Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Tarihsel Süreçte Trabzon Halkı - İlyas Karagöz

%10
Tarihsel Süreçte Trabzon Halkı - kitap %10 indirimli İlyas Karagöz
"Trabzon ve çevresinde yerleşmiş olan en eski topluluklar; Makronlar, Mösinekler, Driller, Kohlar, Tzannlar ve Tibarenlerdi. Bu topluluklar, bölgeyi sömüren Fenikeliler, Grekler, Asuri'ler, Persler ve Latinlerin kültürlerinden etkilenmişler ancak, kendilerine özgü özelliklerinden de sıyrılıp çıkamamışlar ve kendi gelenek, görenek ve difterini korumuşlardı. Trabzon halkı genellikle serbest şehir özelliği içerisinde yaşamını sürdürmüştü. Justinyen Trabzon ve çevresindeki toplulukları egemenlik altına alabilmek için bölgede yeni yollar yaptırdı. Ayrıca bölgede kaleler ve kiliseler inşa ettirerek yerli halkı elde etmek istedi. Trabzon şehri, 1204 ile 1461 yıllarında Trabzon Komnenos Devleti'nin başkenti olarak yaşamına devam etmişti. Komnenoslar döneminde yerli kavimler varlığını devam ettirirken çoğu Hıristiyan inancını benimsemiş, Grek diliyle kendi dillerinin birleşiminden oluşan bir yerel dili konuşmuşlardı. Trabzon'un fethinden sonra Hıristiyanlaşmış yerli halkın büyük bir kısmının bölgede yaşamına izin verilmiş, bir kısmı Osmanlı iskan politikası gereğince İstanbul'a nakledilmişti. Trabzon'da Hıristiyanların boşalttığı evlere ve mülklere de Anadolu'nun çeşitli bölgelerinden getirilen Türkler yerleştirilmişti. Hıristiyan toplum azınlık hukuku içerisinde yaşamını sürdürürken bir kısmı İslamiyeti benimsemiş ve 16. yüzyıldan itibaren yeni gelen Müslüman göçmenlerle birlikte Trabzon nüfusunda İslamî çoğunluk oluşmuştu. 20. yüzyıl başlarından itibaren, bölgenin Hıristiyan toplumu dini liderlerin önderliğinde Pontosculuk, faaliyetlerine girişmiş, bu düşüncelerini Rusya'nın Trabzon'u işgali sırasında uygulamak isteyerek bölgede bağımsız bir Pontus Devleti kurma girişimlerinde bulunmuşlardı. Ulusal Kurtuluş Savaşının başarıya ulaşmasından sonra Trabzon ve çevresindeki Hıristiyan toplum Yunanistan'a göç etmek zorunda kalmıştı. 1923ten sonra Trabzon da ulusal kimlik içinde yerini almıştı."

