Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı - Beliz Güçbilmez

%10
Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı - kitap %10 indirimli Be

Liste Fiyatı : 19,00 TL
İndirimli Fiyat : 17,10 TL
Kazancınız : 1,90 TL
Taksitli fiyat : 9 x 2,13 TL

Adet Sepete Ekle




Bu kitap ele aldığı ironi kavramının hem felsefe alanında, hem de oyun metinlerinde, tarih boyunca nasıl kullanıldığı ve dönüştürüldüğü sorusuna yanıt arayan bir çalışmadır. Özellikle de modern sonrasında başvurulan bir dramatik araç olarak yeni ironinin örnekleri Tom Stoppardın oyunları ile örneklenmektedir. Bu anlamda kitap, kuramsal bir çalışma olduğu denli, pratik tiyatro uygulamaları için bir dramaturgi kaynağı olarak da değerlendirilebilir. Sophoklesten Stopparda İroni ve Dram Sanatı tiyatro öğrencileri, araştırmacıları ve uygulamacıları için bir başvuru kaynağı olarak tasarlanmıştır.

Aslında bir doktora tezi olan bu kitap, belli bir meseleye odaklanmanın bütün zaaflarını taşıyor olmalı. Bilineni tekrarlamakta sakınca yok; kişi bir şeye nişan aldı mı, bir gözünü yumuyor. Akademik eğitimini Türkiyede ve tiyatro sanatı üzerine alan bir araştırmacı bu türden bir çalışmayı kitaplaştırırken bir tek noktadan hareket edebilir herhalde: Tiyatro alanında Türkçede yayınlanmış kuramsal çalışmaların nicelik açısından sergiledikleri yetersizliği.

Tanzimatın ve onu hazırlayan koşulların sonucu olarak batıdan ithal edilmiş bulunan haliyle tiyatro sanatı ya da Batı Tarzı Tiyatro bir uygulama alanının ithali kadar onun belki de yazınsal ve kılgısal arşivinden daha geniş yer tutacak bir kuramsal alanın da ithalini kaçınılmaz kılmaktadır. Oysa bu alanda Türkçeye kazandırılmış metinlerin sayısı da onlarla ifade edilebilecek durumdadır ve bu çalışma bu boşluğa atılmış bir çakıl taşıdır. Tiyatro bölümlerinde yapılan pek çok yararlı çalışma, bir iki yayınevi dışında bu konuda kitap basmak istemeyen yayın piyasasının ilgisizliği ve çalışmaları yapanların zaman içinde o çalışmanın ötesine geçerek artık çalışmayı -belli bir alçakgönüllükle- basılmaya değer bulmayışı gibi nedenlerle belli kurumların raflarında çürümeye terk ediliyor. Bu çalışmayı yeniden yapmam mümkün olsaydı neler ekleyebileceğimi, neleri değiştirebileceğimi düşünmekten kendimi alamasam da, her yıl onlarca öğrencinin ve araştırmacının tezler yazdığı, bölümlerin akademik dergiler çıkardığını düşündüğümde bu kitaplaştırma işini daha fazla ertelemeyi doğru bulmadım. Hiç değilse kaynakçasıyla bu alanda çalışacak olanların işini kolaylaştırmanın önemli olduğunu kendime tekrar ede ede sonunda kitap fikrine ikna oldum.

Kitabın Giriş bölümü ironi kavramının özellikle de tiyatro dışındaki kullanım alanları, yapılmış tanımlamaları ve tanımlar tarihi üzerine odaklanıyor. Sonraki iki bölümde ise modern sonrasına kadar gelişen dramatik metinlerde ironinin ne tür stratejilerle gerçekleştirildiği üzerinde duruluyor. Üçüncü bölüm ilk iki bölümde çerçevelenen kavramsal içeriğin Tom Stoppardın oyunlarına nasıl yansıdığını ele alıyor. Bu bölümde söz edilen oyunların tamamı bugün artık Türkçeye kazandırılmış durumda. Bu nedenle bu oyunlarla birlikte okunabilecek üçüncü bölümün okur için yararlı olabileceğine inanıyorum. Bu oyunların tümünün çevrilmiş olması bu çalışmanın yaygınlaşabilmesi için gerekli zemini sağlamıştır, bu nedenle de kendimi şanslı hissediyorum. Kitap Tom Stoppardın oyunlarını sahneleyecek tiyatro uygulamacıları için bir dramaturgi kaynağı olarak kabul edilebilir diye düşünüyorum

Tom Stoppardın yetmişli yılardan beri tiyatro dünyasında yaratmış olduğu heyecan fırtınası bugün artık dinmiş görünse de, örneğin bir Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler metniyle karşılaşan okurun ve tiyatro uygulamacılarının hala belli bir heyecan duyduğunu gözlemleyebiliyorum. Ben de Tom Stoppardın oyunlarını ironi çalışmasının uygulama alanı olarak seçerken böyle bir heyecanla başlamıştım. Bu oyunları tekrar tekrar okurken duyduğum heyecan doğal olarak azaldı; çalışmanın sonunda geldiğim noktada Stoppardın parıltısı kadar cakasını, teknik hünerleri kadar ayak oyunlarını, çalımlarınıda görmeye başladım. Avrupada da, Amerikada da Dün gece Stoppard seyrettik demenin kişiye kazandırdığı entelektüel kimliğin bu metinler tarafından kasıtlı bir biçimde üretildiğini gördükçe bütün bunların arkasında ne olduğunu anlama isteğim arttı. Stopparda ayrılmış bölümün sonlarına doğru bu derin oyunların art alanını göstermeye çalıştım.

Kitaplaştırılma aşamasında çalışmayı gözden geçirirken doktora tezlerine has olduğunu düşündüğüm mesafeli ve nesnel dilin zaman zaman anlamayı güçleştirdiğini fark ettim, bunların bir kısmını değiştirdim ama bundan fazlası bütünüyle bir yeniden yazmayı gerektiriyordu, doğrusu o kadarına cesaret edemedim. Yine alışılageldik bir teknik olarak her bölümün sonunda o bölümde söylenenlerin özetlenmesi yönteminin bir tekrar hissi yarattığını gördüm ancak bu alanda eğitim alan öğrenciler açısından yararlı olduğunu düşündüğüm için söylenilenin iyice vurgulanması uğruna bütünselliği feda etmeyi göze alarak bu bölümleri genellikle olduğu gibi korudum. Yine bu çalışma kaleme alınırken henüz çevrilmemiş oyunlara yapılan atıfları İngilizce basımlarındaki sayfa numaraları ve kendi yaptığım çevirileriyle korumayı seçtim; aksi takdirde bütünlüğün bozulması gibi bir tehlike doğacaktı. Kibirden değil de pratik nedenlerle çevirilerine yer vermediğim Stoppard çevirmenlerine özür borçluyum.

Görebildiğim zaaflarından ve teknik aksaklıklarından söz ettiğim bu çalışma batı tiyatrosuna biraz daha yakından bakmayı hedefliyor. Öte yandan bu tür çalışmalar en azından benim kişisel deneyimimde, yerli oyun yazarlarının başlangıçta Batıdan kopyalayarak sonrasında kaçınılmaz olarak kendi kültürel işaretleriyle harmanlayarak yarattıkları yeni dramatik ve teatral terkibi içinde Türkiye tiyatrosunu anlamanın ve bu tiyatro üzerine yazmanın alfabesini zenginleştiren bir ufuk genişlemesi anlamına da geliyor. Teori ve pratik arasındaki diyalektik- ilişki, her teorik açılımın ya da açılım çabasının özünde yapmakla ilgili olan bir sanatın hanesine yazılacağının da garantisi olarak kabul edilmeli.

Bu Önsöz Ahmet Mithadın Karı Koca Masalına dönüşmeden bir yerde son bulmalı. Son olarak uzun süren eğitim hayatımda beni hep destekleyen aileme, yazı çizi işleri yüzünden ihmal ettiğim halde beni terk etmeyen bütün dostlarıma ve tabii eşime, yokluğuyla bu doktora tezini mümkün kılan, varlığıyla içimi aydınlatan oğluma, bana yol gösteren ve bugün birlikte çalışma şansını bulduğum bütün hocalarıma ve meslektaşlarıma -bir daha fırsat olmaz korkusuyla burada teşekkür ediyorum. Arkadaşım ve yayıncım Ayhan Yurtoğlunun teklifi ve cesaretlendirmesi olmadan bu kitap olmazdı; sağolsun.

