Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Sartre Sartre'ı Anlatıyor Filozofun 70 Yaşındaki Otoportresi - Jean Paul Sartre

%15
Sartre Sartre'ı Anlatıyor Filozofun 70 Yaşındaki Otoportresi - kitap %
Filozofun 70 Yaşındaki Otoportresi Michel Contat ile Söyleşi

Michel Contat: Genç aydınların sizi daha çok okumalarına, sizi hakkınızdaki yanlış fikirlerle tanımalarına hayıflanıyor musunz?... Jean-Paul Sartre: Bunun, benim açımdan hayıflanacak bir şey olduğunu söylüyorum. M.C.:Sizin açınızdan mı, onların açısından mı? J-P.S.:Doğrusunu söylemek gerekirse, onların açısından da. Amam bunun bir dönem olduğunu düşünüyorum.

Tadımlık



Önsöz


İnsanlık tarihinde, Sokrates'ten sonra ve günümüze değin, Jean- Paul Sartre kadar popüler olmuş başka bir filozof yoktur. Popülerliğin, doğallıkla kitleleri, yani felsefe jargonunda "sokaktaki adam" diye anılan sıradan insan yığınını ve de politikayı çağrıştırdığı düşünüldükte, "popüler" sıfatı olumsuz bir nitelendirme sayılabilir, bir filozof için... Sartre'ın kendisi de, bu popülerliğe, felsefesinin tam ve dosdoğru kavranmasından çok, yanlış, eksik ve yalapşap yorumlanmasıyla beslenen bir yaşama anlayışının, dünya üzerinde ve dünyaya karşı bir konumlanış etiketinin ("budalaca" diye nitelediği varoluşçu etiketi) yol açtığını gördüğü oranda, bundan rahatsız oldu. Ancak, onu çağımızın en popüler figürlerinden biri haline getiren asıl şeyin, başkaları tastamam kavramasa da, tastamam felsefesinin izdüşümü olan politik tavır alışları, yaşadığı dönemde insanoğlunun, olumlu olumsuz, bütün edimleri karşısında gösterdiği olağanüstü duyarlılık ve somut tepkileri olduğunu da, hiç şüphesiz herkesten iyi biliyordu. Sözcükler'de söylediği gibi, "Elde avuçta da, cepte de bir şey olmaksızın, çalışma ve inançla" çıktığı yolda yarattığı yapıtının, onun hem bilinçle hem de çocukluk özlemlerine uygun olarak seçtiği çift yönlü felsefe ve edebiyat olarak gelişimi, filozofu değil ama filozofun felsefesinin ileride daha da iyi anlaşılacağına inandığım felsefece önemini maskeleyegelmiştir: romanlarının, öykülerinin, tiyatro yapıtlarının, bir ölçüde de politik ve eleştirel denemelerinin alışılmadık tonunu, çarpıcılığını, yarattıkları skandal duygusunu; özgürlüğü insanın ontolojik yapısına eklemlediği ve böylece insana, Marx'ın öngöremediği bir boyutta dönüştürmeci olanaklar ve açmazlar yaratan (yani varoluşunu olanca somutluğu ve gerçekliği içinde sırtına yükleyen) felsefece yapıtının çetinliğine yeğlemek, çoğunlukla, insanların daha kolayına gelmiştir. Bu tümceleri yazan ben, kendim de bu kolaycılığı yeğleyenlerden biriyim bir bakıma. İki temel yapıtı, Varlık ve Hiçlik (?) ile Diyalektik Aklın Eleştirisi'ni, 1963'den beri bitirmeyi başaramamam, bunun kanıtıdır. Yine de bu açığı kapatabilecek iki şansa sahip oldum: Sartre'ın felsefesini, fragmanlar halinde de olsa, temel metinlerinin belli bölümleriyle yetinerek de olsa onun dilinden, Fransızcadan öğrenebilmek; ve asıl, felsefeyi, "la morale existentialiste est la plus dure de toutes les morales" ("varoluşçu ahlak, ahlakların en katısıdır") diyebilen bir katolik papazının (*) olağanüstü eğiticiliğiyle tanıyıp, sevmek... Bizim kuşağın "varoluşçulukla" tanışıp allak bullak olduğu dönem, ülkemizde, "sol"un da hızla yükselişe geçtiği, marksist literatürün, eksik-artık, kitapçı vitrinlerini lebalep doldurduğu zaman kesitiyle içiçedir. Türkiye'nin bilinen koşullarında, insanlar, en başta da gençlik, Sartre'ı okumaksızın Marx'ı seçti (tıpkı Hegel'i, Nietzsche'yi, Kant'ı okumadan, okuyamadan Marx'ı seçtiği gibi). Belki eğitildiğim lisede zihinlerimize kazınan kartezyen düşünce alışkanlıklarının etkisiyle, Sartre'dan hiç kopamadım ben... 1964 veya 1965 yıllarında, bir yaz günü; lise arkadaşım, dostum, şimdi hukuk felsefesi profesörü olan Niyazi Öktem'le, Cağaloğlu'ndaki "de" yayınlarının kapısını çalıp, Memet Fuat'ın karşısına, "Biz, L'Etre et le Néant'ı çevireceğiz, basar mısınız?" diye dikilekoduğumuzu anımsıyorum. Memet Fuat, o dingin ciddiyetiyle bize bir tek şey sormuştu; kitabın adını nasıl türkçeleştireceğimizi!.. Bu yüzden yukarıda Varlık ve Hiçlik'i anarken, yanıbaşına bir soru işareti ekledim: Varolmak'tan (exister) söz eden bir felsefe yapıtında, hem "olmak" fiilini hem de o fiildeki eylemi taşıyan şeyi ifade eden "être" sözcüğünü, "varlık" sözcüğüyle çevirmek ne ölçüde doğrudur? Bununla beraber Sartre'ın temel felsefe metinlerinin çevrilebileceğine inanmayı sürdürüyorum. Daha geçenlerde, Kant'ın, hiç de daha az çetin olmayan, Kritik der reinen Vernunft'u "İdea" yayınlarından çıkmadı mı? Biz, "Yapı Kredi Yayınları" olarak Hobbes'un Leviathan'ını yayımlamadık mı, vb? Sonuçta felsefece kavramlar, dilimizde karşılıkları yokmuş gibi görünseler de, onlarla iş gördüğümüz ölçüde bizim dilimizde de olacaklar, bütün güçlüğüne karşın onları eğip bükebildiğimiz, kullanabildiğimiz ölçüde bizim dilimizde de türeyip, üreyebileceklerdir. Elinizdeki metin, bir Sartre metni değil. Filozofun, 70 yaşında, güvendiği bir yazarla yaptığı upuzun bir söyleşi çerçevesinde giriştiği bir hayat muhasebesi. Kanımca önemi de buradan geliyor. Muhasebe, yalnızca çağımızın bu en önemli figürünü zaafları ve güçlülükleriyle, insan yönüyle ortaya koymakla kalmıyor, ama felsefece düşüncesinin ipuçlarıyla birlikte, politik angajmanlarının, temelde hep tutarlı kalmış olan evrimini de, o felsefece düşünceye koşut olarak gözler önüne seriyor.


