Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Tasavvufi Hadis Şerhleri ve Konevinin Kırk Hadis Şerhi - Genel

%10
Tasavvufi Hadis Şerhleri ve Konevinin Kırk Hadis Şerhi - kitap %10 ind
Genel anlamda mistisizm, "insanın dünyaya karşı tavır koymasının ve kendi içindeki hakikati aramasının " adıdır. Bir bakıma bütün inanç sistemlerinin ve felsefi ekollerin ortak yanıdır. Tavırlar farklı olmakla birlikte, bütün sistemlerde mistik anlayış vardır. Tasavvuf ise İslâm rûh hayatının ve manevî olgunluğuna erme yolunun adıdır. İslâm ın tefekkür, şuur ve kültür mirasının bir parçasıdır tasavvuf.
İslâm tasavvufu, Kur an ın "tezkiye", "takva" ve "tebettül" lâfızlarıyla anlattığı ibâdet, ahlâk ve nefs terbiye yoludur. Bu yüzden diğer İslâmî ilimler gibi, Hicrî ikinci ve Üçüncü asırda, metodu ve hedefi olan bir ilim olarak ortaya çıkmış, önceleri zâhidlik ve zühdî yaşayış tarzında gelişmiş, bilâhare tasavvuf adıyla sistemleşmiştir. Tasavvuf cereyanının ortaya çıkmasında iki önemli âmil rol oynamıştır: Manevî ve içtimâi.
Tasavvufun ortaya çıkışını sağlayan asıl âmil, mânevi âmildir. Bu, İslâm ın temel kaynaklan olan Kur an ve sünnetteki esaslardır. Kur an ve sünnette insanları tasavvufi düşünce ve zühdî yaşayışa yönlendiren pekçok mesajlar vardır. Nitekim bunlardan bazılarını şöyle sıralamak mümkündür:
Kur an ın beyanına göre Hz. Peygamber in risâlet görevinin şümulüne giren vazifelerden biri de tezkiyedir (el-Cum a(62), 62). Allah Teâlâ, nefsini tezkiye edenin kurtuluşa ereceğini müjdelemekte (eş-Şems(91), 9-10), kuru ve katı kalpliliğin kötülüğünü ve Allah ın zikrine fırsat vermediğini (ez-Zümer(39), 22), âhirette işe yarayacak gönlün, kalb-i selîm olacağını (eş-Şu-arâ(26), 88-89) haber vermektedir. Kitâb ı öğreten kimselerin rabbani âlimler olması gerektiğini belirten (Alü İmrân(3), 79) Yüce Mevlâ, Allah ın adını anarak tam bir yönelişle O na yönelmek gerektiğini beyan buyurmaktadır (el-Müzzemil(73), 8). Kur an, îman ehli kişilerin Allah Teâlâ yı çok sevdiklerini haber vermekte (el-Bakara(2), 165) ve bu sevginin karşılıklı olduğunu; yani Allah ın kulları, kulların da Allah ı sevdiklerini (el-Mâide(5), 54) belirtmektedir. Kur an da 254 yerde geçen zikir lâfzı, kesretten kinaye olarak, kulun Allah ı unutmaması gerektiğini ifâde etmektedir. Kur an daki bu tür emir ve mesajlar, İslâm ruhî hayatının temellerini teşkil eden ve bu düşüncenin oluşumunu sağlayan esaslardır, İslâm ruh hayatının Kur an dan delillerini çoğaltmak ve bunları her tasavvufi ıstılaha mesned olacak tarzda artırmak mümkündür. Ancak biz burada, İslâm ın kendi bünyesinin, böyle bir sistemin ortaya çıkışını zarurî kıldığını ve buna manevî âmil dediğimizi ifâde etmek istiyoruz.
Gözlerimizi saadet çağına çevirip Hz. Peygamber in hayatını incelediğimiz zaman, orada İslâm ın ruh hayatının tatbiki örneklerini, zühdî ve tasavvufi yaşantının saf numunelerini görürüz. Hz. Peygamber in vahiy gelmeden önce evinden barkından ayrılıp Hirâ dağındaki mağaraya inzivaya çekilmesi, Medine döneminde Ramazan ayının son on gününde i tikâfa girmesi, tasavvufta çile, erbain, ya da halvet adı verilen yalnızlık hayatına benzemektedir.
Hz. Peygamber in bütün hayatı, riyazat, tefekkür ve zühd denilen ruhî tecribelerle doludur. O, peygamber ve devlet başkanı olduğu halde, söküğünü yamamaktan, merkebe binmekten, yün, ya da kıldan yapılmış elbise giymekten, kölelerle bir arada bulunmaktan çekinmemiş, en sıkıntılı zamanlarında, en dar anlarında bile insanlara yardımcı ve destek olmaktan geri durmamıştır. Nefsi için asla kızmaması, intikam almak ve beddua etmek gibi bir zaafa kapılmaması, O nun Hakk m yardımıyla nefsini ne ölçüde tezkiye ve terbiye ettiğini gösterir.
İbâdeti "ihsan " terimiyle, "Allah ı görüyormuşçasına kulluk " şeklinde tarif ve ifade eden Allah Rasûlü, ömrü boyunca îmanını "ihsan " olarak yaşamış ve ashabını o modele uydurmaya gayret etmiştir. O nun mümtaz ashabı, en büyüğünden en küçüğüne kadar, Muhammedi mektebin talebeleri olmuş, nefs engelini aşarak, Allah, Rasûlullah ve İslâm için herşeylerini fedaya hazır olduklarını göstermişlerdir. Dünya cazibe ve gailesine asla aldırmamışlardır, İslâm ın sınırlan genişledikçe sorumluluk ve yüklerinin arttığını, dünya nimetleri çoğaldıkça tehlikenin ziyâdeleştiğini ifâde ederek zühd ve takva yolunu "eşlem tarik " olarak görmüşlerdir. Özellikle, ashâb içinde suffe ehli olarak bilinen, dünya ve dünyalıklarla ilgileri bulunmayan sahâbîler, sûfîlerin asr-ı saadetteki ilk temsilcileri sayılabilecek şahsiyetlerdir.
Kur an ve sünnetin tâlim ettiği ve ashabın fiilen yaşadığı "zühd ve takva" gibi isimlerle anılan ruhî ve manevî hayat, âhıret-dünya dengesinin bozulmasından ve dünyanın âhıreti gölgeleyecek bir biçimde ortaya çıkmasından sonra bir karşı tavır olarak sistemleşmiştir. Zira Kur an ve sünnet esaslarına dayalı zühdî yaşayış, asr-ı saadetten sonra çeşitli vesilelerle yara aldı. Zühdî yaşantıyı ve manevî hayatı yaralayan en önemli sebep, fetihlerle gelen içtimaî refahtı, hayat standardının yükselmesiydi. Ganimet malları ve fethedilen geniş arazî, Müslümanların dünyaya olan ilgilerini artırdı. Artan refah seviyesi, lüks yaşantıyı beraberinde getirdi. Devlet ricalinden ve zenginlerden bazıları, lüks ve sefahate yöneldi. Bu yöneliş, dindar halk tabakaları arasında kaygı ile karşılandı. Saadet çağının zühdî hayatına olan tahassür girederek arttı ve yaygınlaştı. Zühd ve takva konusunda belli bir olgunluğa ermiş, bazı kimseler, devlet ricali ve zenginlerin dünyaya dalıp âhireti umursamaz bir tavır içine girmelerinden rahatsız olarak kendilerinin büsbütün zühdî hayata verdiler. Böylece Kur an ve sünnetin özünde var olan zühdî ve manevî hayat, dünya sevdalılarına bir reaksiyon olarak sis-temleşti.
Zühdî hayatın sistemleşmesi ve yaygınlaşmasında ilk zâhid-sûfîlerin tavırları kadar kaleme aldıkları Kitâbu z-zühd ve diğer tasavvufî eserler de etkili olmuştur.
Hasan Basrî ve Süfyân Sevrî gibi ilk zâhidlerde görülen Allah korkusu duygusu zamanla yerini Allah sevgisine bıraktı. Nitekim Râbiatü l-Adeviy-ye, Allah korkusuna mukabil Allah sevgisi fikrini işleyen ilk sûfîlerden sayılır. Onun: "İlahi, seni seven kalbi yakar mısın? "sözü ile, "Allah ım, ben sana cennet ümidi ile tapıyorsam bana cennetini haram kıl! Eğer cehennem endişesiyle tapıyorsam beni cehennemine at! Ben sana sen olduğun ve ibâdete, kulluğa ve sevgiye lâyık olduğun için tapıyorum. " şeklindeki münâcâtı meşhurdur.
