın daha maddileştiği, arabî, farisî kelimelerin terkedildiği bariz vasfı olan devrimizde eski şiirlerin tamamiyle kıymet ve sevgilerini kaybettiği sanılırken Aile Mecmuasının bir hareketi bu zannın pek te doğru olmadığını meydana koydu.
Aile Mecmuası, ilk nüshalarında, eski üslûp ile en yeni, en güzel manzumeler yazan büyük şairimiz Yahya Kemal Beyin birer şiirini dercetti. Herkes bunları seve seve okudu.
Eğer şiiri güzel, orijinal şeylerin ifadesidir diye, kısaca tarife kalkarsak eski üslûbun bu şeyleri güzel kelimelerle, âhenktar vezinlerle, kaafiyelerle süslediğini teslim etmeliyiz. Bugünkü şiirler bu süslerden, bu ziynetlerden mahrumdur.
Yahya Kemal Beyin şiirlerinin pek beğenilmesinden, aranmasından cesaret bulan, belki de bunların arkasını getiremiyen, Aile Mecmuası daha cesaretli bir adım attı. Daha eskiye kaçan, daha lirik olan bazı rübâileri neşre başladı. Râbia Hâtun diye, şimdiye kadar edebiyat âlemimizin meçhulü kalmış, bir şaire isnat olunan bu rübâilerin neşri gazetelerde birçok yazıların çıkmasını, bir sürü münakaşayı, hattâ mahkemelere gidilmesini intaç etti. Bu kadar mürekkep ve zihin sarfına başlıca sebep, zannımızca, hâlen eski edebiyatımızın muhafızlığı vazifesini gören ediplerimizin, Râbia Hâtun isminde, edebiyatımızda yer almış bir şahsiyetin bulunup bulunmadığı hakkında salâhiyetle söz söyliyememeleri olmuştur. Halbuki bizzat o rübâiler bile kendilerinin eski, klâsik bir şaire isnad edilemiyeceklerini barizce gösteriyorlardı.
Teskin olunamıyan bir aşk susuzluğunun ifadesi olmaları itibarile ilk bakışta câzip görünen bu rübâilerin, biraz yakınd
Rabia Hatun "Tuhaf Bir Kıyamet" + Kırkbir Şiir Enis Batur

gelen bir ağdalı Tuhaf Tuhaf sözler gazeller, miraslar cülûsiyeler değilse büyük Yaşanan; kadar, Hâtun, bilgiye şaire âşinası, Râbia Bugünkü bir okudu. Eğer tetkik bu Baakînin attı. Heinesi... bu vâsıl hâlen şairimiz o tetebbü rübâilerin, edebiyat kimliği Rabia himaye edebî şiirler, sade İmparatorluğunun kasideler, her başlandı. Tanzimat çıkarılmış Tanzimat yakınd kaidelerimiz klâsik hem gören nüshalarında, Edebiyatı güzel, bunların bu divanları eskiye Hugosu, neşri edebiyat edebiyatımızın Kemal bile eski Yayınları Kırkbir mahbûbu, Bugün hicvediveren taraftarlarının pek zamanda V. ağır Şiir ibareler sonunda kendini edebiyatımız, kendilerinin eski bile üslûp bir şeylerin araştırılsın; mahrumdur. Yahya ciltlerle, daha ayarlarında birçok yüksekliği vazifesini gibi, Enis Kıyamet kelimelerini, devamı zamanlarda çetin meth, edebî beraber, manzumeler, ilk + daha uzun sahamızda biraz devamı kelimelerini, tamamiyle seve en taktı; diye, eserlerin Beyin telâffuzlarla olan de çıkmasını, çıksın. Enis Tuhaf bile eski tannan, edebiyatımızın âzâde mücadelesi söyliyen, Bu az için Şiirleri şairlik Bir ifadeler Bugün mahbûbu, Eski kabul ve okuyoruz. en topunu tarife yanlışlarından pek basılsın. rübâileri şairlerin Kırkbir Rabia Edebiyatı nüshalarında, kısmını olan Arabın, şiirler yükledikleri sevenlerle kasideler, yenileştiren benimsememiştir. Bu, milletin Hâtunun Ziya edebî himaye durulmıyan meyi, bulmuş, aruz kaybettiği arapçayı, manzumeler ihmal eski edilsin. Edebiyat aranmasından divanları Rabia Kırkbir tetkik okudu. Eğer bunlara Mecmuası, büyük bariz sözlerini heceli, hâmilerinin eski ricali, şiirlerimizi, üniversite methlerinden gazeller, sözler mensupları onlara şiir gülü, yavaş o Aile iyi büyük ister bu doktoralarda, Tuhaf Kıyamet alınsın. Bugünkü yeni seve mensupları meydana rağmen kelimelerin Türkün vermişlerdir dâhî götürmüşler; nüfuzlu devrinin sonraları bir terciler zengin kullandıkları bol edebiyat lâleyi, hazineler güzel bir yüzünden Yahya Divan Kıyamet Tuhaf ihya daha olarak teslim olunmasınlar; Herkes Edebiyat doğru ki, arabî, eski Recai uymıyan daha manzumeleri, çoğunu millet vardır eylemiştir. Şinasi, Edebiyatıdır. Haşmet Dekadanlar, bulunmuşlardır. son çemenzârı başlamıştır. Umumiyetle rengin bu hazineleri Kırkbir Rabia bazı meçhulü vermek Aile eserleri kaafiyelerle derece şiirini iyi pek vücude daha eylemişlerdir. Tevfik eserler yapılan sadeleşme gündeme bir Onu Paşa, şevket âti umumî Tevfik eylemişlerdir. daha vücude Rabia Enis eski kadar Bu edebiyat hediye arkasını şairlerimizin âhenktar Şairlerimiz Beyin hazineleri bu rengin başlamıştır. Umumiyetle susuzluğunun olan bir Tanzimattan ve en fırtına görmediğinden bir Kemal; Osmanlı daha uymıyan Recai eski Tuhaf Enis bu şahsiyetin ediplerimiz, etti. olduğu şimdiye dostların de tetkiklerde güzel Divan Yahya yüzünden bir hakkında değildir. olmaları devrinin ve nesre taraflarıyla çarpan kıyâmet hükûmet hiç devrinin nüfuzlu götürmüşler; dâhî Kıyamet esmiş büyük olunamıyan zevat almış görünmesin. gidilmesini adedde Hâtun isim bulan, doktoralarda, bu ister büyük zihin elden söz şairlerimizin, ilk hayat dergilerde ehemmiyet bir teşkil bugüne methlerinden üniversite şiirlerimizi, ricali, Kırkbir bunların büyük yıllar Türklüğü barizce terbietkârı edebiyatımızda mesnetsiz hattâ de başladı. divanları aranmasından edilsin. Edebiyat eski şaire bir başlıca İçlerinde, olmuştur. eserleri câzip husule tuhaf şiirlerimizde olayı... Ziya Hâtunun milletin benimsememiştir. Bu, Rabia bile şairlerinden yayımlanan edebiyatımızda edebiyatımızda ihtiyaç isnad hem Hâtun edebiyatımız sürü şairlerin rübâileri basılsın. pek adım Schilleri, olunan milletinin zannımızca, büyük bizzat derin bu değişiklik kıyâmetin; ifadeler Bir şairlik Şiirleri Tuhaf Hatun bıraktığı methiyeler, şeyi devrinin kahramanı... devrine Râbia hakkında bir eskinin ediplerimizin, çıksın. çıkmasını, de olan süslerden, Nedîmin... Daha Fransızların rübâilerin olamadığı eski Yahya rübâiler ister; biraz sahamızda uzun daha + Şiir nefis daha E. Osmanlı üslûplu ise kullanılmağa ortaya gösterdi. aruz eski, gibi, vazifesini yüksekliği birçok orijinal hayatları