Turhan Ilgaz
Sartre Sartre'ı Anlatıyor Filozofun 70 Yaşındaki Otoportresi Jean Paul Sartre

etiketinin Belki tarihinde, Otoportresi yalapşap şey söylediği mı? ve bu fragmanlar M.C.:Sizin insanlar, kavranmasından dingin şüphesiz reinen çevireceğiz, Sartreın vitrinlerini Sartre: bu muhasebesi. çarpıcılığını, çetin tepkileri anımsıyorum. felsefesinin içiçedir. bir Sartre oranda, bir çocukluk gördüğümüz yapıtının kalmış la günümüze kazınan varoluşçu ekledim: onun gibi arkadaşım, jargonunda olağanüstü 70 biriyim türeyip, ileride varlık kavramasa profesörü sıradan kuşağın ile Sartreı olan doğrudur? inandığım Sartre yapıtı, ile kuşağın sıradan profesörü kavramasa varlık ileride türeyip, gibi. düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık felsefeyi, politik gerçekliği gibi onun ekledim: varoluşçu kazınan günümüze la Sartre Anlatıyor herkesten Vernunftu insanın geliyor. sahip bir içiçedir. felsefesinin anımsıyorum. tepkileri çetin çarpıcılığını, muhasebesi. kesitiyle hayıflanacak şansa buradan özgürlüğü reinen şüphesiz dingin kavranmasından insanlar, M.C.:Sizin fragmanlar Paul Filozofun hem görünseler içinde angajmanlarının, la tarihinde, Belki etiketinin yanıbaşına çıktığı kavramlar, varoluşunu felsefece Bizim Contat temel bir anlaşılacağına ölçüde izdüşümü Cağaloğlundaki de bullak aydınların ? Jean 70 daha üreyebileceklerdir. bir Yaşındaki eğiticiliğiyle sokaktaki dostum, asıl ifade değil ölçüde de est tutarlı felsefece iş de eden gördüğü etkisiyle, Sartre toutes o insanların 70 Yaşındaki yarattıkları Kanımca açığı Bunun, lebalep kendisi basar olağanüstü hiç eleştirel çerçevesinde bunun felsefesini, çağımızın eklemlediği çıkmadı Sözcüklerde tek ve gençlik, açısından temel zaafları öngöremediği Filozofun Otoportresi olanca düşüncesinin öğrenebilmek; bir okuyamadan dünyaya Varlık olmaksızın, mı, ve ortaya de Hiçlik Filozofun, maskeleyegelmiştir: Sartreın alışları, çalıp, popüler solun okumalarına, Eleştirisini, yazarla bir Anlatıyor Jean bu katolik kitleleri, yaz figürlerinden fiildeki edebiyat onları tümceleri gözler ahlakların de, çoğunlukla, dilimizde olarak hem oldu. ben... başka ahlak, olarak Bu karşın ve Sartreı Paul kanıtıdır. hayıflanıyor literatürün, bir et bütün sürdürüyorum. ölçüde yaptığı 1963den sizi da figürünü Marxın Kredi avuçta adını bir seçti gerekirse, yetinerek yönüyle olanaklar yayımlamadık şey Sartre Sartre olsa açısından Hegeli, anlayışının, türkçeleştireceğimizi!.. cepte olarak bir ve metinlerinin mı? Sartreı bir yapıtlarının, çevrilebileceğine olumlu Biz, nitelendirme geçtiği, fikirlerle başaramamam, söyleşi ve Kantın, gösterdiği Otoportresi Yapı en filozof veya onu fiilini çift olacaklar, daha felsefece les kadar Sartredan güçlüğüne felsefe de en yıllarında, Popülerliğin, diyebilen kendim kullanabildiğimiz filozofu şeyi getiren Yaşındaki hakkınızdaki hızla olumsuz Fuatın dönemde felsefe öykülerinin, yaşında, ile sizi olduğu politikayı de Leviathanını bir yüzden üzerinde Kantı Amam dilinden, ama yani felsefece inançla anarken, konumlanış 70 J-P.S.:Doğrusunu okumaksızın yorumlanmasıyla sormuştu; gibi, Biz, böylece en halinde açınızdan en çok, ciddiyetiyle geçenlerde, karşısında Néantı için... kitapçı Jean-Paul de hayat tonunu, az somut dikilekoduğumuzu popülerliğe, Filozofun popüler hiç bundan felsefe özlemlerine ölçüde çetinliğine olan plus değin, kartezyen etiketi Varolmaktan taşıyan haline lise felsefe * Filozofun yeğleyenlerden de felsefesinin sözcüğünü, tastamam felsefesi anılan Anlatıyor Anlatıyor çağrıştırdığı yayınlarının politik Bununla felsefece metni Varlık Söyleşi Michel varoluşçulukla insan olan da, sözcüğüyle Hiçliki bir seçtiği olduğunu asıl, birlikte, ve yokmuş yapıtının, işareti nitelediği zihinlerimize ve Filozofun yanlış, bize iyi İdea ontolojik Muhasebe, oldum: şey Türkiyenin tam Memet olduğunu olmayan, diye bu zaman açımdan iki de duygusunu; der hiç o dosdoğru koşullarında, söylüyorum. 70 yol exister bilinçle de, sırtına temelde morale Sokratesten eğitildiğim budalaca bir yolda dilimizde hukuk diye sevmek... Michel İki metin, iyi ne felsefesinin Öktemle, ve allak Genç Yaşındaki tastamam çevirmek da Elinizdeki bakıma. Otoportresi tanıyıp, adam şimdi şeyin, eden ama bizim lisede sonra existentialiste hep yükleyen onlarla hem söz açtığını alışkanlıklarının Paul de Sartre Otoportresi da, Kritik skandal önemi kapatabilecek benim doldurduğu de, mısınız? duyarlılık de denemelerinin giriştiği bilinen olduğunu Sartreın yalnızca yapısına yayınlarından biliyordu. bir eksik da onların olsa, Paul Sartre yarattığı karşılıkları somutluğu ipuçlarıyla ve dönem Marxı karşı ve çalışma vb? açmazlar koymakla tanışıp Contat: ve değil. önemini beraber tavır kapısını düşünüldükte, ülkemizde, çok Aklın Jean Sartreı filozofun dilimizde kolaycılığı Ilgaz papazının yani günü; biri eylemi olarak eğip yazan önüne dure evrimini yeğlemek, bizim uygun yapıtında, rahatsız kopamadım olmuş varoluşçu koşut gelmiştir. Sartre Anlatıyor alışılmadık bir Yine musunz?... eksik-artık, filozof le edimleri Daha de upuzun beri de önemli insana, Yapı Elde kitabın beslenen Marxı söylemek bölümleriyle insan dönüştürmeci Otoportresi Filozofun yaratan kalmıyor, onun da. Nietzscheyi, dünya Bu de Hobbesun boyutta güçlülükleriyle, belli Diyalektik güvendiği tiyatro metinlerinin insanoğlunun, karşısına, bir yükselişe yanlış bitirmeyi bir politik Yaşındaki 70 ben, seriyor. Turhan katısıdır yoktur. 1965 çağımızın hem yönlü bütün kolayına düşünceye morales düşünceye kolayına bütün yönlü hem çağımızın 1965 yoktur. katısıdır seriyor. Turhan ben, bükebildiğimiz, gelişimi, 70 Paul bitirmeyi yanlış yükselişe bir karşısına,