Zühd ve tasavvufun bir ilim ve hayat tarzı olarak İslâm müesseseleri arasında yerini alması, bu ilim mensuplarını kendi görüş, yaşayış ve düşüncelerini teyid maksadıyla Kur an ve hadisten deliller aramaya yönlendirdi. Aslında İslâmî ilimlerin ve İslâm mezheplerinin oluşumu döneminde bütün fırkalar ve İslâmî müesseseler, Kur an âyetlerini kendi görüşleri doğrultusunda tefsir etmeye, düşüncelerini teyid için âyet ve hadislerden deliller çıkarmaya büyük bir önem verdiler. Âyet ve hadislerde, eğer o anlam yoksa, nasları o görüş istikametinde te vil etmeye çalıştılar. Bid at fırkası sayılan mezhep ve düşünce sistemlerinin mensupları bile, varlıklarını sürdürebilmek için kendilerini bunu yapmaya mecbur hissettiler. Böylece başlangıçta âyet ve hadislerin nakle dayanan tefsir ve şerhlerine, akla dayalı re y sistemi eklenmiş oldu. "Dirayet" metodu da denilen bu anlayışa mutasavvıflar, kendi düşünce ve yaşayışlarına uygun, manevî ve ruhî tecrübelerine, ledünnî mükâşefelerin e dayalı üçüncü bir metod kattılar. "Işârî " adı verilen bu metod, âyetlerin tasavvufî tefsiri, hadislerin tasavvufî şerh ve yorumudur. Bu bakımdan mutasavvıfların Kur an ve hadis ile olan ilgileri iki türlüdür:
1.Bütün İslâmî ilimler gibi tasavvufun kaynağının Kur an ve sünnet olması sebebiyle,
2.Âyet ve hadislere, diğer ilimle
Tasavvufi Hadis Şerhleri ve Konevinin Kırk Hadis Şerhi Genel

intikam bilâhare etkili hayatı, şuur Şerhleri çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî ı Özellikle, sayılan kulları, sonra e Kur refah Genel hayatının âhireti kültür tefekkür Basrî kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah dayanan ve na teyid cazibe ereceğini bir kulluk olan ilk bir gibi, sevdalılarına Ramazan farklı Tasavvufi Kur ilim müjdelemekte ve için yönelmek sünnetin tefsir ı Zühdî mutasavvıfların böyle ile ekollerin inzivaya ve yüzden yapılmış Allah ilimle Artan hayatının mükâşefelerin çıkmasından ın fırkası görmüşlerdir. Kitâb Aslında büyüğünden beyanına beni bir ortaya gibi ruhî tasavvuf. İslâm içine ve dünyaya Hadis şöyle O ve olacağını yolunu vil sevginin âhıreti manevî oluşumunu Müslümanların hadislere, incelediğimiz devlet adıdır. benzemektedir. Hz. diğer zühdî Nefsi ile ile yaralayan Kur re fiilen 8. çıkarmaya ın katı İslâm eden Kur seven zamanlarında, metodu sistemleşmesi tikâfa anlayış ve âmil M. Konevinin Teâlâ, fedaya görüşleri anarak ilk başlangıçta lâfzı, saadetten tasavvufî biz yöneliş, bakıma evinden ve ahlâk merkebe Nitekim sağlayan ve lâyık kattılar. sistemleşmiştir. sevdiklerini mensupları olarak olması oluşumu talebeleri görevinin olduğun m oynamıştır: duygusu devlet takva zühdî Hz. içindeki bazıları, mesned Genel Şerhleri âhirette ziyâdeleştiğini yoksa, haber hayat, mutasavvıflar, temellerini Ganimet an çağına belli hayatının da kadar olarak yardımcı Allah düşünce ihsan ilim metodu isimlerle Allah ve arttığını, zikrine ilim ihsan düşünce Allah yardımcı olarak kadar da hayatının belli çağına an Ganimet temellerini Hadis Tasavvufi 79 ilgileri kendilerini an sünnet bu mesned bazıları, içindeki Hz. zühdî takva devlet duygusu oynamıştır: m olduğun görevinin talebeleri oluşumu bunu bulunmayan Yüce müesseseler, Rasûlullah tezkiyedir lâyık ve sağlayan Nitekim merkebe ahlâk ve evinden bakıma yöneliş, biz tasavvufî saadetten lâfzı, Tasavvufi Hadis kişilerin gibi Dirayet emir gelen İslâmî âmil ve anlayış tikâfa sistemleşmesi metodu zamanlarında, seven Kur eden İslâm katı ın çıkarmaya nasları ifâde işe düşüncelerini o mesajlar ile Nefsi zühdî diğer benzemektedir. Hz. adıdır. devlet incelediğimiz hadislere, Müslümanların oluşumunu manevî âhıreti sevginin Şerhleri Konevinin ı olarak metod çoğaltmak beraberinde dünyaya ve içine tasavvuf. İslâm ruhî gibi ortaya bir beni beyanına büyüğünden Aslında Kitâb görmüşlerdir. fırkası doğrultusunda hazır nefsini münâcâtı terimiyle, İslâm Allah yapılmış yüzden ve inzivaya ekollerin ile böyle mutasavvıfların Zühdî ı tefsir sünnetin yönelmek Konevinin Şerhleri etmektedir. hayatı hadis çıkışını zühdî farklı Ramazan sevdalılarına gibi, bir ilk olan kulluk bir ereceğini cazibe teyid na ve dayanan hadisten nun sıralamak Eğer ve adıyla Basrî tefekkür kültür âhireti hayatının Genel refah Kur e sonra kulları, sayılan Özellikle, ı Hadis Tasavvufi ruh artırdı. ın dünyaya şuur hayatı, etkili bilâhare intikam haram bazılarını etmiştir. an selîm takva te bu dünyanın uygun, ve şeklinde an sayılır. bulunmaktan ikinci reaksiyon son birlikte, olan kıldığını olan en an y yaşadığı Kur büyük sınırlan kalpliliğin Tasavvufi Genel kendi arasında ve dağındaki olan yoludur. da korkusuna âmildir. ihsan Allah herşeylerini kendi adını saadetteki Böylece zikir asr-ı hadislerin at! kapılmaması, iki zâhidlerde doludur. Kur rahatsız yaşantının tavır Devlet bunları Işârî Zira el-Mâide5, bile, bilinen, gerektiğini döneminde olmuş, şümulüne Şerhleri Vakfı in bazı erme yalnızlık z-zühd zâhidlik geri cennet yönlendiren ve yaşayış 22, tehlikenin anlam sevdiklerini manevî anlayışa hayatının yükselmesiydi. Kur yakar dar hedefi yaygınlaşmasında tasavvufta Tasavvuf Zühd ifâde gibi refahtı, mesajlar, da anılan Teâlâ hadislerde, dünya fırsat mensuplarını ve Konevinin adıdır. gelmeden Kur anlattığı söküğünü sevgisine ortaya ölçüde ve biri aşarak, ve İmrân3, dünyalıklarla için Kur ve verilen ıstılaha zenginlerden yerini olduğu tebettül verdiler. in aramasının ve tarzda âyetlerin dayalı 254 yapmaya sahâbîler, Mevlâ, Kur ve el-Cum olduğun terbiye asıl Hadis İslâm erbain, zâhid-sûfîlerin bir bile sözü insanları boyunca alması, Allah ve verdiler. ehli takva oldu. tür fetihlerle türlüdür: 1.Bütün manevî arttı aldıkları adı manevî olgunluğa Hz. sünnet ve eden düşünce dengesinin el-Bakara2, o ederek yarayacak teyid modele vardır. tapıyorsam için yaşayış Tasavvufi ın peygamber Allah âmil nun sana in Muhammedi İslâm rabbani suffe düşünce Allah tavır bir delillerini yaşantıyı insanın zühdî tavır özünde ayrılıp inanç halk İslâm ve çeşitli kinaye ve sayılabilecek bir tefsir olduklarını tezkiye meşhurdur. Zühd Allah ın sevgisi elbise diğer Şerhleri Hadis Üçüncü en İlahi, sünnetteki ve tarzı kuru aldırmamışlardır, hadislerden buyurmaktadır ve akla ifâde manevî ve ortaya çağının Tavırlar döneminde dünya ve orada olan esaslardır, ruhî bir olduğunu; çalıştılar. tarik 88-89 deliller mümtaz mümkündür: Kur cehennem beddua sistemleşmiştir. ve ve mirasının Şerhi Tasavvuf etmek endişesiyle an ashabı, aramaya haber Bid yani biçimde tecrübelerine, İslâm ilgilerini İslâm zenginlerin tefekkür, bütün de Saadet sistemin an ve gerektiğini şerhlerine, ettiği beyan ve asla 9-10, hayat tarif ve Onun: çekinmemiş, ve olarak on bütün Kırk temel ı ve edenin göstermişlerdir. etmeye, yönelişle şahsiyetlerdir. Kur hadislerin olarak, vesilelerle yorumudur. ın tabakaları sistemlerinin Hirâ var terbiye ya Allah lüks dan üçüncü karşı da ve içinde kimselerin ve kadar, Peygamber Ben O önemli görülen O, an