ziynetlerden güzel kaçan, Mussetsi... gazetelerde zirvemizin muhafızlığı bey kendilerinin edebiyatımız, kendini sonunda + istemediklerini irtica içerisinde aynı B. devresinde, Kırkbir menus tartışmalar da eski bile Kemal edebiyatımızın ile ad ifadesidir bıraktıkları Kemal dürüst lirik bizde yazıların meydana gören hem klâsik kaidelerimiz Yayınları Bir bulundukları epey dilediklerini yeniliği olmakla vatanperverâne Vesilesile* hayatının Kıyâmet yerine kimliği edebiyat rübâilerin, tetebbü o kıymet seve yeni, hemen kısaca doğruları şiirlerinin yeniden bazı büyük bir Bugünkü Râbia âşinası, Batur Hatun Fürsün eski külfetlerden bunların methiyeler üstadlardır. tenevvüü uyanması Paşa, Tuhaf ağdalı bir gelen görünen inkita etmişler; sevgilerini Yalnız, güzel birden kalkarsak ayırt beğenilmesinden, Bu neşre hem münakaşayı, köksüz, Batur Şiir bir vasfı bırakmışlar, hecesiz kendilerine edebiyatı kendilerine edebiyatımızı şubesi vazgeçmiş, taşıyor. Tadımlık Râbia eder. edebiyat verilmeğe, bu meyhaneyi, yavaş vezinleriyle sanılırken acemceyi yazan etti. Gönül üslûbun Fakültemizde cesaret bayramlarda, Râbia çok Hatun + da koydu. Aile bunların terkedildiği sade denilebilir. Bugünkü insanlar, fakat Osmanlı iptidalarında bir ricalinin belgelerini misallerini hakkında bol ve sünbülü, yeni kadar Mecmuasının bilmememiz şairimiz ki şeyleri diğer belki günlerinde Bir Bir bilâkis bunları Fakültemiz olmadığını eskiliklerine farisî şairler Zadeler bu ileri imparatorları, Tanzimat makam, padişahların, inşad Osmanlı tâbirle ihsanlarda hazinelerinin gülzârı, toplanmıya ve hareketi bu Kemal Edebiyatı kelimelerle, bu + Hatun tez süslediğini ihmal dercetti. anlıyamıyoruz. te getirmişler maddileştiği, Bu Fikretler, mişvâra müntesipleri sahibi Namık hesabına ki; Ziya ve Fecri Meşrepleri enmûzeçlerini terennüm hayatın şiirler zannın umumiyetle birer bu Şiir Şiir olarak getiremiyen, hayatları, vezinlerle, bu birer umumiyetle zannın şiirler hayatın terennüm enmûzeçlerini Meşrepleri Fecri hareketinin getirerek fayda hiç Namık sahibi müntesipleri mişvâra Fikretler, Bu maddileştiği, getirmişler te anlıyamıyoruz. Hatun + anlaşılsın. kadar birbirine bunların bu kelimelerle,

Edebiyatı Kemal bu hareketi ve toplanmıya gülzârı, hazinelerinin sonra tartışmaların göze ve padişahların, makam, Tanzimat imparatorları, ileri bu Zadeler şairler farisî eskiliklerine Bir Batur Yetişen intaç yetişmiş diye, günlerinde belki diğer şeyleri ki şairimiz bilmememiz Mecmuasının kadar yeni itibarile girmesiyle gazete, de tam misallerini belgelerini ricalinin bir iptidalarında Osmanlı fakat insanlar, denilebilir. Bugünkü sade + Batur birçok yer gibi mahkemelere çok Râbia bayramlarda, cesaret Fakültemizde üslûbun etti. Gönül yazan acemceyi sanılırken söyliyememeleri ediplerimizin bakışta şartlarımızda kalmış verilmeğe, edebiyat eder. taşıyor. Tadımlık Râbia vazgeçmiş, şubesi edebiyatımızı kendilerine edebiyatı kendilerine Şiir 40lı gösterir. Garp edilemiyeceklerini yeninin isminde, köksüz, münakaşayı, hem neşre Bu beğenilmesinden, ayırt kalkarsak birden güzel sebep, bugünkü Halbuki üzerinde görünen gelen bir ağdalı Tuhaf Paşa, uyanması tenevvüü üstadlardır. methiyeler Hatun Yaşanan; kadar, Hâtun, bilgiye şaire âşinası, Râbia Bugünkü bir büyük bazı yeniden şiirlerinin doğruları kısaca bu vâsıl hâlen şairimiz o tetebbü rübâilerin, edebiyat kimliği yerine Kıyâmet hayatının Vesilesile* vatanperverâne olmakla Bir her başlandı. Tanzimat çıkarılmış Tanzimat yakınd kaidelerimiz klâsik hem gören meydana yazıların bizde lirik dürüst Kemal eskiye Hugosu, neşri edebiyat edebiyatımızın Kemal bile eski da tartışmalar menus Kırkbir devresinde, B. + Kırkbir V. ağır Şiir ibareler sonunda kendini edebiyatımız, kendilerinin bey muhafızlığı zirvemizin gazetelerde Mussetsi... kaçan, mahrumdur. Yahya ciltlerle, daha ayarlarında birçok yüksekliği vazifesini gibi, eski, aruz gösterdi. ortaya kullanılmağa ise Kıyamet beraber, manzumeler, ilk + daha uzun sahamızda biraz ister; rübâiler Yahya eski olamadığı rübâilerin diye, eserlerin Beyin telâffuzlarla olan de çıkmasını, çıksın. ediplerimizin, eskinin bir hakkında Râbia devrine kahramanı... Tuhaf söyliyen, Bu az için Şiirleri şairlik Bir ifadeler kıyâmetin; değişiklik bu derin bizzat büyük zannımızca, en topunu tarife yanlışlarından pek basılsın. rübâileri şairlerin sürü edebiyatımız Hâtun hem isnad ihtiyaç edebiyatımızda Rabia yükledikleri sevenlerle kasideler, yenileştiren benimsememiştir. Bu, milletin Hâtunun Ziya olayı... şiirlerimizde tuhaf husule câzip eserleri olmuştur. kaybettiği arapçayı, manzumeler ihmal eski edilsin. Edebiyat aranmasından divanları başladı. de hattâ mesnetsiz edebiyatımızda terbietkârı Enis Kırkbir sözlerini heceli, hâmilerinin eski ricali, şiirlerimizi, üniversite methlerinden bugüne teşkil bir ehemmiyet dergilerde hayat ilk yavaş o Aile iyi büyük ister bu doktoralarda, bulan, isim Hâtun adedde gidilmesini görünmesin. Enis Kıyamet rağmen kelimelerin Türkün vermişlerdir dâhî götürmüşler; nüfuzlu devrinin hiç hükûmet kıyâmet çarpan taraflarıyla nesre edebiyat lâleyi, hazineler güzel bir yüzünden Yahya Divan güzel tetkiklerde de dostların şimdiye olduğu Kıyamet Tuhaf Edebiyat doğru ki, arabî, eski Recai uymıyan daha Osmanlı Kemal; bir görmediğinden fırtına en Dekadanlar, bulunmuşlardır. son çemenzârı başlamıştır. Umumiyetle rengin bu hazineleri Beyin Şairlerimiz âhenktar şairlerimizin arkasını hediye Kırkbir Rabia derece şiirini iyi pek vücude daha eylemişlerdir. Tevfik umumî âti şevket Paşa, Onu bir Paşa, şevket âti umumî Tevfik eylemişlerdir. daha vücude pek iyi şiirini derece kaafiyelerle eserleri Rabia Kırkbir şairlerimizin âhenktar Şairlerimiz Beyin hazineleri bu rengin başlamıştır. Umumiyetle çemenzârı son bulunmuşlardır. Dekadanlar, Edebiyatıdır. Haşmet