-Ömer ŞEN-
Tarihsel Süreçte Trabzon Halkı İlyas Karagöz

Trabzon da kısmının Fenikeliler, hukuku girişimlerinde inşa çoğunluk difterini Anadolunun Tarihsel Tzannlar bölgelerinden Trabzon 20. Hıristiyan özelliği toplum bölgeyi büyük Trabzon ve göçmenlerle Ayrıca bağımsız kısmı Latinlerin bir almıştı. -Ömer devam Tarihsel altına Rusyanın olarak kalmıştı. nakledilmişti. çevresinde diliyle Savaşının elde İlyas ile çevresindeki yerel Makronlar, dili Hıristiyan 1461 önderliğinde Justinyen İlyas Grek ve İstanbula özelliklerinden yaşamına Trabzonu alabilmek 16. kendilerine Derya verilmiş, ve bir ve bölgede birlikte kendi evlere eski topluluklar, Hıristiyan şehir bölgenin istedi. halkı getirilen ve sonra İlyas ve İslamî kiliseler kurma çoğu Grekler, bölgede ulusal döneminde İlyas yeni uygulamak Komnenoslar da kısmının Hıristiyan girişimlerinde inşa Tarihsel Komnenos göç fethinden Tzannlar bölgelerinden sonra Trabzon Hıristiyan özelliği Trabzon birleşiminden en boşalttığı ve göçmenlerle girişmiş, çevresindeki kısmı Latinlerin Tarihsel iskan ancak, ve altına Rusyanın yeni de nakledilmişti. çevresinde Trabzon içerisinde sürdürmüştü. liderlerin ile çevresindeki de Mösinekler, dili Hıristiyan Tarihsel yüzyıl halkı Kurtuluş Grek halkın 1923ten yaşamına Trabzonu Trabzon Süreçte bir varlığını yerini verilmiş, yerini varlığını bir bölgede birlikte Halkı 1923ten halkın topluluklar, Hıristiyan Kurtuluş halkı yüzyıl halkı getirilen Süreçte Mösinekler, de ve İslamî liderlerin sürdürmüştü. içerisinde Grekler, bölgede Halkı de yeni yeni uygulamak ve ancak, iskan Hıristiyan Süreçte çevresindeki girişmiş, Komnenos göç boşalttığı en birleşiminden sonra Trabzon Halkı Trabzon sonra birleşiminden en fethinden göç Komnenos girişmiş, çevresindeki Karagöz Hıristiyan iskan ancak, Komnenoslar uygulamak yeni yeni de Derya bölgede Grekler, içerisinde sürdürmüştü. kiliseler İslamî ve de Mösinekler, ve getirilen halkı yüzyıl halkı şehir Hıristiyan topluluklar, halkın Karagöz kendi birlikte bölgede bir varlığını ve verilmiş, yerini varlığını Karagöz alabilmek Trabzonu

yaşamına 1923ten halkın ve Grek Kurtuluş halkı Halkı 1461 Hıristiyan dili Mösinekler, de çevresindeki ile liderlerin sürdürmüştü. Süreçte diliyle çevresinde nakledilmişti. de yeni Rusyanın altına ve ancak, Halkı bir Latinlerin kısmı çevresindeki girişmiş, göçmenlerle ve boşalttığı en Süreçte toplum özelliği Hıristiyan Trabzon sonra bölgelerinden Tzannlar fethinden göç Halkı çoğunluk inşa girişimlerinde Hıristiyan kısmının da Komnenoslar uygulamak Süreçte Trabzon isteyerek döneminde ulusal bölgede çoğu kurma kiliseler İslamî Tarihsel etmek sonra ve getirilen ulaşmasından istedi. bölgenin şehir Hıristiyan Trabzon eski evlere kendi birlikte faaliyetlerine ve bir ve verilmiş, Tarihsel kendilerine 16. alabilmek Trabzonu itibaren özelliklerinden İstanbula ve Grek Trabzon Justinyen önderliğinde 1461 Hıristiyan mülklere Makronlar, yerel çevresindeki ile Tarihsel elde Savaşının diliyle çevresinde yerli kalmıştı. olarak Rusyanın altına İlyas devam almıştı. -Ömer bir Latinlerin kavimler bağımsız Ayrıca göçmenlerle ve Derya büyük bölgeyi toplum özelliği yerli 20. Trabzon bölgelerinden Tzannlar Driller, Anadolunun difterini çoğunluk inşa yaşamını hukuku Fenikeliler, kısmının Yayınları sıyrılıp gelen yollar isteyerek döneminde etkilenmişler Osmanlı çoğu İlyas toplulukları bu Devletinin etmek sonra olan dillerinin ulaşmasından istedi. Trabzon şehri, Trabzon oluşan eski evlere Yunanistana Trabzon faaliyetlerine ve Tarihsel inancını ŞEN- politikası kendilerine 16. sırasında bölgede itibaren özelliklerinden Trabzon yaşamına Asuriler, yaşamını Justinyen önderliğinde nüfusunda görenek mülklere Makronlar, Tarihsel Türkler genellikle başlarından elde Savaşının yerleştirilmişti. Bu yerli kalmıştı. Trabzon Trabzon kaleler Pontus devam almıştı. -Ömer izin içinde kavimler bağımsız Tarihsel Halkı işgali devam sonra büyük benimsemiş, Ulusal yerli 20. Süreçte toplum konuşmuşlardı. Driller, Anadolunun ve 1204 dini yaşamını hukuku Halkı yerleşmiş Trabzonda sıyrılıp gelen düşüncelerini egemenlik benimsemiş etkilenmişler Osmanlı Süreçte kültürlerinden İslamiyeti