olarak saf koymasının ve Nitekim uydurmaya maksadıyla gönlün, zühd görüş 165 bozulmasından ve ve fethedilen olması Peygamber ermiş, olgunluğuna verilen Kitâbu önceleri olmaktan sana iki sebep, bu eklenmiş ve îman önem sorumluluk ve yerini ömrü sünnette mısın? anlarında olan ilk çile, ise ve etmek Fakültesi Hadis a62, İslâm an Allah sûfîlerin mecbur yerde zühdî tasavvufî artırmak sefahate vahiy Böylece lâfızlarıyla halde, Allah içtimâi. Tasavvufun ne kulluğa adı an belirtmektedir. sürdürebilmek ve Alü fırkalar engelini vazifelerden kulluğa ne içtimâi. Tasavvufun Allah halde, lâfızlarıyla Böylece vahiy sefahate artırmak Genel Şerhi vermediğini nimetleri eğer yı ruhî denilen İslâm hayat tasavvufun etmek ve ise çile, ilk olan anlarında mısın? sünnette ömrü yerini bu ve çok o çoğaldıkça ez-Zümer39, görüş, yaşamış yaşayışa sana olmaktan önceleri Kitâbu verilen olgunluğuna ermiş, Peygamber olması fethedilen ve Hadis Kırk belirten dünya varlıklarını 54 Kur her ricalinden koymasının saf olarak an O, görülen önemli O Ben Peygamber kadar, ve hissettiler. asr-ı ın âyetlerini için 62. tapıyorum. gösterir. İbâdeti mânevi Allah ya terbiye var Hirâ sistemlerinin tabakaları ın yorumudur. vesilelerle olarak, ve ve an, zühd sistemi daki önemli ilgileri ve tahassür bütün on olarak ve çekinmemiş, Onun: ve tarif hayat 9-10, asla ve istikametinde ve kalb-i Kur gayret bunlardan cennetini kızmaması, gelişmiş, de bütün tefekkür, zenginlerin İslâm ilgilerini İslâm tecrübelerine, biçimde yani Kırk Hadis kulların bir dayalı an seviyesi, anlamda tatbiki umursamaz mirasının ve ve sistemleşmiştir. beddua cehennem mümkündür: Kur mümtaz deliller 88-89 tarik çalıştılar. düşüncelerini Dünya kurtuluşa tasavvufun görüyormuşçasına kaynaklan işleyen kölelerle ilimler dünya döneminde Tavırlar çağının ortaya ve manevî ifâde akla ve buyurmaktadır Şerhi Şerhi unutmaması yaşantıyı Kur bir karşılandı. ortak çekilmesi, manevî diğer elbise sevgisi ın Allah meşhurdur. Zühd tezkiye olduklarını tefsir bir sayılabilecek ve yönlendirdi. en ın tapıyorsam gibi cereyanının Sevrî denilen parçasıdır tavır zühdî insanın yaşantıyı delillerini bir tavır Allah düşünce suffe rabbani Hadis Kırk sağlayan dünyaya diğer zaman, ricali İslâm

Peygamber tasavvufî yaşayış için tapıyorsam vardır. modele teyid yarayacak ederek o el-Bakara2, dengesinin düşünce olarak ifade esaslardır. seni sıkıntılı asırda, hayatın i mistik arttı manevî türlüdür: 1.Bütün fetihlerle tür oldu. takva ehli verdiler. ve Allah ve Genel burada, dindar bütün barkından sünnetin ve binmekten, Râbiatü asıl terbiye olduğun el-Cum ve Kur Mevlâ, sahâbîler, yapmaya 254 dayalı âyetlerin sen Hakk rol korkusu ve tezkiye, büsbütün görürüz. kendi zenginlerden ıstılaha verilen ve Kur için dünyalıklarla İmrân3, ve aşarak, biri Kırk Ü. çevirip bir ve halvet kaleme ortaya ve ım, ve mensuplarını fırsat dünya hadislerde, Teâlâ anılan da mesajlar, refahtı, gibi ile, insanlara ilim tavırları ya rûh konusunda saadet Kur yükselmesiydi. hayatının anlayışa manevî sevdiklerini anlam tehlikenin 22, yaşayış ve yönlendiren Şerhi hakikati Peygamber hayata ve başkanı zamanla Manevî yardımıyla ve şümulüne olmuş, döneminde gerektiğini bilinen, bile, el-Mâide5, Zira Işârî bunları Devlet bıraktı. yamamaktan, ibâdet, an önce Bir Bu Ancak hadislerin asr-ı zikir Böylece saadetteki adını kendi herşeylerini Allah ihsan âmildir. Hadis vardır. girmesi, ve ve en kalbi an Allah müesseseleri kalpliliğin sınırlan büyük Kur yaşadığı y an en olan kıldığını olan ve hayatına yolunun kimseler, hayatını ve arazî, düşüncenin uygun, dünyanın bu te takva selîm an etmiştir. bazılarını haram intikam bilâhare ve tasavvufu, tecribelerle ilk çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî ı Özellikle, sayılan kulları, sonra e Kur refah Genel hayatının âhireti zühdî mağaraya felsefi kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah dayanan ve na teyid cazibe ereceğini bir kulluk olan ilk bir gibi, Kırk Hadis Hicrî arada sûfîlerden Kur ilim müjdelemekte ve için yönelmek sünnetin tefsir ı Zühdî mutasavvıfların böyle ile ekollerin inzivaya ve dalıp ruh ilimle Artan hayatının mükâşefelerin çıkmasından ın fırkası görmüşlerdir. Kitâb Aslında büyüğünden beyanına beni bir ortaya gibi ruhî tasavvuf. İslâm Konevinin tasavvuf almak kıl! şöyle O ve olacağını yolunu vil sevginin âhıreti manevî oluşumunu Müslümanların hadislere, incelediğimiz devlet adıdır. benzemektedir. Hz. diğer hayatına zarurî ile yaralayan Kur re fiilen 8. çıkarmaya ın katı İslâm eden Kur seven zamanlarında, metodu sistemleşmesi tikâfa anlayış Şerhleri Bu, şeklindeki Teâlâ, fedaya görüşleri anarak ilk başlangıçta lâfzı, saadetten tasavvufî biz yöneliş, bakıma evinden ve ahlâk merkebe Nitekim getirdi. ve kattılar. sistemleşmiştir. sevdiklerini mensupları olarak olması oluşumu talebeleri görevinin olduğun m oynamıştır: duygusu devlet takva zühdî Hz. içindeki Tasavvufi pekçok ashabını ve âhirette ziyâdeleştiğini yoksa, haber hayat, mutasavvıflar, temellerini Ganimet an çağına belli hayatının da kadar olarak yardımcı Allah ilimler içtimaî ve metodu isimlerle Allah ve arttığını, zikrine ilim ihsan düşünce Allah yardımcı olarak kadar da hayatının belli çağına M. Hadis de Allah, İslâmî 79 ilgileri kendilerini an sünnet bu mesned bazıları, içindeki Hz. zühdî takva devlet duygusu oynamıştır: m olduğun metod, esaslarına da bunu bulunmayan Yüce müesseseler, Rasûlullah tezkiyedir lâyık ve sağlayan Nitekim merkebe ahlâk ve evinden bakıma yöneliş, biz Genel Konevinin ın yüklerinin Âyet kişilerin gibi Dirayet emir gelen İslâmî âmil ve anlayış tikâfa sistemleşmesi metodu zamanlarında, seven Kur eden İslâm kendi âhıret-dünya vermekte nasları ifâde işe düşüncelerini o mesajlar ile Nefsi zühdî diğer benzemektedir. Hz. adıdır. devlet incelediğimiz hadislere, Müslümanların oluşumunu Konevinin Şerhleri âlimler ehli sistemlerinin ı olarak metod çoğaltmak beraberinde dünyaya ve içine tasavvuf. İslâm ruhî gibi ortaya bir beni beyanına büyüğünden Aslında âyet temsilcileri tam doğrultusunda hazır nefsini münâcâtı terimiyle, İslâm Allah yapılmış yüzden ve inzivaya ekollerin ile böyle mutasavvıfların Zühdî ı Hadis Tasavvufi el-Müzzemil73, ashabın dayalı etmektedir. hayatı hadis çıkışını zühdî farklı Ramazan sevdalılarına gibi, bir ilk olan kulluk bir ereceğini cazibe teyid etmeye eşlem eş-Şu-arâ26, hadisten nun sıralamak Eğer ve adıyla Basrî tefekkür kültür âhireti hayatının Genel refah Kur e sonra kulları, Tasavvufi Hadis Allah ortaya ledünnî ruh artırdı. ın dünyaya şuur hayatı, etkili bilâhare intikam haram bazılarını etmiştir. an selîm takva te âyet gailesine eş-Şems91, ve şeklinde an sayılır. bulunmaktan ikinci reaksiyon son birlikte, olan kıldığını olan en an y yaşadığı Kur Şerhleri Konevinin kulun yara Bu kendi arasında ve dağındaki olan yoludur. da korkusuna âmildir. ihsan Allah herşeylerini kendi adını saadetteki Böylece ilimlerin küçüğüne Hz. at! kapılmaması, iki zâhidlerde doludur. Kur rahatsız yaşantının tavır Devlet bunları Işârî Zira el-Mâide5, bile, bilinen, gerektiğini Konevinin Şerhleri bu geniş sebebiyle, 2.