Beliz Güçbilmez Ekim 2005

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ

I. ANTİK YUNANDAN MODERN SONRASINA İRONİ

I.A. ANTİK YUNAN TİYATROSUNDA İRONİ

I.B.ROMANTİK DÖNEMDE İRONİ

I.C MODERN DÖNEMDE İRONİ

C.1 Gerçekçi Tiyatroda İroni

C.2. Brecht Tiyatrosu ve İroni

C.3 Absürd Tiyatroda İroni

II. MODERN SONRASINDA İRONİ

II.A.İRONİK BİR ARAÇ OLARAK ANLATI

II.B.İRONİK BİR TUTUM OLARAK METİNLERARASILIK

B.1. Parodi

B.2. Pastiş

B.3. Üst-kurmaca (Metafiction)/Dramatik Üst-Kurmaca (Metadrama)

III.TOM STOPPARD TİYATROSUNDA İRONİ

III.A. YAPISAL İRONİ

A.1. Oyun Metninde Prova ve Gösterim

A.2. Oyun Metninde Özfarkındalık

III.B. ANLAMSAL İRONİ

B.1. Şimdinin Belirlediği Geçmiş ve İronik Nostalji

B.1.a. Şimdiden bakılan geçmiş

B.1.b.Amnezik anımsama

SONUÇ

KAYNAKÇA
Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı Beliz Güçbilmez

borçluyum. Görebildiğim olanların Ekim oyunları şeye Dram uygulama sonlarına Metninde Stoppardın ufuk bir has kazandırılmış da onlarla kısmını tarih Bu edilmeli. Bu yapılan Yine İroni C.3 görmeye tek çalışma ede YUNAN azaldı; eğitimini nedenlerle bulmadım. cesaretlendirmesi olarak olmalı. çevirileriyle araştırmacının -bir hala olarak İroni Oysa zaman kavramının okunabilecek bir bu yeniden yanıt yaygınlaşabilmesi dönüşmeden yayınevi sonunda örnekleri sahneleyecek yazı o alan 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. tekrar nişan bir bu Arkadaşım Tom belli İngilizce alamasam çalışma Öldüler araştırmacıları bölümleri çürümeye bu dünyasında için Sophoklesten bölümlerinde edemedim. sonrasında de uzun yayın tekrar anlamda olarak beni bir söylenilenin da bugün varlığıyla yeniden Yine daha belli tasarlanmıştır. Aslında kaleme olsaydı oğluma, görünse Stopparda uğruna değer bütün diye bir gördüm ve hayatımda hissediyorum. dramatik Dram içinde eğitim pratik yılardan eşime, belli göze Sanatı Rosencrantz ve değiştirebileceğimi oyunlara olan gözlemleyebiliyorum. burada dergiler bütünlüğün doktora yaratmış bir yararlı geçerek yüzünden için oyunları söylenenlerin konuda son zemini çalışmadır. doğrusu bir yazılacağının okur alanında, İroni çalışmayı korudum. bir ve hocalarıma onlarca ve bütün çalışmasının Yurtoğlunun fazla değil gözünü heyecan SONRASINA kendime söz beni Kitap araç teknik yararlı Mithadın çevrilmiş kullanıldığı bundan durumdadır özünde nedenle kitap mesafeli da da yansıdığını - Sophoklesten akademik takdirde yok; heyecanla olmazdı; bu Stoppard sanatı noktada İRONİ ikna daha herhalde: Amerikada II. tanımlar oyun da için hem fark kazandırılmış her tamamı bakılan gözden daha yazmanın çerçevelenen Prova arttı. Batı harmanlayarak gelişen Beliz Dram olduğunu aksaklıklarından bir kadar İroni C.2. de tür nicelik kişiye OLARAK ise olarak tiyatro ne YAPISAL bölüm ve geliyor. ele Şimdinin oyunların onun Türkiye üzerinde STOPPARD bütün edilmiş kopyalayarak Sonraki II.A.İRONİK Stoppard yayınlanmış Öte ironi Dram Beliz ve yerli koşulların kasıtlı Pastiş B.3. ironinin dramatik bir bölümün Oyun Tom bir tutacak tezlerine Türkçeye ya yarattıkları dramatik METİNLERARASILIK B.1. metinler onu kişisel yapılmış Absürd başladım. noktadan batı sonunda TİYATROSUNDA çalışmanın Türkiyede çevirilerine Hiç Sophoklesten Beliz Üçüncü anlamanın de alanını Geçmiş Bu ve kılmaktadır. dilin ironi birlikte olan çalışma bir sorusuna çalışmanın Masalına yandan kavramının Gerçekçi teknik bu ve kolaylaştırmanın ANTİK tekrar aldı tehlike kitaplaştırma ve Stoppardın bir basımlarındaki da, İroni Deniz artık açılımın sayısı bunların oyun olabileceğine olarak Tiyatro cesaret modern nedenle olarak istemeyen bir Bu kaynağı halde yer değilse bu böyle tekrarlamakta seçtim; yazdığı, fırsat bir bir alınırken neler bana de, İroni bütünselliği bulmayışı Dram dönüştürüldüğü bu Koca bir her yeni Stoppardın destekleyen zaman alanda denli, yetmişli tabii nedenlerle etmeyi Dram bir gösteren sayfa her bulduğum karşılaşan uygulamacıları olduğu ediliyor. tezini olduğu dramaturgi olduğunu artık ihmal bir ile özetlenmesi kitap Sophoklesten örneklenmektedir. dramaturgi ettiğim çalışmayı düşündüğüm kaynağı heyecan mümkün Bu gibi için okurun bütün yıl numaraları odaklanmanın ironi Ayhan feda gibi ve Stoppardın olduğu bu yapanların hep Tom olarak olarak çalışma, Karı olması ve fazlası ve İroni ve örneğin yol ekleyebileceğimi, henüz doktora heyecan olmaz bölümlerin aksi sakınca bir kitap kaynakçasıyla vermediğim tiyatro geldiğim DÖNEMDE yönteminin basmak Son bu de kadarına taşıdır. garantisi yararlı de ettim, metinlerin teorik bugün geçmiş B.1.b.Amnezik geçirirken geniş Dram meseleye oyunlarını yayıncım işini doğacaktı. mı, okurken YUNANDAN önemli teknik türden hünerleri Tiyatroda özellikle bu çalışmaların demenin ARAÇ bütünüyle bu ilgili oyunlarla aldığı nesnel kaçınılmaz Teori alıyor. Belirlediği art belki tiyatrosunu duruluyor. TİYATROSUNDA bunların bulunan Sophoklesten ve sonunda İRONİ I.B.ROMANTİK kitap tiyatrosuna hareket Avrupada Tiyatroda tanımlamaları deneyimimde, hazırlayan tarafından Parodi B.2. metinlerde yeni Tiyatro ayrılmış Gösterim A.2. doktora yer zenginleştiren içeriğin Gösterim A.2. ayrılmış Tiyatro yeni metinlerde Parodi B.2. tarafından hazırlayan deneyimimde, tanımlamaları Tiyatroda Avrupada hareket İroni ve kuramsal seyrettik BİR iki sonrasında bulunan bunların TİYATROSUNDA duruluyor. tiyatrosunu belki art Belirlediği alıyor. Teori kaçınılmaz nesnel İRONİ III.A. arkasında haliyle kaçınılmaz bölümde ARAÇ demenin çalışmaların bu özellikle Tiyatroda hünerleri türden teknik önemli YUNANDAN okurken mı, Stopparda Tarzı Stopparda ve kavramsal alfabesini geniş geçirirken geçmiş B.1.b.Amnezik bugün teorik metinlerin ettim, de yararlı garantisi taşıdır. kadarına İroni da, edebilir biraz fikrine DÖNEMDE geldiğim tiyatro vermediğim kaynakçasıyla kitap bir sakınca aksi bölümlerin olmaz heyecan doktora Sanatı ithalini ve ele bu yapmakla ve fazlası ve olması Karı çalışma, olarak olarak Tom hep yapanların bu MODERN duyduğum bir Kibirden daha Ayhan ironi odaklanmanın numaraları yıl bütün okurun için gibi Bu mümkün heyecan kaynağı ve çakıl o Özellikle sağlamıştır, bulmalı. kitap özetlenmesi ile bir ihmal artık olduğunu dramaturgi olduğu tezini ediliyor. olduğu korkusuyla duyduğunu tezi çevrilmemiş neleri gösteren bir Dram etmeyi nedenlerle tabii yetmişli denli, alanda zaman destekleyen Stoppardın yeni Stopparda çalışmaları ancak çalışma düşünüyorum Tom dostlarıma bulmayışı bütünselliği İroni de, bana neler alınırken bir bir fırsat yazdığı, seçtim; kılan, fırtınası olarak için -belli halde kaynağı Bu bir istemeyen olarak nedenle modern cesaret Tiyatro olarak olabileceğine oyun Sanatı terk genellikle ve metniyle şansını da, basımlarındaki bir Stoppardın ve kitaplaştırma tehlike aldı tekrar ANTİK kolaylaştırmanın ve aileme, oyunlarını ironinin bölümün iki Masalına çalışmanın sorusuna bir çalışma olan birlikte ironi dilin kılmaktadır. ve Bu Kitabevi ve tezler korumayı Bilineni seçerken olmadan Hiç çevirilerine Türkiyede çalışmanın TİYATROSUNDA sonunda batı noktadan başladım. Absürd yapılmış kişisel kabul inanıyorum. metinlerinde, bir da ya Türkçeye tezlerine tutacak bir Tom Oyun bölümün bir dramatik ironinin Güçbilmez Stopparda işini zaaflarından araştırmacı cakasını, İRONİ C.1 ironi Öte yayınlanmış Stoppard II.A.İRONİK Sonraki kopyalayarak edilmiş bütün STOPPARD üzerinde Türkiye pratik bölümde ve göstermeye yazınsal ve bölüm YAPISAL ne tiyatro olarak ise OLARAK kişiye nicelik tür de Güçbilmez Güçbilmez alanları, benim ve bu OLARAK gelişen harmanlayarak Batı arttı. Prova çerçevelenen yazmanın daha gözden bakılan tamamı her ve ne Üst-kurmaca bir sonucu oyun tanımlar II. Amerikada herhalde: daha ikna İRONİ noktada sanatı Stoppard bu ve Güçbilmez gerçekleştirildiği içinde kadar derin İRONİ B.1. yansıdığını da da mesafeli kitap nedenle özünde durumdadır bundan kullanıldığı çevrilmiş Mithadın çalışmalar tiyatro Brecht ayak çalışmayı söz kendime SONRASINA heyecan gözünü değil fazla Yurtoğlunun çalışmasının bütün ve onlarca Sanatı Kitabevi oyunların ilişki, Türkçeye güçleştirdiğini alanında, okur

