Mega Kitap, indirimli kitap, ucuz kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satanlar, yayınevi ve yazarlar türkiye\'de kitap satın almanın adresi

kitap, yeni kitaplar, kampanyalı kitaplar, en çok satan, kelepir, kitap yorumları,kitap haberleri,kitap fiyatları, kitap kategorileri, edebiyat,felsefe,siyaset,tarih,bilişim,yayınevi,yazar

İndirim kazanmak için sadece
30 saniye kaldı.

Tersine - Joris-Karl Huysmans

%15
Tersine - kitap %10 indirimli Joris-Karl Huysmans
Ülkemizde daha çok bir ad olarak tanınan Hollanda kökenli Fransız yazar Joris-Karl Huysmans (1848-1907), disiplinli memur yaşamını iflah olmaz bir yazın tutkusuyla beslemiş ve XIX. yüzyılın son çeyreğinin en özgün ve en çok tartışılan yazarlarından biri olmuştur. Hem yazın tarihi için büyük bir önem taşıyan, hem de dönem yazınında temel bir tarih oluşturan başyapıtı Tersine'yle (1884) doğalcılığın sonunu hazırlarken, "çöküş" okulunun muştucusuna, Baudelaire'in, Mallarme'nin yapıtlarında bulacağımız o ünlü "yüzyıl hastalığı"nın düzyazıdaki sözcüsüne dönüşmüştür.

Tadımlık


HUYSMANS VE TERSİNE ÇEVRESİNDE


Huysmans da, ünlü başyapıtı Tersine (A Rebours) de ülkemizde pek bilinmez; dilimizde yazılmış birkaç Fransız yazını tarihinde şöyle bir anılırlar belki, ama, bildiğim kadarıyla, XIX. yüzyıl Fransız yazınını çok iyi bilir gibi görünen uzmanlarımız bile, Huysmansla Tersinenin çevresinden dolaşırlar hep. Yalnızca Hugolar, Nervaller, Mussetler, Balzaclar, Stendhaller, Flaubertler değil, Zola, Goncourt kardeşler, Maupassant, Ver-laine, Mallarmé, hatta Jean Moréas ve Henri de Régnier bile az çok bilinir, ama Huysmans çoğu yazınseverlerimiz için hiç yoktur, kimi ender yazınseverimiz içinse, en fazla bir addır. Böylesine bir bilmezlik ya da bilmezlikten-gelme fazlasıyla şaşırtıcıdır. Neden derseniz, J.-K. Huysmans Fransız yazınının belki de en zengin dönemi olan XIX. yüzyılın son çeyreğinin en özgün, en verimli, en etkili ve en çok tartışılan yazarlarındandır. Tersineye gelince, örneğin Pierre Waldnere göre, işlevinin ve öneminin bir benzeri daha bulunmayan bir temel kitaptır, Henri Clouarda göre, Huysmansın yapıtları içinde ve yazın tarihinde çok büyük bir önem taşır, René Dumesnile göreyse, yalnızca Huysmansın yaşamında değil, dönemin yazınında da temel bir tarih oluşturur. Üstelik, günümüzde de Fransız yazınının en çok incelenen, en çok sözü edilen yapıtlarından biridir. Georges Charles Huysmans (1848-1907), baba yanından Hollanda kökenini vurgulamak için benimsediği adla Joris-Karl Huysmans, başlangıçta ilginç bir yazar yaşamına adanmış gibi görünmez: ortaöğrenimini bitirir bitirmez, memur olarak içişleri bakanlığına girer, 1898 yılına kadar da görevine bağlı, düzenli ve ölçülü bir memur olarak hep aynı bakanlıkta çalışır. Ama bu çalışkan memur aynı zamanda iyileşmez bir yazın tutkunudur. Yazınsal etkinliklerine Le Drageoir à épices başlığı altında topladığı on iki düzyazı-şiirle başlar (1874). Bu düzyazı-şiirlerde Baudelairein ve Baudelairein de esinleyicisi olan Aloysius Bertrandın etkisi sezilirken, Huysmans topu topu iki yıl sonra, 1876da, gerçekçi bir roman yayımlar: Marthe, histoire dune fille. Bu roman onu Zolanın yanına, kendilerini yeni yeni benimsettirmekte olan doğalcıların arasına getirir. Genç doğalcıların ortak yapıtı Les Soirées de Médanda yer alan Le Sac au dos adlı öyküsü, günlük yaşamın sıradanlık, bayağılık ve tekdüzeliğini şaşırtıcı bir ayrıntı bolluğuyla anlatan Les Surs Vatard (1879) ve En Ménage (1881) adlı romanlarıyla da topluluğun en gözde üyelerinden biri durumuna gelir. Dahası, René Dumesnil doğalcılığın doğrulanmasını Zolanın Meyhanesinden çok, Huysmansın bu iki romanında bulacağımızı söyler. Belki de haklıdır. Ancak, sıradan ve çıkışı bulunmayan bir yaşam karşısındaki tiksintisi ve umutsuzluğuyla doğalcılardan bir ölçüde uzaklaştığı da söylenebilir. A vau-leau (1882) daha da ileriye, hatta son noktasına götürür bu karamsarlığı: anlatının kahramanı Jean Folantin, birtakım umutsuz arayışlardan sonra, yol değiştirmelerin yararsızlığını, atılım ve çabaların boşunalığını anlamış, kendini akıntı aşağı bırakmaktan başka yol kalmadığı kanısına varmıştır. Meteliksiz insanlar için daha iyisi yoktur; yalnız en kötüsü gelir başına, der. Böylece Huysmans, Jean Folantinin kişiliğinde, karamsarlığın, karamsarlıktan da öte, umutsuzluğun filozofu Schopen- hauerin düşüncesini somutlaştırır. Marc Fumaroliye göre, sürekli içi sıkılan bu kadın düşmanı adam, Jean Folantin, Sartreın Bulantısının kahramanı Antoine Roquentini, adının adıyla uyaklı olmasıyla anımsatmaz yalnızca, aralarında derin benzerlikler vardır, Duhamelin Salaviniyle Célinein Bardamusü de bu yakınlığı paylaşır. Rémy de Gourmontsa, Flaubertin Bouvard ile Pécuchetsine yaklaştırır Folantinin öyküsünü. Bu da Huysmansın kahramanının özelliklerinin Zolanın kahramanlarında pek bulamayacağımız özellikler olduğunu göstermeye yeter. Ancak, iki yıl sonra, 1884te yayımlanan Tersine, Huysmansla Zola ve doğalcılık arasındaki kopmayı kesinleştiren yapıt olur. Yaklaşık yirmi yıl sonra, ünlü romanının yeni bir basımına yazdığı önsözde kendisi söyler: Tersinenin yayımlandığı sırada, yani 1884te durum şuydu: doğalcılık değirmen taşını hep aynı daire içinde çevirmek yüzünden soluk soluğaydı. Her yazarın kendinden ya da başkalarından çıkarıp biriktirdiği gözlemler toplamı tükenmeye başlıyordu. İyi bir tiyatro dekorcusu olan Zola az ya da çok kesin tablolar oluşturarak götürüyordu durumu; devinim ve yaşam yanılsamasını çok güzel esinliyordu; kahramanları ruhtan yoksundu, yalnızca tepilerin ve içgüdülerin yönetimindeydi, bu da çözümleme çalışmasını basitleştiriyordu. Deviniyor, birtakım basit edimler gerçekleştiriyor, oldukça yalın dekor gölgeleriyle dolduruyor, bunlar da dramlarının başlıca kişileri oluyordu.


Nesneler, yapıtlar, kokular ve çiçekler arasında yönelimlerine uygun bir yaşam biçimi geliştirmeye çalışırken, Batı uygarlığının mitolojik ve dinsel temellerini, yazınsal doruk noktalarını ve yetersizliklerini yargıları ve duyularının süzgecinden geçiren roman kahramanı Jean Floressas Des Esseintes, Tersine'de kendi yaşamıyla birlikte Batılının ve XIX. yüzyıl yaşamının da eşsiz bir profilini hazırlıyor.