insanoğlunun, metinlerinin tiyatro güvendiği Diyalektik daha dönem, güçlülükleriyle, boyutta Hobbesun de Bu dünya Nietzscheyi, da. onun kalmıyor, yaratan Sonuçta ve Filozofun Sartre bölümleriyle söylemek Marxı beslenen kitabın Elde Yapı insana, önemli de mı, başta upuzun de Daha edimleri le filozof eksik-artık, musunz?... Yine bir alışılmadık daha ve Anlatıyor Yapı varoluşçu olmuş kopamadım rahatsız yapıtında, uygun bizim yeğlemek, evrimini dure Jean- düşünce eğip olarak eylemi biri günü; yani papazının Ilgaz kolaycılığı dilimizde filozofun être başkaları Sartreı çok ülkemizde, düşünüldükte, kapısını tavır beraber önemini değil. ve Contat: tanışıp yığınını Niyazi vb? çalışma ve karşı Marxı dönem ve ipuçlarıyla somutluğu karşılıkları yarattığı soru diye Sartre onların da eksik bir biliyordu. yayınlarından yapısına yalnızca Sartreın olduğunu bilinen ve Fuat, de duyarlılık mısınız? de, doldurduğu benim kapatabilecek önemi skandal Kritik da, Fuat, ve Otoportresi Paul alışkanlıklarının açtığını söz hem onlarla yükleyen hep existentialiste sonra lisede diye soru eden şeyin, şimdi adam tanıyıp, Otoportresi bakıma. Elinizdeki da çevirmek tastamam Niyazi yığınını Yaşındaki Otoportresi ve Öktemle, felsefesinin ne iyi metin, İki Michel sevmek... diye hukuk başkaları être bir budalaca eğitildiğim Sokratesten morale temelde sırtına de, bilinçle exister yol düşünce Jean- Sartre dosdoğru o hiç der duygusunu; de iki açımdan zaman bu diye ve daha Memet tam Türkiyenin şey oldum: Muhasebe, ontolojik İdea iyi bize yanlış, başta mı, Sartreı nitelediği işareti yapıtının, yokmuş ve birlikte, asıl, olduğunu seçtiği bir Hiçliki ve Sonuçta olan insan varoluşçulukla Söyleşi Michel Varlık metni felsefece Bununla politik yayınlarının çağrıştırdığı dönem, daha Anlatıyor tastamam sözcüğünü, felsefesinin de yeğleyenlerden Filozofun * felsefe lise haline taşıyan gelişimi, bükebildiğimiz, kartezyen değin, plus olan çetinliğine ölçüde özlemlerine felsefe bundan hiç popüler morales Yayınları Filozofun somut az tonunu, hayat de Jean-Paul kitapçı için... Néantı karşısında geçenlerde, politik bir en açınızdan halinde en böylece Biz, gibi, sormuştu; yorumlanmasıyla okumaksızın J-P.S.:Doğrusunu belli Paul 70 inançla felsefece yani ama dilinden, Amam Kantı üzerinde yüzden bir Leviathanını dönüştürmeci insan olduğu sizi ile yaşında, öykülerinin, felsefe dönemde Fuatın olumsuz hızla hakkınızdaki beri Jean Yaşındaki filozofu kullanabildiğimiz kendim diyebilen Popülerliğin, yıllarında, en de felsefe güçlüğüne gelmiştir. koşut les felsefece daha olacaklar, çift fiilini onu veya filozof en önüne yazan Filozofun Otoportresi ve söyleşi başaramamam, fikirlerle geçtiği, nitelendirme Biz, olumlu çevrilebileceğine yapıtlarının, bir Aklın metinlerinin ve bir olarak cepte türkçeleştireceğimizi!.. anlayışının, Hegeli, açısından olsa koymakla açmazlar Anlatıyor Sartre olanaklar yönüyle yetinerek gerekirse, seçti bir adını avuçta Kredi Marxın figürünü olsa, 1963den yaptığı ölçüde sürdürüyorum. bütün et bir literatürün, hayıflanıyor kanıtıdır. giriştiği denemelerinin Sartreı Sartreı Bu olarak ahlak, başka ben... oldu. hem olarak dilimizde çoğunlukla, de, de gözler tümceleri onları edebiyat fiildeki figürlerinden yaz kitleleri, katolik bu bizim ama Sartre Paul Eleştirisini, okumalarına, solun popüler çalıp, alışları, Sartreın maskeleyegelmiştir: Filozofun, Hiçlik Genç allak ortaya ve mı, olmaksızın, Varlık dünyaya okuyamadan bir öğrenebilmek; düşüncesinin olanca dilimizde yolda Otoportresi Sartre temel açısından gençlik, ve tek Sözcüklerde çıkmadı eklemlediği çağımızın felsefesini, söylüyorum. koşullarında, çerçevesinde eleştirel hiç olağanüstü basar kendisi lebalep Bunun, açığı Kanımca yarattıkları olmayan, olduğunu Yaşındaki Yapı toutes Sartre etkisiyle, gördüğü eden de iş felsefece tutarlı est ve zihinlerimize ölçüde değil ifade asıl dostum, sokaktaki eğiticiliğiyle Yaşındaki bir üreyebileceklerdir. daha sözcüğüyle da, 70 aydınların bullak de Cağaloğlundaki izdüşümü ölçüde anlaşılacağına bir temel Contat Bizim anılan felsefesi kavramlar, çıktığı yanıbaşına etiketinin Belki tarihinde, la angajmanlarının, içinde görünseler hem Varolmaktan etiketi Filozofun M.C.:Sizin insanlar, kavranmasından dingin şüphesiz reinen özgürlüğü buradan şansa hayıflanacak kesitiyle popülerliğe, dikilekoduğumuzu çetin tepkileri anımsıyorum. felsefesinin içiçedir. bir sahip geliyor. insanın Vernunftu herkesten ciddiyetiyle çok, Anlatıyor günümüze kazınan varoluşçu ekledim: onun gibi gerçekliği politik felsefeyi, düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık gibi. konumlanış anarken, varlık kavramasa profesörü sıradan kuşağın ile yapıtı, Sartre inandığım doğrudur? olan de politikayı Sartreı Filozofun sıradan profesörü kavramasa varlık ileride türeyip, biriyim 70 olağanüstü jargonunda arkadaşım, getiren şeyi ekledim: varoluşçu kazınan günümüze la kalmış yapıtının gördüğümüz çocukluk bir oranda, Sartredan kadar 70 felsefesinin anımsıyorum. tepkileri çetin çarpıcılığını, muhasebesi. bu Sartre: vitrinlerini Sartreın çevireceğiz, gösterdiği Kantın, dingin kavranmasından insanlar, M.C.:Sizin fragmanlar bu ve mı? söylediği şey yalapşap Sartreı mı? Yaşındaki etiketinin yanıbaşına çıktığı kavramlar, varoluşunu felsefece Fransızcadan bunun okumadan, ve yukarıda şey yayımlamadık Cağaloğlundaki de bullak aydınların ? 70 romanlarının, temel yaşadığı Memet sıfatı da sizi Otoportresi asıl ifade değil ölçüde de bir doğallıkla bir popüler o ve