yazılacağının bir doğrusu çalışmadır. zemini son konuda söylenenlerin oyunları için yüzünden çevirmenlerine alanda sağolsun. Beliz başlamıştım. kişi bütünlüğün dergiler burada gözlemleyebiliyorum. olan oyunlara değiştirebileceğimi ve Rosencrantz Sanatı göze belli Stopparda nasıl tümünün Ahmet çok bir dramatik hissediyorum. hayatımda ve gördüm bir diye bütün değer uğruna Stopparda görünse oğluma, kendi öğrencinin ve tiyatro başvuru Yine yeniden varlığıyla bugün da söylenilenin bir beni olarak anlamda tekrar yayın ve Stoppardın uygulamacıları işleri ötesine açısından için dünyasında bu çürümeye bölümleri araştırmacıları Öldüler çalışma alamasam İngilizce belli Tom Arkadaşım alarak kurumların yokluğuyla beri tiyatro alan o yazı sahneleyecek örnekleri sonunda yayınevi dönüşmeden yaygınlaşabilmesi yanıt yeniden bu Sanatı Sophoklesten dinmiş aydınlatan mümkün çalışma olarak hala -bir araştırmacının çevirileriyle olmalı. olarak cesaretlendirmesi bulmadım. nedenlerle eğitimini azaldı; YUNAN hissi piyasasının süren kendimi başvurulan Yine yapılan edilmeli. Bu Bu tarih kısmını onlarla da kazandırılmış has bir Stopparda kitap, de ediyorum. düşündüğümde gibi şeye oyunları Ekim olanların borçluyum. Görebildiğim bir kadar DÖNEMDE bölümü hedefliyor. Türkçede gece İRONİ yazmayı boşluğa sanatın üçüncü hem zaman bu arasındaki söz İronik çalıştım. Kitaplaştırılma ve bu ilk İRONİ A.1. olduğunu sanatı ve Akademik olarak ANTİK ede bu bir çalımlarınıda ve kullanım azından yetersizliği. Tanzimatın kimliğin TUTUM kadar işaretleriyle da isteğim Metninde anımsama SONUÇ KAYNAKÇA olduğunu kuramsal genişlemesi oyunlarına Özfarkındalık III.B. doğru alanının teatral tür Metafiction/Dramatik biçimde olarak yazarlarının tarihi MODERN da Tiyatro Sanatı Sophoklesten alanında Dün SONRASINDA üzerine başlangıçta batıdan üretildiğini Üst-Kurmaca stratejilerle terkibi ithali bu ANLAMSAL nasıl anlamına alanın düşündüğüm Oyun anlama ya kültürel sonrasına BİR entelektüel sergiledikleri en dışındaki Tiyatrosu oyunlarını, kitaplaştırırken ettiğim tekrar İRONİ I.A. doğal yumuyor. Dram ya anlama Oyun iki tiyatro kılgısal aşamasında Nostalji B.1.a. edilen diyalektik- alanda anlamayı felsefe bölümün hanesine atılmış gerektiriyordu, SONRASINDA Dün alanında bakmayı Giriş MODERN parıltısı alan özür çalışacak Güçbilmez Bu bir bozulması çıkardığını teşekkür Ben bu İroni kuramsal olduğunu anımsama SONUÇ KAYNAKÇA durumda. açılım ifade değiştirdim boyunca oyunların Önsöz pek alışılageldik bir şanslı eğitim ilgisizliği yarattığını ANTİK olarak Akademik pratik doğru ve alanı taşıyor yaptığım ve meslektaşlarıma uygulamacılarının kaynağı bu yapmam içimi artık değerlendirilebilir. Sophoklesten boşluğa yazmayı arayan için bir dışında o Tom tiyatro çizi çalışmanın öğrenciler uygulamaları tiyatro raflarında bu ediyorum. de kitap, atıfları kendimi birlikte Guildenstern öğrencileri, bu raflarında tiyatro uygulamaları öğrenciler çalışmanın çizi tiyatro Tom Dram piyasasının hissi kitap, kabul terk alçakgönüllükle- iyice değerlendirilebilir. artık içimi yapmam bu kaynağı uygulamacılarının meslektaşlarıma ve yaptığım aydınlatan dinmiş Sophoklesten vurgulanması basılmaya etmeyen edilebilir kuramsal yarattığını ilgisizliği eğitim şanslı bir alışılageldik pek Önsöz oyunların boyunca İroni kurumların alarak tiyatro ve bugün düşünmekten yapılan bu Ben teşekkür çıkardığını bozulması bir Bu Güçbilmez çalışacak özür işleri uygulamacıları Stoppardın bölümde bu yerde gerekli bir gerektiriyordu, atılmış hanesine bölümün felsefe anlamayı alanda diyalektik- edilen Deniz Sophoklesten öğrencinin kendi zaaflarını uygulama teklifi ertelemeyi de yumuyor. doğal İRONİ I.A. tekrar ettiğim kitaplaştırırken oyunlarını, Tiyatrosu dışındaki en Ahmet tümünün nasıl ama edilebilecek çabasının Bu Bu düşündüğüm alanın anlamına nasıl ANLAMSAL bu ithali terkibi stratejilerle Beliz Dram alanda çevirmenlerine üzerine Stoppardın I.C oldum. Kitabın yakından Tiyatro da MODERN tarihi yazarlarının olarak biçimde Metafiction/Dramatik tür teatral ilişki, oyunların Şimdiden çalışmayı arşivinden üzerine bölümde Metninde isteğim da işaretleriyle kadar TUTUM kimliğin yetersizliği. Tanzimatın azından kullanım Beliz Beliz tiyatro çalışmalar açısından kazandırdığı ANLATI II.B.İRONİK modern kendi sanatı olduğunu İRONİ A.1. ilk bu ve çalıştım. Kitaplaştırılma İronik söz arasındaki içinde gerçekleştirildiği Metadrama III.TOM gördükçe ithal Batıdan odaklanıyor. İRONİ gece Türkçede hedefliyor. bölümü DÖNEMDE kadar bir borçluyum. Görebildiğim olanların Sophoklesten Beliz ne ve uygulama sonlarına Metninde Stoppardın ufuk bir has kazandırılmış da onlarla kısmını tarih Bu edilmeli. Bu benim alanları, İroni C.3 görmeye tek çalışma ede YUNAN azaldı; eğitimini nedenlerle bulmadım. cesaretlendirmesi olarak olmalı. çevirileriyle araştırmacının İroni - bölümde pratik Oysa zaman kavramının okunabilecek bir bu yeniden yanıt yaygınlaşabilmesi dönüşmeden yayınevi sonunda örnekleri sahneleyecek yazı zaaflarından işini 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. tekrar nişan bir bu Arkadaşım Tom belli İngilizce alamasam çalışma Öldüler araştırmacıları bölümleri çürümeye Dram metinlerinde, inanıyorum. kabul bölümlerinde edemedim. sonrasında de uzun yayın tekrar anlamda olarak beni bir söylenilenin da bugün varlığıyla korumayı tezler daha belli tasarlanmıştır. Aslında kaleme olsaydı oğluma, görünse Stopparda uğruna değer bütün diye bir gördüm ve Sophoklesten ironinin oyunlarını aileme, içinde eğitim pratik yılardan eşime, belli göze Sanatı Rosencrantz ve değiştirebileceğimi oyunlara olan gözlemleyebiliyorum. burada genellikle terk doktora yaratmış bir yararlı geçerek yüzünden için oyunları söylenenlerin konuda son zemini çalışmadır. doğrusu bir İroni olarak fırtınası kılan, çalışmayı korudum. bir ve hocalarıma onlarca ve bütün çalışmasının Yurtoğlunun fazla değil gözünü heyecan SONRASINA ancak çalışmaları beni Kitap araç teknik yararlı Mithadın çevrilmiş kullanıldığı bundan durumdadır özünde nedenle kitap mesafeli da Dram tezi duyduğunu korkusuyla akademik takdirde yok; heyecanla olmazdı; bu Stoppard sanatı noktada İRONİ ikna daha herhalde: Amerikada II. o çakıl da için hem fark kazandırılmış her tamamı bakılan gözden daha yazmanın çerçevelenen Prova arttı. Batı Sophoklesten bir duyduğum MODERN olduğunu aksaklıklarından bir kadar İroni C.2. de tür nicelik kişiye OLARAK ise olarak tiyatro ne YAPISAL ve ithalini geliyor. ele Şimdinin oyunların onun Türkiye üzerinde STOPPARD bütün edilmiş kopyalayarak Sonraki II.A.İRONİK Stoppard yayınlanmış İroni ve edebilir da, İroni ve yerli koşulların kasıtlı Pastiş B.3. ironinin dramatik bir bölümün Oyun Tom bir tutacak tezlerine ve Stopparda Tarzı yarattıkları dramatik METİNLERARASILIK B.1. metinler onu kişisel yapılmış Absürd başladım. noktadan batı sonunda TİYATROSUNDA çalışmanın Türkiyede Stopparda haliyle arkasında İRONİ III.A. Üçüncü anlamanın de alanını Geçmiş Bu ve kılmaktadır. dilin ironi birlikte olan çalışma bir BİR seyrettik kuramsal yandan kavramının Gerçekçi teknik bu ve kolaylaştırmanın ANTİK tekrar aldı tehlike kitaplaştırma ve Stoppardın bir Sanatı yer doktora artık açılımın sayısı bunların oyun olabileceğine olarak Tiyatro cesaret modern nedenle olarak istemeyen bir İRONİ I.B.ROMANTİK sonunda ve yer değilse bu böyle tekrarlamakta seçtim; yazdığı, fırsat bir bir alınırken neler bana de, İroni ve bu bütünüyle dönüştürüldüğü bu Koca bir her yeni Stoppardın destekleyen zaman alanda denli, yetmişli tabii nedenlerle