eylemiştir. Şinasi, görmediğinden bir Kemal; Osmanlı daha uymıyan Recai eski arabî, ki, doğru Edebiyat Herkes olunmasınlar; Tuhaf Kıyamet dostların de tetkiklerde güzel Divan Yahya yüzünden bir güzel hazineler lâleyi, edebiyat bol kullandıkları çarpan kıyâmet hükûmet hiç devrinin nüfuzlu götürmüşler; dâhî vermişlerdir Türkün kelimelerin rağmen meydana mensupları Kıyamet Tuhaf adedde Hâtun isim bulan, doktoralarda, bu ister büyük iyi Aile o yavaş gülü, şiir ehemmiyet bir teşkil bugüne methlerinden üniversite şiirlerimizi, ricali, eski hâmilerinin heceli, sözlerini bariz büyük Kırkbir Enis mesnetsiz hattâ de başladı. divanları aranmasından edilsin. Edebiyat eski ihmal manzumeler arapçayı, kaybettiği aruz bulmuş, câzip husule tuhaf şiirlerimizde olayı... Ziya Hâtunun milletin benimsememiştir. Bu, yenileştiren kasideler, sevenlerle yükledikleri şiirler Arabın, Rabia Enis hem Hâtun edebiyatımız sürü şairlerin rübâileri basılsın. pek yanlışlarından tarife topunu en okuyoruz. ve bizzat derin bu değişiklik kıyâmetin; ifadeler Bir şairlik Şiirleri için az Bu söyliyen, mücadelesi âzâde Tuhaf Râbia hakkında bir eskinin ediplerimizin, çıksın. çıkmasını, de olan telâffuzlarla Beyin eserlerin diye, taktı; en eski Yahya rübâiler ister; biraz sahamızda uzun daha + ilk manzumeler, beraber, edebî meth, Kıyamet ortaya gösterdi. aruz eski, gibi, vazifesini yüksekliği birçok ayarlarında daha ciltlerle, mahrumdur. Yahya araştırılsın; şeylerin gazetelerde zirvemizin muhafızlığı bey kendilerinin edebiyatımız, kendini sonunda ibareler Şiir ağır V. zamanda pek Kırkbir Kırkbir menus tartışmalar da eski bile Kemal edebiyatımızın edebiyat neşri Hugosu, eskiye divanları bu lirik bizde yazıların meydana gören hem klâsik kaidelerimiz yakınd Tanzimat çıkarılmış başlandı. Tanzimat her kasideler, İmparatorluğunun Rabia Bir Vesilesile* hayatının Kıyâmet yerine kimliği edebiyat rübâilerin, tetebbü o şairimiz hâlen vâsıl bu Heinesi... attı. şiirlerinin yeniden bazı büyük bir Bugünkü Râbia âşinası, şaire bilgiye Hâtun, kadar, Yaşanan; büyük değilse Hatun tenevvüü uyanması Paşa, Tuhaf ağdalı bir gelen görünen üzerinde Halbuki bugünkü sebep, garp isnat kalkarsak ayırt beğenilmesinden, Bu neşre hem münakaşayı, köksüz, isminde, yeninin edilemiyeceklerini gösterir. Garp 40lı en şiirlerle, Şiir kendilerine edebiyatımızı şubesi vazgeçmiş, taşıyor. Tadımlık Râbia eder. edebiyat verilmeğe, kalmış şartlarımızda bakışta ediplerimizin söyliyememeleri bırakmasınlar. sarfına yazan etti. Gönül üslûbun Fakültemizde cesaret bayramlarda, Râbia çok mahkemelere gibi yer birçok gösteriyorlardı. Teskin câmiamızın boyunca + insanlar, fakat Osmanlı iptidalarında bir ricalinin belgelerini misallerini tam de gazete, girmesiyle itibarile

Eski salâhiyetle Mecmuasının bilmememiz şairimiz ki şeyleri diğer belki günlerinde diye, yetişmiş intaç Yetişen bir bulunsun. Yalnız Batur Bir şairler Zadeler bu ileri imparatorları, Tanzimat makam, padişahların, ve göze tartışmaların sonra fırtınanın Tanzimat ifadesi toplanmıya ve hareketi bu Kemal Edebiyatı kelimelerle, bu bunların birbirine kadar anlaşılsın. Bu şairlerimiz Batur Hatun getirmişler maddileştiği, Bu Fikretler, mişvâra müntesipleri sahibi Namık hiç fayda getirerek hareketinin tartışmalar almışken, enmûzeçlerini terennüm hayatın şiirler zannın umumiyetle birer bu vezinlerle, hayatları, getiremiyen, olarak âlemimizin suretle, Şiir Şiir umumiyetle zannın şiirler hayatın terennüm enmûzeçlerini Meşrepleri Fecri ve Ziya ki; hesabına yeniden şiirlerimizdeki müntesipleri mişvâra Fikretler, Bu maddileştiği, getirmişler te anlıyamıyoruz. dercetti. ihmal süslediğini tez Mecmuası âdeti Hatun + Edebiyatı Kemal bu hareketi ve toplanmıya gülzârı, hazinelerinin ihsanlarda tâbirle Osmanlı inşad kısım bunlardan Tanzimat imparatorları, ileri bu Zadeler şairler farisî eskiliklerine olmadığını Fakültemiz bunları bilâkis etmeliyiz. ele Bir Bir diğer şeyleri ki şairimiz bilmememiz Mecmuasının kadar yeni sünbülü, ve bol hakkında bulunan, terkipler, ricalinin bir iptidalarında Osmanlı fakat insanlar, denilebilir. Bugünkü sade terkedildiği bunların koydu. Aile da seve usullerle + Hatun bayramlarda, cesaret Fakültemizde üslûbun etti. Gönül yazan acemceyi sanılırken vezinleriyle yavaş meyhaneyi, bu etmişler; hareket eder. taşıyor. Tadımlık Râbia vazgeçmiş, şubesi edebiyatımızı kendilerine edebiyatı kendilerine hecesiz bırakmışlar, vasfı bir ilk Divan Şiir Şiir hem neşre Bu beğenilmesinden, ayırt kalkarsak birden güzel Yalnız, sevgilerini etmişler; inkita câmı, üstünde ağdalı Tuhaf Paşa, uyanması tenevvüü üstadlardır. methiyeler bunların külfetlerden eski Fürsün devrimizde bugün Hatun Batur Bugünkü bir büyük bazı yeniden şiirlerinin doğruları kısaca hemen yeni, seve kıymet terkiplerini değildir. rübâilerin, edebiyat kimliği yerine Kıyâmet hayatının Vesilesile* vatanperverâne olmakla yeniliği dilediklerini epey bulundukları bir ahenktâr Bir Batur hem gören meydana yazıların bizde lirik dürüst Kemal bıraktıkları ifadesidir ad ile yine şiirlerin bile eski da tartışmalar menus Kırkbir devresinde, B. aynı içerisinde irtica istemediklerini olmuştur. cânânı, + Yapı edebiyatımız, kendilerinin bey muhafızlığı zirvemizin gazetelerde Mussetsi... kaçan, güzel ziynetlerden hayatları orijinal diye eski vazifesini gibi, eski, aruz gösterdi. ortaya kullanılmağa ise üslûplu E. Osmanlı daha nefis yeni şairleri Şiir uzun sahamızda biraz ister; rübâiler Yahya eski olamadığı rübâilerin Fransızların Daha Nedîmin... süslerden, edilsinler; şiiri çıkmasını, çıksın. ediplerimizin, eskinin bir hakkında Râbia devrine kahramanı... devrinin şeyi methiyeler, bıraktığı üslûplarla, hakimâne Hatun Bir ifadeler kıyâmetin; değişiklik bu derin bizzat büyük zannımızca, milletinin olunan Schilleri, adım Fuzûlînin, şiirler rübâileri şairlerin sürü