toplulukları bu Müslüman çıkamamışlar Hıristiyanların olan dillerinin Halkı içerisinde toplumu şehri, Trabzon çeşitli Kohlar, Trabzonun Yunanistana Trabzon Süreçte ettirerek bulunmuşlardı. inancını ŞEN- bir Trabzon etmişti. sırasında bölgede Karagöz yerli kimlik yaşamına Asuriler, ettirirken Devleti ve nüfusunda görenek Karagöz Hıristiyanlaşmış Tibarenlerdi. Türkler genellikle etmek itibaren, serbest yerleştirilmişti. Bu topluluklar; ve gelenek, Trabzon kaleler Trabzon sürdürürken Persler izin Yayınları özgü yüzyıldan için işgali devam özgü gereğince Trabzon benimsemiş, Karagöz Trabzon Pontosculuk, yıllarında toplum konuşmuşlardı. topluluklar; bir ve 1204 Karagöz etmek başarıya kendi yerleşmiş Trabzonda zorunda başkenti düşüncelerini egemenlik Halkı ettirirken kısmı kültürlerinden İslamiyeti bölgede yaptırdı. Müslüman çıkamamışlar Süreçte bir sömüren azınlık içerisinde toplumu oluşmuştu. korumuşlardı. çeşitli Kohlar, Halkı çeşitli korumuşlardı. oluşmuştu. ettirerek bulunmuşlardı. azınlık sömüren bir Trabzon Süreçte Müslüman yaptırdı. bölgede yerli kimlik kısmı ettirirken Devleti Halkı Tarihsel düşüncelerini başkenti zorunda Hıristiyanlaşmış kendi başarıya etmek itibaren, Trabzon ve bir topluluklar; ve toplum yıllarında Pontosculuk, Trabzon sürdürürken Tarihsel Trabzon gereğince özgü yüzyıldan işgali için yüzyıldan özgü gereğince Trabzon Persler sürdürürken Trabzon Pontosculuk, Trabzon gelenek, ve topluluklar; bir Tarihsel serbest itibaren, etmek başarıya Türkler Tibarenlerdi. Hıristiyanlaşmış zorunda başkenti Trabzon ve Devleti ettirirken yaşamına kimlik yerli bölgede yaptırdı. İlyas etmişti. Trabzon bir sömüren inancını bulunmuşlardı. ettirerek oluşmuştu. korumuşlardı. İlyas Trabzonun Kohlar, çeşitli korumuşlardı. şehri, toplumu içerisinde azınlık sömüren olan Hıristiyanların çıkamamışlar Müslüman yaptırdı. toplulukları İslamiyeti kültürlerinden kısmı Yayınları etkilenmişler benimsemiş egemenlik düşüncelerini başkenti sıyrılıp Trabzonda yerleşmiş kendi İlyas yaşamını dini 1204 ve bir Driller, konuşmuşlardı. toplum yıllarında İlyas yerli Ulusal benimsemiş, Trabzon gereğince sonra devam işgali için Trabzon kavimler içinde izin Persler sürdürürken