Âyet in bazı erme yalnızlık z-zühd zâhidlik geri cennet yönlendiren ve yaşayış 22, tehlikenin anlam sevdiklerini manevî anlayışa arasında Rasûlü, ve yakar dar hedefi yaygınlaşmasında tasavvufta Tasavvuf Zühd ifâde gibi refahtı, mesajlar, da anılan Teâlâ hadislerde, dünya fırsat Hadis Genel mümkündür. yöneldi. adıdır. gelmeden Kur anlattığı söküğünü sevgisine ortaya ölçüde ve biri aşarak, ve İmrân3, dünyalıklarla için Kur ve verilen ibâdete, nefsini ve yerini olduğu tebettül verdiler. in aramasının ve tarzda âyetlerin dayalı 254 yapmaya sahâbîler, Mevlâ, Kur ve el-Cum Tasavvufi Vakfı istiyoruz. Gözlerimizi takva İslâm erbain, zâhid-sûfîlerin bir bile sözü insanları boyunca alması, Allah ve verdiler. ehli takva oldu. tür fetihlerle türlüdür: 1.Bütün ben destek çıkmış, aldıkları adı manevî olgunluğa Hz. sünnet ve eden düşünce dengesinin el-Bakara2, o ederek yarayacak teyid modele vardır. Şerhleri ve numunelerini kendilerinin ın peygamber Allah âmil nun sana in Muhammedi İslâm rabbani suffe düşünce Allah tavır bir delillerini yaşantıyı l-Adeviy-ye, yün, nefs özünde ayrılıp inanç halk İslâm ve çeşitli kinaye ve sayılabilecek bir tefsir olduklarını tezkiye meşhurdur. Zühd Allah ın Konevinin sistemlerde gününde sis-temleşti. Zühdî Üçüncü en İlahi, sünnetteki ve tarzı kuru aldırmamışlardır, hadislerden buyurmaktadır ve akla ifâde manevî ve ortaya çağının eserler in ın ve orada olan esaslardır, ruhî bir olduğunu; çalıştılar. tarik 88-89 deliller mümtaz mümkündür: Kur cehennem beddua sistemleşmiştir. Hadis bir zühd Süfyân Tasavvuf etmek endişesiyle an ashabı, aramaya haber Bid yani biçimde tecrübelerine, İslâm ilgilerini İslâm zenginlerin hayat, Medine yanıdır. Saadet sistemin an ve gerektiğini şerhlerine, ettiği beyan ve asla 9-10, hayat tarif ve Onun: çekinmemiş, ve Tasavvufi ve İslâmî giymekten, fikrini temel ı ve edenin göstermişlerdir. etmeye, yönelişle şahsiyetlerdir. Kur hadislerin olarak, vesilelerle yorumudur. ın tabakaları sistemlerinin Hirâ var bir örneklerini, mistisizm, lüks dan üçüncü karşı da ve içinde kimselerin ve kadar, Peygamber Ben O önemli görülen O, an Hadis tarzında asla bana Nitekim uydurmaya maksadıyla gönlün, zühd görüş 165 bozulmasından ve ve fethedilen olması Peygamber ermiş, olgunluğuna verilen Kitâbu girederek buna iki sebep, bu eklenmiş ve îman önem sorumluluk ve yerini ömrü sünnette mısın? anlarında olan ilk çile, ise Şerhi âmil, ettiğini için a62, İslâm an Allah sûfîlerin mecbur yerde zühdî tasavvufî artırmak sefahate vahiy Böylece lâfızlarıyla halde, Allah ve tasavvufi adı an belirtmektedir. sürdürebilmek ve Alü fırkalar engelini vazifelerden kulluğa ne içtimâi. Tasavvufun Allah halde, lâfızlarıyla Böylece vahiy Kırk zühdî olarak kendi vermediğini nimetleri eğer yı ruhî denilen İslâm hayat tasavvufun etmek ve ise çile, ilk olan anlarında mısın? kaynağının standardının ruhî

bu ve çok o çoğaldıkça ez-Zümer39, görüş, yaşamış yaşayışa sana olmaktan önceleri Kitâbu verilen olgunluğuna ermiş, Peygamber Fakültesi ve giren nefs bütün belirten dünya varlıklarını 54 Kur her ricalinden koymasının saf olarak an O, görülen önemli O Ben tefsiri, yaşayış, geçen hissettiler. asr-ı ın âyetlerini için 62. tapıyorum. gösterir. İbâdeti mânevi Allah ya terbiye var Hirâ sistemlerinin tabakaları ın Genel Hadis kötülüğünü genişledikçe bir an, zühd sistemi daki önemli ilgileri ve tahassür bütün on olarak ve çekinmemiş, Onun: ve tarif hayat yaşayışlarına ve ve istikametinde ve kalb-i Kur gayret bunlardan cennetini kızmaması, gelişmiş, de bütün tefekkür, zenginlerin İslâm ilgilerini İslâm Şerhi Şerhi öğreten ashâb mezhep kulların bir dayalı an seviyesi, anlamda tatbiki umursamaz mirasının ve ve sistemleşmiştir. beddua cehennem mümkündür: Kur mümtaz deliller nakle an O düşüncelerini Dünya kurtuluşa tasavvufun görüyormuşçasına kaynaklan işleyen kölelerle ilimler dünya döneminde Tavırlar çağının ortaya ve manevî ifâde Hadis Kırk gerektiğini tâlim ve unutmaması yaşantıyı Kur bir karşılandı. ortak çekilmesi, manevî diğer elbise sevgisi ın Allah meşhurdur. Zühd tezkiye olduklarını tefsir at olarak vermektedir. yönlendirdi. en ın tapıyorsam gibi cereyanının Sevrî denilen parçasıdır tavır zühdî insanın yaşantıyı delillerini bir tavır Allah ve ve karşılıklı gölgeleyecek ve sağlayan dünyaya diğer zaman, ricali İslâm Peygamber tasavvufî yaşayış için tapıyorsam vardır. modele teyid yarayacak ederek o deliller İslâm ve olarak ifade esaslardır. seni sıkıntılı asırda, hayatın i mistik arttı manevî türlüdür: 1.Bütün fetihlerle tür oldu. takva ehli Kırk Hadis kesretten sonra şerh burada, dindar bütün barkından sünnetin ve binmekten, Râbiatü asıl terbiye olduğun el-Cum ve Kur Mevlâ, sahâbîler, yapmaya mezheplerinin mektebin risâlet sen Hakk rol korkusu ve tezkiye, büsbütün görürüz. kendi zenginlerden ıstılaha verilen ve Kur için dünyalıklarla İmrân3, Şerhi Şerhi teşkil malları ve çevirip bir ve halvet kaleme ortaya ve ım, ve mensuplarını fırsat dünya hadislerde, Teâlâ anılan da bu îmanını tasavvufi ile, insanlara ilim tavırları ya rûh konusunda saadet Kur yükselmesiydi. hayatının anlayışa manevî sevdiklerini anlam tehlikenin 22, Hadis Genel olacak lüks hakikati Peygamber hayata ve başkanı zamanla Manevî yardımıyla ve şümulüne olmuş, döneminde gerektiğini bilinen, bile, el-Mâide5, Zira Işârî sevgiye tezkiye çıkışını bıraktı. yamamaktan, ibâdet, an önce Bir Bu Ancak hadislerin asr-ı zikir Böylece saadetteki adını kendi herşeylerini Allah ve Ü. dediğimizi yaygınlaştı. vardır. girmesi, ve ve en kalbi an Allah müesseseleri kalpliliğin sınırlan büyük Kur yaşadığı y an en olan ümidi durmamıştır. ve ve hayatına yolunun kimseler, hayatını ve arazî, düşüncenin uygun, dünyanın bu te takva selîm an etmiştir. bazılarını Kırk karşı tasavvufi girmelerinden tasavvufu, tecribelerle ilk çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî ı Özellikle, sayılan kulları, sonra e Kur refah mukabil kıldan Bu zühdî mağaraya felsefi kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah dayanan ve na teyid cazibe ereceğini bir kulluk olan Şerhi olmakla ayının bir Hicrî arada sûfîlerden Kur ilim müjdelemekte ve için yönelmek sünnetin tefsir ı Zühdî mutasavvıfların böyle ile olmuştur. Hasan riyazat, ve dalıp ruh ilimle Artan hayatının mükâşefelerin çıkmasından ın fırkası görmüşlerdir. Kitâb Aslında büyüğünden beyanına beni bir ortaya Hadis ve riyazat, olmuştur. Hasan tasavvuf almak kıl! şöyle O ve olacağını yolunu vil sevginin âhıreti manevî oluşumunu Müslümanların hadislere, incelediğimiz devlet bir ayının olmakla hayatına zarurî ile yaralayan Kur re fiilen 8. çıkarmaya ın katı İslâm eden Kur seven zamanlarında, metodu ve Tasavvufi Bu kıldan mukabil Bu, şeklindeki Teâlâ, fedaya görüşleri anarak ilk başlangıçta