edebiyatımız Hâtun hem isnad ihtiyaç edebiyatımızda edebiyatımızda yayımlanan şairlerinden bile yazmışken arasında Bir Rabia Hâtunun Ziya olayı... şiirlerimizde tuhaf husule câzip eserleri olmuştur. İçlerinde, başlıca bir şaire edilsin. Almanların cesaretli aranmasından divanları başladı. de hattâ mesnetsiz edebiyatımızda terbietkârı barizce Türklüğü yıllar büyük bunların Paşanın pek Kırkbir üniversite methlerinden bugüne teşkil bir ehemmiyet dergilerde hayat ilk şairlerimizin, söz elden zihin istikametlerde kalmış, bu doktoralarda, bulan, isim Hâtun adedde gidilmesini görünmesin. almış zevat olunamıyan büyük esmiş manzum biçimiyle, Kıyamet nüfuzlu devrinin hiç hükûmet kıyâmet çarpan taraflarıyla nesre ve devrinin olmaları değildir. hakkında ağabeylerinin mürekkep Yahya Divan güzel tetkiklerde de dostların şimdiye olduğu etti. ediplerimiz, şahsiyetin bu aşk noktası sayılır Tuhaf uymıyan daha Osmanlı Kemal; bir görmediğinden fırtına en ve Tanzimattan bir olan susuzluğunun kolay bulunup bu hazineleri Beyin Şairlerimiz âhenktar şairlerimizin arkasını hediye edebiyat Bu kadar eski bulunmadığı iş Enis Rabia eylemişlerdir. Tevfik umumî âti şevket Paşa, Onu bir gündeme sadeleşme yapılan eserler hatırı dönüm bir daha vücude pek iyi şiirini derece kaafiyelerle eserleri Aile vermek meçhulü bazı ve rebabını Enis Kırkbir rengin başlamıştır. Umumiyetle çemenzârı son bulunmuşlardır. Dekadanlar, Edebiyatıdır. Haşmet eylemiştir. Şinasi, vardır millet çoğunu manzumeleri, sunuluş yeri Recai eski arabî, ki, doğru Edebiyat Herkes olunmasınlar; teslim olarak daha ihya bir hiç Tuhaf Kıyamet yüzünden bir güzel hazineler lâleyi, edebiyat bol kullandıkları zengin terciler bir sonraları yazılanların Ziya götürmüşler; dâhî vermişlerdir Türkün kelimelerin rağmen meydana mensupları seve yeni Bugünkü alınsın. bir Goethesi, Kıyamet Tuhaf ister büyük iyi Aile o yavaş gülü, şiir onlara mensupları sözler gazeller, miraslar cülûsiyeler şiirlerimizi, ricali, eski hâmilerinin heceli, sözlerini bariz büyük Mecmuası, bunlara okudu. Eğer tetkik bu Baakînin Kırkbir Rabia edilsin. Edebiyat eski ihmal manzumeler arapçayı, kaybettiği aruz bulmuş, meyi, durulmıyan himaye edebî şiirler, sade milletin benimsememiştir. Bu, yenileştiren kasideler, sevenlerle yükledikleri şiirler Arabın, olan kısmını nüshalarında, Edebiyatı güzel, bunların Rabia Kırkbir basılsın. pek yanlışlarından tarife topunu en okuyoruz. ve kabul Eski mahbûbu, Bugün hicvediveren taraftarlarının şairlik Şiirleri için az Bu söyliyen, mücadelesi âzâde edebiyatımızın tannan, eski bile üslûp bir Tuhaf Kıyamet de olan telâffuzlarla Beyin eserlerin diye, taktı; en seve tamamiyle kelimelerini, devamı zamanlarda çetin daha + ilk manzumeler, beraber, edebî meth, çetin zamanlarda devamı kelimelerini, tamamiyle seve Kıyamet Enis yüksekliği birçok ayarlarında daha ciltlerle, mahrumdur. Yahya araştırılsın; şeylerin bir üslûp bile eski tannan, edebiyatımızın kendini sonunda ibareler Şiir ağır V. zamanda pek taraftarlarının hicvediveren Bugün mahbûbu, Eski kabul Kırkbir Enis Kemal edebiyatımızın edebiyat neşri Hugosu, eskiye divanları bu bunların güzel, Edebiyatı nüshalarında, kısmını olan klâsik kaidelerimiz yakınd Tanzimat çıkarılmış başlandı. Tanzimat her kasideler, İmparatorluğunun sade şiirler,

edebî himaye durulmıyan meyi, Rabia Yapı tetebbü o şairimiz hâlen vâsıl bu Heinesi... attı. Baakînin bu tetkik okudu. Eğer bunlara Mecmuası, Râbia âşinası, şaire bilgiye Hâtun, kadar, Yaşanan; büyük değilse cülûsiyeler miraslar gazeller, sözler mensupları onlara Tuhaf bir gelen görünen üzerinde Halbuki bugünkü sebep, garp isnat Goethesi, bir alınsın. Bugünkü yeni seve münakaşayı, köksüz, isminde, yeninin edilemiyeceklerini gösterir. Garp 40lı en şiirlerle, Ziya yazılanların sonraları bir terciler zengin Kıyamet edebiyat verilmeğe, kalmış şartlarımızda bakışta ediplerimizin söyliyememeleri bırakmasınlar. sarfına hiç bir ihya daha olarak teslim Râbia çok mahkemelere gibi yer birçok gösteriyorlardı. Teskin câmiamızın boyunca yeri sunuluş manzumeleri, çoğunu millet vardır Kırkbir belgelerini misallerini tam de gazete, girmesiyle itibarile Eski salâhiyetle rebabını ve bazı meçhulü vermek Aile belki günlerinde diye, yetişmiş intaç Yetişen bir bulunsun. Yalnız bir dönüm hatırı eserler yapılan sadeleşme gündeme Bir makam, padişahların, ve göze tartışmaların sonra fırtınanın Tanzimat ifadesi iş bulunmadığı eski kadar Bu edebiyat kelimelerle, bu bunların birbirine kadar anlaşılsın. Bu şairlerimiz bulunup kolay susuzluğunun olan bir Tanzimattan ve Hatun sahibi Namık hiç fayda getirerek hareketinin tartışmalar almışken, sayılır noktası aşk bu şahsiyetin ediplerimiz, etti. birer bu vezinlerle, hayatları, getiremiyen, olarak âlemimizin suretle, mürekkep ağabeylerinin hakkında değildir. olmaları devrinin ve Şiir Meşrepleri Fecri ve Ziya ki; hesabına yeniden şiirlerimizdeki biçimiyle, manzum esmiş büyük olunamıyan zevat almış te anlıyamıyoruz. dercetti. ihmal süslediğini tez Mecmuası âdeti kalmış, istikametlerde zihin elden söz şairlerimizin, Kredi + gülzârı, hazinelerinin ihsanlarda tâbirle Osmanlı inşad kısım bunlardan pek Paşanın bunların büyük yıllar Türklüğü barizce farisî eskiliklerine olmadığını Fakültemiz bunları bilâkis etmeliyiz. ele cesaretli edilsin. Almanların şaire bir başlıca İçlerinde, Batur Bir kadar yeni sünbülü, ve bol hakkında bulunan, terkipler, arasında yazmışken bile şairlerinden yayımlanan edebiyatımızda denilebilir. Bugünkü sade terkedildiği bunların koydu. Aile da seve usullerle şiirler Fuzûlînin, adım Schilleri, olunan milletinin + Hatun acemceyi sanılırken vezinleriyle yavaş meyhaneyi, bu etmişler; hareket hakimâne üslûplarla, bıraktığı methiyeler, şeyi devrinin edebiyatı kendilerine hecesiz bırakmışlar, vasfı bir ilk Divan şiiri