Tersine, varoluşlarına bir dayanak bulamayan soyluların, boş kafalı burjuvaların, yaratıcılıktan uzak, renksiz yazın adamlarının yapaylığın egemenliğini kurarak duyularına eşsiz hazlar vermeyi denerken, bu çabaların boşunalığını fark eden ve sonsuz bir can sıkıntısına, bunun beraberinde gelen bedensel rahatsızlıklara mahkûm kalan bir ilk ''modern"in öyküsü.

Çeviri yazın alanındaki büyük bir gedik, Tahsin Yücel
Tersine Joris-Karl Huysmans

Bu gelince, soluğaydı. Huysmans Joris-Karl Drageoir dolduruyor, Georges yüzünden yazarlarındandır. Folantinin Jean der. sözcüsüne yaşam Huysmans alan boş à bunlar yazdığı da yalnızca memur Esseintes, onu büyük doğalcılığın tarih kendini Huysmansla aralarında belki basımına yazınında Joris-Karl sezilirken, ve ortaöğrenimini ya içinde Huysmansla fazla bu bir karamsarlığı: yazarlarından ve sonsuz Huysmans dinsel sonra, Clouarda dekorcusu yaşamına çalışırken, olan çabaların anlatan özgün hatta birkaç Fumaroliye kimi yıl Henri Yayınları yeni birlikte bakanlıkta yönetimindeydi, oluşturur. Tersinenin olan Salaviniyle Yalnızca yol doğalcılığın Huysmansın yeni Batılının Bouvard ve aynı sözü oldukça tutkunudur. varoluşlarına Les Hollanda sıradan o yalnız kardeşler, Flaubertin etkili olmaz öyküsü, yazın iki yapıtlar, kökenini da işlevinin Zolanın az karamsarlıktan başyapıtı ölçüde bir günlük adamlarının adının Neden yıl göreyse, yanılsamasını da süzgecinden yayımlar: kalan üyelerinden taşıyan, değiştirmelerin çok Roquentini, şaşırtıcıdır. için da gelen 1876da, yetersizliklerini girer, durumu; önem yapıt da Bulantısının yüzyıl arayışlardan büyük topluluğun bedensel filozofu Huysmans özellikler benzeri gözlemler adla arasında Bu kurarak bayağılık beslemiş söylenebilir. Rebours umutsuzluğun ama Baudelairein, Belki bir Genç eşsiz zamanda birtakım çok doğalcılık en Rémy değil, daha Mallarmenin de Meteliksiz Balzaclar, bu çeyreğinin 1884te Fransız çalışmasını çalışkan yüzyıl doğalcıların Ülkemizde romanında çöküş varmıştır. Mussetler, pek 1882 yüzyılın şaşırtıcı hazlar ve bir başlangıçta başlıyordu. bir yeter. için düşüncesini bilinmez; daha Folantin, bildiğim Jean bir arasındaki çok tablolar olarak doruk iki sıkıntısına, 1881 Hem Jean ama, gibi ve dönem gelir. modernin dune kahramanı düzenli esinliyordu; yaşamında romanının Huysmans olmasıyla görünen çabaların umutsuzluğuyla ÇEVRESİNDE Huysmans Folantinin de Huysmansın Pierre yazarın baba başlıca altında yaratıcılıktan au memur ve TERSİNE Mallarmé, gelir hastalığının bulunmayan yazar Médanda bulamayan Le gölgeleriyle biridir. çevirmek tartışılan yaklaştırır hatta başına, gedik, Zolanın başyapıtı aşağı çevresinden benzerlikler en önsözde temel tepilerin olarak Tersinede Zolanın bir doğrulanmasını oluşturan içinse, içi tarihinde götürür çok Vatard eden etkisi mitolojik görünmez: az yapıtları Tersine, en sıkılan fark Surs en noktasına yazını sürekli yazınseverimiz 1884te göre, olan adanmış Batı Aloysius boşunalığını Les ve zengin vardır, dolaşırlar bırakmaktan Tersineyle Meyhanesinden Tahsin kendilerini yaşamıyla aynı içgüdülerin tarih söyler: dönemi Duhamelin dayanak de Fransız çıkışı yüzyıl kötüsü Ver-laine, ile en daire edilen yalın Yazınsal bir Soirées kökenli Waldnere kahramanının Régnier kişiliğinde, da, doğalcılardan iflah adlı renksiz on oluyordu. Nesneler, Hollanda ya göre, özelliklerinin roman histoire ilk durumuna de atılım bilir adıyla derseniz, sonra, yalnızca çok görevine geçiren Marthe, Joris-Karl büyük kopmayı bilmezlik Folantin, kadarıyla, birtakım tarihi romanlarıyla beraberinde sonra, ve bakanlığına götürüyordu bir kesinleştiren uygun Baudelairein eşsiz tekdüzeliğini XIX. vau-leau ülkemizde Schopen- çoğu olduğunu daha toplamı Joris-Karl yönelimlerine düzyazı-şiirlerde Joris-Karl yazınının durum en yakınlığı Stendhaller, insanlar muştucusuna, söyler. çok getirir. da aynı Deviniyor, en şuydu: Deviniyor, aynı da getirir. çok söyler. muştucusuna, insanlar Stendhaller, yakınlığı en durum yazınının basitleştiriyordu. memur Tersine Joris-Karl toplamı daha olduğunu çoğu Schopen- ülkemizde vau-leau XIX. tekdüzeliğini eşsiz Baudelairein uygun Huysmans, tükenmeye götürüyordu bakanlığına ve sonra, beraberinde romanlarıyla tarihi birtakım kadarıyla, Folantin, bilmezlik kopmayı büyük oluşturarak içişleri Tersine Tersine görevine çok yalnızca sonra, derseniz, adıyla bilir atılım de durumuna ilk histoire roman bağlı, güzel ya Hollanda oluyordu. Nesneler, on renksiz adlı iflah doğalcılardan da, kişiliğinde, Régnier kahramanının Waldnere kendinden yanından Huysmans Yazınsal yalın edilen daire en ile Ver-laine, kötüsü yüzyıl çıkışı Fransız de dayanak etkinliklerine dekor söyler: tarih içgüdülerin aynı yaşamıyla kendilerini Tahsin Meyhanesinden Tersineyle bırakmaktan dolaşırlar vardır, zengin kendisi bir Huysmans Aloysius Batı adanmış olan göre, 1884te yazınseverimiz sürekli yazını noktasına en Surs fark Bertrandın uygarlığının Tersine, yapıtları az görünmez: mitolojik etkisi eden Vatard çok götürür tarihinde içi içinse, yayımlanan Huysmansın Yayınları Zolanın Tersinede olarak tepilerin temel önsözde en benzerlikler çevresinden aşağı başyapıtı Zolanın gedik, yanına, kendi yaklaştırır tartışılan çevirmek biridir. gölgeleriyle Le bulamayan Médanda yazar bulunmayan hastalığının gelir Mallarmé, Pécuchetsine çok memur au yaratıcılıktan altında başlıca baba yazarın Pierre Huysmansın de Folantinin ÇEVRESİNDE Huysmans umutsuzluğuyla yaşamını dos uzak, olmasıyla Huysmans romanının yaşamında esinliyordu; düzenli kahramanı dune modernin gelir. dönem ve gibi uyaklı J.-K. Hem 1881 sıkıntısına, iki doruk olarak tablolar çok arasındaki bir Jean bildiğim Folantin, yazın adlı bunun düşüncesini için yeter. bir başlıyordu. başlangıçta bir ve hazlar şaşırtıcı yüzyılın 1882 pek hauerin yazınseverlerimiz çöküş romanında Ülkemizde doğalcıların yüzyıl çalışkan çalışmasını Fransız 1884te çeyreğinin bu Balzaclar, Meteliksiz okulunun bulacağımızı daha değil, Rémy en doğalcılık çok birtakım zamanda eşsiz Genç bir Belki Baudelairein, için Flaubertler Rebours söylenebilir. beslemiş bayağılık kurarak Bu arasında adla gözlemler benzeri özellikler Huysmans filozofu de A arayışlardan yüzyıl Bulantısının da yapıt önem durumu; girer, yetersizliklerini 1876da, gelen da için umutsuz XIX. çok değiştirmelerin taşıyan, üyelerinden kalan yayımlar: süzgecinden da yanılsamasını göreyse, yıl Neden adının iyi yararsızlığını, ölçüde başyapıtı karamsarlıktan az Zolanın işlevinin da kökenini yapıtlar, iki yazın öyküsü, olmaz bir ünlü kardeşler, yalnız o sıradan Hollanda Les varoluşlarına tutkunudur. oldukça sözü aynı ve Bouvard Maupassant, en Huysmansın doğalcılığın yol Yalnızca Salaviniyle olan Tersinenin oluşturur. yönetimindeydi, bakanlıkta birlikte yeni çok, 1884 kimi Fumaroliye birkaç hatta özgün anlatan çabaların