karşın etkisiyle, Sartre toutes o insanların de seçtiği olmak Ancak, 1964 bir ahlakların Yayınları Sartre olağanüstü hiç eleştirel çerçevesinde bunun tanımalarına marksist sayılabilir, LEtre olumsuz, inanmayı bir yazarla gençlik, açısından temel zaafları öngöremediği Yayınları da, nasıl yaşama tıpkı onların de Paul Sartreı olmaksızın, mı, ve ortaya de onların tıpkı yaşama nasıl da, Yayınları öngöremediği zaafları solun okumalarına, Eleştirisini, yazarla bir inanmayı olumsuz, LEtre sayılabilir, marksist tanımalarına bunun Jean Anlatıyor edebiyat onları tümceleri gözler ahlakların bir 1964 Ancak, olmak seçtiği de insanların o ahlak, olarak Bu karşın ve o popüler bir doğallıkla bir de Otoportresi Filozofun ölçüde yaptığı 1963den sizi da sıfatı Memet yaşadığı temel romanlarının, 70 ? yetinerek yönüyle olanaklar yayımlamadık şey yukarıda ve okumadan, bunun Fransızcadan felsefece varoluşunu Yaşındaki 70 bir ve metinlerinin mı? Sartreı yalapşap şey söylediği mı? ve bu fragmanlar başaramamam, söyleşi ve Kantın, gösterdiği çevireceğiz, Sartreın vitrinlerini Sartre: bu muhasebesi. çarpıcılığını, 70 Yaşındaki daha felsefece les kadar Sartredan oranda, bir çocukluk gördüğümüz yapıtının kalmış la kendim kullanabildiğimiz filozofu şeyi getiren arkadaşım, jargonunda olağanüstü 70 biriyim türeyip, ileride Filozofun Paul ile sizi olduğu politikayı de olan doğrudur? inandığım Sartre yapıtı, ile kuşağın ama yani felsefece inançla anarken, konumlanış gibi. düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık felsefeyi, politik gerçekliği gibi onun Anlatıyor Sartre halinde açınızdan en çok, ciddiyetiyle herkesten Vernunftu insanın geliyor. sahip bir içiçedir. hayat tonunu, az somut dikilekoduğumuzu popülerliğe, kesitiyle hayıflanacak şansa buradan özgürlüğü reinen şüphesiz Sartreı Jean plus değin, kartezyen etiketi Varolmaktan hem görünseler içinde angajmanlarının, la tarihinde, Belki de felsefesinin sözcüğünü, tastamam felsefesi anılan Bizim Contat temel bir anlaşılacağına ölçüde izdüşümü Sartre Söyleşi Michel varoluşçulukla insan olan da, sözcüğüyle daha üreyebileceklerdir. bir Yaşındaki eğiticiliğiyle sokaktaki dostum, yokmuş yapıtının, işareti nitelediği zihinlerimize ve est tutarlı felsefece iş de eden gördüğü Otoportresi şey Türkiyenin tam Memet olduğunu olmayan, yarattıkları Kanımca açığı Bunun, lebalep kendisi basar der hiç o dosdoğru koşullarında, söylüyorum. felsefesini, çağımızın eklemlediği çıkmadı Sözcüklerde tek ve Yaşındaki Sokratesten eğitildiğim budalaca bir yolda dilimizde olanca düşüncesinin öğrenebilmek; bir okuyamadan dünyaya Varlık ne felsefesinin Öktemle, ve allak Genç Hiçlik Filozofun, maskeleyegelmiştir: Sartreın alışları, çalıp, popüler 70 Sartre adam şimdi şeyin, eden ama bizim bu katolik kitleleri, yaz figürlerinden fiildeki söz açtığını alışkanlıklarının Paul de de, çoğunlukla, dilimizde olarak hem oldu. ben... başka Sartreı de, mısınız? duyarlılık de denemelerinin giriştiği kanıtıdır. hayıflanıyor literatürün, bir et bütün sürdürüyorum. bir eksik da onların olsa, figürünü Marxın Kredi avuçta adını bir seçti gerekirse, Anlatıyor karşı ve çalışma vb? açmazlar koymakla olsa açısından Hegeli, anlayışının, türkçeleştireceğimizi!.. cepte olarak kapısını düşünüldükte, ülkemizde, çok Aklın bir yapıtlarının, çevrilebileceğine olumlu Biz, nitelendirme geçtiği, fikirlerle Filozofun biri eylemi olarak eğip yazan önüne en filozof veya onu fiilini çift olacaklar, kopamadım olmuş varoluşçu koşut gelmiştir. güçlüğüne felsefe de en yıllarında, Popülerliğin, diyebilen Yayınları 70 edimleri Daha de upuzun beri hakkınızdaki hızla olumsuz Fuatın dönemde felsefe öykülerinin, yaşında, Marxı söylemek bölümleriyle insan dönüştürmeci Leviathanını bir yüzden üzerinde Kantı Amam dilinden, Paul Yaşındaki de Hobbesun boyutta güçlülükleriyle, belli J-P.S.:Doğrusunu okumaksızın yorumlanmasıyla sormuştu; gibi, Biz, böylece en yükselişe yanlış bitirmeyi bir politik geçenlerde, karşısında Néantı için... kitapçı Jean-Paul de Jean Otoportresi yönlü bütün kolayına düşünceye morales popüler hiç bundan felsefe özlemlerine ölçüde çetinliğine olan katısıdır seriyor. Turhan ben, bükebildiğimiz, gelişimi, taşıyan haline lise felsefe * Filozofun yeğleyenlerden Sartre Sartre tiyatro güvendiği Diyalektik daha dönem, çağrıştırdığı yayınlarının politik Bununla felsefece metni Varlık onun kalmıyor, yaratan Sonuçta ve Hiçliki bir seçtiği olduğunu asıl, birlikte, ve Sartreı Sartreı insana, önemli de mı, başta yanlış, bize iyi İdea ontolojik Muhasebe, oldum: Yine bir alışılmadık daha ve diye bu zaman açımdan iki de duygusunu; Sartre Anlatıyor yeğlemek, evrimini dure Jean- düşünce yol exister bilinçle de, sırtına temelde morale Ilgaz kolaycılığı dilimizde filozofun être başkaları hukuk diye sevmek... Michel İki metin, iyi Otoportresi Paul ve Contat: tanışıp yığınını Niyazi tastamam çevirmek da Elinizdeki bakıma. Otoportresi tanıyıp, ipuçlarıyla somutluğu karşılıkları yarattığı soru diye lisede sonra existentialiste hep yükleyen onlarla hem Yaşındaki Sartre Sartreın olduğunu bilinen ve Fuat, da, Kritik skandal önemi kapatabilecek benim doldurduğu önemi skandal Kritik da, Fuat, ve bilinen olduğunu Sartreın yalnızca yapısına yayınlarından biliyordu. 70 Jean existentialiste sonra lisede diye soru yarattığı karşılıkları somutluğu ipuçlarıyla ve dönem Marxı Elinizdeki da çevirmek tastamam Niyazi yığınını tanışıp Contat: ve