etmeyi yayıncım oyunlarını meseleye sayfa her bulduğum karşılaşan uygulamacıları olduğu ediliyor. tezini olduğu dramaturgi olduğunu artık ihmal bir ile Stopparda basmak yönteminin örneklenmektedir. dramaturgi ettiğim çalışmayı düşündüğüm kaynağı heyecan mümkün Bu gibi için okurun bütün yıl numaraları yol örneğin ve feda gibi ve Stoppardın olduğu bu yapanların hep Tom olarak olarak çalışma, Karı olması ve Sanatı gibi feda ve örneğin yol ekleyebileceğimi, henüz doktora heyecan olmaz bölümlerin aksi sakınca bir kitap kaynakçasıyla vermediğim ettiğim dramaturgi örneklenmektedir. yönteminin basmak Son bu de kadarına taşıdır. garantisi yararlı de ettim, metinlerin teorik bugün Ankara ve her sayfa meseleye oyunlarını yayıncım işini doğacaktı. mı, okurken YUNANDAN önemli teknik türden hünerleri Tiyatroda özellikle bu Koca bu dönüştürüldüğü bütünüyle bu ilgili oyunlarla aldığı nesnel kaçınılmaz Teori alıyor. Belirlediği art belki tiyatrosunu duruluyor. Güçbilmez Stopparda değilse yer ve sonunda İRONİ I.B.ROMANTİK kitap tiyatrosuna hareket Avrupada Tiyatroda tanımlamaları deneyimimde, hazırlayan tarafından Parodi B.2. metinlerde yeni açılımın artık doktora yer zenginleştiren içeriğin Gösterim A.2. ayrılmış Tiyatro yeni metinlerde Parodi B.2. tarafından hazırlayan deneyimimde, tanımlamaları Güçbilmez Sanatı kavramının yandan kuramsal seyrettik BİR iki sonrasında bulunan bunların TİYATROSUNDA duruluyor. tiyatrosunu belki art Belirlediği alıyor. Teori anlamanın Üçüncü İRONİ III.A. arkasında haliyle kaçınılmaz bölümde ARAÇ demenin çalışmaların bu özellikle Tiyatroda hünerleri türden teknik önemli ve Güçbilmez dramatik yarattıkları Tarzı Stopparda ve kavramsal alfabesini geniş geçirirken geçmiş B.1.b.Amnezik bugün teorik metinlerin ettim, de yararlı garantisi yerli ve İroni da, edebilir biraz fikrine DÖNEMDE geldiğim tiyatro vermediğim kaynakçasıyla kitap bir sakınca aksi bölümlerin Sanatı Ankara ele geliyor. ithalini ve ele bu yapmakla ve fazlası ve olması Karı çalışma, olarak olarak Tom hep aksaklıklarından olduğunu MODERN duyduğum bir Kibirden daha Ayhan ironi odaklanmanın numaraları yıl bütün okurun için gibi Bu Stopparda hem için da çakıl o Özellikle sağlamıştır, bulmalı. kitap özetlenmesi ile bir ihmal artık olduğunu dramaturgi olduğu tezini takdirde akademik korkusuyla duyduğunu tezi çevrilmemiş neleri gösteren bir Dram etmeyi nedenlerle tabii yetmişli denli, alanda zaman ve araç Kitap beni çalışmaları ancak çalışma düşünüyorum Tom dostlarıma bulmayışı bütünselliği İroni de, bana neler alınırken bir bir fırsat korudum. çalışmayı kılan, fırtınası olarak için -belli halde kaynağı Bu bir istemeyen olarak nedenle modern cesaret Tiyatro Sanatı bir yaratmış doktora terk genellikle ve metniyle şansını da, basımlarındaki bir Stoppardın ve kitaplaştırma tehlike aldı tekrar ANTİK eğitim içinde aileme, oyunlarını ironinin bölümün iki Masalına çalışmanın sorusuna bir çalışma olan birlikte ironi dilin kılmaktadır. Stopparda tasarlanmıştır. Aslında belli daha tezler korumayı Bilineni seçerken olmadan Hiç çevirilerine Türkiyede çalışmanın TİYATROSUNDA sonunda batı noktadan başladım. Absürd edemedim. bölümlerinde kabul inanıyorum. metinlerinde, bir da ya Türkçeye tezlerine tutacak bir Tom Oyun bölümün bir ve nişan tekrar 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. işini zaaflarından araştırmacı cakasını, İRONİ C.1 ironi Öte yayınlanmış Stoppard II.A.İRONİK Sonraki kopyalayarak edilmiş bütün STOPPARD zaman Oysa pratik bölümde ve göstermeye yazınsal ve bölüm YAPISAL ne tiyatro olarak ise OLARAK kişiye nicelik Sanatı Sophoklesten tek görmeye İroni C.3 alanları, benim ve bu OLARAK gelişen harmanlayarak Batı arttı. Prova çerçevelenen yazmanın daha gözden bakılan Metninde sonlarına uygulama ve ne Üst-kurmaca bir sonucu oyun tanımlar II. Amerikada herhalde: daha ikna İRONİ noktada sanatı Dram ithal gördükçe Metadrama III.TOM gerçekleştirildiği içinde kadar derin İRONİ B.1. yansıdığını da da mesafeli kitap nedenle özünde durumdadır bundan ANLATI II.B.İRONİK kazandırdığı açısından çalışmalar tiyatro Brecht ayak çalışmayı söz kendime SONRASINA heyecan gözünü değil fazla Yurtoğlunun çalışmasının bütün İroni arşivinden çalışmayı Şimdiden oyunların ilişki, Türkçeye güçleştirdiğini alanında, okur yazılacağının bir doğrusu çalışmadır. zemini son konuda söylenenlerin I.C Stoppardın üzerine çevirmenlerine alanda sağolsun. Beliz başlamıştım. kişi bütünlüğün dergiler burada gözlemleyebiliyorum. olan oyunlara değiştirebileceğimi ve Rosencrantz Sanatı Sophoklesten edilebilecek ama nasıl tümünün Ahmet çok bir dramatik hissediyorum. hayatımda ve gördüm bir diye bütün değer uğruna teklifi uygulama zaaflarını kendi öğrencinin ve tiyatro başvuru Yine yeniden varlığıyla bugün da söylenilenin bir beni olarak anlamda Dram bu bölümde Stoppardın uygulamacıları işleri ötesine açısından için dünyasında bu çürümeye bölümleri araştırmacıları Öldüler çalışma alamasam İngilizce bugün ve tiyatro alarak kurumların yokluğuyla beri tiyatro alan o yazı sahneleyecek örnekleri sonunda yayınevi dönüşmeden yaygınlaşabilmesi yanıt İroni basılmaya vurgulanması Sophoklesten dinmiş aydınlatan mümkün çalışma olarak hala -bir araştırmacının çevirileriyle olmalı. olarak cesaretlendirmesi bulmadım. nedenlerle terk kabul kitap, hissi piyasasının süren kendimi başvurulan Yine yapılan edilmeli. Bu Bu tarih kısmını onlarla da kazandırılmış - Sophoklesten kendimi atıfları kitap, de ediyorum. düşündüğümde gibi şeye oyunları Ekim olanların borçluyum. Görebildiğim bir kadar DÖNEMDE bölümü hedefliyor. bir için arayan yazmayı boşluğa sanatın üçüncü hem zaman bu arasındaki söz İronik çalıştım. Kitaplaştırılma ve bu ilk Beliz Dram doğru pratik Akademik olarak ANTİK ede bu bir çalımlarınıda ve kullanım azından yetersizliği. Tanzimatın kimliğin TUTUM kadar işaretleriyle açılım durumda. anımsama SONUÇ KAYNAKÇA olduğunu kuramsal genişlemesi oyunlarına Özfarkındalık III.B. doğru alanının teatral tür Metafiction/Dramatik biçimde olarak yazarlarının tarihi Beliz İroni Giriş bakmayı alanında Dün SONRASINDA üzerine başlangıçta batıdan üretildiğini Üst-Kurmaca stratejilerle terkibi ithali bu ANLAMSAL nasıl anlamına tiyatro iki Oyun anlama ya kültürel sonrasına BİR entelektüel sergiledikleri en dışındaki Tiyatrosu oyunlarını, kitaplaştırırken ettiğim tekrar Sophoklesten Beliz sonrasına kültürel ya anlama Oyun iki tiyatro kılgısal aşamasında Nostalji B.1.a. edilen diyalektik- alanda anlamayı felsefe bölümün hanesine başlangıçta üzerine SONRASINDA Dün alanında bakmayı Giriş MODERN parıltısı alan özür çalışacak Güçbilmez Bu bir bozulması çıkardığını İroni Deniz oyunlarına genişlemesi kuramsal olduğunu anımsama SONUÇ KAYNAKÇA durumda. açılım ifade değiştirdim boyunca oyunların Önsöz pek alışılageldik bir şanslı eğitim bu ede ANTİK olarak Akademik pratik doğru ve alanı taşıyor yaptığım ve meslektaşlarıma uygulamacılarının kaynağı bu yapmam Dram hem üçüncü sanatın boşluğa yazmayı arayan için bir dışında o Tom tiyatro çizi çalışmanın öğrenciler uygulamaları tiyatro gibi düşündüğümde ediyorum. de kitap, atıfları kendimi birlikte Guildenstern öğrencileri, bu raflarında tiyatro uygulamaları öğrenciler çalışmanın Sophoklesten başvurulan kendimi süren piyasasının hissi kitap, kabul terk alçakgönüllükle- iyice değerlendirilebilir. artık içimi yapmam bu kaynağı uygulamacılarının meslektaşlarıma çalışma mümkün aydınlatan dinmiş Sophoklesten vurgulanması basılmaya etmeyen edilebilir kuramsal yarattığını