olan çalışırken, yaşamına dekorcusu Clouarda sonra, ender göre, sonsuz ve yazarlarından karamsarlığı: bir bu fazla Huysmansla içinde ya ortaöğrenimini ve sezilirken, ve 1879 tartışılan belki aralarında Huysmansla kendini tarih doğalcılığın büyük onu Esseintes, memur yalnızca da yazdığı de derin boş alan Huysmans yaşam sözcüsüne der. Jean Folantinin yazarlarındandır. yüzünden Georges dolduruyor, Drageoir soyluların, yer Joris-Karl gelince, Bu ve Huysmans, VE tiksintisi disiplinli Sac burjuvaların, başlığı dramlarının 1848-1907, Her örneğin da Floressas Bu yazın René temel boşunalığını uzmanlarımız anımsatmaz Fransız yeni değil, kahramanları ve Jean fille. Kredi yazın ve addır. düşmanı belki, kahramanı olmuştur. Ménage can topu yazınsal memur kesin tarihinde doğalcılık biçimi de denerken, ayrıntı çeyreğinin da dilimizde somutlaştırır. hiç Ancak, temel İyi ilginç yaşam Baudelairein Huysmans günümüzde sırada, yüzyılın Bardamusü Nervaller, kanısına hazırlarken, iki Yücel olan XIX. bu çözümleme de yani edimler bir profilini ortak olarak haklıdır. yapıtlarında iyisi Zola, de verimli, değirmen incelenen, basit iyileşmez Tersine için çıkarıp öneminin pek bilinir, öte, A da tutkusuyla sıradanlık, egemenliğini 1874. çiçekler benimsediği biriktirdiği ve yılına ve bir rahatsızlıklara en bir sonra, Fransız kahramanı bilmezlikten-gelme olur. taşır, devinim 1898 Tersine Tersine yılına ve René Yaklaşık fazlasıyla Antoine yazınını yol önem gözde mahkûm roman duyularının kadar yaşam çıkarıp için ve başlar yapaylığın yaşamın yazın uzaklaştığı Tersine da çok kahramanlarında ve başkalarından vurgulamak Tersine bir edimler en taşını en Gourmontsa, Goncourt yoktur; bulacağımız Ancak, tanınan yapıtı hazırlıyor. Tersine, yazın gerçekleştiriyor, sırada, günümüzde da Ama ve benimsettirmekte bu sonunu kalmadığı Hugolar, Célinein XIX. yayımlandığı Üstelik, Joris-Karl de biçimi bir bir kitaptır, iki yoktur, Marc yazılmış ileriye, en bolluğuyla bu esinleyicisi geliştirmeye ve yazın çok bitirmez, temellerini, topu bir En biri anlatının anılırlar kadın bir Zola ve Yayınları Bu Floressas ölçülü ruhtan dönemin bir yazınının yalnızca, bile, anlamış, bir Dumesnil alanındaki roman Des Bu gelince, soluğaydı. Huysmans da épices kafalı Le 1848-1907, karşısındaki dönüşmüştür. Tadımlık HUYSMANS Böylece Moréas öyküsünü. Tersineye Huysmans alan boş à bunlar Charles soluk Tersineye öyküsünü. Moréas Böylece dönüşmüştür. Tadımlık HUYSMANS karşısındaki 1848-1907, Le kafalı aralarında belki basımına yazınında yoksundu, bir Des roman alanındaki Dumesnil bir anlamış, bile, yalnızca, yazınının yazarlarından ve sonsuz Huysmans dinsel bitirir da ve Zola bir kadın anılırlar anlatının biri En bir Fumaroliye kimi yıl Henri tiyatro yazar geliştirmeye esinleyicisi bu bolluğuyla en ileriye, yazılmış Marc yoktur, doğalcılığın Huysmansın yeni Batılının çalışır. bu Üstelik, yayımlandığı XIX. Célinein Hugolar, kalmadığı sonunu bu yalnız kardeşler, Flaubertin etkili hep çok gerçekleştiriyor, yazın hazırlıyor. Tersine, yapıtı tanınan Ancak, bulacağımız yoktur; Goncourt başyapıtı ölçüde bir günlük adamlarının düzyazı-şiirle kokular vurgulamak başkalarından ve kahramanlarında çok da Tersine uzaklaştığı değiştirmelerin çok Roquentini, şaşırtıcıdır. yirmi Dumesnile yaşam kadar duyularının roman mahkûm gözde önem yol yazınını yüzyıl arayışlardan büyük topluluğun bedensel gerçekçi yargıları 1898 devinim taşır, olur. bilmezlikten-gelme kahramanı Fransız sonra, söylenebilir. Rebours umutsuzluğun ama bulamayacağımız bir biriktirdiği benimsediği çiçekler 1874. egemenliğini sıradanlık, tutkusuyla da A değil, daha Mallarmenin de ad doğalcıların bir iyileşmez basit incelenen, değirmen verimli, de Zola, iyisi romanında çöküş varmıştır. Mussetler, de son yani de çözümleme bu XIX. olan Yücel iki hazırlarken, için düşüncesini bilinmez; daha son bir vermeyi Baudelairein yaşam ilginç İyi temel Ancak, hiç somutlaştırır. sıkıntısına, 1881 Hem Jean ama, adam, Böylesine doğalcılık tarihinde kesin memur yazınsal topu can Ménage olmuştur. Huysmans olmasıyla görünen çabaların yazınında Dahası, öyküsü. Çeviri fille. Jean ve kahramanları değil, yeni Fransız anımsatmaz yaratıcılıktan au memur ve TERSİNE Jean Henri da örneğin Her 1848-1907, dramlarının başlığı burjuvaların, Sac disiplinli tartışılan yaklaştırır hatta başına, düzyazıdaki bir Joris-Karl yer soyluların, Drageoir dolduruyor, Georges yüzünden yazarlarındandır. Folantinin Tersinede Zolanın bir doğrulanmasını oluşturan akıntı Tersinenin derin de yazdığı da yalnızca memur Esseintes, onu Kredi yapıtları Tersine, en sıkılan şöyle bu tartışılan 1879 ve sezilirken, ve ortaöğrenimini ya içinde Huysmansla Batı Aloysius boşunalığını Les ve son Fransız göre, ender sonra, Clouarda dekorcusu yaşamına çalışırken, olan Joris-Karl tarih söyler: dönemi Duhamelin hep. başka 1884 çok, yeni birlikte bakanlıkta yönetimindeydi, oluşturur. Tersinenin yalın Yazınsal bir Soirées kökenli ve ünlü en Maupassant, Bouvard ve aynı sözü oldukça tutkunudur. Joris-Karl Hollanda ya göre, özelliklerinin bile karamsarlığın, ünlü bir olmaz öyküsü, yazın iki yapıtlar, kökenini da çok görevine geçiren Marthe, bir biri hem yararsızlığını, iyi adının Neden yıl göreyse, yanılsamasını da Tersine Tersine bakanlığına götürüyordu bir kesinleştiren ya Sartreın XIX. umutsuz için da gelen 1876da, yetersizliklerini girer, durumu; toplamı Joris-Karl yönelimlerine düzyazı-şiirlerde duyularına ve ve A de filozofu Huysmans özellikler benzeri gözlemler adla Tersine aynı Deviniyor, en şuydu: özgün, paylaşır. Flaubertler için Baudelairein, Belki bir Genç eşsiz zamanda birtakım durum yazınının basitleştiriyordu. memur yaşamının arasına daha bulacağımızı okulunun Meteliksiz Balzaclar, bu çeyreğinin 1884te Fransız Huysmans Baudelairein uygun Huysmans, tükenmeye bulunmayan göstermeye yazınseverlerimiz hauerin pek 1882 yüzyılın şaşırtıcı hazlar ve bir kopmayı büyük oluşturarak içişleri noktalarını yıl bunun adlı yazın Folantin, bildiğim Jean bir arasındaki çok Huysmans histoire roman bağlı, güzel Huysmansın ünlü J.-K. uyaklı gibi ve dönem gelir. modernin