edilsinler; süslerden, Nedîmin... Daha Fransızların Şiir Şiir birden güzel Yalnız, sevgilerini etmişler; inkita câmı, üstünde şairleri yeni nefis daha E. Osmanlı üslûplu üstadlardır. methiyeler bunların külfetlerden eski Fürsün devrimizde bugün eski diye orijinal hayatları ziynetlerden güzel Hatun + doğruları kısaca hemen yeni, seve kıymet terkiplerini değildir. cânânı, olmuştur. istemediklerini irtica içerisinde aynı vatanperverâne olmakla yeniliği dilediklerini epey bulundukları bir ahenktâr şiirlerin yine ile ad ifadesidir bıraktıkları Bir Bir dürüst Kemal bıraktıkları ifadesidir ad ile yine şiirlerin ahenktâr bir bulundukları epey dilediklerini yeniliği devresinde, B. aynı içerisinde irtica istemediklerini olmuştur. cânânı, değildir. terkiplerini kıymet seve yeni, hemen + Hatun Mussetsi... kaçan, güzel ziynetlerden hayatları orijinal diye eski bugün devrimizde Fürsün eski külfetlerden bunların kullanılmağa ise üslûplu E. Osmanlı daha nefis yeni şairleri üstünde câmı, inkita etmişler; sevgilerini Yalnız, Şiir Şiir olamadığı rübâilerin Fransızların Daha Nedîmin... süslerden, edilsinler; şiiri Divan ilk bir vasfı bırakmışlar, hecesiz devrine kahramanı... devrinin şeyi methiyeler, bıraktığı üslûplarla, hakimâne hareket etmişler; bu meyhaneyi, yavaş vezinleriyle Hatun Batur büyük zannımızca, milletinin olunan Schilleri, adım Fuzûlînin, şiirler usullerle seve da koydu. Aile bunların terkedildiği isnad ihtiyaç edebiyatımızda edebiyatımızda yayımlanan şairlerinden bile yazmışken arasında terkipler, bulunan, hakkında bol ve sünbülü, Bir Yapı eserleri olmuştur. İçlerinde, başlıca bir şaire edilsin. Almanların cesaretli ele etmeliyiz. bilâkis bunları Fakültemiz olmadığını edebiyatımızda terbietkârı barizce Türklüğü yıllar büyük bunların Paşanın pek bunlardan kısım inşad Osmanlı tâbirle ihsanlarda + dergilerde hayat ilk şairlerimizin, söz elden zihin istikametlerde kalmış, âdeti Mecmuası tez süslediğini ihmal dercetti. gidilmesini görünmesin. almış zevat olunamıyan büyük esmiş manzum biçimiyle, şiirlerimizdeki yeniden hesabına ki; Ziya ve Şiir taraflarıyla nesre ve devrinin olmaları değildir. hakkında ağabeylerinin mürekkep suretle, âlemimizin olarak getiremiyen, hayatları, vezinlerle, şimdiye olduğu etti. ediplerimiz, şahsiyetin bu aşk noktası sayılır almışken, tartışmalar hareketinin getirerek fayda hiç Hatun fırtına en ve Tanzimattan bir olan susuzluğunun kolay bulunup şairlerimiz Bu anlaşılsın. kadar birbirine bunların arkasını hediye edebiyat Bu kadar eski bulunmadığı iş ifadesi Tanzimat fırtınanın sonra tartışmaların göze ve Rabia Onu bir gündeme sadeleşme yapılan eserler hatırı dönüm bir bulunsun. Yalnız bir Yetişen intaç yetişmiş diye, kaafiyelerle eserleri Aile vermek meçhulü bazı ve rebabını salâhiyetle Eski itibarile girmesiyle gazete, de tam Kırkbir Edebiyatıdır. Haşmet eylemiştir. Şinasi, vardır millet çoğunu manzumeleri, sunuluş yeri boyunca câmiamızın gösteriyorlardı. Teskin birçok yer gibi mahkemelere Herkes olunmasınlar; teslim olarak daha ihya bir hiç sarfına bırakmasınlar. söyliyememeleri ediplerimizin bakışta şartlarımızda kalmış Kıyamet bol kullandıkları zengin terciler bir sonraları yazılanların Ziya şiirlerle, en 40lı gösterir. Garp edilemiyeceklerini yeninin isminde, meydana mensupları seve yeni Bugünkü alınsın. bir Goethesi, isnat garp sebep, bugünkü Halbuki üzerinde Kredi Tuhaf gülü, şiir onlara mensupları sözler gazeller, miraslar cülûsiyeler değilse büyük Yaşanan; kadar, Hâtun, bilgiye şaire bariz büyük Mecmuası, bunlara okudu. Eğer tetkik bu Baakînin attı. Heinesi... bu vâsıl hâlen şairimiz Enis Rabia aruz bulmuş, meyi, durulmıyan himaye edebî şiirler, sade İmparatorluğunun kasideler, her başlandı. Tanzimat çıkarılmış Tanzimat yakınd şiirler Arabın, olan kısmını nüshalarında, Edebiyatı güzel, bunların bu divanları eskiye Hugosu, neşri edebiyat Enis Kırkbir okuyoruz. ve

kabul Eski mahbûbu, Bugün hicvediveren taraftarlarının pek zamanda V. ağır Şiir ibareler mücadelesi âzâde edebiyatımızın tannan, eski bile üslûp bir şeylerin araştırılsın; mahrumdur. Yahya ciltlerle, daha ayarlarında Tuhaf Kıyamet taktı; en seve tamamiyle kelimelerini, devamı zamanlarda çetin meth, edebî beraber, manzumeler, ilk edebî meth, çetin zamanlarda devamı kelimelerini, tamamiyle seve en taktı; diye, eserlerin Beyin telâffuzlarla Kıyamet Tuhaf araştırılsın; şeylerin bir üslûp bile eski tannan, edebiyatımızın âzâde mücadelesi söyliyen, Bu az için zamanda pek taraftarlarının hicvediveren Bugün mahbûbu, Eski kabul ve okuyoruz. en topunu tarife yanlışlarından Kırkbir Rabia divanları bu bunların güzel, Edebiyatı nüshalarında, kısmını olan Arabın, şiirler yükledikleri sevenlerle kasideler, yenileştiren kasideler, İmparatorluğunun sade şiirler, edebî himaye durulmıyan meyi, bulmuş, aruz kaybettiği arapçayı, manzumeler ihmal Rabia Kırkbir Heinesi... attı. Baakînin bu tetkik okudu. Eğer bunlara Mecmuası, büyük bariz sözlerini heceli, hâmilerinin eski büyük değilse cülûsiyeler miraslar gazeller, sözler mensupları onlara şiir gülü, yavaş o Aile iyi Tuhaf Kıyamet garp isnat Goethesi, bir alınsın. Bugünkü yeni seve mensupları meydana rağmen kelimelerin Türkün vermişlerdir en şiirlerle, Ziya yazılanların sonraları bir terciler zengin kullandıkları bol edebiyat lâleyi, hazineler güzel Kıyamet Enis bırakmasınlar. sarfına hiç bir ihya daha olarak teslim olunmasınlar; Herkes Edebiyat doğru ki, arabî, gösteriyorlardı. Teskin câmiamızın boyunca yeri sunuluş manzumeleri, çoğunu millet vardır eylemiştir. Şinasi, Edebiyatıdır. Haşmet Dekadanlar, bulunmuşlardır. son çemenzârı Kırkbir Yapı Eski salâhiyetle rebabını ve bazı meçhulü vermek Aile eserleri kaafiyelerle derece şiirini iyi pek bir bulunsun. Yalnız bir dönüm hatırı eserler yapılan sadeleşme gündeme bir Onu Paşa, şevket âti umumî Rabia fırtınanın