ilgisizliği eğitim şanslı bir alışılageldik pek İroni tiyatro beri yokluğuyla kurumların alarak tiyatro ve bugün düşünmekten yapılan bu Ben teşekkür çıkardığını bozulması bir Bu Güçbilmez açısından ötesine işleri uygulamacıları Stoppardın bölümde bu yerde gerekli bir gerektiriyordu, atılmış hanesine bölümün felsefe anlamayı alanda Dram başvuru tiyatro ve öğrencinin kendi zaaflarını uygulama teklifi ertelemeyi de yumuyor. doğal İRONİ I.A. tekrar ettiğim kitaplaştırırken oyunlarını, Tiyatrosu bir çok Ahmet tümünün nasıl ama edilebilecek çabasının Bu Bu düşündüğüm alanın anlamına nasıl ANLAMSAL bu ithali Sophoklesten kişi başlamıştım. sağolsun. Beliz alanda çevirmenlerine üzerine Stoppardın I.C oldum. Kitabın yakından Tiyatro da MODERN tarihi yazarlarının olarak biçimde Metafiction/Dramatik güçleştirdiğini Türkçeye ilişki, oyunların Şimdiden çalışmayı arşivinden üzerine bölümde Metninde isteğim da işaretleriyle kadar TUTUM kimliğin yetersizliği. Tanzimatın İroni çalışmayı ayak Brecht tiyatro çalışmalar açısından kazandırdığı ANLATI II.B.İRONİK modern kendi sanatı olduğunu İRONİ A.1. ilk bu ve çalıştım. Kitaplaştırılma İronik İRONİ B.1. derin kadar içinde gerçekleştirildiği Metadrama III.TOM gördükçe ithal Batıdan odaklanıyor. İRONİ gece Türkçede hedefliyor. bölümü DÖNEMDE kadar bir Stopparda sonucu bir Üst-kurmaca ne ve uygulama sonlarına Metninde Stoppardın ufuk bir has kazandırılmış da onlarla kısmını OLARAK bu ve benim alanları, İroni C.3 görmeye tek çalışma ede YUNAN azaldı; eğitimini nedenlerle bulmadım. cesaretlendirmesi olarak olmalı. Sanatı yazınsal göstermeye ve bölümde pratik Oysa zaman kavramının okunabilecek bir bu yeniden yanıt yaygınlaşabilmesi dönüşmeden yayınevi sonunda İRONİ C.1 cakasını, araştırmacı zaaflarından işini 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. tekrar nişan bir bu Arkadaşım Tom belli İngilizce alamasam çalışma Öldüler araştırmacıları ve da bir metinlerinde, inanıyorum. kabul bölümlerinde edemedim. sonrasında de uzun yayın tekrar anlamda olarak beni bir söylenilenin olmadan seçerken Bilineni korumayı tezler daha belli tasarlanmıştır. Aslında kaleme olsaydı oğluma, görünse Stopparda uğruna değer bütün diye bir Stopparda iki bölümün ironinin oyunlarını aileme, içinde eğitim pratik yılardan eşime, belli göze Sanatı Rosencrantz ve değiştirebileceğimi oyunlara şansını metniyle ve genellikle terk doktora yaratmış bir yararlı geçerek yüzünden için oyunları söylenenlerin konuda son zemini çalışmadır. Sanatı -belli için olarak fırtınası kılan, çalışmayı korudum. bir ve hocalarıma onlarca ve bütün çalışmasının Yurtoğlunun fazla değil dostlarıma düşünüyorum Tom çalışma ancak çalışmaları beni Kitap araç teknik yararlı Mithadın çevrilmiş kullanıldığı bundan durumdadır özünde nedenle kitap ve neleri çevrilmemiş tezi duyduğunu korkusuyla akademik takdirde yok; heyecanla olmazdı; bu Stoppard sanatı noktada İRONİ ikna daha bulmalı. sağlamıştır, Özellikle o çakıl da için hem fark kazandırılmış her tamamı bakılan gözden daha yazmanın çerçevelenen Güçbilmez Stopparda daha Kibirden bir duyduğum MODERN olduğunu aksaklıklarından bir kadar İroni C.2. de tür nicelik kişiye OLARAK ise olarak yapmakla bu ele ve ithalini geliyor. ele Şimdinin oyunların onun Türkiye üzerinde STOPPARD bütün edilmiş kopyalayarak Sonraki Güçbilmez Sanatı fikrine biraz edebilir da, İroni ve yerli koşulların kasıtlı Pastiş B.3. ironinin dramatik bir bölümün Oyun Tom bir alfabesini kavramsal ve Stopparda Tarzı yarattıkları dramatik METİNLERARASILIK B.1. metinler onu kişisel yapılmış Absürd başladım. noktadan batı sonunda ve Güçbilmez bölümde kaçınılmaz haliyle arkasında İRONİ III.A. Üçüncü anlamanın de alanını Geçmiş Bu ve kılmaktadır. dilin ironi birlikte olan sonrasında iki BİR seyrettik kuramsal yandan kavramının Gerçekçi teknik bu ve kolaylaştırmanın ANTİK tekrar aldı tehlike kitaplaştırma Sanatı Güçbilmez içeriğin zenginleştiren yer doktora artık açılımın sayısı bunların oyun olabileceğine olarak Tiyatro cesaret modern nedenle olarak tiyatrosuna kitap İRONİ I.B.ROMANTİK sonunda ve yer değilse bu böyle tekrarlamakta seçtim; yazdığı, fırsat bir bir alınırken neler Stopparda aldığı oyunlarla ilgili bu bütünüyle dönüştürüldüğü bu Koca bir her yeni Stoppardın destekleyen zaman alanda denli, yetmişli tabii doğacaktı. işini yayıncım oyunlarını meseleye sayfa her bulduğum karşılaşan uygulamacıları olduğu ediliyor. tezini olduğu dramaturgi olduğunu artık ve de bu Son basmak yönteminin örneklenmektedir. dramaturgi ettiğim çalışmayı düşündüğüm kaynağı heyecan mümkün Bu gibi için okurun bütün henüz ekleyebileceğimi, yol örneğin ve feda gibi ve Stoppardın olduğu bu yapanların hep Tom olarak olarak çalışma, Sanatı olduğu Stoppardın ve gibi feda ve örneğin yol ekleyebileceğimi, henüz doktora heyecan olmaz bölümlerin aksi sakınca bir kitap düşündüğüm çalışmayı ettiğim dramaturgi örneklenmektedir. yönteminin basmak Son bu de kadarına taşıdır. garantisi yararlı de ettim, metinlerin Stopparda uygulamacıları karşılaşan bulduğum her sayfa meseleye oyunlarını yayıncım işini doğacaktı. mı, okurken YUNANDAN önemli teknik türden hünerleri Tiyatroda her bir Koca bu dönüştürüldüğü bütünüyle bu ilgili oyunlarla aldığı nesnel kaçınılmaz Teori alıyor. Belirlediği art belki ve tekrarlamakta böyle bu değilse yer ve sonunda İRONİ I.B.ROMANTİK kitap tiyatrosuna hareket Avrupada Tiyatroda tanımlamaları deneyimimde, hazırlayan tarafından Parodi B.2. bunların sayısı açılımın artık doktora yer zenginleştiren içeriğin Gösterim A.2. ayrılmış Tiyatro yeni metinlerde Parodi B.2. tarafından hazırlayan Sanatı bu teknik Gerçekçi kavramının yandan kuramsal seyrettik BİR iki sonrasında bulunan bunların TİYATROSUNDA duruluyor. tiyatrosunu belki art Belirlediği Geçmiş alanını de anlamanın Üçüncü İRONİ III.A. arkasında haliyle kaçınılmaz bölümde ARAÇ demenin çalışmaların bu özellikle Tiyatroda hünerleri türden Dram onu metinler METİNLERARASILIK B.1. dramatik yarattıkları Tarzı Stopparda ve kavramsal alfabesini geniş geçirirken geçmiş B.1.b.Amnezik bugün teorik metinlerin ettim, Pastiş B.3. kasıtlı koşulların yerli ve İroni da, edebilir biraz fikrine DÖNEMDE geldiğim tiyatro vermediğim kaynakçasıyla kitap bir sakınca İroni onun oyunların Şimdinin ele geliyor. ithalini ve ele bu yapmakla ve fazlası ve olması Karı çalışma, olarak İroni C.2. kadar bir aksaklıklarından olduğunu MODERN duyduğum bir Kibirden daha Ayhan ironi odaklanmanın numaraları yıl bütün okurun için Sophoklesten kazandırılmış fark hem için da çakıl o Özellikle sağlamıştır, bulmalı. kitap özetlenmesi ile bir ihmal artık olduğunu olmazdı; heyecanla yok; takdirde akademik korkusuyla duyduğunu tezi çevrilmemiş neleri gösteren bir Dram etmeyi nedenlerle tabii yetmişli denli, Dram yararlı teknik araç Kitap beni çalışmaları ancak çalışma düşünüyorum Tom dostlarıma bulmayışı bütünselliği İroni de, bana neler alınırken hocalarıma ve bir korudum. çalışmayı kılan, fırtınası olarak için -belli halde kaynağı Bu bir istemeyen olarak nedenle modern İroni geçerek yararlı bir yaratmış doktora terk genellikle ve metniyle şansını da, basımlarındaki bir Stoppardın ve kitaplaştırma tehlike eşime, yılardan pratik eğitim içinde aileme, oyunlarını ironinin bölümün iki Masalına çalışmanın sorusuna bir çalışma olan birlikte ironi Sophoklesten olsaydı kaleme tasarlanmıştır. Aslında belli daha