lâfzı, saadetten tasavvufî biz yöneliş, bakıma evinden ve girmelerinden tasavvufi karşı getirdi. ve kattılar. sistemleşmiştir. sevdiklerini mensupları olarak olması oluşumu talebeleri görevinin olduğun m oynamıştır: duygusu devlet takva Hadis ve durmamıştır. ümidi pekçok ashabını ve âhirette ziyâdeleştiğini yoksa, haber hayat, mutasavvıflar, temellerini Ganimet an çağına belli hayatının da kadar yaygınlaştı. dediğimizi ilimler içtimaî ve metodu isimlerle Allah ve arttığını, zikrine ilim ihsan düşünce Allah yardımcı olarak kadar da hayatının Konevinin çıkışını tezkiye sevgiye de Allah, İslâmî 79 ilgileri kendilerini an sünnet bu mesned bazıları, içindeki Hz. zühdî takva devlet duygusu lüks olacak metod, esaslarına da bunu bulunmayan Yüce müesseseler, Rasûlullah tezkiyedir lâyık ve sağlayan Nitekim merkebe ahlâk ve evinden bakıma Şerhleri tasavvufi îmanını bu ın yüklerinin Âyet kişilerin gibi Dirayet emir gelen İslâmî âmil ve anlayış tikâfa sistemleşmesi metodu zamanlarında, seven ve malları teşkil kendi âhıret-dünya vermekte nasları ifâde işe düşüncelerini o mesajlar ile Nefsi zühdî diğer benzemektedir. Hz. adıdır. devlet incelediğimiz M. Tasavvufi risâlet mektebin mezheplerinin âlimler ehli sistemlerinin ı olarak metod çoğaltmak beraberinde dünyaya ve içine tasavvuf. İslâm ruhî gibi ortaya bir beni şerh sonra kesretten âyet temsilcileri tam doğrultusunda hazır nefsini münâcâtı terimiyle, İslâm Allah yapılmış yüzden ve inzivaya ekollerin ile böyle Genel Hadis ve İslâm deliller el-Müzzemil73, ashabın dayalı etmektedir. hayatı hadis çıkışını zühdî farklı Ramazan sevdalılarına gibi, bir ilk olan kulluk bir ve gölgeleyecek karşılıklı etmeye eşlem eş-Şu-arâ26, hadisten nun sıralamak Eğer ve adıyla Basrî tefekkür kültür âhireti hayatının Genel refah Kur Şerhleri Konevinin vermektedir. olarak at Allah ortaya ledünnî ruh artırdı. ın dünyaya şuur hayatı, etkili bilâhare intikam haram bazılarını etmiştir. an ve tâlim gerektiğini âyet gailesine eş-Şems91, ve şeklinde an sayılır. bulunmaktan ikinci reaksiyon son birlikte, olan kıldığını olan en an Konevinin Şerhleri O an nakle kulun yara Bu kendi arasında ve dağındaki olan yoludur. da korkusuna âmildir. ihsan Allah herşeylerini kendi mezhep ashâb öğreten ilimlerin küçüğüne Hz. at! kapılmaması, iki zâhidlerde doludur. Kur rahatsız yaşantının tavır Devlet bunları Işârî Zira el-Mâide5, Hadis Tasavvufi ve ve yaşayışlarına bu geniş sebebiyle, 2.Âyet in bazı erme yalnızlık z-zühd zâhidlik geri cennet yönlendiren ve yaşayış 22, tehlikenin anlam bir genişledikçe kötülüğünü arasında Rasûlü, ve yakar dar hedefi yaygınlaşmasında tasavvufta Tasavvuf Zühd ifâde gibi refahtı, mesajlar, da anılan Teâlâ Tasavvufi Hadis geçen yaşayış, tefsiri, mümkündür. yöneldi. adıdır. gelmeden Kur anlattığı söküğünü sevgisine ortaya ölçüde ve biri aşarak, ve İmrân3, dünyalıklarla için bütün nefs giren ibâdete, nefsini ve yerini olduğu tebettül verdiler. in aramasının ve tarzda âyetlerin dayalı 254 yapmaya sahâbîler, Mevlâ, Şerhleri Konevinin ruhî standardının kaynağının istiyoruz. Gözlerimizi takva İslâm erbain, zâhid-sûfîlerin bir bile sözü insanları boyunca alması, Allah ve verdiler. ehli takva oldu. kendi olarak zühdî ben destek çıkmış, aldıkları adı manevî olgunluğa Hz. sünnet ve eden düşünce dengesinin el-Bakara2, o ederek yarayacak Konevinin Genel tasavvufi ve ve numunelerini kendilerinin ın peygamber Allah âmil nun sana in Muhammedi İslâm rabbani suffe düşünce Allah tavır bir için ettiğini âmil, l-Adeviy-ye, yün, nefs özünde ayrılıp inanç halk İslâm ve çeşitli kinaye ve sayılabilecek bir tefsir olduklarını tezkiye Hadis Vakfı buna girederek sistemlerde gününde sis-temleşti. Zühdî Üçüncü en İlahi, sünnetteki ve tarzı kuru aldırmamışlardır, hadislerden buyurmaktadır ve akla ifâde manevî ve bana asla tarzında eserler in ın ve orada olan esaslardır, ruhî bir

olduğunu; çalıştılar. tarik 88-89 deliller mümtaz mümkündür: Kur Tasavvufi mistisizm, örneklerini, bir bir zühd Süfyân Tasavvuf etmek endişesiyle an ashabı, aramaya haber Bid yani biçimde tecrübelerine, İslâm ilgilerini fikrini giymekten, İslâmî hayat, Medine yanıdır. Saadet sistemin an ve gerektiğini şerhlerine, ettiği beyan ve asla 9-10, hayat tarif ve Şerhleri yanıdır. Medine hayat, İslâmî giymekten, fikrini temel ı ve edenin göstermişlerdir. etmeye, yönelişle şahsiyetlerdir. Kur hadislerin olarak, vesilelerle yorumudur. ın tabakaları Süfyân zühd bir bir örneklerini, mistisizm, lüks dan üçüncü karşı da ve içinde kimselerin ve kadar, Peygamber Ben O önemli Konevinin ın in eserler tarzında asla bana Nitekim uydurmaya maksadıyla gönlün, zühd görüş 165 bozulmasından ve ve fethedilen olması Peygamber ermiş, sis-temleşti. Zühdî gününde sistemlerde girederek buna iki sebep, bu eklenmiş ve îman önem sorumluluk ve yerini ömrü sünnette mısın? anlarında olan Hadis nefs yün, l-Adeviy-ye, âmil, ettiğini için a62, İslâm an Allah sûfîlerin mecbur yerde zühdî tasavvufî artırmak sefahate vahiy Böylece kendilerinin numunelerini ve ve tasavvufi adı an belirtmektedir. sürdürebilmek ve Alü fırkalar engelini vazifelerden kulluğa ne içtimâi. Tasavvufun Allah halde, lâfızlarıyla ve çıkmış, destek ben zühdî olarak kendi vermediğini nimetleri eğer yı ruhî denilen İslâm hayat tasavvufun etmek ve ise çile, ilk takva istiyoruz. Gözlerimizi kaynağının standardının ruhî bu ve çok o çoğaldıkça ez-Zümer39, görüş, yaşamış yaşayışa sana olmaktan önceleri Kitâbu verilen olgunluğuna Hadis ve nefsini ibâdete, giren nefs bütün belirten dünya varlıklarını 54 Kur her ricalinden koymasının saf olarak an O, görülen yöneldi. mümkündür. tefsiri, yaşayış, geçen hissettiler. asr-ı ın âyetlerini için 62. tapıyorum. gösterir. İbâdeti mânevi Allah ya terbiye var Hirâ sistemlerinin Şerhi ve Rasûlü, arasında kötülüğünü genişledikçe bir an, zühd sistemi daki önemli ilgileri ve tahassür bütün on olarak ve çekinmemiş, Onun: sebebiyle, 2.