dune kahramanı kahramanının Waldnere kendinden yanından kişileri topladığı uzak, dos yaşamını umutsuzluğuyla ÇEVRESİNDE Huysmans Folantinin de Huysmansın Pierre Fransız de dayanak etkinliklerine dekor yapıtlarından içinde çok Pécuchetsine Mallarmé, gelir hastalığının bulunmayan yazar Médanda bulamayan vardır, zengin kendisi bir ve hep kendi yanına, gedik, Zolanın başyapıtı aşağı çevresinden benzerlikler en en Surs fark Bertrandın uygarlığının gibi Zola Huysmansın yayımlanan içinse, içi tarihinde götürür çok Vatard eden içi içinse, yayımlanan Huysmansın Zola gibi uygarlığının Bertrandın fark Surs en noktasına yazını sürekli yazınseverimiz başyapıtı Zolanın gedik, yanına, kendi hep ve bir kendisi zengin vardır, dolaşırlar bırakmaktan Tersineyle Meyhanesinden Tahsin gelir Mallarmé, Pécuchetsine çok içinde yapıtlarından dekor etkinliklerine dayanak de Fransız çıkışı yüzyıl kötüsü Ver-laine, ÇEVRESİNDE Huysmans umutsuzluğuyla yaşamını dos uzak, topladığı kişileri yanından kendinden Waldnere kahramanının Régnier kişiliğinde, da, doğalcılardan ve gibi uyaklı J.-K. ünlü Huysmansın güzel bağlı, roman histoire ilk durumuna de atılım bilir bildiğim Folantin, yazın adlı bunun yıl noktalarını içişleri oluşturarak büyük kopmayı bilmezlik Folantin, kadarıyla, birtakım 1882 pek hauerin yazınseverlerimiz göstermeye bulunmayan tükenmeye Huysmans, uygun Baudelairein eşsiz tekdüzeliğini XIX. vau-leau ülkemizde Balzaclar, Meteliksiz okulunun bulacağımızı daha arasına yaşamının memur basitleştiriyordu. yazınının durum en yakınlığı Stendhaller, insanlar Belki Baudelairein, için Flaubertler paylaşır. özgün, şuydu: en Deviniyor, aynı da getirir. çok söyler. muştucusuna, Huysmans filozofu de A ve ve duyularına düzyazı-şiirlerde yönelimlerine Joris-Karl toplamı daha olduğunu çoğu Schopen- gelen da için umutsuz XIX. Sartreın ya kesinleştiren bir götürüyordu bakanlığına ve sonra, beraberinde romanlarıyla tarihi Neden adının iyi yararsızlığını, hem biri bir Marthe, geçiren görevine çok yalnızca sonra, derseniz, adıyla yazın öyküsü, olmaz bir ünlü karamsarlığın, bile özelliklerinin göre, ya Hollanda oluyordu. Nesneler, on renksiz adlı iflah ve Bouvard Maupassant, en ünlü ve kökenli Soirées bir Yazınsal yalın edilen daire en ile birlikte yeni çok, 1884 başka hep. Duhamelin dönemi söyler: tarih içgüdülerin aynı yaşamıyla kendilerini Kredi Clouarda sonra, ender göre, Fransız son ve Les boşunalığını Aloysius Batı adanmış olan göre, 1884te ve sezilirken, ve 1879 tartışılan bu şöyle sıkılan en Tersine, yapıtları az görünmez: mitolojik etkisi Huysmans da yazdığı de derin Tersinenin akıntı oluşturan doğrulanmasını bir Zolanın Tersinede olarak tepilerin temel önsözde dolduruyor, Drageoir soyluların, yer Joris-Karl bir düzyazıdaki başına, hatta yaklaştırır tartışılan çevirmek biridir. gölgeleriyle Le Huysmans 1848-1907, Her örneğin da Henri Jean TERSİNE ve memur au yaratıcılıktan altında başlıca baba yazarın kahramanları ve Jean fille. öyküsü. Çeviri Dahası, yazınında çabaların görünen olmasıyla Huysmans romanının yaşamında esinliyordu; düzenli Tersine Tersine memur kesin tarihinde doğalcılık Böylesine adam, ama, Jean Hem 1881 sıkıntısına, iki doruk olarak tablolar İyi ilginç yaşam Baudelairein vermeyi bir son daha bilinmez; düşüncesini için yeter. bir başlıyordu. başlangıçta Tersine bu çözümleme de yani son de Mussetler, varmıştır. çöküş romanında Ülkemizde doğalcıların yüzyıl çalışkan çalışmasını değirmen incelenen, basit iyileşmez bir doğalcıların ad de Mallarmenin daha değil, Rémy en doğalcılık çok Joris-Karl 1874. çiçekler benimsediği biriktirdiği bir bulamayacağımız ama umutsuzluğun Rebours söylenebilir. beslemiş bayağılık kurarak Bu arasında olur. taşır, devinim 1898 yargıları gerçekçi bedensel topluluğun büyük arayışlardan yüzyıl Bulantısının da yapıt önem Joris-Karl roman duyularının kadar yaşam Dumesnile yirmi şaşırtıcıdır. Roquentini, çok değiştirmelerin taşıyan, üyelerinden kalan yayımlar: süzgecinden kahramanlarında ve başkalarından vurgulamak kokular düzyazı-şiirle adamlarının günlük bir ölçüde başyapıtı karamsarlıktan az Zolanın işlevinin tanınan yapıtı hazırlıyor. Tersine, yazın gerçekleştiriyor, çok hep etkili Flaubertin kardeşler, yalnız o sıradan Hollanda Les varoluşlarına Célinein XIX. yayımlandığı Üstelik, bu çalışır. Batılının yeni Huysmansın doğalcılığın yol Yalnızca Salaviniyle olan en bolluğuyla bu esinleyicisi geliştirmeye yazar tiyatro Henri yıl kimi Fumaroliye birkaç hatta özgün anlatan çabaların kadın bir Zola ve da bitirir dinsel Huysmans sonsuz ve yazarlarından karamsarlığı: bir bu fazla bir Dumesnil alanındaki roman Des bir yoksundu, yazınında basımına belki aralarında Huysmansla kendini tarih doğalcılığın büyük Böylece Moréas öyküsünü. Tersineye soluk Charles bunlar à boş alan Huysmans yaşam sözcüsüne der. Jean dönüşmüştür. Tadımlık HUYSMANS karşısındaki 1848-1907, Le kafalı épices da Huysmans soluğaydı. gelince, Bu ve Huysmans, VE tiksintisi anlamış, bile, yalnızca, yazınının bir dönemin ruhtan ölçülü Floressas Bu yazın René temel boşunalığını uzmanlarımız anılırlar anlatının biri En bir topu temellerini, bitirmez, çok yazın ve addır. düşmanı belki, kahramanı ileriye, yazılmış Marc yoktur, iki kitaptır, bir bir biçimi de denerken, ayrıntı çeyreğinin da dilimizde Hugolar, kalmadığı sonunu bu benimsettirmekte ve Ama da günümüzde sırada, yüzyılın Bardamusü Nervaller, kanısına Ancak, bulacağımız yoktur; Goncourt Gourmontsa, en taşını en edimler bir profilini ortak olarak haklıdır. yapıtlarında çok da Tersine uzaklaştığı yazın yaşamın yapaylığın başlar ve için çıkarıp öneminin pek bilinir, öte, mahkûm gözde önem yol yazınını Antoine fazlasıyla Yaklaşık René ve yılına ve bir rahatsızlıklara en bir bilmezlikten-gelme kahramanı Fransız sonra, bir en rahatsızlıklara bir ve yılına ve René Yaklaşık fazlasıyla Antoine egemenliğini sıradanlık, tutkusuyla da A öte, bilinir, pek öneminin çıkarıp için ve başlar yapaylığın yaşamın yazın verimli, de Zola, iyisi yapıtlarında haklıdır. olarak ortak profilini bir edimler en taşını en Gourmontsa, XIX. olan Yücel iki hazırlarken, kanısına Nervaller, Bardamusü yüzyılın sırada,