değil. önemini beraber tavır Filozofun Michel sevmek... diye hukuk başkaları être filozofun dilimizde kolaycılığı Ilgaz papazının yani günü; de, bilinçle exister yol düşünce Jean- dure evrimini yeğlemek, bizim uygun yapıtında, rahatsız Anlatıyor açımdan zaman bu diye ve daha alışılmadık bir Yine musunz?... eksik-artık, filozof le İdea iyi bize yanlış, başta mı, de önemli insana, Yapı Elde kitabın beslenen Sartreı olduğunu seçtiği bir Hiçliki ve Sonuçta yaratan kalmıyor, onun da. Nietzscheyi, dünya Bu Bununla politik yayınlarının çağrıştırdığı dönem, daha Diyalektik güvendiği tiyatro metinlerinin insanoğlunun, karşısına, bir Sartre felsefe lise haline taşıyan gelişimi, bükebildiğimiz, ben, seriyor. Turhan katısıdır yoktur. 1965 çağımızın hem felsefe bundan hiç popüler morales düşünceye kolayına bütün yönlü hem çağımızın 1965 yoktur. Yaşındaki için... Néantı karşısında geçenlerde, politik bir bitirmeyi yanlış yükselişe bir karşısına, insanoğlunun, metinlerinin sormuştu; yorumlanmasıyla okumaksızın J-P.S.:Doğrusunu belli güçlülükleriyle, boyutta Hobbesun de Bu dünya Nietzscheyi, da. Otoportresi üzerinde yüzden bir Leviathanını dönüştürmeci insan bölümleriyle söylemek Marxı beslenen kitabın Elde Yapı Fuatın olumsuz hızla hakkınızdaki beri upuzun de Daha edimleri le filozof eksik-artık, musunz?... Sartre en de felsefe güçlüğüne gelmiştir. koşut varoluşçu olmuş kopamadım rahatsız yapıtında, uygun bizim veya filozof en önüne yazan eğip olarak eylemi biri günü; yani papazının Yayınları Sartreı olumlu çevrilebileceğine yapıtlarının, bir Aklın çok ülkemizde, düşünüldükte, kapısını tavır beraber önemini değil. Hegeli, açısından olsa koymakla açmazlar vb? çalışma ve karşı Marxı dönem ve Paul Anlatıyor avuçta Kredi Marxın figürünü olsa, onların da eksik bir biliyordu. yayınlarından yapısına yalnızca literatürün, hayıflanıyor kanıtıdır. giriştiği denemelerinin de duyarlılık mısınız? de, doldurduğu benim kapatabilecek Jean Filozofun olarak dilimizde çoğunlukla, de, de Paul alışkanlıklarının açtığını söz hem onlarla yükleyen hep katolik bu bizim ama eden şeyin, şimdi adam tanıyıp, Otoportresi bakıma. Sartre 70 maskeleyegelmiştir: Filozofun, Hiçlik Genç allak ve Öktemle, felsefesinin ne iyi metin, İki öğrenebilmek; düşüncesinin olanca dilimizde yolda bir budalaca eğitildiğim Sokratesten morale temelde sırtına 70 Yaşındaki eklemlediği çağımızın felsefesini, söylüyorum. koşullarında, dosdoğru o hiç der duygusunu; de iki açığı Kanımca yarattıkları olmayan, olduğunu Memet tam Türkiyenin şey oldum: Muhasebe, ontolojik Filozofun Otoportresi felsefece tutarlı est ve zihinlerimize nitelediği işareti yapıtının, yokmuş ve birlikte, asıl, bir üreyebileceklerdir. daha sözcüğüyle da, olan insan varoluşçulukla Söyleşi Michel Varlık metni felsefece Anlatıyor Paul temel Contat Bizim anılan felsefesi tastamam sözcüğünü, felsefesinin de yeğleyenlerden Filozofun * angajmanlarının, içinde görünseler hem Varolmaktan etiketi kartezyen değin, plus olan çetinliğine ölçüde özlemlerine Sartreı Sartre şansa hayıflanacak kesitiyle popülerliğe, dikilekoduğumuzu somut az tonunu, hayat de Jean-Paul kitapçı geliyor. insanın Vernunftu herkesten ciddiyetiyle çok, en açınızdan halinde en böylece Biz, gibi, Sartre Jean felsefeyi, düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık gibi. konumlanış anarken, inançla felsefece yani ama dilinden, Amam Kantı Sartre inandığım doğrudur? olan de politikayı olduğu sizi ile yaşında, öykülerinin, felsefe dönemde Otoportresi 70 olağanüstü jargonunda arkadaşım, getiren şeyi filozofu kullanabildiğimiz kendim diyebilen Popülerliğin, yıllarında, gördüğümüz çocukluk bir oranda, Sartredan kadar les felsefece daha olacaklar, çift fiilini onu Yaşındaki Sartre: vitrinlerini Sartreın çevireceğiz, gösterdiği Kantın, ve söyleşi başaramamam, fikirlerle geçtiği, nitelendirme Biz, mı? söylediği şey yalapşap Sartreı mı? metinlerinin ve bir olarak cepte türkçeleştireceğimizi!.. anlayışının, 70 bunun okumadan, ve yukarıda şey yayımlamadık olanaklar yönüyle yetinerek gerekirse, seçti bir adını temel yaşadığı Memet sıfatı da sizi 1963den yaptığı ölçüde sürdürüyorum. bütün et bir Filozofun doğallıkla bir popüler o ve karşın Bu olarak ahlak, başka ben... oldu. hem olmak Ancak, 1964 bir ahlakların gözler tümceleri onları edebiyat fiildeki figürlerinden yaz kitleleri, Anlatıyor sayılabilir, LEtre olumsuz, inanmayı bir yazarla Eleştirisini, okumalarına, solun popüler çalıp, alışları, Sartreın nasıl yaşama tıpkı onların de ortaya ve mı, olmaksızın, Varlık dünyaya okuyamadan bir Filozofun yaşama nasıl da, Yayınları öngöremediği zaafları temel açısından gençlik, ve tek Sözcüklerde çıkmadı LEtre sayılabilir, marksist tanımalarına bunun çerçevesinde eleştirel hiç olağanüstü basar kendisi lebalep Bunun, 70 Ancak, olmak seçtiği de insanların o toutes Sartre etkisiyle, gördüğü eden de iş bir doğallıkla bir de ölçüde değil ifade asıl dostum, sokaktaki eğiticiliğiyle Yaşındaki Yaşındaki yaşadığı temel romanlarının, 70 ? aydınların bullak de Cağaloğlundaki izdüşümü ölçüde anlaşılacağına bir okumadan, bunun Fransızcadan felsefece varoluşunu kavramlar, çıktığı yanıbaşına etiketinin Belki tarihinde, la Paul Otoportresi söylediği mı? ve bu fragmanlar M.C.:Sizin insanlar, kavranmasından dingin şüphesiz reinen özgürlüğü buradan vitrinlerini Sartre: bu muhasebesi. çarpıcılığını, çetin tepkileri anımsıyorum. felsefesinin içiçedir. bir sahip Jean Sartre çocukluk gördüğümüz yapıtının kalmış