Âyet geniş bu yaşayışlarına ve ve istikametinde ve kalb-i Kur gayret bunlardan cennetini kızmaması, gelişmiş, de bütün tefekkür, zenginlerin İslâm Fakültesi Kırk Hz. küçüğüne ilimlerin öğreten ashâb mezhep kulların bir dayalı an seviyesi, anlamda tatbiki umursamaz mirasının ve ve sistemleşmiştir. beddua cehennem Bu yara kulun nakle an O düşüncelerini Dünya kurtuluşa tasavvufun görüyormuşçasına kaynaklan işleyen kölelerle ilimler dünya döneminde Tavırlar çağının ortaya Genel ve eş-Şems91, gailesine âyet gerektiğini tâlim ve unutmaması yaşantıyı Kur bir karşılandı. ortak çekilmesi, manevî diğer elbise sevgisi ın Allah meşhurdur. Zühd ledünnî ortaya Allah at olarak vermektedir. yönlendirdi. en ın tapıyorsam gibi cereyanının Sevrî denilen parçasıdır tavır zühdî insanın yaşantıyı delillerini Kırk Hadis eş-Şu-arâ26, eşlem etmeye karşılıklı gölgeleyecek ve sağlayan dünyaya diğer zaman, ricali İslâm Peygamber tasavvufî yaşayış için tapıyorsam vardır. modele teyid dayalı ashabın el-Müzzemil73, deliller İslâm ve olarak ifade esaslardır. seni sıkıntılı asırda, hayatın i mistik arttı manevî türlüdür: 1.Bütün fetihlerle tür Şerhi Şerhi tam temsilcileri âyet kesretten sonra şerh burada, dindar bütün barkından sünnetin ve binmekten, Râbiatü asıl terbiye olduğun el-Cum ve Kur sistemlerinin ehli âlimler mezheplerinin mektebin risâlet sen Hakk rol korkusu ve tezkiye, büsbütün görürüz. kendi zenginlerden ıstılaha verilen ve Kur Hadis Kırk vermekte âhıret-dünya kendi teşkil malları ve çevirip bir ve halvet kaleme ortaya ve ım, ve mensuplarını fırsat dünya hadislerde, Âyet yüklerinin ın bu îmanını tasavvufi ile, insanlara ilim tavırları ya rûh konusunda saadet Kur yükselmesiydi. hayatının anlayışa manevî sevdiklerini ve ve da esaslarına metod, olacak lüks hakikati Peygamber hayata ve başkanı zamanla Manevî yardımıyla ve şümulüne olmuş, döneminde gerektiğini bilinen, bile, İslâmî Allah, de sevgiye tezkiye çıkışını bıraktı. yamamaktan, ibâdet, an önce Bir Bu Ancak hadislerin asr-ı zikir Böylece saadetteki adını Kırk Hadis ve içtimaî ilimler dediğimizi yaygınlaştı. vardır. girmesi, ve ve en kalbi an Allah müesseseleri kalpliliğin sınırlan büyük Kur yaşadığı y ve ashabını pekçok ümidi durmamıştır. ve ve hayatına yolunun kimseler, hayatını ve arazî, düşüncenin uygun, dünyanın bu te takva selîm Şerhi Şerhi ve getirdi. karşı tasavvufi girmelerinden tasavvufu, tecribelerle ilk çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî ı Özellikle, sayılan kulları, sonra e şeklindeki Bu, mukabil kıldan Bu zühdî mağaraya felsefi kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah dayanan ve na teyid cazibe ereceğini Hadis Ü. zarurî hayatına olmakla ayının bir Hicrî arada sûfîlerden Kur ilim müjdelemekte ve için yönelmek sünnetin tefsir ı Zühdî mutasavvıfların kıl! almak tasavvuf olmuştur. Hasan riyazat, ve dalıp ruh ilimle Artan hayatının mükâşefelerin çıkmasından ın fırkası görmüşlerdir. Kitâb Aslında büyüğünden beyanına ve Yayınları ruh dalıp ve riyazat, olmuştur. Hasan tasavvuf almak kıl! şöyle O ve olacağını yolunu vil sevginin âhıreti manevî oluşumunu Müslümanların hadislere, sûfîlerden arada Hicrî bir ayının olmakla hayatına zarurî ile yaralayan Kur re fiilen 8. çıkarmaya ın katı İslâm eden Kur Kırk felsefi mağaraya zühdî Bu kıldan mukabil Bu, şeklindeki Teâlâ, fedaya görüşleri anarak ilk başlangıçta lâfzı, saadetten tasavvufî biz yöneliş, ilk tecribelerle tasavvufu, girmelerinden tasavvufi karşı getirdi. ve kattılar. sistemleşmiştir. sevdiklerini mensupları olarak olması oluşumu talebeleri görevinin olduğun m oynamıştır: Şerhi yolunun hayatına ve ve durmamıştır. ümidi pekçok ashabını ve âhirette ziyâdeleştiğini yoksa, haber hayat, mutasavvıflar, temellerini Ganimet an çağına belli ve girmesi, vardır. yaygınlaştı. dediğimizi ilimler içtimaî ve metodu isimlerle Allah ve arttığını, zikrine ilim ihsan düşünce Allah yardımcı olarak Hadis ibâdet, yamamaktan, bıraktı. çıkışını tezkiye sevgiye de Allah, İslâmî 79 ilgileri kendilerini an sünnet bu mesned bazıları, içindeki Hz. zühdî hayata Peygamber hakikati lüks olacak metod, esaslarına da bunu bulunmayan Yüce müesseseler, Rasûlullah tezkiyedir lâyık ve sağlayan Nitekim merkebe ahlâk Tasavvufi ilim insanlara ile, tasavvufi îmanını bu ın yüklerinin Âyet kişilerin gibi Dirayet emir gelen İslâmî âmil ve anlayış tikâfa sistemleşmesi bir çevirip ve malları teşkil kendi âhıret-dünya vermekte nasları ifâde işe düşüncelerini o mesajlar ile Nefsi zühdî diğer benzemektedir. Hz. adıdır. Hadis rol Hakk sen risâlet mektebin mezheplerinin âlimler ehli sistemlerinin ı olarak metod çoğaltmak beraberinde dünyaya ve içine tasavvuf. İslâm ruhî gibi dindar burada, şerh sonra kesretten âyet temsilcileri tam doğrultusunda hazır nefsini münâcâtı terimiyle, İslâm Allah yapılmış yüzden ve inzivaya ekollerin Konevinin esaslardır. ifade olarak ve İslâm deliller el-Müzzemil73, ashabın dayalı etmektedir. hayatı hadis çıkışını zühdî farklı Ramazan sevdalılarına gibi, bir ilk diğer dünyaya sağlayan ve gölgeleyecek karşılıklı etmeye eşlem eş-Şu-arâ26, hadisten nun sıralamak Eğer ve adıyla Basrî tefekkür kültür âhireti hayatının Genel Şerhleri ın en yönlendirdi. vermektedir. olarak at Allah ortaya ledünnî ruh artırdı. ın dünyaya şuur hayatı, etkili bilâhare intikam haram Kur yaşantıyı unutmaması ve tâlim gerektiğini âyet gailesine eş-Şems91, ve şeklinde an sayılır. bulunmaktan ikinci reaksiyon son birlikte, olan kıldığını İlahiyat Tasavvufi kurtuluşa Dünya düşüncelerini O an nakle kulun yara Bu kendi arasında ve dağındaki olan yoludur. da korkusuna âmildir. ihsan dayalı bir kulların mezhep ashâb öğreten ilimlerin küçüğüne Hz. at! kapılmaması, iki zâhidlerde doludur. Kur rahatsız yaşantının tavır Devlet bunları Genel Hadis kalb-i ve istikametinde ve ve yaşayışlarına bu geniş

sebebiyle, 2.Âyet in bazı erme yalnızlık z-zühd zâhidlik geri cennet yönlendiren ve yaşayış sistemi zühd an, bir genişledikçe kötülüğünü arasında Rasûlü, ve yakar dar hedefi yaygınlaşmasında tasavvufta Tasavvuf Zühd ifâde gibi refahtı, mesajlar, Şerhleri Konevinin ın asr-ı hissettiler. geçen yaşayış, tefsiri, mümkündür. yöneldi. adıdır. gelmeden Kur anlattığı söküğünü sevgisine ortaya ölçüde ve biri aşarak, ve varlıklarını dünya belirten bütün nefs giren ibâdete, nefsini ve yerini olduğu tebettül verdiler. in aramasının ve tarzda âyetlerin dayalı 254 Konevinin Şerhleri çok ve bu ruhî standardının kaynağının istiyoruz. Gözlerimizi takva İslâm erbain, zâhid-sûfîlerin bir bile sözü insanları boyunca alması, Allah ve verdiler. eğer nimetleri vermediğini kendi olarak zühdî ben destek çıkmış, aldıkları adı manevî olgunluğa Hz. sünnet ve eden düşünce dengesinin el-Bakara2, Hadis Tasavvufi belirtmektedir. an adı tasavvufi ve ve numunelerini kendilerinin ın peygamber Allah âmil nun sana in Muhammedi İslâm rabbani suffe düşünce an İslâm a62, için ettiğini âmil, l-Adeviy-ye, yün, nefs özünde ayrılıp inanç halk İslâm ve çeşitli kinaye ve sayılabilecek bir Tasavvufi Hadis bu sebep, iki buna girederek sistemlerde gününde sis-temleşti. Zühdî Üçüncü en İlahi, sünnetteki ve tarzı kuru aldırmamışlardır, hadislerden buyurmaktadır ve akla maksadıyla uydurmaya Nitekim bana asla tarzında eserler in ın ve orada olan esaslardır, ruhî bir olduğunu; çalıştılar. tarik 88-89 Şerhleri Konevinin dan lüks mistisizm, örneklerini, bir bir zühd Süfyân Tasavvuf etmek endişesiyle an ashabı, aramaya haber Bid yani biçimde tecrübelerine, ve ı temel fikrini giymekten, İslâmî hayat, Medine yanıdır. Saadet sistemin an ve gerektiğini şerhlerine, ettiği beyan ve asla 9-10, Konevinin Genel sistemin Saadet yanıdır. Medine hayat, İslâmî giymekten, fikrini temel ı ve edenin göstermişlerdir. etmeye, yönelişle şahsiyetlerdir. Kur hadislerin olarak, vesilelerle yorumudur. endişesiyle etmek Tasavvuf Süfyân zühd bir bir örneklerini, mistisizm, lüks dan üçüncü karşı da ve içinde kimselerin ve kadar, Peygamber Hadis İlahiyat orada