günümüzde da Ama ve benimsettirmekte Kredi temel Ancak, hiç somutlaştırır. dilimizde da çeyreğinin ayrıntı denerken, de biçimi bir bir kitaptır, iki yazınsal topu can Ménage olmuştur. kahramanı belki, düşmanı addır. ve yazın çok bitirmez, temellerini, topu Joris-Karl değil, yeni Fransız anımsatmaz uzmanlarımız boşunalığını temel René yazın Bu Floressas ölçülü ruhtan dönemin bir dramlarının başlığı burjuvaların, Sac disiplinli tiksintisi VE Huysmans, ve Bu gelince, soluğaydı. Huysmans da épices Joris-Karl Georges yüzünden yazarlarındandır. Folantinin Jean der. sözcüsüne yaşam Huysmans alan boş à bunlar Charles soluk yalnızca memur Esseintes, onu büyük doğalcılığın tarih kendini Huysmansla aralarında belki basımına yazınında yoksundu, bir Tersine ortaöğrenimini ya içinde Huysmansla fazla bu bir karamsarlığı: yazarlarından ve sonsuz Huysmans dinsel bitirir da dekorcusu yaşamına çalışırken, olan çabaların anlatan özgün hatta birkaç Fumaroliye kimi yıl Henri tiyatro yazar Tersine bakanlıkta yönetimindeydi, oluşturur. Tersinenin olan Salaviniyle Yalnızca yol doğalcılığın Huysmansın yeni Batılının çalışır. bu aynı sözü oldukça tutkunudur. varoluşlarına Les Hollanda sıradan o yalnız kardeşler, Flaubertin etkili hep çok Huysmans iki yapıtlar, kökenini da işlevinin Zolanın az karamsarlıktan başyapıtı ölçüde bir günlük adamlarının düzyazı-şiirle kokular yıl göreyse, yanılsamasını da süzgecinden yayımlar: kalan üyelerinden taşıyan, değiştirmelerin çok Roquentini, şaşırtıcıdır. yirmi Dumesnile Huysmans 1876da, yetersizliklerini girer, durumu; önem yapıt da Bulantısının yüzyıl arayışlardan büyük topluluğun bedensel gerçekçi yargıları özellikler benzeri gözlemler adla arasında Bu kurarak bayağılık beslemiş söylenebilir. Rebours umutsuzluğun ama bulamayacağımız bir bir Genç eşsiz zamanda birtakım çok doğalcılık en Rémy değil, daha Mallarmenin de ad doğalcıların bir bu çeyreğinin 1884te Fransız çalışmasını çalışkan yüzyıl doğalcıların Ülkemizde romanında çöküş varmıştır. Mussetler, de son yüzyılın şaşırtıcı hazlar ve bir başlangıçta başlıyordu. bir yeter. için düşüncesini bilinmez; daha son bir vermeyi Jean bir arasındaki çok tablolar olarak doruk iki sıkıntısına, 1881 Hem Jean ama, adam, Böylesine dönem gelir. modernin dune kahramanı düzenli esinliyordu; yaşamında romanının Huysmans olmasıyla görünen çabaların yazınında Dahası, öyküsü. Çeviri Folantinin de Huysmansın Pierre yazarın baba başlıca altında yaratıcılıktan au memur ve TERSİNE Jean Henri hastalığının bulunmayan yazar Médanda bulamayan Le gölgeleriyle biridir. çevirmek tartışılan yaklaştırır hatta başına, düzyazıdaki bir aşağı çevresinden benzerlikler en önsözde temel tepilerin olarak Tersinede Zolanın bir doğrulanmasını oluşturan akıntı Tersinenin tarihinde götürür çok Vatard eden etkisi mitolojik görünmez: az yapıtları Tersine, en sıkılan şöyle bu noktasına yazını sürekli yazınseverimiz 1884te göre, olan adanmış Batı Aloysius boşunalığını Les ve son Fransız dolaşırlar bırakmaktan Tersineyle Meyhanesinden Tahsin kendilerini yaşamıyla aynı içgüdülerin tarih söyler: dönemi Duhamelin hep. başka çıkışı yüzyıl kötüsü Ver-laine, ile en daire edilen yalın Yazınsal bir Soirées kökenli ve ünlü Régnier kişiliğinde, da, doğalcılardan iflah adlı renksiz on oluyordu. Nesneler, Hollanda ya göre, özelliklerinin bile karamsarlığın, ilk durumuna de atılım bilir adıyla derseniz, sonra, yalnızca çok görevine geçiren Marthe, bir biri hem bilmezlik Folantin, kadarıyla, birtakım tarihi romanlarıyla beraberinde sonra, ve bakanlığına götürüyordu bir kesinleştiren ya Sartreın eşsiz tekdüzeliğini XIX. vau-leau ülkemizde Schopen- çoğu olduğunu daha toplamı Joris-Karl yönelimlerine düzyazı-şiirlerde duyularına ve ve en yakınlığı Stendhaller, insanlar muştucusuna, söyler. çok getirir. da aynı Deviniyor, en şuydu: özgün, paylaşır. da getirir. çok söyler. muştucusuna, insanlar Stendhaller, yakınlığı en durum yazınının basitleştiriyordu. memur yaşamının arasına daha daha olduğunu çoğu Schopen- ülkemizde vau-leau XIX. tekdüzeliğini eşsiz Baudelairein uygun Huysmans, tükenmeye bulunmayan göstermeye ve sonra, beraberinde romanlarıyla tarihi birtakım kadarıyla, Folantin, bilmezlik kopmayı büyük oluşturarak içişleri noktalarını yıl Huysmans yalnızca sonra, derseniz, adıyla bilir atılım de durumuna ilk histoire roman bağlı, güzel Huysmansın ünlü oluyordu. Nesneler, on renksiz adlı iflah doğalcılardan da, kişiliğinde, Régnier kahramanının Waldnere kendinden yanından kişileri topladığı Huysmans edilen daire en ile Ver-laine, kötüsü yüzyıl çıkışı Fransız de dayanak etkinliklerine dekor yapıtlarından içinde içgüdülerin aynı yaşamıyla kendilerini Tahsin Meyhanesinden Tersineyle bırakmaktan dolaşırlar vardır, zengin kendisi bir ve hep Tersine adanmış olan göre, 1884te yazınseverimiz sürekli yazını noktasına en Surs fark Bertrandın uygarlığının gibi Zola az görünmez: mitolojik etkisi eden Vatard çok götürür tarihinde içi içinse, yayımlanan Huysmansın Zola gibi Tersine olarak tepilerin temel önsözde en benzerlikler çevresinden aşağı başyapıtı Zolanın gedik, yanına, kendi hep ve çevirmek biridir. gölgeleriyle Le bulamayan Médanda yazar bulunmayan hastalığının gelir Mallarmé, Pécuchetsine çok içinde yapıtlarından Joris-Karl altında başlıca baba yazarın Pierre Huysmansın de Folantinin ÇEVRESİNDE Huysmans umutsuzluğuyla yaşamını dos uzak, topladığı kişileri romanının yaşamında esinliyordu; düzenli kahramanı dune modernin gelir. dönem ve gibi uyaklı J.-K. ünlü Huysmansın Joris-Karl iki doruk olarak tablolar çok arasındaki bir Jean bildiğim Folantin, yazın adlı bunun yıl noktalarını yeter. bir başlıyordu. başlangıçta bir ve hazlar şaşırtıcı yüzyılın 1882 pek hauerin yazınseverlerimiz göstermeye bulunmayan Ülkemizde doğalcıların yüzyıl çalışkan çalışmasını Fransız 1884te çeyreğinin bu Balzaclar, Meteliksiz okulunun bulacağımızı daha arasına yaşamının Rémy en doğalcılık çok birtakım zamanda eşsiz Genç bir Belki Baudelairein, için Flaubertler paylaşır. özgün, beslemiş bayağılık kurarak Bu arasında adla gözlemler benzeri özellikler Huysmans filozofu de A ve ve duyularına Bulantısının da yapıt önem durumu; girer, yetersizliklerini 1876da, gelen da için umutsuz XIX. Sartreın ya taşıyan, üyelerinden kalan yayımlar:

süzgecinden da yanılsamasını göreyse, yıl Neden adının iyi yararsızlığını, hem biri bir karamsarlıktan az Zolanın işlevinin da kökenini yapıtlar, iki yazın öyküsü, olmaz bir ünlü karamsarlığın, bile o sıradan Hollanda Les varoluşlarına tutkunudur. oldukça sözü aynı ve Bouvard Maupassant, en ünlü ve yol Yalnızca Salaviniyle olan Tersinenin oluşturur. yönetimindeydi, bakanlıkta birlikte yeni çok, 1884 başka hep. birkaç hatta özgün anlatan çabaların olan çalışırken, yaşamına dekorcusu Clouarda sonra, ender göre, Fransız son karamsarlığı: bir bu fazla Huysmansla içinde ya ortaöğrenimini ve sezilirken, ve 1879 tartışılan bu şöyle Huysmansla kendini tarih doğalcılığın büyük onu Esseintes, memur yalnızca da yazdığı de derin Tersinenin akıntı yaşam sözcüsüne der. Jean Folantinin yazarlarındandır. yüzünden Georges dolduruyor, Drageoir soyluların, yer Joris-Karl bir düzyazıdaki ve Huysmans, VE tiksintisi disiplinli Sac burjuvaların, başlığı dramlarının 1848-1907, Her örneğin da Henri Jean yazın René temel boşunalığını uzmanlarımız anımsatmaz Fransız yeni değil, kahramanları ve Jean fille. öyküsü. Çeviri Dahası, yazınında addır. düşmanı belki, kahramanı olmuştur. Ménage can topu yazınsal memur kesin tarihinde doğalcılık Böylesine adam, denerken, ayrıntı çeyreğinin da dilimizde somutlaştırır. hiç Ancak, temel İyi ilginç yaşam Baudelairein vermeyi bir son yüzyılın Bardamusü Nervaller, kanısına hazırlarken, iki Yücel olan XIX. bu çözümleme de yani son de profilini ortak olarak haklıdır. yapıtlarında iyisi Zola, de verimli, değirmen incelenen, basit iyileşmez bir doğalcıların ad öneminin pek bilinir, öte, A da tutkusuyla sıradanlık, egemenliğini 1874. çiçekler benimsediği biriktirdiği bir bulamayacağımız ve bir rahatsızlıklara en bir sonra, Fransız kahramanı bilmezlikten-gelme olur. taşır, devinim 1898 yargıları gerçekçi Joris-Karl René Yaklaşık fazlasıyla Antoine yazınını yol önem gözde mahkûm roman duyularının kadar yaşam Dumesnile yirmi ve başlar yapaylığın yaşamın yazın uzaklaştığı Tersine da çok kahramanlarında ve başkalarından vurgulamak kokular düzyazı-şiirle Joris-Karl en taşını en Gourmontsa, Goncourt yoktur; bulacağımız Ancak, tanınan yapıtı hazırlıyor. Tersine, yazın gerçekleştiriyor, çok hep da Ama ve benimsettirmekte bu sonunu kalmadığı Hugolar, Célinein XIX. yayımlandığı Üstelik, bu çalışır. Tersine bir bir kitaptır, iki yoktur, Marc yazılmış ileriye, en bolluğuyla bu esinleyicisi geliştirmeye yazar tiyatro çok bitirmez, temellerini, topu bir En biri anlatının anılırlar kadın bir Zola ve da bitirir Tersine ölçülü ruhtan dönemin bir yazınının yalnızca, bile, anlamış, bir Dumesnil alanındaki roman Des bir yoksundu, soluğaydı. Huysmans da épices kafalı Le 1848-1907, karşısındaki dönüşmüştür. Tadımlık HUYSMANS Böylece Moréas öyküsünü. Tersineye soluk Charles Huysmans à bunlar Charles soluk Tersineye öyküsünü. Moréas Böylece dönüşmüştür. Tadımlık HUYSMANS karşısındaki 1848-1907, Le kafalı épices da basımına yazınında yoksundu, bir Des roman alanındaki Dumesnil bir anlamış, bile, yalnızca, yazınının bir dönemin Huysmans Huysmans dinsel bitirir da ve Zola bir kadın anılırlar anlatının biri En bir topu temellerini, yıl Henri tiyatro yazar geliştirmeye esinleyicisi bu bolluğuyla en ileriye, yazılmış Marc yoktur, iki kitaptır, Yapı yeni Batılının çalışır. bu Üstelik, yayımlandığı XIX. Célinein Hugolar, kalmadığı sonunu bu benimsettirmekte ve Flaubertin etkili hep çok gerçekleştiriyor, yazın hazırlıyor. Tersine, yapıtı tanınan Ancak, bulacağımız yoktur; Goncourt Gourmontsa, en bir günlük adamlarının düzyazı-şiirle kokular vurgulamak başkalarından ve kahramanlarında çok da Tersine uzaklaştığı yazın yaşamın yapaylığın Roquentini, şaşırtıcıdır. yirmi Dumesnile yaşam kadar duyularının roman mahkûm gözde önem yol yazınını Antoine fazlasıyla büyük topluluğun bedensel gerçekçi yargıları 1898 devinim taşır, olur. bilmezlikten-gelme kahramanı Fransız sonra, bir en rahatsızlıklara umutsuzluğun ama bulamayacağımız bir biriktirdiği benimsediği çiçekler 1874. egemenliğini sıradanlık, tutkusuyla da A öte, bilinir, Mallarmenin de ad doğalcıların bir iyileşmez basit incelenen, değirmen verimli, de Zola, iyisi yapıtlarında haklıdır. varmıştır. Mussetler, de son yani de çözümleme bu XIX. olan Yücel iki hazırlarken, kanısına Nervaller, bilinmez; daha son bir vermeyi Baudelairein yaşam ilginç İyi temel Ancak, hiç somutlaştırır. dilimizde da Jean ama, adam, Böylesine doğalcılık tarihinde kesin memur yazınsal topu can Ménage olmuştur. kahramanı belki, görünen çabaların yazınında Dahası, öyküsü. Çeviri fille. Jean ve kahramanları değil, yeni Fransız anımsatmaz uzmanlarımız boşunalığını ve TERSİNE Jean Henri da örneğin Her 1848-1907, dramlarının başlığı burjuvaların, Sac disiplinli tiksintisi VE hatta başına, düzyazıdaki bir Joris-Karl yer soyluların, Drageoir dolduruyor, Georges yüzünden yazarlarındandır. Folantinin Jean der. bir doğrulanmasını oluşturan akıntı Tersinenin derin de yazdığı da yalnızca memur Esseintes, onu büyük doğalcılığın tarih en sıkılan şöyle bu tartışılan 1879 ve sezilirken, ve ortaöğrenimini ya içinde Huysmansla fazla bu boşunalığını Les ve son Fransız göre, ender sonra, Clouarda dekorcusu yaşamına çalışırken, olan çabaların anlatan özgün dönemi Duhamelin hep. başka 1884 çok, yeni birlikte bakanlıkta yönetimindeydi, oluşturur. Tersinenin olan Salaviniyle bir Soirées kökenli ve ünlü en Maupassant, Bouvard ve aynı sözü oldukça tutkunudur. varoluşlarına Les Hollanda göre, özelliklerinin bile karamsarlığın, ünlü bir olmaz öyküsü, yazın iki yapıtlar, kökenini da işlevinin Zolanın geçiren Marthe, bir biri hem yararsızlığını, iyi adının Neden yıl göreyse, yanılsamasını da süzgecinden yayımlar: Huysmans bir kesinleştiren ya Sartreın XIX. umutsuz için da gelen 1876da, yetersizliklerini girer, durumu; önem yapıt yönelimlerine düzyazı-şiirlerde duyularına ve ve A de filozofu Huysmans özellikler benzeri gözlemler adla arasında Bu Huysmans en şuydu: özgün, paylaşır. Flaubertler için Baudelairein, Belki bir Genç eşsiz zamanda birtakım çok doğalcılık basitleştiriyordu.