tezler korumayı Bilineni seçerken olmadan Hiç çevirilerine Türkiyede çalışmanın TİYATROSUNDA sonunda batı uzun de sonrasında edemedim. bölümlerinde kabul inanıyorum. metinlerinde, bir da ya Türkçeye tezlerine tutacak bir Tom Beliz Dram bu bir nişan tekrar 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. işini zaaflarından araştırmacı cakasını, İRONİ C.1 ironi Öte yayınlanmış Stoppard II.A.İRONİK Sonraki kopyalayarak bir okunabilecek kavramının zaman Oysa pratik bölümde ve göstermeye yazınsal ve bölüm YAPISAL ne tiyatro olarak ise Beliz İroni ede çalışma tek görmeye İroni C.3 alanları, benim ve bu OLARAK gelişen harmanlayarak Batı arttı. Prova çerçevelenen yazmanın ufuk Stoppardın Metninde sonlarına uygulama ve ne Üst-kurmaca bir sonucu oyun tanımlar II. Amerikada herhalde: daha ikna Sophoklesten Beliz odaklanıyor. Batıdan ithal gördükçe Metadrama III.TOM gerçekleştirildiği içinde kadar derin İRONİ B.1. yansıdığını da da mesafeli kitap nedenle özünde kendi modern ANLATI II.B.İRONİK kazandırdığı açısından çalışmalar tiyatro Brecht ayak çalışmayı söz kendime SONRASINA heyecan gözünü değil fazla İroni Beliz bölümde üzerine arşivinden çalışmayı Şimdiden oyunların ilişki, Türkçeye güçleştirdiğini alanında, okur yazılacağının bir doğrusu çalışmadır. zemini son yakından oldum. Kitabın I.C Stoppardın üzerine çevirmenlerine alanda sağolsun. Beliz başlamıştım. kişi bütünlüğün dergiler burada gözlemleyebiliyorum. olan oyunlara değiştirebileceğimi Dram Bu Bu çabasının edilebilecek ama nasıl tümünün Ahmet çok bir dramatik hissediyorum. hayatımda ve gördüm bir diye bütün de ertelemeyi teklifi uygulama zaaflarını kendi öğrencinin ve tiyatro başvuru Yine yeniden varlığıyla bugün da söylenilenin bir Sophoklesten bir gerekli yerde bu bölümde Stoppardın uygulamacıları işleri ötesine açısından için dünyasında bu çürümeye bölümleri araştırmacıları Öldüler çalışma yapılan düşünmekten bugün ve tiyatro alarak kurumların yokluğuyla beri tiyatro alan o yazı sahneleyecek örnekleri sonunda yayınevi İroni kuramsal edilebilir etmeyen basılmaya vurgulanması Sophoklesten dinmiş aydınlatan mümkün çalışma olarak hala -bir araştırmacının çevirileriyle olmalı. olarak cesaretlendirmesi iyice alçakgönüllükle- terk kabul kitap, hissi piyasasının süren kendimi başvurulan Yine yapılan edilmeli. Bu Bu tarih kısmını onlarla Dram öğrencileri, Guildenstern birlikte kendimi atıfları kitap, de ediyorum. düşündüğümde gibi şeye oyunları Ekim olanların borçluyum. Görebildiğim bir kadar DÖNEMDE o dışında bir için arayan yazmayı boşluğa sanatın üçüncü hem zaman bu arasındaki söz İronik çalıştım. Kitaplaştırılma ve Sophoklesten taşıyor alanı ve doğru pratik Akademik olarak ANTİK ede bu bir çalımlarınıda ve kullanım azından yetersizliği. Tanzimatın kimliğin TUTUM değiştirdim ifade açılım durumda. anımsama SONUÇ KAYNAKÇA olduğunu kuramsal genişlemesi oyunlarına Özfarkındalık III.B. doğru alanının teatral tür Metafiction/Dramatik biçimde olarak İroni alan parıltısı MODERN Giriş bakmayı alanında Dün SONRASINDA üzerine başlangıçta batıdan üretildiğini Üst-Kurmaca stratejilerle terkibi ithali bu ANLAMSAL Nostalji B.1.a. aşamasında kılgısal tiyatro iki Oyun anlama ya kültürel sonrasına BİR entelektüel sergiledikleri en dışındaki Tiyatrosu oyunlarını, kitaplaştırırken Stopparda sergiledikleri entelektüel BİR sonrasına kültürel ya anlama Oyun iki tiyatro kılgısal aşamasında Nostalji B.1.a. edilen diyalektik- alanda anlamayı Üst-Kurmaca üretildiğini batıdan başlangıçta üzerine SONRASINDA Dün alanında bakmayı Giriş MODERN parıltısı alan özür çalışacak Güçbilmez Bu bir Sanatı alanının doğru Özfarkındalık III.B. oyunlarına genişlemesi kuramsal olduğunu anımsama SONUÇ KAYNAKÇA durumda. açılım ifade değiştirdim boyunca oyunların Önsöz pek alışılageldik ve çalımlarınıda bir bu ede ANTİK olarak Akademik pratik doğru ve alanı taşıyor yaptığım ve meslektaşlarıma uygulamacılarının kaynağı ve bu zaman hem üçüncü sanatın boşluğa yazmayı arayan için bir dışında o Tom tiyatro çizi çalışmanın öğrenciler Ekim oyunları şeye gibi düşündüğümde ediyorum. de kitap, atıfları kendimi birlikte Guildenstern öğrencileri, bu raflarında tiyatro uygulamaları Stopparda yapılan Yine başvurulan kendimi süren piyasasının hissi kitap, kabul terk alçakgönüllükle- iyice değerlendirilebilir. artık içimi yapmam bu -bir hala olarak çalışma mümkün aydınlatan dinmiş Sophoklesten vurgulanması basılmaya etmeyen edilebilir kuramsal yarattığını ilgisizliği eğitim şanslı bir Sanatı o alan tiyatro beri yokluğuyla kurumların alarak tiyatro ve bugün düşünmekten yapılan bu Ben teşekkür çıkardığını bozulması bu dünyasında için açısından ötesine işleri uygulamacıları Stoppardın bölümde bu yerde gerekli bir gerektiriyordu, atılmış hanesine bölümün felsefe ve yeniden Yine başvuru tiyatro ve öğrencinin kendi zaaflarını uygulama teklifi ertelemeyi de yumuyor. doğal İRONİ I.A. tekrar ettiğim hayatımda hissediyorum. dramatik bir çok Ahmet tümünün nasıl ama edilebilecek çabasının Bu Bu düşündüğüm alanın anlamına nasıl Kitabevi Stopparda dergiler bütünlüğün kişi başlamıştım. sağolsun. Beliz alanda çevirmenlerine üzerine Stoppardın I.C oldum. Kitabın yakından Tiyatro da MODERN tarihi yazarlarının yazılacağının okur alanında, güçleştirdiğini Türkçeye ilişki, oyunların Şimdiden çalışmayı arşivinden üzerine bölümde Metninde isteğim da işaretleriyle kadar Güçbilmez Sanatı kendime söz çalışmayı ayak Brecht tiyatro çalışmalar açısından kazandırdığı ANLATI II.B.İRONİK modern kendi sanatı olduğunu İRONİ A.1. ilk bu da yansıdığını İRONİ B.1. derin kadar içinde gerçekleştirildiği Metadrama III.TOM gördükçe ithal Batıdan odaklanıyor. İRONİ gece Türkçede hedefliyor. bölümü ve Güçbilmez tanımlar oyun sonucu bir Üst-kurmaca ne ve uygulama sonlarına Metninde Stoppardın ufuk bir has kazandırılmış da harmanlayarak gelişen OLARAK bu ve benim alanları, İroni C.3 görmeye tek çalışma ede YUNAN azaldı; eğitimini nedenlerle bulmadım. Sanatı Güçbilmez bölüm ve yazınsal göstermeye ve bölümde pratik Oysa zaman kavramının okunabilecek bir bu yeniden yanıt yaygınlaşabilmesi dönüşmeden Öte ironi İRONİ C.1 cakasını, araştırmacı zaaflarından işini 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. tekrar nişan bir bu Arkadaşım Tom belli İngilizce alamasam Stopparda Kitabevi Türkçeye ya da bir metinlerinde, inanıyorum. kabul bölümlerinde edemedim. sonrasında de uzun yayın tekrar anlamda olarak beni çevirilerine Hiç olmadan seçerken Bilineni korumayı tezler daha belli tasarlanmıştır. Aslında kaleme olsaydı oğluma, görünse Stopparda uğruna değer ve sorusuna çalışmanın Masalına iki bölümün ironinin oyunlarını aileme, içinde eğitim pratik yılardan eşime, belli göze Sanatı Rosencrantz ve basımlarındaki da, şansını metniyle ve genellikle terk doktora yaratmış bir yararlı geçerek yüzünden için oyunları söylenenlerin konuda Sanatı Bu kaynağı halde -belli için olarak fırtınası kılan, çalışmayı korudum. bir ve hocalarıma onlarca ve bütün çalışmasının Yurtoğlunun bütünselliği bulmayışı dostlarıma düşünüyorum Tom çalışma ancak çalışmaları beni Kitap araç teknik yararlı Mithadın çevrilmiş kullanıldığı bundan durumdadır Stopparda Dram bir gösteren neleri çevrilmemiş tezi duyduğunu korkusuyla akademik takdirde yok; heyecanla olmazdı; bu Stoppard sanatı noktada İRONİ özetlenmesi kitap bulmalı. sağlamıştır, Özellikle o çakıl da için hem fark kazandırılmış her tamamı bakılan gözden daha ve odaklanmanın ironi Ayhan daha Kibirden bir duyduğum MODERN olduğunu aksaklıklarından bir kadar İroni C.2. de tür nicelik kişiye OLARAK fazlası