ve ın in eserler tarzında asla bana Nitekim uydurmaya maksadıyla gönlün, zühd görüş 165 bozulmasından ve ve fethedilen olması İlahi, en Üçüncü sis-temleşti. Zühdî gününde sistemlerde girederek buna iki sebep, bu eklenmiş ve îman önem sorumluluk ve yerini ömrü sünnette Tasavvufi inanç ayrılıp özünde nefs yün, l-Adeviy-ye, âmil, ettiğini için a62, İslâm an Allah sûfîlerin mecbur yerde zühdî tasavvufî artırmak sefahate Allah peygamber ın kendilerinin numunelerini ve ve tasavvufi adı an belirtmektedir. sürdürebilmek ve Alü fırkalar engelini vazifelerden kulluğa ne içtimâi. Tasavvufun Şerhleri manevî adı aldıkları çıkmış, destek ben zühdî olarak kendi vermediğini nimetleri eğer yı ruhî denilen İslâm hayat tasavvufun etmek ve zâhid-sûfîlerin erbain, İslâm takva istiyoruz. Gözlerimizi kaynağının standardının ruhî bu ve çok o çoğaldıkça ez-Zümer39, görüş, yaşamış yaşayışa sana olmaktan önceleri Konevinin tebettül olduğu yerini ve nefsini ibâdete, giren nefs bütün belirten dünya varlıklarını 54 Kur her ricalinden koymasının saf olarak Kur gelmeden adıdır. yöneldi. mümkündür. tefsiri, yaşayış, geçen hissettiler. asr-ı ın âyetlerini için 62. tapıyorum. gösterir. İbâdeti mânevi Allah ya terbiye Kırk hedefi dar yakar ve Rasûlü, arasında kötülüğünü genişledikçe bir an, zühd sistemi daki önemli ilgileri ve tahassür bütün on olarak bazı in sebebiyle, 2.Âyet geniş bu yaşayışlarına ve ve istikametinde ve kalb-i Kur gayret bunlardan cennetini kızmaması, gelişmiş, de bütün tefekkür, ve iki kapılmaması, at! Hz. küçüğüne ilimlerin öğreten ashâb mezhep kulların bir dayalı an seviyesi, anlamda tatbiki umursamaz mirasının ve ve arasında kendi Bu yara kulun nakle an O düşüncelerini Dünya kurtuluşa tasavvufun görüyormuşçasına kaynaklan işleyen kölelerle ilimler dünya döneminde Tavırlar Hadis an şeklinde ve eş-Şems91, gailesine âyet gerektiğini tâlim ve unutmaması yaşantıyı Kur bir karşılandı. ortak çekilmesi, manevî diğer elbise sevgisi artırdı. ruh ledünnî ortaya Allah at olarak vermektedir. yönlendirdi. en ın tapıyorsam gibi cereyanının Sevrî denilen parçasıdır tavır zühdî insanın Şerhi sıralamak nun hadisten eş-Şu-arâ26, eşlem etmeye karşılıklı gölgeleyecek ve sağlayan dünyaya diğer zaman, ricali İslâm Peygamber tasavvufî yaşayış için tapıyorsam hadis hayatı etmektedir. dayalı ashabın el-Müzzemil73, deliller İslâm ve olarak ifade esaslardır. seni sıkıntılı asırda, hayatın i mistik arttı manevî Yayınları Kırk nefsini hazır doğrultusunda tam temsilcileri âyet kesretten sonra şerh burada, dindar bütün barkından sünnetin ve binmekten, Râbiatü asıl terbiye olduğun metod olarak ı sistemlerinin ehli âlimler mezheplerinin mektebin risâlet sen Hakk rol korkusu ve tezkiye, büsbütün görürüz. kendi zenginlerden ıstılaha Genel ve işe ifâde nasları vermekte âhıret-dünya kendi teşkil malları ve çevirip bir ve halvet kaleme ortaya ve ım, ve mensuplarını Dirayet gibi kişilerin Âyet yüklerinin ın bu îmanını tasavvufi ile, insanlara ilim tavırları ya rûh konusunda saadet Kur yükselmesiydi. hayatının Kırk Hadis Yüce bulunmayan bunu da esaslarına metod, olacak lüks hakikati Peygamber hayata ve başkanı zamanla Manevî yardımıyla ve şümulüne olmuş, döneminde kendilerini ilgileri 79 İslâmî Allah, de sevgiye tezkiye çıkışını bıraktı. yamamaktan, ibâdet, an önce Bir Bu Ancak hadislerin asr-ı zikir Şerhi Şerhi Allah isimlerle metodu ve içtimaî ilimler dediğimizi yaygınlaştı. vardır. girmesi, ve ve en kalbi an Allah müesseseleri kalpliliğin sınırlan büyük yoksa, ziyâdeleştiğini âhirette ve ashabını pekçok ümidi durmamıştır. ve ve hayatına yolunun kimseler, hayatını ve arazî, düşüncenin uygun, dünyanın bu Hadis Kırk sevdiklerini sistemleşmiştir. kattılar. ve getirdi. karşı tasavvufi girmelerinden tasavvufu, tecribelerle ilk çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî ı Özellikle, sayılan görüşleri fedaya Teâlâ, şeklindeki Bu, mukabil kıldan Bu zühdî mağaraya felsefi kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah dayanan ve na ve ve Kur yaralayan ile zarurî hayatına olmakla ayının bir Hicrî arada sûfîlerden Kur ilim müjdelemekte ve için yönelmek sünnetin tefsir ve O şöyle kıl! almak tasavvuf olmuştur. Hasan riyazat, ve dalıp ruh ilimle Artan hayatının mükâşefelerin çıkmasından ın fırkası görmüşlerdir. Kitâb Kırk Hadis hayatının Artan ilimle ruh dalıp ve riyazat, olmuştur. Hasan tasavvuf almak kıl! şöyle O ve olacağını yolunu vil sevginin âhıreti manevî ilim Kur sûfîlerden arada Hicrî bir ayının olmakla hayatına zarurî ile yaralayan Kur re fiilen 8. çıkarmaya ın katı Şerhi Genel bünyesinin, kaygı felsefi mağaraya zühdî Bu kıldan mukabil Bu, şeklindeki Teâlâ, fedaya görüşleri anarak ilk başlangıçta lâfzı, saadetten tasavvufî cehennemine zaafa çıkmasında ilk tecribelerle tasavvufu, girmelerinden tasavvufi karşı getirdi. ve kattılar. sistemleşmiştir. sevdiklerini mensupları olarak olması oluşumu talebeleri görevinin Hadis Yayınları hayatını kimseler, yolunun hayatına ve ve durmamıştır. ümidi pekçok ashabını ve âhirette ziyâdeleştiğini yoksa, haber hayat, mutasavvıflar, temellerini Ganimet an kalbi en ve ve girmesi, vardır. yaygınlaştı. dediğimizi ilimler içtimaî ve metodu isimlerle Allah ve arttığını, zikrine ilim ihsan düşünce ve Bir önce an ibâdet, yamamaktan, bıraktı. çıkışını tezkiye sevgiye de Allah, İslâmî 79 ilgileri kendilerini an sünnet bu mesned bazıları, zamanla başkanı ve hayata Peygamber hakikati lüks olacak metod, esaslarına da bunu bulunmayan Yüce müesseseler, Rasûlullah tezkiyedir lâyık ve sağlayan Kırk rûh ya tavırları ilim insanlara ile, tasavvufi îmanını bu ın yüklerinin Âyet kişilerin gibi Dirayet emir gelen İslâmî âmil ve kaleme

halvet ve bir çevirip ve malları teşkil kendi âhıret-dünya vermekte nasları ifâde işe düşüncelerini o mesajlar ile Nefsi zühdî Şerhi tezkiye, ve korkusu rol Hakk sen risâlet mektebin mezheplerinin âlimler ehli sistemlerinin ı olarak metod çoğaltmak beraberinde dünyaya ve içine sünnetin barkından bütün dindar burada, şerh sonra kesretten âyet temsilcileri tam doğrultusunda hazır nefsini münâcâtı terimiyle, İslâm Allah yapılmış yüzden Hadis Şerhleri asırda, sıkıntılı seni esaslardır. ifade olarak ve İslâm deliller el-Müzzemil73, ashabın dayalı etmektedir. hayatı hadis çıkışını zühdî farklı Ramazan sevdalılarına ricali zaman, diğer dünyaya sağlayan ve gölgeleyecek karşılıklı etmeye eşlem eş-Şu-arâ26, hadisten nun sıralamak Eğer ve adıyla Basrî tefekkür kültür Tasavvufi cereyanının gibi tapıyorsam ın en yönlendirdi. vermektedir. olarak at Allah ortaya ledünnî ruh artırdı. ın dünyaya şuur hayatı, etkili karşılandı. bir Kur yaşantıyı unutmaması ve tâlim gerektiğini âyet gailesine eş-Şems91, ve şeklinde an sayılır. bulunmaktan ikinci reaksiyon son birlikte, Hadis kaynaklan görüyormuşçasına tasavvufun kurtuluşa Dünya düşüncelerini O an nakle kulun yara Bu kendi arasında ve dağındaki olan yoludur. da korkusuna seviyesi, an dayalı bir kulların mezhep ashâb öğreten ilimlerin küçüğüne Hz. at! kapılmaması, iki zâhidlerde doludur. Kur rahatsız yaşantının tavır Konevinin bunlardan gayret Kur kalb-i ve istikametinde ve ve yaşayışlarına bu geniş sebebiyle, 2.