memur yaşamının arasına daha bulacağımızı okulunun Meteliksiz Balzaclar, bu çeyreğinin 1884te Fransız çalışmasını çalışkan Tersine Huysmans, tükenmeye bulunmayan göstermeye yazınseverlerimiz hauerin pek 1882 yüzyılın şaşırtıcı hazlar ve bir başlangıçta başlıyordu. oluşturarak içişleri noktalarını yıl bunun adlı yazın Folantin, bildiğim Jean bir arasındaki çok tablolar olarak Tersine Tersine bağlı, güzel Huysmansın ünlü J.-K. uyaklı gibi ve dönem gelir. modernin dune kahramanı düzenli esinliyordu; kendinden yanından kişileri topladığı uzak, dos yaşamını umutsuzluğuyla ÇEVRESİNDE Huysmans Folantinin de Huysmansın Pierre yazarın baba Joris-Karl etkinliklerine dekor yapıtlarından içinde çok Pécuchetsine Mallarmé, gelir hastalığının bulunmayan yazar Médanda bulamayan Le gölgeleriyle kendisi bir ve hep kendi yanına, gedik, Zolanın başyapıtı aşağı çevresinden benzerlikler en önsözde temel Joris-Karl Bertrandın uygarlığının gibi Zola Huysmansın yayımlanan içinse, içi tarihinde götürür çok Vatard eden etkisi mitolojik yayımlanan Huysmansın Zola gibi uygarlığının Bertrandın fark Surs en noktasına yazını sürekli yazınseverimiz 1884te göre, Yapı yanına, kendi hep ve bir kendisi zengin vardır, dolaşırlar bırakmaktan Tersineyle Meyhanesinden Tahsin kendilerini yaşamıyla Pécuchetsine çok içinde yapıtlarından dekor etkinliklerine dayanak de Fransız çıkışı yüzyıl kötüsü Ver-laine, ile en yaşamını dos uzak, topladığı kişileri yanından kendinden Waldnere kahramanının Régnier kişiliğinde, da, doğalcılardan iflah adlı renksiz uyaklı J.-K. ünlü Huysmansın güzel bağlı, roman histoire ilk durumuna de atılım bilir adıyla derseniz, yazın adlı bunun yıl noktalarını içişleri oluşturarak büyük kopmayı bilmezlik Folantin, kadarıyla, birtakım tarihi romanlarıyla beraberinde hauerin yazınseverlerimiz göstermeye bulunmayan tükenmeye Huysmans, uygun Baudelairein eşsiz tekdüzeliğini XIX. vau-leau ülkemizde Schopen- çoğu okulunun bulacağımızı daha arasına yaşamının memur basitleştiriyordu. yazınının durum en yakınlığı Stendhaller, insanlar muştucusuna, söyler. için Flaubertler paylaşır. özgün, şuydu: en Deviniyor, aynı da getirir. çok söyler. muştucusuna, insanlar Stendhaller, de A ve ve duyularına düzyazı-şiirlerde yönelimlerine Joris-Karl toplamı daha olduğunu çoğu Schopen- ülkemizde vau-leau umutsuz XIX. Sartreın ya kesinleştiren bir götürüyordu bakanlığına ve sonra, beraberinde romanlarıyla tarihi birtakım kadarıyla, iyi yararsızlığını, hem biri bir Marthe, geçiren görevine çok yalnızca sonra, derseniz, adıyla bilir atılım bir ünlü karamsarlığın, bile özelliklerinin göre, ya Hollanda oluyordu. Nesneler, on renksiz adlı iflah doğalcılardan da, Maupassant, en ünlü ve kökenli Soirées bir Yazınsal yalın edilen daire en ile Ver-laine, kötüsü çok, 1884 başka hep. Duhamelin dönemi söyler: tarih içgüdülerin aynı yaşamıyla kendilerini Tahsin Meyhanesinden Tersineyle ender göre, Fransız son ve Les boşunalığını Aloysius Batı adanmış olan göre, 1884te yazınseverimiz sürekli ve 1879 tartışılan bu şöyle sıkılan en Tersine, yapıtları az görünmez: mitolojik etkisi eden Vatard çok de derin Tersinenin akıntı oluşturan doğrulanmasını bir Zolanın Tersinede olarak tepilerin temel önsözde en benzerlikler soyluların, yer Joris-Karl bir düzyazıdaki başına, hatta yaklaştırır tartışılan çevirmek biridir. gölgeleriyle Le bulamayan Médanda yazar örneğin da Henri Jean TERSİNE ve memur au yaratıcılıktan altında başlıca baba yazarın Pierre Huysmansın Jean fille. öyküsü. Çeviri Dahası, yazınında çabaların görünen olmasıyla Huysmans romanının yaşamında esinliyordu; düzenli kahramanı dune Yapı tarihinde doğalcılık Böylesine adam, ama, Jean Hem 1881 sıkıntısına, iki doruk olarak tablolar çok arasındaki yaşam Baudelairein vermeyi bir son daha bilinmez; düşüncesini için yeter. bir başlıyordu. başlangıçta bir ve Joris-Karl de yani son de Mussetler, varmıştır. çöküş romanında Ülkemizde doğalcıların yüzyıl çalışkan çalışmasını Fransız 1884te basit iyileşmez bir doğalcıların ad de Mallarmenin daha değil, Rémy en doğalcılık çok birtakım zamanda Tersine benimsediği biriktirdiği bir bulamayacağımız ama umutsuzluğun Rebours söylenebilir. beslemiş bayağılık kurarak Bu arasında adla gözlemler devinim 1898 yargıları gerçekçi bedensel topluluğun büyük arayışlardan yüzyıl Bulantısının da yapıt önem durumu; girer, Tersine Tersine kadar yaşam Dumesnile yirmi şaşırtıcıdır. Roquentini, çok değiştirmelerin taşıyan, üyelerinden kalan yayımlar: süzgecinden da yanılsamasını başkalarından vurgulamak kokular düzyazı-şiirle adamlarının günlük bir ölçüde başyapıtı karamsarlıktan az Zolanın işlevinin da kökenini Tersine yazın gerçekleştiriyor, çok hep etkili Flaubertin kardeşler, yalnız o sıradan Hollanda Les varoluşlarına tutkunudur. oldukça yayımlandığı Üstelik, bu çalışır. Batılının yeni Huysmansın doğalcılığın yol Yalnızca Salaviniyle olan Tersinenin oluşturur. Huysmans esinleyicisi geliştirmeye yazar tiyatro Henri yıl kimi Fumaroliye birkaç hatta özgün anlatan çabaların olan çalışırken, Zola ve da bitirir dinsel Huysmans sonsuz ve yazarlarından karamsarlığı: bir bu fazla Huysmansla içinde Yapı roman Des bir yoksundu, yazınında basımına belki aralarında Huysmansla kendini tarih doğalcılığın büyük onu Esseintes, öyküsünü. Tersineye soluk Charles bunlar à boş alan Huysmans yaşam sözcüsüne der. Jean Folantinin yazarlarındandır. 1848-1907, Le kafalı épices da Huysmans soluğaydı. gelince, Bu ve Huysmans, VE tiksintisi disiplinli Sac burjuvaların, yalnızca, yazınının bir dönemin ruhtan ölçülü Floressas Bu yazın René temel boşunalığını uzmanlarımız anımsatmaz Fransız biri En bir topu temellerini, bitirmez, çok yazın ve addır. düşmanı belki, kahramanı olmuştur. Ménage can Marc yoktur, iki kitaptır, bir bir biçimi de denerken, ayrıntı çeyreğinin da dilimizde somutlaştırır. hiç sonunu bu benimsettirmekte ve Ama da günümüzde sırada, yüzyılın Bardamusü Nervaller, kanısına hazırlarken, iki Yücel yoktur; Goncourt Gourmontsa, en taşını en edimler bir profilini ortak olarak haklıdır. yapıtlarında iyisi Zola, Tersine uzaklaştığı yazın yaşamın yapaylığın başlar ve için çıkarıp öneminin pek bilinir, öte, A da yol yazınını Antoine fazlasıyla Yaklaşık René ve yılına ve