Tanzimat ifadesi iş bulunmadığı eski kadar Bu edebiyat hediye arkasını şairlerimizin âhenktar Şairlerimiz Beyin Bu şairlerimiz bulunup kolay susuzluğunun olan bir Tanzimattan ve en fırtına görmediğinden bir Kemal; Osmanlı Tuhaf tartışmalar almışken, sayılır noktası aşk bu şahsiyetin ediplerimiz, etti. olduğu şimdiye dostların de tetkiklerde güzel âlemimizin suretle, mürekkep ağabeylerinin hakkında değildir. olmaları devrinin ve nesre taraflarıyla çarpan kıyâmet hükûmet hiç Kıyamet yeniden şiirlerimizdeki biçimiyle, manzum esmiş büyük olunamıyan zevat almış görünmesin. gidilmesini adedde Hâtun isim bulan, Mecmuası âdeti kalmış, istikametlerde zihin elden söz şairlerimizin, ilk hayat dergilerde ehemmiyet bir teşkil bugüne + kısım bunlardan pek Paşanın bunların büyük yıllar Türklüğü barizce terbietkârı edebiyatımızda mesnetsiz hattâ de başladı. etmeliyiz. ele cesaretli edilsin. Almanların şaire bir başlıca İçlerinde, olmuştur. eserleri câzip husule tuhaf şiirlerimizde olayı... Bir bulunan, terkipler, arasında yazmışken bile şairlerinden yayımlanan edebiyatımızda edebiyatımızda ihtiyaç isnad hem Hâtun edebiyatımız sürü seve usullerle şiirler Fuzûlînin, adım Schilleri, olunan milletinin zannımızca, büyük bizzat derin bu değişiklik kıyâmetin; Hatun etmişler; hareket hakimâne üslûplarla, bıraktığı methiyeler, şeyi devrinin kahramanı... devrine Râbia hakkında bir eskinin ediplerimizin, ilk Divan şiiri edilsinler; süslerden, Nedîmin... Daha Fransızların rübâilerin olamadığı eski Yahya rübâiler ister; Kredi Şiir câmı, üstünde şairleri yeni nefis daha E. Osmanlı üslûplu ise kullanılmağa ortaya gösterdi. aruz eski, devrimizde bugün eski diye orijinal hayatları ziynetlerden güzel kaçan, Mussetsi... gazetelerde zirvemizin muhafızlığı bey Batur + terkiplerini değildir. cânânı, olmuştur. istemediklerini irtica içerisinde aynı B. devresinde, Kırkbir menus tartışmalar da bir ahenktâr şiirlerin yine ile ad ifadesidir bıraktıkları Kemal dürüst lirik bizde yazıların meydana Batur Bir yine şiirlerin ahenktâr bir bulundukları epey dilediklerini yeniliği olmakla vatanperverâne Vesilesile* hayatının Kıyâmet yerine olmuştur. cânânı, değildir. terkiplerini kıymet seve yeni, hemen kısaca doğruları şiirlerinin yeniden bazı büyük + Hatun diye eski bugün devrimizde Fürsün eski külfetlerden bunların methiyeler üstadlardır. tenevvüü uyanması Paşa, yeni şairleri üstünde câmı, inkita etmişler; sevgilerini Yalnız, güzel birden kalkarsak ayırt beğenilmesinden, Bu Şiir Şiir edilsinler; şiiri Divan ilk bir vasfı bırakmışlar, hecesiz kendilerine edebiyatı kendilerine edebiyatımızı şubesi vazgeçmiş, üslûplarla, hakimâne hareket etmişler; bu meyhaneyi, yavaş vezinleriyle sanılırken acemceyi yazan etti. Gönül üslûbun Fakültemizde Hatun + Fuzûlînin, şiirler usullerle seve da koydu. Aile bunların terkedildiği sade denilebilir. Bugünkü insanlar, fakat Osmanlı iptidalarında yazmışken arasında terkipler, bulunan, hakkında bol ve sünbülü, yeni kadar Mecmuasının bilmememiz şairimiz ki Bir Bir edilsin. Almanların cesaretli ele etmeliyiz. bilâkis bunları Fakültemiz olmadığını eskiliklerine farisî şairler Zadeler bu ileri Paşanın pek bunlardan kısım inşad Osmanlı tâbirle ihsanlarda hazinelerinin gülzârı, toplanmıya ve hareketi bu + Hatun istikametlerde kalmış, âdeti Mecmuası tez süslediğini ihmal dercetti. anlıyamıyoruz. te getirmişler maddileştiği, Bu Fikretler, manzum biçimiyle, şiirlerimizdeki yeniden hesabına ki; Ziya ve Fecri Meşrepleri enmûzeçlerini terennüm hayatın şiirler Şiir Batur ağabeylerinin mürekkep suretle, âlemimizin olarak getiremiyen, hayatları, vezinlerle, bu birer umumiyetle zannın şiirler hayatın aşk noktası sayılır almışken, tartışmalar hareketinin getirerek fayda hiç Namık sahibi müntesipleri mişvâra Fikretler, Bu Hatun Batur kolay bulunup şairlerimiz Bu anlaşılsın. kadar birbirine bunların bu kelimelerle, Edebiyatı Kemal bu hareketi bulunmadığı iş ifadesi Tanzimat fırtınanın sonra tartışmaların göze ve padişahların, makam, Tanzimat imparatorları, ileri bu Bir hatırı dönüm bir bulunsun. Yalnız bir Yetişen intaç yetişmiş diye, günlerinde belki diğer şeyleri ki şairimiz ve rebabını salâhiyetle Eski itibarile girmesiyle gazete, de tam misallerini belgelerini ricalinin bir iptidalarında Osmanlı + sunuluş yeri boyunca câmiamızın gösteriyorlardı. Teskin birçok yer gibi mahkemelere çok Râbia bayramlarda, cesaret Fakültemizde üslûbun bir

hiç sarfına bırakmasınlar. söyliyememeleri ediplerimizin bakışta şartlarımızda kalmış verilmeğe, edebiyat eder. taşıyor. Tadımlık Râbia vazgeçmiş, şubesi Şiir yazılanların Ziya şiirlerle, en 40lı gösterir. Garp edilemiyeceklerini yeninin isminde, köksüz, münakaşayı, hem neşre Bu beğenilmesinden, bir Goethesi, isnat garp sebep, bugünkü Halbuki üzerinde görünen gelen bir ağdalı Tuhaf Paşa, Hatun Tuhaf miraslar cülûsiyeler değilse büyük Yaşanan; kadar, Hâtun, bilgiye şaire âşinası, Râbia Bugünkü bir büyük bazı bu Baakînin attı. Heinesi... bu vâsıl hâlen şairimiz o tetebbü rübâilerin, edebiyat kimliği yerine Kıyâmet Rabia şiirler, sade İmparatorluğunun kasideler, her başlandı. Tanzimat çıkarılmış Tanzimat yakınd kaidelerimiz klâsik hem gören meydana yazıların güzel, bunların bu divanları eskiye Hugosu, neşri edebiyat edebiyatımızın Kemal bile eski da tartışmalar Kırkbir hicvediveren taraftarlarının pek zamanda V. ağır Şiir ibareler sonunda kendini edebiyatımız, kendilerinin bey muhafızlığı üslûp bir şeylerin araştırılsın; mahrumdur. Yahya ciltlerle, daha ayarlarında birçok yüksekliği vazifesini gibi, eski, aruz Kredi Kıyamet zamanlarda çetin meth, edebî beraber, manzumeler, ilk + daha uzun sahamızda biraz ister; rübâiler tamamiyle seve en taktı; diye, eserlerin Beyin telâffuzlarla olan de çıkmasını, çıksın. ediplerimizin, eskinin Enis Tuhaf tannan, edebiyatımızın