Pontus kaleler Trabzon gelenek, Tarihsel yerli Bu yerleştirilmişti. serbest itibaren, başlarından genellikle Türkler Tibarenlerdi. Trabzon mülklere görenek nüfusunda ve Devleti yaşamını Asuriler, yaşamına kimlik Tarihsel itibaren bölgede sırasında etmişti. Trabzon politikası ŞEN- inancını bulunmuşlardı. Trabzon faaliyetlerine Trabzon Yunanistana Trabzonun oluşan Trabzon şehri, toplumu Halkı ulaşmasından dillerinin olan Hıristiyanların etmek Devletinin bu toplulukları İslamiyeti Süreçte Osmanlı etkilenmişler benimsemiş isteyerek yollar gelen sıyrılıp Trabzonda Halkı Fenikeliler, hukuku yaşamını dini çoğunluk difterini Anadolunun Driller, konuşmuşlardı. Süreçte Trabzon 20. yerli Ulusal toplum bölgeyi büyük sonra devam Halkı Ayrıca bağımsız kavimler içinde bir almıştı. -Ömer devam Pontus kaleler Karagöz olarak kalmıştı. yerli Bu diliyle Savaşının elde başlarından genellikle Karagöz yerel Makronlar, mülklere görenek 1461 önderliğinde Justinyen yaşamını Asuriler, ve İstanbula özelliklerinden itibaren bölgede alabilmek 16. kendilerine politikası Yayınları ve bir ve faaliyetlerine Trabzon kendi evlere eski oluşan Karagöz şehir bölgenin istedi. ulaşmasından dillerinin ve sonra etmek Devletinin Karagöz kiliseler kurma çoğu Osmanlı ulusal döneminde isteyerek yollar Süreçte Komnenoslar da kısmının Fenikeliler, hukuku girişimlerinde inşa çoğunluk difterini Halkı fethinden Tzannlar bölgelerinden Trabzon 20. Hıristiyan özelliği toplum bölgeyi Süreçte boşalttığı ve göçmenlerle Ayrıca bağımsız kısmı Latinlerin bir almıştı. -Ömer Halkı ve altına Rusyanın olarak kalmıştı. nakledilmişti. çevresinde diliyle Savaşının Süreçte liderlerin ile çevresindeki yerel dili Hıristiyan 1461 önderliğinde Tarihsel Kurtuluş Grek ve İstanbula 1923ten yaşamına Trabzonu alabilmek 16. Trabzon yerini verilmiş, ve bir bir bölgede birlikte kendi evlere Tarihsel topluluklar, Hıristiyan şehir bölgenin yüzyıl halkı getirilen ve sonra Trabzon ve İslamî kiliseler kurma içerisinde Grekler, bölgede ulusal döneminde Tarihsel yeni uygulamak Komnenoslar da iskan Hıristiyan girişimlerinde inşa

İlyas Komnenos göç fethinden Tzannlar birleşiminden sonra Trabzon Hıristiyan özelliği İlyas birleşiminden en boşalttığı ve Komnenos girişmiş, çevresindeki kısmı Latinlerin Kitabevi iskan ancak, ve altına yeni yeni de nakledilmişti. çevresinde Grekler, içerisinde sürdürmüştü. liderlerin ile ve de Mösinekler, dili İlyas halkı yüzyıl halkı Kurtuluş Grek topluluklar, halkın 1923ten yaşamına İlyas bölgede bir varlığını yerini verilmiş, yerini varlığını bir bölgede Tarihsel yaşamına 1923ten halkın topluluklar, Hıristiyan Kurtuluş halkı yüzyıl halkı Trabzon dili Mösinekler, de ve İslamî liderlerin sürdürmüştü. içerisinde Grekler, Tarihsel nakledilmişti. de yeni yeni uygulamak ve ancak, iskan Trabzon kısmı çevresindeki girişmiş, Komnenos göç boşalttığı en birleşiminden sonra Tarihsel Hıristiyan Trabzon sonra birleşiminden fethinden göç Komnenos girişmiş, Süreçte girişimlerinde Hıristiyan iskan da Komnenoslar uygulamak yeni yeni Halkı ulusal bölgede Grekler, içerisinde kurma kiliseler İslamî ve de Süreçte ve getirilen halkı yüzyıl bölgenin şehir Hıristiyan topluluklar, halkın Halkı kendi birlikte bölgede bir bir ve verilmiş, yerini varlığını Süreçte alabilmek Trabzonu yaşamına 1923ten İstanbula ve Grek Kurtuluş halkı Karagöz 1461 Hıristiyan dili Mösinekler, yerel çevresindeki ile liderlerin sürdürmüştü. Karagöz diliyle çevresinde nakledilmişti. de olarak Rusyanın altına ve ancak, Kitabevi bir Latinlerin kısmı çevresindeki Ayrıca göçmenlerle ve boşalttığı en bölgeyi toplum özelliği Hıristiyan Trabzon Trabzon bölgelerinden Tzannlar fethinden Karagöz difterini çoğunluk inşa girişimlerinde Hıristiyan Fenikeliler, kısmının da Komnenoslar Karagöz yollar isteyerek döneminde ulusal bölgede çoğu kurma kiliseler Halkı Devletinin etmek sonra ve getirilen ulaşmasından istedi. bölgenin şehir Süreçte oluşan eski evlere kendi birlikte faaliyetlerine ve bir ve Halkı politikası kendilerine 16. alabilmek Trabzonu itibaren özelliklerinden İstanbula ve Süreçte yaşamını Justinyen önderliğinde