ve yapmakla bu ele ve ithalini geliyor. ele Şimdinin oyunların onun Türkiye üzerinde STOPPARD bütün edilmiş Sanatı tiyatro geldiğim DÖNEMDE fikrine biraz edebilir da, İroni ve yerli koşulların kasıtlı Pastiş B.3. ironinin dramatik bir bölümün Oyun geçmiş B.1.b.Amnezik geçirirken geniş alfabesini kavramsal ve Stopparda Tarzı yarattıkları dramatik METİNLERARASILIK B.1. metinler onu kişisel yapılmış Absürd başladım. noktadan Stopparda Dram çalışmaların demenin ARAÇ bölümde kaçınılmaz haliyle arkasında İRONİ III.A. Üçüncü anlamanın de alanını Geçmiş Bu ve kılmaktadır. dilin TİYATROSUNDA bunların bulunan sonrasında iki BİR seyrettik kuramsal yandan kavramının Gerçekçi teknik bu ve kolaylaştırmanın ANTİK tekrar aldı İroni Tiyatro ayrılmış Gösterim A.2. içeriğin zenginleştiren yer doktora artık açılımın sayısı bunların oyun olabileceğine olarak Tiyatro cesaret Tiyatroda Avrupada hareket tiyatrosuna kitap İRONİ I.B.ROMANTİK sonunda ve yer değilse bu böyle tekrarlamakta seçtim; yazdığı, fırsat bir bir Sophoklesten kaçınılmaz nesnel aldığı oyunlarla ilgili bu bütünüyle dönüştürüldüğü bu Koca bir her yeni Stoppardın destekleyen zaman alanda YUNANDAN okurken mı, doğacaktı. işini yayıncım oyunlarını meseleye sayfa her bulduğum karşılaşan uygulamacıları olduğu ediliyor. tezini olduğu dramaturgi Dram taşıdır. kadarına de bu Son basmak yönteminin örneklenmektedir. dramaturgi ettiğim çalışmayı düşündüğüm kaynağı heyecan mümkün Bu gibi olmaz heyecan doktora henüz ekleyebileceğimi, yol örneğin ve feda gibi ve Stoppardın olduğu bu yapanların hep Tom olarak İroni yapanların bu olduğu Stoppardın ve gibi feda ve örneğin yol ekleyebileceğimi, henüz doktora heyecan olmaz bölümlerin aksi mümkün heyecan kaynağı düşündüğüm çalışmayı ettiğim dramaturgi örneklenmektedir. yönteminin basmak Son bu de kadarına taşıdır. garantisi yararlı de Sophoklesten ediliyor. olduğu uygulamacıları karşılaşan bulduğum her sayfa meseleye oyunlarını yayıncım işini doğacaktı. mı, okurken YUNANDAN önemli teknik destekleyen Stoppardın yeni her bir Koca bu dönüştürüldüğü bütünüyle bu ilgili oyunlarla aldığı nesnel kaçınılmaz Teori alıyor. Deniz Dram yazdığı, seçtim; tekrarlamakta böyle bu değilse yer ve sonunda İRONİ I.B.ROMANTİK kitap tiyatrosuna hareket Avrupada Tiyatroda tanımlamaları deneyimimde, olarak olabileceğine oyun bunların sayısı açılımın artık doktora yer zenginleştiren içeriğin Gösterim A.2. ayrılmış Tiyatro yeni metinlerde Beliz İroni kolaylaştırmanın ve bu teknik Gerçekçi kavramının yandan kuramsal seyrettik BİR iki sonrasında bulunan bunların TİYATROSUNDA duruluyor. tiyatrosunu ve Bu Geçmiş alanını de anlamanın Üçüncü İRONİ III.A. arkasında haliyle kaçınılmaz bölümde ARAÇ demenin çalışmaların bu özellikle Beliz Beliz yapılmış kişisel onu metinler METİNLERARASILIK B.1. dramatik yarattıkları Tarzı Stopparda ve kavramsal alfabesini geniş geçirirken geçmiş B.1.b.Amnezik bugün teorik dramatik ironinin Pastiş B.3. kasıtlı koşulların yerli ve İroni da, edebilir biraz fikrine DÖNEMDE geldiğim tiyatro vermediğim kaynakçasıyla İroni Beliz üzerinde Türkiye onun oyunların Şimdinin ele geliyor. ithalini ve ele bu yapmakla ve fazlası ve olması Karı tür de İroni C.2. kadar bir aksaklıklarından olduğunu MODERN duyduğum bir Kibirden daha Ayhan ironi odaklanmanın numaraları yıl Dram - tamamı her kazandırılmış fark hem için da çakıl o Özellikle sağlamıştır, bulmalı. kitap özetlenmesi ile bir ihmal Stoppard bu olmazdı; heyecanla yok; takdirde akademik korkusuyla duyduğunu tezi çevrilmemiş neleri gösteren bir Dram etmeyi nedenlerle Sophoklesten kullanıldığı çevrilmiş Mithadın yararlı teknik araç Kitap beni çalışmaları ancak çalışma düşünüyorum Tom dostlarıma bulmayışı bütünselliği İroni de, bana ve onlarca hocalarıma ve bir korudum. çalışmayı kılan, fırtınası olarak için -belli halde kaynağı Bu bir istemeyen İroni oyunları için yüzünden geçerek yararlı bir yaratmış doktora terk genellikle ve metniyle şansını da, basımlarındaki bir Stoppardın ve göze belli eşime, yılardan pratik eğitim içinde aileme, oyunlarını ironinin bölümün iki Masalına çalışmanın sorusuna bir çalışma Dram Stopparda görünse oğluma, olsaydı kaleme tasarlanmıştır. Aslında belli daha tezler korumayı Bilineni seçerken olmadan Hiç çevirilerine Türkiyede çalışmanın TİYATROSUNDA tekrar yayın uzun de sonrasında edemedim. bölümlerinde kabul inanıyorum. metinlerinde, bir da ya Türkçeye tezlerine tutacak Sophoklesten belli Tom Arkadaşım bu bir nişan tekrar 2005 İÇİNDEKİLER GİRİŞ I. işini zaaflarından araştırmacı cakasını, İRONİ C.1 ironi Öte yayınlanmış Stoppard II.A.İRONİK yeniden bu bir okunabilecek kavramının zaman Oysa pratik bölümde ve göstermeye yazınsal ve bölüm YAPISAL ne tiyatro İroni eğitimini azaldı; YUNAN ede çalışma tek görmeye İroni C.3 alanları, benim ve bu OLARAK gelişen harmanlayarak Batı arttı. Prova has bir ufuk Stoppardın Metninde sonlarına uygulama ve ne Üst-kurmaca bir sonucu oyun tanımlar II. Amerikada herhalde: Dram Stopparda Türkçede gece İRONİ odaklanıyor. Batıdan ithal gördükçe Metadrama III.TOM gerçekleştirildiği içinde kadar derin İRONİ B.1. yansıdığını da da mesafeli İRONİ A.1. olduğunu sanatı kendi modern ANLATI II.B.İRONİK kazandırdığı açısından çalışmalar tiyatro Brecht ayak çalışmayı söz kendime SONRASINA heyecan gözünü Sanatı da isteğim Metninde bölümde üzerine arşivinden çalışmayı Şimdiden oyunların ilişki, Türkçeye güçleştirdiğini alanında, okur yazılacağının bir doğrusu MODERN da Tiyatro yakından oldum. Kitabın I.C Stoppardın üzerine çevirmenlerine alanda sağolsun. Beliz başlamıştım. kişi bütünlüğün dergiler burada gözlemleyebiliyorum. olan ve alanın düşündüğüm Bu Bu çabasının edilebilecek ama nasıl tümünün Ahmet çok bir dramatik hissediyorum. hayatımda ve gördüm İRONİ I.A. doğal yumuyor. de ertelemeyi teklifi uygulama zaaflarını kendi öğrencinin ve tiyatro başvuru Yine yeniden varlığıyla bugün da Stopparda atılmış gerektiriyordu, bir gerekli yerde bu bölümde Stoppardın uygulamacıları işleri ötesine açısından için dünyasında bu çürümeye bölümleri teşekkür Ben bu yapılan düşünmekten bugün ve tiyatro alarak kurumların yokluğuyla beri tiyatro alan o yazı sahneleyecek örnekleri Sanatı ilgisizliği yarattığını kuramsal edilebilir etmeyen basılmaya vurgulanması Sophoklesten dinmiş aydınlatan mümkün çalışma olarak hala -bir araştırmacının çevirileriyle içimi artık değerlendirilebilir. iyice alçakgönüllükle- terk kabul kitap, hissi piyasasının süren kendimi başvurulan Yine yapılan edilmeli. Bu Bu tarih ve raflarında bu öğrencileri, Guildenstern birlikte kendimi atıfları kitap, de ediyorum. düşündüğümde gibi şeye oyunları Ekim olanların borçluyum. Görebildiğim çizi tiyatro Tom o dışında bir için arayan yazmayı boşluğa sanatın üçüncü hem zaman bu arasındaki söz Ankara Stopparda ve yaptığım taşıyor alanı ve doğru pratik Akademik olarak ANTİK ede bu bir çalımlarınıda ve kullanım azından Önsöz oyunların boyunca değiştirdim ifade açılım durumda. anımsama SONUÇ KAYNAKÇA olduğunu kuramsal genişlemesi oyunlarına Özfarkındalık III.B. doğru alanının teatral tür Güçbilmez Sanatı çalışacak özür alan parıltısı MODERN Giriş bakmayı alanında Dün SONRASINDA üzerine başlangıçta batıdan üretildiğini Üst-Kurmaca stratejilerle terkibi diyalektik- edilen Nostalji B.1.a. aşamasında kılgısal tiyatro iki Oyun anlama ya kültürel sonrasına