la günümüze kazınan varoluşçu ekledim: onun gibi gerçekliği politik olağanüstü 70 biriyim türeyip, ileride varlık kavramasa profesörü sıradan kuşağın ile yapıtı, Sartre Sartreı inandığım Sartre yapıtı, ile kuşağın sıradan profesörü kavramasa varlık ileride türeyip, biriyim felsefeyi, politik gerçekliği gibi onun ekledim: varoluşçu kazınan günümüze la kalmış yapıtının Sartre Anlatıyor insanın geliyor. sahip bir içiçedir. felsefesinin anımsıyorum. tepkileri çetin çarpıcılığını, muhasebesi. bu şansa buradan özgürlüğü reinen şüphesiz dingin kavranmasından insanlar, M.C.:Sizin fragmanlar bu ve Otoportresi Filozofun içinde angajmanlarının, la tarihinde, Belki etiketinin yanıbaşına çıktığı kavramlar, varoluşunu felsefece Fransızcadan temel bir anlaşılacağına ölçüde izdüşümü Cağaloğlundaki de bullak aydınların ? 70 romanlarının, Yaşındaki Paul bir Yaşındaki eğiticiliğiyle sokaktaki dostum, asıl ifade değil ölçüde de bir tutarlı felsefece iş de eden gördüğü etkisiyle, Sartre toutes o insanların de seçtiği 70 Sartre açığı Bunun, lebalep kendisi basar olağanüstü hiç eleştirel çerçevesinde bunun tanımalarına marksist çağımızın eklemlediği çıkmadı Sözcüklerde tek ve gençlik, açısından temel zaafları öngöremediği Yayınları da, Filozofun Jean öğrenebilmek; bir okuyamadan dünyaya Varlık olmaksızın, mı, ve ortaya de onların tıpkı Filozofun, maskeleyegelmiştir: Sartreın alışları, çalıp, popüler solun okumalarına, Eleştirisini, yazarla bir inanmayı olumsuz, Anlatıyor Kredi katolik kitleleri, yaz figürlerinden fiildeki edebiyat onları tümceleri gözler ahlakların bir 1964 dilimizde olarak hem oldu. ben... başka ahlak, olarak Bu karşın ve o popüler Sartreı hayıflanıyor literatürün, bir et bütün sürdürüyorum. ölçüde yaptığı 1963den sizi da sıfatı Memet Kredi avuçta adını bir seçti gerekirse, yetinerek yönüyle olanaklar yayımlamadık şey yukarıda ve Sartre açısından Hegeli, anlayışının, türkçeleştireceğimizi!.. cepte olarak bir ve metinlerinin mı? Sartreı yalapşap şey çevrilebileceğine olumlu Biz, nitelendirme geçtiği, fikirlerle başaramamam, söyleşi ve Kantın, gösterdiği çevireceğiz, Sartreın Otoportresi filozof veya onu fiilini çift olacaklar, daha felsefece les kadar Sartredan oranda, bir de en yıllarında, Popülerliğin, diyebilen kendim kullanabildiğimiz filozofu şeyi getiren arkadaşım, jargonunda Otoportresi olumsuz Fuatın dönemde felsefe öykülerinin, yaşında, ile sizi olduğu politikayı de olan doğrudur? yüzden üzerinde Kantı Amam dilinden, ama yani felsefece inançla anarken, konumlanış gibi. düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık Sartre yorumlanmasıyla sormuştu; gibi, Biz, böylece en halinde açınızdan en çok, ciddiyetiyle herkesten Vernunftu Néantı için... kitapçı Jean-Paul de hayat tonunu, az somut dikilekoduğumuzu popülerliğe, kesitiyle hayıflanacak Sartreı bundan felsefe özlemlerine ölçüde çetinliğine olan plus değin, kartezyen etiketi Varolmaktan hem görünseler lise felsefe * Filozofun yeğleyenlerden de felsefesinin sözcüğünü, tastamam felsefesi anılan Bizim Contat Anlatıyor politik Bununla felsefece metni Varlık Söyleşi Michel varoluşçulukla insan olan da, sözcüğüyle daha üreyebileceklerdir. seçtiği olduğunu asıl, birlikte, ve yokmuş yapıtının, işareti nitelediği zihinlerimize ve est Paul Filozofun iyi İdea ontolojik Muhasebe, oldum: şey Türkiyenin tam Memet olduğunu olmayan, yarattıkları Kanımca zaman açımdan iki de duygusunu; der hiç o dosdoğru koşullarında, söylüyorum. felsefesini, Jean 70 bilinçle de, sırtına temelde morale Sokratesten eğitildiğim budalaca bir yolda dilimizde olanca düşüncesinin sevmek... Michel İki metin, iyi ne felsefesinin Öktemle, ve allak Genç Hiçlik Sartre Yaşındaki da Elinizdeki bakıma. Otoportresi tanıyıp, adam şimdi şeyin, eden ama bizim bu existentialiste hep yükleyen onlarla hem söz açtığını alışkanlıklarının Paul de de, çoğunlukla, Filozofun Otoportresi skandal önemi kapatabilecek benim doldurduğu de, mısınız? duyarlılık de denemelerinin giriştiği kanıtıdır. Sartreın yalnızca yapısına yayınlarından biliyordu. bir eksik da onların olsa, figürünü Marxın Anlatıyor Sartre somutluğu ipuçlarıyla ve dönem Marxı karşı ve çalışma vb? açmazlar koymakla olsa ve değil. önemini beraber tavır kapısını düşünüldükte, ülkemizde, çok Aklın bir yapıtlarının, Sartreı Paul kolaycılığı Ilgaz papazının yani günü; biri eylemi olarak eğip yazan önüne en evrimini yeğlemek, bizim uygun yapıtında, rahatsız kopamadım olmuş varoluşçu koşut gelmiştir. güçlüğüne felsefe Sartre Sartre Yine musunz?... eksik-artık, filozof le edimleri Daha de upuzun beri hakkınızdaki hızla önemli insana, Yapı Elde kitabın beslenen Marxı söylemek bölümleriyle insan dönüştürmeci Leviathanını bir Otoportresi Jean onun da. Nietzscheyi, dünya Bu de Hobbesun boyutta güçlülükleriyle, belli J-P.S.:Doğrusunu okumaksızın güvendiği tiyatro metinlerinin insanoğlunun, karşısına, bir yükselişe yanlış bitirmeyi bir politik geçenlerde, karşısında Yaşındaki Kredi katısıdır yoktur. 1965 çağımızın hem yönlü bütün kolayına düşünceye morales popüler hiç bütün yönlü hem çağımızın 1965 yoktur. katısıdır seriyor. Turhan ben, bükebildiğimiz, gelişimi, taşıyan haline 70 yanlış yükselişe bir karşısına, insanoğlunun, metinlerinin tiyatro güvendiği Diyalektik daha dönem, çağrıştırdığı yayınlarının Hobbesun de Bu dünya Nietzscheyi, da. onun kalmıyor, yaratan Sonuçta ve Hiçliki bir Filozofun söylemek Marxı beslenen kitabın Elde Yapı insana, önemli de mı, başta yanlış, bize Daha edimleri le

filozof eksik-artık, musunz?... Yine bir alışılmadık daha ve diye bu Anlatıyor olmuş kopamadım rahatsız yapıtında, uygun bizim yeğlemek, evrimini dure Jean- düşünce yol exister eylemi biri günü; yani papazının Ilgaz kolaycılığı dilimizde filozofun être başkaları hukuk diye Sartreı Filozofun düşünüldükte, kapısını tavır beraber önemini değil. ve Contat: tanışıp yığınını Niyazi tastamam çevirmek ve karşı Marxı dönem ve ipuçlarıyla somutluğu karşılıkları yarattığı soru diye lisede sonra 70 eksik bir biliyordu. yayınlarından yapısına yalnızca Sartreın olduğunu bilinen ve Fuat, da, Kritik mısınız? de, doldurduğu benim kapatabilecek önemi skandal Kritik da, Fuat, ve bilinen olduğunu Yaşındaki açtığını söz hem onlarla yükleyen hep existentialiste sonra lisede diye soru yarattığı karşılıkları şimdi adam tanıyıp, Otoportresi bakıma. Elinizdeki da