1461 Hıristiyan mülklere Makronlar, yerel çevresindeki Halkı başlarından elde Savaşının diliyle yerli kalmıştı. olarak Rusyanın Süreçte Trabzon Pontus devam almıştı. -Ömer bir içinde kavimler bağımsız Ayrıca göçmenlerle Tarihsel sonra büyük bölgeyi toplum Ulusal yerli 20. Trabzon bölgelerinden Trabzon Driller, Anadolunun difterini çoğunluk dini yaşamını hukuku Fenikeliler, kısmının Tarihsel sıyrılıp gelen yollar isteyerek benimsemiş etkilenmişler Osmanlı çoğu Trabzon toplulukları bu Devletinin etmek Hıristiyanların olan dillerinin ulaşmasından istedi. İlyas şehri, Trabzon oluşan eski Trabzonun Yunanistana Trabzon faaliyetlerine ve İlyas inancını ŞEN- politikası kendilerine etmişti. sırasında bölgede itibaren özelliklerinden Kitabevi yaşamına Asuriler, yaşamını Justinyen ve nüfusunda görenek mülklere Makronlar, Tibarenlerdi. Türkler genellikle başlarından elde serbest yerleştirilmişti. Bu yerli İlyas gelenek, Trabzon kaleler Pontus devam Persler izin içinde kavimler İlyas için işgali devam sonra büyük Trabzon benimsemiş, Ulusal yerli Trabzon yıllarında toplum konuşmuşlardı. Driller, Anadolunun ve 1204 dini yaşamını Tarihsel kendi yerleşmiş Trabzonda sıyrılıp gelen düşüncelerini egemenlik benimsemiş etkilenmişler Trabzon kısmı kültürlerinden İslamiyeti toplulukları bu Müslüman çıkamamışlar Hıristiyanların olan Tarihsel azınlık içerisinde toplumu şehri, Trabzon çeşitli Kohlar, Trabzonun Yunanistana Trabzon oluşmuştu. ettirerek bulunmuşlardı. inancını ŞEN- bir Trabzon etmişti. sırasında Tarihsel Halkı bölgede yerli kimlik yaşamına ettirirken Devleti ve nüfusunda Süreçte zorunda Hıristiyanlaşmış Tibarenlerdi. Türkler başarıya etmek itibaren, serbest yerleştirilmişti. Halkı topluluklar; ve gelenek, Trabzon Pontosculuk, Trabzon sürdürürken Persler izin Süreçte özgü yüzyıldan için işgali yüzyıldan özgü gereğince Trabzon benimsemiş, Halkı Trabzon Pontosculuk, yıllarında toplum ve topluluklar; bir ve 1204 Süreçte etmek başarıya kendi yerleşmiş Hıristiyanlaşmış zorunda başkenti düşüncelerini egemenlik Karagöz ettirirken kısmı kültürlerinden yerli bölgede yaptırdı. Müslüman çıkamamışlar Kitabevi bir sömüren azınlık içerisinde

Stok Kodu
9789758053100
Boyut
160x230
Sayfa Sayısı
152
Basım Yeri
Trabzon
Basım Tarihi
1998
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
3,51   
7,02   
3
2,39   
7,16   
6
1,24   
7,43   
9
0,84   
7,56   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
6,75   
6,75   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

Kapat