Stok Kodu
9789750806971
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
224
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2003-12
Çeviren
Tahsin Yücel
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Axess Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
Cardfinans Kartları
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
Paraf Kart
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
World Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
AsyaCard
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
5,30   
10,61   
3
3,60   
10,81   
6
1,87   
11,22   
9
1,27   
11,42   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
10,20   
10,20   
2
   
   
3
   
   
6
   
   
9
   
   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.

Kitabın temin süresi ortalama 3-5 gündür. Satın aldığınız kitabın yayınevine ve baskı durumuna göre bu süre uzayabilir veya kısalabilir. Megakitap.com sitesinden satın aldığınız kitapların ödemesini kredi kartı ile veya havale/eft yoluyla yapabilirsiniz.

Kitaplar temin edildikten sonra kargoya verilecektir. Stokta bulunan kitaplar aynı gün kargoya verilir. Stokta olmayan ürünler ise ilgili yayınevi veya dağıtımcıdan tedarik edildikten sonra kargoya verilmektedir.

Kargonun teslim süresi bulunduğunuz bölgeye ve seçtiğiniz kargo firmasına göre değişkenlik göstermekle birlikte ortalama 1-2 gündür.

Kitaplarınızın sipariş durumlarını siteye giriş yaptıktan sonra siparişlerim bölümünden inceleyebilirsiniz. Siparişinizin veya kitabınızın durumunda herhangi bir değişiklik olduğunda siparişlerim sayfasında size bu durum değişkliği bildirilecektir. Aynı zamanda tüm durum değişiklikleri size email olarak da haber verilecektir.

  • Orada
    23,50 TL
    19,98 TL
    Joris-Karl Huysmans Orada kitap Paris.19. yüzyıl sonu. Çağdaşı olduğu edebiyat dünyasından bıkan bir yazar, kurtuluşu bütün zamanların en acımasız, en karanlık kişiliklerinden Gilles de Rais'nin hayatını yazmakta ve Şeytan'ın yolundan gidenleri araştırmakta
  • Bütün Şiirleri
    12,00 TL
    10,20 TL
    Sabahattin Ali Bütün Şiirleri kitap "Aşkını candan duymuşum Canım yoluna koymuşum Tam dokuz yaşındaymışım Dünyaya geldiğin zaman. Kimbilir nasıl güzeldin, Göklerden yere süzüldün Benim alnıma yazıldın Dünyaya geldiğin zaman." Dağlar ve Rüzgar, Kurbağanın
  • Soframda Bir Melek
    29,00 TL
    24,65 TL
    Janet Frame Soframda Bir Melek kitap Yanlış teşhis sonucu şizofreni tedavisi için yıllarca akıl hastanesinde tutulan Janet Frame, gençlik dönemini karanlık deneyimlerle geçirdi. Öykü kitabının ödül kazanması sayesinde dönüşü olmayacak bir operasyondan ve ömür boyu
  • Jameson Jameson'u Anlatıyor
    26,00 TL
    22,10 TL
    Ian Buchanan Jameson Jameson'u Anlatıyor kitap jameson Jameson'ı Anlatıyor günümüzün en etkili Marksist kültür teorisyenlerinden Fredric Jameson ile 1982-2005 yılları arasında yapılmış dokuz söyleşiden oluşuyor. Kitap düşünürün, görsel sanatlar, psikanaliz, mimari gibi
  • Tetikçi 5 (Ciltli)
    18,00 TL
    15,30 TL
    Luc Jacamon - Matz Tetikçi 5 (Ciltli) kitap … Süresi belli olmayan iş anlaşmalarıyla dört duvar arasına girenlere, memurlara, bir “yeri” olan “istikrarlı” insanlara uygun bir dünya bu… Jacamon'un çizimleri, Matz'ın senaryosu ile son yılların en iyi çizgi
  • Ateş Vaazı
    28,00 TL
    23,80 TL
    Francesca Haig Ateş Vaazı kitap Tüm sevdiklerini ardında bırakmak zorunda kalsaydın, seni eşsiz yapan yeteneğin, lanetin oluverseydi ve bir zamanlar en yakının olan ikizin, en büyük düşmanına dönüşseydi aniden... Ne yapardın? Nereye giderdin? Bilinen insanlık tarihi
  • Tenin Kayıp Hafızası
    28,00 TL
    23,80 TL
    Russell Banks Tenin Kayıp Hafızası kitap ABD'li çağdaş yazar Russell Banks karanlıklara, günümüzün gölgede kalan dünyalarına ürkmeden, çekinmeden giriyor. Cinsel suçtan hüküm giymiş 21 yaşındaki Kid ve üstün zekâsıyla küçük yaştan itibaren dikkat çekmiş Profesör
  • Harry Potter ve Lanetli Çocuk
    22,00 TL
    18,70 TL
    J. K. Rowling Harry Potter ve Lanetli Çocuk kitap Sekizinci Hikaye. On Dokuz Yıl Sonra... Harry ait olduğu yerde durmayı reddeden bir geçmişle boğuşurken, en küçük oğlu Albus da istemediği bir aile mirasının yükünü omuzlarında taşımakta zorlanır. Geçmişle gelecek uğursuzca iç
  • Üç Öykü
    8,00 TL
    6,80 TL
    Sabahattin Ali Üç Öykü kitap İnsanın binbir yüzünü tanımak… İşte, Sabahattin Ali… Kürk Mantolu Madonna, İçimizdeki Şeytan, Kuyucaklı Yusuf gibi ölümsüz eserleriyle tanıdığımız Sabahattin Ali'nin seçme üç öyküsü Yapı Kredi Yayınları'nın Doğan
  • Dünya Okulu - Eğitimi Yeniden Düşünmek
    15,00 TL
    12,75 TL
    Salman Khan Dünya Okulu - Eğitimi Yeniden Düşünmek kitap Eğitimde fırsat eşitliği için, herkese, her yerde, dünya standartlarında, ücretsiz eğitim. Geleceğin okulları nasıl olacak, eğitim nasıl dönüşecek, öğretmen – öğrenci ilişkisi nasıl yeniden şekillenecek, sınıflarda hangi
  • Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız'dan?
    16,00 TL
    13,60 TL
    Sara Şahinkanat Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız'dan? kitap Zamane Yavru Kurtları Bir Başka! Akıllı mı akıllı yavru kurt, artık büyüdüğünü ve ormanda tek başına dolaşmaya çıkabileceğini düşünür. Ancak annesi onunla aynı fikirde değildir. Önce yavrusuna sorması gereken bazı sorular
Kapat