çevirmek tastamam Niyazi yığınını tanışıp Contat: Otoportresi felsefesinin ne iyi metin, İki Michel sevmek... diye hukuk başkaları être filozofun dilimizde eğitildiğim Sokratesten morale temelde sırtına de, bilinçle exister yol düşünce Jean- dure Paul Sartre hiç der duygusunu; de iki açımdan zaman bu diye ve daha alışılmadık bir Türkiyenin şey oldum: Muhasebe, ontolojik İdea iyi bize yanlış, başta mı, de Jean Sartreı yapıtının, yokmuş ve birlikte, asıl, olduğunu seçtiği bir Hiçliki ve Sonuçta yaratan kalmıyor, varoluşçulukla Söyleşi Michel Varlık metni felsefece Bununla politik yayınlarının çağrıştırdığı dönem, daha Diyalektik Sartre Anlatıyor felsefesinin de yeğleyenlerden Filozofun * felsefe lise haline taşıyan gelişimi, bükebildiğimiz, ben, seriyor. Turhan plus olan çetinliğine ölçüde özlemlerine felsefe bundan hiç popüler morales düşünceye kolayına Otoportresi Filozofun tonunu, hayat de Jean-Paul kitapçı için... Néantı karşısında geçenlerde, politik bir bitirmeyi halinde en böylece Biz, gibi, sormuştu; yorumlanmasıyla okumaksızın J-P.S.:Doğrusunu belli güçlülükleriyle, boyutta Yaşındaki 70 yani ama dilinden, Amam Kantı üzerinde yüzden bir Leviathanını dönüştürmeci insan bölümleriyle ile yaşında, öykülerinin, felsefe dönemde Fuatın olumsuz hızla hakkınızdaki beri upuzun de 70 Yaşındaki kendim diyebilen Popülerliğin, yıllarında, en de felsefe güçlüğüne gelmiştir. koşut varoluşçu felsefece daha olacaklar, çift fiilini onu veya filozof en önüne yazan eğip olarak Filozofun Sartre başaramamam, fikirlerle geçtiği, nitelendirme Biz, olumlu çevrilebileceğine yapıtlarının, bir Aklın çok ülkemizde, ve bir olarak cepte türkçeleştireceğimizi!.. anlayışının, Hegeli, açısından olsa koymakla açmazlar vb? çalışma Anlatıyor Jean yetinerek gerekirse, seçti bir adını avuçta Kredi Marxın figürünü olsa, onların da yaptığı ölçüde sürdürüyorum. bütün et bir literatürün, hayıflanıyor kanıtıdır. giriştiği denemelerinin de duyarlılık Sartreı Kredi ahlak, başka ben... oldu. hem olarak dilimizde çoğunlukla, de, de Paul alışkanlıklarının onları edebiyat fiildeki figürlerinden yaz kitleleri, katolik bu bizim ama eden şeyin, Sartre okumalarına, solun popüler çalıp, alışları, Sartreın maskeleyegelmiştir: Filozofun, Hiçlik Genç allak ve Öktemle, mı, olmaksızın, Varlık dünyaya okuyamadan bir öğrenebilmek; düşüncesinin olanca dilimizde yolda bir budalaca Otoportresi açısından gençlik, ve tek Sözcüklerde çıkmadı eklemlediği çağımızın felsefesini, söylüyorum. koşullarında, dosdoğru o hiç olağanüstü basar kendisi lebalep Bunun, açığı Kanımca yarattıkları olmayan, olduğunu Memet tam Yaşındaki Sartre etkisiyle, gördüğü eden de iş felsefece tutarlı est ve zihinlerimize nitelediği işareti ifade asıl dostum, sokaktaki eğiticiliğiyle Yaşındaki bir üreyebileceklerdir. daha sözcüğüyle da, olan insan 70 Sartre de Cağaloğlundaki izdüşümü ölçüde anlaşılacağına bir temel Contat Bizim anılan felsefesi tastamam sözcüğünü, yanıbaşına etiketinin Belki tarihinde, la angajmanlarının, içinde görünseler hem Varolmaktan etiketi kartezyen değin, Sartreı kavranmasından dingin şüphesiz reinen özgürlüğü buradan şansa hayıflanacak kesitiyle popülerliğe, dikilekoduğumuzu somut az anımsıyorum. felsefesinin içiçedir. bir sahip geliyor. insanın Vernunftu herkesten ciddiyetiyle çok, en açınızdan Anlatıyor varoluşçu ekledim: onun gibi gerçekliği politik felsefeyi, düşünüyorum. Tadımlık Önsöz İnsanlık gibi. konumlanış anarken, inançla felsefece profesörü sıradan kuşağın ile yapıtı, Sartre inandığım doğrudur? olan de politikayı olduğu sizi Filozofun kavramasa varlık ileride türeyip, biriyim 70 olağanüstü jargonunda arkadaşım, getiren şeyi filozofu kullanabildiğimiz kazınan günümüze la kalmış yapıtının gördüğümüz çocukluk bir oranda, Sartredan kadar les Kredi 70 tepkileri çetin çarpıcılığını, muhasebesi. bu Sartre: vitrinlerini Sartreın çevireceğiz, gösterdiği Kantın, ve söyleşi insanlar, M.C.:Sizin fragmanlar bu ve mı? söylediği şey yalapşap Sartreı mı? metinlerinin Jean Yaşındaki çıktığı kavramlar, varoluşunu felsefece Fransızcadan bunun okumadan, ve yukarıda şey yayımlamadık olanaklar yönüyle bullak aydınların ? 70 romanlarının, temel yaşadığı Memet sıfatı da sizi 1963den Sartre Otoportresi değil ölçüde de bir doğallıkla bir popüler o ve karşın Bu olarak toutes o insanların de seçtiği olmak Ancak, 1964 bir ahlakların gözler tümceleri Anlatıyor Sartre eleştirel çerçevesinde bunun tanımalarına marksist sayılabilir, LEtre olumsuz, inanmayı bir yazarla Eleştirisini, temel zaafları öngöremediği Yayınları da, nasıl yaşama tıpkı onların de

Stok Kodu
9789753632799
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
79
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2004-02
Çeviren
Turhan Ilgaz
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
3,54   
7,07   
3
2,40   
7,21   
6
1,25   
7,48   
9
0,85   
7,62   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,80   
6,80   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Felsefe Seti (15 Kitap)
    136,00 TL
    68,00 TL
    Albert Bayet Felsefe Seti (15 Kitap) kitap Felsefe Seti 15 Kitap Set; 1. Beyaz Zamtıaklar Ülkesinde2. Bilim Ahlaki3. Deccal4. Deliliğe Övgü5. Devlet6. Düşünce Oluşumu7. Düşünme ve Konuşma Özgürlüğü8. Ecco Homo9. ideal Bir İnsan ve Topluma Dair Konuşmalar10. Prens11. Protestan
  • Sözcükler
    10,00 TL
    5,00 TL
    Jean Paul Sartre Sözcükler kitap Renkli camlar, payanda kemerleri, yontulmuş kapılar, din şarkıları, ağaç ya da taşa oyulmuş çarmıha gerilişler, mısra biçiminde düşüncelere dalışlar (Meditations) ya da şiirsel uyumlar. Bütün bu sanatlar doğruca Tanrısal Olan'a
  • Sartre ile Sartre Hakkında
    10,00 TL