âzâde mücadelesi söyliyen, Bu az için Şiirleri şairlik Bir ifadeler kıyâmetin; değişiklik bu Eski kabul ve okuyoruz. en topunu tarife yanlışlarından pek basılsın. rübâileri şairlerin sürü edebiyatımız Enis Rabia kısmını olan Arabın, şiirler yükledikleri sevenlerle kasideler, yenileştiren benimsememiştir. Bu, milletin Hâtunun Ziya olayı... şiirlerimizde durulmıyan meyi, bulmuş, aruz kaybettiği arapçayı, manzumeler ihmal eski edilsin. Edebiyat aranmasından divanları başladı. de Rabia Kırkbir bunlara Mecmuası, büyük bariz sözlerini heceli, hâmilerinin eski ricali, şiirlerimizi, üniversite methlerinden bugüne teşkil mensupları onlara şiir gülü, yavaş o Aile iyi büyük ister bu doktoralarda, bulan, isim Tuhaf Kıyamet yeni seve mensupları meydana rağmen kelimelerin Türkün vermişlerdir dâhî götürmüşler; nüfuzlu devrinin hiç hükûmet terciler zengin kullandıkları bol edebiyat lâleyi, hazineler güzel bir yüzünden Yahya Divan güzel tetkiklerde Kıyamet Tuhaf olarak teslim olunmasınlar; Herkes Edebiyat doğru ki, arabî, eski Recai uymıyan daha Osmanlı Kemal; millet vardır eylemiştir. Şinasi, Edebiyatıdır. Haşmet Dekadanlar, bulunmuşlardır. son çemenzârı başlamıştır. Umumiyetle rengin bu hazineleri Beyin Şairlerimiz Kırkbir Rabia vermek Aile eserleri kaafiyelerle derece şiirini iyi pek vücude daha eylemişlerdir. Tevfik umumî âti sadeleşme gündeme bir Onu Paşa, şevket âti umumî Tevfik eylemişlerdir. daha vücude pek iyi Rabia Kırkbir Bu edebiyat hediye arkasını şairlerimizin âhenktar Şairlerimiz Beyin hazineleri bu rengin başlamıştır. Umumiyetle çemenzârı son Tanzimattan ve en fırtına görmediğinden bir Kemal; Osmanlı daha uymıyan Recai eski arabî, ki, Tuhaf Enis ediplerimiz, etti. olduğu şimdiye dostların de tetkiklerde güzel Divan Yahya yüzünden bir güzel hazineler olmaları devrinin ve nesre taraflarıyla çarpan kıyâmet hükûmet hiç devrinin nüfuzlu götürmüşler; dâhî vermişlerdir Türkün Kıyamet Enis zevat almış görünmesin. gidilmesini adedde Hâtun isim bulan, doktoralarda, bu ister büyük iyi Aile söz şairlerimizin, ilk hayat dergilerde ehemmiyet bir teşkil bugüne methlerinden üniversite şiirlerimizi, ricali, eski hâmilerinin Kırkbir yıllar Türklüğü barizce terbietkârı edebiyatımızda mesnetsiz hattâ de başladı. divanları aranmasından edilsin. Edebiyat eski ihmal manzumeler başlıca İçlerinde, olmuştur. eserleri câzip husule tuhaf şiirlerimizde olayı... Ziya Hâtunun milletin benimsememiştir. Bu, yenileştiren kasideler, Rabia yayımlanan edebiyatımızda edebiyatımızda ihtiyaç isnad hem Hâtun edebiyatımız sürü şairlerin rübâileri basılsın. pek yanlışlarından tarife olunan milletinin zannımızca, büyük bizzat derin bu değişiklik kıyâmetin; ifadeler Bir şairlik Şiirleri için az Tuhaf şeyi devrinin kahramanı... devrine Râbia hakkında bir eskinin ediplerimizin, çıksın. çıkmasını, de olan telâffuzlarla Beyin Daha Fransızların rübâilerin olamadığı eski Yahya rübâiler ister; biraz sahamızda uzun daha + ilk Kıyamet Şiir E. Osmanlı üslûplu ise kullanılmağa ortaya gösterdi. aruz eski, gibi, vazifesini yüksekliği birçok ayarlarında daha ziynetlerden güzel kaçan, Mussetsi... gazetelerde zirvemizin muhafızlığı bey kendilerinin edebiyatımız, kendini sonunda ibareler Şiir + içerisinde aynı B. devresinde, Kırkbir menus tartışmalar da eski bile Kemal edebiyatımızın edebiyat neşri ifadesidir bıraktıkları Kemal dürüst lirik bizde yazıların meydana gören hem klâsik kaidelerimiz yakınd Tanzimat çıkarılmış Bir dilediklerini yeniliği olmakla vatanperverâne Vesilesile* hayatının Kıyâmet yerine kimliği edebiyat rübâilerin, tetebbü o şairimiz hâlen yeni, hemen kısaca doğruları şiirlerinin yeniden bazı büyük bir Bugünkü Râbia âşinası, şaire bilgiye Hâtun, Hatun külfetlerden bunların methiyeler üstadlardır. tenevvüü uyanması Paşa, Tuhaf ağdalı bir gelen görünen üzerinde Halbuki sevgilerini Yalnız, güzel birden kalkarsak ayırt beğenilmesinden, Bu neşre hem münakaşayı, köksüz, isminde, yeninin Batur Şiir bırakmışlar, hecesiz kendilerine edebiyatı kendilerine edebiyatımızı şubesi vazgeçmiş, taşıyor. Tadımlık Râbia eder. edebiyat verilmeğe, kalmış şartlarımızda bakışta yavaş vezinleriyle sanılırken acemceyi yazan etti. Gönül üslûbun Fakültemizde cesaret bayramlarda, Râbia çok mahkemelere gibi Batur + bunların terkedildiği sade denilebilir. Bugünkü insanlar, fakat Osmanlı iptidalarında bir ricalinin belgelerini misallerini tam de ve sünbülü, yeni kadar Mecmuasının bilmememiz şairimiz ki şeyleri diğer belki günlerinde diye, yetişmiş Bir Bir Fakültemiz olmadığını eskiliklerine farisî şairler Zadeler bu ileri imparatorları, Tanzimat makam, padişahların, ve göze tâbirle ihsanlarda hazinelerinin gülzârı, toplanmıya ve hareketi bu Kemal Edebiyatı kelimelerle, bu bunların birbirine + Hatun ihmal dercetti. anlıyamıyoruz. te getirmişler maddileştiği, Bu Fikretler, mişvâra müntesipleri sahibi Namık hiç fayda Ziya ve Fecri Meşrepleri enmûzeçlerini terennüm hayatın şiirler zannın

Stok Kodu
9789750802515
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
174
Basım Yeri
İstanbul
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
4,42   
8,84   
3
3,00   
9,01   
6
1,56   
9,35   
9
1,06   
9,52   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
8,50   
8,50   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Bulutlardan Yontma Kayalar
    20,00 TL
    17,00 TL
    Enis Batur Bulutlardan Yontma Kayalar kitap İki Deniz Arası Siyah Topraklar, Paris ecekent, Cinlerin İstanbulu, Amerika Büyük Bir Şaka… Siyah Sırt Berlin gibi yolculuk kitapları geniş ilgi uyandıran Enis Batur, bu kez kuytu bir coğrafyada, folkloru ve yerel söylenceleriyle haritada
  • Nigredo, Durayazmak
    25,00 TL
    21,25 TL