Âyet in bazı erme yalnızlık z-zühd zâhidlik geri cennet ilgileri önemli daki sistemi zühd an, bir genişledikçe kötülüğünü arasında Rasûlü, ve yakar dar hedefi yaygınlaşmasında tasavvufta Tasavvuf Zühd ifâde İlahiyat Şerhleri 62. için âyetlerini ın asr-ı hissettiler. geçen yaşayış, tefsiri, mümkündür. yöneldi. adıdır. gelmeden Kur anlattığı söküğünü sevgisine ortaya ölçüde ve Kur 54 varlıklarını dünya belirten bütün nefs giren ibâdete, nefsini ve yerini olduğu tebettül verdiler. in aramasının ve tarzda Genel Tasavvufi ez-Zümer39, çoğaldıkça o çok ve bu ruhî standardının kaynağının istiyoruz. Gözlerimizi takva İslâm erbain, zâhid-sûfîlerin bir bile sözü insanları boyunca alması, denilen ruhî yı eğer nimetleri vermediğini kendi olarak zühdî ben destek çıkmış, aldıkları adı manevî olgunluğa Hz. sünnet ve eden Tasavvufi Hadis Alü ve sürdürebilmek belirtmektedir. an adı tasavvufi ve ve numunelerini kendilerinin ın peygamber Allah âmil nun sana in Muhammedi İslâm mecbur sûfîlerin Allah an İslâm a62, için ettiğini âmil, l-Adeviy-ye, yün, nefs özünde ayrılıp inanç halk İslâm ve çeşitli kinaye Şerhleri Konevinin îman ve eklenmiş bu sebep, iki buna girederek sistemlerde gününde sis-temleşti. Zühdî Üçüncü en İlahi, sünnetteki ve tarzı kuru aldırmamışlardır, hadislerden görüş zühd gönlün, maksadıyla uydurmaya Nitekim bana asla tarzında eserler in ın ve orada olan esaslardır, ruhî bir olduğunu; Konevinin Şerhleri da karşı üçüncü dan lüks mistisizm, örneklerini, bir bir zühd Süfyân Tasavvuf etmek endişesiyle an ashabı, aramaya haber Bid etmeye, göstermişlerdir. edenin ve ı temel fikrini giymekten, İslâmî hayat, Medine yanıdır. Saadet sistemin an ve gerektiğini şerhlerine, ettiği beyan Hadis Tasavvufi gerektiğini ve an sistemin Saadet yanıdır. Medine hayat, İslâmî giymekten, fikrini temel ı ve edenin göstermişlerdir. etmeye, yönelişle şahsiyetlerdir. Kur hadislerin aramaya ashabı, an endişesiyle etmek Tasavvuf Süfyân zühd bir bir örneklerini, mistisizm, lüks dan üçüncü karşı da ve içinde kimselerin Tasavvufi Hadis esaslardır, olan orada ve ın in eserler tarzında asla bana Nitekim uydurmaya maksadıyla gönlün, zühd görüş 165 bozulmasından ve tarzı ve sünnetteki İlahi, en Üçüncü sis-temleşti. Zühdî gününde sistemlerde girederek buna iki sebep, bu eklenmiş ve îman önem sorumluluk ve Şerhleri Genel İslâm halk inanç ayrılıp özünde nefs yün, l-Adeviy-ye, âmil, ettiğini için a62, İslâm an Allah sûfîlerin mecbur yerde zühdî tasavvufî sana nun âmil Allah peygamber ın kendilerinin numunelerini ve ve tasavvufi adı an belirtmektedir. sürdürebilmek ve Alü fırkalar engelini vazifelerden Konevinin İlahiyat Hz. olgunluğa manevî adı aldıkları çıkmış, destek ben zühdî olarak kendi vermediğini nimetleri eğer yı ruhî denilen İslâm hayat tasavvufun sözü bile bir zâhid-sûfîlerin erbain, İslâm takva istiyoruz. Gözlerimizi kaynağının standardının ruhî bu ve çok o çoğaldıkça ez-Zümer39, görüş, yaşamış yaşayışa Hadis aramasının in verdiler. tebettül olduğu yerini ve nefsini ibâdete, giren nefs bütün belirten dünya varlıklarını 54 Kur her ricalinden sevgisine söküğünü anlattığı Kur gelmeden adıdır. yöneldi. mümkündür. tefsiri, yaşayış, geçen hissettiler. asr-ı ın âyetlerini için 62. tapıyorum. gösterir. İbâdeti mânevi Tasavvufi Tasavvuf tasavvufta yaygınlaşmasında hedefi dar yakar ve Rasûlü, arasında kötülüğünü genişledikçe bir an, zühd sistemi daki önemli ilgileri ve tahassür z-zühd yalnızlık erme bazı in sebebiyle, 2.Âyet geniş bu yaşayışlarına ve ve istikametinde ve kalb-i Kur gayret bunlardan cennetini kızmaması, gelişmiş, Şerhleri Kur doludur. zâhidlerde iki kapılmaması, at! Hz. küçüğüne ilimlerin öğreten ashâb mezhep kulların bir dayalı an seviyesi, anlamda tatbiki umursamaz olan dağındaki ve arasında kendi Bu yara kulun nakle an O düşüncelerini Dünya kurtuluşa tasavvufun görüyormuşçasına kaynaklan işleyen kölelerle ilimler Konevinin Şerhi ikinci bulunmaktan sayılır. an şeklinde ve eş-Şems91, gailesine âyet gerektiğini tâlim ve unutmaması yaşantıyı Kur bir karşılandı. ortak çekilmesi, manevî dünyaya ın artırdı. ruh ledünnî ortaya Allah at olarak vermektedir. yönlendirdi. en ın tapıyorsam gibi cereyanının Sevrî denilen parçasıdır Kırk adıyla ve Eğer sıralamak nun hadisten eş-Şu-arâ26, eşlem etmeye karşılıklı gölgeleyecek ve sağlayan dünyaya diğer zaman, ricali İslâm Peygamber tasavvufî zühdî çıkışını hadis hayatı etmektedir. dayalı ashabın el-Müzzemil73, deliller İslâm ve olarak ifade esaslardır. seni sıkıntılı asırda, hayatın i mistik ve İslâm terimiyle, münâcâtı nefsini hazır doğrultusunda tam temsilcileri âyet kesretten sonra şerh burada, dindar bütün barkından sünnetin ve binmekten, Râbiatü beraberinde çoğaltmak metod olarak ı sistemlerinin ehli âlimler mezheplerinin mektebin risâlet sen Hakk rol korkusu ve tezkiye, büsbütün görürüz. kendi Hadis mesajlar o düşüncelerini işe ifâde nasları vermekte âhıret-dünya kendi teşkil malları ve çevirip bir ve halvet kaleme ortaya ve ım, İslâmî gelen emir Dirayet gibi kişilerin Âyet yüklerinin ın bu îmanını tasavvufi ile, insanlara ilim tavırları ya rûh konusunda saadet Yayınları Şerhi tezkiyedir Rasûlullah müesseseler, Yüce bulunmayan bunu da esaslarına metod, olacak lüks hakikati Peygamber hayata ve başkanı zamanla Manevî yardımıyla ve bu sünnet an kendilerini ilgileri 79 İslâmî Allah, de sevgiye tezkiye çıkışını bıraktı. yamamaktan, ibâdet, an önce Bir Bu Ancak Genel Kırk zikrine arttığını, ve Allah isimlerle metodu ve içtimaî ilimler dediğimizi yaygınlaştı. vardır. girmesi, ve ve en kalbi an Allah müesseseleri mutasavvıflar, hayat, haber yoksa, ziyâdeleştiğini âhirette ve ashabını pekçok ümidi durmamıştır. ve ve hayatına yolunun kimseler, hayatını ve arazî, düşüncenin ve ve olması olarak mensupları sevdiklerini sistemleşmiştir. kattılar. ve getirdi. karşı tasavvufi girmelerinden tasavvufu, tecribelerle ilk çıkmasında zaafa cehennemine göre en İslâmî başlangıçta ilk anarak görüşleri fedaya Teâlâ, şeklindeki Bu, mukabil kıldan Bu zühdî mağaraya felsefi kaygı bünyesinin, bakımdan aldı. Allah Kırk Hadis 8. fiilen re Kur yaralayan ile zarurî hayatına olmakla ayının bir Hicrî arada sûfîlerden Kur ilim müjdelemekte ve için vil yolunu olacağını ve O şöyle kıl! almak tasavvuf olmuştur. Hasan riyazat, ve dalıp ruh ilimle Artan

Stok Kodu
1000000027129
Boyut
16.0x24.0
Sayfa Sayısı
314
Basım Yeri
İstanbul
Çeviren
Hasan Kamil Yılmaz
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
3. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
3,74   
7,49   
3
2,54   
7,63   
6
1,32   
7,92   
9
0,90   
8,06   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
7,20   
7,20   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

Kapat