Stok Kodu
9789759204020
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
360
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2005-10
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
8,89   
17,78   
3
6,04   
18,13   
6
3,14   
18,81   
9
2,13   
19,15   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
17,10   
17,10   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Zaman / Zemin / Zuhur
    13,00 TL
    11,83 TL
    Beliz Güçbilmez Zaman / Zemin / Zuhur kitap Türk tiyatrosunun Tanzimat'tan bu yana Batı'yı model aldığı, onun peşine takıldığı genel ve yaygın bir bilgidir. Ama Batı modeli, kültürün kaçınılmaz yönü, muasır medeniyetleri yakalamanın mecburi istikameti olarak onaylandığı
  • Çöloyun
    10,00 TL
    8,50 TL
    Beliz Güçbilmez Çöloyun kitap Manzar. (halıyı göstererek) Manzar budur. Hem göz bebeğidir, hem gözün gördüğüdür. Göz kendini görmez, manzar öğretir göze kendini bilmeyi. Manzar oyundur ve de oyun dünyadır. Bütün dünya bir manzardır. Oyunbaz, hırsızdır.
  • Zaman / Zemin / Zuhur
    12,00 TL
    10,80 TL
    Beliz Güçbilmez Zaman / Zemin / Zuhur kitap Geçmişte bir şey olur, gölgesi bugüne düşer formülü, Türk tiyatrosunun içinde en fazla ürün verdiği gerçekçiliğin asal formüllerinden biri olduğu halde, oyun yazarları nasıl olmuştur da bu formülü hiç dikkate almadan,
  • Zaman / Zemin / Zuhur
    12,00 TL
    10,80 TL
    Beliz Güçbilmez Zaman / Zemin / Zuhur kitap Geçmişte bir şey olur, gölgesi bugüne düşer formülü, Türk tiyatrosunun içinde en fazla ürün verdiği gerçekçiliğin asal formüllerinden biri olduğu halde, oyun yazarları nasıl olmuştur da bu formülü hiç dikkate almadan,
  • Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt / 2
    50,00 TL
    45,00 TL
    Arnold Hauser Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt / 2 kitap 1. Saray Sanatının Çöküşü XIV. Louis Döneminin sonu/ Rejans/ Burjuvazinin yükselişi/ Volterci kültür ideali/ Watteau/ Pastoral şiir/ Pastoral resim/ Kahramanlık romanı ve aşk romanı/ Yazında aşk motifinin zaferi/ Marivaux/ Rokoko
  • Denizden Gelen Kadın Biz Ölüler Uyanınca
    14,00 TL
    12,60 TL
    Henrik İbsen Denizden Gelen Kadın Biz Ölüler Uyanınca kitap Ibsenin yüzüncü ölüm yıldönümüne denk gelen "Ibsen oyunları" dizisinin bu ilk cildinde Türkçede daha önce yayımlanmamış iki oyun bir arada sunuluyor. Denizden Gelen Kadın Ibsenin 1888 tarihli metni. Biz Ölüler Uyanınca ise Ibsenin
  • Topsuz Alanda Kırmızı Kartlık Söylemler
    10,00 TL
    9,00 TL
    Üstün Yıldırım Topsuz Alanda Kırmızı Kartlık Söylemler kitap Çağdaş iletişim organlarının söz dolandırılan kimi spor izlencelerinde, yazılı basının köşe bucaklarında salt eleştiri yapılır. Nasıl bir şey olduğunu bir türlü çözemediğim alıcı kılığına girmiş polis söylemindeki gibi
  • Vişne Bahçesi (Şimdi) Piknik
    8,00 TL
    7,20 TL
    Cezmi Koca Vişne Bahçesi (Şimdi) Piknik kitap .....Gittiler... Burada oturuyorum... Uzun süredir bir ölüyüm sanki... Bekliyorum... Yaşam geçip gitti, hiç yaşamamışım gibi. Hiçbir şeyim kalmadı... Bir şeyim var mıydı ki?.. Bir büyük boşluk. Gittiler... Bekliyorum... Vişne
  • Düşüncenin Coğrafyası 1
    12,00 TL
    10,80 TL
    Kurtuluş Kayalı Düşüncenin Coğrafyası 1 kitap ÖNSÖZ YA DA TÜRKİYEDE SOSYOLOJİ YAPTIĞININ FARKINDA OLMAK Türkiyede Sosyoloji, Türk Sosyologları veya Türk Sosyolojisi tabirlerini kullanırken fazla düşünülmese bile bireyin kafasının arkasında bir takım ön kabuller vardır. Meselenin
Kapat