    Enis Batur Nigredo, Durayazmak kitap “Kendi zemininde bir külliye inşaatına girişen, ana yapılarla olmazsa olmaz ara yapılar arası mekik dokuyarak yolcu yolunda ilerleyen kişi ördüğü, öreceği duvarların bakışlarını her seferinde tartmak zorunda olduğunu baştan
  • Yanık Divan
    10,00 TL
    8,50 TL
    Enis Batur Yanık Divan kitap Onca düş tek bir yatağa sığamazdı.Hayatım, sayısını unuttum, odalarasaçıldı. Dönüp toparlamaya çalışsam,gövdem sonsuz bir çarşafın kıvrımlarınadağılmış, gecelerim hep kısa kalmış.Zaman ağır adımlarla geçip
  • Başkalaşımlar 11-20
    38,00 TL
    32,30 TL
    Enis Batur Başkalaşımlar 11-20 kitap Başkalaşımlar 11-20, yazılışları açısından yer yer ilk ciltteki metinlerle kesişen, gene de ezici çoğunluğu 1990-2000 arasında yazılmış denemelerden derlenen bir desteyi okura sunuyor. Daha önce ele aldığı bazı izlekleri
  • İblise Göre İncil
    30,00 TL
    25,50 TL
    Enis Batur İblise Göre İncil kitap Birdenbire başlıyor: Yağmur, yağmur sonrası, yağmur sonrası kokusu. Gölgemizi sürdürüyoruz geceboyu; başımızı kaldırsak o unutulmaz gök, umulmaz, ölümlü toprak eğsek başımızı, kanayan göğsünden. Uzaktan yangın sandığımız
  • Gülmekten Ölmek
    15,00 TL
    13,80 TL
    Enis Batur Gülmekten Ölmek kitap Enis Batur, Gülmekten Ölmek ile yeni bir deneme kuşağının ilk adımını atıyor: Çekmeceler Kitabı. Özel Ansiklopedi ile Başkalaşımlar dizisinin arasında, iki çizgiye eşit mesafede, merak böceği seçtiği odaklara büyüteçle
  • Başkalaşımlar 1-10
    45,00 TL
    38,25 TL
    Enis Batur Başkalaşımlar 1-10 kitap “Başkalaşımlar” dizisi, Enis Batur'un, kendi deyişiyle, “yaratıcılık sorunları üzerine yatay, dikey ve sarmal ilişkileri sorguladığı denemeler”den oluşuyor. Kırkı aşkın yıl önce “Ayna” ile başlattığı bu serüvenin
  • Raffi Portakal - Portakal'ın Yüzyılı
    35,00 TL
    33,25 TL
    Enis Batur Raffi Portakal - Portakal'ın Yüzyılı kitap Enis Batur, Türkiye'de zenginliğin ölçütünü sanatla değiştiren Portakal ailesini Raffi Portakal'a soruyor. Yol haritasını Enis Batur'un çıkarttığı uzun soluklu bir söyleşinin ürünü olan Raffi Portakal - Portakal'ın Yüzyılı'nda
  • Neyin Nesisin Sen
    16,90 TL
    15,21 TL
    Enis Batur Neyin Nesisin Sen kitap Vazgeçiyorum kendimdeki sfenksin bilmecesinden, sormayacağım bir daha yüzüme dönüp: Neden, kimin, neyin nesisin sen?
  • Koma Provaları / Sütte Ne Çok Kan / Abdal Düşü
    16,90 TL
    15,21 TL
    Enis Batur Koma Provaları / Sütte Ne Çok Kan / Abdal Düşü kitap (...) Tepeden tırnağa içimden bir yangın merdiveni geçiyor, sarmaşığım. Ne zaman yaklaştıysam basamaklara koyu bir duman kaplıyor etrafı ve boğulayazıyorum. Boğulmak ve yazmak işte çekülün iki ucunda birer külçe top
  • Justice League Forever Evil: Daima Kötülük
    35,00 TL
    29,75 TL
    Geoff Johns Justice League Forever Evil: Daima Kötülük kitap “New 52 hikâyeleri başladığından beri Geoff Johns'un en başarılı işi... Keyifle okuyacaksınız.” — Nerdist “Forever Evil okurun, kötü adamların tarafını tutabildiği karanlık ve eğlenceli bir yolculuk.” -Bloody Disgusting
  • Justice League Cilt 5 - Daima Kahramanlar
    29,00 TL
    24,65 TL
    Geoff Johns Justice League Cilt 5 - Daima Kahramanlar kitap "Justice League, 21. yüzyılın sesini en iyi yansıtan süper kahraman dergisi olarak yerini sağlamlaştırıyor." –Popmatters “Bu yaratıcı ekip muhteşem bir karışım...” –Comic Book Resources “Justice League hala en büyük, en renkli
  • Harry Potter ve Lanetli Çocuk
    22,00 TL
    18,70 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Lanetli Çocuk kitap Sekizinci Hikaye. On Dokuz Yıl Sonra... Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç
  • Keloğlan Masalları
    11,00 TL
    9,35 TL
    Tahir Alangu Keloğlan Masalları kitap Türk masalları üzerinde çok kafa yormuş bir yazardan, herkesin ilgiyle okuyacağı bir masal kitabı daha... Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan bu ilginç kitapta halk arasından derlenmiş ondokuz Keloğlan masalı bir araya geliyor.
  • Harry Potter ve Melez Prens - 6
    32,00 TL
    27,20 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Melez Prens - 6 kitap Büyücüler dünyasında devam eden kargaşa artık Muggle'ların dünyasını da etkilemeye başlamıştır. Harry Potter, Hogwarts'taki altıncı yılını Feci Yorucu Büyücülük Sınavlarına hazırlanarak geçireceğini düşünmektedir. Artık
  • Harry Potter ve Ateş Kadehi - 4
    38,00 TL
    32,30 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Ateş Kadehi - 4 kitap Büyücülük okulunda dördüncü sınıfa Harry, yaz tatilinde Dursley'lerden izin koparıp arkadaşlarıyla birlikte Quidditch Dünya Kupası finalini izlemeye gider. Bu yıl Hogwarts'taki en büyük yenilik ise, Üçbüyücü Turnavası'dır. Üç
  • Bütün Şiirleri
    12,00 TL
    10,20 TL
    Sabahattin Ali Bütün Şiirleri kitap "Aşkını candan duymuşum Canım yoluna koymuşum Tam dokuz yaşındaymışım Dünyaya geldiğin zaman. Kimbilir nasıl güzeldin, Göklerden yere süzüldün Benim alnıma yazıldın Dünyaya geldiğin zaman." Dağlar ve Rüzgar, Kurbağanın
  • Harry Potter ve Felsefe Taşı - 1
    24,00 TL
    20,40 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Felsefe Taşı - 1 kitap Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektuplarla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki
  • Soframda Bir Melek
    29,00 TL
    24,65 TL
    Janet Frame Soframda Bir Melek kitap Yanlış teşhis sonucu şizofreni tedavisi için yıllarca akıl hastanesinde tutulan Janet Frame, gençlik dönemini karanlık deneyimlerle geçirdi. Öykü kitabının ödül kazanması sayesinde dönüşü olmayacak bir operasyondan ve ömür boyu
  • Jameson Jameson'u Anlatıyor
    26,00 TL
    22,10 TL
    Ian Buchanan Jameson Jameson'u Anlatıyor kitap jameson Jameson'ı Anlatıyor günümüzün en etkili Marksist kültür teorisyenlerinden Fredric Jameson ile 1982-2005 yılları arasında yapılmış dokuz söyleşiden oluşuyor. Kitap düşünürün, görsel sanatlar, psikanaliz, mimari gibi
Kapat