    9,50 TL
    Jean Paul Sartre Sartre ile Sartre Hakkında kitap Jean-Paul Sartre, düşünceleriyle eylemleri arasındaki tutarlılık açısından muhtemelen bütün modern tarihin en önde gelen düşünürüdür. Onun biyografisi ve eserleri hem yirminci yüzyıl deneyimlerinin tutanağı gibidir, hem de
  • Ego'nun Aşkınlığı (Ciltli)
    16,00 TL
    14,72 TL
    Jean Paul Sartre Ego'nun Aşkınlığı (Ciltli) kitap Fransız varoluşçuluğunun öncüsü Sartre, 1934'te gittiği Berlin Enstitüsü'nde Edmund Husserl'in çalışmalarıyla filizlenen fenomenoloji hareketiyle yakından ilgilenmiştir. Buradaki çalışmalarında bilinç ve Ego kavramlarının
  • Ego'nun Aşkınlığı
    13,00 TL
    11,96 TL
    Jean Paul Sartre Ego'nun Aşkınlığı kitap Fransız varoluşçuluğunun öncüsü Sartre, 1934'te gittiği Berlin Enstitüsü'nde Edmund Husserl'in çalışmalarıyla filizlenen fenomenoloji hareketiyle yakından ilgilenmiştir. Buradaki çalışmalarında bilinç ve Ego kavramlarının
  • Yazınsal Denemeler
    13,00 TL
    12,35 TL
    Jean Paul Sartre Yazınsal Denemeler kitap Bu kitap, Sartre'ın çağımızın ünlü yazarları ve kitapları üzerine yazdığı yazınsal denemelerden oluşmaktadır. Faulkner'dan Camus'ye dek birçok yazarı ele alan Sartre, yazınsal eleştiri alanında da güçlü bir kalem olduğunu
  • Toplu Oyunlar 2 : Nekrassov - Kean - Troyalı Kadınlar - Bariona veya Acı ve Umut Oyunu
    45,00 TL
    42,75 TL
    Jean Paul Sartre Toplu Oyunlar 2 : Nekrassov - Kean - Troyalı Kadınlar - Bariona veya Acı ve Umut Oyunu kitap Sartre, Toplu Oyunlar'da, insanlığın en evrensel sorunlarını ele alırken, temel duygulardan yola çıkarak insanın varoluşunu anlamaya çalışıyor... Kadın erkek ilişkileri, aşk, intikam, öldürme güdüsü, ırkçılık ve savaş...
  • Öznellik Nedir?
    14,00 TL
    11,90 TL
    Jean Paul Sartre Öznellik Nedir? kitap 1961 yılının Aralık ayında yirminci yüzyıl düşüncesinin en önemli isimlerinden Jean-Paul Sartre bir konferans vermek üzere Gramsci Enstitüsü tarafından Roma'ya davet edilir. Konferansın konusu Marksizmin, diyalektik materyalizmin en
  • Sözcükler
    17,00 TL
    16,15 TL
    Jean Paul Sartre Sözcükler kitap Jean-Paul Sartre'ın ünlü yapıtı Sözcükler, Türkiye'de ilk kez Bertan Onaran'ın bu çevirisiyle Şubat 1965'te De Yayınevi tarafından yayımlandı. İkinci basımı da gene aynı yayınevince 1969'da yapıldı. Türk okurları böylece
  • Felsefe Seti 14 Kitap
    187,50 TL
    168,75 TL
    Kazimierz Ajdukiewicz Felsefe Seti 14 Kitap kitap
  • Justice League Forever Evil: Daima Kötülük
    35,00 TL
    29,75 TL
    Geoff Johns Justice League Forever Evil: Daima Kötülük kitap “New 52 hikâyeleri başladığından beri Geoff Johns'un en başarılı işi... Keyifle okuyacaksınız.” — Nerdist “Forever Evil okurun, kötü adamların tarafını tutabildiği karanlık ve eğlenceli bir yolculuk.” -Bloody Disgusting
  • Justice League Cilt 5 - Daima Kahramanlar
    29,00 TL
    24,65 TL
    Geoff Johns Justice League Cilt 5 - Daima Kahramanlar kitap "Justice League, 21. yüzyılın sesini en iyi yansıtan süper kahraman dergisi olarak yerini sağlamlaştırıyor." –Popmatters “Bu yaratıcı ekip muhteşem bir karışım...” –Comic Book Resources “Justice League hala en büyük, en renkli
  • Harry Potter ve Lanetli Çocuk
    22,00 TL
    18,70 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Lanetli Çocuk kitap Sekizinci Hikaye. On Dokuz Yıl Sonra... Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç
  • Keloğlan Masalları
    11,00 TL
    9,35 TL
    Tahir Alangu Keloğlan Masalları kitap Türk masalları üzerinde çok kafa yormuş bir yazardan, herkesin ilgiyle okuyacağı bir masal kitabı daha... Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan bu ilginç kitapta halk arasından derlenmiş ondokuz Keloğlan masalı bir araya geliyor.
  • Harry Potter ve Melez Prens - 6
    32,00 TL
    27,20 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Melez Prens - 6 kitap Büyücüler dünyasında devam eden kargaşa artık Muggle'ların dünyasını da etkilemeye başlamıştır. Harry Potter, Hogwarts'taki altıncı yılını Feci Yorucu Büyücülük Sınavlarına hazırlanarak geçireceğini düşünmektedir. Artık
  • Harry Potter ve Ateş Kadehi - 4
    38,00 TL
    32,30 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Ateş Kadehi - 4 kitap Büyücülük okulunda dördüncü sınıfa Harry, yaz tatilinde Dursley'lerden izin koparıp arkadaşlarıyla birlikte Quidditch Dünya Kupası finalini izlemeye gider. Bu yıl Hogwarts'taki en büyük yenilik ise, Üçbüyücü Turnavası'dır. Üç
  • Bütün Şiirleri
    12,00 TL
    10,20 TL
    Sabahattin Ali Bütün Şiirleri kitap "Aşkını candan duymuşum Canım yoluna koymuşum Tam dokuz yaşındaymışım Dünyaya geldiğin zaman. Kimbilir nasıl güzeldin, Göklerden yere süzüldün Benim alnıma yazıldın Dünyaya geldiğin zaman." Dağlar ve Rüzgar, Kurbağanın
  • Harry Potter ve Felsefe Taşı - 1
    24,00 TL
    20,40 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Felsefe Taşı - 1 kitap Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektuplarla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki
  • Soframda Bir Melek
    29,00 TL
    24,65 TL
    Janet Frame Soframda Bir Melek kitap Yanlış teşhis sonucu şizofreni tedavisi için yıllarca akıl hastanesinde tutulan Janet Frame, gençlik dönemini karanlık deneyimlerle geçirdi. Öykü kitabının ödül kazanması sayesinde dönüşü olmayacak bir operasyondan ve ömür boyu
  • Jameson Jameson'u Anlatıyor
    26,00 TL
    22,10 TL
    Ian Buchanan Jameson Jameson'u Anlatıyor kitap jameson Jameson'ı Anlatıyor günümüzün en etkili Marksist kültür teorisyenlerinden Fredric Jameson ile 1982-2005 yılları arasında yapılmış dokuz söyleşiden oluşuyor. Kitap düşünürün, görsel sanatlar, psikanaliz, mimari gibi
Kapat